Mikael Saari – We should be through

Euroviisut 2013 Malmössä

Mikael Saari – We should be through

*****
96
53%
****
29
16%
***
17
9%
**
18
10%
*
20
11%
 
Ääniä yhteensä: 180

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Edwina »

kuu-kuu kirjoitti:
Jos kuppilan sivuille tulisi määräys, joka kieltää iloittelevan runonlaulannan, lähden oitis tästä paikasta ja ovet paukkuen.
Laula sinä vaan runojasi, mielelläni minä ainakin niitä kuuntelen. :hali:

Bandido
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 03:12

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Bandido »

http://www.youtube.com/watch?v=fIPazqaTmWc

Tälle ylimielisyys-keskustelulle saadaan sitten lopullisesti laittaa piste. :peukku:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16987
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Happy »

Mikaelin biisi oli loppupeleissä mielenkiintoinen ja kaunis, tuomareille esitys on edelleenkin tämän biisin paras esitys, semifinaalit ja finaalit olivat Mikaelin osalta taas varsin heikohkoja, ja itseäni ei ainakaan biisi enään koskettanut niin kuin se teki kun Mikael esiintyi tuomareille
Ehkä tätä ei tarkoitettu vaan isommille lavoille,tai sitten Mikael oli epävakaa esiintyjä ja jos Mikael olisi nyt edustuspaikan saanut niin olisi sitten saanut jännittää todenteolla että meneekö Mikael jännityksestä lukkoon Mälmön suurella lavalla.

Jotenkin kuitenkin Mikaelista jäi negatiiviset fiilikset, vaikka Mikael ja hänen biisinsä olivat sympaattisia.. ehkä nämä negatiiviset fiilikset liittyvät juuri tähän Mikaelin kannattajiin, alussa ainakin tää ketju oli mukava ja kiva, mutta sitä enemmän mitä Mikael kannatusta keräsi niin sitä enemmän sitä negatiivisuutta tuli.. ja sitten laajeni muihin ketjuihin, jatkuvaa loanheittoa Mikaelin-faneilta eri käyttäjille ja umk-kilpailijoille..
Sinäänsä Samiasdin kommentti oli vähintäänkin oikeutettu, turha siitä on raivostua tai tulistua jos he itsekkin heittävät lokaa esim Kristaa kohtaan
Sinäänsä ymmärrän että tää on joidenkin ykkösssuosikki kuten Krista on mulla, mutta turha vihoitella Samiasdin kommentista jos nämä jotkin käyttäjät ovat kirjoitelleet tänne kuppilaan samantyyppisiä kommentteja viikkotolkulla.

Mutta itse biisiin taas, tykkäsin kuitenkin tästä Mikaelin live-vedoista huolimatta, puntarini viides ja neljä tähteä .
Ehkä Mikael lähetti vaan biisinsä Umkohon vuoden liian myöhään :heh: sillä viimevuonna olisi todellakin samalla kokoonpanolla voinut helposti irrota edustuspaikka :peukku:

En siis vihaa tätä biisiä, enkä luultavasti olisi rantitani auki vetänyt jos tämä olisi voittanut :peukku:
(toki pienen alkujärkytyksen olisin kokenut jos Kristan kaltainen artisti olisi jäänyt karsinnoista rannalle)
Never miss a good chance to shut up.

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 708
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Kaikki umk kappaleet ja esittäjät oli mielestäni jollain tavalla hyviä,
tosin isoja eroja oli, eikä mulla sinänsä mitään tällaista popmusaa
vastaan, hyvää viihdettä, mutta ne FANIT!

Jostain syystä lopputulos oli, että jäin vihaamaan tiettyjä
artisteja ja kappaleita, ja syynä 100% fanien agressiviset ylireaktiot.
Niiden lukeminen oli yhtä viihdyttävää kuin istua jossa lahkolaisten
kiihkouskovaisten palopuhekokouksissa, joissa kaikki toisin ajattelevat
suurinpiirtein julistettiin vajavaisiksi ja harhautuneiksi, ja valitettavasti
tällä palstalla taisi mennä pahiten yli.

-tnt-
Maistelija
Maistelija
Viestit: 33
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 23:17

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja -tnt- »

Ohhoh, täällähän on kova meno päällä :O rekisteröidyin tänne koska
1)halusin kannustaa Mikaelia (joka tulkitsi tyylikkäästi hienon sävellyksen, ja jonka tiedän irl koulun kautta)
2)tykkään vaihtaa mielipiteitä ja väitellä

Väittelyn saa täällä aikaiseksi suht helposti, sillä ihmisillä on selvästi vahvoja mielipiteitä varsinkin tästä viisuehdokkaasta. Se että kappale herättää tunteita (positiivisia tai negatiivisia) ja keskustelua on sinänsä vain hyvä asia, kunhan se ei mene täysin överiksi. Onneksi täällä on paljon asiallisiakin tyyppejä joiden kanssa vaihtaa näkemyksiä, ja joilta on tullut paljon kiinnostavia pointteja ja esim. linkkejä aiheisiin liittyen. :)

Olin kieltämättä todella pettynyt, kun kuulin että jäi niin pienestä kiinni, että WSBT olisi voittanut. Marry me on ihan kelpo edustaja Suomelle, ja Krista vetää osansa ihailtavan täysillä, mutta musiikillisesti WSBT on aivan toisella levelillä..lisäksi olisi ollut erittäin KIINNOSTAVAA nähdä, miten kappale menestyy kansainvälisesti - ymmärtääkseni se keräsi jonkin verran positiivisia kommentteja ties mistä päin Eurooppaa. Hopea ei ole kuitenkaan häpeä, ja haastattelun perusteella varmasti enemmän kuin Mikael osasi odottaa. Yritän olla katkeroitumatta liikaa, vaikka lauantaina vannoinkin että tämä saa olla ensimmäinen ja viimeinen kerta kun antaudun euroviisuhuumaan :D

Mikael on taitava laulaja ja muusikko, sitä ei voi kukaan asioista tietävä kiistää. Toivon etteivät biisin suurimmat "vastustajatkaan" unohda että artistikin on vain ihminen. Ensin kritisoidaan ylimielisyyttä, sitten jännitystä..vähän armoa! En todellakaan ymmärrä mihin tuo ylimielisyysväite edes pohjaa. Mielestäni jokainen euroviisufinalisti oli jollain tasolla hyvä ja ammattilainen, ja sille on syynsä, että juuri he pääsivät niin pitkälle.

Onnea Kristalle finaaliin ja muille artisteille ja bändeille muuten vain menestystä uralle! :)

-tnt-
Maistelija
Maistelija
Viestit: 33
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 23:17

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja -tnt- »

akfan33_ZZ kirjoitti:Kaikki umk kappaleet ja esittäjät oli mielestäni jollain tavalla hyviä,
tosin isoja eroja oli, eikä mulla sinänsä mitään tällaista popmusaa
vastaan, hyvää viihdettä, mutta ne FANIT!

Jostain syystä lopputulos oli, että jäin vihaamaan tiettyjä
artisteja ja kappaleita, ja syynä 100% fanien agressiviset ylireaktiot.
Niiden lukeminen oli yhtä viihdyttävää kuin istua jossa lahkolaisten
kiihkouskovaisten palopuhekokouksissa, joissa kaikki toisin ajattelevat
suurinpiirtein julistettiin vajavaisiksi ja harhautuneiksi, ja valitettavasti
tällä palstalla taisi mennä pahiten yli.
Jep..mutta kyllä ylilyönnit tapahtuivat molemmin puolin, koska ei kukaan tappelua yksin saa aikaiseksi.

Bandido
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 03:12

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Bandido »

Happy kirjoitti:Mikaelin biisi oli loppupeleissä mielenkiintoinen ja kaunis, tuomareille esitys on edelleenkin tämän biisin paras esitys, semifinaalit ja finaalit olivat Mikaelin osalta taas varsin heikohkoja, ja itseäni ei ainakaan biisi enään koskettanut niin kuin se teki kun Mikael esiintyi tuomareille
Ehkä tätä ei tarkoitettu vaan isommille lavoille,tai sitten Mikael oli epävakaa esiintyjä ja jos Mikael olisi nyt edustuspaikan saanut niin olisi sitten saanut jännittää todenteolla että meneekö Mikael jännityksestä lukkoon Mälmön suurella lavalla.

Jotenkin kuitenkin Mikaelista jäi negatiiviset fiilikset, vaikka Mikael ja hänen biisinsä olivat sympaattisia.. ehkä nämä negatiiviset fiilikset liittyvät juuri tähän Mikaelin kannattajiin, alussa ainakin tää ketju oli mukava ja kiva, mutta sitä enemmän mitä Mikael kannatusta keräsi niin sitä enemmän sitä negatiivisuutta tuli.. ja sitten laajeni muihin ketjuihin, jatkuvaa loanheittoa Mikaelin-faneilta eri käyttäjille ja umk-kilpailijoille..
En tiedä kuuliko kukaan, mutta olin kuulevani jonkun buuavan mm. Mikaelin tullessa tuomariston eteen. En usko, että olisin kuullut omiani. En tiedä tuliko se Kristan leiristä, mutta jos näin oli, voi siinä tapauksessa jättää nuo Mikaelin kannattajien syyttely loan heitosta, sillä tuo kyllä ylittää kaikki lapsellisuuden ja raukkamaisuuden rajat ja
voidaan kyllä rinnastaa vähintäänkin loanheittoon. Siihen ei yksikään Mikaelin kannattaja ole kyllä syyllistynyt, eikä siinä tapauksessa sitten ole syytä ärsyyntyä Mikaelin innokkaista kannattajistakaan. Ja kehottaisin vielä kerran katsomaan tuon Mikaelin viisukuppilan haastattelun youtubessa.

Minulle jäi ylimielinen kuva taas vastaavasti Kristasta, kun katsoo noita Kristan youtube-pätkiä New Yorkissa,
ilmeisesti oli menossa levyttämään johonkin studioon. Jotenkin rivien välistä jäi vaikutelma tyyliin "Mä oon nyt suuri stara ja olen nyt menossa levyttämään".

Enkä ymmärrä tuota jatkuvaa puhetta Mikaelin esiintymisjännityksestä ja käsien tärinästä. Muut eivät sitten jännittäneet yhtään? Olen kyllä katsonut kerran uudestaan ja mitään sellaista en huomannut sen enempää kuin muillakaan. Vaikea huomatakaan sellaisesta, joka liikkuu ja tanssii hengästymiseen asti, kuin olisi hiihtänyt kilpaa
5 km.
Viimeksi muokannut Bandido, 13 Helmi 2013, 00:20. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Olin kuulevinani buuauksen myös! Katsoin televisiosta, eli en tiedä, mistä katsomonosasta buuaus kuului.
Aika pönttöä alkaa buuata kellekään tuolla. Olin ihmeissäni. :lohduton:

Bandido
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 03:12

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Bandido »

lumi11 kirjoitti:Olin kuulevinani buuauksen myös! Katsoin televisiosta, eli en tiedä, mistä katsomonosasta buuaus kuului.
Aika pönttöä alkaa buuata kellekään tuolla. Olin ihmeissäni. :lohduton:
Ihme, ettei kukaan muu ole huomannut. :niinpa:
Viimeksi muokannut Bandido, 13 Helmi 2013, 00:27. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

-tnt-
Maistelija
Maistelija
Viestit: 33
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 23:17

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja -tnt- »

Bandido kirjoitti: Enkä ymmärrä tuota jatkuvaa puhetta Mikaelin esiintymisjännityksestä ja käsien tärinästä. Muut eivät sitten jännittäneet yhtään? Olen kyllä katsonut kerran uudestaan ja mitään sellaista en huomannut sen enempää kuin muillakaan. Vaikea huomatakaan sellaisesta, joka liikkuu ja tanssii hengästymiseen asti, kuin olisi hiihtänyt kilpaa
5 km.
En usko että kukaan voi olla tuollaisessa tilanteessa jännittämättä! Sitä nyt on taas aika mahdotonta sanoa, kuka euroviisuehdokas jännitti eniten..toi Mikaelin haastattelu on ihana :D siinä todellakin huomaa ettei tyyppi ole ylimielinen, vaan päinvastoin vaikuttaa todella mukavalta. Lisäksi tunnistan ainakin osittain tuon fiiliksen jonka haastattelu välittää, sillä olen itsekin ollut joskus esiintymässä livenä esitettävssä tv-showssa (en noin isossa mutta kuitenkin), ja silloin olivat omat tunteet melkoisen ylikierroksilla, vaikka tasaiseksi luonteeksi itseni miellänkin.

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja kalonike »

Liityin Viisukuppilaan siksi että tämä on ensimmäinen kerta (Lordin lisäksi) kun tuntui siltä, että käsissämme on jotain ainutlaatuista. Ainutlaatuinen tilaisuus valita kappale, joka voisi oikeasti menestyä euroviisuissa, jopa voittaa. Moni muukin lienee ajatellut niin tai kappale muuten on herättänyt vahvoja tunteita, niin että hehkutusta on tullut – ja vastustustakin. Ymmärrän että kaikkia kappale tai esitys ei voi miellyttää, (itse en esim. ymmärrä yhtään Viron Kuulaa)

Finaalissa mielestäni jännitystä näkyi ja kuului kaikilla ennakkosuosikeilla Diandralla, Kristalla ja Mikaelilla. Sen sijaan esim. Elina sai vetää ilman paineita. Mikaelilla näkyi ehkä myös vähän puolikuntoisuus flunssan takia. Ainakin hän oli rasittuneen näköinen, kalpea, tummat silmänaluset. Tietysti olisi toivonut että hän olisi saanut esiintyä täysissä ruumiin voimissa, mutta sielun voimat olivat paikoillaan, todella hienosti hän lauloi jälleen kerran haastavan kappaleen. Mies ei ole mikään kone, vaan hän teki jälleen kerran erilaisen tulkinnan, finaalissa ehkä kaikkein riipaisevimman tulkintansa.

Bandido
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 03:12

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Bandido »

kalonike kirjoitti:Liityin Viisukuppilaan siksi että tämä on ensimmäinen kerta (Lordin lisäksi) kun tuntui siltä, että käsissämme on jotain ainutlaatuista. Ainutlaatuinen tilaisuus valita kappale, joka voisi oikeasti menestyä euroviisuissa, jopa voittaa. Moni muukin lienee ajatellut niin tai kappale muuten on herättänyt vahvoja tunteita, niin että hehkutusta on tullut – ja vastustustakin. Ymmärrän että kaikkia kappale tai esitys ei voi miellyttää, (itse en esim. ymmärrä yhtään Viron Kuulaa)

Finaalissa mielestäni jännitystä näkyi ja kuului kaikilla ennakkosuosikeilla Diandralla, Kristalla ja Mikaelilla. Sen sijaan esim. Elina sai vetää ilman paineita. Mikaelilla näkyi ehkä myös vähän puolikuntoisuus flunssan takia. Ainakin hän oli rasittuneen näköinen, kalpea, tummat silmänaluset. Tietysti olisi toivonut että hän olisi saanut esiintyä täysissä ruumiin voimissa, mutta sielun voimat olivat paikoillaan, todella hienosti hän lauloi jälleen kerran haastavan kappaleen. Mies ei ole mikään kone, vaan hän teki jälleen kerran erilaisen tulkinnan, finaalissa ehkä kaikkein riipaisevimman tulkintansa.
Taitaa ne vastustajat löytyä enimmäkseen täältä Suomesta, tuntuu, että jopa täältä kuppilasta.

Surunvalitteluja satelee maailmalta. Tuli katsottua pätkä UMK-finaaliesityksestä, pidempään ei pystynyt, koska tuli vaan niin älyttömän vihaiseksi. :grr:
Miten täällä ei koskaan osata valita oikeasti sitä parasta viisukappaletta? :lohduton:
Viimeksi muokannut Bandido, 13 Helmi 2013, 02:03. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja jv »

Noteerasin myös buuauksen Mikaelin esityksen jälkeen, kun katsoin shown jälkeenpäin YLE Areenasta ja telkkarista. Baronassa en huomannut. En tiedä eikö silloin lauantaina kuulunut minun paikalleni vai olinko liian keskittynyt aplodeeraamiseen. Ja kuullessani ne buuaukset ajattelin juuri samaa, että Mikael-faneja on kyllä moitittu rankasti, mutta tuohon eivät kuitenkaan kilpailijoiden esitysten kohdalla ole menneet. En ainakaan tallenteista sellaista kuule.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Tuohan on kurjaa jälleen, buuaminen, ja huonoa käytöstä - vaikken itse siihen kiinnittänyt telkkarista katsoessa huomiota, niin ei se tavatonta olisi, suomalaisissa viisukarsinnoissa on buuailtu aikaisemminkin ja osoitettu salissa näkyvästi mieltä niille ehdokkaille, jotka eivät juuri sillä kertaa ole ilmeisesti omasta mielestä parhaita tai joiden ehkä koetaan uhkaavan sen oman mielen mukaisen parhaan menestystä. Erittäin ikävä ilmiö. :eiei:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

akfan33_ZZ kirjoitti:Kaikki umk kappaleet ja esittäjät oli mielestäni jollain tavalla hyviä,
tosin isoja eroja oli, eikä mulla sinänsä mitään tällaista popmusaa
vastaan, hyvää viihdettä, mutta ne FANIT!

Jostain syystä lopputulos oli, että jäin vihaamaan tiettyjä
artisteja ja kappaleita, ja syynä 100% fanien agressiviset ylireaktiot.
Niiden lukeminen oli yhtä viihdyttävää kuin istua jossa lahkolaisten
kiihkouskovaisten palopuhekokouksissa, joissa kaikki toisin ajattelevat
suurinpiirtein julistettiin vajavaisiksi ja harhautuneiksi, ja valitettavasti
tällä palstalla taisi mennä pahiten yli.
Yksittäinen asiaton heitto saattoi olla, mutta eiköhän kyse ollut kuitenkin siitä että valtaosalla niistä henkilöistä joita Mikael Saarenkin esitys ja tämän ketjun kommentit ärsyttivät niin oli jokin selkeä toinen suosikki kisassa.

Sekin lienee sallittua että voi spekuloida kuka artisti saattaisi menestyä euroviisuissa.

Edelleenkin olen sitä mieltä että Saarella olisi olleet parhaimmat mahdollisuudet pärjätä euroviisuissa ja seuraavaksi Kristalla. Sitten tulisi ehkä Arion / Diandra.

Tämä biisi herätti varmaankin eniten suosiota sen takia että se erottautui selkeästi joukosta.

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

kalonike kirjoitti:Liityin Viisukuppilaan siksi että tämä on ensimmäinen kerta (Lordin lisäksi) kun tuntui siltä, että käsissämme on jotain ainutlaatuista. Ainutlaatuinen tilaisuus valita kappale, joka voisi oikeasti menestyä euroviisuissa, jopa voittaa. Moni muukin lienee ajatellut niin tai kappale muuten on herättänyt vahvoja tunteita, niin että hehkutusta on tullut – ja vastustustakin. Ymmärrän että kaikkia kappale tai esitys ei voi miellyttää, (itse en esim. ymmärrä yhtään Viron Kuulaa)

Finaalissa mielestäni jännitystä näkyi ja kuului kaikilla ennakkosuosikeilla Diandralla, Kristalla ja Mikaelilla. Sen sijaan esim. Elina sai vetää ilman paineita. Mikaelilla näkyi ehkä myös vähän puolikuntoisuus flunssan takia. Ainakin hän oli rasittuneen näköinen, kalpea, tummat silmänaluset. Tietysti olisi toivonut että hän olisi saanut esiintyä täysissä ruumiin voimissa, mutta sielun voimat olivat paikoillaan, todella hienosti hän lauloi jälleen kerran haastavan kappaleen. Mies ei ole mikään kone, vaan hän teki jälleen kerran erilaisen tulkinnan, finaalissa ehkä kaikkein riipaisevimman tulkintansa.
Itse ajattelen euroviisuja aina ns. kilpailuna. Omalla logiikallani en äänestäisi suosikkikappaletta/suosikkiartistia euroviisuihin jos en uskoisi sen myös menestyvän niissä karkeloissa. Moni ns. hevikappale voisi mennä tähän kategoriaan.

Esim. oliko viime vuonna Korpiklaani tavoittelemassa paikkaa UMK:hon... Mutta en olisi koskaan äänestänyt sitä kappaletta. Jokin "Vodka" tai "Wooden Pints"-biisi olisi ollut loistava valinta... Korpiklaanin toivoisin silti osallistuvan vielä toistamiseen euroviisukarsintoihin....

Aivan täydellisenä kappaleena en tätäkään Mikaelin viisua pidä. Se on enemmän sellainen ns. taidekappale. Selkeä melodia ja tarttuvuus puuttuu. Sellaista Nightwishmaisen täydellisen melodisuutta tuokin kappale tarvitsisi ollakseen aivan omaa luokkaansa.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Marjukan punakynäviesti yllä oli kyllä täyttä asiaa, toivoisin jokaisen täällä lukevan sen.

Bandido kirjoitti:
lumi11 kirjoitti:Olin kuulevinani buuauksen myös! Katsoin televisiosta, eli en tiedä, mistä katsomonosasta buuaus kuului.
Aika pönttöä alkaa buuata kellekään tuolla. Olin ihmeissäni. :lohduton:
Ihme, ettei kukaan muu ole huomannut. :niinpa:
Minäkin huomasin! Se pääsi vain unohtumaan siinä kilpailun huumassa ja sitä seuranneen pettymyksen kourissa, mutta nyt kun mainitsitte niin palautui mieleen. Todella tökeröä käytöstä, kuka voi tehdä tuollaista kellekään artistille...? :eiei:

Avatar
Zimba
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 632
Liittynyt: 15 Tammi 2006, 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Zimba »

Kyllä sitä isoissa euroviisuissakin buuataan useasti. Esim. Silvia Night aloitti esiintymään suurten buuauksien saattelemana. Buuaukset saatto kyllä johtua siitä että se ehdotti jossain haastattelussa että annetaan stringejä Kreikan kodittomille lapsille... :apuva:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Silvia Night oli muistaakseni loukannut kreikkalaisia joillakin muillakin jutuillaan, joten tuossa tapauksessa en ihmettele buuauksia. Olihan nyt muutenkin aika erilainen tapaus kyseessä; tässä oli aivan ilmeisesti kyse lähinnä kateudesta... :lohduton:

kuu-kuu kirjoitti: Nuo kirjoitukseni ovat eräänlaista tämänpäivän runonlaulantaa, ylistävää semmoista. En voi mitään itselleni, olen runonlaulaja-tyyppinen ihminen, voi sanoa että runoihminen. Runot ovat siis muutakin kuin loppusointua, pää-sää-lausetta. Pitäisikö minun muuttua, pitäisikö eheytyä runotaudistani, pitääkö homojen eheytyä homotaudista? Samasta lähtevät kummatkin kysymykset.
Ihmettelen, miksi ihmiset tykkäävät kyttyrää, kun joku iloittelee sanoilla, kohottaa laulun pilvien tasolle tai vaikkapa auringonkin korkeudelle, ja vielä ottamatta toista kappaletta siihen rinnalle vertailukohdakseen.
Onko näiden ihmisten mielestä parempi ilmaista kappaleen hienous tyyliin: "Mikael on paras, Diandra on huonoin"?
Tätä unohdin kommentoida äsken; olen aivan samaa mieltä, enkä tajua mistä nämä "fanien ylireagointi" -kommentit oikein tulevat... On kai sitten väärin ja tuomittavaa pitää täällä jostakin kappaleesta niin paljon kuin tästä pidettiin. :eiei:

Avatar
Zimba
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 632
Liittynyt: 15 Tammi 2006, 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Zimba »

rosetta kirjoitti:^ Silvia Night oli muistaakseni loukannut kreikkalaisia joillakin muillakin jutuillaan, joten tuossa tapauksessa en ihmettele buuauksia. Olihan nyt muutenkin aika erilainen tapaus kyseessä; tässä oli aivan ilmeisesti kyse lähinnä kateudesta... :lohduton:
En usko että buuaukset on tullut jonkun tietyn artistin faneista vain kateuden takia. Täällä moni kirjottanut siitä että ärsytti Mikaelin fanien "ylihehkutus". Sekin voi olla yksi syy buuaukseen. Mielestäni kuitenkin buuaus on ala-arvoista. Oli syy mikä tahansa.

SanneKuu
Maistelija
Maistelija
Viestit: 37
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 14:44

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja SanneKuu »

Minä rekisteröidyin Viisukuppilaan muutama viikko sitten, koska innostuin tosi kovasti Mikaelin biisistä ja halusin osallistua äänestyksiin. Lisäksi minusta oli mukava lukea näitä keskusteluja. Enää ei ole.

Jos toisten fanitus olisikin mennyt vähän överiksi, kannattaisi kuitenkin muistaa, että näitä kirjoituksia lukevat paljon useammat ihmiset kuin tänne kirjoittavat ja tuollaiset muutaman nimimerkin ilkkuvat kommentit tuntuvat pahalta muistakin. Kristan kuva siinä vieressä mollaa samalla myös hienoa artistia, joka ei varmasti moisia sanoja itse allekirjoittaisi.

Ja aivan käsittämätöntä on se, että omaa huonoa käytöstä perustellaan toisen teoilla. "Toi alotti" ei kelpaa selitykseksi edes alakoulussa. Jokainen on ihan itse ja aivan yksin vastuussa omista sanoistaan.

SanneKuu
Maistelija
Maistelija
Viestit: 37
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 14:44

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja SanneKuu »

Ja viittaus Kristan kuvaan ei nyt tarkoittanut nimimerkki Zimbaa, joka sattui samaan aikaan kirjoittamaan juuri oman kommenttini yläpuolelle...

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Mattan »

rosetta kirjoitti:Silvia Night oli muistaakseni loukannut kreikkalaisia joillakin muillakin jutuillaan, joten tuossa tapauksessa en ihmettele buuauksia.
Itse asiassa ei loukannut. Hän loukkasi paikan päällä olleita teknikoita, mikä toki on väärin, mutta sana "technics" kuulosti monilta sanalta "Greeks", joten alatyylinen ilmaisu ennen sitä aiheutti paljon närää ja myöhemmin buuauksia.

En tiedä UMK-buuauksista mitään koska en ollut paikan päällä, enkä aio spekuloida mitään syitä siihen, mutta buuaaminen ei yksinkertaisesti kuulu asiaan. Ei muuta.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Eräässä viestissä mainittiiin ainakin Malmöön iso lava ja kuinka Mikael Saarta olisi jännittänyt siellä. Mistä sen toisaalta tietää. Olen jatkuvasti joka lähteestä melkeinpä kuullut ja lukenut, että Ruotsissa halutaan järjestää aijempia Euroviisuja pienimuotoisemmat tms Euroviisut. Niin luulisin vaan jotenkin siihen "pienimuotoisempiin viisuihin" kuuluvan myös suhteellisen pieni lava.

Oikeastaan Mikael vaikutti tuossa linkin takaa löytyvässä haastattelussa olevan aika innoissaan voitettuaan Viisukuppilan fanipalkinnon. Muutenkin jotenkin jäi sellainen fiilis tuosta Mikaelin haastattelusta, että kuin hän olisi voinut ajatella jotain "kun nyt olin tällä kappaleella mukana, voisin joskus pyrkiä erilaisella kappaleella mukaan". Lainausmerkeissä oleva siis pelkkää omaa spekulointejani tietenkin.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Minun mielestäni olisi mahtavaa, jos viisujen monipuolisuus, yllättävyys sekä MAHTAVUUS (sekä kisastagena, tapahtumana että musiikillisesti) saataisiin myös suuren yleisön tietoisuuteen!


Olisi hienoa, että kisaan voisi osallistua menettämättä kasvojaan (tämä siis "vanhoille" viihdekonkareille), sillä eihän viisutohinassa ole mitään pahaa tai kyseenalaista. Hyvä musiikki ja/tai hauska esitys puoltaa aina paikkaansa. Ja viisufinaaliareenalla koko isänmaalla on mahdollisuus saada suurta näkyvyyttä, jos niin halutaan.
Mielestäni kaikki nämä positiiviset mahdollisuudet on syytä hyödyntää!


-----


Muutama ammattimuusikkotuttuni seurasi toisella korvalla viisuja, ja kun UMK-finaali alkoi, Arionin ensimmäisten sointujen jälkeen alkoi tulla kommenttia "aina tätä samaa p*skaa, miksi ne Ruotsissa osaa, mutta meillä on aina tätä samaa p*skaa"...


Revin peliverkkarini ja kerroin muutamia mielipiteitäni erityisesti tämänvuotisesta upeasta tasosta ja ihanista finalisteista, joista en meinannut kyetä suosikkiani päättämään. Mutta jos joku on niin jästipää, ettei malta edes kuunnella ennen kuin aloittaa haukkumisen, niin olkoon sitten tyhmä.


Jotenkin saisi painua unholaan ihmeelliset ennakkoasenteet, varsinkin se, että on pakko mustamaalata koko touhu varmuuden vuoksi katsomatta ja kuulematta ensimmäistäkään esitystä. Murrr. :jupinaa:


-----


Ihanaa, että niin moni kuppilalainen on saanut ei-viisu-ihmisiäkin kuuntelemaan, katselemaan ja jopa innostumaan! Hienoa työtä! :D


Ja niin, miten tämä vuodatus liittyy Mikaeliin?! No ainakin siten, että ILMAN MUUTA tervetuloa uudestaan viisukarsintoihin!!! :ihana:
Suorastaan odotan, että Mikaelilta syntyy uusia kappaleita. Saavat olla ihan millaisia tahansa, kunhan ovat hyviä!!!
:)

@ Mikael: Älä yritä mahduttaa seuraavaakaan kappalettasi mihinkään ennaltakuviteltuun viisumuottiin, vaan tee jotain, mikä sisältäsi pulppuaa ja katsotaan sitten, kuinka käy!


KAIKKI MUUTKIN MUKAAN, sekä vakiintuneet artistit että uudet innokkaat kyvyt! Ja jos kutsuartisteja halutaan kisaan, niin hehän menevät siellä seassa. Tosin olisi hienoa, jos mainitaan, että on mukaan kutsuttu. Mielestäni avoimuus kompensoisi sen, että asetelmat etukäteen saattavat olla epäsuhtaiset.


Kuten nähtiin, UMK-jaksot tasoittivat näkyvyyttä ja uudetkin tulokkaat olivat loppupelissä samalla viivalla (formaatti)tähtien kanssa.
Tärkeintä on, että on biisillä, esityksellä ja esittäjällä on jotain annettavaa!

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Minun mielestäni olisi mahtavaa, jos viisujen monipuolisuus, yllättävyys sekä MAHTAVUUS (sekä kisastagena, tapahtumana että musiikillisesti) saataisiin myös suuren yleisön tietoisuuteen!


Olisi hienoa, että kisaan voisi osallistua menettämättä kasvojaan (tämä siis "vanhoille" viihdekonkareille), sillä eihän viisutohinassa ole mitään pahaa tai kyseenalaista. Hyvä musiikki ja/tai hauska esitys puoltaa aina paikkaansa. Kisaan saa laittaa niin vakavan, laadukkaan tai hömpän biisin, kuin haluaa. Pääasia, että ollaan täysillä mukana!
Ja viisufinaaliareenalla koko isänmaalla on mahdollisuus saada suurta näkyvyyttä, jos niin halutaan.
Mielestäni kaikki nämä positiiviset mahdollisuudet on syytä hyödyntää!



-----


Muutama ammattimuusikkotuttuni seurasi toisella korvalla viisuja, ja kun UMK-finaali alkoi, Arionin ensimmäisten sointujen jälkeen alkoi tulla kommenttia "aina tätä samaa p*skaa, miksi ne Ruotsissa osaa, mutta meillä on aina tätä samaa p*skaa"...


Revin peliverkkarini ja kerroin muutamia mielipiteitäni erityisesti tämänvuotisesta upeasta tasosta ja ihanista finalisteista, joista en meinannut kyetä suosikkiani päättämään. Mutta jos joku on niin jästipää, ettei malta edes kuunnella ennen kuin aloittaa haukkumisen, niin olkoon sitten tyhmä.


Jotenkin saisi painua unholaan ihmeelliset ennakkoasenteet, varsinkin se, että on pakko mustamaalata koko touhu varmuuden vuoksi katsomatta ja kuulematta ensimmäistäkään esitystä. Murrr. :jupinaa:


-----


Ihanaa, että niin moni kuppilalainen on saanut ei-viisu-ihmisiäkin kuuntelemaan, katselemaan ja jopa innostumaan! Hienoa työtä! :D


Ja niin, miten tämä vuodatus liittyy Mikaeliin?! No ainakin siten, että ILMAN MUUTA tervetuloa uudestaan viisukarsintoihin!!! :ihana:
Suorastaan odotan, että Mikaelilta syntyy uusia kappaleita. Saavat olla ihan millaisia tahansa, kunhan ovat hyviä!!! :)

@ Mikael: Älä yritä mahduttaa seuraavaakaan kappalettasi mihinkään ennaltakuviteltuun viisumuottiin, vaan tee sitä mitä sisältäsi pulppuaa ja katsotaan sitten, kuinka käy!


KAIKKI MUUTKIN MUKAAN, sekä vakiintuneet artistit että uudet innokkaat kyvyt! Ja jos kutsuartisteja halutaan kisaan, niin hehän menevät siellä seassa. Tosin olisi hienoa, jos mainitaan, että on mukaan kutsuttu. Mielestäni avoimuus kompensoisi sen, että asetelmat etukäteen saattavat olla epäsuhtaiset.


Kuten nähtiin, UMK-jaksot tasoittivat näkyvyyttä ja uudetkin tulokkaat olivat loppupelissä samalla viivalla (formaatti)tähtien kanssa.
Tärkeintä on, että on biisillä, esityksellä ja esittäjällä on jotain annettavaa!


edit. haastava suomen kieli...

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Wadde kirjoitti:Mulle Kristan voitto oli pieni pettymys, mutta olen sanonut kannustavani häntä täysillä. Ei tulisi mieleenkään toivoa Kristan floppaavan Malmössä, jotta pääsisin sanomaan, että "Mikael olisi kannattanut valita!!!111". Mutta nyt kun lukee tämänsävyisiä viestejä, niin mitenkään "kivaa" tästä oman ei-suosikin kannustamisesta ei kyllä tehdä. Mulle nämä viestit aiheuttaa ainakin sellaisen "pitäkää tunkkinne" -fiiliksen. Joten kannattaa vähän miettiä omia viestejään...Kai te Krista-fanit haluatte, että Mikaelin kannattajat kannattaa Kristaa Malmössä? Tai eipä sillä mitään väliä näytä olevan, kun kaikki pyörii oman navan ympärillä. :roll:
Mikäli Mikael Saari olisi voittanut, niin takuuvarmasti Kristan ketju olisi täyttynyt myös ilkkujista, jotka olisivat toitottaneet miten "Suomen kansa kuuli oikein, siksi Krista ei voittanut", "Ontto ja tyhjänpäiväinen renkutus ei tehonnut, siksi Krista ei voittanut" "Kappaleessa ei ollut sisältöä, siksi Krista ei voittanut" "Nolo ja överi show, siksi Krista ei voittanut", "Suomen kansa tunnisti aitouden, siksi Krista ei voittanut"

En tiedä onko kyseessä huonot häviäjät, huonot voittajat, hyvät häviäjät vai hyvät voittajat, mutta joka tapauksessa tilanne olisi ihan sama mikäli lopputulos olisi ollut suotuisa Mikaelille. :joojoo: Siinä tapauksessa nyt olisi Kristan fanit sanomassa "mitenkään "kivaa" tästä oman ei-suosikin kannustamisesta ei kyllä tehdä".

Viime vuonna en toivonut Pernillan floppaavan, mutta myönnän ihan avoimesti, että kun viimeinen kirjekuori oli paljastumatta toivoin sen olevan mielummin Irlanti tai Itävalta. Jos ei Suomen edustajasta pidä, niin ei sitä tarvitse toivoa finaalin ohi parempien maiden edustussävelmien vain sen takia, että se on Suomen edustaja. Mutta ei se nyt silti tarkoita sitäkään, että toivoo oikein kädet ristissä Suomen floppaavan. Toki tämmösiäkin ihmisiä varmasti löytyy, jotka ihan piruuttaan nyt toivovat että Krista ei pääse finaaliin, jotta pääsee ulvomaan että Mikael Saari olisi pitänyt lähettää viisuihin :surrur:

Mutta ei silti tarvitse yleistää :surrur:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Elmondo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 445
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 12:13
Paikkakunta: Jkl

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Elmondo »

gentedimare kirjoitti: Mikäli Mikael Saari olisi voittanut, niin takuuvarmasti Kristan ketju olisi täyttynyt myös ilkkujista
Ehei, onhan tällä palstalla jo selvästi käynyt ilmi, että siinä missä Saaren kannattajat ovat älykkäitä, sivistyneitä, suorastaan aristokraattisia hienoja ihmisiä niin Kristan fanittajat ovat huonosti käyttäytyviä teinejä tai hysteerisiä suomenruotsalaisia. Joten tietenkin Saaren kannattajat joukot olisivat suhtautuneet häviäjään arvostaen ja kunnioittaen.

Noin suurinpiirtein, ehkä, enimmäkseen.

Avatar
Jonnuli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1841
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 14:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Jonnuli »

Elmondo kirjoitti:
gentedimare kirjoitti: Mikäli Mikael Saari olisi voittanut, niin takuuvarmasti Kristan ketju olisi täyttynyt myös ilkkujista
Ehei, onhan tällä palstalla jo selvästi käynyt ilmi, että siinä missä Saaren kannattajat ovat älykkäitä, sivistyneitä, suorastaan aristokraattisia hienoja ihmisiä niin Kristan fanittajat ovat huonosti käyttäytyviä teinejä tai hysteerisiä suomenruotsalaisia. Joten tietenkin Saaren kannattajat joukot olisivat suhtautuneet häviäjään arvostaen ja kunnioittaen.

Noin suurinpiirtein, ehkä, enimmäkseen.
Yritän päättää olenko huonosti käyttäytyvä teini vai hysteerinen suomenruotsalainen. Ehkä olen molempia, joten oikein tuplapahis. Tämän ylläolevan viestin perusteella on hyvä varmaan muistuttaa lukemaan modejen viestejä tässä ketjussa. Peace and love everyone :rakas:
Yllättäviä viisubongauksia:
"Kirkkobändi soitti luojani munia" -akuankka13

Avatar
Elmondo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 445
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 12:13
Paikkakunta: Jkl

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Elmondo »

Jonnuli kirjoitti:Tämän ylläolevan viestin perusteella on hyvä varmaan muistuttaa lukemaan modejen viestejä tässä ketjussa.
Aattelin ettei kovin herkkää huumoritutkaa tarvita, että tuon huomaisi kirjoitetun vähemmän verenmaku suussa.

Lukittu