Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Euroviisut 2013 Malmössä
Lukittu

Andrius Pojavis – Something

*****
6
6%
****
9
9%
***
31
31%
**
30
30%
*
24
24%
 
Ääniä yhteensä: 100

Avatar
Sundance
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 523
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Viesti Kirjoittaja Sundance »

Mun mielestä tämä ansaitsi päästä finaaliin! Kiva yllätys! Sympaattinen ja aito esiintyjä ja yllättävän toimiva kappale. Ja söpö masu. :vonkaus:
My beauty will save the world - Verka

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Ollut mun puntarikympissä koko kevään , mutta uskoin sokeasti yleiseen mielipiteeseen ja veikkasin itsekin tätä semijumboksi. :eiei:

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Viesti Kirjoittaja inomu »

Mä olin ihan shokissa kun tää pääsi finaaliin :shock: Mä en tajua mitä ihmiset näkee tässä? Narkkarinoloinen tyyppi höpöttelee lavalla sekavia, se on mun vaikutelma tästä kappaleesta. Ja joku voisi perustella millä tavalla tää on muka parempi kuin esim. Slovenia, Montenegro tai Itävalta?
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Sundance
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 523
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Viesti Kirjoittaja Sundance »

inomu kirjoitti:Ja joku voisi perustella millä tavalla tää on muka parempi kuin esim. Slovenia, Montenegro tai Itävalta?
Nappaan vaikka tuohon Sloveniaan. En tiedä onko tämä kappaleena parempi, mutta esitys ratkaisi. Slovenia oli kylmä, laskelmoitu, kalsea ja tylsä. Ennen kaikkea siitä puuttui tunne. Liettua taas oli sympaattinen, vähän höpsö ja aito. Yleensä se vetoaa enemmän kuin varman päälle pelaaminen. Ja mähän en siis ollut tästä kappaleesta mitään mieltä ennen tätä iltaa, joten voisin kuvitella muilla olleen samantapaisia ajatuksia kuin itselläni.
My beauty will save the world - Verka

Avatar
--evg
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1832
Liittynyt: 24 Marras 2008, 18:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Viesti Kirjoittaja --evg »

tästä tuli eilen Bon Jovi vibat :joojoo: vaikka kappale ei olisikaan sitä vuoden parhaimmistoa ei vaadita kuin hyvä esiintyjä niin se toimii. ja Liettuan kappaleesta ei moni voi sanoa mitään huonoa koska tän tyylinen musiikki soi paljon radioissa ja on hyvin yksinkertainen.
IB- International Bullshit

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Viesti Kirjoittaja Possu »

Tuli mieleen kehno ja vaivaantuneesti vedetty karaokeveto. Sääliksi käy lähinnä, kun ei ole minkäänlaista lavakarismaa eikä laulutaitotaan riitä oikein mihinkään. Ihan mukava kappale sinänsä, mutta artistin kehnous vie tältä uskottavuuden. Kiusaamiselta tämä tuntuu.

Saattaa olla yksi finaalin jumboista, jos joutuu esiintymään keskinkertaisessa kohdassa.

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

ESC_Hullu kirjoitti:Turhapuromainen staili ..kuin ois juopotellu ,menny nukkuun ja sitten noussu lavalle
Luultavasti olikin :heh:

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Sundance kirjoitti:Liettua taas oli sympaattinen, vähän höpsö ja aito. Yleensä se vetoaa enemmän kuin varman päälle pelaaminen. Ja mähän en siis ollut tästä kappaleesta mitään mieltä ennen tätä iltaa, joten voisin kuvitella muilla olleen samantapaisia ajatuksia kuin itselläni.
No kyllä :joojoo: Mä sanoin esityksen alkuvaiheessa, että "onpas turha kaveri - tekisi nyt jotain", mutta jouduin pyörtämään puheeni... juuri konstailemattomuus oli se juttu. Hauskannäköinen, sympaattinen veijari ja sopivasti persoonaakin ilmeissä, käsien eleissä yms. Biisi sopivaa mainstream-radio-huttua Coldplay/The Killers hengessä... Finaalissa jäänee jälkipuoliskolle.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

muretu
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 359
Liittynyt: 05 Helmi 2012, 13:35

Re: Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Viesti Kirjoittaja muretu »

^ Juurikin sympaattinen! :joojoo:

Olen tähän jo aiemminkin pienesti tykästynyt, koska tässä on jotain konstailematonta ja esittäjästä välittyy aito ilo. Eihän tämä mikään suuren luokan ralli taida olla, mutta kappale toimii ja sitä voi kuunnella muutaman kerran lisääkin. En osannut odottaa Liettualle finaalipaikkaa, mutta hyvä kun pääsi jatkoon. Tällainen mukavuus on juurikin niin mukavaa ylisuunniteltujen esitysten välissä.

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Viesti Kirjoittaja Leo »

Heikoin eilisillan jatkoon menijöistä. Melodia on vaatimaton. Andrius teki kuitenkin parhaansa ja kohensi esiintymistään ihan toiselle tasolle kuin nolossa esikatseluvideossansa sai nähdä.

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Viesti Kirjoittaja Balkan »

JES! :tuuletus:

Something on eräs tämän vuoden parhaista mielestäni, The Killersmäinen biisi ja puntarillani kolmossijalla. Tästä tulee mieleen Sveitsin vuoden 2009 ihana The Highest Heights ja samalla myös hieman Brainstormin My Star. Tokihan Liettua komeilee finaalin häntäpäässä muutamalla Latvialta ja Irlannilta saadulla pisteellään, mutta niin ihmeen kaupalla näyttää finaaliin porhaltavan, oli kappale sitten Love is Blind, C'est Ma Vie tai ihana Something :D (2011 & 2012 korkeita semifinaalisijoituksia ihmettelen kyllä, Love is Blind oli KOLMAS?)

Tässä on jotakin niin sympaattista, aitoa ja kotikutoista joka virkisti ihanasti esitysten välissä. Toivon kaikkea hyvää Andriukselle ja poppoolle lauantaina, ihania ovat, vaikka Andrius voisi tosin valita hieman pidemmän paidan mikäli meinaa heilutella käsiään yhtä voimakkaasti (eikä se kulmakarvojen heiluttelu nyt pienissä määrin haittaa) :heh:
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2834
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Nauran. :rofl:

Kuinka Liettua voi jo kolmatta vuotta peräkkäin päästä finaaliin silloin, kun sitä vähiten odottaa? :heh:
Something on hauska biisi, rattoisa ja kiva melodia. Andrius ei vaan osaa laulaa biisiään. Ehkä se on se höpsöys, joka vetosi äänestäjiin. Noh, nähdäänpähän tämäkin finaalissa...

Avatar
Paper Gangsta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1372
Liittynyt: 21 Tammi 2011, 22:45

Re: Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Viesti Kirjoittaja Paper Gangsta »

inomu kirjoitti:Mä olin ihan shokissa kun tää pääsi finaaliin :shock: Mä en tajua mitä ihmiset näkee tässä? Narkkarinoloinen tyyppi höpöttelee lavalla sekavia, se on mun vaikutelma tästä kappaleesta. Ja joku voisi perustella millä tavalla tää on muka parempi kuin esim. Slovenia, Montenegro tai Itävalta?
Meidänkin kisakatsomo pohdiskeli Andriuksen olevan pöllyissä tai vetäneen jotain kamaa ennen esitystä. :heh: Englannin lausuminen häiritsee ja finaalipaikka oli kyllä suurimmista yllätyksistä. Ei tästä oikein jää mitään käteen tai edes muistikuvaa. :eiei:
Je t'adore, here's my heart, so take it
Je t'adore, only you can break it
You got me fallen to the floor.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Eilisen illan mustalammas. Itse biisissä on kivaa tunnetta ja se voisi lähtä ja nousta vaikka mihin, jos sitä oltaisi hiottu tuotannollisesti. Andrius kulmakarvoineen on melko sympaattinen, harmi kun eilen ei antanutt karvojen kunnolla heilua.

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8844
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Andrius on aivan ihana!
Qaj.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Outo keskittymisen kohde: kulmakarvat. Katselin Liettuan finaalia, olen katsellut biisiä juutuupista, enkä ole kiinnittänyt hänen kulmakarvoihinsa mitään huomiota. Selostajatkin höpisivät siitä, esikatselussa myöskin. Onkohan musiikkikriitikkoja, klassista musiikkia myöskin arvioimassa, jotka keskittyvät laulajan nenään tai luomeen tai kulmakarvoihin. Sanon, että etsikööt itselleen toisen työn. Pitää hakea se laulusuoritus, kuinka hyvin laulaa, kuinka tuo tunteita esiin, kuinka hyvän vaikutuksen jättää, vaikka laulaja olisi jalaton, kädetön torso, jolla on sian kärsä perunaposkisen naaman keskellä. Ja yksi silmä, keskellä ohimoa.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Semiä kanssani katsoneet tytöt totesivat heti, että tässä on kyse ulkonäöstä.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Onhan siellä sellaisia tuttuja tunnistettavia rokkisoundeja kanssa. Olisiko peräti joku raatilainen ajatellut, että tällaiset soundit ovat sitä nykyaikaa? Minä olisin kyllä sinänsä kelvollisen soundipohjan päälle halunnut kappaleenkin...
Rise, angel, shine, love!

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Mukavaahan se että tämä bääsi. Vaikkei mitään Motörheadia ole niin on se vähän rok. Pikkasen näen korvillani Joy Divisionin luurankoa ja sepä se onkin mistä tykkäänkin kappaleesta. Rouskun mainitsema biisi tosin puuttuu. Olisipa Andrius tiiminsä kanssa puurtanut pari kuukautta enemmän ja haeskellut isot rintalihakset taustan eteen niin avot, kokonaisena olisin siemaissut semmoisen biisikärpäsen.

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Viesti Kirjoittaja kalonike »

Kun näin ensi kertaa Liettuan esityksen, videon jossa laulajalla oli päällä ne pingviinimäiset kamppeet, frakki ym. ensivaikutelmani oli yhdellä sanalla sanoen: Huono. No biisistä sittemmin olen oppinut pitämäänkin, mutta laulajan suorituksesta en, ja puntarini hännillä on pysynyt.

Tiistaina meillä kotikatsomossa perinteiseen tapaan pisteytimme semin kappaleet. Annoin pisteet ihan fiilispohjalta, sen mukaan miltä sillä hetkellä tuntui. Odotukset tätä esitystä kohtaan olivat ihan nollassa (Fahrenheitin asteikolla). Ehkä siksi tämä perhana onnistuikin yllättämään. Biisi kuulosti rennolta ja hyvältä rallilta. Andrius veti parhaan vetonsa mitä olen nähnyt. Äänen värikin kuulosti hauskalta, vähän renttumaiselta ja jännältä. (Mutta ei hänestä hyvää laulajaa saa kirveelläkään.) Annoin pisteiksi kouluarvosana seiskan ja minun listassani tämä pääsi kuudentena kevyesti finaaliin. Piti seuraavana päivänä ihan kuunnella uudemman kerran ja testata että oliko se pysyväkin mielenhäiriö joka minulle tuli tiistaina. No, ei hassumalta kuulostanut nytkään, ehkä tuohon epämusikaaliseen laulamiseen voisi tottuakin... :)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Andrius herätti viisuporukassamme viisuviikolla huvittuneisuutta monissakin tapauksissa. :heh:

Periaatteessa en yllättynyt, kun tämä meni finaaliin, koska nykyään Liettua selviää melkein millaisilla kappaleilla tahansa finaaliin ja oli tämä kyllä niin perinteistä radiopop/rockia, joka ei ärsyttänyt varmaan kovinkaan montaa äänestäjää. Uudella äänestystavalla varmaan eteni finaaliin, oiskohan edennyt aiemmalla. Olisi varmaan silläkin, kyllä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19775
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Kappaleen virallinen video on julkaistu:


Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2834
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

^ Mitä ihmettä mä just näin? :shock:

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Yksi hämmentävimmistä kokonaisuuksista kyllä tämän vuoden kisoissa ja en ihan kunnolla ymmärrä vieläkään, miten tämä finaaliin asti ylsi. :hihi: Toimii livenä paljon paremmin kuin studioversiona ja varmasti toimisi vielä paremmin, jos tämän pääsisi kuulemaan livenä soitettunakin. Sanat ovat ihan puutaheinää, mutta tässä kyllä yhdistyy huumori ja tosissaan yrittäminen todella omituisella ja ainutlaatuisella tavalla.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Liettua 2013: Andrius Pojavis – Something

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Vähän hajuton keskitien biisi, joka ei herätä juuri tunteita. Ehkä juuri siksi finaalipaikka ei lopulta ollut yllätys. Gerai Gerai & Miss Sheepiä on kyllä tullut kuunneltua kohtuullisen usein, toisaalta se olisi saattanut olla jo liiankin outo kisaamaan.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Lukittu