Tähdet tähdet

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

mä olin varma että Diandra tippuu mutta toisin kävi. Ilmeisesti hän on nyt sitten sulattanut katsojien sydämmet kun meni voittamaan semifinaalin keskinkertaisilla biiseillä. Näyttää siltä että Didi saattaa voittaa koko "skaban" jos vain osaa valita riittävän hyvät = haastavat biisit finaaliin. Toivottavasti vetää Black dogin uudestaan kolmantena biisinä :peukku:

edit: villi veikkaus kahdesta muusta biisistä... 1. oma tuotanto on uusi sinkku tulevalta levyltä ja 2. yllätysbiisinä vetää taas Whitneyn " I will always love you" :mitvit:
Viimeksi muokannut aj1964, 20 Huhti 2014, 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tommi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2962
Liittynyt: 12 Marras 2003, 21:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Eipä tuo Diandran biisi nyt ollut mitenkään reggaeta, mutta se oli kuitenkin aivan upea esitys, kosketti kyllä kympillä. Diandran ääni on vaan jotain niin <3

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minkä perusteella yleisö tässä oikein äänestää, jos Jari oli vaarassa pudota :tajutkaa:. Selkeästi illan paras, onnistui kummassakin lajityypissä. -Tai ehkä Marco oli illan paras ja samalla koko kisan paras vieraileva tuomari. Hyviä analyyttisia kommetteja.

Etukäteen arvelin, että Ollin musikaali on kamala ja reggae ihan toimiva, ja niinhän siinä sitten kävi. Musikaaliliikehdintä oli kyllä kehittynyt huimasti siitä ihme hyppelehtimisestä, jota treenipätkässä nähtiin, mutta laulu meni ihan metsään vaikka kadulla piti olla.

Diandran biisivalinnat jaksavat ihmetyttää, oikeastaan kumpikin näistä. Musikaalin tuomaristolta saamia kehuja en ymmärrä. Laulu oli tietysti ihan ok, mutta esityksessä en edelleenkään nähnyt mitään määrätietoista pahistyttöä. Korkeintaan jos vertaa siihen, mitä Diandralta on totuttu näkemään. Diandran voimalaulussa loistava ääni ei ole pätkääkään reggae, mutta ehkä lajityypistä jotain oikeaa sentään olisi löytynyt. (En tunne reggaeta kovin hyvin, mutta tulee mieleen, miten r&b-taustalta olisi toiminut vaikka Iron, lion, zion. Tosin ehkä Diandra laulua paremmin sopisi vetämään ne saksofonisoolot...)
Rise, angel, shine, love!

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^ näyttää äänestys toimivan ihan "fanipohjalla" ei niinkään esityksiin perustuen...kävin itsekin miettimään mikä reggae tyyppinen biisi olisi voinut sopia Didille ja itseasiassa tämä Nelly Furtadon tekele olis voinut toimia hyvinkin...

http://www.youtube.com/watch?v=Vmba-CLlMd4

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Jari on kyllä pro. Upeaa viihdyttämistä ja siinä reggaessa - yllättävää totuudellisuutta (ajatellen tango/iskelmälaulaja mikrofonin takana), että ainoana illan esityksistä kuuntelisin. Sama pätee Herculekseenkin, mutta biisi ei itseäni puhuttele.

Diandra on tietysti suloinen ja ihana ja laulaa kuin satakieli mutta muilta osin eiliset esitykset olivat yksinkertaisesti huonoja. Diandraa tuntuu vaivaavan musiikillinen tyylitiedottomuus, menee toki nuoruuden piikkiin mutta eilisessä määrin vaivaannuttavaa. Toivottavasti saa otteen siitä mitä haluaa olla ja lähtee sitä todella toteuttamaan. Nyt you are the one that i wantissa parasta oli stailaus, laulu oli arkaa ja diandra tanssijana jäykkä. Surun pyyhit oli täysin tyylitiedottomasti laulettu, kaukana siitä mitä Pelle tarkoitti vaikka olikin päättänyt kehua kaikkia.

Ollin esityksiin päti sama kuin Diandraan paitsi et Olli laulaa heikosti. Reggae kääntyi tahattomaksi parodiaksi lajista. Ansaittu karsiutuminen (sikäli kun pakko karsia, parempi olisi ettei)

Kääntyny vähän liiaksi puolivillaiseksi hömpäksi tämä ohjelma nyt. Viihdyttävää toki edelleen mutta vain sitä, ei oikeita hetkiä tarjoa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Elvis »

1.Jari - Go the distance oli upea. Kylmän väreet kulkivat, reggae ei oikein uponnut.
2.Olli - Musikaali-biisi ei ollut Ollia..Reggae taas oli yllättävän hyvä!
3.Diandra - Musikaali-biisi oli ärsyttävin mahdollinen, Ja Kirka reggae? Kamala.

Veikkaus : Diandra voittaa (upealla äänellä ja iskelmällä.).
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

jos nämä biisit ratkaisevat voiton niin oma veikkaukseni menee Diandralle...

Diandra: And I am telling you I¹m not going (Dream girls/Jennifer Hudson)


Jari Sillanpää: Bohemian Rhapsody (Queen)

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Veikkaan myös Diandraa.
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

:peukku: Todennäköisesti loistava biisivalinta vihdoinkin Diandralta. Pääsee esittelemään ääntään niin paljon kuin ikinä irti lähtee, eikä ole liian tunnettu biisi, jota pääsisi vertailemaan. Jos onnistuu, ja miksei onnistuisi, voittoa kohden vahvasti menossa.

Mutta ei Jarikaan aio antautua vaan menee vahvuuksillaan. Riittävän karismaattinen ja taitava laulaakseen suurimpia klassikoita niin, että niistä tulee Jari Sillanpään versioita, ei jää alle. Ihmiset rakastavat Queenia, Queen tiedetään erittäin vaativaksi ja Bohemian Rhapsody on Queenin ikonisin biisi ... tuubin perusteella Jari selviää kyllä, on voinut saada siitä hevilauluviikosta vielä lisäasennetta niin että kuka tietää ....
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

tuo Jarin biisi on kyllä pahin mahdollinen vetää coverina joten pelkään pahinta :eiei: ...mutta mielenkiintoista sinänsä :heh:

toivottavasti onnistuu :peukku:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Näiden menneiden viikkojen perusteella uskallan odottaa Jarin Bohemian Rhapsodylta paljon :uujee:. Yllättävän monipuoliseksi laulajaksi on osoittautunut, ja tuossa biisissähän myös on erilaisia laulutyylejä sekametelisoppana. Mitään Mercurysoundia ei tarvitsekaan tavoitella. Jostakin syystä biisi ei ole Queenin tuotannosta minulle niitä läheisimpiä, joten sitä ei ole niin helppo ehkä pilatakaan vetämällä himpun verran toisin kuin originaali.
Rise, angel, shine, love!

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Rousku kirjoitti: joten sitä ei ole niin helppo ehkä pilatakaan vetämällä himpun verran toisin kuin originaali.
mä olen kyllä sitä mieltä että tämä jos joku helppo pilata coveroimalla mutta toki Jari vetää siitä oman versionsa joka uppoaa suomalaiseen iskelmä/tangomarkkinakansaan :peukku: onhan hän nähtävästi harjoitellut sitä keikoillaan...

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

voittajaveikkaus...

http://veikkaus.unibet.com/viihde/jari- ... tien-tahti

laittasin roponi Diandraan jos harrastaisin uhkapelejä :heh:

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Huippu ohjelma sai arvoisensa voittajan :peukku:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Joop, kyllähän Jari tais ansaita voittonsa. Diandra on kyllä tajuton laulaja, mutta tää ei ollutkaan pelkkä/silkka laulukilpailu.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Jari oli viihdyttävä kautta linjan myös tänään. Gagnam Style on hauska, iskelmänsä koskettaa niitä joita koskettaa, Bohemian Rhapsody ihan kelpoinen, vaikke nyt huikea kuitenkaan. Diandra peittosi laulullisesti ekassa ja vikassa, huikeaa laulua, mutta oma biisinsä on niin valju ja mitätön, että syö sitä tähteyttä ja karismaa. Oikeaan voitto meni kun tähtien tähteä etsitään, mutta jos Diandra vain saa, ja ymmärtää myös itse, laulaa jotain muuta kuin kehnoa ärränbiitä tms mitätöntä poppia niin Diandrasta tulee valovoimaisin naislaulaja vähintään Suomeen. Se kuitenkin todella vaatii huomattavasti parempaa ymmärrystä oman materiaalin suhteen.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Colby
Barista
Barista
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Colby »

En katsonut ohjelmaa noin muuten, koska Mikko Leppilampi on hirveä juontaja ja nuo "tähdet" oli aika väsähtäneitä. Mutta finaalia katselin sieltä täältä. Kun voittaja julkistettiin, niin eipä se Jaria paljon hetkauttanut. Tuli vähän sellainen "Kyllähän mä tän tiesin, mutta mitä mä tämmösellä voitolla teen"-vaikutelma.
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Happy »

Diandran viimenen veto oli kyllä niin upee, et olis kyl ansainnu voittaa koko kisan :uujee:
Mut vetihä Jariki hyvin sen viisukarsintabiisin sekä Bohemian Rapsodyssa noi taustalaulajat veti niiin woooh hyvin :peukku:

Nyt täytyy vaan toivoa että Diandra/Jari-duo tai Irina koittais ensvuoden viisuihin :mrgreen:


Mut oli kyl loppupeleis hyvä ohjelma, en alussa uskonu et ihan oisin tän ohjelman kohderyhmää kun kaiken maailman Rostit,Rautiaiset,Sillanpäät,Pyrröt yms mukana.. mut olihan tää ihan viihdyttävä artistikattaus :peukku:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Colby kirjoitti:Kun voittaja julkistettiin, niin eipä se Jaria paljon hetkauttanut. Tuli vähän sellainen "Kyllähän mä tän tiesin, mutta mitä mä tämmösellä voitolla teen"-vaikutelma.
Niin ne eleet voi tulkita monella tapaa. Minulle Jarin eleistä tuli mieleen vaatimattomuus.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Diandra vei tänään ja Jari vikisi mutta iskelmäkansa päätti palkita hänet vielä kerran ansiokkaasta urasta :peukku: Onnea voittajille :tapu: Toivottavasti jatkavat kuitenkin yhteistyötä esim. duettojen muodossa <3

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

ta1ja kirjoitti:jos Diandra vain saa, ja ymmärtää myös itse, laulaa jotain muuta kuin kehnoa ärränbiitä tms mitätöntä poppia niin Diandrasta tulee valovoimaisin naislaulaja vähintään Suomeen. Se kuitenkin todella vaatii huomattavasti parempaa ymmärrystä oman materiaalin suhteen.
ongelma taitaa olla siinä että mistä löytää ne tekijät, nyt tuntuu että levy-yhtiö on jättänyt artistinsa vähän tuuliajolle levynsä kanssa kun ei tunnu millään uutta levyä pukkaavan...tarttes saada vähän suuremmat hartiat taustalle, kenties :mitvit:

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 704
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Tässähän ei kukaan hävinnyt, eikä kukaan voittanut, ainakaan mitään palkintoja, oikeastaan oli sellainen win-win tilanne jossa kaikki voitti, jotkut vaan sai enemmän esiintymistilaisuuksia.
Pakko sanoa että tuo viimeinen veto oli sitä parasta Diandraa jota jo vähän odottelinkin. Mikä huikea päätös hyvälle ohjelmalle.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^ "parasta Diandraa" ...minusta Diandra taas nosti itsensä uudelle tasolle tuolla viimeisellä vedolla, en minä ainakaan ole kuullut hänen laulavan/tulkitsevan noin hyvin aikaisemmin :surrur: Itseasiassa taitaa olla aika harvassa maailmassa ne laulajat jotka pystyvät esittämään vakuuttavasti samassa ohjelmassa sekä "black dogin" että ja tän dreamgirls biisin :heh:

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

hra47 kirjoitti:
Colby kirjoitti:Kun voittaja julkistettiin, niin eipä se Jaria paljon hetkauttanut. Tuli vähän sellainen "Kyllähän mä tän tiesin, mutta mitä mä tämmösellä voitolla teen"-vaikutelma.
Niin ne eleet voi tulkita monella tapaa. Minulle Jarin eleistä tuli mieleen vaatimattomuus.
Oikeastaan kyse taisi olla siitä, että koko yleisö odotti Diandran voittavan. Jarin nimi kun kuului, niin ei tullutkaan hurraahuutoja.

Finaali ei sujunut Jarilta ihan niin hyvin, mutta kokonaisuutta ajatellen niin kyllä hän voittonsa ansaitsi. Eiköhän tuossa ollut mukana myös tunnustusta koko uralta ja esiintymistaidoista.


Diandran ongelma toisaalta kumpuaa biiseistä. Jarilta löytyy niitä hittejä (toki urakin on paljon mittavampi). Vaikka Diandran biisi sopi hänelle, niin kyseinen biisi ei menestynyt edes alkuperäisesittäjän kautta.

Diandra hyötyi tästä formaatista varmaankin eniten ja hän osasi ottaa monet tyylilajit omakseen. Suomen mittakaavassa Diandra on omaa luokkaansa, mutta kansainvälisellä tasolla taso on niin korkea, että en usko Diandran siellä pärjäävän muuta kuin todella loistavilla biiseillä, pelkkä ääni ei riittäisi.

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

aj1964 kirjoitti:
ta1ja kirjoitti:jos Diandra vain saa, ja ymmärtää myös itse, laulaa jotain muuta kuin kehnoa ärränbiitä tms mitätöntä poppia niin Diandrasta tulee valovoimaisin naislaulaja vähintään Suomeen. Se kuitenkin todella vaatii huomattavasti parempaa ymmärrystä oman materiaalin suhteen.
ongelma taitaa olla siinä että mistä löytää ne tekijät, nyt tuntuu että levy-yhtiö on jättänyt artistinsa vähän tuuliajolle levynsä kanssa kun ei tunnu millään uutta levyä pukkaavan...tarttes saada vähän suuremmat hartiat taustalle, kenties :mitvit:
Levy-yhtiölle kohderyhmä on kaikki kaikessa. Nykyisin huomaa, että musiikkia tehdään lähes pelkästään rahan voimalla ja sen pitää jo ennusteissa myydä hyvin. Epävarmoihin artisteihin ei uskalleta satsata, jos ei markkinointikoneisto näe esiintyjässä potentiaalia. Tämä osaltaan kyllä tuo sen ongelman, että itse voi olla vaikeaa vaikuttaa omaan esitettävään materiaaliinsa. Vaatii kovaa tahtoa ja harvapa haluaa jättiläisen kanssa kilpasille (viitaten isoihin levy-yhtiöihin).

Tämä ohjelma saattoikin olla loistojuttu Didille, kun kohdeyleisö parhaimmillaan nousi ja tämä huomattiin levy-yhtiöissäkin. Eli Diandraa on ajateltu pelkkänä pop-tähtenä nuorille, mutta nyt hänen ajatellaan pystyvän vakuuttamaan vanhempiakin kuuntelijoita.

Pelkästään ei kyllä hyvät esiintymistaidot ja muuntautumiskyky riitä. Edelleen ne biisit ratkaisevat. Diandra on vakuuttanut laulajana, mutta ilman todellisia hittejä hän ei koskaan pääse sille tasolle, johon hänet on jo tavallaan nostettu.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Rousku »

aj1964 kirjoitti:Diandra vei tänään ja Jari vikisi mutta iskelmäkansa päätti palkita hänet vielä kerran ansiokkaasta urasta
Näin taisi tosiaan käydä.

Alun perin ennen tätä iltaa ajattelin, että Jari ansaitsisi voittaa koska on esiintynyt tasaisen hyvin, mutta käänsin nyt kuitenkin kelkkani. Diandra on joissakin esityksissään flopannut pahasti (juuri jonkinmoista ehkä nuoruuteen liittyvää tyylitajuttomuuttaan), mutta toisaalta tarjonnut kisan parhaita elämyksiä silloin kun on onnistunut, eli esim. juuri tänään. Ja eikö musiikista pikemmin haeta niitä ääripäitä, hyviä tietty erityisesti, kuin varmaa hyvää keskitasoa?

Sekä Maria Veitola että Danny puhuivat asiaa, erityisesti tietysti Diandralle, mutta pidin myös Paula Koivuniemi -vertauksesta Jarin kohdalla. -Miksi Diandra laulaa kakkoskappaleensa tapaista latteaa tyttöpoppia, kun resursseja olisi niin paljon enempäänkin, kuten niissä muisa biiseissä tänään kuultiin? Mistä ne oikeat ihmiset ja biisintekijät löytyisivät? Huolestuttaa meneekö tuossa nyt ilmiömäinen lahjakkuus hukkaan ???
Rise, angel, shine, love!

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^onneksi tämä formaatti loi aikamoiset paineet levy-yhtiölle nyt todella yrittää onnistua seuraavan levyn suhteen :heh:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

euroviisuholisti kirjoitti:-Miksi Diandra laulaa kakkoskappaleensa tapaista latteaa tyttöpoppia, kun resursseja olisi niin paljon enempäänkin, kuten niissä muisa biiseissä tänään kuultiin? Mistä ne oikeat ihmiset ja biisintekijät löytyisivät? Huolestuttaa meneekö tuossa nyt ilmiömäinen lahjakkuus hukkaan
Mikäli olen ymmärtänyt niin Diandra itse on nimennyt ärränbii-tyyppisen tyttöpopin omaksi suosikkimusiikikseen ja on halunnut sitä laulaa. Meillä ei ole Suomessa riittävän hyviä biisintekijöitä lajiin. Anna Abreu on siitä hyvä esimerkki ja Anna on sentään artistina jotenkin luontevammin lajiin istuva.

Itse olen pelännyt Diandran Idols-voitosta saakka, että meillä ei osata tuottaa loistoäänisiä laulajia vaan ne hukataan. Meillä ei ole kovatasoisia biisntekijä/tuottajatiimejä nimenomaan suurille, perinteiseen tangoiskelmägenreen sijoittumattomille laulajille. Saara Aalto on tästä myös esimerkki, mutta jo ennen on ollut useita hukattuja mahdollisuuksia. Tähän on monia syitä, alkaen iskelmän ja sitten suomipoprokin singer&songwriterien puhelaluluun ja kirjalliseen ilmaisuun panottuvien tekijöiden välisestä syvästä kuilusta. Suuri ongelma, joskin murtumia vihdoin näkyvissä, tosin suomenkielellä ja suomigenreen sijoittuen vain, esimerkiksi Pepe Willbergin tulevan levyn muodossa.

Silti, vaikka Diandra ansaitsisi loistotiimin ja vaikka Diandran on tulevaisuus, on minusta hieman kyseenalaista kuitata Jarin voitto väitteellä, että "iskelmäkansa päätti palkita hänet vielä kerran ansiokkaasta urasta" . Nimittäin toki, mutta ilman tokaisuun sisältyviä, rivien väliin kirjoitettuja vähättelyjä, jotka kohdistuvat sekä suomalaiseen iskelmään että Sillanpäähän artistina. Sillanpää ei ole Dannyn ikäinen ja kaltainen jäähdyttelijä, vaan aktiivi tekijä, jonka kaikkein parhaimmat hetket voivat hyvin vielä olla edessä. Niin Vain Elämäässä kuin Tähdet Tähdet kisassa Jari on osoittanut myös "iskelmäkansan" ulkopuolisille olevansa Suomen oloisssa poikkeuksellinen ja poikkeuslahjakkuus, viihdyttäjä isolla V:llä. Jarin ilo ja kyky esiintyä tulivat huomatuksi ja niitä onneksi osattiin arvostaa. Onneksi siksi, että sellaista taitoa ei niin meillä ole laajasti ymmärretty: Diandran viimeinen veto oli huikea, mutta samalla perinteisesti suomalaisia koskettava voimallinen tunteiden purkaus.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^vähättelyä :heh: höpö höpö suomalaiset ovat iskelmäkansaa ja sen voi sanoa ääneen tykkää lajista sitten tai ei :heh: Jari ansaitsi voiton jos otetaan huomioon kaikki jaksot mutta jos puhutaan vain viimeisestä jaksosta niin Diandra oli aivan "toiselta planeetalta" :uujee:

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Rousku kirjoitti:Mistä ne oikeat ihmiset ja biisintekijät löytyisivät? Huolestuttaa meneekö tuossa nyt ilmiömäinen lahjakkuus hukkaan ???
Ruotsista? :joojoo:

Vastaa Viestiin