UMK 2014: yleiskeskustelu

Euroviisut 2014 Kööpenhaminassa
Lukittu

Millainen äänimäärärajoitus UMK:ssa pitäisi olla?

0 ääntä (kaikki valta raadille)
1
1%
1 ääni / kappale / äänestäjä
41
42%
3 ääntä / kappale / äänestäjä
4
4%
5 ääntä / kappale / äänestäjä
14
14%
10 ääntä / kappale / äänestäjä
13
13%
20 ääntä / kappale / äänestäjä
19
20%
50 ääntä / kappale / äänestäjä
0
Ei ääniä
ei rajoitusta
5
5%
 
Ääniä yhteensä: 97

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1153
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja pmama »

Softengine oli mielestäni alusta asti hyvä vaihtoehto. Heti ekassa lähetyksessä näki sen, että pojat oli hemmetin taitavia.Sama ilmiö oli viime vuonna UMK:ssa ARION, pojat veti heviä tosi tarkasti ja sielukkaasti (siis minähän olen motown- ja soul-tyyppi, mutta ymmärrän muunkinlaisen hyvän musiikin päälle).Toivon, että ARION tai sen tyyppinen bändi vielä lähtee mukaan UMK:hon. Arionin pojilta tosi hyvää musaa Seven tai New Dawn, menestyisi varmaan nykyeuroissa. Laulaja vaan laulutunneille, että ääni kestää.

Täällä kuppilassa on paljon Mikael Saaren tai Mikko Pohjolan faneja, mutta epäilen kummankin vetovoimaa euroviisulavalla. Yksin laulavan artistin täytyy olla tosi valovoimainen saadakseen ääniä (Conchita, SannaNielsen). Mieluummin sitten duetto, bändi tai laulajalle kunnon tanssiryhmä.

Luulen kuitenkin, että Suomelta onnistuu parhaiten tuo bändigenre. Tämä on minun oma ja vakaa mielipiteeni.

Nomoro
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 413
Liittynyt: 03 Maalis 2013, 03:06
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Nomoro »

^Arionin "Seven" -biisi on aivan huikea, tykkään todella paljon, sopisi hyvin isolle lavalle :peukku:

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1736
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Ollaan taas tultu sen verran pitkälle keväästä, että voi jo suhtkoht objektiivisin mielin tutkailla mennyttä suomiviisukautta.

Ja olihan meitä onnistanut!

Vaikka kuin pyörittelis näitä menneitä, niin kyllä Softengine oli paikkansa ansainnut. Eritoteen täytyy tunnustaa, että vei ällikällä meikänkin, kuinka ammattitaitoisia nämä nuoret kaverit ovat. Aivan alansa huippuja! Ja se, mikä on nyt tullut jälkeen päin Yellow Housen ja muun myötä osoittaa vain, että kerrankin osuttiin oikeaan, kun valittiin viisuedustajaa. Kyllä kansa tietää (Veikko Vennamon äänellä). Enpä usko, että monen muun rahkeet olisivat yltäneet noin hienoon live-esitykseen + urakehitykseen vaikka itse edustuskappale olisikin ollut vähemmän geneerinen.

Summa summarum: Näin oli tarkoituskin tapahtua. Ja lopputuloshan me kaikki jo tiedetään :tuuletus:

Edit: Hehe! Nyt kuin lukaisin näitä muita kommentteja täällä niin samaa mieltä näytetään olevan (jo toukokuussa)!

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1736
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: UMK 2014: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Kuuntelen Seveniä. On mahtava. Todella miellyttävä elämys. :tuuletus:

"Sen pitää olla nopee" Paula Koivuniemen/Petri Laaksosen äänellä :heh:

Lukittu