Tango keittiössä (kodinhoito)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Sain jokunen aika sitten isäni tädiltä sellaisen tummansinisen muotoon ommellun lakanan. Miksi en ole aiemmin tajunnut noiden käytännöllisyyttä!? Ihan mahtava keksintö. :tapu:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Toinen kämppiksistäni muutti jokin aikaa sitten pois ja eilen kävi talonmies tekemässä solun kuntotarkastusta. Kämppä on jokseenkin murju ja oli sitä jo silloin, kun tänne muutin, joten en ihmettele, että oli vähän huomauttamista. Vessan lattiakaivosta sanottiin erikseen. Kämppis sanoi putsanneensa sen joskus viime syksynä, mutta "en ees kattonu ku vaan yritin olla yökkäämättä". Minäpä päätin sitten hoitaa homman kunnolla eikä edes ilme värähtänyt. Siivoojan hommissa viime kesänä tuli nähtyä paaljon pahempaakin. :heh: Innostuinpa sitten siivoamaan kunnolla koko kylppärin ja hinkkasin ammeenkin puhtaaksi. Ennen vappua ajattelin vielä imuroida ja luututa lattiatkin ihan siltä varalta, että tänne muuttaa joku uusi tyyppi niin ei luule, että me oikeesti asutaan näin (vaikka siis asutaankin). Sen jälkeen, kun minä muutin tänne, on asiat kyllä parantuneet aika paljon, koska täällä ei silloin ollut edes suihkuverhoa. Tuo poismuuttanut kämppis jätti mennessään keittiöön vaalean ison mattonsa, jota ei kyllä olisi ikinä kannattanut sinne tuodakaan. Ei ihme ettei enää kelvannut, kun nyt keittiössä siihen kaikenlaista möhnää roiskuukin päälle. :roll: Päätettiin kämppiksen kanssa roudata se roskalavalle heti tilaisuuden salliessa.
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41812
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

kais(t)a kirjoitti: Minusta pyykin pesu ilman huuhteluainetta on täysin verrattavissa hiustenpesuun ilman hoitoainetta. Tai Juhannukseen ilman siideriä ja niin edelleen.
Olen samaa mieltä! Pyykinhuuhteluaineet ovat tasan yhtä turhia kuin hiustenhoitoiaineet, tai kerrassaan yhtä vastenmielisiä kuin juhannussiiderit. Paremmin pärjää kun ei moisia käytä!

Nykyisessä asunnossani kodinhoitoa on helpottanut se, että talon pyykinkuivaushuonetta, joka sijaitsee ihan vieressäni, ei taida muut asukkaat käyttää ollenkaan. Tai ainakaan siellä ei ole koskaan ollut kenenkään muun pyykkejä kun olen vienyt omani kuivumaan. Tämä on ihanaa, pyykkeihini ei tartu muiden asukkaiden huuhteluaineiden lemu! Ex-asunnossani jouduin joskus kuivattelemaan lakanatkin asunnossani, kun kuivaushuone lemahti niin väkevälle.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Onko taikasieni suomalainen keksintö? :mitvit: En ole sitä nimittäin täältä mistään bongannut.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja skidi »

Pete kirjoitti:Onko taikasieni suomalainen keksintö? :mitvit: En ole sitä nimittäin täältä mistään bongannut.
Se materiaali on englanniksi melamine foam, jos yhtään auttaa.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Pelkään ettei auta, mutta kiitos kuitenkin. :hali:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Mikähän olisi kätevin keino estämään kylpyhuoneen lattian märkyyden suihkussa käynnin jälkeen?

Olisi mukava löytää jokin keino "päällystää" suihkuseinän vieressä olevan lavuaarin edusta ilman että lattiaa täytyy laasta kuivaksi tai että mattoa pitää siirrellä paikasta toiseen suihkun ajaksi jne. Nykyinen muoviritilä säilyttää käytännössä veden pinnallaan ihan yhtä kauan kuin kaakelilattiakin, joten en oikeastaan enää edes tiedä miksi tuo ritilähirvitys meillä siinä on... (Ai niin, matot aiemmin uivat märkänä 2 metrin säteellä suihkusta ja ritilät nostivat ne matot edes vähän korkealle kuivuuden ylläpitämiseksi.)

Ja ei, lattialämmitystä ei ole. Se ratkaisisi koko ongelman välittömästi. Terassille tarkoitetut puuritilätkö hankimme vai jonkun kuumapuhaltimen joka kuivaa lattian hetkessä? :(
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Mistä tän saa poistettua? Apua!

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja romualdo »

laminaattilattia on ihana tosin se ei kuulemma kestä oikein lainehtivaa märkyyttä... moppia kannattaa siis käyttää ahkerasti ja vettä säästeliäästi... ja usein sidon mopsukan päälle ohuella rautalangalla jonkun wanhan pyyhkeen, ei jää mopin jämiä, narunpätkiä niin paljoa ... tänään pitäis laittaa verhotkin takaisin noin 3-4 kk kestäneen werhoevakkouden jälkeen takasin ikkunoihin. Ruskeat ne on, tietysti, muutenkin yksiöni ilme on vanhemman siskoni tyylin mukaan warsin ruskeavärinen... nyt täytyy jättää nämäkin jupinat toiseen kertaan. Pitää lähtiä antamaan labrakokeet, näytteeet 7-30-10.00

"Mul on hommat hanskassa ja hanskat hukassa..." Gösta Sundqvist : remonttiaiheisessa laulussaan Vasaraa ja nauloja.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Jónsì kirjoitti:Tämä. :joojoo:
:shock: Wow! Mutta siellä sanotaan ettei saa päällystää mitään sisätiloissa olevaa. :(

En tahdo käyttää moppia tai lastaa! :jupinaa:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Pitäisikö lattiaan, suihkun ympärille rakentaa jonkinlainen kynnys? Siis jos nyt oikein ymmärsin suihkutilanne rakenteelliset ongelmat.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Se voisi ehkä olla harkinnan arvoista, joskin verhon alareunan ja lattian välille jää niin paljon tyhjää että vesi roiskuu melko kauas suihkuttelualueelta. Ehkä asiaa pitäisi tutkia.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41812
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Onko olemassa jotain paistosermejä, esim. silikonisia, joilla voisi reunustaa lieden kun rupeaa paistamaan, jotta rasva ei roisku ympäri keittiötä? Tai voisiko reunustaa jopa vain sen paistettavan levyn?

Ja sitten, voiko vessanpöntön muovirenkaaseen kusenhaju vain pinttyä niin lujaa, ettei sitä saa kunnolla räjäytettyä pois edes kloriitilla? Tässä asunnossa en ole vielä saanut sitä rinkulaa kunnolla pysymään raikkaana, mutta ei minulla missään ennen tällaista ongelmaa ole ollut. (Vai olenko vain itse muuttunut väkevämmän hajuiseksi?) Eli auttaisiko, jos vain ostaisin uuden uunituoreen kansisysteemin?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Rousku kirjoitti:Onko olemassa jotain paistosermejä, esim. silikonisia, joilla voisi reunustaa lieden kun rupeaa paistamaan, jotta rasva ei roisku ympäri keittiötä? Tai voisiko reunustaa jopa vain sen paistettavan levyn?
Kannattaa ehkä katsoa, löytyisikö jotain lapsiturvallisuusosastolta. Ihan sellaista, mitä haluat ei välttämättä ole, mutta kai noilla lapsisuojilla saa ainakin jonkin suunnan suojattua.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Rousku kirjoitti:Onko olemassa jotain paistosermejä, esim. silikonisia, joilla voisi reunustaa lieden kun rupeaa paistamaan, jotta rasva ei roisku ympäri keittiötä? Tai voisiko reunustaa jopa vain sen paistettavan levyn?

Ja sitten, voiko vessanpöntön muovirenkaaseen kusenhaju vain pinttyä niin lujaa, ettei sitä saa kunnolla räjäytettyä pois edes kloriitilla? Tässä asunnossa en ole vielä saanut sitä rinkulaa kunnolla pysymään raikkaana, mutta ei minulla missään ennen tällaista ongelmaa ole ollut. (Vai olenko vain itse muuttunut väkevämmän hajuiseksi?) Eli auttaisiko, jos vain ostaisin uuden uunituoreen kansisysteemin?
Ootko kokeillu paistamiseen niitä juoksevia rasvavalmisteita? Niitähän mainostetaankin niin, ettei rasva roisku paistaessa. Mulla ainakin toiminu. Tämä siis ensimmäiseen vinkkinä :heh:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41812
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^En, sillä haluan käyttää vain voita ja oliiviöljyä. Yleensä paistan niiden yhdistelmässä. Voissa taitaa roiskua vesi ja proteiini, joten pitäisiköhän kokeillakin gheetä?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Saako uteliaisuudesta kysyä, miks haluat käyttää vain voita ja/tai oliiviöljyä? Maku noissa juoksevissa rasvoissa on mun mielestä ainakin hyvä. Eikös myös oivariinistakin oo vastaava...? Vaikkei sekään nyt ihan _voita_ oo..
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Rouskun vessa- asiaan: Oletko kokeillut etikkaa?
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41812
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^^ Kai se on kuvitelma jostakin mahdollisimman vähän prosessoidusta rasvasta, ynnä että pidän niiden mausta.

^Tähän nimenomaiseen vessaan en ole vielä kokeillut etikkaa. Ehkä sitäkin voisin. Toisaalta eipä uusi kansisysteemi kai järin paljon maksaisi? Onkohan ne jotenkin standardoituja malleiltaan (kuten vaikka pistotulpat)?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Margot »

Ymmärrän Rouskua, koska itsekin käytän mieluiten yksinkertaista ja käsittelemätöntä rasvaa. Rypsiöljy. <3 Voita käytän aika vähän, mutta joskus se on paikallaan ihan maun vuoksi.
What color is your life?

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Minäkin dissaan epäilyttäviä rasvoja ja suosin voita ja oliiviöljyä. Ghee voisi olla hyvä, kannattaa kokeilla myös neitsytkookosöljyä, se on paistamiseen oikeasti ihan parasta. Ei roisku eikä pala. Tosin jos vihaa kookosta niin sitten ehkä kannattaa jättää väliin... Ei siitä paljoa makua tule, mutta se kyllä tuoksuu voimakkaasti.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Mukavaa kun olemme puolisoni kanssa tämmösiä perussiistejä ihmisiä molemmat. Koti on aina suurinpiirtein järjestyksessä ja kun esim. (uuden vuoden) juhlien jälkeen heti laittelee tavarat takaisin paikoilleen, on koti taas kunnossa. Ei ole mitään ylimääräisiä tavararöykkiöitä tai laatikkokasoja missään (no okei, työhuoneen nurkassa on muutama laatikko :heh: ). Meillekin tuli vieraita eilen, mutta ei tarvinnut stressata mistään siivouksesta. Muutamat tavarat vain paikoilleen, pikainen imurointi ja parin pinnan pyyhkäisy, niin se oli siinä. Koti oli valmiina vastaanottamaan vieraat.

Se on jotenkin turvallistakin, että koska tahansa voin päästää vaikka yllätysvieraat kylään, ei tarvitse pyydellä anteeksi sotkuja :) Roskapussit viedään silloin kun ne ovat täynnä, eikä esim. kerätä eteisen nurkkaan useita pusseja odottamaan, että joku jaksaisi joskus viedä ne roskikseen tai että vieraita varten tehtävän suursiivouksen yhteydessä kiikuttaisin kymmenen säkkiä jätettä ulos kerralla :heh: Samaten tyhjät pullot viedään pienissä erissä kauppareissun yhteydessä, eikä silloin kun niiden sekaan ei enää sovi kotiin sisään :heh: Enkä silti koe olevani edes mikään natsi siivouksen suhteen. Tämä siisteystaso syntyy minulta ihan luonnostaan :)

Samaten nyt juhlien jälkeen, aamulla laitoin likaiset astiat tiskikoneeseen ja pyyhkäisin pari pöytää, niin koti oli jälleen ihan iskussa :peukku:

Minkälaisia siisteysintoilijoita te muut kuppilalaiset olette? :)
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ Haluaisin olla samanlainen! Käytännössä olen vähän sotkuinen ja mulla on aivan liikaa roinaa. En osaa luopua mistään. Yritän koko ajan opetella tästä pois, mutta se on tosi vaikeaa, kun on elänyt melkein 30 vuotta hamsterina.
What color is your life?

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Vähän samoilla linjoilla... :heh: Tai siis tavaraa mulla ei ole ollut koskaan kauheasti, mutta kovin siistissä kunnossa ei kotini ole koskaan ollut, ja se ei ole sitä etenkään nyt kun asuinkumppanini on jopa pahempi sottapytty. Tavarat ovat aina "matkalla" jonnekin... Mutta onneksi kutsumme aina välillä vieraita kylään, jolloin on ns. pakko siivota. :rofl: Olisihan se toki parempi, jos kodin pitäisi perussiistinä ja siivoaisi joka päivä vaan vähän, mutta kun on aina kiinnostavampaa hommaa kuin siivoaminen, esim. telkkarin katselu ja ruoanlaitto. Mutta joo, tällaista se meillä epätäydellisillä ihmisillä joskus on. :mrgreen: Kuka nyt mihinkin arjessa jaksaa panostaa (vai jaksaako mihinkään).

Tykkään kyllä siitä kun on siistiä, eikä mulla ole mitään ongelmia pitää paikkoja siistinä jos ne alun perin sellaisina ovat. Esim. ollessani työharjoittelussa ulkomailla asuin erittäin siistin kaverin luona, ja se koti kyllä pysyikin siistinä, vaikka minä asuin siellä. Töissäkin työpöytäni on aika tiptop ja ahdistun heti, jos pöydällä on vähänkään villakoiran alkuja tai muuta (sähkölaitteethan niitä usein tykkäävät kerätä). Tällöin kaivan pölyhuiskan laatikostani ja alan suihkia. Josta tulikin mieleen, että voisin huomenna uuden vuoden kunniaksi siivota työpöytäni oikein perusteellisesti, pyyhkiä kunnolla kaikki näytön taustat ym. :joojoo:

On muuten jännää kun ihmiset voi näissä asioissa jakaa kahteen ryhmään: sottaisiin ja siisteihin. Kämppikseksi kannattaa aina valita samaan ryhmään kuuluva, niin on yksi potentiaalinen riitelyn / ahdistumisen aihe vähemmän. :hihi: Jotkut on luonnostaan siistejä ja jotkut vähän ...huolettomampia ja on kanssa jännää, miten ko. ominaisuus pysyy usein samana vaikka ikää tulee lisää :D
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Kun muutimme mieheni kanssa yhteen, muutimme mieheni 34 neliöiseen yksiöön. Se oli täynnä tavaraa, koska siinä oli sekä minun että mieheni kamat. Sitten muutimme 60 neliöön ja muuton aikana heitimme valtavasti tavaraa pois. Silti se 60 neliön kämppäkin oli ihan täynnä ja muun muassa parveke oli pelkästään varastona. :niinpa:

Sitten muutimme tänne ulkomaille ja tässäkin muutossa heitimme todella paljon tavaraa pois. Suurin osa säästetyistä kamoista meni varastoon Suomessa ja toimme tänne kaksi matkalaukullista tavaraa per pää + 10 pahvilaatikkoa. (Huonekalut olivat valmiina.) Pahvilaatikoita sai odottaa reilun kuukauden, koska ne olivat tullissa, ja tässä ajassa huomasin, että en kaivannut juuri mitään tavaroita. Olisin pärjännyt sillä kahdella matkalaukullisella vaikka kuinka pitkään. Tässä huomasin, kuinka vähällä tavaramäärällä sitä pärjää ja kuinka sitä roinaa yleensä on liikaa.

Nyt meillä on niin iso kämppä, että ne kymmenen pahvilaatikollista mahtuvat hyvin kaappeihin ja laatikoihin ja siivoaminen on tonywernerin mainitsemalla tavalla helppoa. Kun muutamme takaisin Suomeen ja 60 neliöön, tavoitteenamme on tehdä siitä kodista samanlainen. Eli tavaraa lähtee todella paljon kierrätykseen myös paluumuutossa. :joojoo:

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Minäkin hävitin kamalasti tavaraa, kun viimeksi poikamiehenä vaihdoin kotia ja en todellakaan kaivannut mitään niistä rojuista. Esim. jonkun valtavan cd- tai dvd-kokoelman haaliminen on turhinta maailmassa, mutta siitäkään tavasta en vielä ole kokonaan päässyt eroon. Hyvällä polulla kuitenkin ollaan, kun taannoin ulkoinen kovalevy-asema kyrvähti vieden mennessään mm. viisu-mp3-kokoelmani ja minä ollut moksiskaan. En kaipaa edes niitä bittejä :shock: Ennen muinoin olisin ollut murheen murtama. Nykyään on Elisa viihteet, Netflixit ja Spotifyt sun muut joista saa kuunnella enemmän musiikkia ja katsella enemmän elokuvia ja tv-ohjelmia, kuin kukaan elämänsä aikana ehtii edes katsella :heh: Vaatteitakin on ihan liikaa - käytän ehkä 20 prosenttia tuon kaapin sisällöstä eli työmaata on täälläkin vielä jäljellä :heh:

Viitaten vähän toiseen keskusteluun, jossa puhuttiin pariskuntien osapuolten alkoholinkäytöstä, niin melkein pitäisin tärkeämpänä että pariskuntien molemmat kumppanit olisivat siisteystasoltaan samaa luokkaa :miettii: Itse olen elänyt avoliitoissa useanlaisten henkilöiden kanssa, mutta kyllä onnellisin tässä asiassa olen nyt kun elän samansiisteyksisen ihmisen kanssa :mrgreen:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Margot »

Tuo on kyllä taivahan tosi. Olen yrittänyt elää erittäin siistin ihmisen kanssa (olin itse muinoin nykyistä sotkuisempi), ja se oli kyllä ihan helvettiä - molemmille. :heh:
What color is your life?

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Vaikka en asukaan miesystäväni kanssa samassa asunnossa, on tuossa todellakin perää. En jaksaisi yhtään, jos pitäisi kotona siivota hänen jättämiä suuria sotkuja tai jos hänen luonaan olisi alituiseen sotkuista. Olemme molemmat suhteellisen siistejä, ja yleensä jos toisen luona on aivan kamala sotku, siitä mainitaan eikä siellä aikaa ennen siivoamista vietetä. Toisinaan myös autamme toisiamme siivouksessa, jos toisella on paljon siivottavaa. Se on ihan kiva ja huomaavainen tapa. Tavallisesti kuitenkin se, jonka luona ollaan, huolehtii kaikesta, ja toinen voi vain olla.

Itse olen viime aikoina muuttanut pienen asuntoni järjestystä kohti käytännöllisempää, ja nyt alan olla tyytyväinen, kun tuli uusi jääkaappipakastinkin tänään. Silloin, kun olen siivonnut kunnolla, olen yleensä muutaman päivän todella nipo sen suhteen, että kaikkialla on siistiä. Sitten tulee joku hetki, kun tulee sotkua, eikä kaikkea jaksa/ehdi siivota, ja sitten alkaa kerääntyä vähän lisää sotkua, kunnes huomaan, että nyt on pakko taas siivota. Sitten siivoan taas kunnolla ja kehä alkaa uudestaan. Toivon, että nyt, kun asunnossani on myös jotain järkeä, pystyn pitämään paikat niin siisteinä kuin mitä ne tällä hetkellä ovat. :surrur:

Oma viehätyksensä on kyllä minulle myös suursiivoamisessa. Siis siinä, että jostain ruuanlaiton, bileiden, yövieraiden ja krapulapäivän jälkeisestä katastrofitilanteesta päädytään yhdessä päivässä tiptop-puhtaaseen kämppään. :rakkaus:

Pitäisi kyllä muuten käydä kaikki vaatteet läpi. Pyykkikorini on ollut täynnä varmaan puolitoista vuotta, enkä edes tiedä, mitä siellä on alimpana. :heh: Varmaan jotain rottia. Ei sinne pohjalle tule kajottua, kun päällimmäiset tulee aina vain pestyä, käytettyä ja laitettua uudelleen päällimmäisiksi. :puna:
Viimeksi muokannut riksa[, 02 Tammi 2014, 18:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Margot »

riksa[ kirjoitti:Pyykkikorini on ollut täynnä varmaan puolitoista vuotta, enkä edes tiedä, mitä siellä on alimpana. :heh: Varmaan jotain rottia.
:rofl:

Mun pitäisi kyllä myös käydä vaatteita läpi. Mulla on ties mitä säästettyjä rättejä, joita en ole raaskinut heittää roskiin/UFFille. Nämä majailevat epämääräisenä myttyinä pahvilaatikoissa ja muovipusseissa. :puna: Ja on mulla ihan vaatekaapissakin kamaa, jota en käytä ja joista osa ei edes sovi.
What color is your life?

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Tuosta tavaroiden kaipaamisesta sanoisin vielä sen verran, että meidän kotiinhan murtauduttiin muutamia vuosia sitten ja kummasti siitäkin selvittiin, vaikka murtovarkaat veivät tärkeitäkin tavaroita. Eniten jäi harmittamaan mun läppärin vieminen, sillä siinä oli mun valokuvat ylioppilaskuvista lähtien, eikä niistä tietenkään ollut kopioita missään. Mutta enpä mä niitäkään enää juurikaan murehdi. Ne tapahtumat on kuitenkin mun päässä, muistoina.

Vastaa Viestiin