VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Vapaata viisukeskustelua
Avatar
Katie Boyle
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 599
Liittynyt: 30 Kesä 2005, 19:20
Paikkakunta: London, United Kingdom
Viesti:

VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja Katie Boyle »

Kuva Kuva Kuva KuvaKuva Kuva
Viisukuppila täyttää tänään ruhtinaalliset kymmenen vuotta. Kuluneen kymmenen vuoden aikana pienimuotoisesta keskustelupalstasta on kasvanut erittäin aktiivinen fanifoorumi sekä kohtaamispaikka kaikenikäisille suomalaisille viisufaneille. Viisukuppila onkin tarjonnut viisufaneille ympäristön, josta löytyy aina samanhenkisiä ja asioista perillä olevia keskustelukumppaneita. Monet ystävyyssuhteet, ja jopa avioliittoihin johtaneet rakkaustarinat ovat saaneet alkunsa juuri Viisukuppilan kautta. Ja mitä itse euroviisuihin tulee, niin vuosien kuluessa Viisukuppilasta on kasvanut myös aikamoinen infopaketti. Tästä on osoituksena foorumin Viisula-alue, uutissivumme sekä historia-osiomme. Ja se, mitä sivumme ei kerro vielä, selviää varmasti foorumilla kyselemällä.

Kuva KuvaKuvaKuva Kuva

Nyt, noin 1 081 300 viestiä myöhemmin on siis aika juhlia. Tuohon viestimäärään ja kuluneeseen kymmeneen vuoteen mahtuu paljon upeita euroviisuhetkiä ja -kokemuksia. Näistä ehkä suurimpia Suomen historiallinen viisuvoitto sekä sitä seuranneet kotiviisut. Mutta mitkä ovat juuri sinun parhaimmat Kuppila-muistosi? Miten Kuppila on vaikuttanut juuri sinun elämääsi? Onnitteluketjumme on nyt avoin paljastuksillenne.

Kuva Kuva KuvaKuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Erittäin paljon onnea rakkaalle Viisukuppilalle! Long live ja sitä rataa! :ihana:

Vaikka en ole täällä pyörinyt kuin vasta noin kolme vuotta, on Viisukuppilasta tullut erittäin iso ja tärkeä osa elämääni. Olen löytänyt täältä paljon ystäviä, jollaisia en varmasti olisi löytänyt ilman tätä foorumia. Lämpimästi haluan muistaa nimimerkki riksa['a, johon tutustuin ensimmäisenä Viisukuppilaan rekisteröitymisen jälkeen. :hali: Ensimmäisen nuorisomiittini jälkeen tutustuin myös aivan mahtavaan viisunuorten porukkaan, joista osasta on tullut elämäni tärkeimpiä henkilöitä. Erityiskiitokset siis arkeni piristämisestä ainakin seuraaville nimimerkeille: TomppaJr, Mattokauppias ja akuankka13. Viisukuppilassa luotujen suhteiden ja kattavien, matkaa koskevien tietopakettien ansiosta pääsin myös toteuttamaan ensimmäisen viisumatkani, joka oli unohtumaton elämys. Sen jakamisesta kiitän aiemmin mainittujen TomppaJr'n ja akuankka13'n lisäksi meistä viisumatkalla huolehtinutta Serduchkaa ja matkalla mukana olleita Ansarinia ja Edward Sibeliusta.

Viisukuppila on minulle paikka, jossa voin kertoa elämäni ylä- ja alamäistä ja saada elää mukana myös muiden ilon ja surun hetkissä. Viisukuppilasta löytyy aina nopeasti tieto kaikesta viisuista liittyvästä ja tämän vuoksi muita viisusivustoja ei oikeastaan tarvitsekaan. Livekeskusteluihin liitettävät stream-linkit ovat piristäneet iltojani todella monesti ja niistä suuri kiitos niitä laittaville. Hienosti kirjoitettuja historia-artikkeleja päädyn lukemaan kerrasta toiseen ja Viisula on varmasti paras keksintö ikinä. Kiitos siis kaikille, jotka ovat olleet mukana niin Historia-sarjan kuin myös Viisulan teossa.

Ilman Viisukuppilaa elämäni olisi varmasti paljon tylsempää, enkä varmaan koskaan olisi löytänyt niin ihania ystäviä kuin täältä. Tulevaisuudessa toivon tapaavani vielä enemmän kuppilalaisia ja uskaltaa käydä myös muissa viisutapahtumissa. Kiitos Viisukuppila näistä vuosista ja toivon todella, että pääsemme viettämään Viisukuppilan synttäreitä vielä monet vuodet. <3
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

^ :hali: :ihana:

Kiitokset Viisukuppilan väelle. :ihana: :ihana: :ihana: Muutama päivä sitten oli tehtävänä pohtia, miten harrastukset ovat muokanneet elämääni. Euroviisut ja sitä kautta Viisukuppila ja sitä kautta viisuihmiset muuttivat elämäni n. kolme vuotta sitten aivan täysin, ja ilman heitä en olisi edes lähtenyt alun perin Helsinkiin, josta en tiennyt muuttaessani lähes mitään. Mutta mulla oli silti mun yhteisö. Kyllä tää on vaan niin ihana paikka, ja tällä paikalla on niin ihania seurauksia. :ihana:

:barba:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

ONNEA RAKKAALLE KUPPILALLE! <3 :tuuletus: :barba: :bileet:

Siitä on pian 10 vuotta, kun itsekin rekkauduin tänne palstalle. Enpä olisi silloin kuudentoista vanhana uskonut, että vielä kymmenenkin vuoden kuluttua tulisi kirjoiteltua täällä, puhumattakaan kaikista ihanista ihmisistä, joihin olen saanut tutustua. :ihana: Kiitos ylläpidon väelle, teille vakikirjoittajille ja KAIKILLE viisuihmisille, jotka jaksatte pitää Kuppilaa elossa!
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19774
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Ja toinen vuosikymmen koittaa. :tuuletus: Tämä on hieno foorumi, olen todella iloinen, että viitisen vuotta sitten tämän löysin. Foorumin kautta viisuharrastukseni laajeni todella, koska kuppila sai minut kiinnostumaan myös vanhemmasta viisuhistoriasta ja eri maiden karsinnoista. Kohtahan siitä tosiaan on jo viisi vuotta, kun kahdeksannen luokan kevättalvella tuli yhdelle netin keskustelupalstalle nimimerkki luotua. :shock:

Onnea yhdelle suurimmista suosikkinettisivuistani, tämän juhlinnan uskon tarkoittavan, että pääsemme vielä juhlimaan ainakin Viisukuppilan 20-vuotispäiviä. :peukku:

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Onneksi olkoon 10-vuotias Viisukuppila! On ollut ilo ja kunnia olla mukana niin sivuston toimittajana, blogistina kuin myös keskustelufoorumin turhan lätisijänä. 25 529 kirjoitettua viestiä jälkeeni jättäneenä... Kisun viisutyrkyn sanoin: Kiitos ja anteeks! :kaunis:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Oikein paljon onnea rakkaalle Viisukuppilalle! :tuuletus: :ihana: Vaikka itse olenkin ollut täällä vasta n. 2,5 vuotta (toisella käyttäjällä aijemmin) niin on tästä silti tullut hyvin tärkeä foorumi, vaikka kavereita täällä ei kauheasti olekkaan. Onnea vielä kerran
Viimeksi muokannut WildDance, 11 Marras 2013, 19:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Onnea täältäkin koko porukalle :hali: Minäkin kirjoittelin jo Viisukuppilaa edeltävillä palstoilla, mutta kyllä Kuppilan myötä viisuharrastus lähti täysin lapasesta :heh:
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13258
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Onnea kosolti VIISUKUPPILA! :ihana: Täällä sitä immeinen viihtyy. :uujee:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2834
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Onnea Viisukuppilalle! :juhla:

Kolme ja puoli vuotta täällä ovat antaneet paljon. Oikeastaan voisin sanoa, että Viisukuppila ja erityisesti ihmiset täällä ovat auttaneet luomaan itseäni. On vapauttavaa, kun saa keskustella ja vuorovaikuttaa sellaisten mielettömien persoonien kanssa, jotka eivät teilaa vaikka innostaja, ilonaihe, kiinnostuksen kohde tai murhe koskisi mitä tahansa. Nimimerkeistä Samiasd, TomppaJr ja akuankka13 on muodostunut toivottavasti elinikäisiä ystäviä netin ulkopuolellakin. <3 Viisukuppilaa voisi ajatella vähän kuin toisena, parempana maailmana.

Kiitos koko Viisukuppilan väelle asianmukaisista ja kattavista tietoiskuista, artikkeleista, raporteista jne. Kaikki toiminta, mitä täältä ikinä löytyykään, on sisällöllistä. Erityisesti käännöskilpailut vaikuttavat elämääni niin suuresti, että ilman niitä elämästäni puuttuisi melko iso pala.

Avatar
barbarossa
Tiskijukka
Tiskijukka
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Hurraa, kippola! Kuva Vaikka keskustelu osittain siirtynyt somen puolelle, ollaan täällä yhä aktiivisia ja uusia käyttäjiä riittää.

Marjukan tavoin kirjoittelin aiemmille palstoille minäkin, mutta kuppilasta muodostui sitten tällainen kotoisa paikka. Kuva En vain tajua, että siitä on jo 10 vuotta. :shock:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja Mattan »

10 vuotta sitten en ollut edes katsonut Euroviisuja. Puolitoista vuotta sitten isäni bongasi Viisukuppilan edustajan uutisista ja kehotti tirkistelemään sivustoa, ja niin myös tein. :heh: Liittyessäni Kuppilaan oli se saavuttanut jo 8,5 vuoden kunnioitettavan iän, joten kaikki kunnia ns. "Kuppilavanhuksille", joita ilman tämä foorumi ei edes olisi pystyssä eivätkä hieman nuoremmat viisufanit olisi ikinä saaneet tietää, että joskus muinoin oli olemassa maaginen paikka, jossa kaikki olivat kiinnostuneita Euroviisuista.

Satuin liittymään juuri ennen Kuppilan ensimmäistä nuorisotapaamista, joten se puoli on aloitettu. Nyt täysi-ikäisyyden myötä ehkä pitäisi ruveta käymään jossakin baarin hämärissä laulamassa viisuja ja näkemässä hieman vanhempiakin ihmisiä, mikäli uskaltaa. :apuva:

Suurkiitos kaikille Kuppilan käyttäjille, jotka ovat pitäneet tätä palstaa pystyssä noin liituajalta lähtien, ja toivottavasti pääsemme tulevaisuudessa vielä Viisukuppila-rinnakkaistodellisuuteen, mikäli scifi-tarinat pitävät paikkansa. :tapu:
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Samiasd kirjoitti:Viisukuppilassa luotujen suhteiden ja kattavien, matkaa koskevien tietopakettien ansiosta pääsin myös toteuttamaan ensimmäisen viisumatkani, joka oli unohtumaton elämys. Sen jakamisesta kiitän aiemmin mainittujen TomppaJr'n ja akuankka13'n lisäksi meistä viisumatkalla huolehtinutta Serduchkaa
Serdu-äiti kiittää. :kaunis: :heh:

Onnittelut Viisukuppila! :poks: :tanssi_02:

Enpä tiedä, missä olisin nyt ilman Viisukuppilaa. Täältä olen rikastunut monilla ystävillä, joita on liian monta nimettäviksi. Infoa on tullut, kirjoiteltua on tullut (sen näkee viestieni määrästä, vaikkei kaikki välttämättä olekaan täyttä asiaa :puna: ) ja suuria tunteita on tullut myös koettua. Toivottavasti Kuppila jatkaa tästä vielä ainakin 10 vuotta eteenpäinkin.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Näin se aika vierähtää, Viisukuppilakin on jo 10 vuotias! :tapu: Aintsun tavoin enpä olisi uskonut, että tämä foorumi on yhä pystyssä tai että itse vielä kirjoittelen tänne. Olinhan 17-vuotias lukiolaistytönhupakko, joka eräänä marraskuisena iltapäivänä tänne rekisteröityi. :heh:

Jännittävää miten paljon tuossa 10 vuodessa on tapahtunut täällä ja myös omassa siviilielämässäni. Olen asunut 17-vuotiaana vielä vanhempieni luona ja vuosien aikana olen mm. saanut ajokortin, kirjoittanut ylioppilaaksi, päässyt jatko-opintoihin, muuttanut pois kotoa, kokenut ensirakkauden, saanut töitä jne. Voisi sanoa, että olen
elänyt koko ajan kietoutuneena tähän foorumiin.

Muistan toki myös YLE:n foorumin ja myös Viisupalstan, joille en toki kirjoitellut niin paljon. Viisupalstakin veteli viimeisiä hengityksiään, kun itse olin siellä. Kummastelin kolmen foorumin olemassa oloa ja kommentoinkin tänne foorumiin rekisteröityessäni, että "No tämähän näyttää vallan mukavalta. Mutta jos olisi vain yksi foorumi niin se olisi yksinkertaisempaa...." :rofl: Olinpas mä malttamaton! Ehkä ensimmäiset vuodet olin vähän enemmän sivustaseuraajana, mutta viisutapaamisten myötä pääsin itse enemmän sisälle foorumiin ja kirjoittelijoista tuli minulle ystäviä. Ensimmäisenä tutustuin nimimerkki Toniin, josta tuli messenger-keskustelujemme myötä ensimmäinen viisuystäväni. Toni perehdytti minua viisujen historiaan ja tutustutti moniin klassikkokappaleisiin. Muistan että hehkutimme yhdessä ainakin Karolina Gočevaa. :heh:

Vuonna 2005 katsoin Euroviisufinaalin yhdessä nuoruuden kavereideni kanssa. Voitto meni Kreikkaan ja päätin samana iltana, että ensi vuonna menen paikan päälle katsomaan viisuja, olkoot se vaikka ylioppilaslahjani. Liityinkin Suomen Euroviisuklubi Ogaeen ja varasin heidän kauttaan kisamatkan Ateenaan. Vauhtia Ateenaan kävin ottamassa Turun Caribiasta Suomen karsinnasta ja majoituin monien muiden fanien tavoin Turun Omenahotelliin. Tuolta matkalta muistan ainakin Aiku-trion, Marjukan ja Miikin. Muistan jutelleeni myös jotain ihan pientä tonywernerin kanssa Omenahotellin edustalla seuraavana väsyneenä aamuna. :ihana:

2006 lähdin sitten yksin matkaan Ateenaan. Ateenan reissuni ei ehkä ollut mikään oppikirjamalli siitä, miten lähdetään viisumatkalle. Näin tuolla reissulla ensimmäisen kerran Violeten, Jvvv:n, Itikan, Kosti-71:n, Soppiksen, Leenan ja Kais(t)an. Matka ei kaduttanut tietenkään, kun tulos oli parhain mahdollinen, mutta olisi se paremminkin voinut omalta kohdaltani mennä. :peukku:

2007 Helsingin viisuihin minulla oli liput vain kenraaleihin ja varsinaisen finaalin kävin katsomassa nimimerkki Magnumin luona. Paikalla oli myös Aintsu, Nightingale ja Vompeli. Tämän jälkeen tulikin tavaksi lähteä aina Suomen karsintaan, ja 2008 etkoille lähdin ihan yksin, jolloin tutustuin ainakin Metsikseen, Prinsessaan, Kwakkiin, Waddeen, Naaliin, Margottiin ja moneen muuhun.

2008 viisuharrastus lähti ihan uudelle tasolle, kun lähdin myös Lieksaan Muzamazan järjestämälle Jongunjoen viisuleirille. Tuo taisi olla Jonku numero kolme? Neljä upeaa päivää Lieksan erämaassa glitterien, puuhkien ja meille kaikille rakkaan musiikin ympärillä. :solttu: Taisin rakastua viisufaneihin enemmän tuolla reissulla ja ymmärsin, että tämä on nyt elämäni suunta. :heh: Tuolloin aloin käydä myös euroviisufanien virallisissa pikkujouluissa.

2008 jälkeen itselleni viisutapahtumia on tullutkin paljon lisää. Virallisten tapaamisten lisäksi olen saanut kutsuja ihmisten syntymäpäiville, muuttoavuksi, tupareihin, valmistujaisiin ja jopa häihin. :ihana: Viisuystävät ovat parhaita ystäviäni. <3 Olen saanut tältä foorumilta varmaan kaiken mitä saada voi. Riksa[n tavoin en olisi muuttanut Helsinkiin ilman viisukavereita. Vuosien saatossa ystävyyteni tonywerneriin muuttui rakkaudeksi ja muutin hänen kanssaan Riihimäelle. Euroviisut, Viisukuppila ja oma elämänikin jatkuu. <3

Eläköön elämä ja Euroviisut!

...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Sagapo
Tarjoilija
Tarjoilija
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Viisukuppila. Kymmenen vuotta.

Aivan mahtavaa!

Muistan, kun kaikki alkoi. Aluksi oli vain pari kategoriaa, ja niissä vain muutama viesti. Koska euroviisuaiheisia keskustelupalstoja oli tullut ja mennyt, ei tämänkään pitkäikäisyydestä voinut olla varma.

Mutta niin vain on kymmenen vuotta tullut täyteen. Ja näyttää siltä, että helposti menee toinenkin samanlainen pätkä. Viisukuppilaan on tullut paljon uusia nuoria kirjoittajia, joilla on viisuihin samanlainen innostus kuin minulla Viisukuppilan aloittaessa.

Silloin elettiin vuotta 2003, ja olin aivan hurahtanut Euroviisuihin. Käytännössä ajattelin joka päivä tuota mahtavaa laulukilpaa.

Toivoin niin hartaasti, että Suomi joskus menestyisi. Ja että Italia palaisi kilpailuun. Molemmista tuli totta nopeammin kuin osasin aavistaa.

Seuraavaksi toivon, että Suomen huippuartistit innostuvat UMK:sta ja orkesteri palaa Euroviisuihin.

Käännöskisat ovat antaneet minulle paljon. Mahtava harrastus. Jokin päivä vielä palaan kääntämään.

Nykyään en enää paljon kirjoita Viisukuppilaan, mutta lukemassa käyn silloin tällöin. Aina kun kirjoitan selaimen osoiteriville tutun osoitteen, silmieni ohi vilahtavat ne lukuisat viestit, jotka kymmenen vuoden aikana ovat saaneet suuni hymyyn. Ne monet viisutapaamiset, joissa niin erilaisia ihmisiä yhdistävät niin monet asiat. Ja samalla hetkellä muistan myös ne laulut, jotka tämän foorumin kautta olen löytänyt.

Viisukuppila. Yli miljoona viestiä. Ja yhtä monta muistoa.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^^ Tuo oli ehkä kaunein viesti minkä olen hetkeen lukenut. <3

Kiitos myös kaikille, jotka ovat minut maininneet omissa viesteissäni. Tulen teidät takuulla vielä mainitsemaan itsekin jossain vaiheessa, mutta aloittakaamme silti aivan alusta.

Euroviisukiinnostukseni alkoi vuonna 2006. Toitotan ielä tässäkin viestissä, kuten kaikissa muissakin asiaan liittyvissä viesteissäni, että ei, kiinnostukseni ei herännyt Lordin takia, vaan Maltan ja Saksan. Rakastuin niihin kappaleisiin, ja rakastan edelleenkin. Ensimmäiset muistoni euroviisukeskusteluista internetissä ovat jostain vuodelta 2008 ja Radola-nimiseltä Sims-foorumilta. Siellä oli muutamia semi-innokkaita viisuilijoita, ja ehkä jotkut heistä tunnustavat eksyneensä myös Kuppilan puolelle. ;) Mutta niin siis: sinne tuli kirjoiteltua kaikenlaisia heikkotasoisia viestejä alle viisitoistakesäisenä. Jossakin vaiheessa tein myös Viisukuppilaan tunnuksen, nimellä TomppaJr, mutta en ikinä saanut aktivoitua sitä, koska olin laittanut sähköpostiosoitteekseni jotain kukka.kikkare@plööplöö.argh -tyylistä. (HUOM: Tämä kohta on tärkeä jatkon kannalta, joten pistäkää se muistiin. :heh: )

Koska en saanut surukseni aktivoitua nimimerkkiäni, niin tyydyin epäilyttävään seuraan Sims-pelifoorumilla. Tunsin tosin oloni liian viisaaksi sinne: tiesin kaikkea hauskaa viisuista, ja siellä kukaan ei tiennyt mitään. Joku esimerkiksi jakoi eräänlaisessa viisupelissä pisteitä sen mukaan, mitä ajatteli maista. "Islanti on sympaattinen maa, biisiä en tosin edes ole kuullut, 12 pistettä!" :roll: Koin ääretöntä turhautumista! Turhauduin tuskissani vielä parin vuoden ajan, ennen kuin mittani täyttyi. Viimein vuonna 2010 olin erkaantunut aivan liikaa Radolan maailmasta, ja tiesin, että nyt olisi muutoksen aika! Tulin siis takaisin Viisukuppilaan. En uskaltanut vielä rekisteröityä, mutta aktiivisesti seurasin sivusta, ja muutamien ihmisten huikea tiedon määrä sai minut valtoimenaan ihailemaan tätä paikkaa. Erityisesti nimimerkin Serduchka viestimäärä ja tietotaso saivat minut täysin ymmälleni. Ensimmäistä kertaa elämässäni koin, että en tiedä euroviisuista paljoakaan. Jokin kipinä leimahti liekkeihin sisälläni. Tänne minun olisi pakko päästä! Tahdon tietää lisää! Yritin rekisteröityä, mutta yllätys yllätys TomppaJr oli varattu nimimerkki. Miksiköhän? :rofl: Noh, päätin olla nokkela, ja tehdä nimimerkikseni _TomppaJr_.

5.4.2010 alkoi uusi aikakausi elämässäni. Liihottelin pitkin vaaleanpunaisia foorumeja ja syöksähtelin joka puolelle kuin ekstaasin vallassa. Ensi töikseni päätin tursauttaa viestejä ihan väärään paikkaan, mutta ystävällisesti Timoteus siirteli viestini niille parempaan paikkaan ja vielä semiystävällisesti toivotti minut tervetulleeksi. :mrgreen: Pahoitteluni. Tämän jälkeen alkoi armoton spämmi joka paikkaan, ja muutamassa viikossa olin kirjoittanut jo noin sata viestiä. Aloin myös osallistua Käännöskisoihin. Ensimmäinen kilpailuni oli szigetin valvoma Valko-Venäjän kilpailu, jossa jäin ylivoimaisesti viimeiseksi. Mutta tästä kuitenkin alkoi rakas harrastukseni, joka on kestänyt läpi vuosien ja katkerien epäonnistumisien. Tuon ensimmäisen kilpailun yhteydessä myös nimimerkkini muuttui nykyiseen muotoonsa, kun käskin Timoteuksen ihan viattomasti vain jättää alaviivat pois pistetaulukosta tai tulostenjulkistusketjusta, mutta hänpä poistikin ne koko tunnuksesta. Kiitos vaan. :mrgreen: Kaivelen nyt ehkä vähän vanhoja, mutta satutko, Timoteus, muistamaan, että herjasiko sivusto jotain kun vaihdoit nimimerkkini alaviivattomaan muotoon? Ja että jouduitko poistamaan sen 2008 tekemäni tunnuksen, koska sitä ei ainakaan mistään löydy. Olisi ihan vain kiva tietää. En siis voi vaatia, että muistaisit, mutta jos muistat.

Nyt jälkikäteen luettuna liki kaikki 2010 kirjoittamani viestit ovat aivan kamalia ja noloja. Toivon ja painotan, ettei kukaan muistelisi niitä enää tosissaan tai minun tämänhetkisinä puheinani. Minä en todellakaan ajattele enää liki mistään asiasta samalla tavoin kuin tuolloin, enkä muutenkaan voisi olla ihmisiä kohtaan noin töykeä mitä joskus olin. Tahdonkin pahoitella tässä kappaleessa kaikkea, jota vanhoissa viesteissäni olen kirjoittanut. Erityisesti tahdon pyytää anteeksi heiltä, joita olen sekavissa ajatuksissani vahingossa loukannut. Olin tuolloin aivan kummallinen, sosiaalisesti melkein täysin syrjäytynyt nuori, joka omisti typerän huumorintajun ja huonot mielipiteet. Enkä kunnioittanut muita ihmisiä lainkaan. Erityisen pahoillani olen siitä köyhyys-kriisistä ja sitä seuranneista kamalista asioista. Näen edelleenkin painajaisia säännöllisin väliajoin kyseisistä viesteistä, ja ne eivät todellakaan ole mitään järin kivoja unia. Näiden kaikkien kriisien seurauksena saan edelleenkin välillä hassuja sarkastisia kommentteja päälleni, mutta ehkä minä ne ansaitsen. Tai olen liian herkkä huomaamaan sarkasmia sielläkin missä sitä ei ole...

No joka tapauksessa, siirryttäköön eteenpäin ja hieman positiivisempiin asioihin. :heh: Vuonna 2011 sosiaalistuin suuressa ujoudessani ja syrjäytyneisyydessäni (Taipuuko tuo noin?), sillä osallistuin ensimmäisen kerran esikatselutilaisuuteen. Siellä olin kyllä elämäni suunnalle tyypilliseen tapaan todella syrjäytynyt ja yksinäinen, ja sainkin osakseni sääliviä katseita mm. Serduchkan ja jee euroviisutin suunnalta. Kyllä, minä näin ne sormella osoittelut ja supinat, vaikka käänsinkin katseeni pois. :heh: Onnistuin myös keräämään suuresti rohkeuttani, ja uskaltauduin puhumaan nimimerkille akuankka13... Kukapa olisi uskonut, että siitä kiusallisuuden multihuipentumasta versoisi vielä lopulta kaunis ystävyyssuhde, joka kulminoitui viisumatkalla Søren Kierkegaardin haudan viereisen puun juurelle jossa makasimme päällekkäin ja puhuimme syvällisyyksiä. Mutta ei mennä vielä asioiden edelle! Nyt olemme vasta kiusallisesti viisuesikatselutilaisuudessa, ja päädymme lopulta vierekkäisille penkeille. Emme tosin puhuneet mitään koko tilaisuuden aikana, koska emme uskaltaneet... Voi niitä aikoja! Esikatselutilaisuudesta seurasi myös vähemmän kiusallisia asioita, sillä seuraavaksi elämääni saapasteli nimimerkki Mattokauppias, ja me tapasimmekin ensimmäisen kerran Porvoossa joskus heinäkuun puolessa välissä 2011. Se oli kiva tapahtuma, ja sain käytännössä ensimmäisen liveviisuystävän. Jee! :uujee: Ja söin ensimmäistä kertaa elämässäni vaahtokarkkijäätelöä.

Vaikka Mattokauppias olikin ensimmäinen liveviisuystäväni, olin minä nimimerkkien Samiasd ja Tontsa/Tirppa kanssa keskustellut jo pidemmän aikaa Facebookissa ja Messengerissä. Myös nimimerkki + Viisut + oli alkanut tulla tutuksi. Noin vuoden ajan en nähnyt ketään livenä, kunnes tuli jälleen viisuesikatselut. Silloin tutustuin paremmin Serduchkaan ja muihinkin, en edes muista ketä kaikkia siinä oli. Myös ESC93 tuli tutuksi, koska hän toimi muutamissa tilaisuuksissa henkilökohtaisena autokuskinani. Saapuipa esikatseluihin myös akuankka13, mutta vähän myöhässä. Joka tapauksessa: 2012 kesällä alkoi tapahtua. Toimin nokkamiehenä järjestämässä ensimmäistä nuorisomiittiä, ja se sujuikin oikein mainiosti. Tutustuin paljon uusiin ihmisiin, ja sain nettitutuille kasvot ja vartalot. Ihanuutta! :uujee: Kesän mittaan oli Helsingin miitin lisäksi pari muutakin nuorisomiittiä, yksi myös talvella, ja lähennyimme porukkana aivan valtavasti niiden aikana. Tässä vaiheessa oli myös aika selvää, että Malmön lähtisimme. Lopulta porukaksi valikoitui minä, akuankka13, Samiasd ja Serduchka. Ei muuta kuin innokkaasti odottamaan matkaa! Kaikki meni kuitenkin alusta pitäen ihan pieleen, koska suostuin maksamaan velaksi mitä ihmeellisempiä asioita. Onneksi selvisimme kuitenkin lähtövalmiuteen, vaikka ihmisillä olikin vaikeaa. Matkaan änkeytyi myös ylimääräinen henkilö, Kuppilasta epätuttu Edward Sibelius.

Niin tuli viisumatkan aika! Myös matka meni minun osaltani melko pieleen kaikilta osin, enkä muista reissusta päällimmäisinä asioina mitään muuta kuin hemmetinmoiset rakot jaloissani, liian aikaiset herätykset, väsyneet harhailut Kööpenhaminan kaduilla ja väkivaltaisen irroittautumisen Valentina Monettan halauksesta. Onneksi pienellä kaivelulla muodostuu mieleeni myös hyviä asioita, kuten kakkossemin kenraaliharjoitus, Pallero-hetki, Emporia sekä viisuvesi. Mutta yleiskuva on silti negatiivinen, valitettavasti. :lohduton: Edward Sibelius ja Ansarin tosin toivat reissuun ihmeellisiä ulottuvuuksia, ja uskonkin, ettei kenenkään muun viisumatka ollut lähelläkään minun kokemaani. Kukapa muu voisi sanoa harrastaneensa roolipelausta Kööpenhaminan Omenahotellissa tai etsineensä vanhoja antiikkikirjakauppoja samaisen kaupungin pikkukujilta? Noh, toivottavasti ensi vuonna menee paremmin ihan yleiskuvallisestikin. :peukku: Nyt viisumatkasta tointuneena voin kuitenkin sanoa, että olen alkanut saada elinikäisiä ystäviä ihanista kuppilalaisista. Elämäni olisi melko erilaista ilman teitä: tuskin yhtä iloista tai sosiaalista. Ja olenhan tämän foorumin kautta saanut huikeasti lisää itseluottamusta ja rohkeutta tutustua uusiin ihmisiin. Tuoreimpana esimerkkinä Hazard, jonka luona tänään kävin spontaanisti piipahtamassa. Onneksi on Viisukuppila!

ps. tahdon myös kiittää seuraavia henkilöitä, joita en saanut ujutetuksi tarinaani:

Kosti-71: sinä olit käytännössä ensimmäinen kuppilalainen, jolle uskalsin puhua. Sinun kanssasi oli vain helppoa tuolloin pienenä ja ujonakin rupatella. <3
Tiina: sinun huikea positiivisuutesi ja pirteytesi on pelastanut joka kerta päiväni, kun sinuun olen vähänkin ollut tekemisissä (esim. esikatselut). Sinä vain tartutat iloasi muihin ihmisiin ihanan tehokkaasti. <3
Toni: sinä olet tyyliin ainoa kuppilalainen, jonka koen uskoneen minuun jopa pönöilevinä alkuaikoinani, jolloin kaikki muut pitivät minua ärsyttävänä kakarana. <3
Margot ja Violette: suurimpien surujeni ja masennuskohtauksieni aikana teiltä kahdelta olen saanut ne lohduttavimmat kommentit. <3
romualdo: ihana rompsu on piristänyt hauskoilla viesteillään täällä kuppilassa aina <3 , kun taas Facebookin vastaavanlaisena tyyppinä on nimimerkki AntSa: tuollaista positiivista elämänasennetta ei voi oppia, sen on pakko olla syntymänlahja. <3
Aintsu ja Jonnuli: Facebookin puolella teidän päivityksiin on varmaan tullut eniten kommentoitua kaikkea ihan hupsuakin. :mrgreen:
Erityiskiitos myös jokaiselle, joka on näiden vuosien varrella hyväksynyt minut Facebookissa ystäväkseen. Minä arvostan todella viisuystävieni päivityksiä, ja minusta on ilo tietää mitä teille kuuluu ja kommentoidakin joskus jotain. Enkä ole vihainen teillekään, jotka ette ystäväpyyntöäni ole jostakin syystä hyväksyneet, teillä on pakko olla hyvä syy siihen, ja minä kunnioitan sitä. Erityisen suuret pahoitteluni tahdon sanoa heille, jotka ovat kokeneet, että minä olen ansainnut tulla poistetuksi kaverilistaltanne (joskus suoraan estolistalle). Teille minä olen varmaan tehnyt jotakin, joka on pahoittanut teidän mielenne kunnolla. En todennäköisesti ole tehnyt sitä tietoisesti, mutta jotakin pahaa varmaan olen tehnyt. Anteeksi siitä. <3

Ja jos joku jaksoi lukea tänne asti (ihmettelen, jos jaksoi), niin pakko minunkin on tursauttaa tämä sama ilmoille mitä kaikki muutkin ovat tursauttaneet:

:pannu: SUURET ONNITTELUT VIISUKUPPILALLE JA PITKÄÄ IKÄÄ! :pannu:

(Pahoitteluni tönköhköstä kielestä, en jaksa nyt ihan oikolueskella tätä kovin montaa kertaa. :heh: )
Meow cat, please meow back.

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

TomppaJr :hali:

Voin kyllä yhtyä suurimpaan osaan noista lopun kiitoksista, vielä erityisesti Margotin ja Violetten osalta ja juurikin samasta asiasta. <3
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja Happy »

Jee onnea vaan Viisukuppila!
Vaikkei kuppila ole (vielä) vaikuttanutkaan mitenkään elämääni, niin oli mukavaa silti lukea näitä tämän ketjun viestejä :ihana:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja Leo »

:onnea: Paljon onnea Viisukuppila 10 v! Tampere-talossa pidettiin Suomi-viisu kautta aikain -konsertti toukokuun alussa 2006. Kun konsertti oli ohi ja Lordi valittu Suomi-viisuksi kautta aikain, oli jatkot lämpiössä. Siellä kuulin joltakin teistä Viisukuppilasta ja seuraavana päivänä liityin mukaan. Mukavaa on ollut: viisu-uutiset, kisakevään ja eri maiden edustajavalintojen ja itse ESC:n odottelu ja kommentointi oli vienyt mukanaan jo 1970-luvun lopulta lähtien. Viisukuppilan myötä löytyi monta samanhenkistä viisufania lisää, joista joihinkin olen saanut tutustua myös foorumin ulkopuolella. Viisula -ketjuun hurahdin täysin ja tietääkseni olen arvostellut kaikki tähän astiset viisut (tähän mennessä yli 800). Tälle vuosikymmenelle päästiin Viisulassa tänään.
Kiitoksia kaikille Viisukuppilalaisille, tänään juhlitaan :juhla:
Viimeksi muokannut Leo, 28 Marras 2013, 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Elukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1043
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 19:55

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Paljon onnea viisukuppila! Melkein Cliff Richardia lainaten,toivottavasti tämä kuppilan kymmenvuotinen taipale tarkoittaa taas kymmentä vuotta lisää viisukuppilaa! :tuuletus:
Itse kun olen ollut niin vähän aikaa ja liian epäaktiivinen täällä, ei minulla myöskään ole kivaa tarinaa kerrottavaksi :(. Mutta vaikken olisi täällä paljoa kirjoitellutkaan, niin päivittäin täällä käväisen tähystelemässä viisuisia juttuja. Eurovision is my life! Ja Viisukuppila on jotain ainutlaatuista, joka antaa niiiin paljon viisuharrastukselleni, etten osaa sitä edes sanoin kuvailla.
Siis paljon onnea ja suurkiitos Viisukuppila! :hali:
Vaihtuvat sloganit takaisin! :grr:

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8844
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Kaipa sitten minunkin pitää kirjoittaa oma vaatimaton juhlakertomukseni, kun muutkin ovat niin tehneet.

Rekisteröidyin Viisukuppilaan toukokuussa 2008, jolloin olin vielä pieni ja viaton pojanpiiperöinen. Rekisteröitymiseni johtui luultavasti siitä, että olin jo kahden vuoden ajan ollut innostunut euroviisuista ja halusin saada netissä jotain vastapainoa intohimoiselle ankkafaniudelleni. Saman vuoden syksyllä aloin osallistua käännöskisoihin, joista on tullut sittemmin yksi elämäni peruspilareita - niiden ehdoilla aikataulutan kaikki menemiseni ja tulemiseni. Enkä ole varma, olisinko ilman käännöskisoja tässäkään kirjoittamassa tätä elämäniloa uhkuvaa pakkopullaviestiä.

Myöhemmin muut keskustelufoorumit alkoivat jäädä pikkuhiljaa taka-alalle, ja vietinkin pääosan internet-ajastani Viisukuppilassa, sillä olihan se varsin mielenkiintoista olla ajan tasalla siitä, mitä viisurintamalle juuri nyt kuuluu. Sosiaalisia suhteita en päässyt solmimaan, enkä olisi oikeastaan halunnutkaan, sillä tuntemattomille ihmisille puhuminen pelotti minua. Tähän tosin saatiin pieni muutos vuonna 2011 viisuesikatseluissa, kun kävin seuraavanlaisen keskustelun TomppaJr:n kanssa:
"Voinko mää tulla sun lähettyville, kun [epäselvää sössötystä]?"
"Mitä?"
"Niin siis että voinko tulla sun lähettyville, kun [epäselvää sössötystä]?"
"Mitä?"
"Antaa olla..."
Tässäkin tosin vastapuoli toimi keskustelunavaajana. Mutta uusi, lämmin ystävyyssuhde oli syntynyt! Näin varmasti itsekin ajattelin, kun istuin tuona iltana esikatselupenkilläni kuunnellen viisuja ja nuhaisen TomppaJr:n niiskutusta. Liikuttavimmat muistot ovat tulleet jäädäkseen.

Passiivisuuteni ei kuitenkaan ollut poistunut mihinkään, enkä edes uskaltanut pyytää kaikkia mahdollisia viisuihmisiä Facebook-kavereikseni sinne liittyessäni, toisin kuin eräät. Enkä tietenkään osannut tehdä viesteistäni tarpeeksi huomiotaherättäviä ja provosoivia, ja aina kun yritin, oli lopputulos sellainen, jollainen en halunnut sen olevan. Vasta nyt olenkin tajunnut ruveta häpeämään kaikkia viestejäni.

Sosiaalisuusrintamalla tapahtui paljonkin vuoden 2012 aikana - tutustuin nimittäin joihinkin kuppilalaisiin niin syvästi, että pystyin puhumaan heille vapaaehtoisesti! Kasvutarinani huipentuu luonnollisesti vuoden 2013 viisumatkaan, jonka ansiosta olen nyt paljon parempi ja itsevarmempi ihminen yms.! Sosialisoituminen jatkui kesän ajan pienessä viisunuorten porukassa, jonka sisällä käytävät mielenkiintoiset keskustelut luovat jatkuvalla syötöllä mustia ja valkoisia värejä pieneen naivistiseen mieleeni. Voiko elämä siis ihanampaa ollakaan?

Ja kaikki tämä siis on vain Viisukuppilan ansiota!

Lopuksi haluan vielä kiittää kaikkia kuppilalaisia yksilöinä, vaikka kaikki eivät minua tuntisikaan. Viisukuppila on joka tapauksessa pienempi kuin kolme.

(Pahoittelut lyhyestä viestistä.)
Qaj.

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6307
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja mariah »

onnea :) (pahoittelut pitkästä viestistä) ihana kuppila <3

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja Margot »

Viisut ja Viisukuppila on muuttaneet mun elämän täysin ja tarjonneet mulle yhteisön, jossa vihdoinkin tunnen kuuluvani joukkoon. Olen saanut täältä ihanan puolison ja tärkeitä ystäviä. Tuhansia muistoja. <3

Kiitos kauniista sanoistanne, TomppaJr ja Samiasd. :hali: Ihan mieletöntä, että voi tehdä edes jotain pientä hyvää muille ihmisille.

Apua, mä olen ihan liikuttuneena täällä. :mrgreen: Ihania viestejä olette kirjoittaneet tänne!
What color is your life?

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja sziget »

Suuri kiitos henkilökunnalle ja kaikille foorumilaisille. Liityin keväällä 2006 ja aktivoiduin vähän myöhemmin. Loputtoman kiehtovaa oli päästä seuraamaan eri maiden karsintoja livenä ja kokeilemaan sanoitusten tekoa käännöskilpailuissa. Siellä jotkut hullut sanoittivat uudelleen kaikki viisut. Toukokuussa 2007 tempauduin itsekin mukaan enkä ole palannut järkiini sen koommin.

Eniten surettaa ajanpuute. Reaalimaailman viisutapaamiset tahtovat mennä ohi. Viisupuntarin teko on keväinen ilonaihe, mutta Viisulaa ja monia muita foorumin alueita en ole voinut seurata niin kuin haluaisin. Mielestäni myös viisujen ulkopuolisia alueita tarvitaan, vaikka ne eivät olisi kenellekään tärkein syy täällä olemiseen. Esim. viime eduskuntavaaleista käytiin mainiota keskustelua Uutisissa.

Toivon, että arkisto säilyy hyvässä tallessa ja uutta tekstiä vyöryy luettavaksi. Olisi sääli, jos keskustelu valuisi kokonaan someen, sillä foorumilla mielipiteiden moninaisuus kukoistaa eikä tarvitse pähkäillä, kuka on kenenkin kaveri. Keneltä tahansa voi tulla juuri se tieto, näkökulma tai vastaväite, jota kaivataan. Ei minulta, viestini ovat ylipitkiä ja noloja, mutta Tykkyläisen tavoin periksi ei anneta koskaan. :p
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Olen pettynyt Viisukuppilaan. Olen saanut täältä itselleni vain nykyisen ystäväpiirini ja nykyisen vaimoni. :(

Kiitettävien nimilista olisi liian pitkä Kuppilan palvelimen käsitellä, joten kiitän kaikkia paljon ja kaikista eniten lharjua, joka minut koko piireihin houkutteli :ihana: , sekä Violettea, jota onnistuin juksaamaan kaikista eniten. :heh: <3

Ootte te kanssa kaikki yksiä pönöjä. :tuuletus:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mä olin roikkunut tällä foorumilla jo aiemmin, muistaakseni mulla oli tänne joku nimimerkkikin, joka ei koskaan kirjoittanut mitään. Nimimerkki Wadde syntyi kuitenkin 19.5.2006, päivää ennen sitä ihanaa päivää, kun suuri unelmani toteutui ja Suomi viimein voitti euroviisut. Ensimmäinen kommenttini on näköjään koskenut viestiä, jossa epäiltiin, että Suomi ei voi menestyä "huonon arpaonnen" takia, jouduimmehan esiintymään heti Kreikan jälkeen. Nyt kyllä huvittaa, miten tuollaista paikkaa on voitu pitää huonona. :heh: Tässä eka viestini:
Olen seurannut euroviisuja ja tätä forumia jo pidemmän aikaa (en kuitenkaan läheskään niin kauan kuin te) mutta vasta tämä kommentti sai minut rekisteröitymään...Kaatuuko Lordin menestys nyt huonoon arpaonneen? Eikö tämä rokkiralli pure enää toista kertaa? Mitä tapahtuu? Mitä muut harjoituksia seuranneet ovat mieltä...Pieni paniikki alkaa iskeä.

Puolet näyttää olevan sitä mieltä, että tuo esiintymispaikka on mainio (Vissi Suomen lämppärinä ) tai sitten surkea: yleisö villiintyi jo kerran eikä viitsi enää Lordille osoittaa suosiotaan. Toisaalta liikkuu villejä huhuja, että Suomi voitti eilisen semifinaaliäänestyksen.

Anteeksi purkautumiseni. Tätä se teettää jännätä kuumeessa ja flunssassa keskellä yötä viisufinaalia, jossa Suomi on ensimmäistä kertaa mukana.

Mutta odotan mielenkiinnolla lisää raportteja. Miten käy Lordin huomenna?
Keväällä 2007 aloin mesettää joidenkin kuppilalaisten kanssa, en kyllä muista että miten tähän päädyttiin? Silloin taisi olla kuppilan IRC-kanava, jossa muistan ainakin nimimerkki Naalin vaikuttaneen aktiivisesti. Olisiko sitten sitä kautta nimimerkki Magnumkin päätynyt meselistalleni? Muistan Magnumin lähettäneen minulle viestin, jossa hän kertoi, että minulla on mesekuvassani viehkeä katse. :heh:

Samana keväänä pääsin opiskelemaan Helsinkiin kouluun, joka alkoi 14.5. Tulin Helsinkiin viikkoa aikaisemmin eli maanantaina, Suomen euroviisuviikon ensimmäisenä päivänä. Tulin yöjunalla, muuttokuorma oli pakussa junassa ja illalla olin sopinut näkeväni kuppilalaisia Lasipalatsin euroviisupisteellä. Muistan, kun istuin ratikassa matkalla tuohon tapaamiseen ja Magnum soitti minulle ja minua jännitti. :draamaa: Tuona maanantaina tapasin ainakin Magnumin, Naalin, Margotin, Nehakan ja Klodvigin. Lasipalatsilta jatkoimme euroviisubaariin, jollainen tuolloin Helsingissä oli. Tarina kertoo, että minua pidettiin hiljaisena ja syrjäänvetäytyvänä. :heh: No, ensimmäinen päivä Helsingissä ja paljon uusia tyyppejä! Olin myös aika nuori, 20-vuotias. En ollut tuossa tapaamisessa kovin kauaa.

Mutta pankki räjähti todella keskiviikkona, jolloin Bio Rexissä järjestettiin euroviisupippalot. Magnumilla oli etkot, jossa oli jo maanantaina tutuksi tulleita tyyppejä. Ja uusia. Bio Rexiin päästessäni olinkin aivan innoissani kaikesta ja siellä näin vaikka ketä uusia kuppilalaisia. :uujee: Mieleeni jäivät etenkin Kosti-71 ja Viulu-ukko, joita pidin vanhoina ja viisaina kuppilalaisina ja olin innoissani päästessäni juttelemaan heidän kanssaan. Myö tonywenerin kanssa taisin tuolla jutella ensi kerran? :miettii: Ilta päättyi niin, että lähdin ratikalla tahallani väärään suuntaan, että pääsin olemaan pidempään kotiin menossa olleen Magnumin kanssa. :heh: Torstaina katsoin semifinaalin Magnumilla, jossa olivat ainakin Aintsu ja Vompeli.

Tuo Helsingin euroviisuviikko on mulle yks tärkeimmistä käänteistä elämässä, koska silloin tapahtui niin monta loppuelämäni kannalta tärkeää asiaa. Muutin Helsinkiin, olin alkamassa opiskella itselleni elämäni ammattia, tapasin ihmisiä, jotka ovat nykyään parhaita ystäviäni. Ja tapasin nykyisen aviomieheni.

Magnum tosiaan vei multa heti jalat alta ja muutaman mutkan kautta aloimme seurustella vuoden päästä. Serbian kisojen aikaan olimme jo yhdessä. Vuonna 2011 vietimme häitä, joissa oli paljon myös kuppilalaisia. Marjukka :ihana: piti ihanan puheen, Violette ja Jvvv lauloivat ja yksi illan kohokohdista oli, kun kuppilalaiset lauloivat meille Eläköön elämää. Tämä muuten aiheutti sen, että kun tänä kesänä olin Violetten ja Jvvv:n häissä ja vihkimisessä siteerattiin tuota kappaletta, aloin ulvoa kuin pikkuvauva. Tunteet tulivat pintaan. Vieressä ollut Marjukka oli ihmetellyt, että mitä täällä tapahtuu. :heh:

Näiden seitsemän kuppilavuoden aikana olen siis saanut valtavasti. Olen ollut kaksissa häissä omieni lisäksi, lukemattomissa syntymäpäiväjuhlissa, Suomen viisukarsinnoissa, Suomen viisukarsintojen jälkeisillä hysteerisillä krapula-aamiaisilla ja niin edelleen. Kerrankin eräs viisupiknik muuttui sateiseksi, joten päätimme ex-tempore lähteä meille ja lopulta päädyimme jatkoille viereiseen karaokebaariin. Jotkut olivat katsomassa siellä jalkapalloa, mutta pyysimme puoliajalla, voisimmeko laulaa pari kappaletta. Kun baarimikko huomasi, että meillä on hyvä meno, laulamme euroviisuja ja bailaamme (kello oli ehkä 18 illalla), jalkapallon katselu keskeytettiin ja sitten lauloimmekin euroviisuja koko illan. :uujee:

Olisikohan tässä jo muistelua tarpeeksi. :heh: En maininnut tässä läheskään kaikkia läheisiä kuppilaystäviäni nimeltä, sillä väitän heitä olevan useita kymmeniä. Nyt kun asumme täällä maailman äärissä, on ikävä viisupiireihin välillä kova. Olen esimerkiksi todella surullinen siitä, että en pääse 10-vuotisjuhliin. :aivanmaassa: Ilokseni meitä on kuitenkin vierailullaan piristäneet jo nimiErkit Toni, Viulu-ukko, tonywerner, Weewa, Kosti-71 ja lisääkin on kuulemma luvassa. :peukku:

Olette parhaita!

PS: Pahoittelen kirjoitusvirheitä, jotka ovat ipadin syytä.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Wadde kirjoitti:Kerrankin eräs viisupiknik muuttui sateiseksi, joten päätimme ex-tempore lähteä meille ja lopulta päädyimme jatkoille viereiseen karaokebaariin. Jotkut olivat katsomassa siellä jalkapalloa, mutta pyysimme puoliajalla, voisimmeko laulaa pari kappaletta. Kun baarimikko huomasi, että meillä on hyvä meno, laulamme euroviisuja ja bailaamme (kello oli ehkä 18 illalla), jalkapallon katselu keskeytettiin ja sitten lauloimmekin euroviisuja koko illan. :uujee:
Tuo oli kyllä niin hauskaa. :mrgreen: Paljon on ihania muistoja viisubileistä ja illanistujaisista! <3

Voisin vielä kiittää nimimerkkejä MuzaMaza ja lharju. Ilman teitä en olisi päässyt tutustumaan vanhoihin viisuvuosikertoihin. :hali: Se oli aikaa ennen YouTubea. :heh:

Pitipä muuten kaivaa esille ihkaensimmäinen Kuppila-viestini. Se oli kirjoitettu missiketjuun. :mrgreen:
Aintsu kirjoitti:Nyt mäkin olen päässyt tänne Viisukuppilan puolelle :) Mun suosikki ainakin tällä hetkellä on Anna Aalto, jos oikeus kerrankin voittaisi ja Annasta tulisi Miss Suomi. Tuolla ulkonäöllä voisi kansainvälisilläkin markkinoilla pärjätä, eikös brunetit ole jyränneet Universum-kisoissa viime vuosina? Anna voittoon!
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Minäkin kirjoitan lyhyen kertomuksen näistä kolmesta vuodesta kuppilassa.

Viisuista kiinnostuin vuonna 2005. Siitä lähtien olen seurannut semit ja finaalit. Joitakin kappaleita tuli kuunneltua netistäkin, mutta pääasiassa vuoteen 2009 asti viisuiluni perustui semi-finaalien ja finaalien katseluun. Olen rekisteröitynyt Viisukuppilaan vuoden 2010 lopulla, silloin kun minulla alkoi äärimmäinen viisu-innostus. Vuosi 2010 oli aikaa, kun aloin seuraamaan viisuja todellisesti. Kuitenkin vasta vuoden lopulla elämäni muutti Viisukuppila. Joulukuu sopikin tähän hyvin, sillä reilua viikkoa myöhemmin täytin 15 vuotta.

Heti seuraavana vuonna päädyin käännöskisojen pariin, ja siitä onkin tullut minulle ihan hieno harrastus. Se auttaa myös jonkin verran musiikkiuraani eteenpäin, joten hyötyä on paljon. Vielä en ole menestynyt kunnolla, mutta kehityn jatkuvasti. Ensimmäinen voittonikin tuli jonkin aikaa sitten, mikä kasvatti motivaatiota sanoittaa enemmän ja enemmän. Kuitenkin, on viisuista kyse joten teen sanoitustyötä ihan intohimon takia, menestys ei ole prioriteetti. Parin sanoittajan kanssa lyöttäydyin yhteen ja sanoitimme pari kappaletta yhdessä, tämä toi minut lähemmäksi viisuihmisiä.

Ensimmäiset 2 vuotta olin aika "pimennossa", ja yritin vain totutella kuppilan "tavoille" ja sulautua joukkoon. Muutamia riitoja on käyty läpi, mutta nykyään tulen aika pitkälti toimeen hyvin kaikkien kuppilalaisten kanssa. Alussa kirjoitukseni olivat aika huonotasoisia ja epäsopivia, 15-vuotiaana en vielä kovin sivistyneesti kirjoitellut. Viisukuppila kuitenkin kasvattaa, ja opin lopulta kirjoittamaan järkeviä viestejä (ainakin osittain :D). Lopulta 2012 lopulla aloin keräämään kunnolla tuttavuutta muihin viisufaneihin, sillä täällä minulla ei ole ketään viisuihmistä. Halusin tutustua paremmin kuppilalaisiin, ja ensimmäinen taisi olla TomppaJr, joka on ollut läheisin ystäväni koko kuppilassa minulle. Hän vasta eilen kävikin täällä, ja nyt suunnitellaan jo lisämiittejä ensi vuodelle. Nyt minun Facebookin kaverilistani perustuu suurimmaksi osaksi kuppilalaisista. Viisukavereita listallani taitaa olla ainakin yli puolet. Moneen heistä en ole vielä tehnyt pahemmin tuttavuutta. Jokaiseen haluan kuitenkin tutustua lähemmin ja tavata heidät.

Ilman Viisukuppilaa varmaan en olisi näin lähellä rakastamaani asiaa, Euroviisuja. Lisäksi en varmaan kävisi vuosittain UMK'ssa, Viisuristeilyllä tai minulla ei olisi näin montaa hyvää uutta ystävää.

Kiitos: TomppaJr, akuankka13, Samiasd, Mattokauppias, JukkaV, nkorppi, ESC93, Toni, AntSa, Mattan, Aancon, mariah, Katten-Gustaf, Fabrizio, Kosti-71, tonywerner, Tontsa

Lisäksi kiitos tietenkin henkilökunnalle ja ylläpitäjille, ja heille jotka minun nimeni mainitsivat. Älkää tuomitko minua jos unohdin jonkun nimen, huonomuistinen kun olen. :heh: Olette kaikki tärkeitä!

Viisukuppila muutti elämäni, kiitos siitä. 10 vuotta vääntöä viisuista, mahtavaa. Onnea!
Viimeksi muokannut Aleksi, 10 Marras 2013, 15:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Munhan ei aikoinaan pitänyt kirjautua Kuppilaan ennen kuin saan graduni valmiiksi, sillä tiesin jo etukäteen miten tulen koukuttumaan. No, joustin siitä onneksi sitten "vähän", mutta tulipa se gradukin silti tehtyä. :heh: Lienee olen ollut äärimmäisen onnellisessa asemassa, että jo ennen Kuppilaa ympärilläni on ollut samanhenkisiä viisuihmisiä enkä ole tuntenut koskaan itseäni ihan täysin oudoksi. Mutta ilman Kuppilaa olisin kyllä huomattavan monta kokemusta ja ennen kaikkea montaa ystävää köyhempi ihminen. Tokkopa sitä olisi ilman Kuppilaa suunnannut keväällä 2006 Ateenaan huutamaan äänensä kadoksiin tai valvonut kotikisojen ja Tennispalatsin fanikeskuksen ansiosta käytännössä kolmea viikkoa putkeen. Saati sitten reissannut neljänä kesänä tunteja Lieksaan viisuleireilemään tai lähtenyt katsomaan jotain Viron tai Ruotsin karsintoja. Puhumatta kaikista epämääräisistä tai ainakin epävirallisista etkoista, jatkoista, bileistä, piknikeistä jne. En ehkä ilman Kuppilaa saisi myöskään toteuttaa viisujournalismia tässä maassa halumallani tavalla. Jokainen uusi ihminen, joka innostuu viisuista on aina plussaa ja tiedonvälitys, uuden oppiminen ja historiankin kertaaminen kannattaa aina. :lukee:

Mutta niin kuin kaikessa, ystävät on parasta ja itse olen löytänyt niitä täältä enemmän kuin olisin koskaan voinut kuvitellakaan. Ja se, että täällä luodaan edelleen jatkuvasti uusia ystävyyssuhteita on hienoa. Ja "nuoriso-osastolle" sanoisin, että älkää koskaan katuko vanhoja viestejänne, älkää vaikka me kaikki muut saataisiin teidän tuntemaan itsenne pönöiksi. Niistä voi aina oppia ja kirjoittaja voi aina kehittyä, mutta katua ei saa. Kaikki me ollaan kirjoitettu joskus ensimmäiset viestimme ja luultavasti suurin osa niistä on ollut juurikin sellaisia kun ensimmäiset viestit on.

Viisukuppila. :ihana:
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: VIISUKUPPILA 10 VUOTTA!!!!

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Minä en ole ihan kaikkein intohimoisimpia viisufaneja, vaan Suomen karsinnan ja kansainvälisen finaalin seuraaminen riittää. Olen ansioitunut geneerisenä viisubileissä käyvänä hangaroundina enempi kuin Albanian karsintojen historian ulkoa osaavana erikoisasiantuntijana. :heh:

Ihan Viisukuppilan alkuun en ehtinyt, mutta Congratulations shown jälkeen rekisteröidyin palstalle ja seurailin kirjoittelua itse juurikaan osallistumatta. Kesällä 2006 löysin kuppilan irc-kanavan ja sitä kautta tutustuin moniin tyyppeihin ja aloin myös kirjoitella forumille pääasiassa Pulinaan. Kauaksi on tultu 17.1.2007 klo 17.50:stä, jolloin olin sopinut tapaamisen Naalin kanssa Pasilan asemalle ("Mulla on musta takki ja ruskea pipo ja oon aika lyhyt"). Sen jälkeen minua vietiin ja täältä olen löytänyt huippuhyviä ystäviä ja huippuhauskoja kemuja sekä tietenkin rakkaan puolisoni. :ihana:

Alkuaikoina ennen Facebookia kaikki viisutapaamiset tuli sovittua Kuppilassa esim. tähän malliin. Sittemmin osa kirjoittelusta on levinnyt Facebookiin eikä enää viestimääräkään kasva yhtä nopeasti kuin aiemmin. Tälle palstalle on kuitenkin edelleen tilausta kaikesta kilpailevasta sosiaalisesta mediasta huolimatta. Kiitos Kuppilalle ja sen takana vaikuttaville modeille ja yllä pidolle. :onnea:
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Vastaa Viestiin