UMK 2014: yleiskeskustelu

Euroviisut 2014 Kööpenhaminassa

Millainen äänimäärärajoitus UMK:ssa pitäisi olla?

0 ääntä (kaikki valta raadille)
1
1%
1 ääni / kappale / äänestäjä
41
42%
3 ääntä / kappale / äänestäjä
4
4%
5 ääntä / kappale / äänestäjä
14
14%
10 ääntä / kappale / äänestäjä
13
13%
20 ääntä / kappale / äänestäjä
19
20%
50 ääntä / kappale / äänestäjä
0
Ei ääniä
ei rajoitusta
5
5%
 
Ääniä yhteensä: 97

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

MuzaMaza kirjoitti:Kisan voittaa se joka on äänestäjien mielestä eniten euroviisu. Sitä oli Pernilla (kuin suoraan vuoden 1990 Suomen karsinnoista) ja sitä oli Krista. Seuraava voittaja on siis joko C & J tai Dennis.
Eikä äänestetä eniten euroviisua vaan vahvinta ehdokasta. Krista ja Pernilla ovat molemmat olleet vahvimpia kuin myös kaikki aiemmat - ei Lordi tai Teräsbetoni esim ja muut taatusti olleet eniten euroviisuja taannoin eikä äänestämonen tapahtunut pelkästään nimen vuoksi vaan koska ne koettiin, aivan oikein, tuolloin vaikuttavimmiksi.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Subculture »

En tiedä miten paljon Suomen tämän vuoden kattausta parjaavat seuraavat muiden maiden karsintoja. Tämän iltainen Albanian finaali oli musiikillisesti puuduttava (vaikka rakastan isoa liveorkesteria ja gaalamaista konserttiesillepanoa, jossa jokaisen kappaleen säveltäjät, sanoittajat, sovittajat ja kapelimestarit luettiin juhlallisesti lunttikorteista :ihana: ). Oli vaivaannuttavaa pitää yllä taviskumppanini mielenkiintoa yllä, kun ei oikein itseäkään biisit innostanut.
Samoin esim. Sveitsin top 18 kuuntelu oli ns. hukkaanheitettyä elämää ja ne ainoat vähänkin valonpilkahdukset eivät tietenkään selviytyneet top6-finaaliin.
Viisuvuosi on vasta aluillaan ja mulla on jo pari pettymystä tarjota esimerkeiksi.
Monenneksiko laittaisitte Tick-tockin Suomen kattauksessa?

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

Umk taso on oikeesti hyvä tänäkin vuonna, varsinkin monet biisit paranivat live-esityksien perusteella
Biisejä on 7kpl edustuskelpoisia Kööpenhaminaan ja kaikkien biisejen keskiarvotähditys on 3,25/5.00

Jos nyt pitäis katsa että mihin Ukrainan ja Albanian viisut menisivät Umk-puntarissani niin sijat olis seuraavat
Ukraina 8/13
Albania 11/13
Never miss a good chance to shut up.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4002
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Happy kirjoitti:Umk taso on oikeesti hyvä tänäkin vuonna, varsinkin monet biisit paranivat live-esityksien perusteella
Biisejä on 7kpl edustuskelpoisia Kööpenhaminaan ja kaikkien biisejen keskiarvotähditys on 3,25/5.00

Jos nyt pitäis katsa että mihin Ukrainan ja Albanian viisut menisivät Umk-puntarissani niin sijat olis seuraavat
Ukraina 8/13
Albania 11/13
Jep, eihän UMK:n tämän kertainen taso ole mitenkään huono. Minunkin mielestäni kahdestatoista laulusta kuusi on parempia kuin tähän asti valitut Euroviisut.
Paremman maailman puolesta.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja romualdo »

no ei siis hei, mä katsoin (ihan) mielenkiinnolla ja(tosin) hieman varautuneena eilisen 1. jakson ja yllätyin (sittenkin) positiivisesti... heii, siis mulla oli ennakkoluuloja... ihan selevästi! ... ja ns. heikko hetki, kun kirjoitin edellistä turhautuneen tuntuista, maanantai-fiiliksenomaista viestiäni, siis sellaista vähän heiiiiväsynyttä viestiäni... mut tästähän onKIN ihan hyvä ponnistaa... uuteen UMK-kauteen 2014!
Ja kato p..na, tuttu nelikko siellä tosiaankin jälleen arvioimassa esiintyjiä, se ei siis ollutkaan painajaisunta vaan täyttä todellisuutta, siis tämä mitä me parhaillaan elämme. Nokiintunut syvä rautapata päässään (siltä se ainakin näytti) istuva tosi personal ja hotin näköinen rouva, sit se YLE X:n poikamainen jannu joka ei tosiaankaan säästele otsarypyissään, ihan herttaista katsella häntä... sanankäyttäjä hänkin... sit se kaljupää jota ehkä diggailen vähiten... ja SIT SE kaikista poikamaisin söpön valkeat silmäripset omaava hellanduudeli RedRama taatusti tasapohjaisine värikkäine tennareineen, .... mut siis miten soma ja sanavalmis ja tietäväinen ja edustavakin asian- ja asiantuntija- et -sotkijajoukkio, Meidän Täytyy Rakastaa Heitä! He johdattavat meidät vuosi toisensa jälkeen yhä parempiin ESC-menestyksiin... ja tsemppaavat esiintyjiä toella varmalla psykologisella ja ymmärtäväisellä otteella... Varsinainen ns. ajatushautomo! :sydän:
Tosin heidän esc-vastaisuutensa näkyi mm. sillä miten nuivasti he suhtautuivat erään esityksen esc-maiseen käsien-kohotus-koreografiaan... uhhhh! ... mikä kirosana heille onkaan tämä Eurovision Laulukilpailu, ja hei, mikä ristiriita että juuri HE ovat siellä... karsimassa ja tekemässä tästä mahdoll.... (no niin, rauhoituhan nyt Rompsu! lat. huom.)

Entäs biisit, siis ainoastaan se eräs ykstoikkoista norjalaista kirkonpolttoheviä muistuttava hiustenpyöritysrocki oli liikaa enkä jaksanut kuunnella sitä juuri alkua pitemmälle... pakenin siis sen soidessa hetkeksi TV1:n hellään suojaan... (vähän ehkä turhankin pitkäksi aikaa..dopkle!) ... nro 4 siis se missä se vaalea persoonallisen kookkaan nenän omaava nainen lauloi se otsakoriste päässään, oli ilmeisesti minun NUMERO YKSI, stygessä oli ja ON ihana, etnoisa alku... ja taustakuoro siellä kohottelemassa käsiään päidensä yläpuolelle, israel-look-a-like-koreagrafia-tyyliin... INNOSTUIN! INNOSTUIN!!!!! TÄMÄ KÖPIKSEEN!!!!


jk. ei perse!!!! Albaninan karsinnatko ehtivät mennä minulta, siis minul-ta ohi korvien ja ruusunnuppu-silmieni!!! epistä!!! Näkeekö niitä enää mistään,... no YouTubesta... ilmeisesti, mutta ei kaikkia esityksiä!!???????? (Anteeksi, tämä viestini tuli siis väärään kohtaan, kun tämä piti lätkäistä tuonne loppu parahdukseksi... !) :shock:


(ja ei varmaankaan sijoitu, koska on Sinun suosikkisi, vrt. viime vuoden vasta 2. ja 3. sijalle jätetyt ylivoimaisesti parhaat mahdolliset edustajat, plus tietysti ennenkaikkea hurmaaava Ilmalaivalla -biisi.... lat. eli sivupersoonani huom.)
Mutta... Lauri Mikkola, oliks se sen niminen kundi (!??) siellä, se erityisen herkät kasvot omaava karvarinta, ai että... uuuuuhhh sexympää ilmestystä ei juuri voi kuvitella, ristiveristen puolelta... toivottavasti hän tulee sijoittumaan vähintään 2. sijalle edellisen hehkuttamani etnoisan "hoo-hooo-hoooo...-" kailotuksen ("HOPE") jälkeen...! Muista esityksistä ei nyt taida ehkä löytyä sen kummempaa sanottavaa... ai niin, se mies-nais-duetto, aika amerikkalaista-brittiläistä-meininkiä, ihan mukavahko siis ja vaikea olla tykkäämättä - ainakin jonkin verran! ... se miessolisti taisi olla britti... !? ihanan paksut hiukset hänellä, uuuh sellaiseen (HIUS)pehkoon kun sais upottaa sormet...! he saisivat sijoittua myös noin neljän ensimmäisen joukkoon... ja vaikka Köpikseen, mikä ettei, (no ehkä ei ihan...) ihan vituralleen se äänestys tulee kuitenkin menemään...!??
Mut seurataan jatkoa, ihan mielenkiinnolla... määähän oon aina digannu kovin tästä UMK-formaatista... ja olen muistanut hehkuttaa tätä uudistusta joka raossa.... minä en oo takinkääntäjiä nähnytkään... mää oon edelleenkin melkein esc-fani... uskottehan!?? jookosta... kookosta...!
Toivottavasti laulu "HOPE" lähtee edustamaan Finlandyaa !!! ... oikeuenmukaisuus ja musiikin voitto! ...
Viimeksi muokannut romualdo, 30 Joulu 2013, 03:13. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Wau!

Minusta tuomaristo oli tänä vuonna karsinut kelpo kappaleita euroviisuksi. Tämä tosiasia ei liene enää kenellekään kisaan osalistujalle tai sitä seuraavalle epäselvää. Artistit tiesivät tasan tarkkaan mihin ovat osallistumassa. Itse ohjelmakin alkaa lauseella: yksi biisi voittaa 100 miljoonaa kuulijaa.

Mielenkiintoisia biisejä kaiken kaikkiaan. Hyviä artisteja ja kun miettivät esityksiään enemmän, niin hyvä tulee.

Formaatti toimii , enkä ole haluamassa takaisin siihen tunkkaiseen piiri pieni pyörii -meininkiin. "Nyt jotkut toiset tuli leikkimään mun leikkiä" saa jo luvan riittää. Toki kritiikkiä pitää antaa, mutta jos ei nää mhadollisuukisa, niin se on jhuono juttu! Eikä missään nimessä mitään mf-tyyppistä hössötytä Suomeen. Se ei sovi meille. Kuka tykkää, tykätköön ja seuratkoon sitten sitä, ellei oman kotimaan viisujutut kiinnosta. Näyttää siltä, että joillekin formaattimuutos oli liian iso pala purtavaksi ja sitä ei päästä eteen päin.

Jo on kumma jos ei Lauri Mikkola menesty! Biisi on kuin tehty isolle areenalle ja radiosoittoon. Ollaan rehellisiä, sitä artistit haluavat. Ei mitään pikkupiirien hypetystä! (vuodatus osa 1) (jk. luin tuon yläpuolella olevan viestin, taitaa olla sarkasmia? mä en ole kauheen taitava lukemaan rivien välistä, enkä muista mitä aiemmissa viesteissä on ollut kuin noin suurinpiirtein sillai mutu-tuntumalta)
Love shine a light

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Äänestys vaihdettu taannoisen Rouskun viestin innoittamana.

Tässä demokyselyn tulokset vielä.
YLE vastaanotti 420 demoa Uuden Musiikin Kilpailuun. Määrä....


on enemmän kuin odotin 20 ääntä 26%
vastasi suurin piirtein odotuksiani 50 ääntä 64%
on vähemmän kuin odotin 8 ääntä 10%

Ääniä yhteensä : 78
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kumpikaan vaihtoehto ei oikein sovi ajattelumaailmaani, mutta äänestin nyt tuota alempaa. Itse kun tahtoisin mieluiten tässä tilanteessa, että euroviisuihin alettaisiin valita kappaleita joista ei-viisufanitkin pystyisivät nauttimaan ilman myötähäpeää tai "ei taas tällaisia viisumaisia viisuja" -ajatuksia, jotta euroviisujen maine nousisi. Sitten kun maine on noussut voitaisiin lähettää mukaan erilaisempiakin kappaleita, koska suurien massojen ajattelutapa olisi muuttunut niin euroviisumyönteiseksi että he voisivat arvostaa erikoisiakin kappaleita, ja siten musiikki joita maailmassa kuunneltaisiin muuttuisi pikkuhiljaa "paremmaksi" eikä olisi niin tyhjää amerikkahuttua. Viisujen täytyisi kyllä kärsiä hetki tästä amerikkahutusta jotta mielipiteenmuutos olisi mahdollinen.

Tiedän että suunnitelmani on suuruudenhullu ja pönö ja että siinä menisi aivan liian kauan, mutta tällainen haave minulla on ja on oikeastaan ollut jo aika pitkäänkin.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Minullekaan ei oikeastaan sovi kumpikaan noista, mutta äänestin ylempää. En tosiaankaan äänestä mitään kappaletta, mistä en itse pidä, vaikka se menestyisikin euroviisuissa, mutta en välttämättä äänestäisi suosikkikappalettani, jos sillä ei tulisi olemaan minkäänlaista menestymismahdollisuutta. Semifinaalissa tulen äänestämään Mikkoa, mutta vain siksi, että pelkään sen putoavan ja sitä en halua. Finaalissa tuskin häntä enää äänestän, vaan silloin kyllä laittanen rahat Laurille (jos hän on mukana vielä).
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

TomppaJr kirjoitti:äänestin nyt tuota alempaa. Itse kun tahtoisin mieluiten tässä tilanteessa, että euroviisuihin alettaisiin valita kappaleita joista ei-viisufanitkin pystyisivät nauttimaan ilman myötähäpeää tai "ei taas tällaisia viisumaisia viisuja" -ajatuksia, jotta euroviisujen maine nousisi.
:mitvit:

En pysy logiikkasi kärryillä. Pidätkö siis itse biiseistä, jotka pärjäävät viisuissa ja jotka ovat ei-viisufanien mielestä paskaa? Onko viisuäänestys niin viisufanien dominoimaa, että viisuissa voivat pärjätä vain fanien suosiota nauttivat viisumaiset viisut? Miksei fanisuosikki San Marino viimeksi pärjännyt; siksikö kun oli ne typerät raadit?

Euroviisut on kuitenkin kaiken kaikkiaan tavattoman suosittu viihdeohjelma (vaikka suosio toki vaihtelee maakohtaisesti). Ehkä ne ei-viisufanit saavat katselemisesta jotain masokistista nautintoa - tai ylemmyydentuntoa? - vaikkeivät äänestämään vaivaudukaan.

Minusta on ihan sama, mitä viisuista ajatellaan, kunhan kisaa seurataan sen verran että se järjestetään :joojoo:. Samapa se vaikka muut pitäisivät harrastuneisuuttani naurettavana. Nauranhan minäkin formulatoljottajille ja keittiöhifistelijöille.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

Tyhmä kysymys :heh:
Äänestän tietenkin sitä kappaletta josta itse pidän, lisäksi luotan aina pimeästi myös siihen että jos mä pidän jostain biisistä kovasti, niin tottakai Euroopankin pitää siitä pitää.. ja tottahan toki se sit menestyykin!
Ei nyt ollut oikeaa kohtaa tuossa kysymyksessä mutta mieluisin oli tuo ylimmäinen, en mä haluu et Suomi lähettäis jotain kuraa ja menestyis sillä, menestys on ansaittava ja menestyjästä on oltava ylpeä :heh:

Lisäks pitää myös kehua kaikkia noita Umk-kilpailijoita, haastatteluista sai sellasen käsityksen et kaikki tosissaan haluavat Köpikseen edustamaan, ja aikovat tehdä kaikkensa voittonsa eteen, lisäks tää miten nää mainostaa Umk twitterissä, instassa, eri lehdistöille antavat haastatteluja, mainostavat kuppilan yms äänestyksiä, huomaa että ottavat tän UMK:n ja viisut tosissaan :peukku:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
tanko
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 621
Liittynyt: 14 Joulu 2013, 19:16

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja tanko »

Tähän sopii se klisee-ehdotus, että Suomen kannattaisi ottaa edustajaksi Melodifestivalenin toiseksi sijoittuva biisi :tuuletus:
Saara ♕ The Queen
EYPΩVIΣIΩN - Undo my sadness
AᗺBA ✈️ ARRIVAL

Avatar
Zera
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3650
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Zera »

Minä äänestän aina lempikappalettani, uskon sen sitten pärjäävän tai en. Yleensä en usko, ja eiväthän ne yleensä pärjääkään :heh:

Tämän vuoden UMK-taso on aika samanlaista kuin viimevuonna, muutama hyvä kappale, mutta suurin osa huonoja ja unohdettavia. Luulisin sen johtuvan siitä, etten muutenkaan oikein ole kotimaisen musiikin ystävä, etenkin se kotimainen, mitä radiossa soitetaan, on mielestäni järjestään huonoa.

MIAU:n kappale on selkeästi paras, muut eivät päässeet kovinkaan lähelle, joten se saisi lähteä edustamaan.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Valitsin ketjuäänestyksessä ylemmän vaihtoehdon mutta äänestysstrategiani on osittainen hybridimalli.

Äänestän selvää ykkössuosikkiani aina, jos minulla sellainen on. Jokseenkin tasavahvojen ehdokkaiden kohdalla viisukelpoisuuskin astelee kriteerilistalle; yritän kuitenkin olla mahdollisimman avoin sen suhteen, mikä on viisukelpoista. Jos selvä ykkössuosikkini on henkilökohtainen perversio, jonka karsintavoittomahdollisuuksiin en usko, pyrin osallistumaan myös voittajan valintaan äänestämällä todennäköisistä voittokamppailijoista parasta. Huonoa kappaletta en äänestä, näyttipä se kuinka todennäköiseltä viisumenestyjältä tahansa.

Mitä viisumenestysmahdollisuuksiin tulee, tällä hetkellä pidän tavoittelemisen arvoisena vasta top 15 -sijaa. Ainainen tulos finaalin häntäpäässä tai niukasti ulkona alkaa jo tympiä. Melkein yhdentekevää, onko Suomi 23:s vai semifinaalin viimeinen. :sorivaan: Totaalinen romahdus ainakin rikkoisi kaavan ja hyvällä tuurilla siitä voisi oppia jotakin.
Rousku kirjoitti:Samapa se vaikka muut pitäisivät harrastuneisuuttani naurettavana. Nauranhan minäkin formulatoljottajille
:aivanmaassa:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
tanko
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 621
Liittynyt: 14 Joulu 2013, 19:16

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja tanko »

Kelpuuttaisin Suomen viisuedustajaksi
* Clarissa & Josh :voitto:
* MIAU :hopea:
* Dennis Fagerström ("Kaunisvirta") :pronssi:


Tämän lisäksi kaksi jokeria (en pettyisi totaalisesti)
* Lauri Mikkola
* Madcraft


Muilla en usko olevan mahkuja mennä semifinaalista läpi.
Saara ♕ The Queen
EYPΩVIΣIΩN - Undo my sadness
AᗺBA ✈️ ARRIVAL

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Rousku kirjoitti:Pidätkö siis itse biiseistä, jotka pärjäävät viisuissa ja jotka ovat ei-viisufanien mielestä paskaa?
No näitä tällaisia sävelmiä vain on valitettavan vähän... Onneksi viisut ovat eräänlaisessa murrostilassa, jonka seurauksena mukaan saadaan takuulla modernimpia kappaleita. :joojoo: Mutta pääpointtini on se, että en halua niitä karikatyyrisiä viisuja enää mukaan kilpailuun, koska niiden aika on jo auttamatta ohitse. Viisutyrkkyinä sellaiset halvat humpat tai ylipömpöösit balladit ovat ihan piristäviä. Mutta ei enää viisulavalla, pliis! Minulle on kuitenkin ihan sama millaiset biisit siellä kärjessä ovat tai pidänkö minä niistä, pääasia että massa saisi niistä vakavia nautintoja ja ettei mikään massan mielestä liian euroviisu voittaisi tai pärjäisi enää. Minusta esimerkiksi Norjan korkea sijoitus oli yksi tämän viisuvuoden positiivisimmista asioista vaikka vihaankin kappaletta.
Onko viisuäänestys niin viisufanien dominoimaa, että viisuissa voivat pärjätä vain fanien suosiota nauttivat viisumaiset viisut? Miksei fanisuosikki San Marino viimeksi pärjännyt; siksikö kun oli ne typerät raadit?
Ei, eiväthän tällaiset viisufanien ylihehkuttamat kappaleet moneen vuoteen ole napanneet kilpailussa kärkisijoja. Miksi sellaisia siis pitää edes lähettää? Pidän Crisalidesta liikaa jotta osaisin arvioida onko se perus viisu. Todennäköisesti on, koska yleisö ei siitä innostunut.

En ole muuten ikinä ymmärtänyt että miksi viisufanit ovat kummallisesti jämähtäneet jonnekin 2000-luvun alkupuolelle musiikkimakujensa kanssa? Eikö ole muka puuduttavaa vuodesta toiseen hurrata halpojen homokomppihumppien perässä?
Rousku kirjoitti:Minusta on ihan sama, mitä viisuista ajatellaan, kunhan kisaa seurataan sen verran että se järjestetään :joojoo:.
Minusta taas olisi vain aivan ihanaa jos joku päivä koko maailma voisi hiljentyä vakavasti otettavan musiikkikilpailun nimeltä Euroviisut ääreen ja nauttia musiikista joka kohoaisi maailman jokaisille hittilistoille. <3 Eikö lopulta olisi mitään väliä millainen kappale olisi kyseessä, vaan niistä erikoisimmistakin kappaleista (ja ehkä jopa perus viisuhumpista) tulisi suosittuja.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Mites oli viime vuonna, oliko demojen ja lopullisten versioiden välillä isoja eroja? Jotenkin muistelisin ettei ollut? Tänä vuonna on vaikea uskoa ettei olisi, aika kotikutoisilta kun muutamat kappaleet tuntuvat.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Tirkka
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 99
Liittynyt: 02 Kesä 2012, 03:55
Paikkakunta: Uleåborg

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Tirkka »

Ainakin yksi kappaleista (Arionin kappale siis) oli viimeksi demoversiona viisi minuuttia pitkä ja sitä jouduttiin reippaasti lyhentämään. Muut näkyvämmät muutokset taisivat tulla lähinnä Elinan esitykseen josta tuomarit halusivat "tuhmemman" ja kapakkamaisemman" kuin demossa mutta mitään valtavia muutoksia ei tullut eikä kappaleeseen varsinkaan.

Muutkin Arionin biisin ulkopuoliset muutokset olivat aika kosmeettisia lukuunottamatta mahdollisia pienempiä kappaleiden lyhentämisiä ja esityksissä skarppaamisia.
All your message are belong to me.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Kappaleista viisi on mun mielestä tosi hyviä, kaksi ihan jees (uskon parantuvan tuotannon myötä). Eli yli puolet laittaisin mieluusti Köpikseen, hyvä taso tänä vuonna. :surrur:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Pidän todella positiivisena asiana sitä, että UMK hivuttautuu normimusiikinkuluttajan suuntaan. Euroviisuehdokasta pitää jaksaa kuunnella viisujenkin jälkeen. Olen jo nyt (vähällä kuuntelulla) löytänyt useamman Köpis-kandidaatin. En ole vielä edes ruotinut kaikkia biisejä eli minulla riittää hauskaa pidemmäksi aikaa.

Avatar
tanko
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 621
Liittynyt: 14 Joulu 2013, 19:16

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja tanko »

Onhan tämä UMK suoraan sanottuna amatöörien räpellystä kun vertaa vaikka ruotsiin, tanskaan ja norjaan ja heidän spektaakkelishow-karsintaohjelmiinsa.

Kelle siellä YLEssä kannattaa laittaa palautetta, jotta loppuisi tämä "kokeilu".

Oikeanlaisilla lauluilla Suomella voisi olla 3 ohjelman x 8 laulun menestyvä formaatti, joka keräisi katsojia. Siellä sitten voisi olla Suvi Teräsniskoja tai tuntemattomia artisteja tarkoituksenmukaisilla lauluilla.
Saara ♕ The Queen
EYPΩVIΣIΩN - Undo my sadness
AᗺBA ✈️ ARRIVAL

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

^ Eiköhän huomenna jälleen kerran päivitellä ensimmäisten UMK-jaksojen saamia alhaisia katsojalukuja. Luulisi niidenkin jotain vaikuttavan. Varsinkin jos sen kolmivuotisen sopparin jatko on tämän kauden jälkeen uudelleen arvioitavana? Viisukarsintojen katsojakatohan on ollut melkoinen. Sitä tosiasiaa tuskin kukaan kyseenalaistaa.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

Onko missään ollut juttua, ketkä tuottajat ovat mukana viimeistelytyössä? Aika olennainen tieto nimittäin. :miettii:
Riskinä seniorilaumat

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Parin päivän päästä se "totuus" biiseistä sitten valkenee...

http://yle.fi/yleisradio/ajankohtaista/ ... nsi-kertaa

Avatar
tanko
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 621
Liittynyt: 14 Joulu 2013, 19:16

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja tanko »

Hölmöintä on se, että tätä samaa leikkiä voisi käydä myös Euroviisukarsinnassa: 12 kykyehdokasta avoimesta kilpailusta, 12 kutsuartistia, yhteensä 24 laulua, 3 ohjelmaa joissa kussakin 8 esitystä. Kun on kuullut nyt 12 ehdokasta, en ole vakuuttunut että ne ovat 12 tarkoituksenmukaisinta euroviisuihin, vaan rannalle on jäänyt "parempia" biisejä esittäjineen. Viime vuosi oli parempi.
Saara ♕ The Queen
EYPΩVIΣIΩN - Undo my sadness
AᗺBA ✈️ ARRIVAL

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^Ei kannata haikailla menneitä. Mä odotan että jotkut biisit vielä parantuvat ja omat suosikit etunenässä :heh: Ja noille inhokeille nyt ei ole paljon tehtävissä :rofl:

Oma top 3 Hanna, Jasmin ja yllätysyllätys MIAU :peukku:

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

MuzaMaza kirjoitti:^ Eiköhän huomenna jälleen kerran päivitellä ensimmäisten UMK-jaksojen saamia alhaisia katsojalukuja. Luulisi niidenkin jotain vaikuttavan. Varsinkin jos sen kolmivuotisen sopparin jatko on tämän kauden jälkeen uudelleen arvioitavana? Viisukarsintojen katsojakatohan on ollut melkoinen. Sitä tosiasiaa tuskin kukaan kyseenalaistaa.
YLE:n näyttämien ohjelmien/formaattien jatko päätöksiin katsojalukujen ei välttämättä edes tulisi vaikuttaa.
Onhan se lakiinkin kirjattu että YLE:n tulee mainosrahoitteisista kanavista riipumatta näyttää monipuolista ja "laadukasta" (miten ikinä tuo määritellään) ohjelmatarjontaa, ja kyllä YLE:llä kalliimpiakin satsauksia on tehty vähemmillä katsojaluvuilla.
Eikä sitä paitsi ole täysin loogista vertailla euroviisukarsintaa ja UMK:ta - koska ne ovat kaksi eri ohjelmaa, eri kohderyhmineen, eri aikana, eri ajankohtana (jne). Olennaista UMK:ssa on myös sosiaalinen näkyvyys, internet-katselut, bändien ansaitsema huomio, nettikatselut jne.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Haikailijat lienevät unohtaneen, että perinteinen euroviisukarsinta hiipui siihen, että ne haikaillut isot nimet eivät enää edes harkinneet osallistumista ja keskisuuretkin kaihtoivat, koska oli riski huonosta vaikutuksesta uraan, josta realistisesti puhuttiin. Ja josta avoimuudesta jotkut fanit loukkaantuivat, samalla kun myös faneista osa omalta osaltaan ei ainakaan vähentänyt viisustigmamekanismia heittämällä nyt saa hävetä ja vmp lokaa artistien niskaan. En kyllä todellakaan muista mitään yleistä auvoa vanhan järjestelmän ympäriltä. En myöskään esimerkiksi tänä vuonna havainnut että Syksyn Sävelestä olisi muodostunut musiikillisesti superkiinnostava kohokohta, vaikka mukana oli niitä Nimiä ja Biisintekiköitä.

Avoin kilpailu, jossa kaikki samalla viivalla vaikuttaa mielenkiintoisimmalta ja kahittymiskelpoisimmalta vaihtoehdolta tällähetkellä. Jos jaksetaan jatkaa ja asema vakiintuu voisin kuvitella että vakiintuneematkin tekijät alkavat haluta mukaan. Nythän nyt osallistujat vaikuttavat olevan vailla viisustigman taakkaa ja tunnelma on siksi mukavampi.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Aika kultaa muistot, ja niin on tainnut monella käydä tässä tapauksessa.

Eihän esimerkiksi 2007 saatu mukaan juuri ketään kovia nimiä, vaikka kuitenkin kotikisoihin haettiin artistia? Ja kyllä mun mielestä biisikattauskin on tänä vuonna huimasti parempi kuin vuonna 2007. Tai vuonna 2008. Jne...

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja romualdo »

hmm... kaksiter... asioissa on aina vähintään kaksi puolta... ristiriitainen juttu tämäkin... mutta jos viisujen "kehittämis-juttu" on nykyistenlaisten eli Radio Yle-X:läisten ja pelkästään rockmusiikki-uskovaisten käsissä niin ei tämän kummempaa ja kapeampaa ja köyhempää kattausta voi odottaakaan... ja v. -07, superhienoissa karsinnoissa oli kyllä isojakin nimiä, mm. eräs Jukka Kuoppamäki vain näille lähes tai melkein enempivähempi täyden karvoituksen saaneille teineille tiedoksi... Jukka aloitti loisteliaan uransa jo Kukonpojat -lauluryhmässä -60 luvun alussa, muistaakseni... ja heti seuraavana vuonna oli rakkaissa karsinnoissamme mukana mm. eräs Tango-Kuningatar, Jenna... ja myös joku Kari Klabbe Kari Tapio... joka kuuluu olevan erikoisen palvottu ja tietysti suoranainen lekenda että ...: huokaus: .... ja voi voi kaiholla ma muistelen sitäkin karsintaa johon osallistui niinikään eräs lekenda eli tietystä suositusta yhtyeestä tuttu-pieni-rumpali-poika-Remu.... että se siitä Isojen Nimien Kaihtamasta Tietystä Wanhan Hyvän Huonon Ajan LauluKilpailusta.... eli INKTWHHALK - niin... jospa vaihettais sanalyhenne UMK tuohon edellä lyhentämääni uuteen tosi iskevään ja helposti mieleenjäävään kirjainmuodostelmaan, siis, hei lapset, lausukaa, t-toistakaa perässäni : I-N-K-T-W-H-H-A- L-K ... ! Noinnn, hyvä, Sinä ... Sä osaat (Erinin äänellä) ....
Rakas kiehtova älykäs nm. Ta1tska myös heitti kiintoisan kommentin mm. siitä ettei meille niin suunnattoman armas Syksyn Sävel eli tuttavallisemmin Syskäri -kisa 2013 herättänyt enää isompia riehakkaan roihuavia intohimoja kovista nimistä (Muska Ba-baab-baluba, Pate Mustasukkainen,. Suvi Teräspalkki, jne ....) huolimatta. Ja totta se on - järkyttävän vähän on Kuppilan Syksäri -osiossa tehty arvojärjestyslistoja tämän vuoden kattauksesta, mm. oma listani sieltä puuttuu (vieläkin... :puna: ) hmm.. ei ole kyllä tullut EDES kuunneltua niitä moneen moneen viikkoon vaikka ne äänitinkin Yle Ar... Katsomon kautta ulkopuolisen mikrofonia apuna käyttäen rakkaalle C-kasetilleni... !!!!!
jk. ja mitä pahaa on haikailussa... !!!!????? jos terveitä perinteitä vaalitaan !!!!!?????? poislukien ahdasmielinen jämähtänyt Persujen, noiden vihoviimeisten poliittisten piilonatsien tavoittelema... (:hysh:) no niin, ei mennä enää politiikan puolelle, eihän....
eli aivan turha länkyttää mansikkamaisten huulien kehystämällä suukkosuulla ja selitellä siellä ettei viime vuosina ole karsintoihimme osallistunut ENÄÄN kovia nimiä, (esim. sellasia kuin mm. Waldo, Tommi Soidinmäki, Lordi jne... ei ehkä ihan yhtä isoja nimiä kuin noissa Syksyn Sävel-kisoissa on totuttu kuulemaan mutta SILTI... SILTI ...
... :huoh: (huokaisee ja pyyhkii hikeä otsakurtuilta) siis onhan tää kovaa hommaa ... siis tää vanhojen oikeitten hyvien arvojen ja moninaisuuden, erilaisten arvojen ja näkökantojen puolustaminen... ja persus.. perustelu! Mut siis muistakaa - kenen joukoissa seisot, kenen lippua kannathhhh ! .... :)
Viimeksi muokannut romualdo, 04 Tammi 2014, 06:16. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Lukittu