Terminal 3 (Matkustaminen)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Kuinka monessa maassa olet vieraillut?

vain Suomessa
5
4%
1-5
33
24%
6-10
29
21%
11-15
22
16%
16-20
11
8%
21-30
20
15%
31-40
5
4%
41-50
4
3%
51-
6
4%
 
Ääniä yhteensä: 135

Avatar
MrMemory
Kondiittori
Kondiittori
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Mulla eniten lentoyhtiön valintaan vaikuttaa lentoajat. En todellakaan lähde kentälle 04:30 aamuyöstä tai palaa 02:30 :stupido: (pitkät lomat voi tietysti olla poikkeus) Toinen tärkeä asia on matkustamon viihtyvyys, varsinkin jalkatila ja penkki. Ja mitä enemmän tarjoilua, sen parempi. :heh:

TAP Portugalissa yhdistyy kyllä kaikki paha. :draamaa: Hirveät lentoajat (siis ainakin Helsingistä) ja tarjoilu. Kun viimeeksi palasimme Lissabonista, niin paluulennolla ei tarjoiltu/myyty mitään, siis mitään! Ja kyseessähän ei ole mikään tunnin lento.

Lisäksi lentoyhtiön täytyy kyllä käyttää aina (jos vaan mahdollista) putkea koneeseen. Bussikuljetukset on ihan kamalia ja viivyyttää matkantekoa tarpeettomasti.

American Airlinesin lennot ovat aina olleet pettymyksiä. Laivasto on sikavanhaa ja koneet on aina ylibuukattuja. Hirveä säätö aina viimeisten matkustajien kanssa, kun portilla odotellaan vikoja matkustajia ja päästetään sitten stand by -listalta porukkaa viime hetkillä koneeseen. Viimeeksi itselle kävi stand by -listalaisena niin, että pääsin jo koneeseen kunnes huomattiin ettei siellä yhtään paikkaa ollutkaan vapaana. Eikun takaisin gate'lle odottamaan seuraavaa konetta. :mrgreen:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

MrMemory kirjoitti:TAP Portugalissa yhdistyy kyllä kaikki paha. :draamaa: Hirveät lentoajat (siis ainakin Helsingistä) ja tarjoilu. Kun viimeeksi palasimme Lissabonista, niin paluulennolla ei tarjoiltu/myyty mitään, siis mitään! Ja kyseessähän ei ole mikään tunnin lento.
Mielenkiinnolla odottelen siis huhtikuuta. :mrgreen:

Kovin aikaiset ja myöhäiset lähtö- ja paluuajat ovat vähän kaksipiippuinen juttu. Kurjiahan ne ovat noin fyysisesti, mutta toisaalta niiden avulla voi maksimoida perilläoloajan, mikä minusta ainakin tuollaisilla pidennetyillä viikonloppulomilla on hyvä asia, ettei mene koko päivää matkustamiseen. Mieluiten matkaan toki mukavaan aikaan aamulla ja paluu illalla. Kotikentälle tullessa eivät ne puolenyön paluutkaan pahoja ole.

Bussikuljetuksia inhoan minäkin, mutta valitettavasti niihin on usein tyytyminen, kun nuo Turkuun lentävät koneet ovat sitä kokoluokkaa, etteivät missään putkeen sovi. Turussa on ihan kätevää, kun voi vain kävellä lähtöportilta kenttää pitkin koneeseen ja Köpiksessä Turun kone ajaa myös yleensä sellaiseen paikkaan, että koneesta pääsee kävellen maanpinnan kautta portaita putkeen. Mutta Arlandassa Turun kone on aina jossain kentän viimeisessä laidassa pitkän bussimatkan päässä. :draamaa: Riiassa myös bussikuljetus, mutta lyhyt sellainen.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kahden vuoden haikailu päättyy ensi kesänä: Matkustan jälleen ystäväni kanssa New Yorkiin <3 Olemme halunneet takaisin siitä lähtien, kun palasimme Suomeen.

Lähdemme matkaan 20.6., joten meille tulee vähän erilainen juhannus. :mrgreen: Takaisin tulemme 6.7. Viime reissulla oli enemmän sellaisia "must see" -kohteita, joten nyt otamme iisimmin ja keskitymme vain nauttimaan kaupungin sykkeestä. Toki joitakin turistikohteita tulee varmasti kierrettyä. Hotellinkin kanssa lykästi: yövymme taas Chelseassa. Voiko tätä aluetta olla rakastamatta?

Kuva
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Viikon reissu Dubaissa takana ja voi TSIISUS miten oli hieno paikka. En voi ku ylistää.

:uujee:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Violette kirjoitti:Onko tiellä jotain lempparilentoyhtiötä / -yhtiöitä?
Ei minun tielläni ainakaan ole ollut koskaan yksikään lentoyhtiö :)

Mie tykästyin kyllä aikoinaan KLM:n palveluun ja tarjoiluun Aruban matkallani, mutta muuten on ollut aika tasapaksua massaa kaikki muut. Norwegianilla kaikki vähän köyhempää ja lisämaksuisempaa, mutta sehän onkin ns. "halpalentoyhtiö"... Air Berlin oli vähän samantyyppinen? British Airwaysilla oli ainakin kasarilla vähän kalsa palvelu ja emot oli meikattu dragin keinoin. Finnairilla on tyypillinen suomalainen palvelu - riippuen vähän emoista. Yleensä se päällysemo on muikea, mutta alaiset tylyhköjä. Eihän mulla nyt niin kauhian paljon kokemusta edes ole...
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Wadde »

JeSSSe kirjoitti:Onks muilla lentoyhtiöillä vielä käytössä langatonta verkkoa taivaalla kuin Norwegianilla? Ton langattoman verkon takia mä tykkään Norwegianista ehkä eniten, vaikkei se aina mikään maailman nopein olekaan. Mä tylsistyn vähänkin pidemmillä lennoilla (yli 1h :heh: ) helposti ja se, että pääsee vaikkapa facebookiin, auttaa huimasti.
Mäkin tylsistyn nopeasti, mutta nykyään tulee lennettyä paljon enemmän pitkiä lentoja ja näillä lennoilla on yleensä jokaisella matkustajalla oma viihdekeskus. Pari kuukautta sitten lennolla Melbourneen katsoin Disneyn Notre Damen kellonsoittajan (en ollutkaan nähnyt sitä kuin 50 kertaa aikaisemmin :heh: ) ja paluumatkalla Brisbanesta Hongkongiin katselin Frendejä ja Rolling Stonesin keikkaa. Niin ja molemmilla lennoilla pelasin myös Haluatko miljonääriksi -tietopeliä.

Finnair lentää Shanghaihin kahdella erilaisella koneella vuoropäivin ja toisessa on erittäin hyvä viihdekeskus ja paljon parempi näyttö. Viimeksi lensin Shanghaihin sillä huonommalla viihdekeskusversiolla mutta kyllä silläkin pärjäsi, silloin katselin 21 tapaa pilata avioliitto -rainan.

Yleensäkin ottaen viihdyn lennolla jos siinä on oma viihdekeskus ja saa valita leffansa. :peukku: Lento New Yorkista Amsterdamiin oli hyvin ikävä ilman tällaista masiinaa. :niinpa:

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja inomu »

Mäkin tylsistyn lennoilla niin helposti, että katsoin jopa sellaisenkin mestariteoksen kuin Monte Carlo :sekava:
Omat viihdekeskukset koneissa <3 Turkishilla oli todella valtava valikoima kaikkea, mutta Lufthansalla oli paljon huonompi, jonka takia jouduin tyytymään tuohon Monte Carloon ja Lady Gagan konserttiin.
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Viime Amerikan reissulla katselin Finnairin koneessa mm. Simpsoneita, Big Bang Theorya ja Marley & Me -elokuvan. Valikoimat olivat oikein hyvät. :peukku:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Ate
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3480
Liittynyt: 15 Marras 2004, 20:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Ate »

Nämä viihdekeskukset lentokoneissa auttavat kyllä jaksamaan pidempiä lentoja. British Airwaysin tarjoamat elokuvavaihtoehdot oli suht suppeat mutta sitäkin tuoreemmat. Katselin Mauritiuksen lennoilla elokuvat Dallas Buyers Club, 12 years a slave, Philomena, August: Osage County sekä Frozen. Lisäksi katselin mm. Big bang theorya ja Family guyta.

BA häviää näillä pitkän matkan lennoilla kokeilemaani KLM:ään lähinnä palvelun tasossa ja tarjoilussa. Uutena lentoyhtiönä myös kokemani Ryanair oli varsin neutraali kokemus. Hintaan nähden varsin mainio. Ainoastaan epämukavat istuimet vaivasivat matkalla.
"Kyllä Suomen luonto on sitten kaunis. Varsinkin, kun se palaa."
-Miik-

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja skidi »

Minä katselin British Airwaysin koneessa viime viikonloppuna Hobitti kakkosen, Itse ilkimys kakkosen ja lopuksi vielä väsymyskoomassa Simpsonit-leffan. Sen jälkeen torkuin hetken ja katsoin sitten aamupalan kera pari jakso Big Bang theorya. Nopean oloisesti meni kymmenen tunnin matka :joojoo:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Meitin lento Dubaihin oli Finnairin. Koneessa olis saanut vuokrata Samsung Galaxy-tabletin 10€/suunta, missään lehdykässä ei ollu kerrottu mitä elokuvia ja sarjoja siihen oltiin ladattu eikä lentoemännätkään osanneet kertoa, joten jäi vuokraamatta. Onneks oli lehtiä ja oma tabletti (jossa ei kylläkään leffoja ollu ladattuna) mukana. Sikäli harmitti, kun ne "perinteiset" katossa olevat tv-ruudut oli poissa, ei voinut seurata esimerkiks lennon kulkua.
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Air Francen Pariisi - Ho Chi Minh City -lennolla oli erinomaiset ja ilmaiset viihdejärjestelmät, vaikka muuten kyseisestä lentoyhtiöstä ei ole mitään hyvää sanottavaa. Katsoin varmaan viisi elokuvaa molemmilla lennoilla :surrur:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja inomu »

Tän kuun lopussa on kohteena Kreikka ekaa kertaa! :uujee: Ensiksi bussilla Istanbulista Thessalonikiin, josta jollakin kulkuvälineellä Ateenaan ja sieltä lentäen takaisin Istanbuliin.
Vinkkejä saa antaa! :peukku:
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Tässä sitä taas ollaan:


Miulla loppuu työt nykyisessä työpaikassani perjantaina 9.5., ja sen jälkeen on 3 viikkoa palkallista lomaa ennen kuin aloitan uudessa työpaikassa toisessa kaupungissa. Mie sitten ehdotin mutsilleni, että voitaisiin lähteä heti sunnuntaina 11.5. neljäksi yöksi Tallinnaan kylpylälomalle, kun mutsini tykkää tosi paljon tällaisista kylpylälomista, joissa saa uida ja ostaa kaikenlaisia ihania hierontoja ja hoitoja, ja hän on pitkään houkutellut minua lähtemään kylpylälomalle ja kyllä mie itsekin tykkään kylpylöistä, mutta kun ei minulla kauhean usein ole lomia, niin silloin kun minulla on ollut lomaa, niin olen esimerkiksi lähtenyt kaupunkimatkalle Euroopassa. Mie sitten tarkastelin eri matkatoimistojen vaihtoehtoja ja löysin hyvän tarjouksen, jolla saa 5pv:n kylpyläloman puolihoitoruokailuilla ja yhdeksällä kylpylähoidolla hintaan 289€ + bussikuljetukset, ja ehdotin sitä mutsilleni, niin hän sitten alkoikin perääntyä, että onko sittenkään varaa lähteä tuolle lomalle, kun muuttoonkin minulla menee ylimääräistä rahaa, että voitaiisn vain käydä sukulaisissa niin tulisi halvemmaksi. Mie sitten olin ihan, että just joo, hän itse on pitkään hinkunut, että haluaa lähteä kylpylälomalle Viroon, ja nyt kun minulla on mahdollisuus lähteä matkalle, niin sitten kuulemma ei ole kolmea sataa euroa varaa sijoittaa sellaiseen.

Tällaista se on kun suunnittelee matkaa yhdessä toisen henkilön kanssa. Ensin kovasti hingutaan että lähdetään reissuun, sitten ei olekaan varaa lähteä muutaman huntin maksavalle matkalle. :roll:

Miusta on ihan hyvä asia, että on tiettyyn pisteeseen asti säästäväinen, ja elää tulojensa mukaan, mutta ei ole mitään järkeä nuukailla. Sitä paitsi, mie en tiedä, milloin miulla sitten seuraavan kerran on lomaa töistä, kun aloitain siellä uudessa työpaikassa. Saattaa olla, että seuraava (palkaton) loma on vasta loppuvuonna, joten todellakin houkuttaa nyt lähteä vähän matkustelemaan.

Muita reissuja miulla tänä keväänä on: ammattiyhdistyksen reissu Lappeenrannasta Kuopioon (yksi yö), jonka jälkeen menen pariksi yöksi Nurmekseen sukulaisia moikkaamaan, kun miulla on siinä vapaapäiviä, sitten toukokuun alussa on Kätilöpäivät -koulutus 5.-6.5. Hämeenlinnassa, jolloin olen Sokos Hotellissa yötä.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Lähdetkö kylpyläreissulle miespoikaystäväsi kanssa, kun naisäitisi kieltäytyi. :mitvit:

Minä en ole koskaan ollut kylpylälomalla. :lohduton: Pitää kyllä joskus kokeilla sitäkin. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja blackburn »

^mie olen SINKKU, ei miulla ole miesystävää. :rofl: Jos mutsini ei lähde messiin, niin sitten lähden varmaan yksi tai sitten muutan suunnitelmani ja lähden Pariisiin kaupunkilomalle ja vaikka heinäkuussa sitten lyhyemmälle lomalle Tallinnaan.

Jos kylpyläloma toteutuu nyt toukokuussa, niin olen harkinnut ostavani nyt viikonloppuna Stockan Hulluilta päiviltä PAriisin -lennot elokuun loppuun. Se olisi varmaan kiva käydä siellä elokuun lopussa, jolloin siellä on vielä mukavan lämmintä, ja Suomessa viilenevää.

greece
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 468
Liittynyt: 10 Kesä 2009, 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja greece »

Olen lähdössä toukokuussa kaupunkilomalle Eurooppaan. Matkakohde tosin on vielä vähän auki. Vaihtoehtoina olisi Pariisi, Kööpenhamina, Barcelona ja Amsterdam . Kolmessa ensimmäisessä olen käynyt aiemmin , joten siinä mielessä Amsterdam kiinnostaisi. Lisäksi Amsterdamissa kiehtoo musiikki- ja kulttuuritarjonta.
Toisaalta Barcelonassa todennäköisesti olisi aurinkoisempi ja lämpimämpi sää, mikä näin pitkän talven jälkeen houkuttelisi.
Pariisi ja Kööpenhamina ovat myös ihania kaupunkeja molemmat , joihin on ollut tarkoitus palata jo pidemmän aikaa, ja nyt kerrankin olisi tilaisuus lähteä.
Lukisin mielelläni kokemuksia/matkavinkkejä ja mielipiteitä kyseisistä kaupungeista. Mihin näistä kannattaa matkustaa toukokuussa? :surrur:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Minä olin Amsterdamissa pari vuotta sitten maaliskuussa ja siellä jo kevät pitkällä silloin. Todennäköisesti toukokuussa jo ihan loistava keli, rannalle ei toki pääse. Musiikista en nauttinut, mutta useamman museon ja muun kohteen kiersin läpi. Anne Frankin museoon en jaksanut jonottaa, mutta Rijksmuseum ja Van Gogh -museot tuli nähtyä, samoin Bols-museo ja Heineken Experience. :heh: Rijksmuseumissa oli paras audiotour, jonka olen ottanut ja se oikeasti toi lisäarvoa kiertämiseen. :peukku: Kaupungin yöelämä oli kokemisen arvoinen ja viihdyin myös paikallisessa Heurekassa päivän. :heh: Tein myös päiväreissut Rotterdamiin ja Haagiin, jonne kulki halvalla junia ja matka ei kovinkaan pitkään kestänyt. Se on ehdottomasti Amsterdamin vahvuus, että sieltä pääsee tekemään päiväreissua lähiseudulle ja näkemään muitakin kaupunkeja. Kaupungilla oli helppo käyttää aikaa ja viihtyä ihan ilman varsinaista ohjelmaakin. Kaupunginmuseokin oli ihan mukava, mutta ei huippukohtia.

Kööpenhaminassa ainakin viime vuonna oli mukavaa juuri toukokuussa ja sielläkin oli helppo hukata päiviä pelkästään kiertelemällä kaupunkia, vaikka viisujen aikaan ei nyt ihan hirveän paljoa ehtinyt pyörimään, enkä käynyt yhdessäkään museossa. Jos olisi Tivoli-sää, niin kai siellä saisi aikaa kulumaan, mutta en tiedä onko toukokuussa vielä sellaista. Barcelonassa ja Pariisissa en ole käynyt. :eiei:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

greece
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 468
Liittynyt: 10 Kesä 2009, 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja greece »

^Kiitos hyvistä vinkeistä :hali:

Nyt on sitten lennot Amsterdamiin varattu , vielä halpa hostelli hakusessa :surrur: Tosiaan aiemmin en ole käynyt, joten varmasti riittää näkemistä ja tekemistä. Nähtävyyksistä Van Goghin museo , Madame Tussauds ja kukkatori kiinnostavat eniten. Sen lisäksi aika kuluu todennäköisesti shoppailuun ja kaupungilla hönnäilyyn. :heh: Myös yöelämään olisi tarkoitus tutustua :surrur:

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Leo »

Lauantaina suuntaan kahteen euroviisufinaalikaupunkiin. Arvoituksellisesti kerron vain, että toinen niistä mainittiin Irlannin 1990 euroviisussa ja toinen Luxemburgin saman vuoden viisussa. Kolmas kohde löytyy Itävallan 1976 euroviisuedustajan dueton nimestä ( - eikä se ole Robinson :rofl: ). Matkakertomusta luvassa reilun viikon kuluttua :joojoo: .

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Minä lennän elämäni ensimmäistä kertaa yksin 26.6 - New Yorkiin! Siellä vietän puolitoista päivää isäntäperheen kanssa, josta suuntaan 59 tuikituntemattomien, eri puolilta maailmaa tulevien tyttöjen ja valtavan staff-porukan kanssa kohti Rhinebeckin pikkukaupunkia ja siellä sijaitsevaa Camp Rising Sun Clinton-leiriä. Aivan uskomattomat fiilikset, en pysty sanoin kuvailemaan, miltä tämä tuntuu. Lennän Finnairilla, sillä äitini mielestä se on hyvä vaihtoehto, sopivan hintainen ja tietty äidin huolta vähentää se, että välilaskuja ja koneenvaihtoja ei ole, kun menen kummiskin yksin. Suomen muutkin leirille menijät (4 minun lisäkseni) saattavat tosin sattua samaan koneeseen, mikä olisi oikeen suotavaa :D En ole koskaan käynyt Euroopan ulkopuolella, mutta elämäni yksi suurimpia unelmia on käydä kaikissa maanosissa. Ja nyt Pohjois-Amerikassa tulee käytyä. Tajuan asian todellisuuden ehkä vasta lentokoneessa. Hullua.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Balkan kirjoitti:Minä lennän elämäni ensimmäistä kertaa yksin 26.6 - New Yorkiin! Siellä vietän puolitoista päivää isäntäperheen kanssa, josta suuntaan 59 tuikituntemattomien, eri puolilta maailmaa tulevien tyttöjen ja valtavan staff-porukan kanssa kohti Rhinebeckin pikkukaupunkia ja siellä sijaitsevaa Camp Rising Sun Clinton-leiriä. Aivan uskomattomat fiilikset, en pysty sanoin kuvailemaan, miltä tämä tuntuu. Lennän Finnairilla, sillä äitini mielestä se on hyvä vaihtoehto, sopivan hintainen ja tietty äidin huolta vähentää se, että välilaskuja ja koneenvaihtoja ei ole, kun menen kummiskin yksin. Suomen muutkin leirille menijät (4 minun lisäkseni) saattavat tosin sattua samaan koneeseen, mikä olisi oikeen suotavaa :D En ole koskaan käynyt Euroopan ulkopuolella, mutta elämäni yksi suurimpia unelmia on käydä kaikissa maanosissa. Ja nyt Pohjois-Amerikassa tulee käytyä. Tajuan asian todellisuuden ehkä vasta lentokoneessa. Hullua.
Hei vaan nimimerkki Balkan. Katso yksärisi.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja skidi »

Lensin eilen (tai tänään tai miten sen nyt katsoo) Los Angelesiin työmatkalle. Taannoinen lentoyhtiökeskustelu tuli mieleen, sillä lensin aivan uudella tuttavuudella, Air New Zealandilla. Ruoka oli aika hyvää, muuten pitkä lento oli yhtä mukava tai epämukava kuin kaikilla muillakin yhtiöillä.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja pmama »

JIPII! Eilen varattiin lennot Veneziaan. Mennään Norwegianilla ja palataan Pisasta Finnairilla. Saa nähdä millaiset erot on lentoyhtiöillä. Olen viimeksi käynyt noissa paikoissa nuorena 27 vuotta sitten. Etsitään varmaan se hotelli, jonka aulassa mieheni kosaisi minua... :puna:

Pelottaa vaan ne ihmistungokset, Firenzen Ufficin galleriaankin pitää varata aika netistä, viimeksi vuonna -87 me juostiin käytävät läpi juuri ennen junan lähtöä. On todella mielenkiintoista palata aikuisena nuoruuden suosikkikohteisiin. Yleensä tunnelma on latistunut liian kaupallisuuden ja kaupunkimaisuuden kustannuksella.

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Magnum »

^Kävin viime kesänä pari kertaa duunimatkalla Toscanassa ja Liguriassa ja täytyy kyllä kehua. Varmasti kuviot ovat kaupallistuneet sitten vuoden 1987, mutta vieläkin siellä oli mukavaa tunnelmaa. Ruoka, viini ja kahvi olivat erinomaisia ja maisemat todella kauniita. Onnistuin töiden lomassa käymään myös Pisassa ja Firenzessä turistina.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
Toni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18635
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 12:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Toni »

Nyt pukkaa matkaa niin, ettei tarvitse vähään aikaan suunnitella varaamisia. :uujee: Sellainen on kyllä näiden jäljiltä säästöjen tilannekin. :heh:

Kesällä suunnataan totuttuun tapaan Balkanille (tai miten kukin Balkanin alueen määrittelee). Tällä kertaa itäisempiin osiin. Ajellaan Ateenasta Thessalonikiin ja sieltä sitten jatketaan Sofiaan ja Bukarestiin. :peukku: Yksi täysin uusi maakin tulee nyt plakkariin, kun pääsen vihdoin Romaniaan.

Talvimatkan kanssa lähti mopedi melkolailla täysin rotkon pohjalle. Mennään tammikuun lopulla Costa Ricaan. Pääkohde on Quepos, Manuel Antonion kansallispuiston läheisyydessä, mutta muutama yö "joudutaan" viettämään myös pääkaupungissa, San Joséssa. Itse matka oli yllättävänkin edullinen, kun itse hoiti varailemisen ja oli ajoissa liikkeellä. Myös majoituksista löytyi budjetille sopivia vaihtoehtoja. Matkatoimistothan olisivat helposti perineet tuollaisesta reissusta 2500-3000 euroa naamalta, mutta itse päästään liikenteeseen reilulla tonnilla (lennot + majoitukset) eikä edes ihan rupumajoituksiin (kai :heh: ) jouduta.

Onko jollain kokemuksia joko Bukarestista tai Costa Ricasta? :uujee:
"Mutta siis kaikkihan on pornoa, jos sitä katsoo oikein." (Margot)

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Veikkaan, että Bukarestissa on tapahtunut aika paljon sitten vuoden 2009, joten kovin paljoa ei kannattane kertoa. Se maailman toiseksi suurin rakennus (Ihmisten palatsi tjsp.) aika keskustassa kannattaa käydä katsomassa. :joojoo: Vanhakaupunki on varmaan kiva, kun se juuri tuolloin 2009 remontoitiin. Taksia ei kannata ottaa ainakaan rautatieaseman edestä.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Varasin tänään lennot ja majoituksen New Yorkiin ystäväni kanssa loka-marraskuun vaihteeseen. Olen innoissani ja peloissani yhtä aikaa. :tuuletus:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja itikka »

Elokuun alussa olisi lento Bukarestiin. Tarkoitus olisi viikon aikana tutustua siihen sekä Romanian ja Bulgarian Mustanmeren rannikkoon vuokra-autolla.

Myös joululoma on jo selvillä. Lento Singaporeen varattuna, ja Singaporen lisäksi 11 päivän risteily. Risteily vie Bruneihin, pariin satamaan Vietnamissa, Kambodžaan ja pariin Thaimaan satamaan. Ei tule valkoista joulua tänä vuonna. :tuuletus: :titanic:

Singaporesta varmaan käväisemme myös Malesiassa. :ihana:

Bukarestin lisäksi otetaan siis Singapore-vinkkejä vastaan syksyn aikana. :joojoo:
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Pitäisi jo vihdoin kai ryhdistäytyä ja varata jotain reissua kesä- ja syyslomaksi. Kesälomalla varmaan Saksaan ja syksyllä Kanarialle. Ne perinteiset. :heh:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Vastaa Viestiin