Straight into love (Slovenia 2013) -tulokset

Sanoituskilpailukausi 2013
Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Straight into love (Slovenia 2013) -tulokset

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

:shh: :kuulokkeet: :shh:
Mattokauppias kaipasi hiljaisuutta ja sai siinä sivussa Slovenian 2013 käännöskilpailun voiton sanoituksellaan Vaimennutaan. Toiseksi ylsi puutteessa oleva akuankka13 ja kolmanneksi seikkailivat Serduchka & sziget. Tämän käännöskilpailun tuloksiin voi tarkemmin tutustua täällä.

:voitto: Mattokauppias - Vaimennutaan 39
:hopea: akuankka13 - Puutteessa 34
:pronssi: Serduchka & sziget - Seikkailemaan 30


4. TomppaJr - Not for black 27
5. ESC93 - Miestenmies 13

Voitte nyt laulaa voittosanoituksen sanojen kera, ettei tarvitse enää katsella slovenialaista mallipoitsua. :aivanmaassa:



Vaimennutaan

Purnailu seis, kiihkoilla ei
Näin viisastutaan
On uusihmisyys, sen riskillisyys
Ahneudessaan

On rauhaisa yö, ei tärkeily syö
Nyt virnistellään
Vaan kommenttivyö mua aamulla lyö
Ja elvistellään

Vaimennutaan, jos kerskailuttaa
Myös hiljaisuuden hymni hellii kuulijaa
Vaimennutaan, jos hermostuttaa
Tää bassonjytke kaipaa jostain muuntajaa

Jos suuri Theon saa merkin kehoon
Niin orjallistuu
Jos jäätyy eloon tai päätyy eroon
Filosofoituu

Vaimennutaan, jos askarruttaa
Myös hiljaisuuden hymni hellii pohtijaa
Vaimennetaan (jee) tää bassomme rämppäily sietämätön
Vaimennutaan, jee

Voit unohtaa sun varauksen
On sääntö raikas, kultainen
Jos joudutkin sä pinteeseen
Luotathan ohjeistukseen?

Vaimennutaan, ou...
Vaimennutaan
Vaimennutaan
Tää bassonjytke kaipaa jostain muuntajaa
Viimeksi muokannut Serduchka, 10 Syys 2013, 15:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Straight into love (Slovenia 2013) -tulokset

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

:rofl: Tulokset ovat vielä hauskemmat kun on saanut alusta loppuun koko sanoitusprosessin ajan kuulla voittosanoituksen vääntäjän haukkuja omaa sanoitustaan kohtaan. :hihi: "Häpäisen itseni ja koko sanoituskisat!" Toki. :joojoo:

Onnittelut hänelle, vaikka en sanoitusta ymmärtänytkään. Onneksi tekijä myöhemmin valaisi asiaa. Nytpä laulan sanoituksen uudelleen vielä karaoken kanssa, niin ehkä ymmärän paremmin. Jee onnea Mattokauppias jee!

Omaan sijaani en ole tyytyväinen, mutta pistemäärään ja varjopisteisiin kylläkin. :peukku: Jossakin vaiheessahan minä olin melkein voittamassa tätä.

// Jos joku nyt epäilee jotain sellaista spoilausrinkiä meidän välillemme, niin ei, turha toivo. Ikinä emme keskustele sanoitustemme sisällöistä, pelkästään luovuuden tuskasta ja sen sellaisesta.
Viimeksi muokannut TomppaJr, 09 Syys 2013, 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Straight into love (Slovenia 2013) -tulokset

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Onnittelut voittajalle! :tapu:

Oli muuten mielenkiintoista valvoa käännöskilpailu.Valvon (ehkä) joskus tulevaisuudessa lisää. :peukku:

Kaikkien mutkien ja vastoinkäymisten jälkeen onnistuin ihan hyvin, vaikka itse sanonkin. Mattokauppias arvasi pistetaulukon osoitteen yhdessä vaiheessa, koska olin nimennyt sen yksinkertaisesti Slovenia 2013: Pisteet -nimellä, joten jouduin muuttamaan sitä. Se ei kuitenkaan vaikuttanut nimimerkin pisteisiin, koska hän ei lukenut pisteitä. Syy tässä sekoilussa lienee siis minun, kun olin niin helpon osoitteen keksinyt. :puna:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2834
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Straight into love (Slovenia 2013) -tulokset

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

TENK. :rofl:

Liian absurdia voittaa kauden ainoalla tekstillään, johon ei ole panostanut pätkän vertaa ja on ollut sitä tehdessään hypätä sillalta siinä epätoivossa kieriskelemisen lomassa. Olisitte nyt antaneet minun voittaa vaikka Georgian tai Kroatian kilpailun. :hihi:

Kiitos kai. Tomppa olisi ansainnut edes mitalin. :aivanmaassa:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Straight into love (Slovenia 2013) -tulokset

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Minä taas panostin tähän tekstiin kovasti. Hauska nähdä, että se ei edes tuottanut toivottua tulosta. :) No, koko käännös perustuikin valheisiin, turhiin toiveisiin ja olettamuksiin.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Straight into love (Slovenia 2013) -tulokset

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Hyvät tulokset. :uujee: Puutteessa oli ehkä tekniikaltaan ja aiheeltaan paras, mutta oli tosiaankin hauskaa seurata Mattokauppiaan matka voittoon sanoituksella, jota hän häpesi erittäin paljon. :heh: Onnea myös Szerduchkalle mitalista. :joojoo:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Straight into love (Slovenia 2013) -tulokset

Viesti Kirjoittaja sziget »

Onnittelut vastahakoiselle voittajalle. :heh: - Käänteitä riitti taas. Puutteessa nousi lopussa johtoon ja näytti voittavan, kunnes viimeiset ulpparit nostivat vaimentujat takaisin ykköseksi.

:pronssi: Kiitos Serdulle hyvin sujuneesta yhteistyöstä. Biisi oli teknisesti hankala, ja saattaa olla, että yksin en olisi yrittänytkään. Mitali on mukava tulos, koska olin jo sopeutunut siihen, että jonkun täytyy olla neljäs. Nyt se joku on koiravastainen Ei Mustille, josta pidin enemmän kuin Serdu. Voittajaa kannatimme molemmat.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Straight into love (Slovenia 2013) -tulokset

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Oikeat mitalistit ja vielä oikea voittajakin. Hyvä näin. :peukku:
Got a fire and a country heart 🔥

Lukittu