Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Euroviisut 2012 Bakussa

Soluna Samay – Should’ve known better

*****
14
14%
****
19
19%
***
30
30%
**
23
23%
*
13
13%
 
Ääniä yhteensä: 99

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33147
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja Pete »

Eihän tällä biisillä ole mitään tekemistä Tanskan edellisvuosien viisujen kanssa! :draamaa: Tässä on sentään kaunis melodia ja vilpitön, aito esittäjä. :ylppis: Kerrankin minun pitämäni Tanskan viisu selviytyi finaaliin. :tapu: (Näin ei käynyt v. 2007. :niinpa:)
Riskinä seniorilaumat

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Tanskassa osataan. Tosi uskottavaa, vakuuttavaa ja sulavasti kuunneltavaa jälleen kerran. Näillä perusrallatuksilla näytetään maan taso, sitten pakasta kaivetaan niitä hienoja bändejä, mitä niitä nyt on, joita myydään maailmalle.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Vahvahan se oli, Tanskan esitys. Soluna Samay oikeasti osaa laulaa ja kappalekin on oikein hyvä.
Paremmin tosin toimii ilman televisioon katsomista, sillä esiintymisvaatteet tuovat mieleen laulun nimen "Should've Known Better". :heh:
Vaatteista huolimatta Tanska on vahva ehdokas hyville sijoituksille, ja hyvän sijoituksen Tanska ansaitseekin.

Yksi asia vain ärsyttää. Sohvalla istuvan taustalaulajan ääni on niin mahtava, että sitä haluaisi kuulla enemmän. Miksi ei häntä päästetty laulamaan koko kappaletta? No, ensi vuonna Tanska parantaa vielä enemmän (ellei Soluna sitten voita) jos lähettävät taustalaulajan. :joojoo:
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja rewind »

Semin esiintymisasu oli tosiaan kamala. Sen lätsän vielä sietäisi, mutta se takki-liivi-mikälie...ei. Mutta kiva, että tämä on jatkossa! :peukku:
El Robocop!

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Pete kirjoitti:Eihän tällä biisillä ole mitään tekemistä Tanskan edellisvuosien viisujen kanssa! :draamaa: Tässä on sentään kaunis melodia ja vilpitön, aito esittäjä. :ylppis: Kerrankin minun pitämäni Tanskan viisu selviytyi finaaliin. :tapu: (Näin ei käynyt v. 2007. :niinpa:)
Kuin suoraan mun näppäimistöltä! Soluna on valloittava esiintyjä ja tämä biisi tosiaan on kestänyt kuuntelua, vaikka aluksi en oikein innostunutkaan. Nyt Tanska on ihan mun suosikkeja, äänestin jopa.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Annoin ainokaisen ääneni Tanskalle! :tapu: Käytännössä Tanska on mun ansiosta jatkossa! :tapu:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja inomu »

Pete kirjoitti:Eihän tällä biisillä ole mitään tekemistä Tanskan edellisvuosien viisujen kanssa! :draamaa: Tässä on sentään kaunis melodia ja vilpitön, aito esittäjä. :ylppis:
Juuri näin! Kaikki Tanskan viisut vuodesta 2008 lähtien on olleet niin tekemällä tehtyjä ja tylsiä, mutta tässä on aitoitta mukana. Ainoa Tanskan viisu, joka on saanut itseltäni enemmän kuin 3 tähteä sitten DQ:n :ylppis: Tää on myös mielestäni erittäin moderni ja nuorekas, kiitos nuoren esittäjän ja nuorten taustalaulajien ja -soittajien.
Dancing to electropop like a robot from 1984

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Aancon kirjoitti:
jukkanen kirjoitti:Jaa, tämä Ruotsin This Is My Life pärjää näköjään sitten paremmin tanskalaisten paremmin laulamana? :shock:
No eihän tän ja sen välillä ole mitään yhteistä! :shock: Paitsi kieli ja laulajan sukupuoli.
Itse tykkäsin kummastakin. Ruotsi oli aikoinaan suuri ykkössuosikkini ja Tanska lähti semiin nelospaikalta.

Liveveto oli kyllä vähän pettymys. Tää on niin videomusiikkia, johon tarvitaan lähikuvat. Lavalla melodian hypnoottisuus jotenkin latistui. Mun korviin melodiassa on jotain piinavaan jankkaavaa, sopii hyvin sanoituksen pariksi.

Jokuvain
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 496
Liittynyt: 22 Huhti 2012, 21:21

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja Jokuvain »

Tää nousee ehkä puntarissa

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Nyt mulle selvisi, mikä tässä livessä mättää. Se bändi, se on hirveä! Aneeminen sellisti, vauhko rumpali ja tissejään tyrkyttävä kontrabasisti. Ne vie kaiken huomion itse laulusta ja sen ansioista.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Tän olisin niin halunnut jämähtävän semiin. :niinpa: Anna Bergendahlin oli minusta ainakin aidompi ja nousin jopa taputtamaan Oslossa livenä Annalle, vaikka silloin en välittänyt biisistä.

Käyköhän tän biisin kanssa myös niin, että joskus vuoden päästä tykkään? :miettii:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Jokuvain
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 496
Liittynyt: 22 Huhti 2012, 21:21

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja Jokuvain »

Serduchka kirjoitti:Tän olisin niin halunnut jämähtävän semiin. :niinpa: Anna Bergendahlin oli minusta ainakin aidompi ja nousin jopa taputtamaan Oslossa livenä Annalle, vaikka silloin en välittänyt biisistä.

Käyköhän tän biisin kanssa myös niin, että joskus vuoden päästä tykkään? :miettii:
Molemmat omasta mielestä on hyviä, rakastan molempia, molemmat ovat top-5 mun puntereissa :)

Avatar
Paper Gangsta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1372
Liittynyt: 21 Tammi 2011, 22:45

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja Paper Gangsta »

Tykkäsin todella paljon taustakuvasta! :uujee: Voisiko joku selittää, mitä tämä Solunan tyyli oikein kuvaa? Minulle se ei ole auennut ollenkaan... :mrgreen:
Je t'adore, here's my heart, so take it
Je t'adore, only you can break it
You got me fallen to the floor.

Jokuvain
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 496
Liittynyt: 22 Huhti 2012, 21:21

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja Jokuvain »

Paper Gangsta kirjoitti:Tykkäsin todella paljon taustakuvasta! :uujee: Voisiko joku selittää, mitä tämä Solunan tyyli oikein kuvaa? Minulle se ei ole auennut ollenkaan... :mrgreen:
Luultavasti luontoa ja tapahtumia esim. noi kynttiläpallojutut :mitvit:

Maza
Siemailija
Siemailija
Viestit: 124
Liittynyt: 07 Touko 2007, 21:53

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja Maza »

Laulajatar on todella varma esiintyjä. Noin miljardi kertaa parempi kuin Siuntion tavis. Kappaleen ongelma on se, että kertosäe ei oikein erotu muusta biisistä. Top10 joka tapauksessa.

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Täti ihmettelee edelleen sitä myssäkkää. (ja kieltämättä koko pläjäystä finaalissa)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Minusta tämä oli kyllä yllättävän alhaalla - moni flow-festivaalimaulla varustettu tuttuni piti tästä ja onhan tämä radiosoittoon sopiva. Toisaalta tasapaksu ja sitten se hattu kyllä karkoitti ja lopulta Saksa, joka oli kuitenkin samanhenkinen taisi viedä äänet.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Tanskan pääsy finaaliin tällä turhakkeella oli kyllä vääryys, joten heikko sijoitus siellä oli sitten ihan oikein. :joojoo:
UsvaAuer kirjoitti:Nyt mulle selvisi, mikä tässä livessä mättää. Se bändi, se on hirveä! Aneeminen sellisti, vauhko rumpali ja tissejään tyrkyttävä kontrabasisti. Ne vie kaiken huomion itse laulusta ja sen ansioista.
Samaa mieltä tuosta bändistä - se oli todella hirveä, koko joukko oli kuin jokin koulubändi, joka oli repäisty pikakomennuksella viisulavalle, kun oikea bändi oli sairastunut tai jotain sellaista. :heh: Itse asiassa solistikin kyllä valitettavasti kuului tähän samaan koulubändiin... :roll:

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

ta1ja kirjoitti: lopulta Saksa, joka oli kuitenkin samanhenkinen taisi viedä äänet.
Juu niin siinä varmaan kyllä kävi osittain. Saksa tuli myöhemmin ja oli uskottavamman näköinen paketti....
Like a monument to all the time we spent

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Ajattelin, että tämä oli vähän kuin omassa genressään ja se olisi taannut tälle enemmän ääniä, mutta ehkä tosiaan Saksa kilpaili samoista soitoista...
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1145
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja JRS »

Tanskalle ei sitten kovin hyvin mennyt finaalissa.
Mutta ei tuo minua haittaa. Soluna veti biisin hyvin ja oli kiva kuulla biisi finaalissa.
Edelleen hienon aito kappale :peukku:

Kiitokset Tanskalle viisuilusta! :tanska:
“I am pleased to see that we have differences.
May we together become greater than the sum of both of us.”

–Surak

sheep
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 223
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 15:00

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja sheep »

Tanska sai sitten pitkästä aikaa kehnon sijoituksen, vaikka juuri tällä vilpittömällä kappaleella olisi nimenomaan sitä menestystä ansainnut. :niinpa: Ensi vuonna saamme takuulla taas "nauttia" vuosien 2011 ja 2010 tapaisista kammottavista muoviviisuista. Hurraa. :roll:
Pitäkää punkkinne!

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Tälle keskinkertaisuudelle ihan ansaittu sijoitus. Saman olisivat ansainneet ne pari edellistäkin edustusbiisiä.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Latte Al Caramello
Maistelija
Maistelija
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Touko 2012, 15:44
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja Latte Al Caramello »

Suuret kiitokset Suomen raadille, kun antoi tälle 8 pistettä :tuuletus: Tosin puhelinäänestyksestä ei sitten tainut heruta yhtään mitään, joten viralliseksi pistemääräksi tuli 5.

Harmittava sijoitus.. Tää oli kyllä yksi mun lempparibiiseistä tältä vuodelta, äänestin tätä. Parempi kuin Saksan kipale, joka taisi syödä Tanskan pisteet. Niin ja ne Tarjan ei-positiiviset kommentit, ilmankos puhelinääniä ei tullut.. :niinpa:
"Hurts, oh it hurts, really hurts
In the middle of the night
In the light of the day
You know that it hurts
Oh it hurts, really hurts
And I wish I could be stronger
No longer afraid"


- Lena Ph: It Hurts

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja Darhen »

sheep kirjoitti:Tanska sai sitten pitkästä aikaa kehnon sijoituksen, vaikka juuri tällä vilpittömällä kappaleella olisi nimenomaan sitä menestystä ansainnut. :niinpa: Ensi vuonna saamme takuulla taas "nauttia" vuosien 2011 ja 2010 tapaisista kammottavista muoviviisuista. Hurraa. :roll:
Niinpä. :niinpa:
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33147
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja Pete »

^^ ja ^ Yhdyn teihin, rajusti. :trio:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Mansikka kirjoitti:Tälle keskinkertaisuudelle ihan ansaittu sijoitus. Saman olisivat ansainneet ne pari edellistäkin edustusbiisiä.
Samat sanat.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä olen niin tyytyväinen, että tää floppasi. Jee! :tuuletus: :tapu:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41963
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minä taas oikeastaan pidin tästä, ainakin verrattuna siihen mitä Tanska tavallisesti lähettää. Eikä bändin kirpparin makeimmat löydöt -asustuskaan häirinnyt. Olisi puolestani voinut sijoittua paremminkin, vaikkapa Liettuan kanssa paikkaa vaihtaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Bertie Wooster
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 58
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 16:03

Re: Tanska 2012: Soluna Samay – Should’ve known better

Viesti Kirjoittaja Bertie Wooster »

Musta tämä oli mitä tyypillisin pirteä tanskalaisviisu. Ei mikään ikimuistoinen mutta riittävän hyvä jopa top 5:ttä hätyyttelemään oikealla esillepanolla, sillä finaalissa ei ollut juuri samalla reviirillä ketään muuta.

Nyt kuitenkin esitys oli ihan käsittämätön sillisalaatti täynnä erilaisia elementtejä, joista omituisimpana hupparisellisti. Koska visuaalisessa puolessa ei ollut lainkaan fokusta, lopputulos oli, että satunnainen katsoja ei poiminut tätä biisivirrasta mitenkään. Esityksestä pois -- ehkä jopa lavalta mutta ainakin huomion keskipisteestä ohjauksen keinoin –- kaikki muu paitsi söpö laulajamimmi. Mahdollisesti oli voinut laittaa rumpaliksi miehen ja kehittää esityksen loppua kohti jotain silmäpeliä siihen suuntaan, ei kuitenkaan välttämättä.

Ihmeellistä, miten tämmöisiä kardinaalimunauksia tehdään, kun kuka tahansa normaalijärjellä varustettu viisukonkari spottaa ongelmat kertakatselulla.

Less is more!

Lukittu