Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Euroviisut 2012 Bakussa

Tarja Närhen selostus

*****
14
21%
****
13
19%
***
15
22%
**
10
15%
*
15
22%
 
Ääniä yhteensä: 67

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Tarja oli taas, sanonko kuinka ärsyttävä... no, en sano. :niinpa: Sensuuria Serdulle. :joojoo: :suutukkoon:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16192
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Tarja oli minusta ihan siedettävä tällä kertaa, mut Tobias oli turha lisä. :niinpa:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Tarja oli aivan ihana :ihana: Tobias oli ihan turha lisä. Suomenkielensäkin on niin kehnoa. Hän voisi yksin selostaa ruotsinkielisellä puolella.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Paper Gangsta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1372
Liittynyt: 21 Tammi 2011, 22:45

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja Paper Gangsta »

Onneksi ei tarvinnut kuunnella Tarjaa! Harvnaisen rasittavat mielipiteet ja ainakin edellisenä vuonna niitä virheitä tapahtui turhan monta. :roll:
Je t'adore, here's my heart, so take it
Je t'adore, only you can break it
You got me fallen to the floor.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja Aancon »

tonywerner kirjoitti:Tobias oli ihan turha lisä. Suomenkielensäkin on niin kehnoa. Hän voisi yksin selostaa ruotsinkielisellä puolella.
Huono suomi ärsytti muakin :roll: . Tosin mielipiteensä olivat oikeampia kuin Tarjan :heh:

Kumpi noista nyt sanoikaan, että "kiva saada mukaan ugrilainen kieli!"?! Ei udmurtti ole ugrilainen kieli! :jupinaa:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja Roope »

Sanna Kojon ja Jorma Hietamäen selostus kuunneltavissa Areenassa :korvana:

http://areena.yle.fi/radio/1560958

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19791
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Tarjasta kyllä pidin tänäkin vuonna. Tobiaksen heikko suomen taito ja lausuminen ei minua niin miellyttänyt. :roll:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16947
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja Happy »

Roope kirjoitti:Sanna Kojon ja Jorma Hietamäen selostus kuunneltavissa Areenassa :korvana:

http://areena.yle.fi/radio/1560958
Sanna vaikuttaa hyvinkin lupaavalta ja osaavalta :joojoo:
Olisiko mitään tv-asetuksia, tai eri kanavaa jossa kuulisi Sannan ja Jorman selostukset?
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja Margot »

Aancon kirjoitti:Kumpi noista nyt sanoikaan, että "kiva saada mukaan ugrilainen kieli!"?! Ei udmurtti ole ugrilainen kieli! :jupinaa:
Monet luulee suomeakin ugrilaiseksi kieleksi. :heh: Tulen hulluksi, jos joku vielä kerrankin puhuu suomalaisista ja unkarilaisista tyyliin "me ugrit". :hihi:
What color is your life?

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4612
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Mitä muita foorumeita lueskelin niin siellä kilpaa neuvottiin miten selostuksen saa tv:n asetuksista pois , jotta ei tarvitse kuunnella "mummeliselostajaa". Olisi siis joku muu selostaja toiminut paremmin.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6527
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Tarjasta tykkäsin jälleen todella paljon ja ei minua Tobiaskaan häirinnyt. :)

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Tobiaksen ruotsinkielistä selostusta kuuntelisin enemmän kuin mielelläni jos osaisin ruotsia riittävästi. Askon tasoinen viisutietäjä kuitenkin kyseessä. Suomenkielisellä puolella täytyy kuitenkin osata kieltä sujuvasti, joten sinne hän ei oikein sovi. Kiva kuitenkin kun käväisi mielipiteensä kertomassa :joojoo: . Ja Tarja oli hyvä :peukku: .
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
valtamerilaiva
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 678
Liittynyt: 14 Touko 2009, 12:55
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja valtamerilaiva »

Mulla meni hermo Tarjaan viimevuonna turhien kritiikkien takia. Nyt olin yllättynyt kuinka paljon pidin hänestä!! :uujee:
Hyviä faktajuttuja, reilua kommentointia, ammattitaitoista juontamista, hyvä ääni ja ei sähellystä. Tobias oli hiukan turha, mutta sympaattinen. :) Askoa oli ikävä!!

OhYEsIDid
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 65
Liittynyt: 23 Touko 2012, 11:55

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja OhYEsIDid »

Itse valitsin televisiosta kieleksi englanti (eli ei selostusta lainkaan), koska yleensä nuo kommentoinnit on aika turhia ja suomalaiseen tapaan piikitteleviä. Välillä vaihdoin takaisin suomeksi, kun halusin kuulla taustatieoja yms :)

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Tobias oli hyvä, Tarja täysin turha. No onhan hänellä kaunis äänenväri, mutta se sisältö... :roll:
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Tarja on miellyttävä kuunnella ja ammattitaitoinen. Kertoi myös joitain ihan kivoja juttuja backstagelta, kuten mummojen nukkumisesta. Tobiaksesta huomasi, ettei suomi ole äidinkieli, mutta onko se nyt niin justiinsa??
Viimeksi muokannut JuliaS, 23 Touko 2012, 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Hieman yllättävää, että Tarja Närheä niin kovin haukutaan täällä. Mitä se teki muka niin kovin väärin? Ainahan pieniä tietovirheitä sattuu, mutta eivät nekään minua haitanneet.

Tarjan paras kommentti, koska Kreikan laulajan hotellivalintaa. Ja ihan oikeasta asiasta motkotti. Jos kerran maa on konkurssissa, miksi artisti bunkkaa kalleimmassa hotellissa, mitä maasta löytyy?

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^ Joo myös vähän ihmettelen negatiivisuutta. Joskus tuntuu, että tällä foorumilla valitetaan liikaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
hotdogs
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 462
Liittynyt: 11 Touko 2006, 16:55

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja hotdogs »

Tobias on escxtran livestreamissa juuri NYT: http://www.livestream.com/escxtra

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Mun mielestä Närhi oli ihan jees, ja tykkään kyllä kuulla kaikkea taustafaktaa ja sen sellaista. Huonoa suomea sen sijaan en olisi halunnut kuunnella.
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

JuliaS kirjoitti:Tobiaksesta huomasi, ettei suomi ole äidinkieli, mutta onko se nyt niin justiinsa??
No niinpä! Ihme persumeininki täällä. Sehän on ihanaa kun joku ulkkari opettelee suomea. Sekä maahamme että telkkariimme mahtuvat kieltämme eri tavalla murtavat. Tähän on jo Ruotsissa totuttu vuosikymmeniä, Suomessa taas kaikki on kyllä niin taas tätä. :rullaati: Tobias oli hyvä lisä.

Mutta kaikesta huolimatta, mulle Asko on ykkösselostaja. :ihana: Vaikka hän hoitaisi homman ranskaksi.
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
wulfila
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1673
Liittynyt: 25 Maalis 2012, 23:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja wulfila »

JuliaS kirjoitti:Tobiaksesta huomasi, ettei suomi ole äidinkieli, mutta onko se nyt niin justiinsa??
Niinpä. Kun kuitenkin sanoista sai selvää ja asia tuli selväksi, niin missä vika :heihaloo: Noh, mä pidän melkein kaikenlaisia erikoisia aksentteja (niin suomen- kuin muissakin kielissä, joita tarpeeksi hyvin osaan) yleensä suloisina, ja muutenkin eksoottisuus on mun mielestä puheessa positiivinen piirre.
Na svakom prstu jedan niko me nije vrijedan
Dosta sam ljubila, gubila, sebe ubila

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16947
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja Happy »

UsvaAuer kirjoitti:Hieman yllättävää, että Tarja Närheä niin kovin haukutaan täällä. Mitä se teki muka niin kovin väärin? Ainahan pieniä tietovirheitä sattuu, mutta eivät nekään minua haitanneet.

Tarjan paras kommentti, koska Kreikan laulajan hotellivalintaa. Ja ihan oikeasta asiasta motkotti. Jos kerran maa on konkurssissa, miksi artisti bunkkaa kalleimmassa hotellissa, mitä maasta löytyy?
Mä taas en tajua, että miksi Kreikan laulaja, ja krekkalaiset viisufanit eivät sitten voi majailla sitten kalleimmaissa hotellissa? Jos heillä on rahaa, niin miksipäs ei? Jokaisen oma asia mihin rahansa laittaa, Tarja alkoi esimerkiksi heti ärsyttää kun tälläisen kommentin laukoi :niinpa:
Jos valtio on köyhä, niin ei aina sen kaikkien kansalaisten pidä olla köyhiä :joojoo:
Viimeksi muokannut Happy, 23 Touko 2012, 19:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mua ei nyt niin paljoa haittaa, jos joku ihminen ei välttämättä osaa niin hyvää suomea. Suomi on vaikea kieli kuulkaas. :heh:

Tarjan faktat oli ainakin Moldovan aikana aivan pielessä. Hän sanoi jotenkin näin, että: "Moldova debytoi viisuissa vuonna 2008". Moldova debytoi JO vuonna 2005! :niinpa: Ottais faktoista ekaks selvää ennen kuin rupeaa selostamaan Eurovision laulukilpailuja.

Tarjan selostukselle annoin ketjun äänestyksessä yhden tähden. :roll:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Daniela
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 574
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 16:05
Paikkakunta: tre

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja Daniela »

Mä ainakin haluaisin, että suomen kielinen selostus olisi kunnolla suomeksi. Lopussakin alettiin puhumaan ruotsia?!
Muutenkin oli aika vaisu selostus, missä kaikki vitsit yms? Heikki Paasonen ja kumppanit sinne pälättämään.

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Happy kirjoitti:
UsvaAuer kirjoitti:Tarjan paras kommentti, koska Kreikan laulajan hotellivalintaa. Ja ihan oikeasta asiasta motkotti. Jos kerran maa on konkurssissa, miksi artisti bunkkaa kalleimmassa hotellissa, mitä maasta löytyy?
Mä taas en tajua, että miksi Kreikan laulaja, ja krekkalaiset viisufanit eivät sitten voi majailla sitten kalleimmaissa hotellissa? Jos heillä on rahaa, niin miksipäs ei? Jokaisen oma asia mihin rahansa laittaa, Tarja alkoi esimerkiksi heti ärsyttää kun tälläisen kommentin laukoi :niinpa:
Jos valtio on köyhä, niin ei aina sen kaikkien kansalaisten pidä olla köyhiä :joojoo:
Jos ovat omalla rahallaan, niin olkoot. Mutta yleisradiot ovat verorahoin ylläpidettyjä putiikkeja eli Ellu makaa viiden tähden sängyssä kreikkalaisten piikkiin. Niiden, joilta on mennyt työt alta ja yritykset nurin.

Mauttomuuden huipentuma. Ja jotenkin niin kuvaavan kreikkalaista, hälläväliä juhlat jatkukoon.

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja jv »

tonywerner kirjoitti:Tarja oli aivan ihana :ihana: Tobias oli ihan turha lisä. Suomenkielensäkin on niin kehnoa. Hän voisi yksin selostaa ruotsinkielisellä puolella.
Ilmeisesti juuri kielitaidon puutteen vuoksi Tobiaksella oli niin vähän puheaikaa. Sen sijaan arelen, että iso osa Tarjan juontojen faktoista olivat Tobiaksen selvittämiä. Tässä mielessä Tobias jatkaa Askon työtä. Research on ollut Tobiaksen hommaa aiemminkin (mm. Thomas Lundinin muinaisiin ruotsinkielisiin viisuselostuksiin ja Pohjoimaiseen esikatseluohjelmaan). YLE5:n selostukset tehdään Pasilasta (eivät ole enää useaan vuoteen lähettäneet selostajaansa kisapaikalle), eikä tämä liene Tobiaksen tasoiselle viisuammattilaiselle mielekäs tapa hoitaa hommaa.

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Vähän potkua pitäisi olla selostuksissa. Selostaminen on viety niin neutraalille asiatasolle, ettei se varmasti ainakaan häiritse ketään. Ehkä sitä on edellisten juontajien jälkeen haettukin? En silti tykkää. Niitä mielipiteitäkin saisi olla.

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja jv »

^minä puolestani olen tuolta osin tyytyväinen viime- ja tämänvuotiseen linjaan. Kotisohvalla on ihan tarpeeksi mielipiteitä kisakappaleista (ja niitä on ollut netti pullollaan koko kevään). Selostajalta toivon siis jotain muuta, enemmän ja parempaa.

edit: ;) suvaitsen mielipiteitä selostajilta ainoastaan, kun ne käyvät yksiin omieni kanssa :twisted:

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Selostajat 2012: Tarja Närhi ja Tobias Larsson

Viesti Kirjoittaja Albin »

jv kirjoitti:^minä puolestani olen tuolta osin tyytyväinen viime- ja tämänvuotiseen linjaan. Kotisohvalla on ihan tarpeeksi mielipiteitä kisakappaleista (ja niitä on ollut netti pullollaan koko kevään). Selostajalta toivon siis jotain muuta, enemmän ja parempaa.

edit: ;) suvaitsen mielipiteitä selostajilta ainoastaan, kun ne käyvät yksiin omieni kanssa :twisted:
Minä taas tykkään mielipiteistä jotka saavat vereni kiertämään suonissa. Liiallinen byrokraattisuus ja miellyttämisen halu ovat minulle myrkkyä. Tykkään ärhennellä täällä ruudun toisella puolellakin (kun muuta mahdollisuutta ei ole). Niin, ja siis.. tykkään Tarja Närhen äänestä ja kauniisti toteutetuista "pikku piruilusta". Toivottavasti Tarja jatkaa ensi vuonnakin. Tobias pysykööt ruotsinkielisellä puolella..

Lukittu