Kommentoi Saksan sanoituksia

Sanoituskilpailukausi 2012
Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16197
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Kommentoi Saksan sanoituksia

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Halt!

Ei tästä edemmäs ellet ole jo äänestänyt, muuten et pysy pystyssä.






















































































:megafoni: :korvana:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16197
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Kommentoi Saksan sanoituksia

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Parit kommentit kun eivät tällä kertaa niin paljoa vaivaa vaatineet:

Auto
Aloin miettimään, mikä automerkki sopisi tähän parhaiten. Audi? Volkkari? Mersu? Trabant? :miettii: :heh: No, joka tapauksessa mukavan erilainen taas vaihteeksi.

Rapakon taakse
Tästä olisi voinut saada hyvän, mutta minulle tämä aiheutti vain huonon olon a) yllättävän takkuilevuuden ja b) kahden (varauksella neljän) sanan takia. :sorivaan:

Valuin lattiaan
Tiedän, tämä muistuttaa liikaa nkorpin tämänvuotista ja minun viimevuotista Azerbaidzania eikä tarjoa mitään uutta, mutta se vain käski kirjoittaa itsensä.

Irstas kutsuhuuto
No joo, voihan tästä biisistä saada tuollaisenkin mielikuvan... Aika radikaali kertsi. :heh:

Sata syntymää
Toimiva yhdistelmä tunnelmallisuutta sekä herkkyyttä, eikä kliseitä ole liikaa.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8928
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Kommentoi Saksan sanoituksia

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Auto
Tämä sopi mukavasti kappaleen tunnelmaan, mutta ei kuitenkaan ihan täydellisesti. Laulettavuus oli hyvää pieniä takkuja lukuunottamatta.

Rapakon takaa
Melkoinen sillisalaatti, jonka nimiluettelomaisuus ärsyttää. Laulettavuudesta en saanut paikoittain kiinni.

Valuin lattiaan
Onhan tämä aihe vähän nähty, vaikka sanoituksessa olikin ihanan lapsenomaista viattomuutta. Laulettavuus oli melko hyvää, muttei täydellistä.

Irstas kutsuhuuto
Tämä on sitten aidosti välikäännös, ja syön kuvitteellisen hattuni jos tämäkin päätyy voittamaan koko kisan.

Sata syntymää
Hieno lopetus, jolle en edes harkinnut antavani muita kuin täysiä pisteitä. Hienon mystistä sanailua ja hyvä laulettavuus.
Qaj.

Avatar
wulfila
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1673
Liittynyt: 25 Maalis 2012, 23:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kommentoi Saksan sanoituksia

Viesti Kirjoittaja wulfila »

Auto
Muistan vieläkin, miten surullinen olin kun eka autoni (Datsun-Nissan Sunny coupè) hajosi ja joutui romuttamolle. Vielä kamalampaa ehkä olisi jos auto varastettaisiin, kun ei voisi tietää, pitääkö varas sitä hyvin vai kohteleeko kaltoin :( Tämä sanoitus siis kosketti minua aidosti. Kiitokset tästä sille kuka tekijä ikinä onkaan <3

Rapakon taakse
Mulla on tapana vähän inhota kaikkia muoti-ilmiöitä ihan siksi kun kaikki muut niitä hypettävät. Tuntuu kyllä että ihan antipatioistani huolimatta ei tämä mikään maailman nerokkain teksti ollut.

Valuin lattiaan
Aika suloinen tarina kyllä, vaikka ei läheskään yhtä koskettava kuin Auto.

Irstas kutsuhuuto
Tässäkin oli jotakin sellaista omaperäistä, hauskaa ja tyylikästä mistä pidin. Hieno kertsi! Olisi hauska kuulla Romanin laulavan tätä :hihi:

Sata syntymää
Tämä oli aika überkaunis herkistely.
Na svakom prstu jedan niko me nije vrijedan
Dosta sam ljubila, gubila, sebe ubila

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36866
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kommentoi Saksan sanoituksia

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Auto
Laulettavuudeltaan ensimmäistä säkeistöä lukuun ottamatta ihan hyvää tekemistä, mutta aihe oli melko tylsä. Autoista ollaan sanailtu paljon luovemminkin. Hyvää perustasoa siis, mutta ei maata mullistavaa.

Rapakon taakse
Omani. Kipale (ehkä) epäinspaava ja kamala sanoitettava. Plus olen huikea PSY-fani. En siis pelkästään Gangnam Stylen vuoksi, hän tekee muutenkin tosi hyvää musiikkia!

Valuin lattiaan
Keskivaihe sanoituskisakaudesta oli tylsää ilman homosanoituksia, joten jee. Tykkään, hyvin saatu ajatuksia paperille ja laulettavuuskin oli vallan selvittävää. Ei hyvää, mutta selvittävää.

Irstas kutsuhuuto
:heh: Aika hupsu sanoitus, jonka tekijästä ei minulla ainakaan ole epäselvyyttä! :rofl: Mutta niin, kilpailun tasoon nähden hyvää suorittamista, joten todennäköisesti tulee taas yksi voitto lisää sarakkeeseesi. :rullaati: // Ei muuten taida tullakaan.

Sata syntymää
:kups: Alemmuuskompleksille ei voi tämän jälkeen mitään. Olisi huikeaa vielä joskus päästä tällaiseen sanoittamisen tasoon. Aivan käsittämättömän hieno teos! Suoraan jollekin nuorelle suomalaislaulajalle äänitettäväksi studioon ja radiosoittoon. Hus hus!
Meow cat, please meow back.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36866
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kommentoi Saksan sanoituksia

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

1) Taidetaan viimein saada eräs sanoittaja voittojen kantaan kiinni. :peukku:
2) Taidan kärsiä kamalimman rökäletappion sitten Azerbaidzanin 2010 -kisan. :rofl:

Kumpikin olisi ansaittua. :joojoo:
Meow cat, please meow back.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16197
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Kommentoi Saksan sanoituksia

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Ja minä olen omakohtaisuuksillani (omakohtaisin tekstini ikinä, toim. huom.) taas siinä juuri keskikohdan alapuolella, eli kaikki menee juuri niin kuin pitääkin. :joojoo: :heh:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2834
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kommentoi Saksan sanoituksia

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Kerrankin erittäin helpot pisteytettävät.

Auto
Ensimmäisenä paras teksti. Otsikko on kaikessa yksinkertaisuudessaan jotenkin hervoton, tämähän kertoo autosta. Tekniikka on erinomaista ja hyvällä huumorilla on tuotu esiin kertojan pohjaton rakkaus kulkupeliinsä.

Rapakon taakse
Sanoituksessa on ehkä liikaakin kontrastia alkuperäisteokseen. Kertosäe on kuitenkin hauska ja tekniikka hyvää.

Valuin lattiaan
Tarina saa myötätunnon heräämään, mutta kieli on hämmentävää. Ensimmäisessä säkeistössä se lähestyy mesettely- ja naamakirjakieltä, kun taas loppuun tultaessa kieli on täysin erilaista, puhdasta suomea. Lieneekö tällä sitten jokin merkitys? Kertosäe on vähän lattea, joten sanoitus kuulostaa inasen naiivilta.

Irstas kutsuhuuto
Tämä nyt ei kyllä sopinut yhtään, sori vaan. Ensimmäisessä tekstissä huumori kolahti, koska se oli sopivan hillittyä, tässä se on rautalangasta väännettyä. Kertosäe pettymys. On menty sieltä, missä aita on matalin.

Sata syntymää
Oma. Pyrin herkkyyteen.

:saksa:

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Kommentoi Saksan sanoituksia

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Ihan kamala taso! :shock:

Auto
Ihan hyvä sanoitus, tekniikka kunnossa yms, mutta ei todellakaan sovi alkuperäissanoitukseen.

Rapakon taakse
En tykkää Gangnam Stylestä ja muutenkaan sanoitus ei sopinut ollenkaan melodiaan, vaikka tekniikka onkin kunnossa.

Valuin lattiaan
No jaa. En osaisi kuvitella ainakaan Romanin laulavan tätä. Pari lausetta sai inhon partaalle, kuten Hieman maistaa makujaan ja leikkii lääkärii. :eeek:

Irstas kutsuhuuto
En saanut taivuteltua tätä suuhuni melodian kanssa millään. Kertosäe ihan kamala.

Sata syntymää
Selvästi paras. Tekniikka kunnossa ja sopii alkuperäiseen.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Lukittu