UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Euroviisut 2013 Malmössä
Lukittu

Suosikkisi UMK-finaalissa?

Arion – Lost
12
9%
Elina Orkoneva – He's not my man
9
7%
Lucy Was Driving – Dancing all around the universe
0
Ei ääniä
Krista Siegfrids – Marry me
30
22%
Last Panda – Saturday night forever
1
1%
Mikael Saari – We should be through
52
38%
Great Wide North – Flags
6
4%
Diandra – Colliding into you
27
20%
 
Ääniä yhteensä: 137

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

valtamerilaiva kirjoitti:[

Sivuilla oli paljonkin tyhjää. Ei varmasti näkynyt kuvassa, koska sivukatsomot olivat pimeässä. Hienolta näytti siellä keskellä tunnelma :)
Olin ihan paikan päällä ja en minä ainakaan nähnyt oikeastaan yhtää tyhjää penkkiä ympärilläni :mitvit:
En tosin erityisen paljon katsellutkaan..

Avatar
valtamerilaiva
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 678
Liittynyt: 14 Touko 2009, 12:55
Paikkakunta: Uusimaa

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja valtamerilaiva »

Vilsku kirjoitti:
valtamerilaiva kirjoitti:[

Sivuilla oli paljonkin tyhjää. Ei varmasti näkynyt kuvassa, koska sivukatsomot olivat pimeässä. Hienolta näytti siellä keskellä tunnelma :)
Olin ihan paikan päällä ja en minä ainakaan nähnyt oikeastaan yhtää tyhjää penkkiä ympärilläni :mitvit:
En tosin erityisen paljon katsellutkaan..
Meillä oli ensin paikat takakatsomossa, mutta huonon näkyvyyden vuoksi siirrymme oikeaan reunaan ja myöhemmin vieläkin lähemmäs lavaa, koska tyhjiä paikkoja oli niin paljon jäljellä. Hyvä toisaalta meille :)

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Ai ehkä mä en sitten katsonut tarkkaan, mutten nähnyt kuin ehkä hmm.. 10 tyhjää?

Avatar
valtamerilaiva
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 678
Liittynyt: 14 Touko 2009, 12:55
Paikkakunta: Uusimaa

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja valtamerilaiva »

Vilsku kirjoitti:Ai ehkä mä en sitten katsonut tarkkaan, mutten nähnyt kuin ehkä hmm.. 10 tyhjää?
Takakatsomossa oli melkein kaikki paikat tyhjänä, sivuilla kymmeniä tyhjiä. Mutta hyvä tunnelma silti :)

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

valtamerilaiva kirjoitti:
Vilsku kirjoitti:Ai ehkä mä en sitten katsonut tarkkaan, mutten nähnyt kuin ehkä hmm.. 10 tyhjää?
Takakatsomossa oli melkein kaikki paikat tyhjänä, sivuilla kymmeniä tyhjiä. Mutta hyvä tunnelma silti :)
Oikeasti? Siis istuin C:ssä melko keskellä ja kyllä siellä ainakin ahdasta oli. En mä tietenkään paljon taakseni kattonu, mutta ei edessä ainakaan ollu ku yksittäisiä tyhjiä. Tai sitten mä olin jossain horroksessa, mene ja tiedä :heh:

Avatar
valtamerilaiva
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 678
Liittynyt: 14 Touko 2009, 12:55
Paikkakunta: Uusimaa

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja valtamerilaiva »

En mä oo voinu niin humalassa olla, et olisin tyhjät paikat keksiny :mrgreen: siis mun katsomaan mukaan permanto oli täynnä ja takana areenan kiinteillä penkeillä oli tyhjää.

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

valtamerilaiva kirjoitti:En mä oo voinu niin humalassa olla, et olisin tyhjät paikat keksiny :mrgreen: siis mun katsomaan mukaan permanto oli täynnä ja takana areenan kiinteillä penkeillä oli tyhjää.
Ai jaa siis joo... oon iteki ihan sekasin ja onnistunu lukemaan sun viestejä väärin. Oletin jotenki et puhutaan kokoajan permannosta :heh: Ku sielläkin oli se etu- ja takaosa. Joo siis juu en mä sinne ole katsonut vaikka paikkamyynti sanokin, että melko täyttä pitäis olla. :heh: :rofl:

Avatar
valtamerilaiva
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 678
Liittynyt: 14 Touko 2009, 12:55
Paikkakunta: Uusimaa

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja valtamerilaiva »

Vilsku kirjoitti:
valtamerilaiva kirjoitti:En mä oo voinu niin humalassa olla, et olisin tyhjät paikat keksiny :mrgreen: siis mun katsomaan mukaan permanto oli täynnä ja takana areenan kiinteillä penkeillä oli tyhjää.
Ai jaa siis joo... oon iteki ihan sekasin ja onnistunu lukemaan sun viestejä väärin. Oletin jotenki et puhutaan kokoajan permannosta :heh: Ku sielläkin oli se etu- ja takaosa. Joo siis juu en mä sinne ole katsonut vaikka paikkamyynti sanokin, että melko täyttä pitäis olla. :heh: :rofl:
Haha :rofl: missä lienee ihmiset sit ollu. Baaritiskillä? :mrgreen:

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

valtamerilaiva kirjoitti:
Haha :rofl: missä lienee ihmiset sit ollu. Baaritiskillä? :mrgreen:
No jos sun viesteistä jotain voidaan päätellä niin.. :mrgreen:
Viitsi vitsi :heh:

BruiseViolet
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 418
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 23:56

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja BruiseViolet »

Taidan olla aika yksin mielipiteeni kanssa mutta Stigin jengin väliaikanumero oli itselleni shöyn viihdyttävintä antia. Eikä se biisi oikeasti ihan huono ole. :heh:

Hienoa tasonnostoa YLE! Tavistenkin kommentit ovat olleet huomattavasti positiivisempia kuin vuosi sitten! Musiikkitarjonta laadukkaampaa ja puitteet olivat loistavat. Toivottavasti sama kehityssuunta jatkuu ensi vuonna! :tapu:

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Wadde kirjoitti:Niin ja mitä noihin "Mikaelin fanit ovat huonoja häviäjiä" -kommentteihin tulee, niin kyllä, Mikael oli minunkin suosikkini, mutta mielestäni hänelle ei ollut ratkaisevaa haittaa näistä järjestelyistä. Sen sijaan Kristalle oli merkittävää etua ja Arionille ja varsinkin Diandralle haittaa.
Nyt kuolen ehkä nauruun.
Eli siis kansainvälisissä finaaleissa on aina hyötyä niillä, jotka esiintyvät loppupäässä. Sitähän täällä aina kiljutaan ja mesotaan.

Mutta nyt Kristan voittaessa hyöty olikin hänellä, sillä hän esiintyi neljäntenä?? :mitvit:
Voisiko joku selittää tän logiikan mulle? :heh:

Kristan esiintymispaikka oli parempi kuin Mikaelilla ja Diandralla? :surrur:
No sehän on sitten sillä selvä :rofl:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Mielipiteeni voittajasta:

:jihuujippii: :jihuujippii: :jihuujippii: :jihuujippii: :jihuujippii: :jihuujippii:

:tuuletus: :tuuletus: :tuuletus: :tuuletus: :tuuletus: :tuuletus: :tuuletus: :tuuletus:

:jihuujippii: :jihuujippii: :jihuujippii: :jihuujippii: :jihuujippii: :jihuujippii:

:tapu: :tapu: :tapu: :tapu: :tapu: :tapu: :tapu: :tapu: :tapu: :tapu: :tapu: :tapu:

:uujee: :uujee: :uujee: :uujee: :uujee: :uujee: :uujee: :uujee: :uujee: :uujee: :uujee:

:jihuujippii: :jihuujippii: :jihuujippii: :jihuujippii: :jihuujippii: :jihuujippii:

Ei mulla muuta.
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Europliisu
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Helmi 2013, 16:24

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja Europliisu »

Kuinka vaikeaa on lukea itse juuri kirjoittamastaan paperista nimiä ja numeroita!?

Virtanen oli ainoa, jolta se onnistui sujuvasti. Loistavaa, Toni!

Puurtiseltakin olisi varmasti onnistunut, ellei puolivälissä 'ohjaamossa' olisi menty tilttiin - ja kohta pyydetty aloittamaan alusta. Aijan vastaus: "ja mielellään...ja vielä ne samat pisteet, joo..." Hienoa Aija, että pidit pisteesi!

Saarinen, kokenut juontaja kuitenkin, vaikutti itse jännittyneeltä, kun olisi pitänyt olla nostattamassa jännitystä. Vaivautuneita pitkityksiä, kuten mm. "Siegfrids - mihis se nyt pomppaakaan jos mä annan sille kympin"... Mutta suhteellisen normaalit peruslukemat kasvoilla kuitenkin, hyvä hyvä!

Mellberg, sanan taituri... Niin mistä olikaan kysymys?!!?! Ehkä joku siellä lavan reunamilla ollut osaisi sanoa paremmin? Ehkäpä ennustusta puhelinäänestyksen tuloksesta oltiin juuri laskemassa yhteen edellisten tuomarien pisteiden kanssa ja Herran epäkiitollinen tehtävä oli odotella kohtalokkaita numeroitaan? Varmasti tunnin tuntuisia sekunteja... Peli oli tiukkaa, koska esim. Siegfrieds:10 ja Saari:8 tai vähemmän olisi ollut sekin kovin epäuskottavaa...

Tämä on toki vain skeptistä spekulointia, mutta tekin, jotka ette ole katsoneet tilannetta uusintana Areenasta, tehkää se ja yrittäkää tulkita! Ensimmäisellä näkemällä jää helposti paljon huomaamatta.

En haluaisi syyttää kilpailijoita, enkä muuten oikein laadukasta tuomaristoakaan(!), enkä yleisesti ottaen Yleäkään, mutta tuntuu ikävältä, kun kansa taas maksaa itsensä jallituksen!!!

Eihän kyse ole kuin viihteestä, mutta tämä ei ole ilmaista sellaista ja todellakin: Menetimme upean mahdollisuuden eräässä pudonneessa! Se ON vakavaa. Nyt olisi voinut olla kysymys hyvän viihteen LISÄKSI hyvästä taiteesta. Olisimme voineet liikuttaa maailmaa, ainakin vähän.

Marry Me!

Ja kunnia kaikille mielipiteille!

Avoimuutta viihteeseen, YLE! Muuten ennätyshienot kisat!!!

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16993
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja Happy »

gentedimare kirjoitti:
Wadde kirjoitti:Niin ja mitä noihin "Mikaelin fanit ovat huonoja häviäjiä" -kommentteihin tulee, niin kyllä, Mikael oli minunkin suosikkini, mutta mielestäni hänelle ei ollut ratkaisevaa haittaa näistä järjestelyistä. Sen sijaan Kristalle oli merkittävää etua ja Arionille ja varsinkin Diandralle haittaa.
Nyt kuolen ehkä nauruun.
Eli siis kansainvälisissä finaaleissa on aina hyötyä niillä, jotka esiintyvät loppupäässä. Sitähän täällä aina kiljutaan ja mesotaan.

Mutta nyt Kristan voittaessa hyöty olikin hänellä, sillä hän esiintyi neljäntenä?? :mitvit:
Voisiko joku selittää tän logiikan mulle? :heh:

Kristan esiintymispaikka oli parempi kuin Mikaelilla ja Diandralla? :surrur:
No sehän on sitten sillä selvä :rofl:
:rofl:
Logiikka on yksinkertainen, kun oma suosikki ei voitakkaan niin keksitään sata eri syytä perusteeksi :heh:
Never miss a good chance to shut up.

Europliisu
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Helmi 2013, 16:24

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja Europliisu »

Ja mitä siihen "kansan mielipide"-osioon tulee, kuvittelisin, että IT-taiturilta ei olisi kovinkaan kummoinen temppu rumpsauttaa, sanotaanpa vaikka 2000 euron/viestin sijoitus haluamalleen numerolle?

Osaisiko joku ehta nörtti vahvistaa epäilykseni tai palauttaa maan pinnalle?

Kiitos!

Viisufani89
Siemailija
Siemailija
Viestit: 186
Liittynyt: 07 Kesä 2012, 03:29

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja Viisufani89 »

Mikael Saarellahan oli varmaan paras esiintymisnumero, mutta Kristan esityksen jälkeen tuli sopivasti tauko ja kuva siirtyi häneen ja taisi kuva käydä Kristassa vielä muutamankin kerran siellä green roomissa. Tuollaiset voi joistakin kuulostaa pieneltä, mutta se on äänestäjille iso asia jos tiettyä kuvataan ja yritetään nostaa ennakkosuosikin asemaan. Tuomarikommenttien perusteellahan oli selvää että Mikael Saari ja Krista kamppailee voitosta. Pienillä sanoilla tai teoilla on tälläisissä skaboissa isot merkitykset.


Kristan voitto ei nyt maailman suurin vääryys ole, mutta toivoisin hänen palaavan siihen Jury esityksen tyyliin. Se oli oikeasti todella hyvä, sen jälkeen show mennyt minusta väärään suuntaan ja lavalle tullut vain enemmän ja enemmän.

Avatar
atzhki
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 471
Liittynyt: 13 Touko 2007, 04:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja atzhki »

Voiko joku rippaa youtubeen Mikaelin Naiset väliaika nron!!! oli kyllä kerrankin hyvä show :)

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10708
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja WildDance »

atzhki kirjoitti:Voiko joku rippaa youtubeen Mikaelin Naiset väliaika nron!!! oli kyllä kerrankin hyvä show :)


oli kyllä hyvä show :peukku:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

jv kirjoitti:Tuomariohjailussa minua kiusaa eniten se, kun euroviisuissapärjäämiskorttia alkavat käyttää musiikkialan asiantuntijuutensa luomaan auktoriteettiin nojaavat henkilöt, joilla ei näytä olevan kovin kummoista euroviisujen tuntemusta vaan pikemminkin melko stereotyyppinen ja vanhentunut kuva koko tapahtumasta.
Tästä olen kirjoittanut jo aiemminkin, mutta antaa mennä uudestaan.
Olen sitä mieltä, että kun euroviisualan tuomariksi ruvetaan, olisi katsottava kaikki euroviisut läpi (ne pari kuunneltava) ja tehtävä muistiinpanoja kaikesta mahdollisesta, ja erityisesti kiinnitettävä huomiota niihin kappaleisiin jotka ovat menestyneet.
Olen tämmöisen rupeaman käynyt läpi joskus v. 2011, pari kuukautta meni siihen, eräänlaista vapaa-aikaista tutkimista. Pari kuukautta meni siksi, että veivasin koko historian kolmisen kertaa.
Mitenkä voisi tiivistää euroviisuissa menestymisen ehdot. "Osuva korostaminen" on yksi semmoinen ja tarkoittaa, että esitys, laulu, melodia, biisin rakenne, biisin muoto, jokin ulkoinen seikka tulee oikealla tavalla eli hyvin esiin, jos kaikki nämä puolet toimivat niin siinä on menestyvä kappale tasan ja satavarmasti.
Voi olla esim. korostunutta herttaisuutta, kuten Irlannin Danalla seitkytluvun alussa, voi olla korostunutta ujoutta, kuten Italian Cigliolalla kuuskytluvun alkuvuosina, voi olla korostunutta uhmakkuutta, kuten Lordilla kaikkine maskeineen, tulineen.
Mitenkä Dana International erottui viisuissa, sillä että oli korjannut sukupuolensa, eli oli entinen mies, nykyinen nainen. Hänen ulkoinen puolensa korostui osuvasti.
Vaikeita tapauksia euroviisututkija-harrastelijalle ovat esim. Itävallan ainoa euroviisuvoittaja ja myöskin Johnny Loganin voitot. Sukulaisviisuilijoita keskenään nämä miehet, siis tyyliltään ja tavaltaan laulaa. Ehkäpä he vetosivat tuomareiden tunteisiin itkunsekaisilla tavoillaan laulaa ja hyviä laulajiahan kumpikin on.
Tulisi liian pitkä kirjoitus jatkaa tästä, mutta mietinpä lopuksi Kristan mahdollista menestymistä Malmössä.
Mikä Kristan esityksessä, biisissä pomppaa esiin, nouseeko sieltä mitään. Ensinnä tulee mieleen se tuomareille esiintyminen, jossa hän polvistui lattialle ja oli hyvällä tavalla riehakas. Hänen esiintymisensä korostui osuvasti. Mutta mitäpä itse biisistä nousee esiin. Valitettavasti minulle sieltä erottuu vain yksitoikkoinen ja vanhankuuloinen rumpubiitti. Ihan hyvin ja jopa eläytyenhän Krista laulaa, hän ei olekaan biisinsä heikoin lenkki, pikemminkin sen vahva puoli.
Paljon on tekemistä, että menestystä tulisi Malmössä.

jk. Muistanhan minä biisistä kellot, kun oikein rupean biisiä hakemaan mieleen.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja Wadde »

gentedimare kirjoitti:
Wadde kirjoitti:Niin ja mitä noihin "Mikaelin fanit ovat huonoja häviäjiä" -kommentteihin tulee, niin kyllä, Mikael oli minunkin suosikkini, mutta mielestäni hänelle ei ollut ratkaisevaa haittaa näistä järjestelyistä. Sen sijaan Kristalle oli merkittävää etua ja Arionille ja varsinkin Diandralle haittaa.
Nyt kuolen ehkä nauruun.
Eli siis kansainvälisissä finaaleissa on aina hyötyä niillä, jotka esiintyvät loppupäässä. Sitähän täällä aina kiljutaan ja mesotaan.

Mutta nyt Kristan voittaessa hyöty olikin hänellä, sillä hän esiintyi neljäntenä?? :mitvit:
Voisiko joku selittää tän logiikan mulle? :heh:

Kristan esiintymispaikka oli parempi kuin Mikaelilla ja Diandralla? :surrur:
No sehän on sitten sillä selvä :rofl:
Mun mielestä loppupäässä esiintymisen hyöty riippuu aika paljolti siitä, alkaako puhelinäänestys lähetyksen alussa vai vasta kaikkien esitysten jälkeen. Ja jos luit mun kaikki viestit, niin sanoin, et Mikaelille ei ollut esiintymispaikasta haittaa. Diandra ei todellakaan ollut mun suosikki (kun sun viestin jälkeen mun väitettiin itkevän sitä, että oma suosikkini ei voittanut).

Mut ei näistä asioista vissiin kannata jossitella, kun heti leimataan "huonoksi häviäjäksi". :roll: Mua ei haittaa Kristan voitto, lähinnä se, että asetelmat oli niin selkeät. Kirjoitin siitä liveketjuunkin heti Kristan esityksen jälkeen.

Kiisa
Siemailija
Siemailija
Viestit: 189
Liittynyt: 26 Touko 2012, 16:13

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja Kiisa »

lharju kirjoitti: - 2000: Nina Åström puhelinäänestyksen kakkonen. Ilman Nightwishiä olisi voinut olla ykkönen. :mitvit:
- 2004: Susann Sonntag seminsä ykkönen, Anna Stenlund koko kisan kakkonen.
- 2005 & 2006: Jennie kolmas ja neljäs.
- 2010: Linn ja Sister Twister nettikarsinnasta jatkoon, alkukarsinnoista jatkoon, Nina Lassander toiseksi.
- 2011: Paradise Oskar ykkönen ja Father McKenzie kolmas(!)
- 2012: Pernilla ykkönen.

Suomenruotsalaiset ovat huomattavasti keskivertosuomalaisia kiinnostuneempia euroviisuista ja viisukulttuurista, joten he myös seuraavat ja äänestävät kaikkea viisuaiheista aktiivisemmin.
Jep, mua ei vaan ihan vakuuta pelkä listaus suomenruotsalaisten menestymisestä. Varsinkin, kun ei nuo kaikki ole olleet varsinaisesti kärkikahinoissa. Mukana on kuienkin aina loppuvaiheessa suhteellisen vähän biisejä, niin kai se nyt on todennäköistä, että suomenruotsalainenkin menestyy jossain vaiheessa ihan yhtälailla.. Ja kyllähän niitä äänestää muutkin, jos vain biisi on hyvä. Ei kai Jari Sillanpään edustuskaan ollut ihan vain suomenruotsalaisten ansiota, eikä siitä silloin ollut mitään keskustelua.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Olipa kyllä petrattu viime vuodesta tän finaalilähetyksen kanssa! Ohjelma oli oikeasti hauska ja siinä oli tyylikkäitä esityksiä myös kilpailijoiden lisäksi eli tuomareiden alkunumero, Teflon brothers + Stig + Meiju sekä Mikaelin naiset. <3 Lavakin oli todella hieno, mielestäni se oli kuin kansainvälisestä finaalista. :peukku: Kuvauskin näytti mun mielestä parhaimmalta koskaan Suomen karsinnassa. Tästä päästään siihen, että Barona Arena oli juuri oikeankokoinen paikka pitää tällainen karsinta, koska se ei näytä liian isolta tv:ssä kuten Helsingin jäähalli viime vuonna. Baronalle oltiin myyty juuri sopivasti lippuja eikä tyhjiä penkkejä paljon näkynyt lähetyksessä.

Lisäksi euroviisufanien rukouksiin oltiin vastattu ja lähetyksessä oli camppiä ja kitchiä, sekä myöskin euroviisupotpuria! :ihana: :tapu: Ihan loistavaa! Tämä oli mielestäni ehkä paras Suomen karsinta ikinä! :tapu:

Jos jossain voisi parantaa, niin mielestäni finaalissa kuultiin ihan liian pitkään taas tuomareiden kommentteja. Nyt olisi voinut yksi tuomari antaa vaan palautetta esityksestä eikä kaikkien. Näitä samoja kommentteja veivattiin lähetyksestä toiseen enkä mä ainakaan jaksanut enää edes kuunnella niitä finaalissa. Vielä vaan hiomista ensi vuoteen, niin tästä tulee vieläkin parempi! :peukku:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42019
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Europliisu kirjoitti:tuntuu ikävältä, kun kansa taas maksaa itsensä jallituksen!!!

Eihän kyse ole kuin viihteestä, mutta tämä ei ole ilmaista sellaista ja todellakin: Menetimme upean mahdollisuuden eräässä pudonneessa! Se ON vakavaa. Nyt olisi voinut olla kysymys hyvän viihteen LISÄKSI hyvästä taiteesta. Olisimme voineet liikuttaa maailmaa, ainakin vähän.

Avoimuutta viihteeseen, YLE!
Häh? Kansa olisi ollut hyvä ja vielä vähän enemmän maksanut ja rimputtanut kännyköillään erään pudonneen numeroa, jos tosiaan olisi sen edustajakseen halunnut. Tasapisteistä lähdettiin, sekö jallitusta on?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Wadde kirjoitti:Mut ei näistä asioista vissiin kannata jossitella, kun heti leimataan "huonoksi häviäjäksi". :roll: Mua ei haittaa Kristan voitto, lähinnä se, että asetelmat oli niin selkeät. Kirjoitin siitä liveketjuunkin heti Kristan esityksen jälkeen.
Minä en ole leimaamassa ketään huonoksi häviäjäksi, mutta haluaisin vain selvän selityksen sille, miten Kristalle oli merkittävää etua esiintymispaikasta nro: 4??

Se nyt ei mulla vaan mene jakeluun :roll:
Kuulostaa vähän epätoivoiselta selitykseltä, anteeksi vaan.

Siis merkittävä hyöty ja asetelma selkeä? Siis sinun mielestä Kristalle olitiin mietitty tarkaan tuo esiintymispaikka? Eli toisin sanoen syytätkö Yleä jostain suosimisesta? :surrur:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Musta YLE oli ihan taktisesti laittanut esiintymisjärjestykseen vuorotellen bändejä ja sooloartisteja, sillon kaikki ei voiolla alussa tai lopussa. Ehkä neo oli monen muun tapaan "varmoja" kärkikaksikosta ja laitto ne loppuun. Mutta en mäkään usko, että kahdeksan kappaleen finaalissa sillä on sellaistamerkitystä kun 26 kappaleen kv.finaalissa.
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja lharju »

Kiisa kirjoitti:Mukana on kuienkin aina loppuvaiheessa suhteellisen vähän biisejä, niin kai se nyt on todennäköistä, että suomenruotsalainenkin menestyy jossain vaiheessa ihan yhtälailla.. Ja kyllähän niitä äänestää muutkin, jos vain biisi on hyvä.
Toki, mutta mielestäni esim. tässä erittäin ansiokkaassa artikkelissa tulee selväksi, että suomenruotsalaisten menestymisessä on kyse muustakin kuin "jossain vaiheessa yhtälailla menestymisestä".
Kiisa kirjoitti:Ei kai Jari Sillanpään edustuskaan ollut ihan vain suomenruotsalaisten ansiota, eikä siitä silloin ollut mitään keskustelua.
Jari Sillanpää ei ole suomenruotsalainen. Silloin toki saatettiin keskustella siitä, johtuiko viisukarsintavoitto vain siitä, että hän sattui olemaan ylivoimaisesti nimekkäin ja suosituin artisti.
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Tuskin suomenruotsalaisia voi "syyttää" siitä, jos äänestävät paljon. Jokaisen pitäisi äänestää omaa suosikkiaan. Ehkä muiden artistien fanit eivät ole tarpeeksi aktiivisia? Taisi lipsahtaa provo. Mutta olen oikeasti sitä mieltä, että varsinkin jos ei ole äänestänyt lainkaan, valitusoikeutta "kansan väärästä valinnasta" ei ole.

Sitä paitsi on rasittavaa, että monet suomenkieliset niputtavat suomenruotsalaiset joksikin merkilliseksi, epäilyttäväksi, ulkopuoliseksi ryhmäksi.
Viimeksi muokannut JuliaS, 11 Helmi 2013, 22:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ täysin samaa mieltä.

E. ääh tässä oli enemmänkin, mutta todettakoon kepeämmin että jos meitä yli viittä miljoonaa suomensuomalaista ei kiinnosta, niin silloin ei ole 300 000 suomenruotsalaisen vika että niitä kiinnostaa. Luvut väestöjakaumassa paljastavat, että kiinnostuksessa täytyy olla niin mittavia eroja, että on oikeastaan ihan oikein, että suomenruotsalaiset saavat sen oman edustajansa. Täysin ansaittua.
Viimeksi muokannut ta1ja, 11 Helmi 2013, 23:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 708
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Asiahan on aivan selvä, kun ei ollut suomenkielisiä lauluja, ei
ollut suomenkielisiä katselijoita, tämä näkyy taatusti finpanelin
seuraavissa luvuissa.
Näin saatiin taas tämä "kolmas ruotsalainen peräkkäin" - ilmiö, jota ulkomaillakin
hämmästeltiin. Kyllä ulkomailla tiedetään, mikä on suomen
ruotsinkielinen vähemmistö, vaikka suomessa siitä ei oikeastaan
saisi puhua, on jotenkin poliittisesti epäkorrektia.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30534
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK 2013: Finaali, la 9.2.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Mistä suomenruotsalaisten syyllistämisestä täällä nyt puhutaan? Puurot ja vellit menevät sujuvasti sekaisin. Rautalankaa kehiin:

Onko suomenruotsalaisten moraalisesti väärin äänestää omiaan? Ei ole. Äänestäjät äänestäkööt haluamillaan perustein, olkoot ne millaisia tahansa.

Onko tarkoituksenmukaista, että tällaisella äänestämisellä on kilpailussa usein ratkaiseva painoarvo? Ei ole. Kansainvälisessä kilpailussa ei tule yhtäkään lisäpistettä siitä, että edustajamme on suomenruotsalainen. Eikä suomenruotsalaisuus lisää edes hittipotentiaalia kotimaan markkinoilla.

Ylen tehtävä on laatia kilpailun säännöt niin, että epätarkoituksenmukaisilla perusteilla annetuilla äänillä ei ole lopputuloksen määräytymisen kannalta kohtuutonta painoarvoa. Säännöt eivät tipahda taivaasta, vaan Yle voi ne vapaasti määrätä. Yhden kierroksen kilpailu oletettavasti alhaisista katsojaluvuista huolimatta oli tällä kertaa ikävyyksien kerjäämistä.

Minusta surullista on, jos vaikeista asioista ei voi keskustella ilman että sitä pidetään jonkin kansanryhmän vastustamisena.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Lukittu