Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Euroviisut 2012 Bakussa

Rona Nishliu – Suus

*****
60
48%
****
17
14%
***
13
10%
**
19
15%
*
15
12%
 
Ääniä yhteensä: 124

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Rousku »

JuliaS kirjoitti:Stailaus ei ollut kyllä ehkä ihan onnistunut, koska Rona laulaa vähän kumartuneena eteenpäin, ja lippa selässä ei tällöin tehnyt mitenkään esteettistä vaikutelmaa varsinkaan sivusta kuvattaessa.
Peten aiemmin tähän ketjuun heittämässä videossa on vähän samantyylinen lippa, ja se on jo useamman vuoden takaa. Ehkä Rona itse tykkää avarista lippakauluksista?
Rise, angel, shine, love!

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

JuliaS kirjoitti:Kaksi esitystä eilen liikutti mua oikeasti. Mummot ja tämä. Yllätyin suorastaan tulkinnan voimasta. Jotenkin vaan se on niin, että se mikä tulee sydämestä, koskettaa sydämiä...
Ihan sama täällä! Rehellisyyden nimissä kumpaakaan en arvostanut ennen semiä, mutta livenä sekä Albania että Venäjä puhkesivat kukkaan.

Avatar
esc2010
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 723
Liittynyt: 11 Loka 2009, 19:35
Paikkakunta: Vantaa

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja esc2010 »

Mahtavaa että ihmiset lämpenevät tälle. :uujee: Eilisessä esityksessä oli kyllä mukana jotain todella suurta, mitäköhän mahtoi Rona ajatella?

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Mä olisin kyllä ollut NIIN vihainen jos jonkun bussiturman takia olisi pilattu mun viisuilta :kups: Ihan kohteliasta toki, mutta jos monelta on jo mennyt päivä pilalle onnettomuuden takia, pitääkö vielä pilata viisufaninkin päivä?

Suussi oli kyllä ihan komeaa, hyvinhän tuo laulaa, vaikka en vieläkään jaksaisi kuunnella tätä pidempään kuin kolme minuuttia. :joojoo:
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Tarja Närheä haastateltiin tänään radiossa ja hän sanoi kuulleensa, että yksi kappale pääsi finaaliin pelkästään tuomariäänten ansiosta. Arveli sen olevan tämä.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Rousku kirjoitti:Kyllä minusta siinä kahden kertsin välisessä korkeassa ujelluksessa.
Katsoin tätä ammattilaulajan seurassa, ja hän oli juuri samaa mieltä. Oma korvani ei sitä rekisteröinyt.

Avatar
Jonnuli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1841
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 14:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Jonnuli »

^^Se voisi toisaalta olla myös Unkari, ehkä? Mikäli huhu siis edes pitää paikkansa. Albania sai kuitenkin hyvät suosionosoitukset kesken laulun ja sen jälkeen, joten on tää joihinkin uponnut. Ja sit jos tuomareilla on taas tehtävänä äänestää potentiaalista radiohittiä, niin siinä mielessä kyseessä voisi olla ennemminkin Unkari.

Rona oli niin hyvä eilen, mä tuijotin ruutua suu auki sen koko kolme minuuttia. Rona lauloi niin hyvin, etten edes muistanut kiinnittää huomiota kamaliin vaatteisiin. Yleensä sellainen vie heti mun huomion. Todellakin ansaittu finaalipaikka! Onnea Rona!
Yllättäviä viisubongauksia:
"Kirkkobändi soitti luojani munia" -akuankka13

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Mansikka kirjoitti:Tarja Närheä haastateltiin tänään radiossa ja hän sanoi kuulleensa, että yksi kappale pääsi finaaliin pelkästään tuomariäänten ansiosta. Arveli sen olevan tämä.
En usko millään tähän teoriaan. Puhelinäänestämässä olivat Kreikka, Romania, Moldova, Montenegro ja Kypros, lähialueen maita ja/tai maita, joissa on suuri albaanivähemmistö. Ja oliko Italiakin tässä äänestysblokissa? Lisäksi kuvittelisi Israelista tippuvan ääniä tälle.

Avatar
Diggari
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 750
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Diggari »

Uskomaton esillepano upeaan lauluun. Jotkut osaavat ja uskaltavat!

Avatar
wulfila
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1673
Liittynyt: 25 Maalis 2012, 23:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja wulfila »

Tuli mieleen tosta puvusta, että sehän yllättäen sopi tähän esitykseen: ei päästetä yleisöä helpolla myöskään visuaalisesti. Itelle ainakin puku näyttää valokuvissa (ja liikkuvassa kuvassa ilman ääntä) aika omituiselta, mutta esitystä katsellessa se ikäänkuin asettui kontekstiin ja toimi (kuten outo korvakoru ja kaulakoruna käytetty rastakin). Jos tällaista biisiä laulaisi jossain kesäisen seksikkäässä minimekossa taikka farkuissa ja villapaidassa, syntyisi ristiriita kappaleen taiteellisuuden ja asun arkisuuden välille.

Ja ekan kertsin kohdalla meni kylmät väreet ja tuli tippa linssiin. Seurassani katsellut kaveri oli että "ei sun tarvi tuon puolesta jännittää, esiintyjä varmaan jännittää itse tarpeeksi", en saanut liikutukseltani selitettyä että en mä jännittänytkään vaan hajosin siihen miten järjettömän upeaa <3

Ihan parasta että tämä on finaalissa (ilman minun apuani vieläpä; jätin kokonaan äänestämättä semifinaalissa). Kun tämän paljastettiin pääsevän jatkoon, tuli vielä parempi fiilis kuin aikoinaan siitä kun Pernilla voitti UMK:n, ja se on paljon se.
Na svakom prstu jedan niko me nije vrijedan
Dosta sam ljubila, gubila, sebe ubila

Avatar
WandA
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1416
Liittynyt: 15 Joulu 2006, 20:10
Paikkakunta: Kuopio

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja WandA »

Tyylikäs visuaalinen ilme ja hurjan vahva tulkinta, ääneni lähti Albanialle. Pelkän biisin aattelin olevan hieno, mutta liian angstinen. Ronan esiintyminen herätti kappaleen henkiin!

Viisuihminen
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 07 Touko 2011, 20:50

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Viisuihminen »

Minä kuulun ilmeisimmin siihen vähemmistöön, joka ei pidä tästä kappaleesta.

Yritin äsken avoimin mielin kuunnella tätä uudestaan youtubesta (juu ei ehkä paras mahdollinen laatu), mutta :eiei:
Kappale alkaa ihan hyvin, mutta sitten tulee osasto huuto-kiljuminen-huuto (en voi sille mitään, että kuulen sen noin), joka käy yli mun pienen ymmärryksen :shock: .

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

wulfila kirjoitti:Tuli mieleen tosta puvusta, että sehän yllättäen sopi tähän esitykseen: ei päästetä yleisöä helpolla myöskään visuaalisesti.
Kyllä minusta se puku oli ihan vaan omituinen, ei taidetta, jota biisi ja tulkinta on - vaativuus ja se että ei päästä helpolla ei ole sama asia kuin omituinen kömpelyys. Jos puku olisi musiikkia, se ei olisi Suus vaan se olisi I'm a Joker, erikoinen yritys, jossa osat eivät ole kohdallaan, huonolla tavalla mauton. Mutta onneksi Rona on niin upea, taitava ja läsnäoleva, että sen puvun sivuuttaa ja unohtaa - no, melkein. Kyllä mun on pakko sanoa, että vaikka se ei vaikuta kuulemaani niin kyllä siihen esitykseen jää puvun kokoinen epävire. Videon kaltaisella tyylikkäällä pelkistyksellä lopputulos olisi ollut varmaankin eräs vuosisadan taidepläjäyksistä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Minusta se puku on ihan mielenkiintoinen.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tää on nousemassa mulla ihan tän vuoden kärkeen. <3 Ihanaihanaihana!!!
Meow cat, please meow back.

Avatar
Boomboomchakachaka
Maistelija
Maistelija
Viestit: 43
Liittynyt: 12 Touko 2011, 16:26

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Boomboomchakachaka »

Mielestäni Ronan puku sopi hyvin kappaleen taiteellisuuteen. :joojoo: Onhan tää kyllä ihan mahtava, vaati mulla monta kuuntelua ennenkuin lämpenin mutta viimeistään tuo esitys vei kyllä jalat alta. :draamaa:

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Rousku kirjoitti:
skidi kirjoitti:Omaan korvaani laulaja veteli useaan kertaan myös nuotin vierestä.
Kyllä minusta siinä kahden kertsin välisessä korkeassa ujelluksessa. Jazz-versiossa se on toteutettu ihan toisin, olisin ehkä siitä pitänyt enemmän.
En ole kuullut tätä jazz-versiota, mutta liveversion korkeat äänet on vireessä. Tuo tekniikka on kyylaamista, jossa ääni ohennetaan ja sijoitetaan kitalaen yläosaan ja pään taakse. Tätä äänenkäyttötapaa kuulee harvemmin, siihen törmää lähinnä etnomusiikissa, koska sen juuret on karjankutsunnassa. (Ääni on pistävä ja kova ja siksi kuuluu pitkien matkojen päähän) Tällä tekniikalla pääsee helpoiten korkealle, oikeastaan matalata sitä ei tehdä ollenkaan.

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja skidi »

^Juu, en tunne äänen tuottamistekniikkaa mutta epäilen että kuulisin, jos noin pitkä ääni ei olisi vireessä :joojoo:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Jonnuli kirjoitti:^^Se voisi toisaalta olla myös Unkari, ehkä?
Niin, tai Tanska :miettii: Unkari vaikuttaa kyllä todennäköisimmältä.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja romualdo »

esc2010 kirjoitti:Mahtavaa että ihmiset lämpenevät tälle. :uujee: Eilisessä esityksessä oli kyllä mukana jotain todella suurta, mitäköhän mahtoi Rona ajatella?
siiiis harvoin olen viisulavalla nähnyt mitään näin syvältä koskettavaa.... (viimeksi tietysti Hartval Areenalla Molitvan jälkiorkuissa...) eilen kun tuolla maastossa avohakkuualueen keskellä tätä laulua suosittelin viisuihin nykyään hyvin varauksellisesti (!!?) suhtautuvalle ystävälleni joka ei ole enää vuosikymmeniin jaksannut seurata näitä kisoja. Kertoi tämä Ex-Nummi-Pusulalainen Pentti (s. 1947) vasta nyt että oli parina opiskeluvuotenaan -60- ja -70 luvun vaihteessa ilman televisiota joten opiskelupoksissaan hänkin kuunteli laulut ainoastaan radion kautta ja siinä samalla sitten merkkasi viisupisteensä vihkoonsa, Apres Toi oli hänen mielestään niitä viimeisiä fanivuosiensa superviisuja ...! kerroin miten solisti ihan itki laulun loppu metreillä ja niinhän siinä sitten itsekin olin jo sen verran tunnekuohun ja liikuttuneisuuden ja lähestyvän viikonlopun aiheuttaman jjännityksen vallassa että oma äänenikin vähän sortui kuvaillessani hänelle tätä käsittämättömän upeaa esitystä ... suosittelin hänelle toki myöskin Viron kappaleeseen perehtymistä.
Viimeksi muokannut romualdo, 24 Touko 2012, 13:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ruut kirjoitti: liveversion korkeat äänet on vireessä. Tuo tekniikka on kyylaamista, jossa ääni ohennetaan ja sijoitetaan kitalaen yläosaan ja pään taakse.
Äänen ohuus on eri asia. Kyllähän sen kuulee että ääntä tuossa on ohennettu, ja se on ihan OK (vaikka pitäisinkin enemmän oopperasopraanomaisen täydesti resonoivasta äänestä). Ohentaminenhan vaikuttaa vain siihen, kuinka voimakkaasti mikäkin yläsävel soi, ei perussävelen korkeuteen. Joka minusta menee tuossa paikoin vähän viereen siitä mikä oli tarkoitus.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

:vollotus: Tää oon niin hyvä apuva. Yllätysvoittaja :uujee:
LOBODA

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Ei voita, sillä kappale on liian vaikea ja esiintymisnumero alhainen. Kappaleen vaikeus tosin on suurin este äänisaaliille. Itse en pahastuisi tämän voitosta, mutta voin taata, että jotkut närkästyisivät. :heh:
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Närkästyvillä ei kuitenkaan ole mahdollisuutta antaa miinusääniä. Ja tämän kappaleen kohdalla esiintymisnumerolla on harvinaisen vähän vaikutusta, on tämä niin mieleenpainuva - joko hyvässä tai pahassa. Joku Unkari siinä edellä ei närkästystä ketään, mutta ehtii unohtua äänestykseen mennessä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6307
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja mariah »

tulihan esim. chiara 2005 toiseksi samalla esiintymisnumerolla ku rona..ei musta lainkaan huono paikka esiintyä alussa kolmantena. mulle kelpais vaikka tän voitto (en kyllä usko) koska alusta asti tästä tykänny :ihana: luulen et sinne kympin sakkiin!

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Rousku kirjoitti:Äänen ohuus on eri asia. Kyllähän sen kuulee että ääntä tuossa on ohennettu, ja se on ihan OK (vaikka pitäisinkin enemmän oopperasopraanomaisen täydesti resonoivasta äänestä).
Syön sanani! Nuo korkeat äänet on tosiaan vähän alavireessä!

Tää on ehkä tyylilajikysymys. Tai siis makuasia! Tottahan tuo oopperasaundilla toteutettuna kuulostais täysin erilaiselta, mutta tykkään itse tuosta äänenkäyttötavasta. Jos ruvetaan pilkkua viilaamaan niin ehkä noi ylä-äänet on aika kireitä ja siksi ehkä tuo virekin vähän heiluu. Laulaja myös suuntaa äänen alaspäin mikä on vähän jännä toteutustapa.

Mutta joka tapauksessa tätä liputan ja aion tutustua laulajan muuhunkin matskuun mikäli sitä on saatavilla!

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

Tämän hienon kappaleen/esityksen meno lauantain finaaliin osoitti, että vielä sentään viisuissa sattuu positiivisiakin yllätyksiä! :tapu: Mun puolesta saa mennä vaikka voittoon asti... :uujee:
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

muretu
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 359
Liittynyt: 05 Helmi 2012, 13:35

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja muretu »

Olen ollut todella tyytyväinen ja iloinen siitä, miten Suus on kantanut näin pitkälle. Missään vaiheessa en ole voinut kokea pettymystä tämän kappaleen kohdalla ja 1.semin esitys oli vain todella kaunis.

En tiedä laulamisesta mitään, mutta minun korvani nauttivat kappaleen huutokohdista. Ne huudot on korviini ihanaa aaltomaista liikettä, jotka yhdistän sumuisiin vuoristomaisemiin. Samoin kappaleessa on niin paljon tunnetta kun pyydetään vain lupaa antaa itkeä.

Pienesti kylläkin aprikoin kisavaatetusta. Minusta on kiinnostavaa miten näinkin kaunista kappaletta ei ole kuorrutettu klassisella esiintymisasulla ja todellakin pidän ajatuksesta. Hieman kuitenkin koin, että mekossa oli jo hieman liikaa kaikkea. Kaulukset olisi voineet olla lievemmät, sinistä vähemmän tai rastat olisi voineet olla kaikkiaan kiinni. En tiedä, hyvin pienestä nyt nillitän. Siitä "korvakorusta" pidän kyllä, nähtävästi Nishliulla on korua useampikin.

Kaiken kaikkiaan kokonaisuutena Rosa Nishliu ja Suus on kuitenkin kauniilla tavalla yhdistelmä vaatimattomuutta ja näyttävyyttä.

Voitto olisi kappaleelle hieno. Ruutin tavoin, minäkin suuntaan ehdottomasti etsimään lisää tietoa artistista. :)

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Minusta(kin) tämän esitys oli upean intensiivinen, mutta pakko sanoa, että Rona näytti niissä huutokohdissa suorastaan pelottavalta... :shock: Mutta siitä huolimatta hienoa, että pääsi finaaliin.

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2834
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Tuntuu jo nyt, että tämän voitto olisi ainoa oikea ratkaisu tämän vuoden viisuille. Mutta kun Suus ei voi voittaa, niin tulen pettymään kyllä tosi pahasti. :lohduton:

Lukittu