Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

jee euroviisut kirjoitti:sanoitus aikuisen (?) esittämänä tuntui hieman siltä, että henkinen ikä ei oikein vastaa fyysistä.
Millaista henkistä ikää sanoitus mielestäsi vastaa? (Eksäni sanoi, että olen henkisesti viisivuotiaan tasolla, joten ilmankos tykkään noista sanoista :uujee: ) "Kasva isoksi, älä aikuiseksi", nih!

(Vai viittasiko kysymysmerkki kisassa mukana olevaan, videolla pukupelleparodiaa tekevään artistiin nimeltä Aikuinen?)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8838
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Kivasti asennetta tässä biisissä, muttei kuitenkaan mitään sellaista, joka saisi fanittamaan viiden tähden edestä. Autenttisuudesta toki plussaa.
Qaj.

Avatar
celestes
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 526
Liittynyt: 11 Huhti 2007, 22:49
Paikkakunta: Turku

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja celestes »

Kapinahenki kuuluu kyllä läpi ja kokoonpanolle kaikki kunnioitus..mutta kappale ei vaan iske. :sorivaan:

greeen
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Tammi 2015, 15:03

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja greeen »

Ilta-Sanomissa kansa on ainakin laittamassa tämän kisoihin. Sääli kun Suomessa on joka vuosi joku tällainen huono laulu, mutta kohahduttavan karu esiintyjä (kuten Stig) ja sitten kansa haluaa että se voittaa ja saadaan jännätä viimeiseen asti. Noh, ehkä tällä sitten saa niitä säälipisteitä, mutta laulullisesti ei kyllä iske yhtään, ja toivottavasti miehiä siistitään noista navetta-vaatteista esiintymislavalle edes hieman.

Pakko vaan sanoa että suomi kuulostaa todella rumalle tuossa, ja niin se kuulostaa varmasti eurooppalaisillekin jos heille jo normisuomi kuulostaa kylmältä ja karulta.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11300
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Pelottaa ihan oikeasti, että tämä onnistuu kuin onnistuukin kipuamaan esittäjiensä takia koko kisan voittoon. Tai no, jos suomalaiset todella aliarvioivat niin pahasti eurooppalaisen viisuyleisön ajattelemalla, että vain artistin erilaisuus ratkaisee, kaipa tämä kansa on sitten edustajansa ansainnut. :roll:

Toivon todella sitä superfinaalia tälle vuodelle, koska takaraivossa jyskyttää pahaenteisesti ajatus vuoden 2010 skenaariosta...
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2834
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Pakko ei ole kuin maksaa veroja ja kuolla, toinenkin niistä tehdä vain kerran.

Ihan sympaattinen punkviritys, jossa on hienoa asennetta ja oikeaa meininkiä. En silti ymmärrä, miksi tämän pitäisi lähteä edustamaan Suomea Wieniin pelkkien esittäjiensä vuoksi.

**

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Rotestiehdokas vuonna, jolloin rotestille ei luulisi olevan tarvetta (alla paras viisusijoitus sitten Lordin)...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Pete »

Minusta tämä oli kovin piristävä. Annoin neljä tähteä. :mrgreen: (Olen vielä ihan pihalla, enkä tajua, mistä ihmeen levystä ja kolmesta kappaleesta täällä puhutaan. ???)
Riskinä seniorilaumat

Ox fan 4ever
Siemailija
Siemailija
Viestit: 128
Liittynyt: 01 Touko 2010, 19:48
Paikkakunta: Toijala, Akaa/Ackas
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Ox fan 4ever »

Pete kirjoitti:Minusta tämä oli kovin piristävä. Annoin neljä tähteä. :mrgreen: (Olen vielä ihan pihalla, enkä tajua, mistä ihmeen levystä ja kolmesta kappaleesta täällä puhutaan. ???)
Spotifysta kun hakee tuon kappaleen niin löytyy semmoinen heiltä :mrgreen:

Ihan vain bändin vuoksi rankkaan tämän sijalle kaksi omalla listallani, mutta onhan tuo kappale nyt tasapaksu ja hirveähkö.
Fatal moment when we lost our ground, two hearts corrupted by our feeble minds. Open up! See me now, and hold me one last time!

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Annoin tälle neljä pistettä. Tämä hakkaa mennen tullen monet tämän vuoden tylsät ehdokkaat.
Tämän pitäisi kuitenkin olla pitempi, näin lyhyttä ei voi euroviisuihin lähettää.

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

No, sepäs loppui lyhyeen! Ei oikein ehdi käynnistyäkään, kun jo lopahtaa. Ei kuitenkaan ollenkaan niin surkea biisi kuin mitä monet kommentit antoivat odottaa. Tämähän on täynnä kunnon asiaa! Onko aina pakko, jos ei tahdo?

Voin valehtelematta sanoa, että voisin kuunnella tätä biisiä pidempäänkin. Okei, voisin jopa sanoa: TYKKÄÄN tästä! Kyllä tämä minun puolestani saa nämä karsinnat vaikka voittaa, ehdottomasti. :peukku:

Kaiken lisäksi laulaja näyttää videolla hieman eräältä tutultani. :rofl:

****
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Puolitoista minuuttia tuntuu lyhyeltä, mutta tässä biisissä se tuntui riittävän erinomaisesti. Enkä tarkoita mitään "hyväkunloppui"-reaktiota, vaan tyypit onnistuvat esittämään kaiken oleellisen siinä ajassa ilman turhia toistoja, joita tämänkin kisan joissakin kappaleissa löytyy.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Sitten se huomion keskipiste. Arvostan tätä porukkaa ihan järkyttävän paljon. Valitettavasti kappale on mitä on. Aitoudesta plussat, mikä nostaa tämän kahteen tähteen. Hieno ryhmä, mutta viisuihin? Ei.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Tätiä pelottaa :eeek: : ei kappale tai esiintyjät, vaan mahdollinen suosio - Suomen karsinnoissa - ei maailmalla.
:rakkaus: Thomas G:son :rakkaus:

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

^ Samaa pelkään minäkin. Jopa harmittaa ajatus siitä, että tämä menestyisi tämän vuoden UMK:ssa. :lohduton:
(Ja pitää tietysti mainita, että itsellä ei ole mitään bändiä tai sen jäseniä vastaan, biisi on vaan minun mielestäni huonointa antia Suomen karsinnassa moneen vuoteen.)
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Kyllähän nyt suomalaisten täytyy tajuta että tällainen räminä tulisi semistä suoraan kotio nolline pisteineen.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Happy »

Tän musikkivideo oli jollakin tapaa jopa hauska.. :hihi:
Olihan tässä edes sit jotain komiikkaa

Nostan itseasiassa tän 2 tähteen, koska biisi , biisin sanat ja esittäjät ovat niin huonoja että se jo naurattaa :heh:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

:suomi: :suomi:

Ei tää nyt ollenkaan niin huono ollut, mitä pelkäsin tämän olevan. Tää jäi vaan kovin melodiattomaksi. :lohduton:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

tinov
Siemailija
Siemailija
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 14:46

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja tinov »

Silloin kun Lordi lähetettiin viisuhin haettiin erilaisuuden kautta näkyvyyttä. Lordi kuitenkin oli jo tehnyt kansainvälistä uraa ja HRH oli ihan kelpo biisi. Jos nyt lähetetään Pertti Kurikan nimipäivät, niin silloin ratsastetaan kehitysvammaisuudella. Melko pateettista ja säälittävää. Minulla ei ole mitään PKN:ää vastaan, mutta jotenkin osoittaa YLE:ltäkin mauttomutta laittaa heidät kisaan mukaan, koska biisi ei siihen anna oikeutta. Kunnia kaikille, mutta ei saa näin törkeästi käyttää hyväksi joidenkin ihmisten kehitysvammaisuutta. SUUTUTTAA... :niinpa:

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

tää on ihan okei, mutta ihan oikeesti musta tää tulee saamaan niitä säälipisteitä ihan liikaa... vaikka menis ja voittais koko viisut nii silti olis sen kehitysvaimmaisuuden takia, ei siksi että olisi hyvä biisi.
<3

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja toivo »

Tää on kyllä niin epäeuroviisu kun voi vaan olla. Oikeestaan kuulosti jopa ihan kivan erilaiselta kaikkien niiden jumputusten joukossa :heh:

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Tykkään kyllä Nimipäivistä kovasti, mutta mun mielestä ne on jo tehneet Tän ihan saman biisin, ja huomattavasti paremmin :( Saa nähdä miten fiilis kehittyy, mutta nyt: ei kiitos.
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Tää oli kyllä pienoinen pettymys. Mutta ehkäpä livevedosta poikien vilpittömyys tulee ilmi, mitä oli mm. Kovasikajuttu -dokumentissa. Harmi, että muut kappaleet on tänä vuonna niin hyviä, muuten ei harmittaisi jos tää voittaa. :heh:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
atzhki
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 471
Liittynyt: 13 Touko 2007, 04:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja atzhki »

http://www.iltalehti.fi/popstars/201501 ... stuaalinen

onko jossain viisu säännöissä kielletty kansainväliset käsimerkit live shown aikana. Mitä jos nää pojat päättää alkaa kiroilee kesken laulun tai heiluttelemaan keskareita. Ymmärrän että he ovat kehitysvammaisia mutta eikö kaikille ihmisille ole samat säännöt kilpailuissa. mitäs sitten kun tukihenkilöt tms eivät ole mukana auttamassa. Ymmärtävätkö pojat miten käyttäytyä kameroitten ja kansainvälisen median edessä

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Aha. Se oli sitten siinä se kappale. Muutamia ihan jänniäkin juttuja, mutta kyllä tämä yhteen tähteen jää. Kumpa ei voittaisi. Jo pressissä näki, että bändi ei pysty käsittelemään suuria ihmismassoja, mitenkähän ihmeessä pärjäisivät viisuhulinoissa?
Meow cat, please meow back.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

:suomi: :suomi: :suomi: :suomi: :suomi: kappaleen pituudesta :peukku: Punkilla viisuihin jee :tuuletus: ja ilman menestymispaineita :joojoo:

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Tämä on sopivan lyhyt ja tässä on mahtava sanoma. Miksi tätä nyt vihataan näin paljon? Viisi tähteä
:suomi: :suomi: :suomi: :suomi: :suomi:
Žvižej fucked up the solo

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^uskoakseni ei ole kyse vihasta vaan pelosta että tämä vie koko potin :heh:

Avatar
atzhki
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 471
Liittynyt: 13 Touko 2007, 04:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja atzhki »

sori mut voiko joku viisaampi avaa tän biisin sanomaa mulle. Kertoo ihmisestä joka ei saa tehdä mitään. miksei saa, eikö ihmisellä ole oikeus alkoholiin tai suihkuun. ei vaan aukee..... Valaiskaa minua

Avatar
Axell
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2400
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 09:55
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Axell »

Juuri niin hirveä kuin oletinkin. Onneksi ei kestä kuin sen puolitoista minuuttia. Ei tätä enempää kestä. Painun ehkä jonnekin maan alle jos tämä voittaa :heh:
jos pakko jotain antaa niin yksi sitten :suomi:

Lukittu