Great Wide North – Flags

Euroviisut 2013 Malmössä

Great Wide North – Flags

*****
38
31%
****
25
20%
***
36
29%
**
15
12%
*
9
7%
 
Ääniä yhteensä: 123

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Täähän oli tuomariston pisteissä ykkösenä, mut putosi yleisön äänissä semifinaaliin. Miten niin tää olisi uhka finaalissa, jos sinne pääsee? :shock:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Mattan kirjoitti: Se, että sekä Arion että Krista nousivat tämän ohi, kielivät siitä, että äänestyspohjaa ei ole tarpeeksi. Ja tämä on miltei täydellisellä esityksellä.
Ei ollut bändin takana Universal-yhtiön koneistoa tykittämässä ääniä :lohduton:

Olipa raikasta ja reipasta esiintymistä! :ihana: Nousi tänä iltana jopa Diandran ohi kolmossuosikikseni. Ehdottomasti saatava Barona Areenan finaaliin. :draamaa:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30498
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Great Wide Northilla voi olla potentiaalinen spoilerivaikutus finaalissa, vaikkeivat itse voitosta realistisesti kisaisikaan.

Jos raatipisteet eivät muutu (Mikael 38, GWN 36, Arion 35, Krista 34, Diandra 32), jos pisteet yhdistetään jollakin sijoitusperustaisella tavalla ja jos tasapisteissä puhelinäänestys ratkaisee, Mikaelille riittää kepeästi puhelinäänten kakkossijakin. GWN kun on raatipisteissä puskurina Mikaelin ja puhelinäänestysvoittajan välissä. Oikeastaan Mikaelille riittäisi luultavasti jopa puhelinäänten kolmossija (kunhan Arion ei voittaisi eikä GWN olisi kärkikaksikossa).

Aivan liian monta jossia mutta näillä raatipistemarginaaleilla karsinta voi ratketa siihen, että Redrama lukee jonkun pisteet väärin paperista tai jotakin vastaavaa. :heh:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

MuzaMaza kirjoitti:
Mattan kirjoitti: Se, että sekä Arion että Krista nousivat tämän ohi, kielivät siitä, että äänestyspohjaa ei ole tarpeeksi. Ja tämä on miltei täydellisellä esityksellä.
Ei ollut bändin takana Universal-yhtiön koneistoa tykittämässä ääniä :lohduton:
:rofl: :repeilee:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Tykkäsin tästä jo heti ensikuulemalta ja tykkää aina vaan enemmän. Nousee listallani :tapu:

Tää sitten semifinaalista finaaliin, kiitos. :uujee:

Kuten tuomarit sanoivat, tää oli aito :tapu:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

GWN tuli ja yllätti ainakin minut täysin. AIVAN omassa luokassaan tänään. Tuntui kuin ei olisi kuulunut kilpailijoihin vaan ollut tähtiesiintyjä väliajalla. Meni minulla Didin edelle ennakkosuosikkina ja jos nyt vielä jotakin pitäisi sanoa niin UMKssa on monta hyvää biisiä joilta voisi odottaa finaalipaikkaa Malmössa mutta tässä on sellainen biisi ja esittäjät jotka voittavat viisuja! Ainoa ongelma voi olla heidän gospel tausta jota äänestäjät saattaa vieroksua...sääli sinänsä mutta toivottavasti heräävät semifinaalien jälkeen. Ja tuomareille sapiskaa...ei yhtään kymppiä!? Aija ??

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Itse ajattelin gospelia kuuntelevien piirien mobilisoimista äänestämään.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

gentedimare kirjoitti:Tykkäsin tästä jo heti ensikuulemalta ja tykkää aina vaan enemmän. Nousee listallani :tapu:

Tää sitten semifinaalista finaaliin, kiitos. :uujee:

Kuten tuomarit sanoivat, tää oli aito :tapu:
Gentedimare, miten olen niin samaa mieltä kanssasi kaikesta tällä kertaa :heh: :hali:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

ta1ja kirjoitti:Gentedimare, miten olen niin samaa mieltä kanssasi kaikesta tällä kertaa :heh: :hali:
Way too scary :eeek:

:heh:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Timoteus kirjoitti: Jos raatipisteet eivät muutu (Mikael 38, GWN 36, Arion 35, Krista 34, Diandra 32), jos pisteet yhdistetään jollakin sijoitusperustaisella tavalla ja jos tasapisteissä puhelinäänestys ratkaisee, Mikaelille riittää kepeästi puhelinäänten kakkossijakin. GWN kun on raatipisteissä puskurina Mikaelin ja puhelinäänestysvoittajan välissä. Oikeastaan Mikaelille riittäisi luultavasti jopa puhelinäänten kolmossija (kunhan Arion ei voittaisi eikä GWN olisi kärkikaksikossa).
Huojentavaa luettavaa! Tämä analyysi pitäisi olla myös Mikael-ketjussa. :joojoo:

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Kuulostiko tämä niin hyvältä television kautta?
Paikan päällä saivat hiljaisimmat aplodit, tosin ovathan Kokkolan poikia ja vähemmän oli faneja paikalla.
Taisin nähdä yhden GWN-kyltin. Vai näinkö sitäkään? Joku ainakin hihkui kun bändi soitti.
Biisistä edelleen puuttuu hurmiollinen nytkähdys, joka rakentaisi loppua kohden aukenevan tunteitten pärskäytyksen.
Jotenkin jyystää siististi paikallaan.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Kuulosti. Itse biisistä en ole niin piitannut, mutta myönnettävä on, että ainakin telkkariruudusta katseltuna vetivät hyvin.
Rise, angel, shine, love!

Bandido
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 03:12

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja Bandido »

ESCfangirl kirjoitti:Ei tyypillistä suomalaista musiikkia, tämä kuulostaa eurooppalaiselta, kansainväliseltä.
Kuulostaa pikemminkin amerikkalaiselta.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

MuzaMaza kirjoitti:
Timoteus kirjoitti: Jos raatipisteet eivät muutu (Mikael 38, GWN 36, Arion 35, Krista 34, Diandra 32), jos pisteet yhdistetään jollakin sijoitusperustaisella tavalla ja jos tasapisteissä puhelinäänestys ratkaisee, Mikaelille riittää kepeästi puhelinäänten kakkossijakin. GWN kun on raatipisteissä puskurina Mikaelin ja puhelinäänestysvoittajan välissä. Oikeastaan Mikaelille riittäisi luultavasti jopa puhelinäänten kolmossija (kunhan Arion ei voittaisi eikä GWN olisi kärkikaksikossa).
Huojentavaa luettavaa! Tämä analyysi pitäisi olla myös Mikael-ketjussa. :joojoo:
Minusta tämän analyysin pitäisi ennemminkin olla iltapäivälehdissä...kuulostaa niin "reilulta peliltä" ja varmaan ansioksi formaatille :peukku:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja murka »

aj1964 kirjoitti:GWN tuli ja yllätti ainakin minut täysin. AIVAN omassa luokassaan tänään. Tuntui kuin ei olisi kuulunut kilpailijoihin vaan ollut tähtiesiintyjä väliajalla. Meni minulla Didin edelle ennakkosuosikkina ja jos nyt vielä jotakin pitäisi sanoa niin UMKssa on monta hyvää biisiä joilta voisi odottaa finaalipaikkaa Malmössa mutta tässä on sellainen biisi ja esittäjät jotka voittavat viisuja! Ainoa ongelma voi olla heidän gospel tausta jota äänestäjät saattaa vieroksua...sääli sinänsä mutta toivottavasti heräävät semifinaalien jälkeen. Ja tuomareille sapiskaa...ei yhtään kymppiä!? Aija ??
Edellisen kerran gospeltaustalla yrittäneen Johanna Iivanaisen kappale karahti joululaulusta lainattuuun kielikuvaan sanoituksissa. Vapaamielisille ruotsalaisille Carolan gospelmusiikki ei ole ongelma. Viimeksi shokeerauduttiin uhkeasta povesta :surrur: .

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^ En itse asiassa laskenut Johanna Iivanaisen Luojani mun -vetoa gospelmusiikiksi sanoituksen teologian takia.
Like a monument to all the time we spent

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja murka »

JuliaS kirjoitti:^ En itse asiassa laskenut Johanna Iivanaisen Luojani mun -vetoa gospelmusiikiksi sanoituksen teologian takia.
Minä jätin kappaleen sovinnolla luokittelematta koska minulle suurin kynnys oli em joululaulumielleyhtymä. Teologiasta en tajua hölkäsen pölkästä.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Olettekos kuulleet tätä. Flagsia parempi biisi. Pitää ihan erikseen mainita, että on kyllä hyvä rumpali. Lyö lihaksilla, ei ranteilla.


Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Huhhuijjaa! Mikä esitys! Kerrassaan komea! :kups: Livenä kuullessani Circuksessa tärisyttävän hyvä - miten voi olla näin valmis bändi, joka soittaa näin hyvin yhteen ja luo näin huikaisevan äänimaiseman. Solisti on myös huima. En tajua - en kerrassaan tajua. Parasta uutta suomalaista musiikkia. :ihana:

Tämä bändi voisi valloittaa tällä Circuksessa kuullulla ja nähdyllä esityksellä ihan mitä vain. Kymppejä tuomaristosta ei tullut. Kyllä olisi pitänyt. :joojoo:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Suuri vääryys, että tämä ei ole suoraan finaalissa!!! :jupinaa: Upea esitys. Pärjäisi varmasti Malmössäkin TODELLA hyvin.

Avatar
Kathryn
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 56
Liittynyt: 11 Helmi 2011, 22:46

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja Kathryn »

Onhan tämä kaikin puolin kelpo biisi, ja bändin pojat ovat kerrassaan vastustamattoman suloisia. Mietin vain, onko tämän genren musa jotenkin vierasta ja oudoksuttavaa suomalaisille, kun puhelinlangat eivät laulaneet riittämiin..?
[color=#FF00FF][i]El chiki chiki se baila así...[/i][/color]

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Wadde kirjoitti:Suuri vääryys, että tämä ei ole suoraan finaalissa!!! :jupinaa:
Vääryys ehkä, mutta minä luulen, että näille tekee hyvää mennä finaaliin semin kautta. Saavat yhden soittokerran lisää. Ei ole mitään vaaraa, että semissä putoaisivat finaalin ulkopuolelle, jos esitys säilyttää likikään eilisen tasonsa. ^Yksi esiintymiskerta lisää tekee genreä äänestäjien korville tutummaksi, ja bändiä myös.
Viimeksi muokannut Rousku, 25 Tammi 2013, 09:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

mangolassi

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja mangolassi »

Tää oli eilisen vedoista AINOA, josta tykkäsin. Raikasta, kuin vuoripuron solina. Aitoa, iloista, selkeää. Hyvä meininki. Miksi, oi miksi, tämä ei päätynyt suoraan finaaliin?

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2834
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Vähän petyin, ettei mennyt suoraan finaaliin. Kyllä oli niin hieno esitys, ettei voi kuin ihailla. :kups:

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Mä uskoisin, että tämä kyllä jyrää ensi torstaina kaikki muut semifinalistit helposti. Mun omaa tykkäämistä saattoi hieman häiritä se, että kappale oli vähän "tanskamainen". Tai jos multa kysytään niin tanskamainen vuosimallia 2011, ja tukkaa myöten.

Kuva

Kuva
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Joo muakin nauratti tuo tukka. :heh: Muutenkin nuo laulajat näyttävät ihan samalta.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Olipa letkeä esitys! Tykkäsin kovasti, tämä on oikea hyvän mielen biisi. Toivottavasti pojat etenevät finaaliin. :peukku:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11528
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Wadde kirjoitti:Suuri vääryys, että tämä ei ole suoraan finaalissa!!! :jupinaa: Upea esitys. Pärjäisi varmasti Malmössäkin TODELLA hyvin.
niimpä kun vielä laulettais suomeks niinku suomessa pitääkin eikä mennä tuohon aivottomaan americana-bbc-kosiskeluun niin.... ja kun vielä tämän raamattu-öh...siis satukirja-rannikon kymmenet, tuhannet... helluntailaiset tulevat vielä aiheuttamaan tsunamimaisen äänivyöryn niin tähän helekatti saattaa sijoittua vaikka heti 3:ksi tai jaetulla 3. sijalle Rautakouran, Diandran ja Mikaelin jälkeen.... toivottavasti, ovatsevvverran rautaisia ammattilaisii ja sympaattisii höpönassupoikiiii .....

Viisufani89
Siemailija
Siemailija
Viestit: 186
Liittynyt: 07 Kesä 2012, 03:29

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja Viisufani89 »

Itsekin kattelin että kohta varmaan lähtee New Tomorrow soimaan :D

Oli kyllä todella positiivinen yllätys tämä kappale, vääryys ettei ollut suoraan finaalissa. Tulee huikea finaali. Koska tämähän semeistä menee jatkoon!

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Great Wide North – Flags

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

murka kirjoitti:
JuliaS kirjoitti:^ En itse asiassa laskenut Johanna Iivanaisen Luojani mun -vetoa gospelmusiikiksi sanoituksen teologian takia.
Minä jätin kappaleen sovinnolla luokittelematta koska minulle suurin kynnys oli em joululaulumielleyhtymä. Teologiasta en tajua hölkäsen pölkästä.
Niin juu, etpä sitä gospeliksi kyllä kutsunutkaan.. :)
Like a monument to all the time we spent

Lukittu