Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Miksi olet nykyisen pankkisi (pääasiallinen) asiakas?

olen alle 18v, enkä voi vaikuttaa pankkini valintaan
6
12%
olen yli 18v, mutta pankkini on edelleen vanhempien valinta
30
61%
olen vaihtanut pankkia asuntolainan kilpailutuksen yhteydessä
3
6%
olen vaihtanut pankkia muiden etujen/syiden takia
7
14%
EOS
3
6%
 
Ääniä yhteensä: 49

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Minunkin vuokranantajani vaati kotivakuutuksen, mutta olisin tietysti hankkinut sellaisen joka tapauksessa. En pystyisi kyllä elämään ilman vakuutusta. Tuntuisi jotenkin turvattomalta. :eiei:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Elin ensimmäiset puoli vuotta ilman kotivakuutusta, mutta sitten minulle esiteltiin niin edullista jotain nuorisopakettia, että pakkohan se oli ottaa. Nyt en kyllä enää uskaltaisi olla ilman vakuutusta. Ihmeen monelle kaverille on käynyt jokin vahinko, jonka vakuutus olisi korvannut, jos sellainen olisi vain ollut. En haluaisi joutua itse tekemään sitä: "Olihan sulla vakuutus?" "Eii..."-ilmettä. :draamaa:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Margot »

Meiltä vaadittiin laaja kotivakuutus, mutta myönnän, etten edes tiedä, mitä kaikkea se korvaa. :puna: Irtaimiston siis toki, mutta en tiedä, korvaisiko se esim. sitä suihkuun sammumista (ja voihan suihkussa saada sairaskohtauksenkin, vaikkei harrastaisi sammumista).
What color is your life?

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Enpä minäkään tiedä. :eeek: Itse otin kotivakuutuksen ensi kerran vasta 2009. Siinä välissä oli TYS:n oma vakuutus mutta se kai loppui joskus 2008 tienoilla. Hetken elin vaarallisesti. :draamaa:
Raipatirai

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8766
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Koska alustavat viisupäivät on jo selvillä, meinasin varata huoneet jo Wienistä (varauksen kun voi peruakin tarpeen tullen), mutta kaatui sitten siihen, että Visa Electronin voimassaoloaika päättyy vuodenvaihteessa. Voinko vaan mennä pankkiin (Nordeaan) ja pyytää uuden kortin ja kauan siinä menee aikaa? Aiemmin olen kuitenkin saanut uuden kortin automaattisesti vanhan voimassaoloajan päättyessä. Vai voiko ne pistää siellä pankissa tuohon korttiin lisää voimassaoloaikaa, että saan heti käytettyä? :mitvit:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Eikö järjestelmä muka hyväksy korttia? Kun kortti uusiutuu, niin korttinumerohan pysyy samana. Kortin voi kyllä uusia kesken voimassaoloajan, mutta se on yleensä maksullinen palvelu. Uusi kortti tulee yleensä n. 1-2 viikossa.
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8766
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Hotels.comin sivuilla tulee teksti: "Luottokorttisi on oltava voimassa lähtöpäivän yli. Käytä tämän varauksen tekoon toista korttia." Ehkä se johtuu sitten siitä, että se varmistusnumero vaihtuu kortin vaihtuessa. Tai jotain. :raaps:

Tosin nyt löysin tieni hotellin omille sivuille ja siellä hyväksytään PayPalikin, joten ehkä käytän sitä... :joojoo: jos vielä osaan; en oo käyttänyt moneen vuoteen. :heh:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

No onpas pöhkö juttu tuo. No hyvä jos kuitenkin PayPalilla onnistui. :peukku:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8766
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Joo sitä kautta sai helposti huoneen varattua. :)
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

Visa Electronini tilalle tuli Debit Mastercard -pankkikortti, jossa on lähimaksu-ominaisuus. Petyin aika lailla, kun Stockmannilla saati Finnkinolla ominaisuutta ei voi käyttää. :niinpa:

Onko joku käyttänyt lähimaksu-ominaisuutta jossakin? :mitvit:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19791
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Aika hyviä uutisia tuli vakuutusyhtiöltä. Minusta 20 vuotta maksetusta vakuutuksesta on tiedossa palautusta, kun elokuussa täytän 20 vuotta. :tuuletus: Rahaa on silloin tiedossa ihan mukavasti 3915 euroa (tiesin, että nämä rahat olisivat tulossa, mutta enemmän tulee kuin odotin). :kups:

No, onpahan ainakin varaa matkustaa ensi vuonna Itävaltaan. :peukku:

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Colby »

Pete kirjoitti:Visa Electronini tilalle tuli Debit Mastercard -pankkikortti, jossa on lähimaksu-ominaisuus. Petyin aika lailla, kun Stockmannilla saati Finnkinolla ominaisuutta ei voi käyttää. :niinpa:

Onko joku käyttänyt lähimaksu-ominaisuutta jossakin? :mitvit:
Itse olen käyttänyt lähimaksuominaisuutta Selectan automaateilla metroasemilla ja ravintola Baker'sissä Helsingissä. Ja ainakin kaikissa Siwoissa ja Valintataloissa pitäisi lähimaksaminen olla jo mahdollista. En ole kyllä käynyt kokeilemassa. S-ryhmän kaupoissa lähimaksaminen tulee asteittain mahdolliseksi syksyllä.

Itse pankin asiakaspalvelussa työskentelevänä jo kauhulla odotan, kun automaattisesti kaiken uuden vastustajat tulevat kitisemään, etteivät halua mitään "viuhahdus-korttia" :heh:
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

Colby kirjoitti:Itse olen käyttänyt lähimaksuominaisuutta Selectan automaateilla metroasemilla ja ravintola Baker'sissä Helsingissä. Ja ainakin kaikissa Siwoissa ja Valintataloissa pitäisi lähimaksaminen olla jo mahdollista. En ole kyllä käynyt kokeilemassa. S-ryhmän kaupoissa lähimaksaminen tulee asteittain mahdolliseksi syksyllä.
Ärrällä toimii myös. :peukku: Citymarketin myyjä ei tiennyt, onko kyseinen maksumuoto heillä mahdollinen. :heh: Ostokseni maksoivat yli 25 euroa, joten en voinut testata.

Eivätkös jatkossa kaikki kortit ole lähimaksukelpoisia? :mitvit:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Maksoin ensimmäistä kertaa laskuja äidin avustuksella verkkopankissa. Ei tuntunut kovin vaikealta hommalta. :mrgreen:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41946
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Pankkini meni reilu puoli vuotta sitten muuttamaan verkkopankkiaan kökömmäksi (mm. menneiden tilitapahtumien selaus). Nyt siellä oli viesti, että palvelua on asiakaspalautteen pohjalta kehitetty, ja nyt siellä onkin käteviä ominaisuuksia! Kiva tunne, kun omat rutinat ja marinat on kuultu! :tapu:

Vieläkin muistan, kun reilut kymmenen vuotta sitten hommasin verkkopankkitunnukset ja kuinka ihanan kätevältä tuntui maksaa laskut ihan vain kotona istuen. Melkein sitä rupesi odottamaan, että tulisi laskuja jotta pääsisi taas kokemaan sen ylivertaisen helppouden tunteen :heh:.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41946
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Pankkini vaihtaa pankkiryhmää :niinpa:. Haluan pysyä Paikallisosuuspankin asiakkaana, joten kaipa on sitten vaihdettava pankkia toiseen ei-paikalliseen (Tuusniemeltä Kurikkaan).
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

En ymmärrä. Minulle oli tullut tänään Nordean kuuluisa kirje, jossa pankki kertoo asiakkailleen, että he uudistavat juridista rakennettaan. Oudoksi tämän tekee se, etten ole heidän asiakkaansa. :shock:

Olikos Nordea aikaisemmin SKOP? Joskus lapsena minulla oli tili siellä, eikä sitä ole välttämättä koskaan lopetettu...:miettii:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Kansallis-Osake-Pankki (KOP) -> Merita -> Nordea
Ainakin STS-pankki sulautui samaan syssyyn 90-luvulla. Oliko SKOP kenties osuuspankkeja?

MrMemory, kerro meille! :uujee:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41946
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Firmojen omistussuhteet ovat erittäin hämäriä[*]. Minäkin olen joskus saanut Nordeasta kirjeitä, ja luullakseni ne liittyvät johonkin luottokorttiin tms., jota en koskaan käytä, tai johonkin firmaan joka jotenkin kierrättää laskutustaan Nordean kautta. Muuten en tietääksen ole ko. putiikin asiakas, vaikka ensimmäinen pankkini (ehkä) olikin PYP, jolla (ehkä) on jotain yhteyttä nykyisen Nordean kanssa. Kuuluisaa kirjettä en kumminkaan ole saanut.

*Siinä määrin hämäriä, etten tiedä, mitä minun pitäisi sanoa, kun kysytään työnantajaani.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Jvvv kirjoitti:Kansallis-Osake-Pankki (KOP) -> Merita -> Nordea
Ainakin STS-pankki sulautui samaan syssyyn 90-luvulla. Oliko SKOP kenties osuuspankkeja?

MrMemory, kerro meille! :uujee:
En ole MrMemory, mutta kerron silti, että SKOP oli Säästöpankkien Keskus-Osake-Pankki eli Säästöpankkien yhteenliittymä ja pörssissä listattu yritys. SKOP:n kaaduttua osa sen terveistä toiminnoista siirrettiin Suomen Yhdyspankille, osa Kansallis-Osake-Pankille ja osa ilmeisesti Osuuspankille ja Postipankille. Kuten Jvvv mainitsi, myös Suomen Työväen Säästöpankki päätyi KOPille.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Kysymys! :uujee:

Magnumin vastuas on tietääkseni suht oikein. Eli tuo Peten kirje voi hyvinkin johtua siitä, että SKOP:in tili on fuusioiden/sulautumisten/jakamisten myötä voinut vallan ajautua nykyiseen Nordeaan. Toki voi olla myös esim. niin, että joku kummi tai isovanhempi on avannut jossain vaiheessa vaikka lahjatilin johonkin Nordean edeltäviin pankkeihin kuten esim. SYP:iin tai KOP:iin. Oletko käynyt konttorissa kysymässä että onko siellä sulla tili josta et tiedä mitään?

Mitä mieltä olette muuten Nordean tämän hetken kohusta? Tai ylipäätään miten pahasti pitää pankin mokata, että itse vaihtaisit pankin toiseen? :draamaa:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

Pitänee mennä käymään konttorilla. :mrgreen:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja skidi »

MrMemory kirjoitti:
Mitä mieltä olette muuten Nordean tämän hetken kohusta? Tai ylipäätään miten pahasti pitää pankin mokata, että itse vaihtaisit pankin toiseen? :draamaa:
Noh, ihmisen muisti on lyhyt. Minulle sanottiin äskettäin, että kannattaisiko vaihtaa pois Danske bankista, kun siellä oli se joku kohukin. Pohdimme asiaa vähän aikaa ja päädyimme siihen, että se taisikin olla Nordea :heh:

Danske Bank yrittää soittaa minulle koko ajan, mutta välttelen vastaamasta. En osta mitään :niinpa: Vai voiko niillä olla jokin oikea syy soittaa? :shock:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Oletko asiakas? Minulle aikoinaan soittelivat liittymisestä Etuohjelmaan.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja skidi »

Pete kirjoitti:^ Oletko asiakas? Minulle aikoinaan soittelivat liittymisestä Etuohjelmaan.
Joo, näin arvelinkin. Viime vuonna ainakin oli joku semmonen kampanja vaivaannuttavalla nimenhokemisella ryyditettynä. En jaksa sitä vonkaamista, joten jätän jatkossakin vastaamatta.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kuinka moni täällä käyttää MobilePayta? Itse olen käyttänyt noin vuoden ajan, ja kyllä on elämä helpottunut. :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36787
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Pete kirjoitti: 10 Huhti 2020, 15:16 Kuinka moni täällä käyttää MobilePayta? Itse olen käyttänyt noin vuoden ajan, ja kyllä on elämä helpottunut. :peukku:
Rrrakastan. :ihana: Aina olen närkästynyt kun jollain ei ole. :heh: Tämä on tulevaisuutta! :uujee:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Oletko kokeillut maksaa sillä kaupoissa tms.? Itse olen käyttänyt vasta kaverien ja sukulaisten välisessä rahaliikenteessä.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Kaupoissa sen kanssa asioiminen on välillä turhauttavaa.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36787
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Pete kirjoitti: 10 Huhti 2020, 19:52 ^ Oletko kokeillut maksaa sillä kaupoissa tms.? Itse olen käyttänyt vasta kaverien ja sukulaisten välisessä rahaliikenteessä.
Kerran onnistuneesti, kerran epäonnistuneesti. Yritin ostaa Gliwicen junnuviisuareenalta kaksi mukillista vettä lompakotta, mutta ei onnistunut MobilePayllä sitten millään. :rullaati:
Meow cat, please meow back.

Vastaa Viestiin