Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Euroviisut 2012 Bakussa

Ott Lepland – Kuula

*****
59
47%
****
24
19%
***
29
23%
**
11
9%
*
2
2%
 
Ääniä yhteensä: 125

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Noh, Norjan foorumilla ainakin keskustellaan jo samasta asiasta ja siellä ollaan myös pettyneitä tulkintaan...

Mutta hyvä, että pidit tästä, etteivät kaikki ole tyytymättömiä.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Sanoinko että pidin? Arvelin vain, että uppoaa äänestäjin paremmin tuollaisena.
No, ehkä norjalaiset voi laskea samaan askeettisen pohjoisen maun kategoriaan suomalaisten kanssa. Eihän meidän muotoilukaan, josta olemme niin ylpeitä, ole mitään krimskramssua, vaan pelkistettyä puupintaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Oijj, Ott oli söpis pressissä, kiusaantui kun oman maan toimittaja kehui vähän överisti. Symppis! :ihana:
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Ihana mies! :ihana:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minua nyt askarruttaa tässä pari asiaa:

1) Miksi Ottin ääni voimakohdissa ikään kuin särisee? Ei kuitenkaan säry (onpa hassu taivutusmuoto) eikä ole epävireinen. Sanokaa laulamisesta tietävät, mitä siinä tapahtuu?

2) Onko melodianmuutos dramaattisemmaksi tehty siksikin, koska pian perässä oli tulossa lyyrinen balladi, ja kahdesta samantyylisestä jälkimmäinen on aina paremmassa asemassa? Draamapuolella edellä oli Slovenia, joka ehkä laskettiin tästä syystä olevan voitettavissa - ja oikein laskettiinkin, Ottin ja taustalaulajan esitys oli niin paljon parempi?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Boomboomchakachaka
Maistelija
Maistelija
Viestit: 43
Liittynyt: 12 Touko 2011, 16:26

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Boomboomchakachaka »

Ott jännitti ihan hirveästi, söpöä! Ja todellakin :kuolaus: syötävän hyvännäköinen...
Ihanaa että pääsi finaaliin!

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Itseäni nuo revittelyt todella häiritsivät, koska kappaleen "painopiste" siirtyi aivan liian alkuun ja muuttui epämääräiseksi. Ihanaa silti, että Viro finaalissa! Ottin jännityksen näki kyllä ihan selvästi viimeisissä sanoissa, kun ihan tärisi ressu.
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Aancon »

:kups: :ihana: :kuolaus:

Mun mielestä se oli vaan söpöä, kun poikaa jännitti :hali:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Jonnuli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1841
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 14:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Jonnuli »

Ott oli pökerryttävän hyvä. :kups:
Yllättäviä viisubongauksia:
"Kirkkobändi soitti luojani munia" -akuankka13

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1145
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja JRS »

Upeasti Ott lauloi ja vokaalisti yksi illan parhaista.
Saatiin taas yksi suht laadukas biisi finaaliin, noiden nopeatempoisten tasapainoksi.
Ansaittu finaalipaikka ehdottomasti :joojoo:
Onnea Viroon :viro:
“I am pleased to see that we have differences.
May we together become greater than the sum of both of us.”

–Surak

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Viro oli kyllä osannut/osunut tekemään juuri oikean draamallisen muutoksen siihen slottiinsa nähden. Turkki oli saanut bileet niin hyvään käyntiin, että kun Ott aloitti ja mielessä oli se jankkaava tylsäke akateemisen vakavamielisesti esitettynä, niin ensireaktio oli että ei helv... onko pakko kuunnella tätä Anna Kareninin aviomiehen saarnaa tässä. Mutta sitten seurasikin ihan muuta ja siitä Karelinista kuoritui Vronski, joka ei patoa tunteitaan sivistyksen nimissä. Mahdollinen överiksimeno ei yhtään haitannut, kun taustalla oli se riehakkaan Turkin etnomääkyminen, vaan vastasi siihen juuri oikealla tavalla.

Täydet pisteet Virolle siis.

E: ai se ei olekaan rakkauslaulu :hihi: no anyway kyllä kuulija pitää herätellä, jos sanomansa haluaa kuuluviin
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19791
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Sittenkin finaalissa. :uujee: Pelkäsin tämän hukkuvan semifinaalin balkanilaisballadien keskelle, mutta onneksi niin ei käynyt. Oli iloinen yllätys tämän finaalipaikka. :tapu:

Avatar
Boomboomchakachaka
Maistelija
Maistelija
Viestit: 43
Liittynyt: 12 Touko 2011, 16:26

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Boomboomchakachaka »

Mutta kun se mitä toiset sanovat tylsäksi ja puuduttavaksi siinä alkuperäisessä versiossa, on minusta juuri sen kappaleen hienous, alkaa herkästi ja hiljaa ja kasvaa loppua kohden mahtipontiseksi balladiksi. Olen samaa mieltä siinä, että ne revittelyt tosiaan häiritsivät biisin painopistettä.

MINUN korvaani vaan se alkup. kuulostaa paljon paremmalta. Mutta ehkä näissä geimeissä ihmisillä ei ole kärsivällisyyttä kuunnella kappaletta, vaan kikkailu ja ylenmääräinen dramaattisuus tuo aina pisteitä. Mutta mulle henk. koht. se ei aina toimi. :eiei:

Silti, Ott on ihanin! Ja biisi mahtava. :kups: :ihana: <3

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Boomboomchakachaka kirjoitti: Mutta ehkä näissä geimeissä ihmisillä ei ole kärsivällisyyttä kuunnella kappaletta, vaan kikkailu ja ylenmääräinen dramaattisuus tuo aina pisteitä. Mutta mulle henk. koht. se ei aina toimi. :eiei:
En nyt usko että ihan tuostakaan on kyse, sillä kyllä kappaletta jaksaa kuunnella jos se ottaa mukaansa. Ja vaikka itsekin sanoin että draaamallinen muutos ja voiman lisääminen toimi kappaleen eduksi, niin ristiriitaisesti se mitä kappaleesta minusta aiemmin puuttui kun sitä kotona kaikessa rauhassa kuunteli oli herkkyys, tai ainakin sellainen herkkyys, joka olisi itseni ottanut mukaan. Vaikutelma oli liian vastuuntuntoinen ja keskialueinen, siitä puuttui palon ohella hauraus, värisevä epävarmuus ... en osaa sitä paremmin kuvailla, mutta itselle on selvää mitä tarkoitan :mrgreen: :heh:

Eli heittaytyminen voimakkaampaan ilmaisuun kaivoi myös sen hajoavan herkkyyden esiin.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Boomboomchakachaka
Maistelija
Maistelija
Viestit: 43
Liittynyt: 12 Touko 2011, 16:26

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Boomboomchakachaka »

No, näinhän se on että nää on makuasioita. Mulle vaan toimii aiempi versio paremmin. :heh:

GolliM
Maistelija
Maistelija
Viestit: 44
Liittynyt: 01 Maalis 2009, 21:01

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja GolliM »

Täytyy kuitenkin ottaa huomioon, että suurin osa Euroopasta ei ole laulua etukäteen kuullut ja koska ideana on kalastella ääniä, on tuollaiset muutokset hyvä juttu. Meillä ainakin kävi semifinaalissa niin että kun Viron "tylsä" kappale tuli ruutuun lähti äitini keittiöön siivoamaan, mutta tuli takaisin ensimmäisen huudon kohdalla ja kappaleesta tulikin hänen suosikkinsa semifinaalissa. Minuun iski heti kappaleen rauhallinen alku ja Kuula olisi varmasti ollut yksi suosikeistani ihan ilman niitä revittelyjäkin, mutta täytyy kyllä sanoa että pidin semifinaalissa esitetystä versiosta paljon enemmän kuin siitä edellisestä mikä on mm. esikatseluvideossa. Tuo minkä moni sanoo täällä menevän överiksi sopi esitykseen hirveän paljon ja minuta juuri toi sitä tunnetta esiin sieltä.

Nousi meidän perheen viisukatsojien (minä ja äiti) suosikiksi heti! Toivottavasti vain pärjää finaalissa hyvin. Toivottavasti C-osa menee paremmin eikä laulaja tärise (jännitystä?) yhtä paljon kuin semifinaalissa.

Avatar
Leandra
Maistelija
Maistelija
Viestit: 31
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 16:08
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Leandra »

Mä olin aiemmin listannut tämän viisupuntarini tosi hyvä-otsakkeen alle, mutta herranjumala kun tämän näki semissä.. :tuuletus: :ihana: :uujee: :tapu: :rakkaus:

Meni kertahumauksella kärkeen. Tiedän mitä äänestän lauantaina. Kiitos Ott! :kups:

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2316
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja jamira »

Ott saa aina mut ihan veteläksi ja olen niin iloinen että tämä on finaalissa :tuuletus: Silti minuakin harmittaa kun Ott meni muuttamaan biisiä huonompaan suuntaan noilla oudoilla kiekumisilla. No silti aivan upea biisi ja laulaja, olisi minun voittajani jos saisin päättää :ihana:

OhYEsIDid
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 65
Liittynyt: 23 Touko 2012, 11:55

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja OhYEsIDid »

Ehkä mä oon vähän vajaa ja "spesiaali", mut mä en kyllä pääse tosta KUULA-sanasta millään yli enkä ympäri. Meikä funtsii tyyliin Seppo Rätyä tän balladin aikana........... :niinpa:

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja rewind »

OhYEsIDid kirjoitti:Meikä funtsii tyyliin Seppo Rätyä tän balladin aikana........... :niinpa:
Räty viskeli sitä keppiä eli keihästä :supati: :D

Hyvä Ott! :peukku: Poikaa kuulemma kovasti hermostutti eilen ja sen huomasi äänestä, mutta mitä siitä kun finaalipaikka tuli ja se on oikein se! :tapu:
El Robocop!

OhYEsIDid
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 65
Liittynyt: 23 Touko 2012, 11:55

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja OhYEsIDid »

rewind kirjoitti:
OhYEsIDid kirjoitti:Meikä funtsii tyyliin Seppo Rätyä tän balladin aikana........... :niinpa:
Räty viskeli sitä keppiä eli keihästä :supati: :D

Hyvä Ott! :peukku: Poikaa kuulemma kovasti hermostutti eilen ja sen huomasi äänestä, mutta mitä siitä kun finaalipaikka tuli ja se on oikein se! :tapu:
Nonii, siitä tuli lisää pointseja mun vajauteen :surrur:

Mä itseasiassa tykkäsin enemmän tuosta finaaliesityksestä, kuin studioversiosta.. Oonko ainut?

Avatar
Süperstar
Siemailija
Siemailija
Viestit: 120
Liittynyt: 16 Heinä 2006, 22:23
Viesti:

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Süperstar »

:surrur: Joo, munki mielestä REVITTELY alkoi liian aikaisessa vaiheessa ja häkellyiin sen verran, että sekosin. Tiedän kuitenkin minkälainen kappale on ja olen hyvin tyytyväinen, että pääsi finaaliin! :heh:
Samo malo, samo malo, samo malo, samo malo
Samo malo, samo malo, samo malo, samo malo
Samo malo, samo malo mu ga daj...!

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Syötävän ihana mies! :vonkaus: :kuolaus: Taisin olla niin ihastuksissani että en huomannut mitään merkkejä jännittämisestä. :mitvit: :puna: Illan toiseksi paras esitys selvästi. :peukku:
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6527
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Tää oli eilisen isoin ylläri. Miksi luulin, että laulaja on ihan erin näköinen? :heh: Oikein suloinen mieshän sieltä lavalle asteli, joka jännitti paljon ja sen hieman huomasi, mutta ei se ollu esitykselle pahaksi. Se antoi jonkin inhimillisyyden rippeen kappaleeseen, joka toimi erikoisen hyvin. Pidin tästä ensimmäisen kerran kunnolla. :joojoo:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16947
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Happy »

En osaa sanoa oliko aijempi versio parempi, vai sitten tää semifinaalissa nähty, mutta sen voin sanoa että loistavia molemmmat :uujee:
Illan parhaita esityksiä, mä olin vain niin onnellinen kun pitkän synkän odotuksen jälkeen Viro paljastui kahdeksannesta kirjekuoresta!
Nousee nyt puntarissani kolmosesta kakkoseksi, ja ei epäilystäkään etteikö tämä olisi finaalin ykkössuokkini, kun Slovenia ei sinne päässyt.
Mä oon vaan niin onnellinen että Eurooppa tajusi tän! Ehkä uudella versiolla oli osuutta asiaan..
Mulle on jo voitto että tää on finaalissa, en siis synkistele mikäli sijoittuu finaalin pohjalle, tietenkin toivon tämän pääsevän kärjeen.
Veikkaan kuitenkin että tää tulee sijoittumaan finaalissa sijalle 15-20.
Never miss a good chance to shut up.

Viisuihminen
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 07 Touko 2011, 20:50

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Viisuihminen »

Mä oon niiiin samaa mieltä, että tuo jännittäminen oli ihanan inhimillistä eikä haitannut yhtään esitystä - päinvastoin. Ott on söpö :rakkaus:
Pidän paljon enemmän tälläisestä kuin Ruotsin millin päälle mietitystä tuotteesta.

Toivottavasti Ott räjäyttää potin lauantaina :peukku: (paitsi jos Engelbert onnistuu täydellisesti..)

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20449
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

mariah kirjoitti:
inomu kirjoitti:Mä en kyl pitänyt tästä uudesta versiosta, pitäisi pysyä alkuperäisessä, jossa on mielestäni enemmän tunnetta.
en minäkään niinku tuolla liveketjussa jo asian ilmasin vissii 3 kertaa :uujee: tunne ja aitous puuttu nyt kokonaan ihanko ott haluis esittää kuinka komeesti osaa laulaa,menee just siihen esittämisen puolelle mistä se tunne ja aitous häviää..ryhdistäydy nyt mies ja esitä samalla tunteella mitä vedit viron finaalissa! onha tää kaunis balladi :ihana:
Ott laulaa hyvin mitä tahansa genreä ja miten tahansa. Monipuolinen henkilö!

Viro finaalissa. :parku: Onnenkyyneleitä. Uskomatonta.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
The Groke
Siemailija
Siemailija
Viestit: 148
Liittynyt: 13 Touko 2012, 18:14

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja The Groke »

Mikäköhän tässäki viehättää. Ei hyvä.
En muista virolta mitään hyvää viisua. En tosin tiedäkkään monta.

Unna
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 677
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja Unna »

Minusta Ottin perusilme on jotenkin ylimielisen oloinen, varmaankin siksi ei vetoa minuun, vaikka varmaan mukava sälli onkin. Kuula on suht nätti biisi, mutta en pitänyt yhtään niistä eilisen esityksen ylimääräisistä kieunnoista ja yllättynyt olin, kun tuolla versiolla pääsi finaaliin. Tosin monihan ei tietysti ole kuullut alkuperäistä.

Avatar
esc2010
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 723
Liittynyt: 11 Loka 2009, 19:35
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viro 2012: Ott Lepland – Kuula

Viesti Kirjoittaja esc2010 »

Meni kyllä aikamoiseksi huutamiseksi tuo live-esitys. :roll: Teki pahaa kuunnella kun Kuula itsessään on ihan kelpo viisu.

Lukittu