Tähdet tähdet

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13107
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja ta1ja » 28 Huhti 2014, 12:11

aj1964 kirjoitti:^vähättelyä :heh: höpö höpö suomalaiset ovat iskelmäkansaa ja sen voi sanoa ääneen tykkää lajista sitten tai ei :heh: Jari ansaitsi voiton jos otetaan huomioon kaikki jaksot mutta jos puhutaan vain viimeisestä jaksosta niin Diandra oli aivan "toiselta planeetalta" :uujee:
^

Minä en kuuntele iskelmää paljon, en ole erityisemmin välittänyt Jarista, sillä on ollut huonoja euroviisuesiintymisiä, mutta kyllä sitä nyt muutenkin äänestettiin kuin syystä että kerran vielä palkittiin ansiokkaasta urasta niinkuin alunperin sanoit.

Lyhykäisesti pointsini on, että minusta on esimerkiksi Diandrankin kannalta hyvä, että Jarin kohdalla havahduttiin arvostamaan estradiviihdyttäjän taitoja. Diandra varmaan on omimmillaan laadukkaan suuren viihdemusiikin parissa, sitähän tuo viimeinen oli, ja sellaiselle ei meillä ole ollut oikein arvostusta, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Samasta syystä en myöskään toivo Marian tapaan Jarin tekevän Pauloja, tartteeko kaikkien viihdeartistien pyrkiä rokkifestareille herättelemään päivänpaisteessa krapulaisia bilettäjiä, vaan sitä, että mennään eteenpäin entisen korkean ja matalan välimaastossa.

Niin että vaikka Jari ei ole huikea laulaja (olen toki itsekin kuullut uskottavampia ja huikeuden kriteerit täyttävästi laulettuja kotimaisiakin versioita omilta suosikeiltani esimerkiksi Bohemian Rhapsodysta) niin Jari on silti loistava laulaja ja kuten sanottu, huikea ja linjakas omaääninen showmies, joka on lahja sinänsä ja siksi Diandra ei kyllä vienyt 6-0 eilenkään. Siinä missä jokainen Jarin esitys oli osa Jarin konserttia Diandralla ei täysin vastaavaa lankaa ollut vaan huikeita erillisiä suorituksia joita oma biisi latisti. Mahdotonta vertailla.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1862
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja aj1964 » 28 Huhti 2014, 12:49

^ niin ja pitäisi aina muistaa (myös itseni) että leikkiä tämä "kilpailu" oli ja hauskaa viihdettä. Musta Jarin ja Didin on nyt helpompi tehdä jatkossakin yhteistyötä kun "kuningas voitti" olisihan se ollut vähän noloa (myös tuotannolle) jos Sillanpäätä ei olisi valittu tähtien tähdeksi :heh:

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti » 28 Huhti 2014, 15:48

ta1ja kirjoitti:
euroviisuholisti kirjoitti:-Miksi Diandra laulaa kakkoskappaleensa tapaista latteaa tyttöpoppia, kun resursseja olisi niin paljon enempäänkin, kuten niissä muisa biiseissä tänään kuultiin? Mistä ne oikeat ihmiset ja biisintekijät löytyisivät? Huolestuttaa meneekö tuossa nyt ilmiömäinen lahjakkuus hukkaan
Huomautetaan että tuo ei ollut lainaus tekstistäni, vaan toisesta tekstistä. Tuomarina ollut Maria Veitola sanoi noin.

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti » 28 Huhti 2014, 15:58

ta1ja kirjoitti:Siinä missä jokainen Jarin esitys oli osa Jarin konserttia Diandralla ei täysin vastaavaa lankaa ollut vaan huikeita erillisiä suorituksia joita oma biisi latisti. Mahdotonta vertailla.
Tässä se ero oikeastaan piileekin. Jari pystyy ottamaan kaikki ohjelmassa esitetyt biisit mukaan omaan ohjelmistoonsa kiertueelleen. Diandralta tuo ei onnistu.

On toki typerää verrata Diandraa ja Jaria toisiinsa, kun toinen on vasta tulokas ja toinen on ollut huipulla yli 20 vuotta ja pitää Suomen myydyimpää albumia omissa nimissään.

Diandra saa joka tapauksessa suitsutusta lähes kaikkialta, kuten ohjelmasta saattoi todeta.


Hyvän biisin resepti on kyllä itsessään monimutkainen. En aina itsekkään ymmärrä miksi joku biisi on hyvä ja miksi joku huono. Varsinkin ulkomaalaiset hittikappaleissa on sellaisiakin biisejä, joiden suosiota ei pysty millään ymmärtämään.

Toisaalta jos huomioi vaikka Antti Tuiskun, niin häneltäkin tuollaisia hittejä löytyy. Diandralta en ole kuullut yhtään biisiä radiosta tai Suomipopilta, jota voisi jonakin hittinä pitää. Paitsi tuo kappale, jonka hän esitti ohjelmassa.

akfan33_ZZ
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 529
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ » 28 Huhti 2014, 23:00

Tässä vähän pohdintoja "hyvä musa" konseptista, mitä enemmän tätä ajattelee, sitä vaikeammaksi menee.

Tuo "hyvä biisi" on todellinen paradoksien paradoksi, helppo heittää ilmaan mutta kun pitäisi määritellä, niin vaikeudet alkaa, lähtien jo siitä, että toisen huippubiisi on toiselle täyttä roskaa.

Yksi tietenkin on myyntiluvut, mutta siinäkin on heti sudenkuoppa, mikä menee suomessa, tuskin menee ulkomailla, liian läheinen sitoutuminen suomipoppiin voi pilata mahdollisuudet ulkomailla.

"Vanha" väki fanittaa 20+v vanhaa "olden golden" musaa, joka taas ei ollenkaan puhuttele nykynuorisoa, joka taas tuntuu aina fanittavan sitä "uutta jonninjoutavaa ja pinnallista kaupallista roskaa", tänään lähinnä dancea tai hip hoppia. EDM / hiphop vain on nykyrokkia, suurimmat festarit on juuri sitä ja se täyttää listapaikat.

Suuret r'n'b mahtiballaadit, joissa esim didi loistaa, on taas vahvasti sidottu jenkkien afro-amerikkalaiseen kulttuuriin, täysin tuontitavaraa suomessa, tuntuu absurdilta tuottaa sellaista suomessa.
Viimeksi muokannut akfan33_ZZ, 29 Huhti 2014, 01:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti » 29 Huhti 2014, 01:11

akfan33_ZZ kirjoitti:Tässä vähän pohdintoja "hyvä musa" konseptista, mitä enemmän tätä ajattelee, sitä vaikeammaksi menee.

Tuo "hyvä biisi" on todellinen paradoksien paradoksi, helppo heittää ilmaan mutta kun pitäisi määritellä, niin vaikeudet alkaa, lähtien jo siitä, että toisen huippubiisi on toiselle täyttä roskaa.
Tuo on hyvä määritelmä, että hyvä biisi on paradoksien paradoksi.
akfan33_ZZ kirjoitti: Yksi tietenkin on myyntiluvut, mutta siinäkin on heti sudenkuoppa, mikä menee suomessa, tuskin menee ulkomailla, liian läheinen sitoutuminen suomipoppiin voi pilata mahdollisuudet ulkomailla.
Suomessa idols tähdet myyvät aina kultaa, sama juttu maailmallakin pop-tähdillä, dj-tähdillä, idols-tähdillä. Toki maailmalla osaamistakin usein löytyy, mutta käytännössä se on yleensä ihan sama, että mitä levyttää. Markkinakoneiston takia voittaja myy aina kultaa.

Suomipoppia pidän erittäin laadukkaana musiikkina yleistasolla, mutta ei sillä tietenkään kansainvälisellä tasolla pärjätä. Suomipop on liian melankolista ja melodista musiikkia sekä sisältää suomalaisen iskelmärock-vivahteen, joka nyt ei ylipäätään ole muodissa maailmalla. Toisekseen suomipopin pitäisi kuullostaa englanniksi yhtä hyvältä kuin suomeksi. Eron huomaa niin suomalais kuin englannin kielen kuuntelijat.

Jos esimerkkejä hakee, niin näkisin ulkomailla pärjäävän mm. Anna Abreun ja Jenni Vartiaisen. He edustavat hieman uudempaa pop-musiikkityyliä. Tärkeintä olisi tosin ensin pärjätä kotimaassa ja usein sillä tienaa hyvät rahat, jos pysyy ykköstähtien joukossa.

Pelkällä perinteisellä tarpomisella ei ulkomailla pärjätä. Vaatii jotakin uudempaa otetta. Eikä Suomessa ole tarpeeksi isoja musiikkikoneistoja luomaan Britney Spearseja, Madonnoja tai Beyonceja.
akfan33_ZZ kirjoitti: "Vanha" väki fanittaa 20+v vanhaa "olden golden" musaa, joka taas ei ollenkaan puhuttele nykynuorisoa, joka taas tuntuu aina fanittavan sitä jonninjoutavaa ja pinnallista kaupallista roskaa, dancea tai hip hoppia. EDM vain on nykyrokkia, suurimmat festarit on juuri sitä ja se täyttää listapaikat.
Varsin usein ihmiset juurtuvat niin vahvasti omiin musiikkigenreihinsä, että uusien biisien kuunteleminen aiheuttaa pelkästään särkyä korvissa. Monet eivät oikeasti edes halua pitää mistään uudesta musiikista, koska he vastustavat sitä jo etukäteen.

Dancessa ja popissa yms. kaikissa lajeissa on omat huippunsa, mutta samalla sielläkin on sellaisia, jotka usein hyvästä syystäkin jäävät yhden hitin taitajiksi.

Yksi suomalaisnimihän tekee kyllä tuolla ns. helppoa rahaa. Teflon Brothersista huomaa, että he tekevät biisinsä vitsillä, mutta siitä huolimatta se myy hyvää tahtia ja levy-yhtiöillehän tuo on mannaa.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13107
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja ta1ja » 29 Huhti 2014, 07:47

euroviisuholisti kirjoitti:Jos esimerkkejä hakee, niin näkisin ulkomailla pärjäävän mm. Anna Abreun ja Jenni Vartiaisen. He edustavat hieman uudempaa pop-musiikkityyliä. Tärkeintä olisi tosin ensin pärjätä kotimaassa ja usein sillä tienaa hyvät rahat, jos pysyy ykköstähtien joukossa.
Suomalainen musiikki menestyy jo nyt maailmalla. Mutta ei pop, koska siitä puuttuu osaaminen, kontaktit ja genren lukemisen taito, so tyylilajin hallinta. Ne lajit, joissa suomalaiset menestyvät eivät vaan saa lainkaan huomiota valtamediassa eivätkä naistenlehdissä, jolloin niitä ei ikäänkuin ole olemassa.

Helsingin Sanomat kirjoittaa kaikesta muusta, mutta ei raskaammasta rokista. Keskiviikon kritiikeissä ei ole ollut yhtään suomalaista metallilevyä samaan aikaan kun eltaantunentakin iskelmää promotaan lehdessä kahden lajiin vihkiytyneen kulttuuritoimittajan voimin, puhumattakaan lehden itsepäisistä etelähelsinkiläisistä musiikkimiehistä ylenkatseineen. Sitten Suomen listan ykköspallilla tai tuntumassa käy jatkuvasti, hevibuumin kuoltuakin, levyjä bändeiltä jotka ovat täysiä yllätyksiä jo listablogin pitäjällekin. Iltapäivälehdissä mitättöminkin poppari saa levyilleen palstatilaa, mutta suomalaisista kansainvälisisitä kestomenestyjistä ei tiedetä, lukuunottamatta niitä kaikkien huulilla olevia kärkinimiä. Anna Abreun ulkomaille menosta on kohkattu vuosia, mutta mikään ei ole onnistunut. Samaan aikaan halveksittu Idols-Ari on kiertänyt useaan kertaan Euroopan, käynyt Jenkeissä, Kiinassa ja onnistunut nykyisine bändeineen löytämään vaikkintunutta klubikannatusta näistä maista. Kun Antti Railio voittaa Voicen tai Jarkko Ahola julkaisee joululevyn valtamerkillä äimistytään huikeaa laulutaitoa - samaan aikaan kun miltei yhtä hyviä laulajia on lajissa kymmenkunta, jatkuvasti keikalla. Ja sitten on taide- ja maailmanmusiikki, jossa myös ollaan huipulla.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti » 30 Huhti 2014, 17:27

^
Huvittavaahan se on tuo ylenkatsominen metallimusiikkia kohtaan. Taviskuuntelija ei tiedä juuri muuta kuin Lordin, vaikka Suomesta tulee lähes jatkuvalla syötöllä aivan loistavia metalliyhtyeitä. Nämä bändit kiertävät ulkomaillakin, joka ei ole ihan pikku juttu suomalaiselle bändille. Varsinkin "Ensiferum" on todella kovassa suosiossa ulkomailla ja sitä kautta tietysti pääsee monet "pienemmätkin nimet" kiertueelle.

Yhtenä "uusimpana tulokkaana" pitäisin mm. Whispered-bändiä, jonka uusin albumi Shogunate Macabre keikkuu Suomenkin listoilla. Voi hyvin olla yksi iso nimi tulevaisuudessa. Japani-henkisyys näkyy täysin omanlaisella tavallaan yhtyeen musiikissa.

Eihän death- tai speedmetalkaan (tai oikeastaan mikään metallilaji) yleensä valtavirtaa tule olemaan, mutta ei kai sopisi ylenkatsoa suomalaisbändien oikeaa menestystä maailmalla(?).

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13107
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja ta1ja » 01 Touko 2014, 21:00

^no ehkä NIghtwish sentään tiedetään :heh: . Mutta on se minusta outoa, että Hesarin Kulttuuri/musiikkitoimitus ei noteeraa millään lailla edes Sonata Arctican, joka sentään on suomlaisista maailmalla kohta nw:tä hätyyttelevä nimi, uusinta, samalla kun promoavat aukeaman artikkelilla J.Karjalaisen levyn räppiversioita perustelulla, että amöriikan ihmemaassa luovin musiikki ja versiointi tapahtuu räpin parissa. Mitä muuta kuin täyttä säälittävästi englantilaisten ja hipsteriamerikan musiikkiblogeja apinoivaa ja genrelähtöistä urpoarvottamista se on? - itsellä ei ole mitään räppiä eikä kyseisiä versioita vastaan, kiinnostavia, mutta kyllä tämä asiantila pelkästään vinon hymyn nostattaa, kun tietää mitä halveksuntaa näiden oman elämänsä oskarionnisten twitteri huutaa, kun puhutaan heviversioista. Olivat ne miten hauskoja/innostavia/onnistuneita hyvänsä. Tai jos metalliartisti ylittää rajoja, rumba vastaa tähän heivaamalla säiliöllisen naurettavaa&mautonta lokaa niskaan.

Ensiferumin ohella Insomnium, Turisas, Wintersun, Swallow the Sun, Amorphis, Moonsorrow... - kaikkien pääyleisö on muualla kuin Suomessa ja useammalla mantereella. Viime syksynä Beastmilkin esikoislevy noteerattiin ylistyksen kera the Guardianissa. Tietääkö tästä kukaan? - ei, vaikka Beastmilk aiheutti poikkeuksellisesti nyökyttelyä myös suomalaisen normimusiikkimedian piirissä, sillä sehän on oikeastaan ennemmin punk-pohjaista....

Pahoittelen OT:tä mutta että ottaa päähän. Etenkin kun kuuntelin Anna Abreulle annetun löysän ja tylsän Ra ta tan. Silläkö maailmalle ollaan pyrkimässä, muita keskinkertaisesti ja auttamatta jälkijunassa matkimalla. Samalla kun Ruotsissa ollaan jossain Ace Wilderin Busy doin nothingin laadussa. Samako on Diandran kohtalo? Eikö täällä löydetä omaa särmää lainkaan poppiin?
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1862
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja aj1964 » 01 Touko 2014, 22:41

^ Anna Abreu :rofl: menneen talven lumia (paitsi ulkomusiikillisesti:)

Uskon (ja toivon) että Diandran seuraavalla levyllä on ulkomaalaisia tekijöitä muutaman biisin verran (Kristina Wheelerin lisäksi:)
Toivottavasti levyltä löytyisi myös yksi vähän rokahtavampi biisi(saa puolestani olla cover :vonkaus: )

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13107
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja ta1ja » 02 Touko 2014, 10:03

^senkus repeilet, mutta vaikken omistayhtään Annan(kaan) levyä, vaikken ole siitä koskaan innostunut, niin silti Anna on lajissa, johon molemmat pyrkivät, vaikuttanut tyylillisesti uskottavammalta ja fokusoituneemmalta kuin Diandra, etenkin kun kokonaisuus otetaan huomioon. Diandra on Suomen oloissa huikea laulullisilta taidoiltaan ja ihana muutenkin, mutta kun esimerkiksi seuraa käynnissä olevaa Amerikan Voicea käy ilmeiseksi, että kilpailu on kovaa myös näiden naishuippulaulajien keskuudesssa, tarjontaa on.

Diandra kaipaa ehdottomasti hyviä biisejä ja oman artistiuden löytämistä, artistista sanottavaa ja annettavaa, mikäli mielii Suomen ulkopuolelle. Ja on kamalaa jos lahjakkuus harhailee hukkaan tuotannollisen taidon ja muuna näkemyksellisen avun puuttuessa ... jos tarjolla on itsensä löytämätön ulkomainen upeaääninen laulaja ja itsensä löytämätön kotimainen (britti tai amerikkalainen - tai vaikka ruotsalainen, kun niillä on suhteita ja omaa osaamista, hallintaa kansainvälisillä popmarkkinoilla) laulaja kummastakohan luulet kansainvälisesti merkittävän tuotannon kiinnostuvan? Tai suomalaisten musiikinkuluttajien, pidemmän päälle, ensimmäisen levyn myynti ei kuitenkaan ollut, kaiken näkyvyyden ja ihastuksen huomioiden, mitään voittofanfaareja soitattavaa. Toisin kuin Annan kaupallinen alku.

Anna on muuten loistava Jare &Ville Gallen kanssa ja niine hyvineen myös edellä, mutta onhan sillä enemmän aikaakin ollut ...
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

akfan33_ZZ
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 529
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ » 02 Touko 2014, 12:01

Kommenttina vielä noista taustavoimista, luulempa että Diandralla on takanaan parhaat jenkkiyhteydet
mitä kuvitella saattaa, onhan tää David Lee Brewer vakaasti päättänyt, että koko maailman on saatava kuulla Didin laulua.
Jossain haastattelussa mainittu Robbie Williamsin tuottajasta ja jostain muustakin kiinnostuneesta jenkkituottajasta.
Tosin viime aikoin on ollut aika hiljaista kakkoslevyn sisällöstä.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1862
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja aj1964 » 03 Touko 2014, 01:05

ta1ja kirjoitti:
Anna on muuten loistava Jare &Ville Gallen kanssa
samaa mieltä "tavallaan" :vonkaus: uskon että kelpaa myös Veitolalle :heh:

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1862
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja aj1964 » 03 Touko 2014, 01:13

akfan33_ZZ kirjoitti:Kommenttina vielä noista taustavoimista, luulempa että Diandralla on takanaan parhaat jenkkiyhteydet
mitä kuvitella saattaa, onhan tää David Lee Brewer vakaasti päättänyt, että koko maailman on saatava kuulla Didin laulua.
Jossain haastattelussa mainittu Robbie Williamsin tuottajasta ja jostain muustakin kiinnostuneesta jenkkituottajasta.
Tosin viime aikoin on ollut aika hiljaista kakkoslevyn sisällöstä.
levyn teko on kyllä edennyt "huolestuttavan hitaasti" toisaalta saattaa olla hyväkin asia. Uskon että tähdet tähdet poiki muutaman uuden kontaktin/yhteistyökumppanin joista saattaa olla apua loppurutistuksessa. No, myöhemmin sitten nähdään tuliko hitti vai huti, paineet menestyä puolin ja toisin ovat kyllä melko korkealla Diandran tapauksessa

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Mr Kite » 05 Touko 2014, 00:19

euroviisuholisti kirjoitti:Hyvän biisin resepti on kyllä itsessään monimutkainen. En aina itsekkään ymmärrä miksi joku biisi on hyvä ja miksi joku huono. Varsinkin ulkomaalaiset hittikappaleissa on sellaisiakin biisejä, joiden suosiota ei pysty millään ymmärtämään.

Toisaalta jos huomioi vaikka Antti Tuiskun, niin häneltäkin tuollaisia hittejä löytyy. Diandralta en ole kuullut yhtään biisiä radiosta tai Suomipopilta, jota voisi jonakin hittinä pitää. Paitsi tuo kappale, jonka hän esitti ohjelmassa.
euroviisuholisti kirjoitti:
akfan33_ZZ kirjoitti:Tässä vähän pohdintoja "hyvä musa" konseptista, mitä enemmän tätä ajattelee, sitä vaikeammaksi menee.

Tuo "hyvä biisi" on todellinen paradoksien paradoksi, helppo heittää ilmaan mutta kun pitäisi määritellä, niin vaikeudet alkaa, lähtien jo siitä, että toisen huippubiisi on toiselle täyttä roskaa.
Tuo on hyvä määritelmä, että hyvä biisi on paradoksien paradoksi.
Menee ehkä ohi ketjun aiheen, mutta alkoi kiinnostamaan tuo hyvä biisi / huippubiisi / hittibiisi-kysymys, -ongelma.

YLEX:n sivuilta löytyi tällainen artikkeli: Bristolin yliopiston uumenissa on otettu näytteitä kymmenistä listahiteistä ja koodattu tietokoneohjelma, joka arvioi biisin hittipotentiaalin.

Lainaus artikkelista: Tiiminvetäjä, tohtori Tijl De Bie sanoo, että yhtälön parissa työskentely on osoittanut, miten suositut laulut ovat muuttuneet vuosikymmenten aikana. Helposti tanssittavt biisit ovat yleistyneet hittibiisien joukossa 80-luvulta lähtien. Sitä ennen tanssittavuudella ei ollut merkitystä hittipotentiaalille. 90-luvulta lähtien hittien tahtilajit ovat yksinkertaistuneet ja tasajakoiset ovat yleistyneet, kuten esimerkiksi 4/4 -tahtilaji.

- Musiikkimaut kehittyvät, mikä tarkoittaa, että hittipotentiaali-yhtälömme täytyy kehittyä myös. Itse asiassa, tutkimuksemme osoittaa, että potentiaali on sidoksissa aikakauteen. Tähän saattaa vaikuttaa se, että dominoiva musiikkityyli, kulttuuri ja ympäristö muuttuvat.


Oma huomautukseni: Kiinnostava maininta, huomio tuossa artikkelissa, tutkimuksessa on mm. se, että tanssittavuuden merkitys hittibiiseissä on kasvanut 1980-luvulta lähtien.

Tässä linkki koko artikkeliin:
http://ylex.yle.fi/uutiset/popuutiset/b ... ko-biisi-l

............................................

YLE:n sivuilta löytyi myös tällainen juttu, joka kertoo hittikappaleen tekemisestä, ja mitä ominaisuuksia on hyvässä biisissä.

Eräs lainaus siitä jutusta: ”Ostamme iskelmistä vain toisen puolen, toisen tunnemme jo entuudestaan”, totesi 1930- luvun hittisäveltäjä ja –sanoittaja Matti Jurva aikoinaan. Hittikappaleesta olisi siis hyvä löytyä jotain tuttua, mutta myös jotain ihka omaa uutta. Lainailu on ihan sallittua, kunhan se tekee riittävän salamyhkäisesti.

Oma huomautukseni: Tuli tuosta mieleen vanha toteamus, että hyvässä biisissä, hittibiisissä pitää olla something old, something new, something borrowed and something blue. Toisin sanoen: noita kaikkia aineksia pitää olla sopivassa, riittävässä määrin hyvässä biisissä, hittibiisissä.

Toinen lainaus kyseisestä jutusta: Hittikappaleeseen pitää myös sisällyttää koukku, eli kohta johon kuuntelijan huomio kiinnittyy. Hyvä koukku saa kuuntelijan haluamaan kuulla kappaleen yhä uudelleen ja uudelleen. Koukun keksiminen voi olla hankalaa, se kun yleensä on jotain uutta ja jännää.

Tässä linkki koko artikkeliin:
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/06/04 ... tikipaleen

.........................................

Tiede-lehden sivuilla ollut artikkeli, jonka nimi on Hittibiisiä on mahdotonta ennustaa

Lainaus artikkelista:Ilmeni, että suosio kasvatti suosiota. Muiden keskuudessa epäsuosittuja kappaleita ei haluttu kuunnella. Se, millaisesta biisistä tulee hitti, pysyi kuitenkin hämärän peitossa.
"Erinomaisesti tehdyt kappaleet pärjäävät aina kohtalaisesti, kun taas aivan surkeista ei tule ikinä hittiä. Tämän tarkemmin suosiota ei voi ennustaa", Salganik väittää.


Tässä linkki koko artikkeliin:
http://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/h ... n_ennustaa

.................................................

Tässä muusikko Pave Maijasen haastattelu, jonka otsikko on: Hittibiisi ei synny väkisin pusertamalla

Lainaus haastattelusta: 1960-luvun lopulla ammattimuusikoksi ryhtynyt ja sittemmin useita merkittäviä etappeja urallaan saavuttanut Maijanen kertoo, että klassikkobiisi ei synny pusertamalla. Hittikappale nosti aikoinaan myös Maijasen uran nousukiitoon. 70- ja 80-lukujen taitteessa hänen luotsaamansa bändi Mistakes teki koko kansan tunteman hitin Pidä huolta. Kyse oli samalla Maijasen ensimmäisestä suomenkielisestä laulusta, joka syntyi varttitunnissa sängyn reunalla.
- Vuosien varrella olen huomannut, että laulut, jotka jäävät elämään, ovat yleensä niitä, jotka ovat syntyneet nopeasti ja helposti, luonnollisesti. Sitten taas moni sellainen laulu, jonka kanssa olen puurtanut viikkoja tai jopa kuukausia, eivät jää elämään samalla lailla, mikä on mielenkiintoinen juttu.


Oma huomautukseni: Pave Maijasen kohdalla on siis ollut niin, että hänen tekemänsä hittibiisit ovat syntyneet nopeasti ja helposti. Sama koskee kaiketi osaa muitakin biisintekijöitä. - Mutta varmaankaan sama seikka ei pidä paikkaansa kaikkien biisintekijöiden kohdalla......Musiikin-/ biisintekijätkin ovat kuitenkin erilaisia.

Tässä linkki koko haastatteluun:
http://yle.fi/uutiset/pave_maijanen_hit ... la/7144900

........................................

Rumba-lehdessä olevassa artikkelissa musiikintekijä Maki Kolehmainen kertoo hittibiisien teosta.

Lainaus artikkelista - Makin ohjeita hittibiisin tekoon: 1. Aloittelevan lauluntekijän kannattaa muistaa mutkattomuus.
2. Aiheeksi kelpaa mikä vain. Tärkeintä on, että tekijällä on jotakin sanottavaa.
3. Jos oikeasti haluaa tehdä hitin, niin neljän soinnun kaava on hyvä lähtökohta. On hyvä muistaa, ettei yritä tehdä liian monimutkaisia melodioita.


Oma huomautukseni: Taitaa olla niin, että hittibiisit useinkin ovat enemmän tai vähemmän yksinkertaisia. Liian monimutkaisista kappaleista ei tule niin helposti hittejä.

Tässä linkki koko artikkeliin:
http://www.rumba.fi/uutiset/maki-kolehm ... eminen-on/

..............................................

Muusikoiden. net-palstalta löytyi ainakin kaksi keskusteluketjua liittyen tähän asiaan:

Tämän ketjun nimi: Hittipiisintekoohjeet
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts ... =40116&o=0

Toisen ketjun nimi: Hittikaava
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts ... 9&t=143283

...............................................

Eräs kiinnostava seikka, kysymys aiheeseen liittyen:

Jotkut - ja monetkin - musiikintekijät ovat onnistuneet tekemään yhden tai korkeintaan kaksi hittibiisiä.
Jotkut ovat sitten puolestaan (kuten esim. John Lennon-Paul McCartney 1960-luvulla Beatles-yhtyeessä tai Benny Andersson-Björn Ulvaeus 1970-luvulla Abba-yhtyeessä) onnistuneet, kyenneet tekemään hittibiisejä melkein liukuhihnalta vuosien ajan.

Kiinnostava seikka tässä on, että miksi joidenkin - ehkä monienkin - musiikintekijöiden kohdalla hittibiisien teko on jäänyt yhteen tai korkeintaan kahteen hittibiisiin ? Mikseivät he ole onnistuneet, osanneet tehdä niitä useimpia ?

Miksi jotkut puolestaan ovat onnistuneet, osanneet tehdä hittibiisejä vuosien ajan melkein liukuhihnalta ?

akfan33_ZZ
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 529
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ » 05 Touko 2014, 18:11

Lisää OT:a hiteistä, mutta menköön, kun näyttää herättävän mielenkiintoa

Hittibiisin problematiikkaa ei varmaan koskaan selvitetä tyhjentävästi, onneksi. Pitäisi tuntea musan ja ihmisen tarkka vuorovaikutus, sosiaalipsykologiset ilmiöt, mitä tapahtuu ihmisen alkujuurista periytyvissä tuutulauluissa, hautajaislauluissa, sotalauluissa, voittolauluissa, seurustelun ja tunnelmoinnin lauluissa jne.
Lisävaatimuksena universaalisuus, hitti vetoaa todella suuriin ihmisjoukkoihin, mitä silloin oikein ihmisessä tapahtuu.

Muutamia hyviä pointteja tuossa ed kommentissa ja alla lisääkin. Nää jo osoittaa, että liikutaan hyvin herkällä pohjalla, hittitehtailu on todella taidetta eikä tiedettä.

- ei saa olla monimutkainen, tää on niin totta, aloittelijan tyypillinen virhe on liian monimutkainen biisi. Lukuisissa tapauksissa artistilta tunnetaan jopa vain 1 hittibiisi, ja se on se jota ei alumperin pitänyt julkaista ollenkaan.

- massapsykoosi ilmiö, kuunnellaan kun muutkin kuuntelee, joskus vaikkei edes kuulostaisi hyvältä, mutta se pian muuttuu hyväksi vaikka väkisin. Joku hyvinkin pieni juttu, jopa sattuma, hyvä imago ym voi ratkaista paljon, miten potentiaalinen hitti otetaan vastaan,

- biisiä vaan toistetaan joka tuutista, niin että se muuttuu hitiksi, jos muuttuu. Kuten "seuraavan biisin ilmiö", kuinka monta huippubiisiä olenkaan löytänyt alkuperäisen hitin albumin seuraavasta biisistä, joka aina jää vahingossa päälle ja sitten siitä tuleekin levyn paras.

- biisi on ikäänkuin jo ilmassa tiettynä hetkenä, joku sen vaan sitten "vain poimii" eli säveltää. Tietyntapaisella biisillä on joskun valmis sosiaalinen tilaus, jonka joku herkkävaistoinen tiedostaa.

- aitouden tunne. Miksi hyvät vanhat biisit "uudestilämmitettynä" ei vaan mee läpi uudelle sukupolvelle, vaikkei ois koskaan kuulleetkaan niitä. Biisissä ei ole mitään vikaa, mutta nuoret on herkkiä havaitsemaan, ettei se vaan ole uutta ja aitoa, "provenance" ilmiö, eli hitin takana pitää seistä joku suosittu oikea artisti, hittejä ei voi tulla "tyhjiöstä".

- kohderymärajoitukset, on selkeästi poika vs tyttö hitit (vrt robin), vanhojen vs nuorten hitit (isaac) ja muut "kohderymärajoittuneet" hitit. Potentiaalinen hitti voi flopata pojilla, jos "väärä" esittäjä. Tähän liittyy myös artistin katu-uskottavuus, vanhan "siivoojamummun" (sorry rehellinen ammattikunta) näköinen voi kohdata haasteita, jos haluaa vedota romanttisilla lauluilla nuoriin jne.

setg1
Maistelija
Maistelija
Viestit: 36
Liittynyt: 19 Touko 2013, 17:28

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja setg1 » 05 Touko 2014, 18:44

Mr Kite kirjoitti:Jotkut - ja monetkin - musiikintekijät ovat onnistuneet tekemään yhden tai korkeintaan kaksi hittibiisiä.
Jotkut ovat sitten puolestaan (kuten esim. John Lennon-Paul McCartney 1960-luvulla Beatles-yhtyeessä tai Benny Andersson-Björn Ulvaeus 1970-luvulla Abba-yhtyeessä) onnistuneet, kyenneet tekemään hittibiisejä melkein liukuhihnalta vuosien ajan.
Ehkä silläkin voi olla osuutta asiaan, että nuo mainitsemasi tekijät esittivät itse kappaleensa. Harva lauluntekijä on niin tunnettu, että suuri joukko ihmisiä kiinnostuisi kappaleesta sen perusteella, että tekijä X on sen säveltänyt tai sanoittanut. Sen sijaan artistien ja yhtyeiden kohdalla pelkkä esittäjä usein herättää mielenkiinnon, jos edelliset kappaleet olivat kuuntelijan mieleen. Tietenkään lauluntekijän merkitystä ei sovi vähätellä: jos esimerkiksi ABBA olisi alkanut tehdä huonoa musiikkia, ei ihmisiä olisi kovin kauan kiinnostanut, mitä heiltä seuraavaksi ilmestyy. Lauluntekijä on vain näkymätön taustavoima, joka huomioidaan lähinnä tuotantopuolella. Nykyisistä lauluntekijöistä ja tuottajista esimerkiksi Max Martin pystyy luomaan hitin toisensa jälkeen, mutta väittäisin, ettei keskivertokuuntelija edes tiedä, kuka hän on. Keskivertokuuntelijalle esimerkiksi Katy Perryn uusi hitti on nimenomaan Katy Perryn, ei niiden taustajoukkojen, jotka musiikin ovat luoneet.

Väittäisin myös, että tarkoitushakuinen hitin tekeminen johtaa usein pahaan epäonnistumiseen. Miksi pitäisi pyrkiä tietoisesti tekemään hitti? Usein ne kappaleet, jotka poikkeavat merkittävällä tavalla valtavirrasta, mutta onnistuvat siitä huolimatta miellyttämään suurta yleisöä, ovat kaikkein suurimpia hittejä – niitä, jotka muistetaan vielä vuosikymmenienkin päästä samalla kun hetken ajan suositulle liukuhihnapopille lähinnä naureskellaan.

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Mr Kite » 05 Touko 2014, 23:26

akfan33_ZZ kirjoitti:Hittibiisin problematiikkaa ei varmaan koskaan selvitetä tyhjentävästi, onneksi.
Jep. Näin varmaankin on.
Hittibiisi-problematiikassa on liian monta tekijää, elementtiä - muuttuvaa tekijää, elementtiä - ettei sitä koskaan pystytä selittämään lopullisesti. Ja hyvä niin.
akfan33 ZZ kirjoitti:- biisi on ikäänkuin jo ilmassa tiettynä hetkenä, joku sen vaan sitten "vain poimii" eli säveltää. Tietyntapaisella biisillä on joskun valmis sosiaalinen tilaus, jonka joku herkkävaistoinen tiedostaa.
Näin on.
Musiikintekijöiden olisi hyvä omata "herkät tuntosarvet" omaan aikaansa eli pystyä "aistimaan" sen, mitkä asiat ovat olennaisia kulloisessakin ajassa, ja sen, mitä ajassa kulloinkin liikkuu, ja sen, mikä on ns. ajan henki.
Minusta tämä on eräs (hyvän) biisintekijän tärkeä ominaisuus.
Koska toisinaan, todennäköisesti useinkin, hittibiiseissä eräs keskeinen seikka on se, että ne osuvat - tavalla tai toisella (musiikillisesti ja / tai sanoituksellisesti) - ns. ajan hermoon.

akfan33 ZZ kirjoitti:- massapsykoosi ilmiö, kuunnellaan kun muutkin kuuntelee, joskus vaikkei edes kuulostaisi hyvältä, mutta se pian muuttuu hyväksi vaikka väkisin.
Suosio kasvattaa, lisää suosiota.
Tässä tulee esiin kai jonkinlainen laumaeläin-ilmiö.

Artistilla, jolla on jo ennestään suosiota, fanipohjaa, voi saada hittibiisin helpommin kuin täysin tuntematon artisti.
akfan33 ZZ kirjoitti:Joku hyvinkin pieni juttu, jopa sattuma, hyvä imago ym voi ratkaista paljon, miten potentiaalinen hitti otetaan vastaan,
Se voi tosiaan olla jokin pieni juttu, joka saa aikaan, että biisissä on "se jokin" (tarkemmin määrittelemättömän) , joka tekee siitä hittibiisin.

Voi olla myös niin, että osassa tapauksista nimenomaan biisin kokonaisuudesta muodostuu "se jokin", jonka vuoksi jotkin kappaleet kolahtavat suuriin ihmisjoukkoihin. Tarkoitan, ettei kolahtaminen ole kiinni sinänsä mistään erityisestä yksityiskohdasta sinänsä, vaan siitä, että joissain biiseissä palaset (sävellys, sanat, sovitus, esittäjä, esitys, ym.) ovat vain jollain tavoin loksahtaneet kohdilleen niin hyvin, että kappaleesta tulee hittibiisi. - Esimerkiksi vaikka biisi sävellykseltään sinänsä olisi keskinkertainen, niin hyvin toimiva kokonaisuus voi kompensoida sitä ja biisistä saattaakin tulla hittikappale.
Mr Kite kirjoitti:Eräs kiinnostava seikka, kysymys aiheeseen liittyen:

Jotkut - ja monetkin - musiikintekijät ovat onnistuneet tekemään yhden tai korkeintaan kaksi hittibiisiä.
Jotkut ovat sitten puolestaan (kuten esim. John Lennon-Paul McCartney 1960-luvulla Beatles-yhtyeessä tai Benny Andersson-Björn Ulvaeus 1970-luvulla Abba-yhtyeessä) onnistuneet, kyenneet tekemään hittibiisejä melkein liukuhihnalta vuosien ajan.

Kiinnostava seikka tässä on, että miksi joidenkin - ehkä monienkin - musiikintekijöiden kohdalla hittibiisien teko on jäänyt yhteen tai korkeintaan kahteen hittibiisiin ? Mikseivät he ole onnistuneet, osanneet tehdä niitä useimpia ?

Miksi jotkut puolestaan ovat onnistuneet, osanneet tehdä hittibiisejä vuosien ajan melkein liukuhihnalta ?
Yritän vastata vielä omaan kysymykseeni - ainakin jollain tavoin:

Olisiko niin, että sellaisilla biisintekijöillä, jotka ovat onnistuneet, osanneet tehdä hittibiisejä vuosien ajan melkein liukuhihnalta, on ollut / ovat löytäneet alunperin niin hyvän, vahvan, tehokkaan biisinteko"kaavan", biisinteko "reseptin", että sitä "vain" enemmän tai vähemmän varioiden, he ovat onnistuneet, osanneet tehdä hittibiisejä vuodesta toiseen.

Tietysti siinä, että onnistuu tekemään vuosien ajan hittejä, on kyse muistakin seikoista. Mutta yllä mainitsemani seikka voi olla eräs keskeinen tässä asiassa, prosessissa.

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti » 07 Touko 2014, 02:56

Mr Kite kirjoitti:Lainaus artikkelista:Ilmeni, että suosio kasvatti suosiota. Muiden keskuudessa epäsuosittuja kappaleita ei haluttu kuunnella. Se, millaisesta biisistä tulee hitti, pysyi kuitenkin hämärän peitossa.
"Erinomaisesti tehdyt kappaleet pärjäävät aina kohtalaisesti, kun taas aivan surkeista ei tule ikinä hittiä. Tämän tarkemmin suosiota ei voi ennustaa", Salganik väittää.
-----
Oma huomautukseni: Taitaa olla niin, että hittibiisit useinkin ovat enemmän tai vähemmän yksinkertaisia. Liian monimutkaisista kappaleista ei tule niin helposti hittejä.
Mielestäni ne suosituimmat biisit eivät saa koskaan olla liian vaikeita, koska sellaiset harvemmin keräävät massojen suosiota. Täysin hutaisten tehtyjäkään ei tietysti suvaita kovin helposti.

Pitäisi ymmärtää enemmän biisien rakenteesta ja olla suunnilleen muusikko, että ymmärtäisi kokonaisuuden taustalla. Mutta kyllä sitä jonkin verran voi korvakuuloltakin aistia, että onko biisi itsessään miten monimutkainen/helppo. Toisaalta monissa biiseissä on toki sellaista täytettäkin mukana, joka joihinkin uppoaa ja toisiin ei.
Mr Kite kirjoitti: Kiinnostava seikka tässä on, että miksi joidenkin - ehkä monienkin - musiikintekijöiden kohdalla hittibiisien teko on jäänyt yhteen tai korkeintaan kahteen hittibiisiin ? Mikseivät he ole onnistuneet, osanneet tehdä niitä useimpia ?

Miksi jotkut puolestaan ovat onnistuneet, osanneet tehdä hittibiisejä vuosien ajan melkein liukuhihnalta ?
Yleensä bändit oppivat tietyn musiikkityylin tekemisen ja pitävät siitä kynsin hampain kiinni. Tuo voi edesauttaa sitä, että tietyiltä tekijöiltä vaikuttaa tulevan enemmän niitä hittejä (jos bändi menestyy). Pitää olla jotakin tuttua ja turvallista sekä samalla uutta ja säväyttävää.

Varmaan on myös biisintekijöitä, joista jotkut osaavat aina keksiä jotakin uutta ja pieniä jippoja ja koukkuja musiikkiinsa, jotka oikeasti toimivat. En tiedä vaatiiko tuo ylimääräistä neroutta vai onko vain sattumaa, mutta on paljon musiikintekijöitä ja silti harvat siinä onnistuvat.

Tietysti monet käyttävät koukkuina sellaisia laskelmoituja juttuja. En tiedä tehdäänkö laskelmointia nykyisin enemmän, mutta itse niin veikkaisin. Kaikki rummut, kitarat, viulut, sellot, soolot yms. mietitään tarkkaan, että mikä sopii mihinkin. Perusmelodia voi joskus olla jopa varsin ankeakin, mutta eri tehostekeinoilla siitä saadaan todella hieno.

Yksi merkittävä rooli on edelleen laulajalla. Eli harvoin biisit pärjäävät huonoilla laulajilla. Huonoimmillaankin pitää osata laulaa edes sen verran, ettei mene täysin nuotin vierestä. Hyvä laulaja onkin usein merkittävässä roolissa jokaisessa biisissä. Tosin vaatii sellaista persoonallista ääntä ja otetta. Pelkästään teknisellä taituruudella ei ainakaan Suomessa pärjää pidemmän päälle.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1862
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja aj1964 » 19 Tammi 2015, 22:27

Osallistujat julkaistaan huomenna klo 15 mutta yksi jota en olisi niin välittänyt nähdä ja kuulla on jo varmistunut ja toinen jonka haluaisin olevan mukana on "ehkä" eli järjestyksessä Laura ja Janna(?)

edit. ei oo Janna sittenkään :eiei: :mitvit:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13107
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja ta1ja » 19 Tammi 2015, 23:28

:uujee: Jos nuo fb-sivujen arvailut pitävät euroviisujen kannalta optimaalisesti paikkaansa niin siellä on tänäkin vuonna useampi viisuedustaja kisaamassa, :peukku: .
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1862
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja aj1964 » 20 Tammi 2015, 00:33

Arja Koriseva :eiei:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13107
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja ta1ja » 20 Tammi 2015, 09:19

aj1964 kirjoitti:Arja Koriseva :eiei:
Arjahan on loistava viihdyttävä. Ok ärsyttää jotkut maneerit mutta kellä niitä ei olisi? Arja on lisäksi laulanut Pocahontasin sen tuulen värit balladin upeasti, paljon koskettavammin kuin alkuperäisesiityksessä. Se on myös liki ainoa Disney balladi jota siedän niin etten tiedä onko Arjan ansiota vain :heh: .

Jos kolmikko Laura, Arja, Krista pitää paikkansa niin hyvä. Kaikki hienoja energisiä esiintyjiä ja taitavimpia viihdytyäjiä tässä maassa, pystyvät mihin vain.

Harmi vaan kun tämä on pudotuskilpailu - ihan turhaan.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1862
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja aj1964 » 20 Tammi 2015, 10:32

Krista ja ooppera :heh: toivottavasti etenee niin pitkälle :surrur:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13107
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja ta1ja » 20 Tammi 2015, 11:22

aj1964 kirjoitti:Krista ja ooppera :heh: toivottavasti etenee niin pitkälle :surrur:
Krista on älykäs nainen jolla on artistista näkemystä ja varmasti löytää biisin ja tavan esittää sen niin että vahvuutensa pääsevät esille. Ooppera suorastaan huutaa tähän päivään tuomista ja sitä että sitä ei ylistämällä alisteta hautaan, pitämällä liian pyhänä siis. Vaikkei Krista ole mikään David Gilmourkaan Je Crois Entendre Encoreineen niin silti omalla äänellään voi keksiä jonkun itselleen sopivan showpalan. Esimerkiksi.

- Jos Krista on mukana niin tässä kisassa on erittäin kova kisaaja, uskoisin.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6828
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Happy » 20 Tammi 2015, 15:14

10 kilpailijaa kuullostaa hyvältä :tapu:
Muutenkin toinen kausi kiinnostaa jo nyt, paljon parempi formaatti tää on kuin Vain Elämää :peukku:

Kykykilpailuohjelmanakin tää on parempi kuin Idols ja Voice of Finland :joojoo:
On vain yksi velvollisuus – kauneus

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5989
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Elvis » 20 Tammi 2015, 15:41

Happy kirjoitti:10 kilpailijaa kuullostaa hyvältä :tapu:
Muutenkin toinen kausi kiinnostaa jo nyt, paljon parempi formaatti tää on kuin Vain Elämää :peukku:

Kykykilpailuohjelmanakin tää on parempi kuin Idols ja Voice of Finland :joojoo:
Ei lisättävää! :peukku:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
tonywerner
Press
Press
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja tonywerner » 20 Tammi 2015, 15:49

Varsin euroviisuisa porukka :uujee:
Krista, Laura, Markku Aro, Jarkko Ahola, Arja Koriseva ja UMK-juontaja Roope Salminen :heh:

https://tahtiposti.wordpress.com/2015/0 ... ntokauden/
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6828
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Happy » 20 Tammi 2015, 15:51

Krista: Wohoo! vaikka en Kristan tuotannosta nyt lainkaan olekaan pitänyt. Mut upeeta että on mukana, huumoria varmasti lohkee ja todella heittäytymiskykyinen artisti!

Roope Salminen: Kuka hän on? Ihan nevahööd oon koko tyypistä ja hänen biiseistään, eiks edes jollain tapaa pitäis tähti olla.. mut ihan hauskalta hemmolta vaikutti

Arja Koriseva: Heheheehh :rofl:
Vuosiin en ole tästä naisesta kuullut,nähnyt.. ehkä viimeksi Kymppitonnissa 2010, joten mukava nähdä tässä mukana, rempseä nainen!


Jesse Kaikuranta: Hajuton ja tylsä tapaus tämä Kaikuranta, onhan hänellä kuitenkin muutama ihan kelvollinen nyyhkyballadi

Jarkko Ahola: Mukava nähdä näitä yhtyeen jäseniä nyt ihan soolokilpailijana. Voimakas ja hyvä äänihän tällä on, ja uskon että vetää täysillä genrestä riippumatta :peukku:

Mira Luoti: Jesjes :tapu:
Pmmp:stä en pitänyt kun en voinut sietää Paula Vesalaa, mut Mira luoti yksinään on tosi jees :peukku:
Kiva ja miellyttävä persoona myös, mitä nyt Voice Kids ensimmäistä kautta seurasin <3

Valtteri Torikka: Kuka hän on? En tosin oopperaa seuraakkaan niin eipä tällä tietämättömyydelläni väliäkään
Hyvä ääni kuitenkin ja ihan mukavalta tyypiltä vaikutti :peukku:

Laura Vuotilainen: En pidä hänen musiikistaan, persoonastaan, mielipiteistään, en voi sietää koko artistia.. mutta joskus kuuntelin vahingossa häntä livenä ja täytyy sanoo et Lauralla on kyl huikeen hyvä lauluääni :peukku:

Markku Aro: Woow onks tää elossa vielä ja noin hyvässä kunnossa :eeek:
Jo neljäs euroviisuedustaja tässä kilpailussa! :shock: :heh:

Anette Olsson: Ok onhan ollu julkisuudessa Nightwishin kautta ja sillain, mut ei osaa edes suomea puhua.. olisivat edes jonkun isomman nimen ottaneet jos ulkomaalaisen halusivat mukaan :roll:
En pidä nyt lainkaan että aletaan puhua englantia tän yhden artistin takia, muutenkin fiilikset koko Anetesta on halpa korvike Tarja Turusesta :lohduton:


Ihan mielenkiintonen porukka kasassa, mut olisin kyllä isoja nimiä odottanut mukaan.
Viimeksi muokannut Happy, 20 Tammi 2015, 15:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On vain yksi velvollisuus – kauneus

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1862
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja aj1964 » 20 Tammi 2015, 15:52

Anette :mitvit: :uujee:

Vastaa Viestiin