Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä
Lukittu

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

infla
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 94
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja infla »

Tämä(kin) keskusteluketju paljastaa ikävällä tavalla yhteiskuntamme syrjiviä asenteita.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11301
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Joopa joo taas. :roll: Edelleenkin oikeaa tasa-arvoa on mielestäni se, että PKN:n biisiä saa arvostella siinä missä muidenkin ilman, että joku tulee heti heiluttelemaan suvaitsemattomuus-korttia.

Eiköhän tämä biisi olisi - viisufanien maun tuntien - vähintäänkin ihan yhtä vihattu kenen tahansa muunkin esittämänä. Ai niin, ja siinä tapauksessa tämä biisi tuskin olisi edes jatkossa...
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

suchanovellife
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 224
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 17:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja suchanovellife »

Mä en tykkää tästä. Totta puhuen mä inhoan tätä. Sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen kanssa, että bändin jäsenet on kehitysvammaisia, yllättävää eikö! :eeek: Biisi on puhtaasti huono, olematon melodia ja ärsyttävä raakunta. Sori, mutta näin se vaan on mun ja todennäköisesti monen muunkin mielestä. Tietenkin jos joku oikeasti tykkää niin go ahead, en tuomitse. Se on vaan naurettavaa että ajatellaan "no mutta tämä erottuu joukosta, laitetaanpa tämä viisuihin!". Joo, joukosta pitää erottua mutta positiivisesti, ei negatiivisesti.

infla
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 94
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja infla »

Viittasin lähinnä noihin lukuisiin "tosi söpöö mutta ei missään nimessä euroviisuihin" kommentteihin. Arvioida saa ja pitääkin, syrjiä ei.

Avatar
celestes
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 526
Liittynyt: 11 Huhti 2007, 22:49
Paikkakunta: Turku

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja celestes »

Ainakin iltapäivälehtien gallupeissa Pertti Kurikan Nimipäivät tuntuu olevan selvä voittajasuosikki ja vaikka se ei nyt koko kansaa kuvasta, niin en ylläty jos näin käy.

Ongelmahan on se, että oon yrittänyt tykätä tästä kappaleesta monien kuuntelukertojen jälkeen ja löytää siitä jotain mitä ehkä en huomannut edellisellä kuuntelulla. Harmittaa sanoa, mutta biisi ei vaan millään uppoa.
Varovainen toive onkin, että jos PKN voiton nappaisi niin kappaletta sitten hiotaan edes johonkin suuntaan ennen isoa koitosta :pliis:

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 704
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Tässä biisissä on yksi aikapommi viritettynä. Vaikka sanotaan että arvostella saa kuten muitakin jne, niin
koko ajan erotettava kaksi eri asiaa eli
- biisi musiikkikappaleena (melodia + lyriikka)
- biisin sanoma
eli biisin musiikin ja lyriikan kritiikki aletaankin tulkita biisin sanoman arvosteluksi, eli kaikki arvostelu aletaankin löyhästi ajatellen tulkita vammaisten oikeuksien arvosteluksi ja jopa vastustamiseksi. Siinä sitten onkin jo sotkua kerrakseen, kun kritiikki jossain vaiheessa muuttuu vammaisten vastustamiseksi ja poliittiseksi taantumukseksi ym.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Juuh elikkäs, tähän suhtaudutaan ihan kuten muihinkin erilaisiin viisubiiseihin Suomen karsinnoissa: ei hyväksytä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
celestes
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 526
Liittynyt: 11 Huhti 2007, 22:49
Paikkakunta: Turku

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja celestes »

^ tuota taitaa sanella pitkälti se musamaku. Mutta joskus voi yllättyäkin!
Pidän esim. Shavan Ostarilla viisusta, jonka tyylistä ei ole aiemmin viisukarsinnoissa kuultu.

Sitten pitää muistaa että viisukin on esitys jossa musa tulee nauhalta. PKN antaa varmasti lavalla kaikkensa katsojilleen ja osaa videoiden perusteella esiintyä mainiosti, joka voi ehkä nostaa kappaletta monienkin korvissa paremmaksi.
Suurin pettymys on yleensä viisu joka kuulostaa hyvältä kuuntelun perusteella, mutta sitten liveveto ja esitys ei mene nappiin.

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 704
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Tarkoitan sitä, esim. että kuka uskaltaa mennä julkisesti ja koko kansan eteen omalla naamalla antamaan tästä
huonon arvosanan (jos rehellisesti ei vaan pidä biisistä), siinä tulis leimatuksi ja sais kyllä vihapuheita
ja ties mitä kuraa päälle. Varsinkin julkisuuden henkilölle (esim esiintyvälle artistille)
se olis katastrofi, menis suosio oikein kertaheitolla.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Miksei voisi noin tehdä, jos muotoilee sanottavansa oikein? Esim. "Tämä on punkia, yksinkertaista rehtia suoraviivaista hienostelematonta punkia, mutta valitettavasti en pidä punkista. Ajattelen kai jotenkin liian monimutkaisesti, kun tämä ei kolahda. Eivätkä nuo sanatkaan oikein - elämässä nyt vain on jotain pakkoja, so what?" (Tämä ei siis ole oma mielipiteeni, mutta ymmärrän, jos joku on tuota mieltä.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^^AIkamoista uhriutumista nyt. Etenkin kun minusta tästä PKN:stä on todistettavasti esitetty tänä vuonna ne kaikkein negatiivisimmat, ilkeimmät ja häpeälippuja kiivaimmin heiluttavimmat kommentit. Että ihan varmasti on mahdollista ilmaista negatiivinen mielpide, tämän ketjun lisäksi selaa nettiä niin näet ne, ja siksi sitä toivoisi, että jos joillain tahoilla PKN:n osallistuminen tai biisi tai molemmat herättävät postiivisia ajatuksia, niin niitä ei kyseenalaistettaisi lähtökohtaisesti ja jatkuvasti.

E: Rouskua komppaan myös.
Viimeksi muokannut ta1ja, 01 Helmi 2015, 00:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

No niin, kuunneltu on joten on lupa haukkua. :D

Punk nyt ei musiikkikilpailuun edes kuulu, koska sillä ei ole mitään tekemistä musiikin kanssa. Kuten tämäkin sontaläjä todistaa. Jälleen toivoo että viisuista tulisi se pienen piirin juttu ilman näitä kaikkien miellyttämisiä.

Jos valitaan, onnistuupahan Suomi tekemään historiaa - valitsemaan kaikkien aikojen huonoimman ja surkeiman euroviisun ikinä. En tukisi, en kannustaisi - ja jos olisin paikan päällä Wienissä kulkisin mieluummin pukeutuneena jonkun muun maan väreihin. :heh:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ :D ai vitsi olisi mahtavaa jos ei olisi jostain käsittämättömästä syystä koskaan sekaantunut näihin euroviisuhullutuksiin ja voisi palata tilanteeseen jolloin vain yhtenä toukokuisena lauantai-iltana tarvitsisi lösähtää sohvalle toteamaan viisuhumpat niiksi täydellisiksi musiikillisiksi sontalajäksi mitä ne ovat ... :heh:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6307
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja mariah »

Jvvv kirjoitti:No niin, kuunneltu on joten on lupa haukkua. :D

Punk nyt ei musiikkikilpailuun edes kuulu, koska sillä ei ole mitään tekemistä musiikin kanssa. Kuten tämäkin sontaläjä todistaa. Jälleen toivoo että viisuista tulisi se pienen piirin juttu ilman näitä kaikkien miellyttämisiä.

Jos valitaan, onnistuupahan Suomi tekemään historiaa - valitsemaan kaikkien aikojen huonoimman ja surkeiman euroviisun ikinä. En tukisi, en kannustaisi - ja jos olisin paikan päällä Wienissä kulkisin mieluummin pukeutuneena jonkun muun maan väreihin. :heh:
:samaamielta: tähän kommenttiin yhdyn täysin. en ole selannu koko perttien ketjua läpi mutta punk ei kuulu lemppareihin eikä varsinkaan vammasten esittämänä. mitään vammasia vastaan ei ole..tunnenkin muutaman, ihania :ihana: mutta kyllä tässä haetaan vähän sellasta että erikoisuudella pärjätään. oishan se kiva jos biisikin ois hyvä.
Viimeksi muokannut mariah, 01 Helmi 2015, 12:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Taisin jonakin päivänä kirjoittaa, että valaistuin tästä bändistä kun katsoin Kovasikajuttu-dokumentin, siis bändistä kertovan dokkarin. Lähinnä tarkoitin ja tarkoitan sitä, että iskisi tämä bändi ainakin kaikenlaista huulikiiltoa ja tekohienoa glitteriä päin, en minä muuten tätä lähettäisi, jos siksikin, etten jaksa joka vuosi seurata viisuissa sitä kun Suomi taistelee sijoista finaalin viimeinen tai juuri karsiutunut semifinaalista. Jos Suomi olisi menestynyt kymmenen vuotta putkeen, sitten tämä passaisi.
Ja bändin punkista. Minusta se on aika kilttiä punkkia, jos Kari Aallon tilalla olisi joku nössömpi laulaja, olisi punk kovin kaukana. Tai se mitä minä tarkoitan punkilla. (Onhan niitä ollut kaikenlaisia kilttipunkbändejä, Juustopäitä ja näitä)

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Tämän kappaleen arvostelemisessa (hyvään tai huonoon suuntaan) on monilta mennyt ohi se, että se kilpailee UMK:ssa samalla viivalla muiden kanssa. Itse pidän siitä, joku muu ei välttämättä. Mielestäni on lähinnä tragikoomista, että tällainen keskustelu ylipäätään on olemassa (joskin sen olemassaolo tietenkin on oikeutettu). Oletin tämän kuuluvan Viisukuppilan inhokkeihin, puhelinäänestäjistä en tiedä mitään.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Kurvin
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 58
Liittynyt: 27 Huhti 2014, 14:02

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Kurvin »

Terasbekoni kirjoitti:Joopa joo taas. :roll: Edelleenkin oikeaa tasa-arvoa on mielestäni se, että PKN:n biisiä saa arvostella siinä missä muidenkin ilman, että joku tulee heti heiluttelemaan suvaitsemattomuus-korttia.

Eiköhän tämä biisi olisi - viisufanien maun tuntien - vähintäänkin ihan yhtä vihattu kenen tahansa muunkin esittämänä. Ai niin, ja siinä tapauksessa tämä biisi tuskin olisi edes jatkossa...

Nimenomaan. Nämä supersuvaitsevaiset tuntuvat olevan pahimpia syrjijöitä. "AI TÄÄ ON PASKA, KOSKA VAMMASET?" - sinähän sen sanoit, itse vain ajattelin, etten pidä biisistä. Näitä näkee vähän kaikkialla. Hauskaa sinänsä.


Joo ja itse kipaleesta, että on aivan paska.

foobikko
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 07:20

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja foobikko »

Olen aina luullut että euroviisu kannattajat ovat suvaitsevaisia ihmisiä. Saitte jo luvan mennä naimisiin. Tämä natsi ajattelu vammaisia kohtaan saa nyt riittää. Kaikille ihmisille on annettava yhden vertaiset mahdollisuudet elämässä. Itse en pystyisi tekemään lähellekkään yhtä hyvää biisiä vaikka olenkin "normaali". Nyt koko suomi pkn puolulle ja näytetään koko maailmalle että olemma suvaitsemaisin kansa maan päällä. Antakaa anteeksi kielioppivirheet kun ei tuo kansakoulu oikein luonnistunut.

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

foobikko kirjoitti:Olen aina luullut että euroviisu kannattajat ovat suvaitsevaisia ihmisiä. Saitte jo luvan mennä naimisiin. Tämä natsi ajattelu vammaisia kohtaan saa nyt riittää.
"Saitte jo luvan mennä naimisiin", kaikki euroviisujen kuuntelijat ovat siis homoseksuaaleja? Kiitos stereotypiasta.

Tulihan se natsikorttikin sieltä. On se kumma kun ei voi olla pitämättä jostain kappaleesta tai yhtyeestä riippumatta siitä, kuuluvatko yhtyeen jäsenet johonkin vähemmistöön tai eivät.

Jännä, että Norlan-ketjussa ei käydä samanhenkistä keskustelua:
"En oikein syttynyt tästä kappaleesta, koska en pidä reggaesta."
"Et siis pidä tästä koska Norlan on tummaihoinen maahanmuuttaja, taidat olla mamuvihaaja ja rasisti!"

Tai Solju-ketjussa ei vaadita, että se lähetettäisiin edustajaksi vain siksi, että muusikot ovat saamelaisia ja näin ollen vähemmistön edustajina ansaitsevat edustuspaikan jotenkin enemmän kuin muut kilpailijat (riippumatta siitä, millainen itse kappale on).

Olispa UMK jo ohi, niin saataisiin tää myrsky vesilasissa rauhoittumaan.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Puhuttaisiinko asioista ilman savuverhoja? - On päivänselvää, että jos vaaditaan "kaikkien olevan samalla viivalla" kehitysvammaiset vain harvoin pääsevät mukaan mihinkään tässä yhteiskunnassa. Ja tällä vaatimuksella on aikaansaatu kehitysvammaisille hirveää inhimillistä kärsimystä kautta ihmiskunnan historian. Edes natsikortti ei ole asiaton tässä yhteydessä, sillä kuten Holokaustin muistovuoden viimeaikaisista artikkeleista voi lukea, juutalaisten tuho kehitettiin ja siedätettiin kansan keskuuteen sitä edeltäneellä kehitysvammaisten eutanasia-ajattelulla. Kärsivät vajavaiset armahdettiin tuskaisesta elämästään lopettamalla se. Että kärismys vähenisi, myös normaalien keskuudessa, jotka kärsivät kun "epänormaali" järkyttää. Ihmiset näkevät vammassa poikkeavuuden ja kärsimyksen ja se häiritsee normitetun harmonian kokemusta. Eivät puhu tavallisesti ja kauniisti. Eivät laula kaniisti. Soittavat lapsellisesti. Venäjällä ja Itä-Euroopassa kehitysvammaisia yhä piilotellaan. Suomessa kehitysvammaiset saattavat saada häädön tukityöpaikalta ihan vain koska kehitysvammaisuus koetaan häiritseväksi.

Kyse on siitä siedämmekö erilaisuutta. Kyse on siitä viitsimmekö pysähtyä kuuntelemaan onko erilaisuudella jotain annettavaa, silloinkin kun se ei täytä kaikkia meidän terveiden laatimia vaatimuksia ja sääntöjä. "Samalla viivalla" ajattelun tekopyhyys ja savuverhoisuus on ilmiselvää, jos julkisen, verovaroin rahoitetun rakennuksen portakoin äärellä liikuntavamamiselle pyörätuolinkäyttäjälle sanotaan: ala rullaaaman portaikkoa ylös, samalla viivalla ollaan. Valetta. Lähtökohdat eivät ole tasa-arvoisia, mutta yhteiskunnan, joka on me kaikki yhdessä, tehtävä on tasata eroja siten, että jokaisella sen jäsenellä on mahdollisuus osallistua omana itsenään. Että jokainen tuntee itsensä halutuksi ja tervetulleeksi.

Tästä kappaleesta ei tarvitse pitää, mutta pitämättömyyden ilmaiseminen sontaläjä, häpeä, paska, häpeä - argumentein kertoo siitä, että esteettistä erilaisuutta ei hyväksytä, että erilaisuus järkyttää perusturvallisuutta ja saa kommentoijan suoltamaan tekstiä, jossa hyvälle käytökselle ja reilulle kilpailulle - puhumattakaan iloiselle yhteistapahtumalle, annetaan piutpaut. Tämähän ei ole ainoa kerta, ja tässä, paradoksaalisesti, PKN on samalla viivalla muiden vuosittaisten viisu- ja kuppilainhokkien kanssa: joka kerran kun viisuihin osallistuu akti, joka "ei kuulu viisuihin", on ulkopuolinen, Toinen, kommentoinnissa hylätään ne hyvän käytöksen rajat. Lordi ennen voittoaan, Eläkeläiset ....

Norlan- tai Solju-ketjussa ei tarvitse käydä näitä keskusteluja, koska siellä ei hierota sontaläjiä osallistujien naamoihin. Niihin ketjuihin ei keskity fanaattista vastustustusta, jonka tarkoituksena on osoittaa tykkääjien tykkääminen vääräksi ja viisumenestyksen kannalta vaaralliseksi.
Viimeksi muokannut ta1ja, 01 Helmi 2015, 11:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Violette »

En tykkää tästä biisistä :eiei: Punk on musiikkityylinä erittäinkin jees mutta tämä ei ollut genressään(kään) kovin hyvä. Tervetuloa uudelleen mukaan paremmalla biisillä :peukku:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Rokkikukko
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 9
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 15:29

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rokkikukko »

Tuli mieleen kommentti Eläkeläisten osallistumisesta Suomen euroviisukarsintoihin. Joku nettikommentoija kommentoi, että YLE on kutsunut Eläkeläiset mukaan saadakseen enempi katsojia karsinnoille. YLE päästi yhtyeen finaaliin, jotta suuren yleisön mielenkiinto säilyy loppuun asti. YLE:n mielestä Eläkeläiset ei ollut tarpeeksi hyvä viisuihin, joten eivät antaneet yhtyeen voittaa.

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Rokkikukko kirjoitti:Tuli mieleen kommentti Eläkeläisten osallistumisesta Suomen euroviisukarsintoihin. Joku nettikommentoija kommentoi, että YLE on kutsunut Eläkeläiset mukaan saadakseen enempi katsojia karsinnoille. YLE päästi yhtyeen finaaliin, jotta suuren yleisön mielenkiinto säilyy loppuun asti. YLE:n mielestä Eläkeläiset ei ollut tarpeeksi hyvä viisuihin, joten eivät antaneet yhtyeen voittaa.
Salaliittoteoriat :heh: Vuoden 2000 karsintojen jälkeenhän levisi huhu, että Yle oli tahallaan torpedoinut Nightwishin edustuspaikan, koska se olisi ollut todennäköisesti voittanut kisan ja Ylellä ei olisi ollut varaa järjestää viisuja Suomessa :mrgreen:
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Punk ei musiikinlajina ole lempimusiikkiani. Toki olen pitänyt nuoruudessani Sex Pistolsista tai Eppu Normaalista aivan heidän uransa alussa, mutta sittemmin muut musiikinlajit ovat nousseet mieluisammiksi. Tämä PKN:n kilpailukappale on jankkaava, yksitoikkoinen tekele. Sanat ovat aidot, eihän kukaan nauti mistään pakkojutuista. Punk-musiikissa on löydettävissä vertailukohdaksi parempiakin kappaleita, joten mikään helmi tämä ei kappaleena ole.
UMK-kisassa tämä "Aina mun pitää" sijoittuu omassa rankingissani sijalle 18 ja sille ei mahda mitään. En aio teeskennellä pitäväni siitä esittäjien kehitysvammaisuuden takia. He osallistuvat kisaan tasavertaisina kisaajina eikä minään maskotteina. Lordiin vertaaminen on mielestäni väärin, sillä ilman hyvää biisiä ei Lordikaan olisi menestynyt. Samoin Conchitan kappale oli aivan kelvollinen. Hyvä biisi on mielestäni kaiken lähtökohta, muu rekvisiitta tulee sen päälle.

Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Ehdottomasti huonoin kaikista tyrkyistä. Yksikin tähti on liikaa. Tää on kyllä jo täyttä sontaa (siis musiikillisesti - artisteihin en ota kantaa).

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

ta1ja kirjoitti:Tästä kappaleesta ei tarvitse pitää, mutta pitämättömyyden ilmaiseminen sontaläjä, häpeä, paska, häpeä - argumentein kertoo siitä, että esteettistä erilaisuutta ei hyväksytä
Tarkoitatko nyt esteettisellä erilaisuudella musiikillista estetiikkaa vai esittäjien esteettisyyttä? (Sikäli kuin nämä voi erottaa; en tiedä voiko.)

Suhteuttaisin nuo käytetyt ilmaisut myös siihen, millaista kieltä kukin arvioija käyttää muita kappaleita arvioidessaan. Ainakin yksi sontaläjän heittelijä heittelee sitä tasapuolisesti kaikille biiseille, joista ei pidä.

Entä tekeekö vieraan kielen käyttäminen ilmaisusta sivistyneemmän? Onko asiallisempaa sanoa biisistä, että sen on trashia kuin sanoa että se on paskaa?

Miksi Aina mun pitää -biisin yhteydessä täytyisi esittää perusteita pitämättömyydelleen, kun näköjään muut biisit (enkä tarkoita nyt vain tätä UMK-vuosikertaa) saa kenenkään hiiltymättä kuitata lyhyesti "en tykkää tästä", "ihan paska" -kommentilla?
Rise, angel, shine, love!

sheep
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 223
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 15:00

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja sheep »

Musta tuntuu, etteivät eurooppalaiset välttämättä edes suhtautuisi tähän niin, että "vau, ovatpa suomalaiset nyt suvaitsevaista kansaa, kun ovat valinneet tämän edustajakseen". Yhtä hyvin he voisivat ajatella suomalaisten pitävän PKN:n jäseniä nimenomaan kummajaisina, joille Euroviisut ovat juuri oikea areena, koska viime vuonnakin Conchitan kaltainen kuvatus vei voiton.
Pitäkää punkkinne!

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1923
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Haksis »

En nyt muista milloin olisi viimeksi yksi biisi, bändi ja sen ympärillä oleva kohu v**uttanut näin paljon. Tää biisi on minuutin ja mitä 15 sekuntia silti siitä on saatu tehtyä aivan karmeaa paskaa. Koko hypetys pyörii vain ainoastaan bändien jäsenien takia. Jos tämä tekele olisi tavallisen tallaajan tai seksuaaliseen vähemmistöön kuuluvan esittämä ei tätä noteerattaisi ollenkaan :jupinaa: Pelolla odotellaan kuukausi ja sitten katsotaan päästäänkö häpeämään. Lähettäisin minkä tahansa muista kappaleista tämän tilalle.

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 553
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

Haksis kirjoitti:Jos tämä tekele olisi tavallisen tallaajan tai seksuaaliseen vähemmistöön kuuluvan esittämä ei tätä noteerattaisi ollenkaan :jupinaa:
Mitä ihmettä tarkoitat tällä? Avaa ihmeessä minulle lisää maailmaasi, ajatuksenkulkusi jää nyt minulle liikaa arvailujen varaan.

tinov
Siemailija
Siemailija
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 14:46

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja tinov »

jukkanen kirjoitti:
Haksis kirjoitti:Jos tämä tekele olisi tavallisen tallaajan tai seksuaaliseen vähemmistöön kuuluvan esittämä ei tätä noteerattaisi ollenkaan :jupinaa:
Mitä ihmettä tarkoitat tällä? Avaa ihmeessä minulle lisää maailmaasi, ajatuksenkulkusi jää nyt minulle liikaa arvailujen varaan.

No siis ääneen sanottuna, jos ei olisi xxxxx pääosassa.

Muistutetaanpa taas Kuppilan pelisäännöistä ja käytetään asiallisia nimiä artisteista. Nimittely ei ole sallittua, vaikka keskustelu käykin kuumana!

Halventava nimitys poistettu.

/portsari

Lukittu