Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Euroviisut 2013 Malmössä

Anouk – Birds

*****
66
47%
****
30
21%
***
17
12%
**
15
11%
*
13
9%
 
Ääniä yhteensä: 141

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

^
Minulle kolahti heti. Minusta biisi ei ole yksikulmaisesti synkkä, se on synkänkaunis jossa on toivoakin mukana, erikoisella juhlavalla tavalla.

Minuun vetoavat niin synkät kuin iloiset biisit niin vihaiset kuin ylpeät, kunhan vaan tuovat tunteensa minun korvieni mukaan hyvin.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja hra47 »

harmus kirjoitti:Ei tuutulaulu vaan kuin leffamusaa. Erinomaista fiilistelyä. <3
Itse olen leffamusan harrastaja ja kyllä mulle tuli tästä mieleen tuutulaulu...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1147
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

kuu-kuu kirjoitti:^
Minulle kolahti heti. Minusta biisi ei ole yksikulmaisesti synkkä, se on synkänkaunis jossa on toivoakin mukana, erikoisella juhlavalla tavalla.

Minuun vetoavat niin synkät kuin iloiset biisit niin vihaiset kuin ylpeät, kunhan vaan tuovat tunteensa minun korvieni mukaan hyvin.

Totta, hyvin sanottu tuo synkänkaunis.

JA erittäin tärkeä pointti tuo, että tunteiden täytyy herätä. Muutenhan biisi on täysin merkityksetön, yhdentekevä, vain nuottipalleroita viivastolla ja tyhjiä sanoja.
Viisuissa esittäjän karisma ja/tai esitys saattavat nostaa tyhjänpäiväisyyksiäkin ylöspäin ja hyvä niin, mutta kaikkein tärkeintä minulle on, että musiikki puhtaasti musiikkina aiheuttaa kylmät väreet. Hyvät sanat, hieno esitys, esiintyjän karisma ovat tietysti plussaa.

Avatar
Shewolf
Siemailija
Siemailija
Viestit: 170
Liittynyt: 08 Touko 2010, 21:48
Paikkakunta: Savoy

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja Shewolf »

Pudonnut paljon listallani, jossa käväisi jopa top kympissä. Anouk vaikuttaa melko kylmältä.. Ei kosketa ainakaan minun herkkää sisintäni mitenkään. Lisäksi, katsekontakti kameraan tuntui puuttuvan ainakin semeissä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja Rousku »

kuu-kuu kirjoitti:Mistä tuo "aina iloiset hollantilaiset" -määritelmä tulee
Niin, hehän ovat askeettisia puritaaneja :joojoo:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Paras tämä oli. Lähti 2 ääntä.

Avatar
Sosuli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 273
Liittynyt: 12 Huhti 2010, 19:26

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja Sosuli »

Vetää miltein sanattomaksi, on kyllä niin hieno veisu. Anouk tuntui olevan niin läsnä lavalla ollessaan , ja biisi on mainio. Ehottomasti iTunesista ostamaan ja vakio-kipaleet soittolistalle lähtee tämä.
Voisinpa juoksennella auringon alla.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Lämpenin tälle kunnolla vasta finaalissa. Oli kyllä hieno. Veikkasin jopa top vitoseen.
Like a monument to all the time we spent

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

Ekaa kertaa tuli nähtyä tää biisi viisuissa ja uskoinkin saavan Suomesta paljon pisteitä. 10 pistettä ei huono... 4 tähteä.

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1147
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Itkin viisuissa ensimmäisen kerran.
Äänestin.
Eilinen live oli parempi kuin semi.

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja rewind »

Myönnetään: finaalissa tämä ei ollut enää ihan niin hirveä. Silti olen helpottunut, ettei tämä voittanut. Ja karkasin biisin alkaessa jääkaapille... :-*
El Robocop!

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2834
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Onneksi tämä oli sentään yhdeksäs. Mieletön lavakeskittyminen Anoukilla, samoin biisi on kaunis ja mielenkiintoinen. Alankomaat todellakin ansaitsi menestyksensä tänä vuonna. :kups:

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Ansaittua menestystä tuli tällekin. Anouk on eleetön ja upea laulaja. Ei sitä tarvitsekaan mitään ylimääräisiä koreografioita yms. Nainen ja ääni, se riittää minulle.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Samza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1114
Liittynyt: 19 Helmi 2011, 20:38

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja Samza »

Minusta tämä oli ylivoimaisesti aidoin esitys kaikista. Anouk on valovoimainen esiintyjä, joka ei todellakaan tarvinnut kappaleen esityksen ajaksi mitään ylimääräistä härpäkettä. Loistavaa, Hollanti! Ansaitusti top 10:ssä <3
"OH, SWEET MARY MOTHER
OF FUCK, THAT'S GOOD!"

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Huonosti sijoittuu siihen nähden mihin olisivat biisin hyvyys, Anoukin mahtavan upea laulaminen, kaunis tunnelma oikeuttaneet. Se toinen esitys ja biisi, jota kaikenmaailman pelletuomarit kohtelivat kuin rottaa. (toinenhan oli Ranskan Amandine, jonka paskasta kohtelusta ja arvostelusta voisi kirjoittaa uuden Raamatun.)

Vendi8
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 892
Liittynyt: 18 Huhti 2012, 13:30
Paikkakunta: Vieremä

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja Vendi8 »

Hienoa, että sijoittui kymmenen joukkoon, vieläkin paremman sijan olisin suonut. On hienoa, että euroviisuissa on näin hienoa musiikkia.

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Sekä kappale että laulaja olivat finaalin ehdotonta eliittiä. Anouk lauloi mielestäni vieläkin paremmin kuin semissä. Olisi ansainnut jopa voiton, mutta top 10-sijoituskin on Alankomaille hyvä laihojen vuosien jälkeen. Jopa muusikkopoikani oli myyty ja hän on melko ronkeli. :ihana:

Avatar
Maalaispoju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1378
Liittynyt: 06 Syys 2012, 21:15

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja Maalaispoju »

Alankomaiden puolesta olen todella iloinen, kappale ansaitsi päästä korkealle sijoitukselle! :tuuletus:

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja kalonike »

lumi11 kirjoitti:Itkin viisuissa ensimmäisen kerran.
Äänestin.
Eilinen live oli parempi kuin semi.
Samat sanat.
Kylmät väreet meni ja silmät kostuivat. Äänestin ensimmäisen kerran viisuissa. Anouk oli itsevarmempi kuin semissä ja laulu sujui upeasti.

Ajattelin semin perusteella että tuo fyysinen esiintymispaikka siinä edessä voi olla epäedullinen juttu, että paikka on vähän rauhaton, että se lippumeri häiritsee. Mutta finaalissa, se että Anouk on ihmisten luona ja lähellä, oli vaan niin hienoa. Kaunista katsoa kun eri maiden liput Anoukin ympärillä keinuivat yhdessä laulun mukana. Siinä hetkessä tuli sellainen tunnelma, johon eivät kykene What if we -värssyt ja We are one -sloganit.

Anouk. <3 . Aito, lämmin, lempeä, kaunis, ihana. Anoukin esitys oli kauneinta ja hienointa mitä olen koskaan nähnyt ja kuullut viisuissa. Kiitos.

greece
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 468
Liittynyt: 10 Kesä 2009, 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja greece »

Hollanti on kiva maa. Ja hyvä, että pääsivät kerrankin finaaliin asti. Anoukin varmasti karismaattinen esiintyjä. Kappaleessa ei vaan ollut päätä eikä häntää ei mitään mieleenpainuvaa. Pidin finaalin ainoan tauon tämän kohdalla..ainiin olihan siellä Liettuakin :heh: . En tiedä oliko sillä vaikutusta , että kuulin kappaleen nyt ensimmäistä kertaa. Olisiko tämä auennut paremmin useammalla kuuntelulla? .. Nyt jäi etäinen vaikutelma ja yksi tähti.
En muuten voi ymmärtää tämän oloa Hollannin listaykkösenä.

Avatar
DaKapo
Siemailija
Siemailija
Viestit: 140
Liittynyt: 29 Maalis 2009, 17:06

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja DaKapo »

Liian hyvä Euroviisuihin.

muretu
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 359
Liittynyt: 05 Helmi 2012, 13:35

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja muretu »

Todella hyvä sijoitus Alankomailla, vaikka parempaakin odotin ja toivoin kovasti. Kolmen kärkeen ei kuulunut ennakkosuosikkini ja todella odotin Alankomaiden löytävän paikkansa korkeammaltakin. Olisikin kiinnostavaa kuulla minkälaisia reaktioita kappale herätti lauantain ensikuulijoissa. Enpä ole tainnut koskaan myös äänestääkään ja nyt sen tein. Niin tärkeäksi koin sen, että Alankomaat saisi hyvän sijoituksensa.

Mitään järin suurta kommentoitavaa minulla ei ole lauantain esityksestä. Esitys loi oman hetkensä kaiken sen muun viisuhuuman keskelle ja esitys loisti. Anouk oli ja on mielenkiintoinen ja hänen äänensä on lumoava. Seuraavaksi laitankin soimaan hänen uusimman albumin ensimmäistä kertaa. Kylmät väreet menevät jo jännityksen vuoksi alkusointujen kohdalla. Anouk oli ehdottamasti parasta antia tänä vuonna ja oli ihana löytää artisti, jota ehdottomasti jään seuraamaan pidemmälle.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Silti oikeastaan ihan hyvä, että tämä diivaileva acca pärjäsi, sillä Alankomaiden usko Euroviisuihin varmaankin saattoi kasvaa tämän myötä?
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

^
Outoa vaan, ettei hänen sanottu diivapuolensa välittynyt mitenkään hänen esityksestään. Toisin kuin esim. Tojota Carolan kohdalla on se näkynyt.

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Teille, jotka tykästyitte tähän: koko uusin levy Sad Singalong Songs on samaa tyyliä ja hieno kokonaisuus. Löytyy ITunesista ja Spotifystä.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

^
Ja johta kaupoistakin. Ihan levynä.
Anouk has released eight studio albums to date, the last one being Sad Singalong Songs, released on 17 May 2013

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Serduchka kirjoitti:Silti oikeastaan ihan hyvä, että tämä diivaileva acca pärjäsi, sillä Alankomaiden usko Euroviisuihin varmaankin saattoi kasvaa tämän myötä?
Onko se sitten diivailua, ettei biletä viisufanien kanssa euroclubilla aamutunneille ja hymyile heidän kanssaan sadoissa, jopa tuhansissa yhteiskuvissa, vaan keskittyy itse pääasiaan, esiintymiseen viisulavalla. En tiedä? :mitvit:

Toki minua vähän harmitti, ettei hän astellut punaista mattoa pitkin viisujen virallisiin avajaisiin. Olihan se hämmentävää, kun kameroille poseerasikin hänen taustakuoronsa. "Where is Anouk?" kuului monen valokuvaajan suusta. Kukin toimii parhaaksi näkemällään tavalla. Medianäkyvyys ei takaa viisumenestystä.

Viisulavalla hän teki kuitenkin upeaa työtä, harjoituksissa katsoi jopa suoraan tv-kameraan. :heh: Loppujen lopuksi hieno ja keskittynyt esitys ja läsnäolo omanlaisesta kamerakontaktista huolimatta. Aivan omassa luokassaan tämän vuoden biisivertailussa. Yhdeksäs sija ihan kelpo saavutus. Olen ylpeä Suomen antamista kahdeksasta pisteestä. Meillä on hyvä maku! :peukku:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja Rousku »

MuzaMaza kirjoitti:Onko se sitten diivailua, ettei biletä viisufanien kanssa euroclubilla aamutunneille ja hymyile heidän kanssaan sadoissa, jopa tuhansissa yhteiskuvissa, vaan keskittyy itse pääasiaan, esiintymiseen viisulavalla. En tiedä? :mitvit:
Näihin diivailukommentteihin tai vaikka marinaan silmät kiinni laulamisesta voisi vastata Anoukin biisin sanoin:
If being myself is what I do wrong
Then I would rather not be right
Rise, angel, shine, love!

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Eikös Raphael Gualazzikin jäänyt kaikenmoisista tilaisuuksista pois. Taisi olla ujo ja herkkä taiteilijasielu.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Alankomaat 2013: Anouk – Birds

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Seuraakohan joku Alankomaiden mediaa? Kiinnostaisi tietää, miten siellä on Anoukin viisumenestykseen suhtauduttu. Ollaanko iloisia, kun lopulta tuli finaalipaikka ja finaalissakin ihan kohtalainen sijoitus? Vai odotettiinko voittoa tai ainakin mitalisijaa, ja nyt ollaan "flopista" nyreissään?
Rise, angel, shine, love!

Lukittu