ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Euroviisut 2012 Bakussa
Lukittu

Kolme suosikkiasi toisessa semifinaalissa?

Serbia: Željko Joksimović – Nije ljubav stvar
64
12%
Makedonia: Kaliopi – Crno i belo
42
8%
Alankomaat: Joan Franka – You and me
23
4%
Malta: Kurt Calleja – This is the night
7
1%
Valko-Venäjä: Litesound – We are the heroes
11
2%
Portugali: Filipa Sousa - Vida minha
10
2%
Ukraina: Gaitana – Be my guest
15
3%
Bulgaria: Sofi Marinova – Love unlimited
35
7%
Slovenia: Eva Boto – Verjamem
41
8%
Kroatia: Nina Badrić – Nebo
15
3%
Ruotsi: Loreen - Euphoria
112
21%
Georgia: Anri Jokhadze – I'm a jocker
4
1%
Turkki: Can Bonomo – Love me back
20
4%
Viro: Ott Lepland – Kuula
51
10%
Slovakia: Max Jason Mai – Don't close your eyes
11
2%
Norja: Tooji – Stay
46
9%
Bosnia-Hertsegovina: Maya Sar – Korake ti znam
12
2%
Liettua: Donny Montell – Love is blind
5
1%
 
Ääniä yhteensä: 524

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Albin »

Uhkarohkea veikkaukseni 2. semifinaali

01. Serbia: Kerää maksimi pisteet ex-jugoslavian mailta. Niitähän riittää ja sen lisäksi pohjoismaat ja länsi-eurooppa itkee Zeljkon perään. (ps. minusta liian pateettinen)
02. Makedonia: Toinen jugo heti perään, on kuitenkin niin hyvä, että ainakin jatkoon. (ps. mun suosikki)
03. Norja: Menihän jatkoon ekasta paljon pahempiakin miksei siis Norjakin. (ps. itse olen aika kyllästynyt tähän)
04. Turkki: Azerbaitzanissa kerran ollaan kisaamassa, niin täytyyhän Turkki finaalin saada. Toisaalta on tässä jokin koukku joka vetää puoleensa. (ps. uskon 10 sakkiin)
05. Ukraina: Valko-Venäjä, Georgia, Liettua jne. vie tämän kevyesti finaaliin. (ps. itse en tykkää )
06. Viro: Kaunis ja ennenkaikkea vahva tulkinta. Pisteitä tulee sen verran maalta kuin maalta, että finaaliin mennään. (ps. päivä päivältä pidän enemmän ja enemmän)
07. Bosnia: Serbia, Kroatia, Turkki pitää huolen, ettei Bosnia jää ilman finaalipaikkaa. (ps. itse en tykkää)
08. Portugali: Itseltäni jälleen tällainen yllätysveto. Koska mina pidän niin kai moni muukin? (ps. poikkeaa rauhallisuudellaan massasta, hieno tulkinta ainakin harjoituksissa..tunne)
09. Ruotsi: Kyllähän Ruotsi ennakkosuosikkina kympin sakkiin mahdutetaan. (ps. ei mitään vikaa, mutta minulle liian steriili.. särmä puuttuu)
10. Slovakia: Yllätyskorttina ja erilaisen genren omaava tulkoot sitten Slovakia mukaan kun parenpaakaan ei löydy. (ps. En ole ollenkaan varma valinnastani)
--
16. Slovenia: Yllätystä tänne alapäähänkin. Onhan tietysti: Serbia, Makedonia, Kroatia ja Bosnia joilta pisteita tulee joten riskillä mennään. (ps. en pidä tästä yhtään joten veikkausaivotkaan ei toimi.. ei tää näin alas jää vaikka sitä toivonkin)
17. Georgia: Georgialla ystävät vähissä joten tälläisella kappaleella ei pitkälle mennä. (ps. sama)
18. Alankomaat: Myös Hollannilla sydänystävät vähissä joten jääkööt näin typerällä kappaleella viimeiseksi. (ps. sama mielipide)
:eeek:

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

En jaksa tästä semistä tehdä yhtä kattavaa pohdintaa kuin ykkösestä tein, mutta nyt veikkausriviä väsätessäni muutamia huomioita:

- Viron suuri suosio. Mihinköhän se perustuu, vai onkohan tässä kysymys kuppilaharhasta? En ole nähnyt yhtä kehuvia kommentteja muualla, ja Akoe-blogissakin Elaine veikkaa tiukasti finaaliin ja Keith karsiutumista. Mitäköhän tässä nyt sit ite veikkais. Ainakin sen, ettei todellakaan ole varmimpien jatkoonmenijöiden listassa, päinvastoin.

- Liettuan epäsuosio. En ihan ole ymmärtänyt tämän vähäistä arvostusta Kuppilassa. :mitvit: Keith veikkasi jatkoon, itse pidän biisistä ja pystyn kuvittelemaan taviksen tykkäävän tästä paljon (vrt. ykkössemin Unkari), hyvä esiintymispaikka, loistava laulaja ja raadit kaikki vaikuttaa, joten pitäiskö laittaa sittenkin tää jatkoon kaikesta kuppilaepäsuosiosta huolimatta.

- Balkanballadit. Mikä tai mitkä kaksi niistä karsiutuu. Serbia varmasti finaalissa, B-H melko varmasti myös vaikka biisi onkin huonohko, niin esiintymispaikka ja diaspora pelastaa. Kroatia-Slovenia-Makedonia sektorilta siis jotkut vielä jatkoon. Makedonian rokahtavampi biisi taitaa huonosta esiintymispaikasta riippumatta mennä jatkoon. Tippuiskohan siis Slovenia. :shock: Tai Kroatia. Tai molemmat.

Etenkin nyt Viro-Liettua ja Balkanit aiheuttaa päänvaivaa. :draamaa: Serbia, Ruotsi, Ukraina ja Turkki on oikeastaan "varmoja" mun listoilla. Toki finaaliin olisi tyrkyllä myös Georgiaa, Slovakiaa, Portugalia ja Valko-Venäjääkin, mutta V-V taitaa jäädä huonon esiintymispaikan jalkoihin Balkanin jyllätessä, samoin Portugali. Georgia rynninnee finaaliin raatien yrittäessä estää ja Slovakian paikan vie diaspora-Makedonia "rokillaan".

Varmoja putoajia taitaa olla vain Malta, Alankomaat (tän jatkohöyhötys on niin turhaa, vissiin menee :rofl: ) ja Bulgaria.

Kauheen vaikee semi! :sekava: Pakko se on vaan intuitiolla heittää jotain sisään vaikka haluaisin tästäkin yhtä hyvän tuloksen kuin ekasta semistä. Viroa veikkaan silti faniflopiksi joka aiheuttaa monelle miinusta veikkauksissa.

Sit omista toiveista sen verran, että erityisesti toivon Balkanin joikuissa kovaa karsintaa. Serbia nyt menee finaaliin vaikka mikä on (mun puolesta sais tippua), mutta toivottavasti B-H ja Slovenia karsiutuis, Kroatiakin on siinä ja siinä. Olisi kivaa, jos jatkossa olisi Liettua, Portugali, Slovakia ja Makedonia. Mun suosikeista kyllä enemmistö oli ykkössemissä tai on jo varmoissa finalisteissa, joten sinänsä ihan sama. Kunhan vuoden kakkossuosikkini Norja menee finaaliin, niin ihan sama. :rakkaus:

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Ja veikkaus tokaan semiin Hazilta.

Serbia
- Varma finalisti. Vaikuttaa suuresti sekä raateihin että puhelinäänestäjiin. Taistelee semin voitosta. Kappale on loistava, ei mikään perusjollotus! Zeljko tunnetaan kyllä hyvin ympäri eurooppaa.

- Sijoitusarvio semifinaalissa: 1-4

Makedonia
- Henkilökohtaisesti kappale on hermoja ärsyttävä. Makedonia saattaa silti lunastaa paikan finaaliin. Kaliopi on suht. tunnettu Makedoniassa ja livelaulu on sujuvaa. Sanotaanko, että hyvällä tuurilla karsiutuu finaalista.

- Sijoitusarvio semifinaalissa: 5-8

Alankomaat
- Joan Franka on kyllä yksi sympaattisimpia esiintyjiä. Hän osaa näyttää sen loistavasti lavalla, mistä laulaa. En tiedä sijoituksesta, raadeilta tulee kohtalaisesti kunnioitusta ja puhelinäänestäjiltä jonkun verran ääniä myös.

Sijoitusarvio semifinaalissa: 9-13

Malta
- Harmittaa kun ei tule pääsemään finaaliin. Sitä jarruttaa vielä surkea esiintymispaikka. Olen ihan kokoajan menossa mukana kun hän siellä lavalla esiintyy. Ihan fantastinen esitys, livelaulukin hienoa. En tiedä, tämä on aivan liian aliarvioitu!

- Sijoitusarvio semifinaalissa: 14-17

Valko-Venäjä
- Lisää aliarvioituja viisuja. Ansaitsisi ehdottomasti nyt finaalipaikan. Tässä on oikeasti asennetta ja munaa, itselleni tulee ainakin asiallinen fiilis tästä. Villi Kortti, niin sanotusti.

- Sijoitusarvio semifinaalissa: 8-13

Portugali
- Jää selvästi muiden alle. Tälläisellä tangohöperöllä ei ole tilaa finaaliin. Esityksestä tulee varmasti valtaisa ja yliammuttu.

- Sijoitusarvio semifinaalissa: 14-17

Ukraina

- Perusfinalisti. Futisfaneilta ääniä kuten myös Ukrainan normikannattajilta. Finaaliin helposti.

- Sijoitusarvio semifinaalissa: 3-7

Bulgaria

- Kappaleesta ja Sofista pidetään Suomessa, mutta entäpä Euroopassa? En usko. Jää Ukrainan varjoon sen jälkeisenä esiintyjänä.

- Sijoitusarvio semifinaalissa: 10-15

Slovenia
- Tätäkin taltioidaan Suomessa, ja syystä! Tuo mieleen Molitvan vuodelta 2007. Ei silti ole se. Evasta varmasti pidetään joka maassa, varsinkin hyvien balladien ystävät antavat ääniä sille. Ja eniten vetoaa kyllä raateihin.

- Sijoitusarvio semifinaalissa: 5-11

Kroatia
- Tunnettu artisti ja kelpo kappale. En ole vielä katsonut tämän harjoituksia. Kai tämä finaaliin täytyy rutistaa.

- Sijoitusarvio semifinaalissa: 7-13

Ruotsi
- Ei epäilystäkään. Aika varma semifinaalin voittaja mutta ei sitä koskaan tiedä.. 1% mahdollisuus että floppaa... :kups:

- Sijoitusarvio semifinaalissa: 1-2

Georgia
- Georgia itsenään jo pitäisi päästä finaaliin mutta ei tällä kertaa. Lähettivät jonkun blondin esittämään jokeria. Itse pidän tästä jonkun verran, kerron vain asiat miten ne ovat.

- Sijoitusarvio semifinaalissa: 16-18

Turkki
- Turkin viimevuotinen karsiutuminen semissä oli shokki. Nyt sitä ei tapahdu, menee kyllä finaaliin tällä kertaa.

- Sijoitusarvio semifinaalissa: 4-8

Viro
- Sitten pääsemme omaan ylivoimaiseen suosikkiini. Luotan siihen että Ott ottaa nyt ja näyttää kuka on. Toivon että tästä pidetään! Mahtava kappale ja aivan upea esiintyjä. Sanoitus on loistavaa kuten kaikki muutkin. Pahoittelut että ylistän maasta taivaaseen tätä.. En vain mahda tälle mitään. Ylivoimainen suosikki. Raadit tulevat pitämään tästä.

- Sijoitusarvio semifinaalissa: 5-9

Slovakia
- Jooh tästä ei pidetä kyllä euroopassa. Varmasti mieleenpainuva esitys jne, mutta jää jalkoihin. Taas.

- Sijoitusarvio semifinaalissa: 15-18

Norja
- Helposti finaaliin. Eric Saade -villitys puree vieläkin, vaikkakin sitten Toojin tavalla.

- Sijoitusarvio semifinaalissa: 3-6

Bosnia & Hertzegovina
- Saattaa jäädä vaille finaalipaikkaa.. Se olisi kyllä yllätys. Varmaan tylsistyttää monia koska ei ole kertsiä.

- Sijoitusarvio semifinaalissa: 8-14

Liettua
- Keskinkertainen kappale jotai ei tulla muistamaan. Useimmat lähtevät tv'n luota jo Bosnian jälkeen. Näin vain on.

- Sijoitusarvio semifinaalissa: 13-17

- Finaaliin -

1. Ruotsi
2. Serbia
3. Norja
4. Ukraina
5. Turkki
6. Slovenia
7. Viro
8. Makedonia
9. Bosnia & Hertzegovina
10. Kroatia
Viimeksi muokannut Aleksi, 24 Touko 2012, 17:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Albin kirjoitti:Georgialla ystävät vähissä
Paras vitsi vähään aikaan :rofl2:

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Hurrican kirjoitti: - Viron suuri suosio. Mihinköhän se perustuu, vai onkohan tässä kysymys kuppilaharhasta? En ole nähnyt yhtä kehuvia kommentteja muualla, ja Akoe-blogissakin Elaine veikkaa tiukasti finaaliin ja Keith karsiutumista. Mitäköhän tässä nyt sit ite veikkais. Ainakin sen, ettei todellakaan ole varmimpien jatkoonmenijöiden listassa, päinvastoin.
Kyllä Virosta pidetään, Ott on sympaattinen, osaava ja monipuolinen esiintyjä. Hän osaa tehdä herkästä balladista kuuntelemisen arvoisen. Finaaliin, sanokoon muut mitä haluaa.
Got a fire and a country heart 🔥

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

^ Niin. Helppohan se on noin sanoa omasta ykkössuosikistaan jos ei pysty ajattelemaan objektiivisesti. Voisinhan minäkin huudella että "Makedonia niin menee helposti finaaliin koska se on vaan paras ja siitä tykätään ympäri Eurooppaa!!!1" mutta ei se ihan niin mee vaikka kovasti Makedoniasta pidänkin. :) Laitoin nyt kuitenkin tuonne veikkauspuolelle rivini ja Viron jatkoon, mutta ei se helppoa tule olemaan. Lähinnä esiintymispaikan ansiosta. Semin alkupuolelta olisi karsiutunut.
Hazard kirjoitti: Unkari
- Niin keskivertokappale kuin olla ja voi. Tämän menestys tulee olemaan siinä rajalla. Juu tai ei. Livelaulu on kyllä pettymys. Muuten ihan mukava kappa.

- Sijoitusarvio semifinaalissa: 8-14
Unkari kilpaili jo ja on finaalissa.

OhYEsIDid
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 65
Liittynyt: 23 Touko 2012, 11:55

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja OhYEsIDid »

Mitäs jos Ruotsi oikeasti floppaa? Youtubessa, foorumeilla ja sinkkulistoillahan tuo jyrää, mutta lähteekö sama porukka äänestämään itse Euroviisuissa?

OhYEsIDid
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 65
Liittynyt: 23 Touko 2012, 11:55

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja OhYEsIDid »

Hazard kirjoitti: Unkari
- Niin keskivertokappale kuin olla ja voi. Tämän menestys tulee olemaan siinä rajalla. Juu tai ei. Livelaulu on kyllä pettymys. Muuten ihan mukava kappa.

- Sijoitusarvio semifinaalissa: 8-14
Unkari kilpaili jo ja on finaalissa.[/quote]
+ Keskiverto oli 1. semifinaalissa ehdoton pääsylippu jatkoon, kun lähes kaikki biisit oli todella huonoja.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

^ Katos, virhe. Kopioin sen tuolta 1. semistä pohjaksi ja jäi vahingossa näköjään toi.

Kiitos. :hali:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Hurrican kirjoitti:^ Niin. Helppohan se on noin sanoa omasta ykkössuosikistaan jos ei pysty ajattelemaan objektiivisesti. Voisinhan minäkin huudella että "Makedonia niin menee helposti finaaliin koska se on vaan paras ja siitä tykätään ympäri Eurooppaa!!!1" mutta ei se ihan niin mee vaikka kovasti Makedoniasta pidänkin. :) Laitoin nyt kuitenkin tuonne veikkauspuolelle rivini ja Viron jatkoon, mutta ei se helppoa tule olemaan. Lähinnä esiintymispaikan ansiosta. Semin alkupuolelta olisi karsiutunut.
Anteeksi että puhun totta :heh:
Got a fire and a country heart 🔥

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

No mutta sehän on hienoa. :) Minä en ainakaan voi väittää puhuvani totta kun yritän veikkailla ja arvuutella miten mahdollisesti käy. Voi olla että olen ihan väärässä ja Viro voittaa semin kaikkien aikojen ennätyspisteillä ja Loreen jää semin nollajumboksi. Ja niin päin pois. Veikkaan että olen kuitenkin lähempänä totuutta, mutta illalla ja sunnuntaina sitten lopullisestihan se nähdään miten pisteet ja sijoitukset ovat menneet.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Ei tietenkään ole Viron finaalipaikka varma, kuten ei kenenkään muunkaan! En silti vaan halua hyväksyä sitä että Viro ei pääsisi finaaliin. Se olisi aivan hirveä shokki minulle.. En kestäisi. Ajattelen aina positiivisesti. :peukku:

Illalla selviää, en malta odottaa.. En myöskään malta odottaa Maltaa, Sloveniaa, Valko-Venäjää ja Ruotsia.
Got a fire and a country heart 🔥

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

'
Jos katsoo miten tällä hetkellä tämän illan semifinaalissa olevat maat sijoittuvat vedonlyöntilistoilla:

Ruotsi 1.
Serbia 4.
Norja 12.
Ukraina 16.
Turkki 18.
Viro 21.
Alankomaat 22.
Bosnia & Hertsegovina 23.
Valko-Venäjä 24.
Slovenia 26.
Malta 27.
Makedonia 28.
Liettua 29.
Kroatia 30.
Slovakia 31.
Bulgaria 32.
Georgia 33.
Portugali 34.

Ruotsi ja Serbia ovat ns. varmoja finalisteja. (Vaikka toisaalta eihän tässä vaiheessa näistä vielä mikään ole varma finalisti.)
Ukraina myös erittäin todennäköisesti menee finaaliin.
Myös Turkki ja Norja taitavat olla vahvoilla, kun veikataan finaaliin menijöitä.

Mutta näiden maiden jälkeen menee sitten vaikeaksi.
En lähde veikkailemaan muita finaaliin menijöitä.

Tiukka ja jännittävä semifinaali tulossa!

'

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hurrican kirjoitti: - Viron suuri suosio. Mihinköhän se perustuu, vai onkohan tässä kysymys kuppilaharhasta?
- Liettuan epäsuosio. En ihan ole ymmärtänyt tämän vähäistä arvostusta Kuppilassa. :mitvit: :
Tarkoitatko Viron suosiolla Viron suosiota veikkauksissamme vai puntarissamme? Viro nyt saa vähän plussaa vain siitä että on Viro, vielä vähän lisää plussaa kielestä. Viroon suhtaudutaan positiivisella ennakkoasenteella. Sitten biisi ei mitenkään loukkaa perinteistä sovinnaista makua, sehän on siisti kuin mikä, ja eleettömyys puree suomalaiseen makuun, enempää draamaa ei tarvita. Ja kai Ottia pidetään hyvännäköisenäkin? Ja jos biisistä tykkää itse, sille tuppaa veikkaamaan menestystä.

Liettuan epäsuosio taas, ehkäpä moni on kuunnellut vain studioversion ja todennut että tylsä on. Kuitenkin Donnyn harjoitusvedot ovat olleet erinomaisia ja kohottaneet sinänsä mitättömän biisin ihan uusiin sfääreihin, joten aion kyllä itse veikata jatkoonmenoa :joojoo: Etenkin kun esiintymispaikka on illan paras.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mä pelkään pahoin, että Slovenia ja Kroatia ei kumpikaan pääse jatkoon :lohduton: Toivotaan, että olen väärässä! :peukku: Mieluummin pudottaisin Serbian ja Bosnian.
Viimeksi muokannut Aancon, 25 Touko 2012, 11:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja inomu »

Mä tuun tänä iltana pettymään. Se on varma. On helpompi sanoa ketä en halua finaaliin ja ne ovat Kroatia, Georgia, Malta ja Slovakia. Olis kiva jos Bosniakin jäisi semiin. Mutta varmasti noista ainakin yksi pääsee finaaliin ja siis vie joltain suosikiltani paikan :aivanmaassa:
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Happy »

Hazard kirjoitti:Ei tietenkään ole Viron finaalipaikka varma, kuten ei kenenkään muunkaan! En silti vaan halua hyväksyä sitä että Viro ei pääsisi finaaliin. Se olisi aivan hirveä shokki minulle.. En kestäisi. Ajattelen aina positiivisesti. :peukku:
Mäkään en ehkä estä jos Viro ei mee finaaliin :eiei:
Virolla kuitenkin kävi aika huono tuuri kun joutui väärään semiin, jossa on kaverit vähissä :roll:
Kaikkihan on kiinni itseasiassa myös Otin vedosta, esimerkiksi siinä missä Kyproksen Ivi lauloi kamalan matalalta ja huonosti joissakin kohdissa, niin taustalaulajat pystyivät pelastamaan.
Toivon vain että Ott laulaisi mahdollisimman voimakkaasti, ettei kappaleesta saisi tylsähköä kuvaa.

Sitten tietenkin liputan myös Slovenian ja Bulgarian puolesta! :ihana:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Löydän vain yhdeksän finalistia :raaps:
Ehkä pitäisi mennä suihkuun, jotta se kymmenes kirkastuisi.
Rise, angel, shine, love!

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja romualdo »

ai että mua jotenkin ärsyttää kun tuota Georgiaa niin vähätellään nopa tälläkin foorumilla......
veikkauksia joo, saamanne pitää :
eli lauantainaki haluaisin erityisen hartaasti kuulla joitain heistä :

1.alankomaat, olen selvästi ennätys vähän ehtinyt/halunnut/jaksanu kahtella näitä ei-tietenkään-nyt-NIIN-hyvä-laatuisia-harkka-videoita-että-olisin- jne- ... mutta solistikin vaikuttaa vain yhä enemmän mainostamansa kulttuurin edustajalta...
2.valako-venäjä valitettavasti...
3.ukraina, samoin... .... eräs kamuistani eli Kauko niminen floristialan työläinen (s. 1948) on televisioton poikamies joka piut paut välittää näistä kisoista....ja joka pitää näitä eurokipaleita yleensä "ylimielisinä" , mutta heitti toki perään heti myös kommentin "on siellä hyviäkin" , ... elikkä siis oikein perus-taviksia., mutta enemmän kuitenkin sieltä järkevämmältä laidalta.. (mistä kertoo tosiaan tuo lähellä luontoa oleva henkinen tasapaino ja itseriittoisuus olla ilman tuota monia varsin syvältä koukuttavaa näköradiota eli siis tv:tä....
4.serbia no jo on saatana jos tämä ei pääse vinaaliin ja siellä ensimmäisten joukkoon niin jo on taas hyvä musamaku taas hakoteillä euroopasssa....
5.viro, rakastetuimpia viisuja vm 2012
6.kroatia, ja mä siiis nii toivon että tämäkin mestariteos yltää... vaikka mihin
7.makedonia, samat sanat
8.turkki, ahh mikä ihana rytmi tässä onkaan, toivottavasti on jo jättänyt pois esityksestään sen viittansa tuulettumaan ulos....
9.ruohtin peikkotyttö, ... mutta ahh, voi kumpa nähtäisiinkin se jännittävä Thorsten tämän paikalla...lauleskeli viisuhittiään muuten ennen puoltapäivää jälleen Yle Vegan kanavalla....
10.hetkonen,.. mikäs multa vielä puuttuikaan tältä listalta... sanoinko mää jo .... nohh laitan tähän vielä tuon portugalin vaikken ihan kovin lujasti uskokaan että europen muzamaku olisi vieläkään näin korkeatasoista....

georgian toki haluaisin nähdä vinaalissa, sillä miehellä on IHAN ÄLYtttömän hyvä ääni, ja bulgariankin, tietysti bo-he:n ohella, ja pois jättäisin siis "mustan mullan" eli valko-venäjän, ja ukrainan... sekä ruotsin, ja sen tilalle mieluummin vaikka norja... tai miksei liettuakin joka sekin on turhan aliarvostettu ...! hitto, tekis mieli ärähtää että : kuulkaa "oikein", siinä on paitsi kovin osaava laulaja nii myös kiva -70 lukuinen brittimäinen kertsikin....
Viimeksi muokannut romualdo, 25 Touko 2012, 00:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Mr Kite kirjoitti:'
Jos katsoo miten tällä hetkellä tämän illan semifinaalissa olevat maat sijoittuvat vedonlyöntilistoilla:

Ruotsi 1.
Serbia 4.
Norja 12.
Ukraina 16.
Turkki 18.
Viro 21.
Alankomaat 22.
Bosnia & Hertsegovina 23.
Valko-Venäjä 24.
Slovenia 26.
Malta 27.
Makedonia 28.
Liettua 29.
Kroatia 30.
Slovakia 31.
Bulgaria 32.
Georgia 33.
Portugali 34.

Ruotsi ja Serbia ovat ns. varmoja finalisteja. (Vaikka toisaalta eihän tässä vaiheessa näistä vielä mikään ole varma finalisti.)
Ukraina myös erittäin todennäköisesti menee finaaliin.
Myös Turkki ja Norja taitavat olla vahvoilla, kun veikataan finaaliin menijöitä.

Mutta näiden maiden jälkeen menee sitten vaikeaksi.
En lähde veikkailemaan muita finaaliin menijöitä.

Tiukka ja jännittävä semifinaali tulossa!

'
Olen höperö, mistä saisin nähdä koko listan? :heh:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Tässä toiveeni finaaliinmenijöistä:

:ruotsi: Ruotsi
:norja: Norja
:bulgaria: Bulgaria
:georgia: Georgia
:slovenia: Slovenia
:slovakia: Slovakia
:alankomaat: Alankomaat
:makedonia: Makedonia
:viro: Viro
:ukraina: Ukraina
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Jokuvain
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 496
Liittynyt: 22 Huhti 2012, 21:21

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Jokuvain »

Toiveeni harjotusten perusteella:

:alankomaat: :kroatia: :bosnia: :ruotsi: :norja: :slovenia: :viro: :serbia: :slovakia: :ukraina:

Avatar
Paper Gangsta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1372
Liittynyt: 21 Tammi 2011, 22:45

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Paper Gangsta »

Miksi tämä 2. semifinaali on aina paljon kovempi kuin ensimmäinen? :mitvit: Yleensä veikkaukseni ovat ensimmäisessä semifinaalissa menneet melkein oikein, mutta toisessa on tapahtunut aina jotain mullistavaa. Milloinkohan Suomi tulee kilpailemaan ensimmäistä kertaa 2. semifinaalissa? :heh:

Tämän hetken veikkaukset jatkoon (muuttuvat varmasti esitysten jälkeen) ovat: :norja: :ukraina: :turkki: :makedonia: :ruotsi: :serbia: :bosnia: :kroatia: :slovenia: :viro:

Oma toiveeni--> :viro: :bulgaria: :serbia: :alankomaat: :bosnia: :ruotsi: :kroatia: :norja: :makedonia: :turkki:
Je t'adore, here's my heart, so take it
Je t'adore, only you can break it
You got me fallen to the floor.

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

Hazard kirjoitti:Olen höperö, mistä saisin nähdä koko listan? :heh:
tuolta se koko lista löytyy:

http://www.oddschecker.com/specials/tv/ ... ion/winner

'

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Happy »

Happy kirjoitti:.
Tässä 10 maata jotka toivon pääsevän finaaliin
(Suluissa puntarisijoitukseni)

1 (1) - Slovenia
2 (2) - Ruotsi
3 (5) - Bulgaria
4 (7) - Viro
5 (9) - Norja
6 (12) - Croatia
7 (15) - Valko-Venäjä
8 (16) - Slovakia
9 (17) - Makedonia
10 (18) - Liettua


Kylläpäs mua hemmotellaan: Bulgaria, Slovenia, Kroatia ja Ruotsi peräkkäin :ihana:
Kunpa tämä ei vaan huonontaisi heidän finaalinpääsy mahdollisuuksiaan, niin kaikki on hyvin :tuuletus:
Näistä 13 ansaitsee päästä finaaliin, joten voin sanoa että varmasti tulee olemaan pettymyksiä.
Slovenia, Ruotsi, Bulgaria ja Viro ainakin jatkoon, niin olen tyytyväinen :joojoo:


Edelleenkin haluan kaikki samat jatkoon, vain Liettuan voisi vaihtaa Portugaliin (:
Tulee olemaan varmaa, että 2.semifinaalin tulokset tuottavat pettymyksen.

Veikkaan kuitenkin että jatkoon menee Ruotsi, Serbia, Slovenia, Norja, Makedonia, Turkki, Viro, Ukraina, Bulgaria ja Kroatia. Näin haluamistani finaalisteista Valko-Venäjä, Slovakia ja Portugali jäisivät pois finaalista :roll:
Viimeksi muokannut Happy, 24 Touko 2012, 17:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
JokuESC
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1594
Liittynyt: 24 Helmi 2010, 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja JokuESC »

Mulle on pääasia että Loreen ja Kaliopi ovat finaalissa, muut ovat sitten plussaa. Ärsyttää ihan prkleesti etten saa antaa tukeani esim. juuri Kaliopille. Loreenhan nyt pääsee joka tapauksessa finaaliin.

Avatar
wulfila
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1673
Liittynyt: 25 Maalis 2012, 23:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja wulfila »

Hurrican kirjoitti:Georgia rynninnee finaaliin raatien yrittäessä estää ja Slovakian paikan vie diaspora-Makedonia "rokillaan".
Eihän makedonialaisia juurikaan ole missään Euroopan maassa merkittävästi... USAssa, Kanadassa, Brasiliassa ja Australiassa ois enemmän, mut se ei nyt taida auttaa. Euroopasta ainoastaan Italia taitaa yltää vastaaviin lukuihin makedonialaisten määrässä kuin nuo muiden maanosien maat, mutta eipä Italiakaan äänestä tässä semissä.

Uskoisin kyllä että Kaliopi on silti finaalissa, eiköhän ex-jugomailta riitä kaveriääniä hänellekin Željkon lisäksi, plus tietty hieno biisi, laulutaito ja mieletön lavakarisma varmaan puree muuallakin kuin Balkanilla.
Na svakom prstu jedan niko me nije vrijedan
Dosta sam ljubila, gubila, sebe ubila

Avatar
hotdogs
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 460
Liittynyt: 11 Touko 2006, 16:55

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja hotdogs »

Youtubeen on vuotanut muutaman maan esitykset eilisistä juryharjoituksista: http://www.youtube.com/user/ESC15Points

Ruotsi, Turkki, Alankomaat ja Norja löytyy.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Elkee katsoko noita, menee jännitys muussiksi :lohduton:
Got a fire and a country heart 🔥

sheep
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 223
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 15:00

Re: ESC 2012: 2. semifinaali 24.5.

Viesti Kirjoittaja sheep »

Norja voisi flopata tänä iltana halvalla Eric Saade -kopiollaan ja yrittää ensi vuonna uudelleen vaikka jollain Alvedansenin tapaisella mestariteoksella. :twisted: Samalla Suomi-parka ei olisi ainoa finaalista karsiutunut pohjoismaa. Taitaa kyllä jäädä haaveeksi...

Ja nyt kun Suomi tipahti, voisin tästä eteenpäin siirtyä Bosnia-Hertsegovinan leiriin, jota edustaa melko samanlainen aliarvostettu omakielinen balladi. Onhan se lisäksi puntarikakkoseni. :joojoo:
Pitäkää punkkinne!

Lukittu