Itävalta 2002: Manuel Ortega - Say a word

Manuel Ortega - Say a word

*****
0
Ei ääniä
****
7
18%
***
19
50%
**
8
21%
*
4
11%
 
Ääniä yhteensä: 38

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Itävalta 2002: Manuel Ortega - Say a word

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

:itavalta:
Kuva
Maa: Itävalta
Vuosi: 2002
Kappale: Say a word
Esittäjä: Manuel Ortega
Säveltäjä: Alexander Kahr
Sanoittaja: Robert Pfluger
Sijoitus: 18./24
Pisteet: 26
Sanat: http://www.diggiloo.net/?2002at
Karsinnan tulos: http://natfinals.webuda.com/90s_00s/Austria2002.html

Manuel Hanke syntyi espanjalaisen äidin ja itävaltalaisen isän esikoiseksi vuonna 1980. Myöhemmin hän otti käyttöön äitinsä sukunimen. Oli jo varhain selvää, että Manuel halusi laulaa. Hän liittyi seitsenvuotiaana St. Florianin poikakuoroon, joka on yksi Itävallan vanhimmista. Yhdeksän vanhana Manuel sai laulunopettajakseen Thomas Fleischanderlin, jonka suojattina hän pääsi esiintymään useissa kokoonpanoissa seuraavan neljän vuoden ajan. Teini-ikäinen Manuel elätti itseään myös työskentelemällä matkailualalla. Hän haki vielä omaa musiikillista tyyliään ja kokeili siipiään muun muassa rockin, soulin ja funkin saralla.

Vuonna 1997 Manuel Ortega osallistui kykyjenetsintäkilpailuun, jossa haettiin jäseniä uuteen poikabändiin. Manuel valittiin 1300 laulajan joukosta "Whatz up" -yhtyeeseen. Bändi julkaisi kolmen vuoden aikana kaksi singleä ja yhden albumin. Tämän jälkeen jäsenien tiet erkanivat ja Manuel Ortega ryhtyi sooloartistiksi. Vuonna 2001 hän allekirjoitti levytyssopimuksen ja julkaisi singlen "El Amor, La Vida". Siitä muodostui kesähitti ja soitetuin kappale Itävallassa kyseisenä vuonna. Tummaa ja tulista Manuelia ruvettiin kutsumaan leikkimielisesti Itävallan omaksi Ricky Martiniksi.

Euroviisukarsinnat olivat seuraava etappi Manuel Ortegan uralla. Vuonna 2002 karsinta käytiin puhelinäänestyksenä. Alexander Kahr ja Robert Pfluger kynäilivät Manuelille pop-biisin "Say a word", joka voitti koko kisan. Manuel päihitti vain yhdellä pisteellä toiseksi sijoittuneet Sterrmannin & Grissemannin. Tallinnassa Manuel nousi lavalle illan kolmantena esiintyjänä. Kotiinviemisiksi hänellä oli 18. sija ja 26 pistettä. Ne oikeuttivat Itävallan osallistumaan seuraavankin vuoden Euroviisuihin.

Manuel Ortegan sooloalbumi julkaisitiin vuonna 2003. Hänet valittiin vuoden tulokkaaksi. Seuraavana vuonna häneltä ilmestyi jo toinen levy ja keikkaa pukkasi aina New Yorkissa asti. Manuel on myös nähty Itävallan Tanssii tähtien kanssa -kilpailussa, jonka hän voitti. Onnea on riittänyt yksityiselämässäkin: Vuonna 2011 Manuel Ortega avioitui pitkäaikaisen tyttöystävänsä kanssa. Tähän päivään mennessä häneltä on ilmestynyt kuusi albumia ja keikkaa pukkaa tasaiseen tahtiin.

Karsinnan kakkonen: Stermann & Grissemann - Das schönste Ding der Welt

Manuel Ortega Spotifyssa
Kuva
Kuva
http://www.manuelortega.at/
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Itävalta 2002: Manuel Ortega - Say a word

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

:itavalta: :itavalta:

Nykyään vuotensa ainoa huono kappale (vuosi sisältää kyllä yhden ihan vain ok:n biisin myös :heh: ). Pitäisikö tästä junnaavasta cöcöstä muka löytyä jotain pidettävää?
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19774
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Itävalta 2002: Manuel Ortega - Say a word

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Periaatteessa jotenkin tarttuva kantrirallatus, mutta jankkaavaksi jää. Jotenkin innostaa, mutta jää nyt kahden ja kolmen rajoille. Lopulta kallistuu kahteen.

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Itävalta 2002: Manuel Ortega - Say a word

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Neljä! Mukava rallatus. :joojoo:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Tom Tom
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1543
Liittynyt: 02 Tammi 2010, 02:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Itävalta 2002: Manuel Ortega - Say a word

Viesti Kirjoittaja Tom Tom »

Aintsu kirjoitti:Vuonna 2011 Manuel Ortega avioitui pitkäaikaisen tyttöystävänsä kanssa.
Luin väärin aluksi: Vuonna 2011 Manuel Ortega avioitui pitkäaikaisen poikaystävänsä kanssa, kunnes heristin silmiäni uudelleen. :rofl: Eihän siinä, olisihan se ollut söpöä, mutta jotenkin huvitti tuo väärinlukemiseni. :heh:

Itse viisu on vuotensa parhain. Joskus olen kuunnellut nämä 2002 viisut lävitse, mutta suurin oli sellaista roskaa, etten halua toista kertaa niitä kuulla ja onneksi minulla ei juurikaan ole muistikuvia niistä. Viisi tähteä lähtee tällä kertaa. :peukku:
.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itävalta 2002: Manuel Ortega - Say a word

Viesti Kirjoittaja Pete »

En vieläkään tajua, miksi ihmeessä Manuel suostui laulamaan tämän jankkaavan biisin. :eiei:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Itävalta 2002: Manuel Ortega - Say a word

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Ei ihan minun tuoppi lonkeroa, mutta juonpahan siltikin sen ilman sen kummempia nikotuksia. 3/5
Love shine a light

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Itävalta 2002: Manuel Ortega - Say a word

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Viisuhistorian heikoimman vuoden heikohkoa tarjontaa. Tylsistyttävän yksitoikkoista jankkausta niin sanoituksen kuin sävellyksenkin suhteen. Manuelilla on ihan kiva ääni, mutta hukkaan se tässä menee. :draamaa:

Kaksi tähteä.

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: Itävalta 2002: Manuel Ortega - Say a word

Viesti Kirjoittaja Leo »

Varsin iskevä biisi: 1-2-3. 1-2-3. Toki vähän toistava ja jnakkaavakin. Mutta tehokas ja itse asiassa pidän kohtuullisesti. Silloin aikanaan soitin tätä paljhonkin. Manuel on sähäkkä ja energinen esiintyjä ja saa lavan haltuun. Laura olisi kyllä saanut ohittaa Manuelin, eikä toisin päin. Siltikin tälle Itävallan iskevälle biisille kolme täh-te-ä.

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8844
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Itävalta 2002: Manuel Ortega - Say a word

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Ai tämäkin kappale oli olemassa. Ihan kiva ja iskevä rallatus, pientä gospel-henkisyyttä havaittavissa. Kolme tähteä.
Qaj.

Avatar
Mikel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1317
Liittynyt: 12 Maalis 2011, 20:43
Paikkakunta: Turku

Re: Itävalta 2002: Manuel Ortega - Say a word

Viesti Kirjoittaja Mikel »

Aikamoinen otsasuoni tuolla Manuelilla. :shock: Ja ihan oikeasti, ei kukaan seiso tollasessa asennossa. :rofl: Melkoinen väkkärä muutenkin tämä Manuel, kun niitä raajoja piti niin innokkaasti sätkytellä. :heh: Niin, oliko tässä joku biisikin? Kai tälle kolmosen voi antaa, vaikka musiikillisesti aika köyhäksi jäi.
But may the slightest light start a fire

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1956
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Itävalta 2002: Manuel Ortega - Say a word

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Tää on kyllä yksi viisuhistorian surkeimmista viisuista. Se viikko sitten kuultu Kyproksen Gimme-juttukin oli taideteos tähän verrattuna. :mrgreen: Nolla!
Mikel kirjoitti: ei kukaan seiso tollasessa asennossa.
No ei todellakaan. Laulajalla saattaa olla napoleon-kompleksi. Varmaan jotain 130 senttiä pitkä... :heh:
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6307
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itävalta 2002: Manuel Ortega - Say a word

Viesti Kirjoittaja mariah »

kovatasosen vuoden ( :kups: ) ihan sellasta keskitasoa..ei parasta muttei huonointa. kyllä kuulosti pitkästä aikaa kivalle,kolmonen :kuulokkeet2:

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Itävalta 2002: Manuel Ortega - Say a word

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Minusta tämä on aina ollut kiva biisi. Onhan tämä aika jankkaava, mutta entä sitten? Kuulostaa minun korviini aivan riittävän hyvältä. :peukku:

*** tähteä.
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itävalta 2002: Manuel Ortega - Say a word

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

^^^^^^ Tämän kappaleen kohdalla vahvasti samoilla linjoilla kuin Leo. Tarttuvuutta ja iskevyyttä löytyy, vaikka "palikoita" onkin vähän. Kolme tähteä. :peukku:
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itävalta 2002: Manuel Ortega - Say a word

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Parhaan viisuvuoden alempaa keskikastia. :joojoo: Lausuu kivasti englantia. Kivat reidet ja käsivarret. :heh: Muistan jo aikanaan ajatelleeni reilu 10-vuotiaana, että livepusu lähti varmasti minulle. :joojoo: Viisi tähteä! :tapu:
I'm not as think as you drunk I am

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13258
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Itävalta 2002: Manuel Ortega - Say a word

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Pikkuinen Manuel osoittautui mukavaksi herraseksi Tallinnassa. Itse viisu ei yllä Manuelin kovimpien levytyshittien tasolle. "Keskiverto biisi keskivertojengille". Jankkaa miltei ärsytyskynnyksen ylitse. Heikko KOLMONEN, sillä tässä on kuitenkin rullaavuutta. :uujee:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Itävalta 2002: Manuel Ortega - Say a word

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Harmiton hömpötelmä, kolme tähteä. Jää ainakin päähän soimaan. :mrgreen:
Meow cat, please meow back.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Itävalta 2002: Manuel Ortega - Say a word

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Ihan peruskiva biisi. Ei kuitenkaan mikään erikoinen...

:itavalta: :itavalta: :itavalta:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Itävalta 2002: Manuel Ortega - Say a word

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Tom Tom kirjoitti: 14 Kesä 2013, 15:19
Aintsu kirjoitti:Vuonna 2011 Manuel Ortega avioitui pitkäaikaisen tyttöystävänsä kanssa.
Luin väärin aluksi: Vuonna 2011 Manuel Ortega avioitui pitkäaikaisen poikaystävänsä kanssa, kunnes heristin silmiäni uudelleen. :rofl: Eihän siinä, olisihan se ollut söpöä, mutta jotenkin huvitti tuo väärinlukemiseni. :heh:

Itse viisu on vuotensa parhain. Joskus olen kuunnellut nämä 2002 viisut lävitse, mutta suurin oli sellaista roskaa, etten halua toista kertaa niitä kuulla ja onneksi minulla ei juurikaan ole muistikuvia niistä. Viisi tähteä lähtee tällä kertaa. :peukku:



no tämän jäsenen mielipide on kyllä aika tyrmäävä ja hiljentävä ... ja uskomaton ...
Oonks mää jo antanut pointsit tälle taidenautinnolle ... ? hmm ... 0.6 pist. ?

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Itävalta 2002: Manuel Ortega - Say a word

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Tom Tom kirjoitti: 14 Kesä 2013, 15:19
Aintsu kirjoitti:Vuonna 2011 Manuel Ortega avioitui pitkäaikaisen tyttöystävänsä kanssa.
Luin väärin aluksi: Vuonna 2011 Manuel Ortega avioitui pitkäaikaisen poikaystävänsä kanssa, kunnes heristin silmiäni uudelleen. :rofl: Eihän siinä, olisihan se ollut söpöä, mutta jotenkin huvitti tuo väärinlukemiseni. :heh:

Itse viisu on vuotensa parhain. Joskus olen kuunnellut nämä 2002 viisut lävitse, mutta suurin oli sellaista roskaa, etten halua toista kertaa niitä kuulla ja onneksi minulla ei juurikaan ole muistikuvia niistä. Viisi tähteä lähtee tällä kertaa. :peukku:



no tämän jäsenen mielipide on kyllä aika tyrmäävä ja hiljentävä ... ja uskomaton ...
Oonks mää jo antanut pointsit tälle taidenautinnolle ... ? hmm ... 0.6 pist. ?

Vastaa Viestiin