Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Euroviisut 2012 Bakussa

Loreen - Euphoria

*****
130
62%
****
35
17%
***
23
11%
**
15
7%
*
6
3%
 
Ääniä yhteensä: 209

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Onnittelut Ruotsille ja Loreenille! :tapu: Ehkä minun pitäisi lähteä sitten ensi vuonna viisumatkalle Ruotsiin.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Pakko vissiin sitten myöntää, että olin pahemman kerran väärässä.

Täällä on koko kevät vouhkattu, että tämä biisi on aivan ylivoimainen ja voittaa ylivoimaisesti. Piste-ennätystäkin pidettiin lähes varmana. Itse en tajunnut tuota hypetysta. Älkää käsittäkö väärin: mielestäni tämä biisi on hyvä, mutta niin oli moni muukin. En missään vaiheessa uskonut tämän voittavan, ainakaan noin ylivoimaisesti.

Ja mitä eilen näimmekään: yli sadan pisteen ero seuraavaan! Pisteidenlaskussa ei ollut jännitystä missään vaiheessa. Olen ihmeissäni. Mikä tässä oli se, mistä kaikki ovat hullaantuneet? Ehkä vika on sitten vain minussa, kun en ihan ymmärrä. :eiei:

Pettymystäni ei lievennä se, että mulla oli 14 kappaletta finaalissa, jonka voitosta olisin ollut iloinen. Yksikään niistä ei ollut top5:ssa. :) Että sellainen viisuvuosi.

Parasta tämän voitossa oli se, että se on tehnyt niin monet mun kavereista superonnelliseksi. Silti tunnen oloni jotenkin ulkopuoliseksi, kun en tajua sitä, mikä tässä oli niin ylivoimaista muihin verrattuna.

Että näihin kuviin, näihin tunnelmiin. Enkä hyödy ensi vuonna edes siitä, että viisut ovat naapurimaassa, koska ehdin muuttaa toiselle puolelle maapalloa.

Katkeramppoo. :heh:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Niin ja yhtä asiaa en saa pois mielestäni: jos tämä olisi ollut Suomen kappale, niin olisiko lopputulos ollut sama?

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42003
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Jos tämä olisi ollut Suomen kappale, sitä tuskin olisi tuotettu yhtä hyvin, jolloin sijoitus olisi ollut huonompi. Ihan ansaitusti. Näin veikkaan. Onhan Suomella toki muutama ihan onnistunut tuotanto ollut esittää, mutta tämä oli siinä suhteessa aika yliveto.

Ja joo, väärässä olin minäkin :) Visuaalinen puoli ei sittenkään ollut liian tyrmäävä kaakkoisemmalle Euroopalle, ja hyvä niin, koska sehän tässä parasta antia oli.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Samza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1114
Liittynyt: 19 Helmi 2011, 20:38

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Samza »

Wadde kirjoitti:Niin ja yhtä asiaa en saa pois mielestäni: jos tämä olisi ollut Suomen kappale, niin olisiko lopputulos ollut sama?
Mietin vähän samaa Norjan kohdalla. Jos se olisi ollut Turkin edustuskappale, minkälainen Toojin sijoitus olisi ollut...
"OH, SWEET MARY MOTHER
OF FUCK, THAT'S GOOD!"

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja jv »

Ox fan 4ever kirjoitti:Itteäni jäi vähän harmittamaan, että Rybakin pojan ennätys ei mennyt rikki :D Olis ollu vieläkin komeempi voitto :tuuletus:
Nja, ruotslaiset viisukommentattorit ovat kyllä sen verran itseensä ja omaansa tyytyväisiä, että minä olen kyllä ihan tyytyväinen, ettei ylivoimaisen voiton lisäksi tullut vielä ennätystäkin.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Singlen kansi erittäin originaali.

Kuva
Kuva
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja jv »

^oho! noin huimaa yhtäläisyyttä ei näkemättä uskoisi.

drowned
Maistelija
Maistelija
Viestit: 33
Liittynyt: 26 Maalis 2012, 18:23

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja drowned »

Ihanaa, ihanaa! Hienoa Loreen! :tapu: Kaikki menikin sitten finaalissa paljon paremmin kuin semissä! Tähän biisiin en vain kyllästy sitten millään. Toivottavasti saataisiin Loreen Suomeen keikalle... :ihana:

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1367
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja BronZe »

Hiukan Euphoria voittoisia ovat iTunes-listojen kärkipaikat tällä hetkellä. :uujee:

Ox fan 4ever
Siemailija
Siemailija
Viestit: 128
Liittynyt: 01 Touko 2010, 19:48
Paikkakunta: Toijala, Akaa/Ackas
Viesti:

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Ox fan 4ever »

jv kirjoitti:Nja, ruotslaiset viisukommentattorit ovat kyllä sen verran itseensä ja omaansa tyytyväisiä, että minä olen kyllä ihan tyytyväinen, ettei ylivoimaisen voiton lisäksi tullut vielä ennätystäkin.
Totta tuokin. Itse toivoin piste-ennätystä ihan vain Loreenin takia, en todellakaan siksi että ruotsalaiset viisukommentaattorit saisivat lisää aihetta leijumiseen :heh: Ja mitä tuohon kanteen tulee niin yhdennäköisyys on kyllä suuri, mutta kansi nyt on varmaan aika hutasemalla tehty, koska eihän sillä nyt ole hirveästi merkitystä. Paitsi jos single julkaistaisiin fyysisenä niin silloin, mutta veikkaan tämän pysyvän digitaalisena.
Fatal moment when we lost our ground, two hearts corrupted by our feeble minds. Open up! See me now, and hold me one last time!

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Wadde kirjoitti:Olen ihmeissäni. Mikä tässä oli se, mistä kaikki ovat hullaantuneet? Ehkä vika on sitten vain minussa, kun en ihan ymmärrä. :eiei:

Silti tunnen oloni jotenkin ulkopuoliseksi, kun en tajua sitä, mikä tässä oli niin ylivoimaista muihin verrattuna.
Minulla oli aivan tuollainen olo Fairytalen suhteen ;)

Siksi on kivaa kerrankin ymmärtää tismalleen, mistä kaikki ovat hullaantuneet. :kups: :mrgreen:

Avatar
Limona
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Touko 2012, 18:01

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Limona »

Samiasd kirjoitti:Singlen kansi erittäin originaali.
Jep. Oon huomannut saman asian vähän aikaa sitten. Tais kannen tekijöillä olla vähän mielikuvituksen puutetta. :D

Itse en nähnyt Ruotsin biisissä mitään "sillä tavalla erikoista". En oikeen tajua, miksi kaikki on hulluna siihen biisiin. Ei sillä tavalla, et se olis huono... Antaisin ehkä kouluarvosanoilla kasin.

Mut ne kisathan järjestetään ens vuonna Ruotsissa. Ajateltiin ehkä mennä paikan päälle katsomaan :)
♥ I Love You Mi Vida! ♥

tozeurista turkuun
Maistelija
Maistelija
Viestit: 23
Liittynyt: 27 Touko 2012, 17:28

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja tozeurista turkuun »

Ox fan 4ever kirjoitti:Paitsi jos single julkaistaisiin fyysisenä niin silloin, mutta veikkaan tämän pysyvän digitaalisena.
Ei sitä ceeree-singleä sentään vielä oo täysin kuopattu. :eeek:

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja rewind »

Lllloistavaa Lllloreeen!! :tuuletus: Grattis Sverige, ihanaa että viisut saadaan taas länteen :peukku:
El Robocop!

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Paljon onnea Loreenille ja Ruotsille! :tuuletus: <3 Tyrmäävä ylivertainen liveveto finaalissa, voitto meni täysin oikeaan osoitteeseen. :joojoo: :ihana:
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja tomato »

Wadde kirjoitti:Niin ja yhtä asiaa en saa pois mielestäni: jos tämä olisi ollut Suomen kappale, niin olisiko lopputulos ollut sama?
Tuskin jos show olisi ollut perinteistä suomimeininkiä.

Bandido
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 03:12

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Bandido »

Wadde kirjoitti:Niin ja yhtä asiaa en saa pois mielestäni: jos tämä olisi ollut Suomen kappale, niin olisiko lopputulos ollut sama?
Ei! Jos on sama kappale, mutta Suomen edustajana, pitää aina muistaa tehdä se Suomi-vähennys. :rofl: :mrgreen:

Tosissaan, tässä maassa ei yksinkertaisesti ole sellaista, joka kykenee säveltämään ja tuottamaan tällaista
popin mestariteosta. :lohduton:

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja tomato »

Bandido kirjoitti:
Wadde kirjoitti:Niin ja yhtä asiaa en saa pois mielestäni: jos tämä olisi ollut Suomen kappale, niin olisiko lopputulos ollut sama?
Ei! Jos on sama kappale, mutta Suomen edustajana, pitää aina muistaa tehdä se Suomi-vähennys. :rofl: :mrgreen:

Tosissaan, tässä maassa ei yksinkertaisesti ole sellaista, joka kykenee säveltämään ja tuottamaan tällaista
popin mestariteosta. :lohduton:
Uskon, että säveltäjä ja laulaja kyllä löytyy mutta entäs esitys?
Esim. Anna Abreu veti oman kovasti hehkutetun UMK:n väliaikashown ja se ei kyllä visuaalisesti ollut kovinkaan...

Ruotsin show oli mahtava kokonaisuus ja tuossa jälleen kerran esitys viilattu viimeistä pilkkua myöden täydelliseksi.
Esityshän ei mennyt semissä ihan täydellisesti mutta finaalissa kaikki oli kohdallaan.

Jos tämän olisi esittänyt jokin suomalainen artisti niin esitys ja ohjaus olisi ollut varmaankin samaa luokkaa kun Loreenin veto voiton jälkeen.

Ox fan 4ever
Siemailija
Siemailija
Viestit: 128
Liittynyt: 01 Touko 2010, 19:48
Paikkakunta: Toijala, Akaa/Ackas
Viesti:

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Ox fan 4ever »

tozeurista turkuun kirjoitti:
Ox fan 4ever kirjoitti:Paitsi jos single julkaistaisiin fyysisenä niin silloin, mutta veikkaan tämän pysyvän digitaalisena.
Ei sitä ceeree-singleä sentään vielä oo täysin kuopattu. :eeek:
Jaahas! Pitääkin pistää joskus tilaukseen :heh: Mutta joo, tossa tapauksessa olisi kyllä voinut hieman panostaa kanteen.
Fatal moment when we lost our ground, two hearts corrupted by our feeble minds. Open up! See me now, and hold me one last time!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

sheep kirjoitti:Onnea Ruotsille historiansa toisesta voittokappaleesta! :tapu: :mrgreen:
Eikös Ruotsi voittanut nyt jo viidennettä kertaa? ;)

Ainoa pettymys tässä oli, ettei mennyt piste-ennätys rikki. :lohduton: :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

sheep
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 223
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 15:00

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja sheep »

^Kyllä, mutta neljä edellistä voittoa tuli aina samalla kappaleella. Niinhän ne ainakin väittää. :joojoo:
Pitäkää punkkinne!

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja rosetta »

BronZe kirjoitti:Hiukan Euphoria voittoisia ovat iTunes-listojen kärkipaikat tällä hetkellä. :uujee:
Tuon mukaan olisi UK:ssa toisella sijalla, mutta on kuulemma nyt jo kivunnut ykköseksi. Aikamoinen saavutus, euroviisuvoittaja brittien listaykkösenä! ;) Vaikka latauslista onkin, toivottavasti pian myös 'normilistan'...

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Wadde kirjoitti:Parasta tämän voitossa oli se, että se on tehnyt niin monet mun kavereista superonnelliseksi. Silti tunnen oloni jotenkin ulkopuoliseksi, kun en tajua sitä, mikä tässä oli niin ylivoimaista muihin verrattuna.

Että näihin kuviin, näihin tunnelmiin. Enkä hyödy ensi vuonna edes siitä, että viisut ovat naapurimaassa, koska ehdin muuttaa toiselle puolelle maapalloa.
Joudun nyt vähän yhtymään kyllä Waddeen. Minusta biisi ja esitys olivat ihan hyviä ja olen antanut Euphorialle viisi tähteä, mutta finaalissa oli ehkä 3-4 muuta, kelle olisin antanut voiton mielummin. Toisaalta, paljon parempi, että voitto meni Ruotsille kuin karmealle Serbialle tai Venäjälle, josta kyllä pidin, mutten halua samojen maiden voittoa liian usein. Mutta toi piste-ero oli kyllä ihan liian iso, ei tää noin hyvä ollut. Tosin, ei ollut Rybakikaan. :heh:

Kiva kuitenkin, että monet viisuihmiset tuntuvat nyt olevan niin onnellisia ja taviksetkin tykkää. Facebook oli ainakin ihan tukkeessa eilen tätä Euphoria-hypea viime yönä. :) Minä olin ehkä semisti jopa pettynyt. Ainakin tohon älyttömän isoon pistemäärään, en niinkään voittoon. Myös toi hysteerinen sekoaminen tämän voiton takia ja jo ennen sitä mua pikkusen ärsyttää. Toisaalta ymmärrän, olin itsekin 2010 supersuosikkini Lenan voitosta ihan sekaisin... :heh: Kaiken huippu on se, etten pääse Ruotsiin ensi vuonna, kun mulla on taas pääsykokeet jotka tulee olemaan mulle elämää suurempi asia. Ellei sitten pääsykoe kuin ihmeen kaupalla olisi juuri viikkoa ennen viisuja, mutta siihen en usko. Eiköhän se oo just viisuviikolla niinku nyt tai sitä seuraavalla viikolla, jolloin viime hetken valmistautuminen on kesken (kuten viime vuonna) ja mitään normaalista elämästä irtautuneita viisumatkoja ei todellakaan voi tehdä silloin.

Toisaalta kovastihan kaikki ovat nyt Tukholmaan tässä viisueuforiassa lähdössä, mutta niinhän sitä oltiin pari vuotta sitten "Berliiniin" ja vuosi sitten Bakuunkiin niin pakulla lähdössä. :) Saa nähdä kuinka paljon porukkaa tosiasiassa sitten lähtee, en ihan usko että kaikki on lähdössä ketkä sitä nyt jo hehkuttaa. :heh: Tai sit oon vaan katkera kun en ite pääse ja ihan kaikki muut lähtee. Katkeramppoo siis. :)

Onnea kuitenkin Ruotsille ja Loreenille! Ei voitto huonoon osoitteeseen onneksi mennyt tänä vuonna! :uujee: Muutama vieläkin parempi voittajaehdokas olisi kyllä ollut. :heh:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

tomato kirjoitti:[Uskon, että säveltäjä ja laulaja kyllä löytyy mutta entäs esitys?.
Eikös koreografi ollut suomalainen?

- kyllä meillä taitoa löytyy, niillä sektoreilla, joissa kyse on puhtaasti taiteesta, tästähän korkeataiteellinen menestyksemm kertoo. Samaa mieltä kuitenkin voimakkaasti, että nimenomaan kaupallisen populaarikulttuurin puolella tuotannollista taitoa ei ole ts. että meillä ei olisi siellä tuotannossa sellaista henkilöä joka osaisi saattaa yhteen oikeat ihmiset, osaisi löytää hyvälle biisille esittäjäksi juuri Loreenin kaltaisen henkilön ja keksisi tukea juuri tuota koreografiaa, valaistusta jne biisille ylöspanoksi. Ja osaisi ne markkinoida. Ruotsissa näitä sanoisinko sivistyneitä ja kultivoituneita tueotteistajia, kaupallisen alan ammattilaisia on. Siellä myös ymmärretään tiimiä, kehittämistä, yhteistyötä parhaan mahdollisen lopputuloksen saavuttamiseksi.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja tomato »


Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Loreen’in koreografi on Suomenruotsalainen ja hänen vaatteiden suunnittelija (ainakin Melodifestivalenissa) on myös Suomenruotsalainen Närpiöstä. En tiedä jos Lorenilla oli sama vaatesuunnittelija Bakussa.

Hänen koreografi haastateltiin YLE femman aamuohjelmassa ehkä viikko.

(Uskon että molemmat koreografi että vaatesuunnittelija asuvat nykyään Tukholmassa)

tozeurista turkuun
Maistelija
Maistelija
Viestit: 23
Liittynyt: 27 Touko 2012, 17:28

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja tozeurista turkuun »

Samiasd kirjoitti:Singlen kansi erittäin originaali.

Kuva
Kuva
Haastis Loreenin tanssijan kanssa paljasti mielenkiintoista myös:
- And whose idea was it to do this type of dance?

- It was the choreographer Ambra Succi. She got inspiration from a couple of different movies, one of them being Memoirs of a Geisha. That was one of the big inspirations for it, with the snow and everything.
Kuva

Tää on vuodelta 2005, kuka löytää aiemman esikuvan? :heh:

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja tomato »

Oli juuri YLE:n pääuutisissa se koreografi :) Syön sanani siis.

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2679
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja inomu »

BronZe kirjoitti:Hiukan Euphoria voittoisia ovat iTunes-listojen kärkipaikat tällä hetkellä. :uujee:
Kas kummaa ettei näy Portugalin listoilla, Ranskan ja Italian listalta puuttuminen ei sen sijaan ole yllätys :eiei: (vähän aikaa ehdin myös miettiä miksei se ole ykkönen Usassa :sekava: :heh: )
Dancing to electropop like a robot from 1984

Lukittu