Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä
Lukittu

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Hei mua oikeesti pelottaa, että tämä hirvitys voittaa :roll: Kappale saa voimaan pahoin. Edelleenkin yksi.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 553
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

tinov kirjoitti:

No siis ääneen sanottuna, jos ei olisi xxxxx pääosassa.
Lähinnä minua jäi ihmetyttämään että mikä on mielestäsi "tavallinen tallaaja" ja se että miten tuo "seksuaaliseen vähemmistöön kuuluvan esittämä" mielestäsi tähän liittyy?

EDIT: siis "haksiksen" mielestä, en huomannut, että tinov olikin eri vastaaja... :)
Viimeksi muokannut jukkanen, 01 Helmi 2015, 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Haksis kirjoitti:Jos tämä tekele olisi tavallisen tallaajan tai seksuaaliseen vähemmistöön kuuluvan esittämä ei tätä noteerattaisi ollenkaan :jupinaa:
Onko nämä kaikki normiheteroita?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Rousku kirjoitti:Tarkoitatko nyt esteettisellä erilaisuudella musiikillista estetiikkaa vai esittäjien esteettisyyttä? (Sikäli kuin nämä voi erottaa; en tiedä voiko.)
Tarkoitin erilaisuuden estetiikalla kokonaisuuden erilaisuutta - samaan tapaan kuin Eläkeläisetkin oli erilainen.

Paskanheitto ärsyttää itseäni joka vuosi ja joka vuosi siitä olen mielestäni kitissyt - samaa oli Eläkeläisten lisäksi vaikkapa Diandra-Mikael Saari-Krista ketjuissa. Minusta se ei ole mielenkiintoista ja vie keskustelun typerille urille ja pilaa viisutunnelman. Kitsen siitä myös yleisemmässä merkityksessä musiikkikritiikkien kohdalla. Jostain kumman syystä erinäiset popkriitikot ovat kokeneet, että kun popritiikki tuntuu tylsältä niin sitä kannattaa korjata häikälemättömällä subjektiivisuudella, jonka parhaana muotona jostain yhtä kummasta syystä tunnutaan pitävän sitä paskanhuutamista. Kritiikki on eri asia kuin palstakirjoittaminen, mutta minusta on mielenkiintoisempaa kannattaa kuin vastustaa ja aina perustelut ovat mielenkiintoisempia kuin laiskat toteamukset.
tinov kirjoitti:No siis ääneen sanottuna, jos ei olisi vajakit pääosassa.
Joo, mutta viisuthan ovat täynnä kappaleita, joiden hype perustuu johonkin täysin muuhun kuin musiikkiin. Joka vuosi on kauniita poikia/tyttöjä, joiden päinseiniä laulamista kuullaan täysin läpi kuuloluiden vain koska ne ovat kauniita poikia/tyttöjä jotka keikuttelevat itseään sulosti. Ei tämä ulkomusiikillinen hype poikkea mitenkään esimerkiksi niiden ericsaadejen ulkomusiikillisiin ansioihin perustuvasta hypestä. Viisujen ytimessä ollaan.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1057
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja manic »

Oliskohan valittu edes mukaan jos esittäjä olisi joku tuntematon kellaribändi Korsosta? Rohkenen epäillä. Yle kokee vammaismuusikot selvästi kuriositeettinä jolla saadaan lisää hypetystä ohjelman ympärille.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

manic kirjoitti:Oliskohan valittu edes mukaan jos esittäjä olisi joku tuntematon kellaribändi Korsosta? Rohkenen epäillä. Yle kokee vammaismuusikot selvästi kuriositeettinä jolla saadaan lisää hypetystä ohjelman ympärille.
Olisikohan Sirua valittu mukaan, jos ei olisi Voice voittaja? Olisikohan Satin Circusta valittu ellei takana olisi teinisuosio ja bändiä maailmalle kampeava tuotantotiimi? Olisiko major labeleiden artisteja Järjestyshäiriötä, Heidi Pakarista, Sirua valittu jos ei olisi haluttu miellyttää major labeleita? Olisiko joikaamista valittu, jos ei jo pitkään oltaisi joikaamista haluttu kisaan? Olisiko Opera Skaalaa valittu ellei haluttaisi tukea korkeakulttuurin jalkautumista kansan pariin plus hiihtää Cearin menestyksen perässä. Olisiko edm:ää valittu näin paljon, jollei sitä pidettäisi viisusopivana ....?
Viimeksi muokannut ta1ja, 01 Helmi 2015, 13:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

tinov
Siemailija
Siemailija
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 14:46

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja tinov »

ta1ja kirjoitti:
Rousku kirjoitti:Tarkoitatko nyt esteettisellä erilaisuudella musiikillista estetiikkaa vai esittäjien esteettisyyttä? (Sikäli kuin nämä voi erottaa; en tiedä voiko.)
tinov kirjoitti:No siis ääneen sanottuna, jos ei olisi vajakit pääosassa.
Joo, mutta viisuthan ovat täynnä kappaleita, joiden hype perustuu johonkin täysin muuhun kuin musiikkiin. Joka vuosi on kauniita poikia/tyttöjä, joiden päinseiniä laulamista kuullaan täysin läpi kuuloluiden vain koska ne ovat kauniita poikia/tyttöjä jotka keikuttelevat itseään sulosti. Ei tämä ulkomusiikillinen hype poikkea mitenkään esimerkiksi niiden ericsaadejen ulkomusiikillisiin ansioihin perustuvasta hypestä. Viisujen ytimessä ollaan.

Ehkä näin, mutta hyväksikäyttämisen fiilis tästä jää pahanmakuisena pinnalle. Koska kappale on niin kamalan huono niin tässä ratsastetaan vain ja ainoastaan esiintyjien kehitysvammaisuudella ja se on se päälimmäinen huolenaihe ja kuvotuksen aiheuttaja. Pistää vihaiseksi.

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 553
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

Rousku kirjoitti:
Haksis kirjoitti:Jos tämä tekele olisi tavallisen tallaajan tai seksuaaliseen vähemmistöön kuuluvan esittämä ei tätä noteerattaisi ollenkaan :jupinaa:
Onko nämä kaikki normiheteroita?
Ilmeisesti ovat, jos Haksista on uskominen, nimittäin jos "kuuluisivat johonkin seksuaaliseen vähemmistöön tätä ei noteerattaisi lainkaan"?

Missähän se raja kulkee, mikä tekee ihmisestä jonkin muun kuin tavallisen tallaajan?

Itse kappaleesta, se ei kuulu omiin suosikkeihini tässä kisassa ainankaan vielä. Tosin en saanut vielä täysin selvää sanoista, enkä ihan hahmottanut tämän kappaleen rytmiä, mutta pitää kokeilla kuunnella pari kertaa lisää, jos se siitä aukeaisi. Kappale on sen verran lyhyt, että sen raatsii hyvin tehdä. :)

Muusta porukasta tämä erottuu omaperäisyydellään kiitettävästi. Tosin tänä vuonna on mielestäni muutenkin onnistuneen monipuolinen kattaus erilaisia tyylilajeja.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

tinov kirjoitti:Ehkä näin, mutta hyväksikäyttämisen fiilis tästä jää pahanmakuisena pinnalle. Koska kappale on niin kamalan huono niin tässä ratsastetaan vain ja ainoastaan esiintyjien kehitysvammaisuudella ja se on se päälimmäinen huolenaihe ja kuvotuksen aiheuttaja. Pistää vihaiseksi.
Älä myöskään holhoa. Jos ratsastettaisiin van kehariudella bändi olisi koottu vain tätä varten. PKN on tehnyt juttuaan kauan, siitä on tehty dokumentti, ovat kiertäneet ulkomailla. Bändillä on sanoma, jota he haluavat levittää ja sillä on jo yleisöjä, jotka sanoman haluavat kuulla.

Ei edelleenkään tarvitse pitää, mutta fanaattinen vastustaminen on outoa ja herättää suuria epäilyksiä motiiveista.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Kyllä minusta näissä pojissa on jotain, mikä erottaa heidät jostain mitäänsanomattomasta kellaribändistä. Enpä usko, että olisivat muuten mitään menestystä saaneetkaan. Esimerkiksi Kari Aalto on tosi hyvä laulaja juuri tällaiseen musaan.

Kappale ei ole heidän parhaimpansa, mutta ei se huonokaan ole. Sen vain pitäisi olla ehdottomasti pidempi viisuja ajatellen.
Minulle on ihan sama tekeekö ja esittääkö jonkun kappaleen kehitysvammaiset vai jotkut muut. Tämä on omanlaisensa kappale ja hyvä niin.

tinov
Siemailija
Siemailija
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 14:46

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja tinov »

Edwina kirjoitti:Kyllä minusta näissä pojissa on jotain, mikä erottaa heidät jostain mitäänsanomattomasta kellaribändistä. Enpä usko, että olisivat muuten mitään menestystä saaneetkaan. Esimerkiksi Kari Aalto on tosi hyvä laulaja juuri tällaiseen musaan.

Kappale ei ole heidän parhaimpansa, mutta ei se huonokaan ole. Sen vain pitäisi olla ehdottomasti pidempi viisuja ajatellen.
Minulle on ihan sama tekeekö ja esittääkö jonkun kappaleen kehitysvammaiset vai jotkut muut. Tämä on omanlaisensa kappale ja hyvä niin.

Olen jo aiemmin tässä viestiketjussa sanonut, ettei minua haittaa esiintyjien kehitysvammaisuus, mutta edelleenkin sanon että tässä haiskahtaa juuri asian hyväksikäyttäminen. Tätä kappaletta kun ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa hyväksi musiikiksi ja tämä on minun oma mielipiteeni. Jos joku tykkää niin siitä vaan. Itselleni tämän kuunteleminen on tuskaa. Ja eikö muuten kehityvammaisille ole omat laulukilpalunsa? Vai olenko väärässä?

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

tinov kirjoitti: Tätä kappaletta kun ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa hyväksi musiikiksi ja tämä on minun oma mielipiteeni. Jos joku tykkää niin siitä vaan. Itselleni tämän kuunteleminen on tuskaa. Ja eikö muuten kehityvammaisille ole omat laulukilpalunsa? Vai olenko väärässä?
Siis jos sinä et tykkää niin kyse on huonosta musiikista? - Tästä juuri on kyse, oman kokemuksen yleistämisestä yleispäteväksi totuudeksi. Viisuissa on paljon sellaista musiikkia, joka mielestäni on vastoin kaikkea sitä mitä hyvänä. Mutta koska niistä joku tykkää minusta niillä on oikeus olla kisoissa mukana, vaikka niiden kuunteleminen itselleni tuottaa tuskaa. Yleinen kanssaihmisten kunnioitus on sitä, että kunnioittaa tykkäämisiä vaikkei niitä itse jaa.

Ja eikös kaikille musiikinlajeille ole myös omat areenansa, klubit, konserttisali jne. Pysykööt kaikki omissa koloissaan, mitä sitä yhdessä erilaisuudesta iloitsemaan.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

tinov
Siemailija
Siemailija
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 14:46

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja tinov »

ta1ja kirjoitti:
tinov kirjoitti: Tätä kappaletta kun ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa hyväksi musiikiksi ja tämä on minun oma mielipiteeni. Jos joku tykkää niin siitä vaan. Itselleni tämän kuunteleminen on tuskaa. Ja eikö muuten kehityvammaisille ole omat laulukilpalunsa? Vai olenko väärässä?
Siis jos sinä et tykkää niin kyse on huonosta musiikista? - Tästä juuri on kyse, oman kokemuksen yleistämisestä yleispäteväksi totuudeksi. Viisuissa on paljon sellaista musiikkia, joka mielestäni on vastoin kaikkea sitä mitä hyvänä. Mutta koska niistä joku tykkää minusta niillä on oikeus olla kisoissa mukana, vaikka niiden kuunteleminen itselleni tuottaa tuskaa. Yleinen kanssaihmisten kunnioitus on sitä, että kunnioittaa tykkäämisiä vaikkei niitä itse jaa.

Näin voisi luulla, jos kyse olisi oikeasti musiikista. Tämä kappale ja sen esitys on vain täysin ala-arvoinen esitys jolle mikään arvovaltainen tuomaristo ei voi antaa pisteitänsä. Oletko oikeasti kuunnellut esitystä? Epävireistä soittoa ja täysin ammattitaidotonta huutamista. Voi olla että kappaleessa on asennetta ja sanomaa, mutta foorumi sen esittämiselle on vain väärä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Punk syntyi osaltaan vastalauseena musiikin ammattitaitovaatimuksille. Sikälihan tämä on ehtaa punkia.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

tinov kirjoitti:Näin voisi luulla, jos kyse olisi oikeasti musiikista. Tämä kappale ja sen esitys on vain täysin ala-arvoinen esitys jolle mikään arvovaltainen tuomaristo ei voi antaa pisteitänsä. Oletko oikeasti kuunnellut esitystä? Epävireistä soittoa ja täysin ammattitaidotonta huutamista. Voi olla että kappaleessa on asennetta ja sanomaa, mutta foorumi sen esittämiselle on vain väärä.
Eli koska sinun mielestäsi kappale ja sen esitys on täysin ala-arvoinen niin kyse ei ole musiikista ja katsot velvollisuudeksesi suojella kappaleesta ja sen esityksestä pitäviä omalta asiantuntemattomuudeltaan? Etkä voi jättää asiaa kiihkotta esimerkiksi äänestäjien päätettävksi?

Sen lisäksi että haluat muutoinkin että keharit pysyvät kiltisti omassa kaapissaan.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

tinov
Siemailija
Siemailija
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 14:46

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja tinov »

ta1ja kirjoitti:
tinov kirjoitti:Näin voisi luulla, jos kyse olisi oikeasti musiikista. Tämä kappale ja sen esitys on vain täysin ala-arvoinen esitys jolle mikään arvovaltainen tuomaristo ei voi antaa pisteitänsä. Oletko oikeasti kuunnellut esitystä? Epävireistä soittoa ja täysin ammattitaidotonta huutamista. Voi olla että kappaleessa on asennetta ja sanomaa, mutta foorumi sen esittämiselle on vain väärä.
Eli koska sinun mielestäsi kappale ja sen esitys on täysin ala-arvoinen niin kyse ei ole musiikista ja katsot velvollisuudeksesi suojella kappaleesta ja sen esityksestä pitäviä omalta asiantuntemattomuudeltaan? Etkä voi jättää asiaa kiihkotta esimerkiksi äänestäjien päätettävksi?

Sen lisäksi että haluat muutoinkin että keharit pysyvät kiltisti omassa kaapissaan.
Voi olla että ehkä niin haluan, mutta eikö myös minulla ole oikeus mielipiteeseeni vai pitäsikö minun sulkeutua siihen kaappiin mistä tämä friikkisirkus on päästetty esiin?

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 553
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

Kuuntelin biisin paremmin kuulokkeilla ja kyllähän tuossa ihan poppihitin ainekset on koossa. Video olisi mielestäni voinut olla vähän myyvämpi ja huolellisemmin viimeistelty, mutta ehkä tuohonkin rouheaan yleisilmeeseen oli joku harkittu syy. Samaa viimeistelemättömyyttää esiintyi monen muunkin kilpailijan videossa. Melkoisia tasoituksia ja tasoeroja syntyy eri kilpailijoiden kokonaisuuksiin tästä syystä.

Omat pisteeni tälle nousivat tarkemman uusintakuuntelun myötä. Saa nähdä tuleeko tästä jonkinlainen radiohitti Suomessa.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Ei kai voi hyväksikäytöstä puhua, jos bändi itse haluaa olla mukana. Kovin moni haluaisi päästä UMK:hon, muttei pääse.
En tiedä, onko kehitysvammaisille omia kilpailuja, esim. pitävätkö vuosittain jotkut laulukisat. Ei ole tullut seurattua. En vain itse viitsisi ainakaan lokeroida ihmisiä.

tinov
Siemailija
Siemailija
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 14:46

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja tinov »

Edwina kirjoitti:Ei kai voi hyväksikäytöstä puhua, jos bändi itse haluaa olla mukana. Kovin moni haluaisi päästä UMK:hon, muttei pääse.
En tiedä, onko kehitysvammaisille omia kilpailuja, esim. pitävätkö vuosittain jotkut laulukisat. Ei ole tullut seurattua. En vain itse viitsisi ainakaan lokeroida ihmisiä.
Hyväksikäytön maku tulee nimenomaan siitä, että ko. bändi on kutsuttu kisaan YLE:n taholta. Eivät siis omien musiikillisten avujensa ansiosta ole päässeet kilpailuun. Varmasti moni muukin esiintyjä tulisi riemuiten mukaan kisaan kutsuttuna, mutta kun he joutuvat karsinnan kautta tulemaan hylätyksi niin ei tämä tällainen toiminta kovin tasa-arvoiselta tunnu.

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 553
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

Naurattaa mielessä ajatus, että perustettaisiin joku asiantuntijaelin pohtimaan ja arvioimaan musiikkiesityksiä ja päättämään mitkä ovat niin korkeatasoisia että olisivat kelvollisia lähetettäväksi maatamme edustamaan Eurovision laulukilpailuissa. Kehitettäisiin myös tieteelliset vaatimukset täyttävä mittausmenetelmä joka auttaisi musiikkiesitysten korkealaatuisuuden tai ala-arvoisuuden havainnollistamista junteille ja muille tavantallaajille ja myös seksuaalisille vähemmistöille, kun he eivät itse osaa arvioida mikä on hyvää musiikkia ja mikä ei. Jotenkin tulee mieleen ihan entiset neuvostoajat. :)

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Halventava nimitys bändin jäsenistä aiemmin tässä keskustelussa poistettu.

Kuppilan pelisäännöissä sanotaan selvästi, ettei nimittely ole sallittua, pidetäänpä kuitenkin kuumanakin käyvä keskustelu asiallisena.

Pelisäännöt kannattaa kerrata: http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/esc-2 ... c2014.html

/portsari
Hello Hi!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

tinov kirjoitti: Hyväksikäytön maku tulee nimenomaan siitä, että ko. bändi on kutsuttu kisaan YLE:n taholta. Eivät siis omien musiikillisten avujensa ansiosta ole päässeet kilpailuun. Varmasti moni muukin esiintyjä tulisi riemuiten mukaan kisaan kutsuttuna, mutta kun he joutuvat karsinnan kautta tulemaan hylätyksi niin ei tämä tällainen toiminta kovin tasa-arvoiselta tunnu.
Tänä vuonna on mitä todennäköisimmin kutsuttu useampia artisteja esim ne joilla on sopimus Warnerin, Universalin tai Sonyn kanssa eli Siru, Järjestyshäiriö ja Heidi Pakarinen. Kai tunnet samaa moraalista närkästystä myös näiden kohdalla ja käyt sen ilmaisemassa asianomaisissa ketjuissa? Lisäksi, koska PKNllä on sopimus Sonyn kanssa emme tiedä onko YLE kutsunut PKNn vai kutsunut Sonyn, joka on päätynyt PKNn.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

tinov kirjoitti:Hyväksikäytön maku tulee nimenomaan siitä, että ko. bändi on kutsuttu kisaan YLE:n taholta. Eivät siis omien musiikillisten avujensa ansiosta ole päässeet kilpailuun.
Onko kaikki yhtyeen muu keikkailu myös tätä hyväksikäyttöä? Ja ovatko kaikki muut kisaan kutsutut artistit siellä muiden kuin musiikillisten ansioittensa takia?
Rise, angel, shine, love!

tinov
Siemailija
Siemailija
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 14:46

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja tinov »

Rousku kirjoitti:
tinov kirjoitti:Hyväksikäytön maku tulee nimenomaan siitä, että ko. bändi on kutsuttu kisaan YLE:n taholta. Eivät siis omien musiikillisten avujensa ansiosta ole päässeet kilpailuun.
Onko kaikki yhtyeen muu keikkailu myös tätä hyväksikäyttöä? Ja ovatko kaikki muut kisaan kutsutut artistit siellä muiden kuin musiikillisten ansioittensa takia?
Voi hyvinkin olla esim. levy-yhtiön kannalta. En tiedä, enkä tunne millaisia yleisömenestyksiä yhtyeen keikat ovat, mutta tuskin kovin valtaisia menestyksiä, jos bändi aikoo laittaa rukkaset naulaan ja lopettaa esiintymisensä, kuten olen ymmärtänyt.

Minun mielestäni tällaiset kutsuartistit ovat ongelma, koska silloin kisa ei ole tasa-arvoinen kaikkien biisien lähettäjien kesken, vaan jotkut vedetään niinsanotusti pakan ohi suoraan kilpailuun. Varmasti moni biisintekijä, joka on jäänyt rannalle vietettyään päiväkausia oman biisinsä tekemiseen kokee eriarvoisuutta, kun jotkut pääsevät jonon ohi.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja hra47 »

sheep kirjoitti:Musta tuntuu, etteivät eurooppalaiset välttämättä edes suhtautuisi tähän niin, että "vau, ovatpa suomalaiset nyt suvaitsevaista kansaa, kun ovat valinneet tämän edustajakseen". Yhtä hyvin he voisivat ajatella suomalaisten pitävän PKN:n jäseniä nimenomaan kummajaisina, joille Euroviisut ovat juuri oikea areena, koska viime vuonnakin Conchitan kaltainen kuvatus vei voiton.
Joo, tätä minäkin vähän pelkään... :hiips:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

tinov
Siemailija
Siemailija
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 14:46

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja tinov »

hra47 kirjoitti:
sheep kirjoitti:Musta tuntuu, etteivät eurooppalaiset välttämättä edes suhtautuisi tähän niin, että "vau, ovatpa suomalaiset nyt suvaitsevaista kansaa, kun ovat valinneet tämän edustajakseen". Yhtä hyvin he voisivat ajatella suomalaisten pitävän PKN:n jäseniä nimenomaan kummajaisina, joille Euroviisut ovat juuri oikea areena, koska viime vuonnakin Conchitan kaltainen kuvatus vei voiton.
Joo, tätä minäkin vähän pelkään... :hiips:
Ja juurikin tätä myös minä pelkään ja koen tämän vastenmieliseksi kehitysvammaisuuden hyväksikäyttämiseksi.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Niin ja itävaltalaiset käyttivät härskisti hyväkseen Conchitaa viime vuonna. Parrakasta naista kehtasivat sillä tavalla hyväksi käyttää, että ihan euroviisuihin laittoivat. Monet muut maatkin ovat jatkuvasti käyttäneet ihmisiä hyväkseen, kun ovat kaikenlaisia kuvatuksia kisoihin laittaneet. :mitvit:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Edwina kirjoitti:Niin ja itävaltalaiset käyttivät härskisti hyväkseen Conchitaa viime vuonna. Parrakasta naista kehtasivat sillä tavalla hyväksi käyttää, että ihan euroviisuihin laittoivat. Monet muut maatkin ovat jatkuvasti käyttäneet ihmisiä hyväkseen, kun ovat kaikenlaisia kuvatuksia kisoihin laittaneet. :mitvit:
Conchita ei ole tietääkseni syntynyt parrakkaaksi "naiseksi" vaan se on ihan omaehtoinen aikuisiällä tehty valinta...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

tinov
Siemailija
Siemailija
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 14:46

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja tinov »

Edwina kirjoitti:Niin ja itävaltalaiset käyttivät härskisti hyväkseen Conchitaa viime vuonna. Parrakasta naista kehtasivat sillä tavalla hyväksi käyttää, että ihan euroviisuihin laittoivat. Monet muut maatkin ovat jatkuvasti käyttäneet ihmisiä hyväkseen, kun ovat kaikenlaisia kuvatuksia kisoihin laittaneet. :mitvit:

Ymmärrän, jos et näe sarkasmia tuon lauseen takan. Conchita oli loistoesitys ja Itävalta ansaitsi voittonsa upealla musiikilla, mutta jos nyt vaan erikoisuuden takia aletaan hakea pisteitä niin silloin mennään kyllä ojaan. :draamaa:

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 553
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

Asiat näyttävät aina erilaisilta riippuen siitä kuka katsoo ja mistä katsoo.

En ymmärrä koko haloota ja vouhotusta joidenkin esiintyjien heimosta, seksuaalisesta suuntautumisesta, kehitysvammoista, kielestä, jne.

En myöskään ymmärrä sitä, että vedotaan jonkun kappaleen huonouteen jotenkin osallistumista estävänä tekijänä. Kuten aikaisemminkin on varmaan joku todennut, tässä ei varsinaisesti suoraan kisata siitä miten hyvä joku kappale on vaan enemmänkin siitä, miten paljon joku esiintyjä kilpailukappaleellaan saa ihmisiä äänestämään. Mukavana sivumausteena tässä sitten ihmiset pystyvät tutustumaan eri maiden (tai oman maan!) :) kulttuureihin, joihin ei ehkä muuten tulisikaan tutustuttua. Samoin jokaisella maalla on mahdollisuus tuoda julki omaa kulttuuriaan ja musiikkimakuaan. Toiset keskittyvät kovemmin hyvien sijoitusten saavuttamiseen, toiset taas jonkin muun asian esille tuomiseen.

Kuka tai ketkä sitten edustajaksemme/edustajiksemme sitten valitaankin, toivon että se perustuu siihen miten kansa äänestää, ei siihen minkälaatuisiksi tai arvoisiksi joku tai jotkut asiantuntijat tuomitsevat esiintyjät, heidän kappaleensa tai esityksensä.

Lukittu