Facebook Uh Oh Oh (keskustelua Facebookista)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Löytyykö profiilisi Facebookista?

kyllä
166
85%
ei
30
15%
 
Ääniä yhteensä: 196

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja skidi »

Tietääkö joku, mitä Facebookin "estä" toiminto käytännössä tekee? Estääkö se henkilöä hakemasta sinua? Ottamasta yhteyttä sinuun? Näkemästä profiiliasi? Onko se siis päällekkäinen muiden yksityisyysasetusten kanssa? Voiko estetty henkilö kuitenkin löytää estäjän kavereitten profiilien kautta?

Yksi ihminen on nyt stalkannut ja ahdistellut mua jo jonkin aikaa, siis alunperin muualla kuin Facebookissa, mutta nyt on käynyt ilmeiseksi, että hän kyttää minua tasaisesti myös Facebookissa. :lohduton: Oikeastihan hän näkee vain profiilikuvani ja kansikuvani, mutta tällä hetkellä pelkään häntä jo niin paljon, että en tahtoisi hänen näkevän niitäkään. En tiedä, millä nimellä hän on fb:ssä, joten en ole vielä saanut estetyksi häntä, mutta olin nyt sen verran röyhkeä, että laitoin tiedustelun aiheesta yhdelle puolitutulle, joka varmasti tietää.

Tää saa kyllä miettimään vähän verkostojen turvallisuutta. Pari vuotta sittenhän mulla oli se yksi stalkkeri, jota mä en tuntenut mutta joka ilmoitti nähneensä mut livenä, kun mä kuljin sen ohi. Mä vielä muistin oikeasti olleeni siinä paikassa, joten se todennäköisesti oli kuvan perusteella tunnistanut oikean tyypin. :apuva: Sen jälkeen mua ei ole voinut tuntemattomat hakea, mutta kaverien kaverien kautta on aina löydettävissä.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Pystyisköhän tota testaamaan siten, että estäisit jonkun kaverisi ja sitten tämä kertoisi, pääseekö hän mitenkään näkemään profiiliasi tai ottamaan yhteyttä. :miettii: Siis tietenkin vain jos tuo estäminen ei ole mikään peruuttamaton toiminto.
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Margot »

^^ Mun ymmärtääkseni tuo estäminen tarkoittaa ihan täydellistä blokkausta eli estetty henkilö ei löydä sinua mitenkään: ei näe kaverilistoissa eikä näe sun kommentteja jne. Inhottava tilanne. :hali:
What color is your life?

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Kollega »

skidi kirjoitti:Tietääkö joku, mitä Facebookin "estä" toiminto käytännössä tekee? Estääkö se henkilöä hakemasta sinua? Ottamasta yhteyttä sinuun? Näkemästä profiiliasi? Onko se siis päällekkäinen muiden yksityisyysasetusten kanssa? Voiko estetty henkilö kuitenkin löytää estäjän kavereitten profiilien kautta?
Tiedän olevani erään estoissa (syystä, jonka pitäköön itsellään ihan vapaasti), joten periaatteessa voisin testailla noi ja kertoa miten käy... mutta säästän sen siihen, kun elämäni on niin virikeköyhää, huomaan kokevani mielenkiintoa häntä stalkkaroida. Siihen asti hän eläköön maailmassaan, jossa minulla ei olisi parempaakin tekemistä kuin jonku never met-ihmisen seurantaa :draamaa: Joka tapauksessa, en näe kirjoittelujaan, mutta tiedän olevani estoissaan, sillä en kommenttejaan näe ja ajoittain yhteisten FB-kamujemme kommenttiriveissä näkee jonkun aloittavan osuutensa "x (minut estoittama hlö), olet tuossa ihan oikeassa.Minäkin...", joka kertoo, että X on äskeittäin jotain sanonut.

Et tätä kylläkään edes kysynyt, mutta vinkkaanpa silti, että jos aiot estoittaa hänet huomaamattaan, se ei tule onnistumaan! Ajattelin mainita, kun kuulostaa, että on tosissaan ahdisteleva tapaus ja lieköhän hän sitten miten reagoi, huomatessaan sinun hänet estoittaneesi. Toivottavasti tilanteesi asettuu uomiinsa ja hän jättää sinut rauhaan :hali: .

Avatar
JokuESC
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1594
Liittynyt: 24 Helmi 2010, 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja JokuESC »

Ai täällä on tällanenki ketju! :uujee: Täällä on yksi Facebook addikti lisää :hei: Ja minulla ei ole yhtään kuppilalaista FB kaveria, en kyllä toki ole mikään kovin tunnettu kuppilalainen (kai) joten ei kai se ihme ole :roll: Enkä tiedä uskaltaisinko lisätäkkään... Saatan olla ehkä hiukan ujo, varsinkin mitä tulee uusiin ihmisiin tutustumisessa.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mä poistin tossa joku aika sitten n. 30 facebook-kaveriani (kyllä, tarkoitin juuri teitsiä). En ole ennen sellaista tehnyt. Päätin, että raja menee siinä moikkaisinko kyseistä ihmistä kadulla jos tulisi vastaan. Toki säilytin joitain ihmisiä, joista en pidä (kyllä, tarkoitin juuri teitsiä), mikäli he ovat suht aktiivisia itse facebookissa. Ainahan muiden tekemisiä on hauska seurata :joojoo:

Ihan oikeasti en tarkoittanut ketään kuppilalaista, kummassakaan kohdassa :heh: Lähinnä roskiin lähtivät yläaste- ja lukio"kavereista" iso osa :joojoo:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Vaihdettaisiinko tän otsikko tiedätte kyllä mihin? :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

TomppaJr kirjoitti:Vaihdettaisiinko tän otsikko tiedätte kyllä mihin? :heh:
:rofl:

Lisätäänkö vain perään "uh oh oh"? :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Poistin asioita FB:ssa, joka ystävällisesti sen jälkeen tarjosi minulle painiketta "kumota". Kumottaisin ihan mieluusti, mutten taida osata... ???

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Apua, Facebook aprillaa mua. :rofl: Joka kerta, kun päivitän etusivua tai liikun Facebookissa, ilmoittaa se, että inboxissa on uusi viesti, mutta sitten kun klikkaan sitä, ei siellä olekaan mitään! :rofl: :mrgreen:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

riksa[ kirjoitti:Apua, Facebook aprillaa mua. :rofl: Joka kerta, kun päivitän etusivua tai liikun Facebookissa, ilmoittaa se, että inboxissa on uusi viesti, mutta sitten kun klikkaan sitä, ei siellä olekaan mitään! :rofl: :mrgreen:
Minulla oli eilen sama. :heh: Ei ollut kivaa. :lohduton:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Violette »

riksa[ kirjoitti:Apua, Facebook aprillaa mua. :rofl: Joka kerta, kun päivitän etusivua tai liikun Facebookissa, ilmoittaa se, että inboxissa on uusi viesti, mutta sitten kun klikkaan sitä, ei siellä olekaan mitään! :rofl: :mrgreen:
Jätkä luulee että jollakulla olis sille muka asiaa. :hihi:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Vähän nolo äijä :hahaha:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

greece
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 468
Liittynyt: 10 Kesä 2009, 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja greece »

Mulla on ongelma fb:ssa. Etusivun vasemmassa reunassa ennen ollut chat-ruutu, jossa näkyi pieninä ruutuina onlinena olevat henkilöt, ni se ei näy mulla enää. Tietäiskö joku kuin sen saa takas näkyviin ? :)

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

^ Valitettavasti mä en osaa auttaa. :eiei: Saattaisikohan olla ihan joku tiltti vaan FB:n puolella?

Pari sukulaistani on poistanut mut kavereistaan. :sekava: Ei siinä mitään, kyllähän heillä on siihen oikeus, mutta ihmettelen vaan, mistä yhtäkkiä tuulee. Väkisinkin rupeaa miettimään, onko sitä tullut sanottua jotain hölmöä. :heh:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

^Tykkäät aivan liikaa kaiken maailman miehistä, jotka haluavat pukeutua naisten vaatteisiin. Siinä varmaan syy :draamaa:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

:hihi: Voipi olla, että 13-vuotias serkkutyttöni ja hänen isänsä ovat saaneet trauman. :heh:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja skidi »

Äitini kysyi minulta eilen, miksi olen lähetellyt kummipojalleni miesten kuvia. Hetkeksi tuli vähän kylmäävä tunne, että mitäköhän arveluttavaa materiaalia Facebook lähettelee puolestani, mutta sitten selvisi, että kyseessä olikin vain linkkaamani artikkeli, johon oli vahingossa tullut esikatselukuvaan väärä kuva. Kummipoika oli kertonut tämän isoäidilleen ja tämä minun äidilleni, ja jossakin siinä välissä juttu oli vähän vääristynyt. :hihi:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Paper Gangsta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1372
Liittynyt: 21 Tammi 2011, 22:45

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Paper Gangsta »

greece kirjoitti:Mulla on ongelma fb:ssa. Etusivun vasemmassa reunassa ennen ollut chat-ruutu, jossa näkyi pieninä ruutuina onlinena olevat henkilöt, ni se ei näy mulla enää. Tietäiskö joku kuin sen saa takas näkyviin ? :)
Minulla on sama ongelma yhä, mutta välillä taas näen kaikki kaverini. Kieltämättä ihan outoa ja tylsää, kun ei voi puhua kuppilalaisille! :lohduton:
Je t'adore, here's my heart, so take it
Je t'adore, only you can break it
You got me fallen to the floor.

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1575
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

greece kirjoitti:Mulla on ongelma fb:ssa. Etusivun vasemmassa reunassa ennen ollut chat-ruutu, jossa näkyi pieninä ruutuina onlinena olevat henkilöt, ni se ei näy mulla enää. Tietäiskö joku kuin sen saa takas näkyviin ? :)
Näkyykö sen sijaan siinnä oikealla pitkä lista ystäviä, joista osalla on viherä pallura sen merkkinä että ovat onlinena ja osalla ei? Jos näkyy, niin sen oikeasta alareunasta klikkaa painiketta jossa on "nuoli laatikkoon osoittamassa" (Hide sidebar näyttää ainakin englanniksi olevan) niin tuo luettelo muuttuu taasen vanhamalliseksi chatruuduksi.
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

greece
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 468
Liittynyt: 10 Kesä 2009, 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja greece »

^Joo mul näkyy oikeelpuolel semmonen puolpitkä lista kavereita.. Siihen yläpuolelle ilmesty itsestään pariviikkoo sitten takasin se syksyllä kokeilussa ollut jatkuvasti päivittyvä aikajana , mikä näyttää mitä kukin kaveri sillä hetkellä touhuaa fb:s.. En tykkää yhtään, en olis halunnu sitä boxia takasin :roll: niiin turha ku vaan voi olla ..

Joo ja mul kans näkyy siel alareunas se nuoli ''piilota sivupalkki''. Se kyllä piilottaa sen oikeel puolel olevan palkin, mutta vasemmalle puolelle ei tuu näkyviin niit pikkunaamoi niinku ennen, vaan sitten ei näy enää mitään millään puolel..

Periaatteeshan ei sil nyt oo kauheesti välii ku voin kattoo sielt oikeenpuolen sivupalkist ketkä on onlinena..mutmut jotenkin vaan ärsyttää ku facebook aina menee ittestään muuntelemaan mun profiilia ja chatruutua , yleensä vielä joillain ihan ylikököil uudistuksilla, jotka ei edes toimi .. :roll:

Avatar
Robert
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 74
Liittynyt: 20 Touko 2012, 17:35

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Robert »

Facebookissa olen käynyt kolmen vuoden ajan. Liityin tuonne oikeastaan voidakseni pitää yhteyttä kaukana asuviin sukulaisiini. Voinkin näin ollen sanoa olevani enemmän tekemisissä siskojeni kanssa, kun kumpaakaan ei jaksa messenger enää innostaa.

Mitä omaan naamakirjan käyttöön tulee niin kyllähä minä siellä paljon oleskelen. En näe järkeväksi kirjoittaa omalle seinälleni mitään (muut saavat kirjoittaa omilleen), jonka 100 % poistan ellei ole sitten tapahtunut jotain merkittävää. En myöskään tykkäile kavereideni julkaisuista, kuvista tai mistään.. Mitä nyt milloin enää jostakin bändeistä, artisteista, tv-ohjelmista tms. tykkään. En pelaile enkä ole kertaakaan pelannut naamakirjan pelejä -> kaikenlaiset pelikutsut ovat ärsyttäviä. Juttelen ihmisten kanssa chatissa ja seuraan heidän elämäänsä. Vaihdan aina vanhan profiilikuvan uuteen minkä takia minulla on vain yksi kuva koko ajan.

Ennenhän sitä saattoi tulla ilmoituksia sähköpostiin kaikista kommenteista ja kaveripyynnöistä. Onneksi asetuksista tämän on nyt voinut ottaa pois.

Ja toki saa yksityisviestitse pyytää kaveriksi.
Wie viele Seelen hast du?
Warum bist du so schön wenn du weinst?

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Tämän ketjun nimeksi sopisi "Facebook Uh Oh Oh" :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Kauheen kaukaa haettua. :heh:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

tonywerner kirjoitti:Tämän ketjun nimeksi sopisi "Facebook Uh Oh Oh" :heh:
Täytyisi! :pliis:

(Ja sitten vielä selvennykseksi loppuun "(keskustelua Facebookista)" :heh: )

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Miten saa profiilikuvien näkyvyyttä rajoitettua? En tajua enkä löydä. :sekava:
I'm not as think as you drunk I am

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Mene "kuvat" eli kuva-albumiesi listaukseen. "Profiilikuvat"-otsikon oikealla puolella on voimassa oleva asetus ja sen vieressä sininen merkki, jota klikkaamalla saa vaihtoehdokseen, millaiseksi haluaa profiilikuva-albuminsa asettaa.

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Kiitos! Olipas se simppeliä. :heh:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Facebook Uh Oh Oh (keskustelua Facebookista)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Pari kysymystä:

1) Minähän auliisti jaan jokaiselle, mutta onko nyt tosiaan niin, että näitä jakamisia kommentoivat kaverini samalla tulevat jakaneeksi jokaiselle? Hehän eivät välttis haluaisi niin tehdä.

2) Jos luon useamman listan, voinko mitenkään kätsysti jakaa esim. kahdelle listalle kerralla ja jättää muun porukan paitsi? Alustavasti näyttää, että lista kerrallaan vain onnistuisi.

3) Aiemmin profiilin Tiedot-osioon sai listailla kaikkea musiikkia ja filosofiaa sun muuta mitä diggailee. Aikajanaan vaihtaneilta en näitä enää löydä. Enkö vain osaa, vai eikö niitä siellä tosiaan enää ole.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2673
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Facebook Uh Oh Oh (keskustelua Facebookista)

Viesti Kirjoittaja inomu »

Rousku kirjoitti:Pari kysymystä:

1) Minähän auliisti jaan jokaiselle, mutta onko nyt tosiaan niin, että näitä jakamisia kommentoivat kaverini samalla tulevat jakaneeksi jokaiselle? Hehän eivät välttis haluaisi niin tehdä.


3) Aiemmin profiilin Tiedot-osioon sai listailla kaikkea musiikkia ja filosofiaa sun muuta mitä diggailee. Aikajanaan vaihtaneilta en näitä enää löydä. Enkö vain osaa, vai eikö niitä siellä tosiaan enää ole.
1) Joo, kavereidesi kaverit näkevät ja sitä ei pysty muuttamaan muuta kuin vaihtamalla omia yksityisasetuksiasi

3) Löytyy profiilikuvan alta Tietoja-painiketta painamalla ja Tykkäämiset-kohdasta
Dancing to electropop like a robot from 1984

Vastaa Viestiin