Mikael Saari – We should be through

Euroviisut 2013 Malmössä
Lukittu

Mikael Saari – We should be through

*****
96
53%
****
29
16%
***
17
9%
**
18
10%
*
20
11%
 
Ääniä yhteensä: 180

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Wadde kirjoitti:
gentedimare kirjoitti: Ei paljon auttanut kehut Suomea 2002.

Lordi taas ei ollut mikään fanisuosikki, mutta mites sitten kävikään?
No mutta kyllä Lordikin sai paljon huomiota etukäteen. Lordi viehätti laajasti myös taviksia, samaa olen aistivinani tästä. :peukku:
Huomiota kyllä, mutta jos Mikaelia kehutaan joidenkin toimesta ulkomaalaisten fanien keskuudessa, ei se tarkoita mielestäni sitä, että ehdottomasti tämä kappale kannattaa sitten lähettää viisuihin.

Jos tästä tykkäää, niin fine. :joojoo:
Mutta kannattaa lähettää, koska fanit ulkomailla kehuvat. Ei fine. :heh:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Wadde »

gentedimare kirjoitti: Mutta kannattaa lähettää, koska fanit ulkomailla kehuvat. Ei fine. :heh:
No mutta en mä ainakaan ole noin väittänytkään! :heh: Kunhan sanoin, että tätä on kehuttu ulkomailla. :ylppis:

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4002
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Mitä väliä sillä oikeastaan on kehuuko yksi tavallinen Euroviisu-katsoja vai sitten Euroviisu-fani? Molempien kehumiset on yhtä tärkeitä. Sama myös useamman kehun kohdalla. Jos ulkomailla kehutaan joitakin kappaleita, niin ne kyseiset laulut varmaan olisi sitten parhaat vaihtoehdot Euroviisuihin.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Wadde kirjoitti:
gentedimare kirjoitti: Mutta kannattaa lähettää, koska fanit ulkomailla kehuvat. Ei fine. :heh:
No mutta en mä ainakaan ole noin väittänytkään! :heh: Kunhan sanoin, että tätä on kehuttu ulkomailla. :ylppis:
No enhän mä sulle sitä ekaa viestiäni osoittanutkaan! :heh:

Ilmoitin vaan, että jos kehujen mukaan aletaan miettiä ja perustella mikä kannattaa lähettää maailmalle, niin vikaan mennään :ylppis:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Bandido
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 03:12

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Bandido »

euroviisuholisti kirjoitti:
gentedimare kirjoitti:
Miksi muka?
Ei paljon auttanut kehut Suomea 2002.

Lordi taas ei ollut mikään fanisuosikki, mutta mites sitten kävikään?
Valittiinhan Laura sentään euroviisufanien suosikiksi(?).

Kappaleessa ei ollut kait mitään vikaa, mutta ehkä esiintyjä ei ollut silti paras mahdollinen.
Kappale oli kyllä huono, suorastaan ruma ja Laura taas näytti kauheimmalta kuin koskaan ja
pahimmassa mahdollisisessa paikassa riekkuessaan lippuhousuissaan. Oli jotenkin provosoiva ja
ikään kuin tarkoituksella anarkistilookissaan.

Ja oikeasti on kyllä kaunis ja näyttävän näköinen, huomaa kun vertaa sen jälkeiseen aikaan.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Se riski kannattaa joskus ottaa, kävi niin tai näin. Mitä siinä oikeastaan menettää? Olisiko takeita kuitenkaan, että joku muu kappale pärjäisi sen paremmin?
Jos Mikael lähtee edustamaan, niin ainakin on lähetetty mahtava, erikoinen, kunnianhimoinen kappale. Balladeja on viisuissa nähty, mutta kun tämä ei ole pelkkä balladi, vaan ihan taideteos. Viisuklassikoksi tässä on ainesta ja tämä kappale tullaan muistamaan.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Niinpä. Riski tai ei, ihan sama. Mie en enää jaksa metsästää jotain tiettyä sijoitusta viisuista. Mieluummin oikeasti hyvää musaa Suomesta kuin jotain väkisin väännettyä, viisuyleisöä kosiskelevaa, liian tarkkaan mietittyä pakettia. Kerrankin olen UMK (ainakin sen viimevuotisen) linjoilla. "Itsetuntomme pitää olla jo sillä tasolla, että ei mietitä liikaa mikä on Suomen sijoitus. Otetaan se sijoitus mikä sieltä tulee, pääasia on että biisi on hyvä" tai jotenkin noin :mrgreen:

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

MuzaMaza kirjoitti:Mieluummin oikeasti hyvää musaa Suomesta kuin jotain väkisin väännettyä, viisuyleisöä kosiskelevaa, liian tarkkaan mietittyä pakettia.
NIMENOMAAN!! :joojoo:

Joten...... Ei Mikael Saarta euroviisuihin, kiitos.
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ :shock:

Voiko joku tosiaan oikeasti olla tuota mieltä..?
Kun kyseessä kuitenkin on yksi kilpailun vähiten kosiskelevimpia ja väkinäisimpiä kappaleita.

Avatar
Elmondo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 445
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 12:13
Paikkakunta: Jkl

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Elmondo »

gentedimare kirjoitti:
MuzaMaza kirjoitti:Mieluummin oikeasti hyvää musaa Suomesta kuin jotain väkisin väännettyä, viisuyleisöä kosiskelevaa, liian tarkkaan mietittyä pakettia.
NIMENOMAAN!! :joojoo:
Ja sitten laitat kaikkea tuota potenssiin kymmenen olevan Kristan ykköseksi? Mystistä.

Joskus tuntuu, että täällä jotkut mielenkiintoisen musiikkikeskustelun ja mielipiteiden vaihdon sijaan käyvät vain kampanjaa ylentäen suosikkiaan ja alentaen sen kilpakumppaneita.
Viimeksi muokannut Elmondo, 14 Tammi 2013, 14:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Mutta voihan tätä kappaletta periaatteessa pitää (tai olla pitämättä) aivan yhtä lailla viisuyleisöä kosiskelevana ja laskelmoituna kuin Kristaakin? Taideviisun tyylilajilla on helppo vedota itseään vakavan musiikn ymmärtäjinä pitäviin, ja olettaa että tuomarit arvostavat. Se mikä ratkaisee on kyky vähintäön vaikuttaa vilpittömältä. Tai siis että biisi ja tulkinta on esittäjänsä näköinen, tunne vaikuttaa aidolta. Minusta sekä kristan että tämä ovat. Ei ilkikurinen ilottelu ole yhtään vähemmän tunne jika halutaan kertoa kuin räytyvä riipiminenkään.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja jv »

Niin läpikotaisen ihastunut kuin olenkin kappaleeseen ja näkemäämme studioesitykseen tuomareiden edessä, niin täytyy myöntää, että levytysversio sellaisena kuin se on nyt esimerkiksi UMK-kokoelmalla ei minusta yllä lähellekään samaa intensiteettiä. Toki on vallan tavallista että kappaleen levytysversio on kliininen ja tasapaksu verrattuna onnistuneeseen, jännitteiseen live-esiintymiseen, mutta tässä tapauksessa ero vaikuttaa poikkeuksellisen dramaattiselta. Haluaisin kyllä kuulla WSBT:sta työstetyn levyversion. Ja sellaisenhan saamme, jos kävisi aiheelliseksi tuottaa tästä kolmeminuuttinen veto. Sitä siis toivokaamme ;)

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Alueraatirönsy on irrotettu omaksi ketjukseen Yleistä-alueelle. /Timoteus

http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/topic8881.html
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

MuzaMaza kirjoitti:Niinpä. Riski tai ei, ihan sama. Mie en enää jaksa metsästää jotain tiettyä sijoitusta viisuista. Mieluummin oikeasti hyvää musaa Suomesta kuin jotain väkisin väännettyä, viisuyleisöä kosiskelevaa, liian tarkkaan mietittyä pakettia. Kerrankin olen UMK (ainakin sen viimevuotisen) linjoilla. "Itsetuntomme pitää olla jo sillä tasolla, että ei mietitä liikaa mikä on Suomen sijoitus. Otetaan se sijoitus mikä sieltä tulee, pääasia on että biisi on hyvä" tai jotenkin noin :mrgreen:
Kun voitto tuli Lordin myötä niin sitä ajatteli ettei koko kisoilla ole juuri väliä koska sitä ennen voitto oli ollut semmoinen mahdottomuus jota tuskin koskaan tulee tapahtumaan mutta silti ajatteli että "jospa nyt". Oli jotakin odotettavaa vaikka ei suoranaisesti uskonutkaan sitä mahdolliseksi.

Mutta niin vain sama syy se jaksaa edelleen pitää kiinnostusta yllä euroviisuihin eli miten hyvin kappale sijoittuu.

En usko että euroviisuja seuraisi satoja miljoonia ihmisiä pelkästään "musiikin" takia.

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Mattan »

MuzaMaza kirjoitti:Mieluummin oikeasti hyvää musaa Suomesta kuin jotain väkisin väännettyä, viisuyleisöä kosiskelevaa, liian tarkkaan mietittyä pakettia.
Juuri näin. Kyllä, sinänsä kannatan viisuissa Diandraa, jolla nimenomaan on viisuyleisöä koskiskeleva ja tarkkaan mietitty paketti (sinänsä se ei vaikuta väkisin väännetyltä) lähinnä siitä syystä, että kappale toimii ja paketti on mietitty, toisin kuin Suomen euroviisuissa yleensä.

Sitten on se toinen puoli - täydellisessä maailmassa Suomen edustaja 2013 olisi todennäköisesti Mikael Saari, ja aion ilman muuta äänestää häntä mikäli liveveto onnistuu. Tässä taas on se pulma, että vaikka kappale onkin melodisesti todella hyvä, ei laulaja sitä välttämättä ole. Esitys on toki täydellisen yksinkertainen, joten paketti saattaa olla todella hyvin koossa juuri siksi, että paketti on hyvin pienessä roolissa.

Mikäli tämä jollakin taikatempulla menisi kahden todella hypetetyn, mainostetun sekä YLEnkin taholta promotun ennakkosuosikin ohi, olisi se suorastaan mahtavaa - tämä kun on melodisesti ylivoimaisesti parempi (lue: edistyneempi) kuin kumpikaan niistä, ja sitten onkin kysymys mikäli se UMK:ssa on hyvä vai huono asia.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

rosetta kirjoitti:^ :shock:

Voiko joku tosiaan oikeasti olla tuota mieltä..?
Kun kyseessä kuitenkin on yksi kilpailun vähiten kosiskelevimpia ja väkinäisimpiä kappaleita.
Niin, sinun mielestäsi kyseessä on.... :roll:

Minun mielestäni ei. Ei makuasioista voi kiistellä. Keskustella toki, mutta mielestäni kenenkään ei pidä olla hämmentynyt siitä, jos joku tästä ei tykkää. :mitvit:
En ole kuppilan ainoa, en Euroopan ainoa, enkä maailman ainoa joka tästä kappaleesta ei pidä. :heh:

Toiset tykkää, toiset ei. Ja minun mielipiteeni on ihan yhtä arvokas kuin sinunkin :joojoo:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Elmondo kirjoitti:
gentedimare kirjoitti: NIMENOMAAN!! :joojoo:
Ja sitten laitat kaikkea tuota potenssiin kymmenen olevan Kristan ykköseksi? Mystistä.

Joskus tuntuu, että täällä jotkut mielenkiintoisen musiikkikeskustelun ja mielipiteiden vaihdon sijaan käyvät vain kampanjaa ylentäen suosikkiaan ja alentaen sen kilpakumppaneita.
Anteeksi että mitä? :heh:

Huvittavaa että sanot noin.
ITSE aliarvioit minun puntarini ykköstä ja sitten perään heität "Joskus tuntuu, että täällä jotkut mielenkiintoisn musiikkikeskustelun ja mielipiteiden vaihdon sijaan käyvät vain kampanjaa ylentäen suosikkiaan ja alentaen sen kilpakumppaneita."

Sinähän niin juuri teit. Halveksit minun puntarini ykköstä yrittäen saada tämän kappaleen kuulostamaan paremmalta. Minä olen tässä topicissa puhunut vain ja ainoastaan Mikaelin kappaleesta. En ole verrannut tätä muihin kappaleisiin. En ole yrittänyt nostaa Kristan biisin arvostusta halveksimalla tätä.

Sinähän yllä juuri ite niin teit :roll:
Ja muutamat muutkin täällä yrittävät pönkittää tätä kappaletta ja nostaa tätä jollekin jalustalle, jossa tämä on upeaa hienoa taidetta ja arvokasta sellaista. Ja sitten perään heitetään pari piikkiä juurikin Kristan suuntaan ja verrataan näitä kahta keskenään. Miksi pelkäätte Kristaa niin paljon? Miksi olette ottaneet Kristan hampaisiinne ja muistatte joka välissä muistuttaa miten se on kertakäyttöistä roskaa, joka pitää vetää viemäristä alas, mutta ah tämä Mikael on järkevien ihmisten suosikki.... Why are you all so afraid? :mitvit:

Mielipiteeni ovat vain omiani. Sinulla on omat mielipiteesi ja minulla omat.
Minun mielipiteeni tässä asiassa on ihan yhtä arvokas kuin sinunkin. :joojoo:
Viimeksi muokannut gentedimare, 14 Tammi 2013, 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja rosetta »

gentedimare kirjoitti:
rosetta kirjoitti:^ :shock:

Voiko joku tosiaan oikeasti olla tuota mieltä..?
Kun kyseessä kuitenkin on yksi kilpailun vähiten kosiskelevimpia ja väkinäisimpiä kappaleita.
Niin, sinun mielestäsi kyseessä on.... :roll:

Minun mielestäni ei. Ei makuasioista voi kiistellä. Keskustella toki, mutta mielestäni kenenkään ei pidä olla hämmentynyt siitä, jos joku tästä ei tykkää. :mitvit:
En ole kuppilan ainoa, en Euroopan ainoa, enkä maailman ainoa joka tästä kappaleesta ei pidä. :heh:

Toiset tykkää, toiset ei. Ja minun mielipiteeni on ihan yhtä arvokas kuin sinunkin :joojoo:
Kappaleen hyvyys/huonous jne. toki tietenkin on mitä suuremmassa määrin makuasia, mutta kosiskelevuus ja väkisin laskelmoivuus eivät niinkään... Ainakaan minusta, joten julistan sen sitten makuasiaksi josta ei voi kiistellä :heh: ;)


(Tosin eiköhän tällä sivustolla usein juuri makuasioista eniten kiistellä/väitellä ;))

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

rosetta kirjoitti:
(Tosin eiköhän tällä sivustolla usein juuri makuasioista eniten kiistellä/väitellä ;))
Toki, mutta henk.kohtasuudet voisi jättää vähemmälle. :joojoo:
En nyt tarkoita sinua, mutta esim. jos en pidä tästä niin miksi eräiden täytyy alkaa haukkua sitten omaa suosikkiani? :roll:

Miten se mihinkään liittyy?
Eikä se minun puntarini ykkösen haukkuminen ja sille nälviminen tätä kappaletta paranna. :surrur:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Elmondo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 445
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 12:13
Paikkakunta: Jkl

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Elmondo »

gentedimare kirjoitti: Anteeksi että mitä? :heh:
Jos aika-avaruus edelleen etenee, kuten tähän asti, niin olin vain se metsä joka vastasi huutoon.

Kyllähän tämä on vähän kuin Daavid vs Goljat, Mikael kuka mitä häh vs. Krista RKP YLE ;)

Mutta en minä suinkaan ole vielä mielipidettäni lopullisesti muodostanut, että kuka ansaitsisi viisuihin lähteä, vielä nähdään muutama live ja sitten katsotaan kenen kokonaisuus vakuuttaa.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

rosetta kirjoitti:Kappaleen hyvyys/huonous jne. toki tietenkin on mitä suuremmassa määrin makuasia, mutta kosiskelevuus ja väkisin laskelmoivuus eivät niinkään... Ainakaan minusta, joten julistan sen sitten makuasiaksi josta ei voi kiistellä :heh: ;)
Kyllä minun mielestäni :heh: :hali: se kosiskelelvuus nimenomaan on makuasia sekin. Tai se vasta onkin. Sehän on täysin riippuvainen siitä millaisena teoksen kokee ja kokeeko sen vilpittömäksi ja se taas siitä, että miten sattuu nappaamaan. Minusta itseasiassa kappaleen hyvyydelle/huonoudelle on löydettävissä ihan maun ulkopuolisiakin kriteerejä, kosiskelevuus on paljon vaikeammin muusta kulmasta määriteltävissä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Elmondo kirjoitti:
gentedimare kirjoitti: Anteeksi että mitä? :heh:
Jos aika-avaruus edelleen etenee, kuten tähän asti, niin olin vain se metsä joka vastasi huutoon.

Kyllähän tämä on vähän kuin Daavid vs Goljat, Mikael kuka mitä häh vs. Krista RKP YLE ;)

Mutta en minä suinkaan ole vielä mielipidettäni lopullisesti muodostanut, että kuka ansaitsisi viisuihin lähteä, vielä nähdään muutama live ja sitten katsotaan kenen kokonaisuus vakuuttaa.
In any case, minä puhuin täällä ainoastaan tästä kappaleesta ja itse hyökkäsit mielipidettäni vastaan vetämällä Kristan keskusteluun mukaan :roll:

"Joskus tuntuu, että täällä jotkut mielenkiintoisn musiikkikeskustelun ja mielipiteiden vaihdon sijaan käyvät vain kampanjaa ylentäen suosikkiaan ja alentaen sen kilpakumppaneita."

Että joopa joo vaan, aika koomista heittää mukaan tuollainen komentti..... :rofl:
Olen Kristan topicissa esittänyt tähän asti yhden kommentin ja siinäkin esittänyt rakentavaa kritiikkiä esityksen suhteen. Joten se siitä ja minun yrityksistäni kampanjoida Kristan puolesta alentamalla kilppakumpaneita. :roll:

Kristalla ja hänen kappaleellaan ei ole mitään tekemistä mielipiteilläni Mikaelin laulua kohtaan.
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

ESCfangirl
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 231
Liittynyt: 26 Helmi 2012, 18:06
Paikkakunta: Tampere

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja ESCfangirl »

Suosikkini! Mikaelin esitys pysäytti heti ensimmäisellä kerralla nähdessäni esityksen tuomaristolle, vaikka kappale ei demopätkänä vakuuttanutkaan. Yksinkertainen, vilpitön tulkinta tehoaa minuun aina paremmin kuin se, että tungetaan lava täyteen showelementtejä. Kappale on kaunis pianoineen, ja miten hienoa olisikaan, jos Malmön lavalla nähtäisiin Mikaelin lisäksi tämä erinomainen pianisti, josta hän on puhunut, flyygelin ääressä! Kappaleen hiljaiset kohdat, joissa piano pääsee esille, ovat vain niin tavattoman kauniita, ja välisoiton aikana kappale lähtee hyvin nousuun. Minua ei haittaa toiston puuttuminen kappaleesta, päinvastoin mielenkiinto pysyy koko ajan yllä, kun ei tiedä, mihin suuntaan kappale kehittyy.

Luulisin, että kappale erottuisi edukseen Malmössä. Ulkomaisia euroviisufoorumeita lukiessani Saaren kappale on saanut varmaankin eniten kehuja Diandran ohella. Uskon tuomaristonkin lämpenevän tälle. Ja vaikkei menestystä tulisikaan, voisin ainakin olla tästä kappaleesta Suomen edustajana ylpeä. Äänestää aion todellakin.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Edwina »

ESCfangirl kirjoitti: Ja vaikkei menestystä tulisikaan, voisin ainakin olla tästä kappaleesta Suomen edustajana ylpeä.
Aivan, tämä on juuri sellainen kappale, joka herättää ylpeyden tunteen.

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja jv »

Kun noita ulkomaisia kommentteja aina välillä siteerataan, niin tässä Norjalaisen gaysir-sivuston Eurovision Song Contest -keskusteluryhmästä eräs henkilökohtainen avaus tämänvuotisen sesongin keskusteluun:
Så gøy nå når sesongen er kommet i gang:-)
Og det må sies først som sist, hvis finnene er smarte og velger Mikael Saari's mesterverk kan Helsinki 2014 fort bli en realitet:-)
Ymmärrättehän pääasian norjankielisestä kommentista ruotsinkielen avulla???
gøy=kivaa, hvis=jos (teen kokonaiskäännöksen tarvittaessa)
ja tämä on siis eka kommentti koko tähän viisuvuoteen repliikissä, joka ei lähtökohtaisesti erikseen käsittele Suomea.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

^Ihan loistavaa! Ihana Mikael Saari-hurmos! Youtubessakin povataan Suomelle viisuvoittoa, jos tämä ymmärretään valita edustajaksi. :uujee:

Joko saa äänestää? Antakaa jo ne äänestyspuhelinnumerot. Tänään oli tilipäivä. Voisin huoletta sijoittaa muutaman euron jo nyt! :mrgreen:

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Kyllähän sitä aina joku ropo heltiää, joo...... :uujee:

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Tosiaan Mikael Saaren suosio Internetissä on yllättänyt minutkin - pitääpä äänestää, niin saa mahdollisuuden katsoa, ovatko viisumenestystä povaavat oikeassa. Se saattaa olla mahdollista. :surrur:
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11300
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Sydämeni murtuu, mutta itse taidan panna kaikki rahani likoon Diandran puolesta. :nyyh: Tuomariston mukanaolon myötä tämä tulisi tekemään vain Nightwishit, siitä olen ihan varma. Typerä 50/50(?)-systeemi. :hak: Tosin eipä ne puhelinäänestäjätkään aina ole hyvän päälle ymmärtäneet.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Soinut Ylexillä kerran, ma 14.1. Uuden musiikin iltavuoro-ohjelmassa. Juontaja kehuu siinä biisiä, mutta sanoo, että onko kuitenkin kuitenkin liian vaikea euroviisuihin.
46 minuurin kohdalla.
http://areena.yle.fi/radio/1782375

Lukittu