Suomi 2014: Softengine – Something better

Euroviisut 2014 Kööpenhaminassa

Softengine – Something better

*****
82
38%
****
61
29%
***
32
15%
**
22
10%
*
16
8%
 
Ääniä yhteensä: 213

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

^ Pessimisti ja ilonpilaaja sanoo täällä että ne ovat vain yksittäisten ihmisten kommentteja, minä olen mennyt tuohon lankaan takavuosina. Tarvitaan TUHANSIA ihmisiä jotka ajattelevat kuin ne kommentoijat...
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36806
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Se suomalainen YouTube-urpo olen ihan takuulla minä! :hei: :hihi:

// Niin, ja ylistyskommenttien vastavoimana voisi sanoa, että tämä on saanut YouTubessa toisiksi vähiten katsomiskertoja virallisella kanavalla.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Softenginen pojat (paitsi ei basisti Eero) olivat eilen Radio Suomipopin päivälähetyksessä.

http://www.radiosuomipop.fi/#!/esiintyja/Softengine

Kertoivat esiintyvänsä semifinaalissa numerolla kahdeksan ja jos pääsevät finaaliin,
niin esiintymisnumero heillä on 32. Toinen bändijäsen vielä vahvisti toisen epävarmuuden,
että nro on 32.

Sanoivat vielä, että se on hyvä esiintymispaikka loppupäässä, että ihmiset muistaa paremmin
ja muistuttivat, että Paradise Oskar esiintyi ensimmäisenä finaalissa.

Mua jäi niin vaivaamaan niin tuo esiintymispaikka numerolla kolmekymmentäkaksi finaalissa,
mutta haastattelu uusittiin tänään päivällä ja totta se oli... kuulin ihan oikein. :mitvit:
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Hassua. Vaikka ne olisikin ennalta jotenkin päätetty niin finaalissa on vaan 26 maata mukana. :raaps:
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Eiväthän he voi tietää millä numerolla finaalissa kisaavat, kun eikös kaikki maat vielä arvo erikseen että kummalla puoliskolla esiintyvät.
Veikkaan, että DR on jonkinlaista hahmotusta tehnyt, mutta tuskin niin tarkkaa, että esiintymisnumeroa kerrottaisiin kilpailijoille näin aikaisin.
Saatikka että tämä paikka olisi mahdoton 32. :heh:
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4273
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Ensin Puoli Seitsemän -ohjelman (mainosko se oli?) mukaan oltais lähössä viisuihin Göteborgiin, ja sit haastattelussa sanotaan et kilpailtas esiintymisnumerolla 32 finaalissa...noloo.
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Ihania! Voi että, nauran täällä vaan hullun lailla kun kuuntelen tuota haastattelua :rofl: Ihan pokalla juu, 32. on hyvä esiintymisnumero. Mistähän ihmeestä pojat ovat tämän repässeet? Noh, toivottavasti oikeasti saavat loppupuolen paikan, jos finaali kutsuu. Mutta on nämä hunsvontit kyllä hellyyttäviä.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36806
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

:roll: Tämä taitaa taas todistaa sitä, ettei pojilla ole hajuakaan koko viisutouhusta tai sen käytännöistä saatikka kiinnostusta itse edustushommaa kohtaan.

Toivottavasti saavat sen 32. esiintymisnumeron finaaliin... 3 - 2 = 1. Tai mahdollisesti jäävät 32. lopputuloksissa.
Meow cat, please meow back.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4901
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja toivo »

TomppaJr kirjoitti:Se suomalainen YouTube-urpo olen ihan takuulla minä! :hei: :hihi:

// Niin, ja ylistyskommenttien vastavoimana voisi sanoa, että tämä on saanut YouTubessa toisiksi vähiten katsomiskertoja virallisella kanavalla.
jaa. no mikäs maa saanut vähiten ?

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

^^Tai sitten kommenttisi kertoo enemmän sinun (ja ehkä joidenkin muidenkin) asenteestasi poikia kohtaan kun heidän asenteesta viisuja kohtaan? Eiköhän tuo nyt ole vain jonkinlainen ihan inhimillinen väärinymmärrys, jonka voisi kuitata vaikkapa huumorilla. Hassua edelleen, mutta ei niin vakavaa.

"Me ollaan treenattu, suunniteltu esitystä, vähän katottu haastatteluhommia, mä (Topi) oon harjotellu lausumista, englantia yleensä."

Keskittyvät musta aika oleelliseen eli omaan esitykseensä eikä opettele tarkkaan viisusääntöjä. Ihan kaikella kunnioituksella Kuppilan teinejä kohtaan niin euroviisusääntöjen opetteleminen ulkoa ei kuulu normaalin vähän alle 20-vuotiaan nuoren miehen harrastuksiin. Tuon haastattelun, samoin kuin Puoli Seiskan perusteella ihan asiallisesti suhtautuvat edustushommaansa.
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36806
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

toivo kirjoitti:jaa. no mikäs maa saanut vähiten ?
Saksa. :joojoo: Mutta sen vähät katsomiskerrat johtunevat siitä, että eurovision-kanava on joutunut lataamaan sen useaan otteeseen sivuilleen. Kuitenkin siinä sadantuhannen katsomiskerran tietämillä on kyllä todella useita maita, joten sinällään mitenkään absoluuttisesti toisiksi vähiten katsomiskertoja Suomella ei ole.
kais(t)a kirjoitti:^^Tai sitten kommenttisi kertoo enemmän sinun (ja ehkä joidenkin muidenkin) asenteestasi poikia kohtaan kun heidän asenteesta viisuja kohtaan? -- Ihan kaikella kunnioituksella Kuppilan teinejä kohtaan niin euroviisusääntöjen opetteleminen ulkoa ei kuulu normaalin vähän alle 20-vuotiaan nuoren miehen harrastuksiin.
Pitää paikkansa. Minulla on paljon henkilökohtaista vihaa Suomen edustajia kohtaan. :lohduton: Tämä on todella ikävää, ja vielä ikävämmäksi asian tekee se, että Softengine on kotimaani edustaja. Samanlaista vihaa olen kyllä ennenkin kokenut muutamia viime vuosien viisuartisteja kohtaan suurien karsintaoikeusmurhien jälkeen, mutta Suomeen tämä viha ei ikinä ole kohdistunut. Ehkäpä juuri siksi muiden korvissa vihani kuulostaa tavallista brutaalimmalta. En vain voi olla kommentoimatta ikäviä asioita Softiksia kohtaan, jos siihen on mahdollisuus, koska edelleenkin olen katkera UMK:n lopputuloksista.

Esimerkkejä muista samankaltaisia tuntemuksia tuottavista karsintatuloksista ovat nopealla mietinnällä Itävalta 2011 (Oida Taunz! <3 ) sekä Sveitsi 2012 (Peace And Freedom! <3 ), myös tämän vuoden Melodifestivalenin Ace Wildereineen lasken samaan kastiin. Tällaisesta karsintavääryydestä seuraa se, etten yksinkertaisesti vain kykene suhtautumaan valittuun edustuskappaleeseen mitenkään järkevästi. Rehellisesti sanottuna: eihän missään nimessä Something Better ole yhden tähden rajalla kiikkuva kappale, vaan todellisuudessa neljän tähden miellyttävä rock-viritys. Mutten vain kykene nostamaan sitä noille sijoille, koska aina kappaleen kuullessani ajattelen, että sen sijaan Suomen viisuna voisi olla Sängyn reunalla. :eiei: Sanna Nielsenkin varmaan taistelisi puntarini kärkisijoista ilman Ace Wilderin olemassaoloa.
Meow cat, please meow back.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Edwina »

TomppaJr kirjoitti:Tällaisesta karsintavääryydestä seuraa se, etten yksinkertaisesti vain kykene suhtautumaan valittuun edustuskappaleeseen mitenkään järkevästi. Rehellisesti sanottuna: eihän missään nimessä Something Better ole yhden tähden rajalla kiikkuva kappale, vaan todellisuudessa neljän tähden miellyttävä rock-viritys. Mutten vain kykene nostamaan sitä noille sijoille, koska aina kappaleen kuullessani ajattelen, että sen sijaan Suomen viisuna voisi olla Sängyn reunalla. :eiei: Sanna Nielsenkin varmaan taistelisi puntarini kärkisijoista ilman Ace Wilderin olemassaoloa.
Ymmärrän. Tuttuja tuntemuksia. :hali:

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Minä taas en ymmärrä, miten toisen kappaleen menestys voi vähentää toisen arvoa. :eiei: Hyvä biisi on mielestäni hyvä biisi, sijoittui se miten hyvänsä.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36806
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

En minäkään tätä ajattelutapaani varsinaisesti ymmärrä. :heh: Tällaisen tunteen aiheuttavaa kappaletta kuunnellessa päässäni vain syntyy jonkinlainen erittäin voimakas turhautumisen tunne ja koko biisi lässähtää kuin se kuuluisa juustokakku.
Meow cat, please meow back.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Edwina »

TomppaJr kirjoitti: erittäin voimakas turhautumisen tunne
Juuri näin. Myönnän, että minusta on tuntunut tuolta lähinnä Suomen kappaleiden kohdalla useampanakin vuonna. Varmaan vain toivon niin kovasti menestystä, että olen ollut vakuuttunut, että se toiseksi tullut olisi ollut parempi valinta. (Tänä vuonna minulla ei ollut ehdotonta suosikkia.)

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

TomppaJr kirjoitti:Niin, ja ylistyskommenttien vastavoimana voisi sanoa, että tämä on saanut YouTubessa toisiksi vähiten katsomiskertoja virallisella kanavalla.
Olen kyllä tietoinen siitä, että Softenginellä ei ole paljon katselukertoja verrattuna muihin. :kups: Mutta en ihan ymmärrä, että miten tuo on vastavoima sille, että kommentoineet ihmiset ovat kirjoittaneet pääasiassa hyvää. :heh: Mistään ei voi ennustaa, että suhde olisi erilainen, jos sen olisi nähnyt tuplasti enemmän ihmisiä. :)
Jonttu kirjoitti:^ Pessimisti ja ilonpilaaja sanoo täällä että ne ovat vain yksittäisten ihmisten kommentteja, minä olen mennyt tuohon lankaan takavuosina.
Olen myös tietoinen siitä, että kyseessä ovat yksittäisten ihmisten kommentit. En ajattele, että Youtubessa mikään nimimerkki edustaisi yhtään enemmän kuin yhtä ihmistä. :heihaloo:

Edelleen, toivottavasti menestyvät. :peukku: Kauhee vänkäys. :heh:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Albin »

Minä sohvaperunana olen ylpeä Softeginen porukan kappaleesta. Olen edelleenkin ylpeä Kuunkuiskaajista sekä Oskarista. Pernilla ja Krista eivät olleet ihan mun makuun, mutta hyvän vaikutelman tekivät. Hyvä Suomi. Kaikkea hyvää Softenginelle ja menestystä tulevaisuuteen meni viisuissa sitten miten tahansa. Softenginen pojat on kunnioituksen ansainnut- :draamaa:

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Margot »

Ihana toi esiintymisnumero 32. :rofl:
What color is your life?

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4273
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Mun täytyy tunnustaa että en ole seurannut yhtään Softareiden haastetteluja yms. Itse kuitenkin pidän kovasti viisusta (neljän ja viiden tähden rajoilla) ja pojista ja toivon menestystä yms. :joojoo: Toki tuo "kilpailunumero" herättää mussa vähän ihmetystä, mutta antaa olla! :) Hyvä Softarit!!! <3
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja kalonike »

Videolla ei tähän mennessä ole ollut muihin verrattuna paljon katsomiskertoja, mutta jos katsoo peukutuksia, niin video on ollut suhteessa hyvin pidetty (ja vähiten inhottuja). Tykkäämisten ja inhoamisten suhde taitaa Suomella olla paras noista virallisista videoista (jos ei uusinta, Slovenian videota oteta lukuun)

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Kyllä pitäisi olla edes vähän perillä esim. kisojen kulusta. :rofl: Nauratti kovasti tuo 32. :heh:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Sundance
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 523
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Sundance »

TomppaJr kirjoitti:Pitää paikkansa. Minulla on paljon henkilökohtaista vihaa Suomen edustajia kohtaan. :lohduton: Tämä on todella ikävää, ja vielä ikävämmäksi asian tekee se, että Softengine on kotimaani edustaja. Samanlaista vihaa olen kyllä ennenkin kokenut muutamia viime vuosien viisuartisteja kohtaan suurien karsintaoikeusmurhien jälkeen, mutta Suomeen tämä viha ei ikinä ole kohdistunut. Ehkäpä juuri siksi muiden korvissa vihani kuulostaa tavallista brutaalimmalta. En vain voi olla kommentoimatta ikäviä asioita Softiksia kohtaan, jos siihen on mahdollisuus, koska edelleenkin olen katkera UMK:n lopputuloksista.
Kauhean kuluttava ja ehkä hieman huolestuttavakin ajatusmalli. :lohduton:

Mikäköhän tämän numeron 32 tausta on? :rofl: Kuppilan henkilökunta, kysykää ihmeessä tämän numeron tarina jos ja kun haastattelette poikia!
My beauty will save the world - Verka

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mun mielestä tuo 32 oli vaan hauska juttu. :rofl: Sehän on voinut olla täysi läppäkin?
kais(t)a kirjoitti:
Keskittyvät musta aika oleelliseen eli omaan esitykseensä eikä opettele tarkkaan viisusääntöjä. Ihan kaikella kunnioituksella Kuppilan teinejä kohtaan niin euroviisusääntöjen opetteleminen ulkoa ei kuulu normaalin vähän alle 20-vuotiaan nuoren miehen harrastuksiin. Tuon haastattelun, samoin kuin Puoli Seiskan perusteella ihan asiallisesti suhtautuvat edustushommaansa.
Juuri näin. Täällä on joillain ihme vaatimuksia siitä, kuinka Suomen euroviiisuedustajan pitäisi tietää KAIKKI euroviisuista. :roll: Eihän olympialaisissakaan Suomea edustava todennäköisesti tiedä kaikkia yksityiskohtia, kuten joku olympialaisia harrastava penkkiurheilijafani? Sen takia niin euroviisuissa kuin olympialaisissakin delegaatioilla on TYÖNTEKIJÄT, jotka pitävät huolta käytännön asioista, jotta edustaja voi keskittyä vain oleelliseen. Mun mielestä edustaja on tarpeeksi motivoitunut, jos ei nyt koko ajan ole viisuja dissailemassa.

Eikös tuolla UMK-puolella paheksuttu UMK:n aikaan sitäkin, kun Hukan&Maman Mama oli kertonut olevansa kova viisufani. Sitten paljastuikin, että hän katsoi VAIN semit ja finaalit ja teki niistä muistiinpanoja. Joidenkin mielestä oli törkeää, että hän kehtasi sanoa itseään KOVAKSI viisufaniksi. :roll:

Minä seuraan esimerkiksi vain Suomen karsinnat, Ruotsin finaalin ja kansainväliset karkelot. Pidän silti itseäni yhtä kovana viisufanina kuin ketä tahansa täällä Kuppilassa. Se, että joku alkaa laittaa fanittamista tai motivaatiota jonkinlaiseen "järjestykseen", nostaa multa karvat pystyyn. Se ei todellakaan kuulu siihen viisufaniuteen, mihin mä olen jo vuosia sitten rakastunut.

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Tuo esiintymisnumero 32 on ehkä väärinkäsitys, ei vaarallista vaan hassua :heh: . Tai sitten finaalinkin esiintymisjärjestys on päätetty noin suurinpiirtein ja annettu kaikille 37 maalle esiintymisnumerot, josta sitten pudotetaan pois semeistä pudonneet maat. Eli jos Suomi menee finaaliin, esiintymisnumero on jossain loppupuolella finaalia. Jos jälkimmäinen vaihtoehto pitäisi paikkansa, periaatteessa Suomen esiintymispaikka olisi hyvä. Mutta toukokuussahan tuo selviää!

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Katinka kirjoitti:Tuo esiintymisnumero 32 on ehkä väärinkäsitys, ei vaarallista vaan hassua :heh: . Tai sitten finaalinkin esiintymisjärjestys on päätetty noin suurinpiirtein ja annettu kaikille 37 maalle esiintymisnumerot, josta sitten pudotetaan pois semeistä pudonneet maat. Eli jos Suomi menee finaaliin, esiintymisnumero on jossain loppupuolella finaalia. Jos jälkimmäinen vaihtoehto pitäisi paikkansa, periaatteessa Suomen esiintymispaikka olisi hyvä. Mutta toukokuussahan tuo selviää!
Finaalinkin esiintymisjärjestykseen arvotaan, kummalla puoliskolla maat esiintyvät. Ainakin muistelen näin viime vuodesta.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Wadde kirjoitti:Eikös tuolla UMK-puolella paheksuttu UMK:n aikaan sitäkin, kun Hukan&Maman Mama oli kertonut olevansa kova viisufani. Sitten paljastuikin, että hän katsoi VAIN semit ja finaalit ja teki niistä muistiinpanoja. Joidenkin mielestä oli törkeää, että hän kehtasi sanoa itseään KOVAKSI viisufaniksi. :roll:
:shock: Ihanko oikeesti? Enkestä :repeilee:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Kävin eilen katsomassa poikien keikkaa On the Rocksilla. Soittivat noin tunnin setin. Harmi, että kovin paljon porukkaa ei ollut paikalla, mutta ei taida bändin pääfanijoukkoa löytyä tuon kaltaisen baarin asiakkaista. Mielestäni musiikki kuulosti todella hyvältä ja kiinnostus tulevaa levyä kohtaan vain kasvoi. :joojoo: Pojat olivat oikein energisiä esiintyjiä. Laulajaa lukuunottamatta bändin pojat olivat aika hassuja, kun jos huomasivat heitä katsottavan suoraan yleisöstä niin he heti säikähtäneinä katsoivat muualle. Tai sitten ne säikähtivät vain minun katsettani. :heh:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Mattan »

riksa[ kirjoitti:
Wadde kirjoitti:Eikös tuolla UMK-puolella paheksuttu UMK:n aikaan sitäkin, kun Hukan&Maman Mama oli kertonut olevansa kova viisufani. Sitten paljastuikin, että hän katsoi VAIN semit ja finaalit ja teki niistä muistiinpanoja. Joidenkin mielestä oli törkeää, että hän kehtasi sanoa itseään KOVAKSI viisufaniksi. :roll:
:shock: Ihanko oikeesti? Enkestä :repeilee:
Kestä ihmeessä, sillä kaikkihan tietävät, että KOVA viisufani tekee yksityiskohtaiset muistiinpanot kaikista karsintakappaleista, arvioi niiden menestyksen jokaisessa potentiaalisessa finaalivaihtoehdossa (myös Sveitsin karsinnoista), katsoo luonnollisesti kaikki karsintaohjelmat kolmeen kertaan arvioidakseen esitysten yksityiskohdat, seuraa kaikkien viisuihin päässeiden esiintyjien mediapeliä ja esityksiä (ollen itse paikan päällä EiC:ssä ja Lontoossa), kokoaa arkiston jokaisen viisuesiintyjän sanomisista, pitää kirjaa vedonlyöntikertoimista päivittäen ne tunnin välein, arvioi kappaleiden menestysmahdollisuudet kaikissa mahdollisissa skenaarioissa, menee paikan päälle ja katsoo kaikki harjoitukset kirjoittaen näistä arviot jokaista kymmensekuntista kohden, käy kaikissa viisutapahtumissa ja -bileissä missä yksi ihminen pystyy käymään ollen vain yhdessä paikassa samaan aikaan, tajuaa pumpun hakkaavan kahtasataa jo viikkoa ennen viisuja, ei nuku kyseiseen viikkoon ollenkaan kaiken muun takia, kannustaa paikan päällä raivokkaasti suosikkejaan, ei muista mitään itse viisufinaalista sillä oli ikään kuin viisutranssissa, mutta muistaa kuitenkin lähettää YLElle, EBUlle, viisuvoittajalle, omille viisusuosikeilleen, Jon Ola Sandille, Christer Björkmanille, Azerbaidžanin suurlähetystölle sekä Carolalle vihaiset kirjeet, joissa vaatii vilpillisen tuloksen muuttamista, masentuu vastausten viipyessä, vannoo olevansa katsomatta viisuja ikinä uudelleen ja katsoo läpi kaikki Euroviisut tehden yksityiskohtaisia muistiinpanoja kappaleista niin monta kertaa kuin suinkin ehtii ennen seuraavan viisukarsintakierroksen alkamista, jolloin sama prosessi toistuu.
Nyt hei oikeesti. :heihaloo:

:heh:

Juu, ei ehkä enää liity Softengineen. Sanottakoon, että hyvä jos Piggybank piti heidän keikastaan, sillä olen kuullut heidän keikoistaan hyvää. Suunnilleen se oli se alkuperäinen asia, jonka tulin sanomaan, mutta viesti venähti. :hiips:
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36806
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

No eikö se muka ole ihan normaalia, että jokaisessa fanikulttuurissa on eritasoista fanitusta? :raaps: Okei, ymmärrän että se saattaa kuulostaa kummalta heistä, jotka ovat viisufaniutuneet ennen tätä meneillään olevaa faniaikakautta, jolloin mitä tahansa voi fanittaa "ammattimaisesti". Ennenhän tuskin asian fanittamiselle luotiin minkäänlaisia sääntöjä, ja jokainen fanitti omalla tavallaan. Nykyään tällainen ajattelu joissakin vähän vakavimmissa fanituskohteissa kuin euroviisuissa olisi suorastaan noloa. Millainen muka olisi jonkun bändin tai artistin fani ilman kaikkea nippelitietoutta tästä fanituksen kohteesta? Minusta on periaatteessa siis ihan normaalia ja hyväksyttävää hihitellä Maman lausunnoille, joiden mukaan hän olisi suuri viisufani katsoessaan peräti semifinaalit toukokuussa finaalin lisäksi. Noh, itse olen pikemminkin Mattanin irvaileman viisufanin kaltainen, joten voi toki olla, että olen jotenkin ylpistynyt kaikkiin minua huonompiin faneihin ja heittelen vain omassa paremmuudessaani ilkeitä kommentteja joka suuntaan ihmisille, jotka yrittävät olla hyviä mutteivät ole. :) Ja kyllä, tuo viimeinen virke oli sarkasmia. Ihan kokonaisuudessaan (paitsi se, että olen nippelitietoviisufani). Älkää edes yrittäkö provosoitua siitä.

En siis sano, että tämä nykyinen suuntaus olisi ilkeydessään (enemmän tai vähemmän tietoisessa) something better mitä vanha ja hyväksyvämpi, mutta ymmärrän ajattelumallin. Minusta, Mattan-tyypin viisufanina ( :heh: ), on jotenkin käsittämätöntä, etteivät kaikki pyri samanlaiseen nippelitietoviisufaniuteen mitä minä, vaan tyytyvät katsomaan vain Suomen karsinnan ja MF:n, sillä niistä kummallisten maiden tyrkyistä ja karsintatunnelmasta löytyy vain niin paljon enemmän helmiä mitä kotoisimmista maista. <3 Ymmärrän tietenkin, että kaikilla ei ole niin elämätöntä elämää mitä minulla, mutta itse suuntaisin viisufaniuteni joka tapauksessa vähän eri suuntiin, vaikkei aikaa olisikaan loputtomasti käytettävissä vuoden kaikkiin karsintoihin. No jokainen tavallaan, kunnioitan jokaisen henkilökohtaista päätöstä viisufaniudessaan, vaikka en sitä välttämättä ymmärtäisikään. Joillekin varmaan Melodifestivalenin tunnelma edustaa paremmin sitä viisufaniuden ydintä mitä minulle jotkut Sveitsin nettikarsintabiisit. Okei, nyt menee niin rajusti offtopiciin että menen suosiolla pois. :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Kysymys niille jotka on menossa katsomaan Liilan ilmaiskeikkaa:Monelta ja missä pojat esiintyy?
Ei taho tietoo löytyy sitte mistää :roll:
<3

Lukittu