Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Euroviisut 2013 Malmössä

Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

*****
37
34%
****
26
24%
***
23
21%
**
11
10%
*
12
11%
 
Ääniä yhteensä: 109

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Toivoisin, että tämä voittaa, jos Krista ei voita. Olisi euroviisujuhlalle mukava nappi tulevaisuutta ajatellen. Kun kerta biisi on semmoinen rock-uskottava, mitä tarkoittaakaan. Semmoinen, että jopa Radio Helsinkikin voisi sitä soitella kanavallaan, kun ei ole bimboileva eikä camp, vaan ihan rosoinen mutta kuultava kuin kuu kumminkin. Rumbakin voisi sanoa viisuista yhden kauniin sanan. Ja ne kaikki muutkin porukat, jotka ovat oppineet vanhemmalta rock-coolistolta, mitä kuuluu kuunnella ja mitä ei.
Jos viisuihin saataisiin tungettua väkevä rockpeppu väliin, olisi se e-juhlalle pikku lottovoitto, siis että joka vuosi olisi ehdokkaana pari-kolme rouheeta ja kuulia mättöä tai vaikkapa tämänpäivän Smithsiä orrella odottelemassa lopputulosta.

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja phale »

Kuuntelin läpi koosteen kaikista(?) kappaleista ja tämä erottui selkeästi joukosta ja kuulosti heti hyvälle ja oli melkeinpä ainoa joka jäi mieleen niin että täytyi kuunnella kokonainenkin versio.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja Pete »

Jean-Claude Jitrois'n suunnittelemaan nahka-asuun pukeutuneen Amandinen kanssa Malmön lavalle kapuaa kolme taustalaulajaa (kaksi naista ja mies) ja tuulikone. Taustanäytöillä tulee näillä näkymin näkymään kynttilöitä.

http://esckaz.com/2013/
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Täähän alkaa kohta olemaan ihan loisto kappale. Biisi paranee kyllä kuunteluiden myötä. :peukku:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Serduchka kirjoitti:Täähän alkaa kohta olemaan ihan loisto kappale. Biisi paranee kyllä kuunteluiden myötä. :peukku:
Sama täällä :uujee:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

JTL90
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 236
Liittynyt: 01 Marras 2012, 21:57

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja JTL90 »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cJNKL23p ... r_embedded[/youtube]
Tässä on Eurovision in concert-illan kuningatar. Todella vahva esitys mun mielestä ja haastattelujen perusteella Amandine vaikuttaa muutenkin todella mukavalta persoonalta.

Itse kappaleesta täytyy vielä sanoa, että tämä on mun mielestä jopa parempi retrokappale kuin Italian viime vuoden kappale. Ja jos se oli kymmenen joukossa, niin tämäkin saa luvan olla. En panisi pahitteeksi, jos tämä voittaisi koko kilpailun.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kuulen tekniset ansiot, mutta ei vain kolahda :sorivaan:. Ei kosketa henkilökohtaisesti millään tavalla.

Jos jonku mielestä Birds häiritsevästi oikein alleviivaa omaa olevinaan korkealaatuisuuttaan, niin tämä sitten minun korviini häiritsevästi omaa pirullisuuttaan.

Ei minulla ole tuollaisia fiiliksiä. Olisi edes kunnon luokkavihaa, niin voisi jotenkin toimia.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja Albin »

Rousku kirjoitti:Kuulen tekniset ansiot, mutta ei vain kolahda :sorivaan:. Ei kosketa henkilökohtaisesti millään tavalla.
Jos jonku mielestä Birds häiritsevästi oikein alleviivaa omaa olevinaan korkealaatuisuuttaan, niin tämä sitten minun korviini häiritsevästi omaa pirullisuuttaan.

Ei minulla ole tuollaisia fiiliksiä. Olisi edes kunnon luokkavihaa, niin voisi jotenkin toimia.
:sorivaan: Olemme kyllä aivan samaa mieltä, mutta vastakkaisista kappaleista. Teknisen taituruuden tunnistan Alankomaiden kappaleessa, mutta en vain löydä siitä itselleni sitä jujua joka kolahtaisi - yrityksistäni huolimatta. Ranskan Amandine on taas laulanut itsensä sisimpääni pienten alkuyskähtelyjen jälkeen <3

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja kalonike »

Hui mikä esitys, kylmät väreet meni. Taitava, vahva laulaja livenäkin. Upea, särmikäs ääni ja mikä esiintyminen ja asenne, naisessa on vaaraa ja vimmaa. Tosi lupaavaa, odotan paljon viisuesitykseltä eli Amandinen revittelyä kunnon lavalla, jossa on tunnelmaa tukeva valaistus ja taustat.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kristan lisäksi Amandine on aivan mielettömän symppis ja ihana haastattelussa. :ihana: Hallitsee englantiakin ihan tyydyttävästi. :mrgreen:

"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Viisuboy
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 950
Liittynyt: 10 Heinä 2011, 14:14

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja Viisuboy »

^ Paras haastattelu. Ihana Amandine. Laulaakin niin puhtaasti jo aamulla. Hänen kanssaan olisi mukava keskustella. :rakkaus:
"When the hopes keep on fading
All the pieces I'm saving
Remind me that I am strong enough to
Make my puzzle of dreams"

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Nousu puntarilla luulisi olevan loppu, mutta eihän sitä koskaan tiedä. :peukku: Sensuellia jankkaavuutta, joka pitää otteessaan.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Viisuboy
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 950
Liittynyt: 10 Heinä 2011, 14:14

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja Viisuboy »

^ Itselläni Amandine tekee nousua ! :ihana:
"When the hopes keep on fading
All the pieces I'm saving
Remind me that I am strong enough to
Make my puzzle of dreams"

Avatar
Süperstar
Siemailija
Siemailija
Viestit: 120
Liittynyt: 16 Heinä 2006, 22:23
Viesti:

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja Süperstar »

Tätäkin pitää kuunnella useammin. Minä, joka en yleensä tykkää Ranskan viisuista, olen tykästynyt! :vonkaus:
Samo malo, samo malo, samo malo, samo malo
Samo malo, samo malo, samo malo, samo malo
Samo malo, samo malo mu ga daj...!

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36597
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Taisin just äsken tajuta tän biisin jollakin tasolla Euroviisaita katsoessa. :shock:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

TomppaJr kirjoitti:Taisin just äsken tajuta tän biisin jollakin tasolla Euroviisaita katsoessa. :shock:
:peukku:

Etkö sitten aiemmin ollut tajunnut? :mitvit:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36597
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

En. Olen pitänyt tätä kahden tähden pökäleenä, jolla oli jossain vaiheessa mahdollisuuksia jopa yhteen tähteen. :sorivaan: Kyllä mää tän nyt ainakin kolmoseen taidan nostaa sitten viisumaratonin aikana.
Meow cat, please meow back.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Albin kirjoitti:
Rousku kirjoitti:Kuulen tekniset ansiot, mutta ei vain kolahda :sorivaan:. Ei kosketa henkilökohtaisesti millään tavalla.
Jos jonku mielestä Birds häiritsevästi oikein alleviivaa omaa olevinaan korkealaatuisuuttaan, niin tämä sitten minun korviini häiritsevästi omaa pirullisuuttaan.

Ei minulla ole tuollaisia fiiliksiä. Olisi edes kunnon luokkavihaa, niin voisi jotenkin toimia.
:sorivaan: Olemme kyllä aivan samaa mieltä, mutta vastakkaisista kappaleista. Teknisen taituruuden tunnistan Alankomaiden kappaleessa, mutta en vain löydä siitä itselleni sitä jujua joka kolahtaisi - yrityksistäni huolimatta. Ranskan Amandine on taas laulanut itsensä sisimpääni pienten alkuyskähtelyjen jälkeen <3
Komppaan Albinia :hali: , paitsi että ihan heti kolahti.

Lisäksi minulla on tullaiset fiilikset joka päivä. Siis hetkittäin, ei kokoajan sentään. Onneksi. Kai. Kauhea noita. :draamaa: :heh:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja Rousku »

ta1ja kirjoitti:Lisäksi minulla on tullaiset fiilikset joka päivä. Siis hetkittäin, ei kokoajan sentään. Onneksi. Kai. Kauhea noita. :draamaa: :heh:
Tahdon Elovena-tytön[*] takaisin! :draamaa: Toivon, että tämä kolina on vain tilapäistä.

Siis mihin fiiliksiin teissä tämä biisi oikein resonoi? Kauhean henk.koht. kysymys tietty. :heh:

[*]Minusta se on aikuinen nainen, ei mikään tyttö. Sitä enemmän tahdon sen takaisin![/size]
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Viisuboy
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 950
Liittynyt: 10 Heinä 2011, 14:14

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja Viisuboy »

Tunnen itseni ihan mielipuoleksi,kun laulan tätä pimeässä huoneessa. :mrgreen:
"When the hopes keep on fading
All the pieces I'm saving
Remind me that I am strong enough to
Make my puzzle of dreams"

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Rousku kirjoitti:Tahdon Elovena-tytön takaisin! :draamaa: Toivon, että tämä kolina on vain tilapäistä.

Siis mihin fiiliksiin teissä tämä biisi oikein resonoi? Kauhean henk.koht. kysymys tietty. :heh:
:heh: Kyllästyin, se Elovena on ihan fiktiota, en ole yhtään puhdasotsainen pikku soturi. Tai ehkä jakautunut persoonallisuus :miettii: :heh: , katsotaan kuitenkin kuinka viihdyn Ninan kanssa, yhtä fiktiota sekin :heh: .

En oikein osaa sanoa mihin vetoaa. Vahvaa, sensuellia, seksikästä. Luulisin että tämä kuuluu nihin jotka tulevat tajuntaan alahaalta käsin, puhuttelee vaistoja eikä intellektiä niin sanoakseni :heh: .
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja Rousku »

ta1ja kirjoitti:Luulisin että tämä kuuluu nihin jotka tulevat tajuntaan alahaalta käsin, puhuttelee vaistoja eikä intellektiä niin sanoakseni :heh: .
Onko muunkinlaisia biisejä kuin vaistoja puhuttelevia? Mutta siis mitä ihmeen vaistoja... vaistot ne on varmaan minullakin, mutta ei todellakaan mitään tuollaisia. No, minähän nyt en seksikkyydestä mitään ymmärrä, ehkä tämä sitten on seksikäs ja menee siksi minulta ohi (ja kuulostaa niin ranskalaiselta sukupuoliero-filosofialta edelleen, jota myöskään en hiffaa).
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ no niin siis en nyt osaa sitä paremmin selittää, tässä on sellaista hyvää raakuutta ... tai ehkä se on liian voimakas sana, mutta hurjuutta, suoruutta, ettei tarvitse ajatella mitään. Vähän samassa lokerossa kuin Rollarit, Elviksen lanteet, AC/DCn groove, James Brown. Hyvällä tavalla tyhmä? ja tyttö laulaa silti sielukkaasti mistä tulee kontrastia. Surkea yritys selittää :heh: , hyvä biisi, hyvä tulkinta, siinä se.

Ja konkreettisemminkin, kyllä tuohon rakastamisen ja vihan samanaikaisuuteen tuntee yhteyttä hyvin, vaikkei varsinaisesti mitään sadomasokistista sinällään harrastaisi.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Mukava aihe menossa: "Mikä musiikki kolahtaa ja miksi?" Mennään ihmisen perusteisiin ja ajatuksien syvyyksiin, sinne missä värekarvat reagoivat mihin tahtovat. Minä hieman pyörryin ihastuksesta ensi kuulemalta, kun Amandine Porkulan biisin kuulin. Heti listani kakkoseksi ja siellä se tulee myös pysymään. Biisi on raaka, sopivan roskainen, rautaa, verta ja laulajanainen tarjoilee sen suustaan hymyilemättä ja oikealla tavalla irvistellen. Puheena ollut Anouk kolahti samaten ensi kuulemalla ja hieman voimakkaammin kuin ranskalaisen pastillin irvistys. Ei kumpikaan henkeäni vienyt, tuskin mikään biisi enää voi kaataa minua selälleen, kun kerran olen semmoisen alle jäänyt ja oli niin ihanaa, että aivoni huusivat kiljuivat karjuivat, että lisää tätä. Olin silloin 12-vuotias. Elämäni muuttui hieman. Astuin nuorisomusiikin maailmaan sinä hetkenä pysyvästi ja lapsuus loppui. Biisi oli:
Stray Cats: Runaway Boys

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

kuu-kuu kirjoitti:Stray Cats: Runaway Boys
Juu, tuo kuuluu tähän kanssa, Slim Jimin basson läpsytys. Sama juttu, kyllä se kolahti.

Mutta minä kyllä olen niin helppo, että jään biisien alle jatkuvasti edelleen. Myös ihan uusien ja tuoreiden. Yhtä ihanalta se tuntuu edelleen.

Tykkään myös rämisevästä kitarasta tässä. Sen kunniaksi voi kuunnella tätä:

Link Wray Rumble
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Mä luin jostain, että lyriikat kertois jostain ässän ämmästä, mutta sitten googletin niin kyllä aika epärivohkot sanat :lohduton:
LOBODA

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja Rousku »

kuu-kuu kirjoitti:Minä hieman pyörryin ihastuksesta ensi kuulemalta, kun Amandine Porkulan biisin kuulin.
Eihän se mikään Porkula ole. Amandine pursuaa!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

^
Pursuaahan hän, tuo Manta, mutta jos oikein mehtäläiskielellä sanotaan niin Poro-Mantahan hää. Eihän meijjän puu-kotiloissa ranskoja osata laasua.
ta1ja kirjoitti: Mutta minä kyllä olen niin helppo, että jään biisien alle jatkuvasti edelleen. Myös ihan uusien ja tuoreiden. Yhtä ihanalta se tuntuu edelleen.
Minä vaan en voi enää kuolla biisien iskuista, kun kerran jo kupsahdin. En edes 17-vuotiaana, kun päihdyin ja huumaannuin Doors-musiikista sen verran, että jopa varastin Doorsiin liittyvää kirjallisuutta, ja ihan hinkuna.

Mutta Poro-Mannan biisistä. Ihmeellisen vähän on hänen menestyksensä puolesta lyöty vetoa, oddschekkerin listalla vasta 20. Biisille toivon menestystä viisuissa, jopa voittoa. Olisi semmoinen voittobiisi, että jopa Rumbakin ym. niuho tai taantumuksellinen rocklehti voisi mainita sen sivuillaan ja ehkäpä kehaisumielellä. Että euroviisuthan ovat menneet aivan sekaisin, kun aivan oikea biisi voittaa ne.

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Raadit nostavat Ranskan takuulla paremmalle sijalle kuin viisufanien konsultoimat vedonlyönnit. Ei se kyllä voittoon riittäne. En hämmästyisi vaikka Kristakin olisi Ranskan edellä, vaikka Ranska onkin mun ylivoimainen suosikkini.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Ranska 2013: Amandine Bourgeois – L'enfer et moi

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

kaivanto kirjoitti:Raadit nostavat Ranskan takuulla paremmalle sijalle kuin viisufanien konsultoimat vedonlyönnit. Ei se kyllä voittoon riittäne. En hämmästyisi vaikka Kristakin olisi Ranskan edellä, vaikka Ranska onkin mun ylivoimainen suosikkini.
Näin uskon minäkin. Ainakin Suomen raati lämpenee tälle taatusti. Kun näin live-vedon, vakuutuin. Ranska on toivottavasti kympin sakissa. Se on kylläkin epävarmaa, kun nuo ex-neuvostomaat äänestävät toisiaan. Oma suosikkini, ilman muuta. Todella tunteikas, sielukas artisti. Euroviisaiden mukaan biisi on tylsä, mutta sen lumovoima piileekin tässä tulkitsijassa. Hän on hurjan upea. Hän uhkuu säkenöivää voimaa. Amandine!
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Lukittu