MAKEA – Painovoima

Euroviisut 2014 Kööpenhaminassa

MAKEA – Painovoima

*****
10
10%
****
8
8%
***
29
28%
**
26
25%
*
30
29%
 
Ääniä yhteensä: 103

Nomoro
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 413
Liittynyt: 03 Maalis 2013, 03:06
Paikkakunta: Lahti

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja Nomoro »

Wou, ihan kivaa suomalaista, jää päähän toi "Paikoilleen en enää jää...nyt muo edes painovoima ei voi estää~" ..tuli hieman mieleen Nimetön - Kuuleko kukaan, mutta ei tällä tsäänssiä Köpiksessä ole, Suomessa kylläkin.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16194
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Kadin osuudet olivat ihan siedettäviä, mutta tuo räppi oli niin noloa että kokonaisuutena tämä on ansaitusti puntarijumboni tässä kohtaa.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Viisufani-1981
Maistelija
Maistelija
Viestit: 23
Liittynyt: 11 Joulu 2013, 08:28

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja Viisufani-1981 »

Vaikka biisien taso on aika kova tänä vuonna niin tämä Makean laulu on mun mielestä niistä paras. Hanna Sky ja Lauri Mikkola laulavat kyllä tosi hyvin mutta kokonaisuutena Painovoimaa kappale on tuorein ja kokonaisuutena paras. Toivottavasti pääsevät jatkoon!

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Tämän biisin halusin kuunnella heti uudestaan!
Love shine a light

Avatar
shan_na
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 227
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 20:30

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja shan_na »

Muuten olisi ok biisi, mutta nuo räp-osuudet ovat...no, eivät ole hyviä. Lopetin kappaleen kuuntelun toiseen räp-osuuteen, ei vaan pystynyt jatkamaan.

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Aivan samaa mieltä. Räp- ei toimi tässä
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36849
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Minä taas vihaan tuota kertsin narinaa ihan älyttömästi, rap-osuuksia olen alkanut pikkuhiljaa (ehkä) rakastamaan. :heh:
Meow cat, please meow back.

harmus
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 93
Liittynyt: 28 Touko 2010, 21:18

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja harmus »

TomppaJr kirjoitti:Minä taas vihaan tuota kertsin narinaa ihan älyttömästi, rap-osuuksia olen alkanut pikkuhiljaa (ehkä) rakastamaan. :heh:
Nätti tyttö narisemassa ärsyttävässä kertsissä, ja siitä naristaan myös täälläkin :heh:
Ei huonoin, mutta tämä kokonaisuus rappeineen on vähän eilisen juttu myös euroviisuissa. Näitä on nähty.

Avatar
Zera
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3731
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja Zera »

Pidän tästä yllättävän paljonkin, kun ottaa huomioon, etten suomalaisesta räpistä yleensä välitä. Kertosäe on mukava ja kappale kokonaisuutenakin ihan ok. Kolme tähteä.

Avatar
Tirkka
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 99
Liittynyt: 02 Kesä 2012, 03:55
Paikkakunta: Uleåborg

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja Tirkka »

Kadi toimii, räppäristä ei saa mitään selvää. En tykkee.
All your message are belong to me.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja Margot »

Anteeksi, mutta tää on kyllä ihan järkyttävä. :rofl: On myös hyvin mahdollista, että olen mummo ja tipahtanut nykymusiikin kelkasta.
What color is your life?

muretu
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 359
Liittynyt: 05 Helmi 2012, 13:35

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja muretu »

Ensimmäisenä minulle tuli tästä mieleen viime vuoden Eesti Laul -kisassa kilpaillut hyvin samantyyppinen kappale. Tämä musiikintyyli ei ole koskaan ollut lähinnä sydäntäni, enkä kappaletta Painovoimakaan osaa sisäistää. En vain oikein saa mitään irti tästä kappaleesta taikka esityksestä. Ja minulla on ehkä toisinpäin, enemmän pidän niistä räpäytyskohdista kuin varsinaisesta laulusta.

Täytyy tällä kertaa olla sitä mieltä, että viime vuotinen Viron vastine oli parempi ja ehkä tämäkin toimisi minulla paremmin viron kielellä, tiedä sitten. :surrur: Yleisesti kuitenkin pakko todeta, että ei tämä tyyli oikein iske minuun millään, oli kieli mikä tahansa.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36849
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

muretu kirjoitti:Ensimmäisenä minulle tuli tästä mieleen viime vuoden Eesti Laul -kisassa kilpaillut hyvin samantyyppinen kappale. -- Täytyy tällä kertaa olla sitä mieltä, että viime vuotinen Viron vastine oli parempi
Todellakin on Meil on aega veel paljon parempi, älä edes vertaa tätä pönötystä tuohon! :draamaa: Sen rap-osuudet ovat tasollisesti paljon korkeammat ja kertsi ei laahaa.
Meow cat, please meow back.

Karistoteles
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 426
Liittynyt: 25 Heinä 2012, 16:28
Paikkakunta: Lahti

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja Karistoteles »

Sekasotku mikä sekasotku. Heleää naislaulua, räppiä ja härskiä kitarasooloa yhdessä paketissa. Ei toimi.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mun mielestä tämä on kerrassaan mainio! :uujee: Olen kuunnellut tätä kaksi päivää uudestaan ja uudestaan, koska tämä soi jatkuvasti päässäni. :heh:

Laitoin tämän ekassa puntarissani sijalle viisi, mutta jo nyt on varmaa, että tämä tulee sieltä nousemaan. Olisin hyvin onnellinen, jos tämä edustaisi meitä Köpiksessä.

Vesna
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 493
Liittynyt: 15 Maalis 2011, 13:54

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja Vesna »

Ultra Bra voisi coveroida tästä itselleen hieman comebackia. MAKEA nappasi hienosti koko tilan haltuun ja kasvatti biisiä loppuun asti, mutta mun korvaan laulu & räppi eivät ole tasapainossa.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36849
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Plöö, räppäri kuulosti livenä paljon paremmalta... Ei tästä biisistä ole studioversiona yhtään mihinkään, yhdessä tähdessä pysyy. :eiei: T: ihminen joka rakastaa rap-musiikkia. :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kadilla on ihana ääni. <3 Sääli, että rap-osuudet ovat edelleen kamalia. Ei tämä oikein kanna.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16961
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja Happy »

TomppaJr kirjoitti:
muretu kirjoitti:Ensimmäisenä minulle tuli tästä mieleen viime vuoden Eesti Laul -kisassa kilpaillut hyvin samantyyppinen kappale. -- Täytyy tällä kertaa olla sitä mieltä, että viime vuotinen Viron vastine oli parempi
Todellakin on Meil on aega veel paljon parempi, älä edes vertaa tätä pönötystä tuohon! :draamaa: Sen rap-osuudet ovat tasollisesti paljon korkeammat ja kertsi ei laahaa.
Tää on paljon parempi kuin se keskinkertainen Pöhja-Tallinn, jossa esiintyjät olivat toinen toisiaan keskinkertaisempia


Pidän paljon tästä lopullisesta vesiosta, vaikkakin live-esitys tuomareille herätti mussa enemmän Woow-fiiliksiä
Vaikka biisi on aika old-school,josta tulee lähinnä 2003 vuos mieleen, niin silti tälläistä on Suomen karsintaan pitkään kaivattu :uujee:

Oo-ooo-oot kohdat tässä on ihan perfektejä, varsinkin kun se vaan voimistuu ja voimistuu :tapu:


**** -> *****
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä näen tässä muuten potentiaalisen ensimmäisen kierroksen karsiutujan. :miettii:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Paper Gangsta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1372
Liittynyt: 21 Tammi 2011, 22:45

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja Paper Gangsta »

Serduchka kirjoitti:Mä näen tässä muuten potentiaalisen ensimmäisen kierroksen karsiutujan. :miettii:
Toivottavasti Serdun kristallipallo osuu oikein. Ei tätä jaksa kuunnella edes loppuun. Mitä tuomariston mielessä oikein on liikkunut,kun ovat tämän päästäneet jatkoon? :heihaloo:
Je t'adore, here's my heart, so take it
Je t'adore, only you can break it
You got me fallen to the floor.

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Uusi versio nosti hieman tätä. Räppi ei vaan toimi. Kadi on kuitenkin niin ihana. Ilman räp-osuutta biisi on hyvä.
Tämä on kuin huono versio Põhja-Tallinn-yhtyeestä.
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

hulabaloo
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Tammi 2014, 20:49

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja hulabaloo »

Toi Makean biisi on soinut mulla youtubesta ja nyt spotifystä repeatilla. Musta on niin piristävää, että markkinoille tulee aidosti erilaista, hyvällä meiningillä ja taidokkaasti tehtyä musiikkia. Ja biisi on tarttuvuuden lisäksi ihan älyttömän nerokas. Se kasvaa ja yllättää koko ajan. Multa 5 tähteä ehdottomasti ja näistä kokelaista se, joka tulee varmasti ainoana näistä ehkä Jamin Michaelan lisäksi menestymään oikeasti Suomen musiikkimarkkinoilla suuremmassa mittakaavassa! Voittajasuosikki siis ehdottomasti! Haluan kuulla lisää biisejä ja keikalle!

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Enpä taida kirjoittaa tästä mitään.
Hörähdän vain.

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

C-osa on kaoottisuudessaan niin hirveä että sattuu :rofl: :tajuton: Muuten voisin sietää tätä jopa kolmen tähden arvoisesti, kun räppikään ei ärsytä.
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Tämähän on Suomen Igranka, vaikkei yhtä härö :violette:

En silti oikein lämpene, vaikka Igrankuuta rakastankin. :mrgreen: Räppärillä on niin hengästyttävä huutoflow, liian täyteen tungettu kipale. Kadin laulu on ihan jees.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

analyysi22
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 18
Liittynyt: 07 Joulu 2013, 19:49

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja analyysi22 »

Ei tässä biisissä oikein mikään vakuuta, valitettavasti. Kisan huonoin biisi Dennis Fagerströmin kanssa. Biisi sisältää elementtejä, joita on hyvin päälleliimatun oloisesti biisiin lätkitty: nopea räppi säkeistöissä, keskitempionen laulu kertsissä, nopee ja mauton tilukitarasoolo keskitempoisen kertsin taustoilla. Kertsi kuulostaa jo niin kuullulta, ettei sellaisia enää pitäisi tehdä. Räppäyskään ei toimi yhtään. Kööpenhaminassa tulisi sijalle 35.

1/5

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Olisiko peräti huonoin kappale tänä vuonna. Ei tästä oikeastaan ole mitään sen kummempaa sanottavaa. Kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Toki Kadilla on hyvä lauluääni.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja Albin »

Minä tykkään. Voimaa laulussa niinkuin räpissä. Voimaballadi :mitvit:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11533
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: MAKEA – Painovoima

Viesti Kirjoittaja romualdo »

....aahhhh nyt tulee muuten Tur - 78 "Sevince" Ratio suomessa 20.04 Euroopan taivahan alla -ohjelmasta...


"Älä koskaan lakkaa rakastamasta - aina rakasta - Maailma on kaunis koska me rakastamme" - :ihana: <3


noin 1 000 000 000 kertaa parempaa muziikkia tehtiin ennen.... mut siis joo, :eh: ai asiaan!? no okei, joku sana tästäkin laulusta, ... siis tuli mieleen viime vuodelta se yksisarvisen hevosen värittämä video - Ukrainan biisi, jooohhh, eikö sen laulun nimi ollut Painovoima suomeksi.... joku tuolla aiemmin kirjoitti monta viestiä sitten että tälläisiä esityksiä on jo niin monesti nähty ja blaa-blaa-bläääähhhh! ... siis ei tasan tarkkaan ole nähty tälläistä rap-versiota! Häikäisevän superkaunis-nainen ja miesten kesken melko yleiseen tyyliin "Ville-3.5 vuotias-" look-a-likea vetävä miehekäs mies kalevalais-tasa-riimi-mittais-runon-lausuja-tunnelmissa siis näin modernimpaan henkeen vm. 2014 ... aika huiman vaativan ja taitavan suorituksen vetää tosiaan tuo mies, hänen ääntämisestään sai - erikoista kyllä - melko hyvin MYÖS selvää! .... ja kyl huomas että tuomaristossakin oli se vaalea rap-mies (siis Redrama, lat.huom.) ihan pöksyt kostena... hurmoksessa! ...
Mähän alan pikkuhiljaa lämmetä näille takapenkin rapaisille räprapätysjutuille (kts. Mikko Alatalon huikean upea tuotanto, esim. Maailman Lopunmeininki/Syskärit -83) ... nostan tämän esityksen tällä hetkellä noin 1 - 4:n ensimmäisen joukkoon. Niihh, siitäs saitte, varsinkin Te untuvikot, kaavoihin kangistuneet mina kanssakulki... kirjoittajat.... mutta ei missään nimessä Köpikseen enää tälläisiä! Siellä on tai tulee olemaan varmaan jo 2-3 kpl tämän suuntaisen runopoljento-laulannan edustajia arvatenkin lähinnä itä-euroopan suunnalta... tämä kun on (valitettavasti, varsinkin YLEX:äää kuuntelemaan pakotet.... siis, joutuville) todella käsittämättömän suosittua, genreä, yhä, ...

jk. Ahh, nyt tulee Espanja 1977, ... ja ohjelma on sama, kts. viestini alusta.... ihana lallatus!!! oli pakko laulaa laulun alkupuolta kauniilla (!!??) tenori-äänialallani, :köh: .... tänään aloittamani kortisonikuurini (yskän ja rintakivun vuoksi, jälleen kerran d...prkle!) kunniaksi....
Viimeksi muokannut romualdo, 04 Tammi 2014, 06:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lukittu