Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja toivo »

Ainakin PKN herättää paljon keskustelua ja eriäviä mielipiteitä, ja se on hyvä se! Kuppilassakin PKN:stä väitelty jo 12 sivua ja esim. "tylsemmmästä" hans of the bassista vain pari sivua.

Avatar
Geronimo
Maistelija
Maistelija
Viestit: 34
Liittynyt: 22 Tammi 2015, 12:55

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Geronimo »

Kaverit itse haluavat soittaa livenä joka kerta, en tiedä sitten miten Suomen karsinnat mennään läpi? Voittaessaan ja esiintyessään Wienissä musat tulisivat kyllä nauhalta, miten tämä vaikuttaisi esiintymiseen? :mitvit:

On kyllä surullista, miten monella tapaa syrjintää esiintyy, esimerkkinä taksikuskin reaktio laulajan Karin kyydittämisen kieltämisestä https://www.youtube.com/watch?v=mAd359dnoJw . Laulukilpailussa on kuitenkin kyse jostain aivan muusta, Venäjän ulkopolitiikalle buuaminen ja yhteiskunnan epäkohtien suitseminen ei kuulu viisuareenalle. Eikös ikärajatkin vedetty sen vuoksi, ettei lapsikuorot kerää sympatiapisteitä? Mikäli pystyisimme riisumaan olettamukset rajallisuuksista, on PKN esityksenä varsin laiha keitto. Aloitteleva Pelle Miljoonan kaltainen bändi esittämässä samaa kappaletta aiheuttaisi helposti reaktiona voimakasta antipatiaa. Miehille kaikkea hyvää luonnollisesti jokainen toivoo, mutta väärässä formaatissa omasta mielestäni.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

ta1ja kirjoitti:Siis jos sinä et tykkää niin kyse on huonosta musiikista? - Tästä juuri on kyse, oman kokemuksen yleistämisestä yleispäteväksi totuudeksi. Viisuissa on paljon sellaista musiikkia, joka mielestäni on vastoin kaikkea sitä mitä hyvänä. Mutta koska niistä joku tykkää minusta niillä on oikeus olla kisoissa mukana, vaikka niiden kuunteleminen itselleni tuottaa tuskaa. Yleinen kanssaihmisten kunnioitus on sitä, että kunnioittaa tykkäämisiä vaikkei niitä itse jaa.
Kyllä. Jos minä en tykkää jostakin kappaleesta niin sanon sitä huonoksi, koska se on minun mielestäni huono kappale. Kannattaa muistaa että kenenkään kirjoittama teksti täällä ei ole absoluuttinen totuus - ei minun, ei sinun - vaan mielipide. Jos joku musiikki, yksittäinen kappale, taideteos, ruoka-annos, uusi virvoitusjuoma on minun mielestäni paskaa, silloin minä saan sanoa että se on paskaa. Sinä muodostat mielipiteeni kohteesta oman mielipiteesi omien kokemustesi perusteella. Onhan ihan idioottimaista olettaa että jos en kirjoita jokaisen mielipiteeni loppuun "minun mielestäni", joku luulee että haluan julistaa jotakin äärimmäistä yleismaailmallista yleispätevää totuutta.

Moni ilmeisestikin miettii, kommentoi, valitsee, äänestää tms. viisukarsinnoissa sen perusteella, minkä uskoo pärjäävän parhaiten ja tuovan parhaan sijoituksen. Joku toinen valitsee ehkä kannatuksensa kohteen sen perusteella että kokee artistin X tuovan sanomallaan / läsnäolollaan toukokuun kilpailuun mukaan jotakin merkittävää, ehkä jopa väärinkohdeltua ihmisryhmää. Minä sen sijaan valitsen karsintasuosikkini vain ja ainoastaan sen perusteella mitä haluan itse kuunnella / katsella / jorata viisudiskossa. En millään muulla perusteella. Haluan että saan korviini maksimaalisen määrän hyviä kappaleita (oma mielipiteeni, ei absoluuttinen totuus, vaikka niin yleensä haluankin uskoa (kuten kovin moni muukin omaa makuaan hehkuttava)) kuunneltavaksi, fiilisteltäväksi ja tanssittavaksi. Olen aidosti sitä mieltä että kappaleet joista en itse pidä, eivät kuulu kyseiseen karsintaan. Nykypäivän euroviisukarsinnoissa / toukokuun kilpailussa on niin paljon väkisin mukaan survottua (suuren yleisön kosiskeluksi) erilaisuutta, huonoutta ja sekalaisuutta tarjolla minunkaltaiselleni viisufanille että koen oikeudekseni edes purnata niistä paskoista kappaleista, jotka omalta osaltaan ovat pilanneet omaa viisukokemustani vieden karsinta- tai esiintymispaikan paremmilta kappaleilta.

Niin kauan kuin en ole virallisella taholla päättämässä ketkä kappaleet karsintoihin valikoituvat, minulla on täysi oikeus valita suosikkini ja inhokkini (ja kutsua niitä sontaläjiksi) vain ja ainoastaan sen perusteella miten paljon niistä musiikillisesti pidän.

PKN on tervetullut viisukarsintoihin (Huom! Oma mielipiteeni!) kun kappaleensa lasketaan musiikiksi (Huom! Oma mielipiteeni!) ja heillä on (riittävän) (Huom! Oma mielipiteeni!) hyvä lauluääni (Huom! Oma mielipiteeni!). Tämä koskee ihan jokaista artistia ja yhtyettä (Huom! Oma mielipiteeni!). Paskaa musiikkia ja huonoja laulajia on maailma täynnä (Huom! Oma mielipiteeni!) ja enenevässä määrin niitä halutaan tunkea eri maiden karsintoihin (Huom! Absoluuttinen totuus!), joten joudumme ikuiseen kadotukseen jollemme edes yritä taistella vastaan.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Jvvv kirjoitti: Kyllä. Jos minä en tykkää jostakin kappaleesta niin sanon sitä huonoksi, koska se on minun mielestäni huono kappale. Kannattaa muistaa että kenenkään kirjoittama teksti täällä ei ole absoluuttinen totuus - ei minun, ei sinun - vaan mielipide. Jos joku musiikki, yksittäinen kappale, taideteos, ruoka-annos, uusi virvoitusjuoma on minun mielestäni paskaa, silloin minä saan sanoa että se on paskaa. Sinä muodostat mielipiteeni kohteesta oman mielipiteesi omien kokemustesi perusteella.
[...]
Haluan että saan korviini maksimaalisen määrän hyviä kappaleita (oma mielipiteeni, ei absoluuttinen totuus, vaikka niin yleensä haluankin uskoa (kuten kovin moni muukin omaa makuaan hehkuttava)) kuunneltavaksi, fiilisteltäväksi ja tanssittavaksi. Olen aidosti sitä mieltä että kappaleet joista en itse pidä, eivät kuulu kyseiseen karsintaan. Nykypäivän euroviisukarsinnoissa / toukokuun kilpailussa on niin paljon väkisin mukaan survottua (suuren yleisön kosiskeluksi) erilaisuutta, huonoutta ja sekalaisuutta tarjolla minunkaltaiselleni viisufanille että koen oikeudekseni edes purnata niistä paskoista kappaleista, jotka omalta osaltaan ovat pilanneet omaa viisukokemustani vieden karsinta- tai esiintymispaikan paremmilta kappaleilta..
Kyse on nimenomaan ja jälleen yleistysksestä, joka on sisäänrakennettuna tuohon mielipiteeseesi. Eikä sitä poista "minun mielestäni" lisäily, joka kyllä on ihan selvä asia sanomattakin. Kyse on siitä, että sinun mielipiteesi pitää sisällään, että sen on ylitettävä muiden mielipiteet, sinun mielipiteesi sekaan ei mahdu muita mielipiteitä. Etkö itse huomaa: väität, että sinulla on oikeus mielipiteesesi, kuten jokaisella omaansa, mutta samaan aikaan julistat "Olen aidosti sitä mieltä että kappaleet joista en itse pidä, eivät kuulu kyseiseen karsintaan.". Väität ettet yleistä, etkä oleta mielipidettäsi absoluuttiseksi totuudeksi, mutta samaan aikaan pönkität mielipidettäsi yleisluontoisilla luonnehdinnoilla "väkisin mukaan survottua" [/i tai "suuren yleisön kosiskeluksi" .

Sinun mielipiteellesi ei riitä että oma toiveesi toteutuu, eikä edes inhokkiesi julistaminen paskaksi, vaan mielipteesi toteutumisen ehto on, että muut taipuvat sinun mielipiteesi edessä, luopuvat mielipiteistään ja antavat sinun päättää. Haluat omia viisut oman mielipiteesi mukaisiksi, etkä siedä erilaisuutta. Tätä sinä sanot. Ja kyllä sellainen provosoi.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

ta1ja kirjoitti:Kyse on nimenomaan ja jälleen yleistysksestä, joka on sisäänrakennettuna tuohon mielipiteeseesi. Eikä sitä poista "minun mielestäni" lisäily, joka kyllä on ihan selvä asia sanomattakin. Kyse on siitä, että sinun mielipiteesi pitää sisällään, että sen on ylitettävä muiden mielipiteet, sinun mielipiteesi sekaan ei mahdu muita mielipiteitä. Etkö itse huomaa: väität, että sinulla on oikeus mielipiteesesi, kuten jokaisella omaansa, mutta samaan aikaan julistat "Olen aidosti sitä mieltä että kappaleet joista en itse pidä, eivät kuulu kyseiseen karsintaan.". Väität ettet yleistä, etkä oleta mielipidettäsi absoluuttiseksi totuudeksi, mutta samaan aikaan pönkität mielipidettäsi yleisluontoisilla luonnehdinnoilla "väkisin mukaan survottua" [/i tai "suuren yleisön kosiskeluksi" .

Luet väärin rivieni välistä. Mielipiteisiini sisältyy tietämys siitä, etteivät muut muodosta mielipiteitään minun mielipiteitteni tai kappaletoiveitteni mukaan vaan kukin omien perusteluidensa mukaisesti. Älä lue sieltä sellaista "sisäänrakennettua" jota sinne ei ole kirjoitettu. Teet samoin kuin ne tekstisokeat, jotka olettavat kaikkien dissaavan PKN:ää vain heidän fyysisen/henkisen erilaisuutensa vuoksi. Se mitä ei ole tekstiin kirjoitettu, siitä ei sinne kannata päänsä sisällä laittaa lukemaan - tai ainakaan oman päänsä ulkopuolella lausua ääneen - jos ei ole siitä aivan varma. Ja harvan kannattaa olla.

Kyse on siitä, että sinun mielipiteesi pitää sisällään, että sen on ylitettävä muiden mielipiteet, sinun mielipiteesi sekaan ei mahdu muita mielipiteitä.
Tähän vielä erikseen: Kuka olisi niin hullu että ei haluaisi mielipiteensä olevan vähintään yhtä hyvä kuin muidenkin? :shock: (Ja ei, oikea vastaus ei ole että "kaikki mielipiteet ovat samanarvoisia".)
ta1ja kirjoitti:Sinun mielipiteellesi ei riitä että oma toiveesi toteutuu, eikä edes inhokkiesi julistaminen paskaksi, vaan mielipteesi toteutumisen ehto on, että muut taipuvat sinun mielipiteesi edessä, luopuvat mielipiteistään ja antavat sinun päättää. Haluat omia viisut oman mielipiteesi mukaisiksi, etkä siedä erilaisuutta. Tätä sinä sanot.

Ei minun mielipiteeni tarvitse mitään toteutuakseen. Minun mielipiteeni on minun mielipiteeni. Minun unelmieni Euroviisut ovat minun unelmieni Euroviisut. Tiedätkö mitä tarkoitan jos sanon sanat "mielikuvitus" ja "ajatusleikki"? En todellakaan oleta että muut taipuvat, luopuvat ja antavat minun päättää. Sinä tunnut niin tekevän kun niin kovasti haluat minun ja monen muun mielipiteisiin vaikuttaa, jotta ne olisivat sinulle mieleisiä.

Ja kyllä sellainen provosoi.

Tiedän. :heh:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

No, minkä takia Päivi Räsäsen homoliittokannat ovat niin ärsyttäviä? Samankaltaisen omimisehdon takia. Räsäskälle kavereineen ei riitä, että hän ja kaverinsa omassa piirissään eivät hyväksy samojen sukupuolten välistä avioliittoa. Heidän ihanneyhteiskunnassaan sitä yksiselitteisesti ei hyväksytä. Ja tätä ihannetta kohden toiminta tähtää. Tässä muiden elämän rajoittamisessa on selvä ero liberaaleihin: liberaaleille riittää, että kaikki halukkaat saavat solmia homoliiton, että sellainen mahdollisuus ei ole poissuoljettu. Ne jotka asiaa eivät hyväksy, kuten Räsänen ja kaverit, voisivat jatkaa elemäänsä kuten ennenkin, olla hyväkymättä ja pitäytyä heteroliitoissa, kunhan eivät unelmillaan tähtää muiden oikeuksien rajoittamiseen.

Viisuhumpan ystävän viisuhumppailu ja viisuhumpassa pitäytyminen provosoi vasta siinä vaiheessa, kun se alkaa edellyttää yleisesti pelkässä viisuhumppailussa pitäytymistä. - Ja sellainen vaikutelma kirjoituksistasi syntyy.
Jvvv kirjoitti: En todellakaan oleta että muut taipuvat, luopuvat ja antavat minun päättää. Sinä tunnut niin tekevän kun niin kovasti haluat minun ja monen muun mielipiteisiin vaikuttaa, jotta ne olisivat sinulle mieleisiä.
Hyvä että muiden unelmat mahtuvat kuitenkin joukkoon :peukku: Mutta mitä taas minuun tulee - tätä keskustelua ei käydä esimerkiksi edm-ketjussa, tai iskelmäehdokkaan ketjussa, enkä ole niissä ketjuissa julistamassa kappaletta sontaläjiksi ja esittämässä että unelmieni viisuissa edm jätettäisiin kokonaan kotiin ja kisat täytettäisiin vain minun lempimusiikillani.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

ta1ja kirjoitti:Viisuhumpan ystävän viisuhumppailu ja viisuhumpassa pitäytyminen provosoi vasta siinä vaiheessa, kun se alkaa edellyttää yleisesti pelkässä viisuhumppailussa pitäytymistä. - Ja sellainen vaikutelma kirjoituksistasi syntyy.
Onneksi kuitenkin homoliitoilla ja viisukarsinnan humppapitoisuudella on suuri ero. Ajattelen, että viisuihin kuuluu minun mielestäni sinne kuuluva musiikki - ei missikisoissakaan ole susirumien kiintiötä, pikajuoksussa ylipainoisten kiintiötä jne. Kaikki nyt vaan eivät voi osallistua kaikkeen.
Jvvv kirjoitti: En todellakaan oleta että muut taipuvat, luopuvat ja antavat minun päättää. Sinä tunnut niin tekevän kun niin kovasti haluat minun ja monen muun mielipiteisiin vaikuttaa, jotta ne olisivat sinulle mieleisiä.
Hyvä että muiden unelmat mahtuvat kuitenkin joukkoon :peukku: Mutta mitä taas minuun tulee - tätä keskustelua ei käydä esimerkiksi edm-ketjussa, tai iskelmäehdokkaan ketjussa, enkä ole niissä ketjuissa julistamassa kappaletta sontaläjiksi ja esittämässä että unelmieni viisuissa edm jätettäisiin kokonaan kotiin ja kisat täytettäisiin vain minun lempimusiikillani.[/quote]
Niin, tätä keskustelua ymmärrettävästi käydään siellä missä "hätä on suurin". :heh: Julistamattomuutesi on tietysti sinun valintasi, ja tietysti sinällään ihan kiva ja fiksu valinta niin. :peukku: Mutta mulle nyt vaan iskee puolustusrefleksi päälle heti kun "takapihalleni" viskataan jotain joka ei sinne mielestäni kuulu. :heh:

Väitän lisäksi että olisi hieman hassumpaa että sinä vaatisit viisuihin vain musiikkia, jota siellä ei vielä 10 vuotta sitten kuultu kuin että minä vaatisin että jämähdettäisiin mieluusti siihen kymmenen vuoden takaiseen pumpuliunelmaan jossa "kaikki" biisit olivat iloisen höpsöttelevän viisuisia. :surrur:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Jvvv kirjoitti:Onneksi kuitenkin homoliitoilla ja viisukarsinnan humppapitoisuudella on suuri ero. Ajattelen, että viisuihin kuuluu minun mielestäni sinne kuuluva musiikki - ei missikisoissakaan ole susirumien kiintiötä, pikajuoksussa ylipainoisten kiintiötä jne. Kaikki nyt vaan eivät voi osallistua kaikkeen.
Eli kun missikisoihin ei aikoinaan hyväksytty "värillisiä" niin siinä "valkoisesssa" estetiikassa olisi pitänyt pitäytyä, koska "värilliset" olivat sen "valkoisen" estetiikan näkökulmasta susirumia ja ihan vain luonnollisesti siksi kisojen ulkopuolelle sulkeistettu?
Jvvv kirjoitti:Väitän lisäksi että olisi hieman hassumpaa että sinä vaatisit viisuihin vain musiikkia, jota siellä ei vielä 10 vuotta sitten kuultu kuin että minä vaatisin että jämähdettäisiin mieluusti siihen kymmenen vuoden takaiseen pumpuliunelmaan jossa "kaikki" biisit olivat iloisen höpsöttelevän viisuisia. :surrur:
Eli koska Saudi-Arbiassa naiset eivät ikinä ole saaneet ajaa autoa on ihan hassua vaatia kaikille saudinaisille sellaista oikeutta, jota yhdelläkään heistä ei ole koskaan ollutkaan? Tai vähän vähemmän banaalin ja provokatoorisen esimerkin voimin: On ikävää että Abba pääsi muuttamaan viisut viisuhumppaisksi, koska Abbasta 10v aiemmin moista hattaraa ei viisuissa ollut?
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Jvvv kirjoitti: ei missikisoissakaan ole susirumien kiintiötä, pikajuoksussa ylipainoisten kiintiötä jne. Kaikki nyt vaan eivät voi osallistua kaikkeen.
Täh! Kumpaa nyt oikein tarkoitat? Väitteesihän ovat ristiriidassa keskenään.

Totta kai ylipainoiset voivat osallistua pikajuoksukisoihin. Ei kiintiöpullukoina, vaan pikajuoksijoina siinä missä muutkin. Kaikki voivat osallistua. Ei ole kiintiöitä. Samoin kuin susirumat voivat osallistua missikisoihin. Eivät ehkä pääse kisassa pitkälle, mutta voivat kuitenkin osallistua. Samaa kannatan viisuissakin.

Tähän liittymättä, ainakin minulla se, että en pidä jostakin kappaleesta, ei tarkoita, että se olisi mielestäni huono. Vaikka joku Da da dam, minusta se oli teknisesti ja esitykseltään ihan ansiokas, mutta en siltikään pitänyt. Vika ei ollut kappaleessa vaan rajoittuneessa musiikin vastaanottokyvyssäni.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Mun mielestä tätä sympatisoidaan ihan liikaa ja kaikkien on ihan pakko tykätä tästä kappaleesta ettei saa sitten ollenkaan olla muita mielipiteitä, koska silloihan olisi rasisti ihmisryhmää kohtaan.. siltä tämä touhu nyt vaikuttaa. Musta noille jätkille pitäisi nyt ihan ekanakin puhua järkeä tosta kappaleen pituudesta koska sitähän on saanut ennenkin tässä kisassa muuttaa (Arion esim).
<3

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja toivo »

^ Toivottavasti ei kipaletta aleta venyttämään. Miks pitäisi? Reilun minuutin tätä jaksaa kunneella, mutta 3 minuuttia "aina mun pitää"- toistoa ei jaksaisi.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Joo, ei tarvitse pidentää. Monia muita biisejä sietäisi sen sijaan lyhentää, koska tulee kuunnellessa "loppuis jo" -fiilis.
Rise, angel, shine, love!

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

toivo kirjoitti:^ Toivottavasti ei kipaletta aleta venyttämään. Miks pitäisi? Reilun minuutin tätä jaksaa kunneella, mutta 3 minuuttia "aina mun pitää"- toistoa ei jaksaisi.


Päinvastoin. Kolmessa minuutissa kappale vasta puhkeaisi kukkaan. Nyt jään oikein kaipaamaan siihen lisäpituutta.
Mutta jos ei muuta anneta, niin tämänkin pituisena sitä ilolla kuuntelen.

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Minusta tämä kappale on tasapaksu ja yksitoikkoinen. En myöskään pidä laulajan äänestä.
Sanoituskin voisi olla parempi.
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

ta1ja kirjoitti:Tai vähän vähemmän banaalin ja provokatoorisen esimerkin voimin: On ikävää että Abba pääsi muuttamaan viisut viisuhumppaisksi, koska Abbasta 10v aiemmin moista hattaraa ei viisuissa ollut?
Muut vertaukset menivät jo hatunnoston verran överiksi :D, eivätkä lopulta liity millään tavalla.
Abba ei sinänsä liity, koska kaikki nyt kuitenkin kiteytyy vain ja ainoastaan siihen omaan utopiaani, että viisujen pitäisi ainiaan pysyä samanlaisina kuin 2000-luvun puolivälissä. Suomen, Viron, Ruotsin karsinnat, kansainvälinen finaali. Muulla ei ole merkitystä. Sinun ja muiden onneksi näin ei tule enää koskaan olemaan, mutta haikailuni paremman ajan perään sallittakoon silti.

Rousku: Juu, tarkennus: Olympialaisten pikajuoksua meinasin. Minun mielestäni niin viisuihin, olympialaisiin ja missikisoihin on hyvä olla jotkut lähtökriteerit, koska muuten koko kisoilta putoaa pohja pois.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Jvvv kirjoitti:
ta1ja kirjoitti:Tai vähän vähemmän banaalin ja provokatoorisen esimerkin voimin: On ikävää että Abba pääsi muuttamaan viisut viisuhumppaisksi, koska Abbasta 10v aiemmin moista hattaraa ei viisuissa ollut?
Muut vertaukset menivät jo hatunnoston verran överiksi :D, eivätkä lopulta liity millään tavalla.
:heh: Saudiesmerkki ehkä ei, muutoin kuin yleisen konservativismin osalta, mutta missiesimerkki kyllä: jos susirumat pitää mielestäsi lähtökriteerein rajata valmiiksi ulos ja sitten väität, että
Jvvv kirjoitti:olisi hieman hassumpaa että sinä vaatisit viisuihin vain musiikkia, jota siellä ei vielä 10 vuotta sitten kuultu kuin että minä vaatisin että jämähdettäisiin mieluusti siihen kymmenen vuoden takaiseen pumpuliunelmaan jossa "kaikki" biisit olivat iloisen höpsöttelevän viisuisia.
niin eikö silloin ole nimenomaan lajilähtöisestä ulossulkemisesta ja yhdessä lajissa pitäytymisestä, vrt missikisat vain valkoisille, muut värit ulos? Urheilu ja viisuilu eivät ole keskenään verrannollisia: urheilun kriteerit ovat yksiselitteisiä, viisuilussa kyse on siitä mistä tässäkin kiistellään, eli mausta. Eli mitkä ovat susirumuuden/missi- tai viisukelpoisuuden kriteerit, kuka ne määrittelee ja kuinka ne muuttuvat?
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Yritin etsiä netistä bändin keikkalistaa, ei löytynyt. Kiinnostaisi nähdä livenä ja varsinkin kuinka laulaja vetää livenä. Kovasikajuttu-dokumentissä mies päästää hel vetilliset raivot irralleen vääntäessään biisiä nauhalle mikrofoni suun edessä. Sattui miestä ketuttamaan bändin basisti jostakin syystä. Siinä oli nimenomaan sitä raakaa ja suoraa punkkia.

Mutta ei viisuihin. Tuomarit eivät anna pointseja, ainakaan jos määräävät pisteensä biisien hyvyyksien ja etevyyksien perusteella. Mitä se sitten tarkoittaakaan.

Rupesin miettimään sitä, että mitenköhän bändille ja biisille kävisi viisuissa, jos siellä ei olisi tuomareita. Olisiko silloin yllätysmenestyjä? Ainakin jonkinlainen menestyjä?

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Jvvv kirjoitti:Olympialaisten pikajuoksua meinasin. Minun mielestäni niin viisuihin, olympialaisiin ja missikisoihin on hyvä olla jotkut lähtökriteerit, koska muuten koko kisoilta putoaa pohja pois.
Itse asiassa olympiakisoissahan on kiintiöpaikat: Jokainen maa saa lähettää kilpailijan johonkin lajiin, tasosta riippumatta.

Viisuissa kansallinen karsinta riittää lähtökriteeriksi ihan hyvin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
helidon
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 549
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 08:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja helidon »

Old skool punk -fanina voisin sujuvasti lähettää vaikkapa PKN:n tuotannosta "Kallioon" -biisin euroviisuihin, mutta "Aina mun pitää" tuntuu vähän maanantaibiisiltä PKN:n tuotannossa kaikin puolin. Monissa muissa biiseissä soitanta on tiukempaa, ja bändin suoraviivainen raaka energia välittyy paremmin. "Aina mun pitää" -studioversio kuulostaa vähän löysältä.

Euroviisut ja ykkössemi: jotenkin on vaikea uskoa, että monet itäiset maat kuten Romania, Armenia, Valko-Venäjä ym. antaisivat PKN:lle pisteitä, jos "Aina mun pitää" valitaan. Ehkä olen väärässä. Tsemppiä pojille kuitenkin mediahypetyksessä.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Rousku kirjoitti:
Jvvv kirjoitti:Olympialaisten pikajuoksua meinasin. Minun mielestäni niin viisuihin, olympialaisiin ja missikisoihin on hyvä olla jotkut lähtökriteerit, koska muuten koko kisoilta putoaa pohja pois.
Itse asiassa olympiakisoissahan on kiintiöpaikat: Jokainen maa saa lähettää kilpailijan johonkin lajiin, tasosta riippumatta.
Näillä kiintiöpaikoilla arvokisapikajuoksuissa on nähty ruumiinrakenteeltaan linjasta poikkeaviakin kilpailijoita. Ehkä paras esimerkki on 133-kiloinen Amerikan Samoan Trevor Misipeka, joka juoksi MM-kisoissa satasen, koska ei saanut osallistua päälajiinsa kuulantyöntöön. Silloisilla säännöillä tulosrajattomia urheilijoita sai nimetä vain juoksulajeihin. Moni pikkumaa lähetti kisoihin ansioituneimman yleisurheilijansa, vaikka tämä ei olisikaan voinut osallistua päälajiinsa.

Pikajuoksu on kuitenkin huono analogia viisuille, koska pikajuoksussa ei ole subjektiivista elementtiä. Missikisoissa on, mutta naiskauneus – ja etenkin se estetiikka, jota missikisoissa arvotetaan – on paljon standardoidumpaa kuin musiikki. Ehkä mister-kisoista löytyy jo susirumiakin, siis sellaisia, joilla kroppa on kyllä timmi mutta naama kuin petolinnun p...

Jos joltakin täysin muulta alalta pitäisi etsiä viisuille analogia, etsisin sen politiikasta. Vaaleissa saa tuoda tarjolle käytännössä millaisen tahansa vaihtoehdon ja äänestäjät päättävät, kelpaako vaihtoehto vai ei. Vaaleilta ei "putoa pohja pois" siksi, että mukana on mielipiteiltään hyvinkin ääreviä ehdokkaita tai ehdokkaita vailla minkäänlaista poliittista kokemusta. Päinvastoin, vaaleilta putoaisi pohja pois, jos järjestävä taho eli oikeusministeriö ensin karsisi "epäkelvot" listalta. Tämä loukkaisi perustavanlaatuisia demokraattisia oikeuksia.

UMK:ssa Yle tietenkin esikarsii ehdokkaita, joten tämäkin analogia pettää siinä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

helidon kirjoitti:Euroviisut ja ykkössemi: jotenkin on vaikea uskoa, että monet itäiset maat kuten Romania, Armenia, Valko-Venäjä ym. antaisivat PKN:lle pisteitä, jos "Aina mun pitää" valitaan. Ehkä olen väärässä. Tsemppiä pojille kuitenkin mediahypetyksessä.
Viisujen pisteidenannossa voidaan olla liberaalimpia kuin äkkiseltään olettaisi. Viime vuonna oltiin varmoja, että Conchitan voitto kaatuu Venäjän, Kaukasuksen alueen ja konservatiisivisempien Itä-Euroopan maiden vastustukseen, mutta pisteitä herui niin Azerbaidzanista, Albaniasta, Montenegrosta, Romaniasta, Makedoniasta, Israelista, Moldovasta, Ukrainasta, Georgiasta kuin sieltä Venäjältäkin. (Valko-Venäjä, Armenia ja Puola tosin eivät syttyneet.)

Toki tiedostan sen, että kehitysvammaisuus on eri asia kuin drag-artistius tai homous. Ja toki kappalekin vaikuttaa.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timoteus kirjoitti:Näillä kiintiöpaikoilla arvokisapikajuoksuissa on nähty ruumiinrakenteeltaan linjasta poikkeaviakin kilpailijoita.
Erittäin OT-saivarteluna vielä, että moni linjan mukainen pikajuoksija on puhtaasti painoindeksillä tarkasteltuna ylipainoinen. LIhasmassaahan se yleensä on, mutta ei pikajuoksussa niin haittaa vaikka olisi hieman läskiäkin. Möhömaha heittäjä voi kipittää pikamatkan yllättävänkin nopeasti, sillä räjähtävä lihasvoima on kummassakin lajissa ratkaisevassa roolissa.

Jotta ei menisi ihan OT:ksi, niin totean, että helidon osoittaa, miten Aina mun pitää -kappaletta voi kritisoida asiallisesti, ja että kaikkien ei todellakaan pakko ole joko pitää tästä tai olla syrjijöitä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
helidon
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 549
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 08:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja helidon »

Stargazer kirjoitti:
Viisujen pisteidenannossa voidaan olla liberaalimpia kuin äkkiseltään olettaisi. Viime vuonna oltiin varmoja, että Conchitan voitto kaatuu Venäjän, Kaukasuksen alueen ja konservatiisivisempien Itä-Euroopan maiden vastustukseen, mutta pisteitä herui niin Azerbaidzanista, Albaniasta, Montenegrosta, Romaniasta, Makedoniasta, Israelista, Moldovasta, Ukrainasta, Georgiasta kuin sieltä Venäjältäkin. (Valko-Venäjä, Armenia ja Puola tosin eivät syttyneet.)
Niinpä. Ja kaiken ennakoimattomuuden varalta: JOS nyt käy niin, että PKN:n löysä maanantaibiisi valittaisiin Wieniin, toivon, että bändiä promotaan ykkössemin maihin ja KUNNOLLA ennen kisoja. Puhun sekä levy-yhtiöstä että YLE:stä.

Jos artisti kerran kutsutaan kilpailuun, sitä suuremmalla syyllä olen kyllä sitä mieltä, että kutsujien pitäisi myös luoda edellytykset sille, että voittaessaan artisti saisi myös parhaat mahdolliset lähtökohdat viisuihin. Etenkin kun - kuten joku jo aiemmin mainitsikin tässä ketjussa, PKN:lle olisi helppo työstää edullinen promopaketti. Eli pitää panostaa promoamiseen ja antaa kaikki tuki artistille, eikä vain istua ahterillaan, ja olla tyytyväinen itseensä siitä, että saatiinpa hype aikaiseksi.

Tämä siis ihan jossittelua tässä vaiheessa, tietysti.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

PKN:n euroviisukarsintaehdokkuudesta juttu the Independentissä
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

"Suomalainen kehitysvammaisista koostuva bandi osallistuu Euroviisuihin lisatakseen tietoisuutta Downin oireyhtymasta.

Pentti Kurikka, Sami Helle, Kari Aalto ja Toni Valitalo uskovat, etta Euroviisuissa esiintyminen saattaisi edistaa paikallisille projekteille annettavaa tukea, jotta useammat saataisiin tietoisiksi Downin oireyhtymasta".

Hyva tarkoitus, mutta musiikki selvasti sivuroolissa?

Tuo Independent siis antaa lahteeksi Venajan valtion uuden uutistoimiston Sputnikin, joka on siis yhta Russia Today:n kanssa - sen linkin jo jaoinkin tanne aiemmin.
Hello Hi!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

JuhaUK kirjoitti:Hyva tarkoitus, mutta musiikki selvasti sivuroolissa?
Riippuu miten asian haluaa tulkita: voihan ajatella myös, että osoittamalla, että PKN kykenee tarjoamaan ihmisille tunteita herättävän musiikkiesityksen PKN ilmaisee, että kehitysvammaisilla on ääni, jota voi kuunnella, jolla on sanottavaa. Että kun kehitysvammaisen voi päästää samalle lavalle normi-ihmisen kanssa ilman että kisat ovat pilalla niin kehitysvammaiset voi päästää muuallekin mukaan rinnalla kulkemaan?
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

No ei noinkaan. Vaikka tokihan esim Conchitaa viime vuonna syytettiin kampanjoinnista, ja monen kriitikon mielestä koko kisan piloille menemistä, kun se taas leimataan sateenkaarikansan kampanja-alustaksi. Conchita tosin itse ei etukäteen sanonut kampanjoivansa yhtään minkään puolesta, vain ehkä oikeuden olla parrakas tyttö. Silti kampanjaviitta asetettiin hänen harteilleen.

Ja sitä lähtökohtaa vasten minua ehkä harmittaa se, että hyvin suomalaiseen viisutyyliin voisi luulla jonkun katsoneen "ahaa, nyt erilaisuudella menestyy? Mikäs olisi uutta erilaista? Ai niin, se keharibändi"

Ihan samalla lailla kun keksittiin lähettää näyttävä metallibändi Norjan Wigwamin ensin menestyttyä kohtalaisen hyvin. (Tosin tässä tulos eli voitto, pyhittänee keinot).

Ehkä tässä ollaankin jonkinlaisessa asian ytimessä: haluammeko, että Euroviisuja käytetään kampanjointiin? Politikointihan onkin kiellettyä, mutta onko kampanjointi hyväksyttävämpää, vaikka hyvänkin aiheen puolesta? Jos ei tuossa Sputnikin aloittamassa (ja Independentin toistamassa) artikkelissa ole kovasti toimituksen omaa tulkintaa, voi siitä selvästi saada kuvan että kampanja ja rahankeruu ennen kaikkea. Sinänsä kannatettavaa, mutta onko oikea areena?

Tässä Vauva-palstan keskustelussa on aika monta kohtaa, jotka kuvaavat miten eri lähtökohdista eri osissa yhteiskuntaamme tätä lähestytään. Ketjun aloittaja ilmoittaa koppavasti, että pelihän on joki pelattu, mitäs siitä demokratiasta :heh:

http://www.vauva.fi/keskustelu/4368003/ ... ana_vuonna

Kommenteista:
Eikös noiden viisujen idea vähän olekin, että jotain erikoista haetaan (esim. hirviöbändi, parrakas nainen jne).
Toisaalta, irrallinen kommentti:
.....upeeta ....näytetään maailmalle että Suomi on suvaitsevainen ja kannustava maa .... kaikille .... äänestetään pojat edustajax..
Tuo viimeinen varsinkin on niin kuvottavan omahyväinen, tekopyhä ja valheellinenkin kommentti, että näen punaista, mutta ikävä kyllä hieman paistaa tuollainen mentaliteetti läpi osassa kampanjointia (ei välttämättä täällä Kuppilassa, enkä tarkoita ketään erityisesti).

Mutta toki, jos Suomi on nyt kokonaisuudessaan ihastunut peruspunkiin, niin siitä vaan omannäköinen edustaja Eurooppaan! Ei tosin ole ehkä se voittoresepti tässä, ettei sitten kannata pettyä tuloksesta ja sanoa, että eurooppalaiset syrjii vammaisia. Tässä projektissa on aineksia menestykseen, mutta minusta se ei vaan kanna loppuun saakka. Olen toki jälleen kerran mielelläni väärässä :mrgreen:
Hello Hi!

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Joku kommentoi täällä että tätä ei kannata laittaa skaboihin.päinvastoin tämä juuri kannattaa lähettää pisteistä viis...joskus hyvän asian puolesta on uhrauduttava välittämättä mitä muut ajattelevat.viisut on sopiva foorumi tuoda esille sitä että hekin ovat olemassa ja haluavat tehdä musiikkia omilla kasvoillaan. Piste.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

JuhaUK kirjoitti:Ihan samalla lailla kun keksittiin lähettää näyttävä metallibändi Norjan Wigwamin ensin menestyttyä kohtalaisen hyvin. (Tosin tässä tulos eli voitto, pyhittänee keinot).

Ehkä tässä ollaankin jonkinlaisessa asian ytimessä: haluammeko, että Euroviisuja käytetään kampanjointiin?
Siis mitä, että metalli on lähtkohtaisesti pelkkää erikoisuudentavoittelua ja kampanjointia? Ei-musiikkia, metallibiisin voitto ei voi perustua musiikillisiin arvoihin?
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

No enhän minä toki sanonut, että Lordi tai Wigwam kampanjoivat mitään, esimerkkini koski sitä, että mahdollisesti kopioidaan muiden maiden keksimiä menestysideoita.

Voihan se olla, että nämä asiat ovat toisistaan irrallisia zeitgeistin ilmiöitä, mutta varmahan siitä ei voi olla.
Hello Hi!

Lukittu