Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

No niin mutta puhuit kampanjoinnista. Ainahan viisuissa kopioidaan menestysideoita, mutta vain osaa pidetään moralistisesti epäilyttävänä. Kun MF kopioi vuodesta toiseen Abbaa ja johdannaisia, MF:ää niin sehän on pelkkää viisuilua, koska viisut ovat vain sitä MF-viisumusiikkia varten, eivätkä kaikkea musiikkia varten ja siksi viisuissa vain viisumusiikki on musiikkia ja muu musiikki on erikoisuudentavoittelusta johdettua kampanjointia ja ulkomusiikillisia menestysideoita tms.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Kampanjointi oli vain osa mun pitkää vastaustani, ja senkin kirvoitti se itsesi jakama artikkeli.

Ei minua haittaa, että Euroviisuissa on eri tyylejä ja musiikin lajeja. Mutta kaikki ei myöskään ole hyvää vain siksi, että se on erilaista. Eikä kaikki ole hyvää (tai huonoa) vain siksi että se on samanlaista.
Hello Hi!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

JuhaUK kirjoitti:Ei minua haittaa, että Euroviisuissa on eri tyylejä ja musiikin lajeja. Mutta kaikki ei myöskään ole hyvää vain siksi, että se on erilaista. Eikä kaikki ole hyvää (tai huonoa) vain siksi että se on samanlaista.
Ok, samaa mieltä. Kunhan jankkasin tarkennuksen :heh:

PS. luin tuo tuota Vauva-ketjua jonka linkitit (hyvä varmaan olisi muistaa että Vauva on kaikkien trollien syntymäkoti) ja minulle tarttuivat mm. kommentit:
Heittaajat heittaa :) Menkää muualle vihaamaan.
Jos sinun psyykeesi ei kestä kehareita lavalla, älä käännä sitä kehareiden psyykeongelmaksi.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Juu, en tosiaan ota Vauvakuppilaa mitenkään vakavana vaihtoehtona, mutta osui vaan silmiin kun googlasin (oletettavien) tavisten kommentteja, kun täällä viisukuplan sisällä sokeutuu helposti :heh:
Hello Hi!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^Jotenkin äänenpainoissa on paljon täälläkin silmiin osuneita sävyjä :heh:
Oikeesti noi on kehareita ja ne ei osaa tehdä musiikkia. Mitään musiikkia rämpytys ei ole vaan siihen pystyy kuka tahansa. Jos tollanen menee euroviisuihin niin kamalan häpeän lisäksi siitä tulee kaikkien aikojen huonoin euroviisu. Mä luulen että monessa maassa tota ei edes soiteta ja vaikka joku suomalainen punkkari tykkää niin kukaan muu ei. Mua inhottaa koko pentti ja sen rämpytys ja edestakasin heiluminen ja se että ihmiset jotka sitä aikoo äänestää tekee sen protestina halusta pilata muiden euroviisuja.
Ei pahalla mutta ei enää näitä "missä miehet ratsastaa" juttuja eli kehitysvammaisten hevi ei ole voittaja yhtään enempää kuin kenenkään muiden hevi,
(lopettakaa jo tämä erikoisuuksien ihannoiminen - kohta kai meillä sitten on lesbo/homo-nigga/islamisti-raajarikko/jotainmuutamarginaalista vedettyä vain sen itsensä takia. Ei oikeasti muu Eurooppa lähde tähän kisaan jollain sosiaalisella agendalla,
Jos keharibändi pääsee edustamaan suomea, niin en pysty katsomaan.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

No juu, tuohon keskimmäisen kohdalla pitäisi miltei laittaa modehattu päähän, sen verran menee nimittelyyn päin...
Hello Hi!

Avatar
Kodiac
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 451
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 13:27

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Kodiac »

Kovasikajuttu, moraaliselta puolelta asiaa tarkastellen ompi tämä.

Haluavatko ihmiset lähettää viisuihin vetoomuksen kehitysvammaisten oikeuksien puolesta vai parhaan (tai edes paremman) kappaleen joka musiikillisilla ansioillaan ansaitsisi sen? Näen kummankin näkökannan hyvänä ja kannatettavana. Jotkin tietysti kannattavat PKN:iä punkmeiningin tai vaikkapa yleisen euroviisuviisuketutuksen takia mutta uskoisin näiden olevan vähemmistönä. Itse viisuissa PKN ei voi pärjätä, vaikka se saisikin mediahuomiota, siitä pitävät raadit huolen (mahdollisuudet finaaliin ovat olemattomat). Menestys viisuissa ei ole mielestäni tärkeää, eikä tästä suomalaisille mitään stigmaa tulisi, jos PKN valittaisiin. Noh, ehkä siinä tapauksessa harmittaisi, jos olisi joku sellainen kappale jolla viisut voisi voittaa. Lordiin tai Conchitaan ei PKN:iä verrata. Kummallakin oli hyvä biisi pohjana (omissa kategorioissaan) mutta voittoon heidät siivitti loistava show.

Pidin kovasti Kovasikajuttu-dokkarista ja kävisin mielelläni vilkaisemassa PKN:iä livenä. Minulla kuitenkin painaa enemmän mittarissa se, onko biisi hyvä, joten en lähettäisi PKN:iä viisuihin.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Tuo keskimmäinen lainaus suorastaan vaatii minua viisulavoille! ;) Niille, jotka eivät tunne minun taustojani, niin oikea käteni on proteesi.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Sahara
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 422
Liittynyt: 23 Touko 2006, 09:57
Paikkakunta: Kreikka

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Sahara »

Huuu... uskaltaako tänne kausittainen viisufani kirjoittaa mielipidettään ollenkaan... :heh:

En ole vielä kuullut muita edustajia. Silti olen ihan valmis lähettämään tän kappaleen viisuihin. Sinne vaan pojat näyttämään mistä kana pissii! Eli aivan ulkomusiikillisista syistä haluan, että voittavat. Toivottavasti kansa äänestää!

Kappale nyt ei ole paras mahdollinen, mutta se on minusta kuitenkin sivuseikka. Seisovat itse kappaleensa takana, se riittäköön.

Aliced
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 85
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Aliced »

Pertti Kurikan Nimipäivissä minua harmittaa ainakin neljä asiaa:

1. Kappale on lyhyt eikä kovinkaan laadukas. Toki kyse on punkista, mutta ei tätä mielestäni vain voi musiikillisesti kutsua hyväksi.

2. En usko, että kappaleella olisi mitään kannatusta Suomen rajojen ulkopuolella.

3. Kappale enemmän tai vähemmän ratsastaa esittäjiensä kehitysvammaisuudella. Kaikenlaiset keharikommentit sun muut pitäisi kyllä kappaleen vastustajienkin jättää silti pois. Tietyllä tavalla halpaa tämän tiimin kannattaminen minusta kuitenkin on, sillä mikään erityinen taidonnäyte tämä ei kuitenkaan mielestäni ole. Kehitysvammaiset eivät myöskään ole mikään "suvaittava" ryhmä, joten en ihan ymmärrä, mihin tämän tenho perustuu – ajetaanko tässä siis olevinaan vammaisten asiaa ja oikeuksia? Mielestäni tässä ei vain mennä musiikki edellä.

4. Neljäntenä – ja lähestulkoon eniten – minua PKN:ssä harmittaa se, että valtaosa kannattajista tuntuisi olevan joko A) trolleja tai B) henkilöitä, jotka eivät pidä Euroviisuja minään. Fanit ovat henkilöitä, joita ei kiinnosta koko kisa tai kuunnella edes muita yrittäjiä. Facebookissakin hieman ihmettelin PKN:n fanitusta, niin joku kommentoi tyylillä, että "PKN on kaikkein kauimpana perinteisestä Euroviisujen glitterhomo-muotista". Vai glitterhomo-muotista? Ei tuollaista sano kukaan muu kuin ihminen, jota ei Euroviisut yksinkertaisesti kiinnosta. Samalla voisi kysyä, että miten sellaiset hienot esiintyjät kuten suosikkini Siru, Shava tai esimerkiksi Norlan ovat yhtään enempää tämän "muotin" edustajia? Mielestäni PKN:n voitto on Euroviisu-fanin häviö ja Euroviisujen vastustajien voitto – vähän samalla tavalla kuin Eläkeläisten voitto olisi ollut muutama vuosi sitten.

Mitään henkilökohtaista ei minulla PKN:ää kohtaan tai kehitysvammaisia kohtaan ole. Häiritsee kuitenkin se, kun joskus kansan syvät rivit kannattavat sokeasti yhtä ehdokasta sen perusteella, että se on hyvä, eivätkä pysty myöntämään, että muut voisivat olla myös hyviä tai parempia. Ei siis riitä, että kehutaan PKN:ää ajatuksella "Eihän siinä ole mitään vikaa!", vaan siitä pitää löytää se, miksi se on parempi kuin kaikki muut ehdokkaat.
http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/esc-2017-kiova-f91/topic11376.html

Tuolta haastiksia meikältä Kiovasta. Nyt toista vuotta putkeen pressinä viisumatkalla. :)

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 553
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

Mielestäni on hienoa, että tämä esitys on saanut ihmisiä, jotka kertovat, että he eivät ole kiinnostuneita euroviisuista tai eivät pidä euroviisuista ollenkaan, kiinnostumaan euroviisuista ja sanomaan niistä myös oman mielipiteensä.

Kuunneltuani ja nähtyäni kaikki UMK15-ehdokkaat en pidä kovinkaan todennäköisenä, että mikään niistä olisi tuleva Euroviisujen voittaja. Tältä pohjalta en oleta, että jos esimerkiksi "Aina mun pitää" valittaisiin edustajaksemme, se veisi paikan kovinkaan todennäköiseltä voittajalta. Toki melkein kaikki on tässä maailmassa mahdollista, se että joku muu UMK15-kisailija voittaisi, tai myös se että "Aina mun pitää" voittaisi.

Keskustelun avaajana ja sen ylläpitäjänä tämä esitys on tähän saakka ollut aivan omaa luokkaansa. :mrgreen:
---
Ai niin, tuli mieleen myös asia jota viisufaneina itseään pitävät eivät aina tule ajatelleeksi: äänet ovat samanarvoisia, antoi ne sitten viisufani, viisujen vihaaja, valtion propaganda- tai strategiaosasto tai joku ihan muu, vain määrä ratkaisee. Vain raatilaisten äänet ovat painavampia kuin "tavallisten ihmisten".

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Aliced kirjoitti: Mitään henkilökohtaista ei minulla PKN:ää kohtaan tai kehitysvammaisia kohtaan ole.
Tämä on lause/ilmaus joka pistää mulla joka kerta silmään. Jos jollain todella on jotain "henkilökohtaista" kehitysvammaisia kohtaan/vastaan, hän ei ole terve, täysjärkinen ihminen vaan natsi. Asia ei ole tosiaankaan mikään suvaitsevuuskysymys kuten em. kirjoittaja totesikin postauksessaan. Sanat suvaitsevaisuus ja kehitysvammaisuus (tai ylipäänsä mikään sairaus tai vammaisuus) eivät edes kuulu samaan lauseeseen.

Tuota lausetta usein käytetään ns. hyvässä tarkoituksessa eikä tulla ajatelleeksi että asia on itsestäänselvyys.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Sahara kirjoitti:Huuu... uskaltaako tänne kausittainen viisufani kirjoittaa mielipidettään ollenkaan... :heh:

En ole vielä kuullut muita edustajia. Silti olen ihan valmis lähettämään tän kappaleen viisuihin. Sinne vaan pojat näyttämään mistä kana pissii! Eli aivan ulkomusiikillisista syistä haluan, että voittavat. Toivottavasti kansa äänestää!

Kappale nyt ei ole paras mahdollinen, mutta se on minusta kuitenkin sivuseikka. Seisovat itse kappaleensa takana, se riittäköön.
Minun on vaikea ymmärtää tätä. Kyseessä on laulukilpailu, joten miten joku voi sanoa, että kappale on sivuseikka? :shock:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

jukkanen kirjoitti:Mielestäni on hienoa, että tämä esitys on saanut ihmisiä, jotka kertovat, että he eivät ole kiinnostuneita euroviisuista tai eivät pidä euroviisuista ollenkaan, kiinnostumaan euroviisuista ja sanomaan niistä myös oman mielipiteensä.
Samaa mieltä. Kiitos PKN:n, viisukarsinnoilla on enemmän huomiota kuin vuosikausiin. Toivottavasti sama joukko myös katsoo karsinnat ja intoutuu äänestämään omia suosikkejaan.

Avatar
Sahara
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 422
Liittynyt: 23 Touko 2006, 09:57
Paikkakunta: Kreikka

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Sahara »

Elvis kirjoitti:
Minun on vaikea ymmärtää tätä. Kyseessä on laulukilpailu, joten miten joku voi sanoa, että kappale on sivuseikka? :shock:
Niinpä. Olen yks esimerkki siitä, miten ns. tavis saattaa ajatella.
Lordikin olis voittanut melkein millä kappaleella tahansa.

Avatar
Axell
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2400
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 09:55
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Axell »

Elvis kirjoitti:
Sahara kirjoitti:Huuu... uskaltaako tänne kausittainen viisufani kirjoittaa mielipidettään ollenkaan... :heh:

En ole vielä kuullut muita edustajia. Silti olen ihan valmis lähettämään tän kappaleen viisuihin. Sinne vaan pojat näyttämään mistä kana pissii! Eli aivan ulkomusiikillisista syistä haluan, että voittavat. Toivottavasti kansa äänestää!

Kappale nyt ei ole paras mahdollinen, mutta se on minusta kuitenkin sivuseikka. Seisovat itse kappaleensa takana, se riittäköön.
Minun on vaikea ymmärtää tätä. Kyseessä on laulukilpailu, joten miten joku voi sanoa, että kappale on sivuseikka? :shock:
:hali: Tuntuu välillä, että ihmiset on unohtanu, että kyseessä on kuitenkin Laulukilpailu.

Tää alkaa oikeesti pelottaa, että tää voittaa :shock: :roll:
http://yle.fi/ylex/musiikki/rytmibarometri/3-7738643

Avatar
Sahara
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 422
Liittynyt: 23 Touko 2006, 09:57
Paikkakunta: Kreikka

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Sahara »

Mä itse lueskelen näitä viisukuppilan juttuja vaan jonkun aikaa ennen viisuja. Katson tätä touhua vähän ulkopuolelta, enkä ota asioita niin tosissaan...

Suomi ei tule voittamaan viisuja "hyvällä kappaleella", siis suomalaisten mielestä hyvällä. Meidän maku eroaa ehkä liikaa itä- ja etelä-Eurooppalaisesta, kuka tietää. Tarvitaan Lordin kaltainen erilainen esitys.

Olishan se kiva nähdä, miten tää pärjäis! =)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

-Axel- kirjoitti:Tuntuu välillä, että ihmiset on unohtanu, että kyseessä on kuitenkin Laulukilpailu.
Sen nimi nyt vain sattuu olemaan laulukilpailu, mutta oikeastihan kisataan siitä, kenellä on paras max. kolmiminuuttinen max. kuudella ihmisellä ja nollalla eläimellä toteutettu televisioitu lavashow, jossa on mukana kohtalaisen tuoretta ts. ennensäveltämätöntä musiikkia siten esitettynä, että kaikki ihmisääni (jos sitä on) tulee livenä ihmisestä ja muu ääni (jos sitä on) nauhalta.

En oikein osaa ajatella esim. vuoden 2005 voittajaa lauluna. Pelkästään laulusuorituksenahan se on tavattoman tylsä.
Rise, angel, shine, love!

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Sahara kirjoitti:
Lordikin olis voittanut melkein millä kappaleella tahansa.

Tuskinpa vaan. Lordin kappale oli hyvä. Olihan heillä karsinnoissa toinenkin kappale tarjolla, mutta Hard rock hallelujah parempana voitti.
Menestyksessä pitää olla myös musiikilliset palikat kohdallaan, pelkkä show ei riitä.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Mistäs sitä tietää, voiko Suomi voittaa viisut hyvällä kappaleella, kun ei olla vielä kertaakaan sellaista kokeiltu, eikä tällä menolla tulla koskaan kokeilemaankaan. :) Ja vuonna 2013:kin meni niin hemmetin hyvin, kun päätimme sivuuttaa yhden tällaisen hyvän biisiin karsinnoissamme ja lähteä huomiohuorauslinjalle lesbosuudelmin. :)

:hak: :hak: :hak:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Terasbekoni kirjoitti:Mistäs sitä tietää, voiko Suomi voittaa viisut hyvällä kappaleella, kun ei olla vielä kertaakaan sellaista kokeiltu, eikä tällä menolla tulla kokeilemaankaan. :) Ja vuonna 2013:kin meni niin hemmetin hyvin, kun päätimme sivuuttaa yhden tällaisen hyvän biisiin karsinnoissamme ja lähteä huomiohuorauslinjalle lesbosuudelmin. :)

:hak: :hak: :hak:
Nyt taas oikeesti.
Kuva

Kisoihin on lähetetty aina silloin kun yleisö on saanut päättää sillä hetkellä yhdessä parhaaksi koettu kappale. Ihan turhaa ruikutusta jos omaa suosikkia eivät muut ole parhaaksi kokeneet, kantsii silloin tehdä parempia kappaleita, että niiden erinomaisuuden muutkin ymmärtävät.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

ta1ja kirjoitti: Kuva
Voi kuule, juuri tuolta minustakin näitä viestejä lukiessa tuntuu. :heh: Mutta luulisi sitä sinullekin käyvän jo vähitellen selväksi, mihin PKN:n kannatus todellisuudessa perustuu, vaikka kiivaasti oletkin yrittänyt myös itse biisiä puolustaa.
No, hienoa, että joku sentään uskalsi sanoa sen ääneen.

Olisi vain silleen ihan kiva, jos kanssaihmiset voisivat kunnioittaa toisten intohimon kohteita ja ymmärtää, että joillekin viisut ovat paljon enemmän kuin se jokavuotinen friikkisirkus. Ja viestinihän oli siis provo; on niitä hyviäkin biisejä ollut, kuten viimeksi viime vuonna, mikä näkyikin heti tuloksissa.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Terasbekoni kirjoitti:Olisi vain silleen ihan kiva, jos kanssaihmiset voisivat kunnioittaa toisten intohimon kohteita ja ymmärtää, että joillekin viisut ovat paljon enemmän kuin se jokavuotinen friikkisirkus.
Tarkoitatko, että kunnioittaa = olla äänestämättä friikkia suosikkiaan ja sen sijaan antaa niiden valita edustajamme, joille viisut ovat intohimo?

Vai ihanko vain sitä, ettei kukaan sanoisi, että viisut on paskaa? (Jolloin tietenkään myöskään kukaan intohimoisesti viisuihin suhtautuva ei saisi sanoa mistään viisuihin yrittävästä biisistä tai artistista, että se on paskaa.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Terasbekoni kirjoitti:Olisi vain silleen ihan kiva, jos kanssaihmiset voisivat kunnioittaa toisten intohimon kohteita
Nimenomaan, sinäpä nyt sanoit, mikä minusta tässä tällä kertaa PKN:n fanaattisessa vastustamisessa mättää ja mikä saa itseni jo periaatteellisella tasolla närkästymään, ihan täysin riippumatta siitä millainen artisti ja biisi on kyseessä tai ei ole. Mielipiteiden kunnitoituksen puute. Ja tätä tapahtuu joka vuosi, milloin se on Lordi, milloin TB, milloin Eläkeläiset, milloin Krista jonka kannattajat tykkäävät väärin ja ihan vääristä syistä.

PKN:n vastustamisen voi tiivistää todella ylimieliseen PKN:n kannattajien täydelliseen aliarvioimiseen. Sellainen on todella ikävää. Tässä kommentissa tuo rankka aliarvioiminen tiivistyy:
Aliced kirjoitti:Neljäntenä – ja lähestulkoon eniten – minua PKN:ssä harmittaa se, että valtaosa kannattajista tuntuisi olevan joko A) trolleja tai B) henkilöitä, jotka eivät pidä Euroviisuja minään. Fanit ovat henkilöitä, joita ei kiinnosta koko kisa tai kuunnella edes muita yrittäjiä.
- miten fiksulta ja kanssafaneja arvostavalta kuulostaisi, jos sanoittaisiin, että Euroviisuista ovat kiinnostuneet pääasiassa vain henkilöt jotka haluavat a) bilettää Euroviisu-diskossa muiden viisufanien kanssa b) liikuttua mahtiballadeista muiden Euroviisufanien kanssa viisuvalvojaisissa ja että biisejä arvioidaan ja kannatetaan näitä kapeita musiikinkulutustarkoituksia silmälläpitäen. Lisäksi lisäpisteitä jaetaan poikien kauniista ulkonäöstä ja naisten viisukisssamaisuudesta. Että kyse on musiikinkuluttajista, jotka eivät oikeastaan kuuntele musiikkia, mutta pitävät siitä samalla tavalla kuin paljettileningistä tai lohtusuklaasta. Kuulostaisi ikävältä ja aliarvoivalta, eikö. Silti yhtälailla perusteltavissa, kuin nämä esimerkiksi tällä kertaa PKN:n kannattajia koskevat kommentit.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Rousku kirjoitti: ja sen sijaan antaa niiden valita edustajamme, joille viisut ovat intohimo?
Mmm, kärjistetysti sanottuna kyllä. Jos nyt kuitenkin lähdettäisiin ihan vain siitä, että ennen äänestyspäätöstä kuunneltaisiin kaikki muutkin biisit läpi.

Ja saa tästä toki tykätä - on vain niin helppo hyökätä näitä kannattavia mielipiteitä vastaan, kun niissä on niin harvoin mainittu, miksi juuri tämä biisi pitäisi valita kaikkien muiden sijasta (ja Euroviisuthan on musiikkikilpailu, siitä mielipiteestä en suostu joustamaan). En tosin väitä, etteikö näitäkin perusteluja löytyisi.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja rosetta »

ta1ja kirjoitti:
Terasbekoni kirjoitti:Mistäs sitä tietää, voiko Suomi voittaa viisut hyvällä kappaleella, kun ei olla vielä kertaakaan sellaista kokeiltu, eikä tällä menolla tulla kokeilemaankaan. :) Ja vuonna 2013:kin meni niin hemmetin hyvin, kun päätimme sivuuttaa yhden tällaisen hyvän biisiin karsinnoissamme ja lähteä huomiohuorauslinjalle lesbosuudelmin. :)

:hak: :hak: :hak:
Kisoihin on lähetetty aina silloin kun yleisö on saanut päättää sillä hetkellä yhdessä parhaaksi koettu kappale. Ihan turhaa ruikutusta jos omaa suosikkia eivät muut ole parhaaksi kokeneet, kantsii silloin tehdä parempia kappaleita, että niiden erinomaisuuden muutkin ymmärtävät.
Kukaan ei kai tosissaan voi väittää, että se olisi ollut jollain lailla parempi kappale, joka ratkaisi Kristan voiton 2013... :tajutkaa: Ihan pelkän "kappaleen erinomaisuuden" perusteella voittaja olisi kyllä ollut toinen.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Terasbekoni kirjoitti:on vain niin helppo hyökätä näitä kannattavia mielipiteitä vastaan, kun niissä on niin harvoin mainittu, miksi juuri tämä biisi pitäisi valita kaikkien muiden sijasta .
No löytyykö noista muista ketjuista niitä analyyttisiä perusteluja sille tykkäämiselle? Kyllä näkisin, että PKN:stä vähänkään tykkäävä alistetaan aika perusteelliselle oikeudenkäynnille todistamaan tykkäämisensä oikeaoppisuutta. Samaahan on tosiaan tapahtunut silloin kun Mikael Saari oli ilmanmuuta musiikkia, Krista ei, Johanna Kurkela mutta Lordi ei, Vuokko Hovatta, mutta TB ei, kuka vaan muu, mutat Eläkeläiset ei ....

Tutkaillaanpa vaikka omia perustelujasi, puhutaanko niissä paljon muusta kuin asenteesta, toimivuudesta genressään, tykkäämisestä koska niin huono että jo hyvä ...

Shava:
Terasbekoni kirjoitti:Omg, huomaan tykkääväni tästä koko ajan enemmän. Jotenkin niin huono ja koominen, että tämähän on oikeastaan jo todella hyvä. :heh:
Satin Circus:
Terasbekoni kirjoitti:Minusta biisi vain yksinkertaisesti toimii radio"höttö"genressään ja siinäpä se. :joojoo:

Aika paljon on tullut vastaan samantyyppistä kommenttia viime päivinä, että muuten hyvä biisi, mutta ihan liian normaali - hukkuisi massaan. Tähän tekee mieleni sanoa, etteivät esim. Saksa 2010 ja Azerbaidzankaan 2011 mitään omaperäisyyden multihuipentumia olleet, mutta kuinkas noille biiseille kävikään... Joskus vaan tuntuu, että suomalaiset pitävät edustuskappaleen valintaa vähän turhan paljon sellaisena rakettitieteenä, kun kuitenkin joskus pelkkä hyvä kappale riittää (ja tähän seikkaan pelkään Satin Circuksenkin kisan tyssäävän).
Terasbekoni kirjoitti:Tässä taitaa olla omakin suosikkini näistä viidestä kuunneltavissa olevasta kappaleesta. :tapu: Juuri tällaista tarttuvaa ja modernia hittimusiikkia toivoinkin kisaan mukaan. Ei haittaisi todellakaan, jos tämä lähtisi Wieniin teinityttöjen ja suomenruotsalaisten äänten voimalla.
Opera Skaala
Terasbekoni kirjoitti:Kovassa nousussa on tämä biisi itselläni. :peukku: Todella kiinnostava tuttavuus muutenkin tämä Opera Skaala, ihailtavaa heittäytymistä tällaiseen rahvaan musiikkiin ja kenties myös sen oman mukavuusalueen ulkopuolelle - arvostan. Kyllä se kisan paras asenne löytyy tältä porukalta.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

rosetta kirjoitti:Kukaan ei kai tosissaan voi väittää, että se olisi ollut jollain lailla parempi kappale, joka ratkaisi Kristan voiton 2013... :tajutkaa: Ihan pelkän "kappaleen erinomaisuuden" perusteella voittaja olisi kyllä ollut toinen.
Ovat liian eri sarjan kappaleita vertailtavaksi. Mutta samapa tuo sikäli, ettei kukaan kai tosissaan voi väittää, että viisut olisivat kappaleiden kisa. Kun siinä on se artisti mm. laulutaitoineen myös mukana. Ja minä väitän tosissani, että 2013 voittaneen kappaleen esittäjä lauloi biisinsä varmemmin kuin kakkoseksi jäänyt omansa.

Ja jos olisikin kappaleiden kisa, niin eikö kappaleeseen kuulu myös sanat? Voittajan sanoitus oli parempi :ylppis:. Se kokonaisuus, jota se sävellyksellään ja sanoituksellaan ilmaisi.
Terasbekoni kirjoitti:Ei haittaisi todellakaan, jos tämä lähtisi Wieniin teinityttöjen ja suomenruotsalaisten äänten voimalla.
Eikö haittaisi siinäkään tapauksessa, jos em. faniryhmät eivät muiden kilpailijoiden biisejä ole edes välittäneet kuunnella ennen äänestyspäätöstään?

Siitä vuodesta 2013: Jos oikein muistan, niin suomalaiset äänestäjät edustajaansa valitessaan eivät valinneet mitään lesbosuudelmaa. Täytynee tsekata se UMK-finaaliesitys vielä uudelleen. Minä silloin äänestin omassa höttögenressään toimivaa biisiä, joka esitettiin rempseällä meiningillä ja jonka laulusuorituksesta en löytänyt moittimista, en mitään huomiohuoraavaa euroviisumaista ulkomusiikillista seksuaalipoliittista kannanottoa.
Viimeksi muokannut Rousku, 03 Helmi 2015, 18:47. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Okei okei. :heh: Ymmärsin pointtisi ja toivottavasti sinäkin minun, joka ei varsinaisesti kuitenkaan ollut perusteluiden esittäminen, vaan se, että jokainen kannattaisi nimenomaan sitä parasta biisiä niin, että olisi totta kai myös tarpeen tullen kykenevä perustelemaan kantansa. Esim. esikatseluissa en edelleenkään yhtään tällaista perustelua kokenut PKN:n tapauksessa saaneeni. Ja Satin Circuksen kohdallahan nimenomaan kohdistin kaikki kehuni biisille. :ylppis:

Taidan lopettaa omalta osaltani tämän jauhamisen tähän, koska rehellisesti sanottuna otsasuoneni on puhkeamispisteessä jo näiden omienkin näkemysteni toistelun takia. Hienoa kyllä, että edes joku jaksaa täällä olla tasapuolinen kaikkia ehdokkaita kohtaan, mutta itse en siihen aina kykene, kun on viisuista kyse! :draamaa:

Rousku: Ja tuokin viestini oli sarkasmia viitaten juurikin tähän samaan ilmiöön, mitä PKN:nkin kohdalla juurikin kritisoin. Nyt loppu se luurankojen kaivelu! :hihi:
Viimeksi muokannut Teräsbekoni, 03 Helmi 2015, 19:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Ai niin, kampanjoihan Kristakin viisuissa! Mutta tosiaan se kampanja-aspekti tuli mukaan vasta UMKin jälkeen, eli katsojat eivät tienneet äänestävänsä kampanjaakin samalla. Ainakin PKN on siinä suhteessa rehellinen, kun kertoo jo nyt tuonkin aspektin. Siis jos ne ovat tosiaan Sputnikin toimittajalle niin sanoneet.
Hello Hi!

Lukittu