Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Euroviisut 2013 Malmössä
Lukittu

ByeAlex – Kedvesem

*****
29
24%
****
30
25%
***
23
19%
**
22
18%
*
15
13%
 
Ääniä yhteensä: 119

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Miellyttävä yllätys, tämän menestyminen. Hipsterigruuvibiisi jota Radio Helsinkikin voisi soittaa. Tai mitä musaa onkaan. En löydä genrejä. Velvet Undergroundin himmailu- ja satulaulutunnelmia, folkkia, nykyajan indietä nykysoundein. Ymmärrän, etteivät monet ymmärrä Kedvesemiä. Jos vaan voisi tai saisi, niin toisin instrumentaaliversion tänne kuunneltavaksi, siis saman biisin ilman laulua. Huomaa, että musiikillinen puoli on kiehtova ja muuntautuvainen. Unilaulumainen, kehtolaulumainen. Ja biisin tekijät osoittavat kyllä lahjakkuutensa. Jätkän köhisevä kähisevä laulutapa on hyvä, puristava lisä biisissä ja lopputulos on kiinteä.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Oikeastaan tämä on hyvin hellyttävä biisi. :hali:

Laulaja pipo päässä ja liikehdintä vain vähäistä, arkailevaa heiluntaa jossain kohtaa.
"Hän näyttää siltä kuin eksynyt ois, eikä yksin löytäisi enää pois. Hän on mun, hän on mun, lökäpöksyni mun, ujo laiha ja muutenkin arka, pikku hellyyttä vaativa parka", kuten eräs 70-luvun suosikkilaulu kuuluu.

bonafides
Maistelija
Maistelija
Viestit: 43
Liittynyt: 15 Maalis 2005, 16:49
Paikkakunta: Turku

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja bonafides »

Kai sitä kerran tänäkin vuonna on jotain kommentoitava: en ymmärrä mitään mistään hipstereistä enkä indieistä, mutta pidin eniten Unkarin kappaleesta. Ja myös äänestin sitä. Myös moni lähipiiristäni sanoi pitäneensä siitä, mm. kohta 70-vuotias äitini. Sen tunnustan, että esiintyjän vähän eksynyt olemus vetosi minuun, mutta ensisijaisesti pidin itse kappaleesta. :joojoo:

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja rewind »

Finaali meni Alexilta kyllä paljon paremmin kuin semi. Rentoutta ja itsevarmuutta oli tullut lisää ja äänikin toimi paremmin. Tästä pojasta kuullaan vielä :)
El Robocop!

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mä oon ihan täysin kääntänyt takkini tän biisi suhteen :shock: En tosiaan tiedä mistä puskista tää ihastus tuli, mutta finaalin jälkeen olin jo täysin myyty. Taitaa mennä puntarini kolmoseksi :puna: Haluun kuunnella koko ajan! :ihana:

Ei-viisufanikaverini pitivät tästä. Sopivan hipsteri :heh:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä oon jotenkin tosi iloinen, että tää menestyi. :ihana: En uskonut ollenkaan tämän menestykseen, mutta loppujen lopuksi ylsi kymppikärkeen. Hienoa Unkari!
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Jännää, että tosi moni hokee tämän olevan "hipsteri". Kun menin maanantaina töihin, niin ei-viisuorientoituneet työkaverit tulivat juttelemaan viisuista. "Musta se hipsterikappale oli paras."
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja rewind »

Minä olen niin vanha, etten edes tiedä, mitä hipsteri tarkoittaa...mutta tästä minä tykkään :mrgreen:
El Robocop!

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Marjukka kirjoitti:Jännää, että tosi moni hokee tämän olevan "hipsteri". Kun menin maanantaina töihin, niin ei-viisuorientoituneet työkaverit tulivat juttelemaan viisuista. "Musta se hipsterikappale oli paras."
Vähän kaikki on nykyään hipsteriä :hihi:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36558
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Vuoden toisiksi paras. :ihana:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Tätä kuunnellessa ja katsellessa aloin miettiä, miten Stigin Laululeijan olisi käynyt... Itsehän fanitan kyseistä biisiä edelleen. Kuten myös tätä Kedvesemia. :joojoo:
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

^
Kedvesemissä on enemmän vivahteita kuin Laululeijassa, jonka musiikillinen puoli on liian yksinkertainen ja kalpea. Tätä ihmettelen kovasti, kun tietää että biisin on säveltänyt Matti Mikkola, joka kerran oikein nokkavasti kehuen itseään totesi, että ei ole mikään tavallinen säveltäjä, että on lahjakas ihminen.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16163
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Minä en ole oikeastaan missään vaiheessa syttynyt näille nykyajan hipsteriyille (onpas vaikea taivuttaa :rofl: ), mutta ymmärrän sijoituksen. Tässä ei vain ole mitään kunnollista tarttumapintaa, karsinnoissa olisi ollut montakin parempaa kappaa.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ihan kiva, että omakielinen hassu söpö hipsterikähinä menestyi, vaikka itse en sitä enää jaksakaan kuunnella. Toivottavasti menestys antaa Unkarille uskoa jatkossakin osallistua viisuihin :peukku:.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Edwina kirjoitti:Alkaako Säihkeen ja Kimalluksen sekä puolialastomuuden aika euroviisuissa olla ohi ?
Ainakaan puolialastomuudella ei enää pariin vuoteen ole pärjätty kuin korkeintaan finaalin häntäpäähän. Nyt kuuluu olla paljon kangasta, helmassa nyt varsinkin. Mutta voihan se puolialastomuus joskus vielä palata.
Rise, angel, shine, love!

snakesnape
Maistelija
Maistelija
Viestit: 26
Liittynyt: 10 Maalis 2013, 22:38

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja snakesnape »

Kedvesem oli kyllä viimevuoden yksi suosikeistani. Tämän kappaleen voi kiteyttää flow ajatukseen. Varmasti myös Unkarin matkani ennen viisuja myös nostatti tämän pisteitä.

Lukittu