ok, mutta vähän dalilaiseen tapaan epäreilua nyt: tuolla ilmaan huutelulla, jota ette suostu (en puhu vain sinusta) analysoimaan pakotatte minut tuijottamaan tätä itselleni täysin yhdentekevää turhaketta kerta toisensa jälkeen. Yrittäessäni ymmärtää mistä mielleyhtymässä on kyse.kuu-kuu kirjoitti:No kun se menee vaikeaksi, että pitää kertoa missä kohdassa.
Ensiksi ajattelin, että synkronoidut liikkeet, jossa kädet ylhäällä toisivat Loreenin mieleen. Eli siis Tanja ensimmäisen kerran kohdassa 0.44 eteenpäin . Mutta ei Loreenilta sellaista löydy! Sen sijaan esimerkiksi mainitulta Kate Bushilta löytyy, esim. kohta 1.10 eteenpäin, siksi ehdotin, että monille jäänyt se Bushin video taustalle kummittelemaan, joka todella paljon oli esillä Loreenin yhteydessä. Etenkin, koska Loreenilla paritanssia on lopulta vain vähän aikaa lopussa, mutta Bush on kokonaan popmoderni paritanssi. Toinen liike, jota luulin Loreenin liikkeeksi on se kun mies ottaa suoraa takaapäin naisen syliinsä, nainen ojentaa kätensä ja jalkansa eteenpäin ja mies siirtyy ja siirtää naista taaksepäin. Eli siis tämä liike, ensimmäistä kertaa Tanjalla kohdasta 0.47 eteenpäin. Loreenilla tämä on ensimmäinen liike, jonka mukkan tuleva miestanssija tekee, kohdasta 2.31 eteenpäin, sieppaa takaapäin ja vie taaksepäin. Mutta ei sitä näytetä kunnolla, ja menee nopeasti ohi, eikä Loreen ojentele raajojaan linkkuveitsiasentoon, vaan päinvastoin pitää jalkansa koukussa. Sen sijaan, jälleen Kate Bushilta linkkuveitsivariaatio löytyy,kohta 0.52 eteenpäin. Tietty nämä Bush jututkin ovat vain sitä, että kyse on modernista tanssista, jossa on tunnistettavia vakioaiheita.
Kohdasta 2.12 eteenpäin Tanja ja tnassijansa ovat rinnakkain ja huitovat synkronoidusti. Tätä myös Loreen tekee oman tanssijansa kanssa, kohdassa 2.22 mutta vain n. 2s ajan Tällaisia kohtia on lisäksi useimmissa moderneissa paritansseissa - tosi vaikea mieltää juuri Euphoria vaikutteiksi. Sen sijaan sen, jossa tanssija kallistaa Loreenia sivusuunnassa, kohta 2.53, voi ajatella periytyvän Tanjan vaativampaan kallistusversioon,kohta 2.33 eteenpäin.
Nämä tietenkin ovat vain yksittäisiä liikkeitä ja yhteisten liikkeiden puuttumisen voisi kuitata yleisfiiliksen samankaltaisuudella. Mutta kun kokonaisuudetkin ovat ihan erilaiset: Loreen alussa liikkuu ja kiemurtelee lähinnä sivusuuntaisesti, japani-vaikutteisessa sumopainijan haara-asennossa, tai istuu lattialla, tanssija tulee mukaan vasta lopussa. Tanjalla ei ole mitään Lorenin yksinäisestä alkuosasta, liikkeissäkään, vaan koko juttu on nostoineen, yhteisliikkeineen jne modernin tanssin parikoreografia. Yleisvaikutelma valoineen, stailauksen muotokielineen (Loreen se Japani, Tanja täysin länsimainen) yms minusta poikkeaa koreografiaa ja liikkeitäkin enemmän.
Väitän edelleen, että mielleyhtymät ihmiselle tulevat ihan jostain muusta, kuin varsinaisesti Loreenista, kuten esim. Esc-hullu sanoi, siitä että kyse on modernista tanssista. Vaikka ne Loreeniin yhdistetään ja Loreenin nimiin laitetaan - toki olen samaa mieltä, että kannattaa muuttaa kun moni kerran syystä tai toisesta matkimiseksi kokee.
- Odotan vastatodisteluja