Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kylläpä täällä nyt muuttui asenne, kun live-esitys on nähty. :shock: Symppiksiä, kyllä, mutta ei se muuta mielipidettäni kokonaisuudesta paljoakaan.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja lharju »

Esitys oli kieltämättä melkoisen onnistunut, pakko myöntää. :joojoo: Kamerat osasivat vangita biisin "tunnelmaa" parhaiten koko lähetyksessä. Varteenotettavien kilpailijoiden on ehdottomasti petrattava live-esityksiään. Eiköhän esim. 2010 viisukarsintojen "yllättävään" tulokseen vaikuttanut myös muun muassa se, että Eläkeläiset olivat livenä yllättävän vaisuja, kun taas Kuunkuiskaajat hurmasivat ammattitaitoisuudellaan.
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5967
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Olihan näitten liveveto suhteellisen hyvä, mutta en siltikään ole sitä mieltä, että kappale olisi kovinkaan kummoinen.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Aliced
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 85
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Aliced »

Ongelma on, että UMK:ssa tuotiin ihan hitosti personaallisuutta esiin, vaikka kyseessä on laulukilpailu. Symppiksiähän nuo kundit ovat, mutta ei sillä ole mitään tekemistä Euroviisujen kanssa. Persoonallisuuskilpailussa voisivat voittaa – mitäs jos menisivät vaikka Big Brotheriin kilpailemaan?
http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/esc-2017-kiova-f91/topic11376.html

Tuolta haastiksia meikältä Kiovasta. Nyt toista vuotta putkeen pressinä viisumatkalla. :)

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Kirjoitin aiemmin, että tilasin PKN:n cd:n. Tilasinpa sitten muutakin PKN:ää, Aina mun pitää-vinyylisinkun. Tuleekohan siitä vielä keräilyharvinaisuus.

sammyboy
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 27 Tammi 2015, 22:16

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja sammyboy »

Aliced kirjoitti:Ongelma on, että UMK:ssa tuotiin ihan hitosti personaallisuutta esiin, vaikka kyseessä on laulukilpailu. Symppiksiähän nuo kundit ovat, mutta ei sillä ole mitään tekemistä Euroviisujen kanssa. Persoonallisuuskilpailussa voisivat voittaa – mitäs jos menisivät vaikka Big Brotheriin kilpailemaan?
Conchita Würst voittikin juuri laulullansa viime vuonna. Käsittämätöntä....

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 553
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

PKN:n esityksessä ohjaus ja kamerat ehtivät hölmöillä ja haahuilla kaikkein vähiten ja tv-kuva keskittyi enemmän olennaisiin asioihin. Myös soundit toimivat. Laulaja on kyllä tyylilajiin oikein sopiva ja toimiva. Hyvä veto kyllä. Mieleen tulee Kalevalan suohonlaulu, saimme todistaa sitä ihan nykyajassa. Oikeastaan aika hieno ja yllättävä hetki. :mrgreen:

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Yle on taas valinnut jo voittajansa. Ehkä se tänä vuonna onnistuu, kun Stig ja Eläkeläiset jäivät rannalle. Esityksessä eilen valot ja savut toimivat parhaiten. Mutta se tärkein eli biisi on vaan surkea!

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4903
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja toivo »

Serduchka kirjoitti:Kylläpä täällä nyt muuttui asenne, kun live-esitys on nähty. :shock: Symppiksiä, kyllä, mutta ei se muuta mielipidettäni kokonaisuudesta paljoakaan.
Yks asia mikä vaikutti oli myös se, että PKN oli ainut joka onnistui live-esityksessään. Kaikki muut eivät onnistuneet niin hyvin.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Onnea Pertti Kurikan Nimipäivät -bändille odotetusta ja ansaitusta finaalipaikasta. Todellakin aika hyvä livenä.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42011
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tässä ollaan kyllä ihan punkin ytimessä. Esiintyjien habitus on piristävä vastakohta silkoisille poikabändeille ja mallinukketytöille. Pidin etenkin lavalla yrmeänä verkkaisesti edestakaisin astelevasta kitaristista. Ja musiikillisesti vankasta sähkökitara-basso-äänimassasta.
Rise, angel, shine, love!

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1160
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja pmama »

Joo, mullakin PKN puntarin pohjalla, mutta kyllä jäbät veti hienosti liven. Taustat tuli hyvin nauhalta ja livelaulu toimi oikein hyvin. Onnea yleisön suosikille:)

Aloin jo vähän tykätä tästä...

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Jopas jotakin. En olisi uskonut, mutta nämähän sitten yllättivät livellään totaalisesti. Yksi eilisen parhaista ja ansaitusti finaalissa. En silti vieläkään usko voittoon asti. :miettii:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Tässä sitten taas päinvastoin kuin SC:n kohdalla - en ymmärrä näitä ylisanoja... Minua esitys ei mitenkään vakuuttanut, päinvastoin, mitä ihmeellistä te siinä näitte...?
En ole muuten ei-suomalaisilta kuullut tästä muunlaisia kommentteja kuin "dreadful" tai vastaavaa.

Avatar
Axell
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2400
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 09:55
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Axell »

rosetta kirjoitti:Tässä sitten taas päinvastoin kuin SC:n kohdalla - en ymmärrä näitä ylisanoja... Minua esitys ei mitenkään vakuuttanut, päinvastoin, mitä ihmeellistä te siinä näitte...?
En ole muuten ei-suomalaisilta kuullut tästä muunlaisia kommentteja kuin "dreadful" tai vastaavaa.
Onneksi joku on täällä vielä järjissään. :draamaa:
Mitä niin ihmeellistä ihmiset tässä näkivät? Monet, jotka aiemmin eivät ole tästä tykänneet ovat kääntämässä kelkkaansa. :shock:

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4903
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja toivo »

Rousku kirjoitti:Tässä ollaan kyllä ihan punkin ytimessä. Esiintyjien habitus on piristävä vastakohta silkoisille poikabändeille ja mallinukketytöille. Pidin etenkin lavalla yrmeänä verkkaisesti edestakaisin astelevasta kitaristista. Ja musiikillisesti vankasta sähkökitara-basso-äänimassasta.
Munkin mielestä yllättäen tää kuulosti raikkaalta verrattuna muihin esiintyjiin. Jos pääsisi Wieniin, niin hyvä esiintymispaikka olisi esim. ruotsin ja espanjan välissä, muovista europoppia varmaa luvassa molemmilta mailta.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

rosetta kirjoitti:En ole muuten ei-suomalaisilta kuullut tästä muunlaisia kommentteja kuin "dreadful" tai vastaavaa.
Mitä kommenteja luet ja mistä ja mitä koskien? PKN youtube 497 899 näyttökertaa, 2511 peukkua ylös, 211 alas, kommentteja ulkomaalaisilta:

Natalie Santibañez
Guys , onnittelen teitä , olen todella yllättynyt . Olen muusikko Chile ,iso hali kaikille!

OfARisenFall
Rock on, guys! Take on the world and make yourselves and your vision known! Don't let the world tell you to stop or that you can't do things, you can do ANYTHING and EVERYTHING. If people don't like it, those people don't matter, the ones that love what you do matter. Keep working with us in mind, life is a journey you can only learn and learn from! Sending support from Australia! :)

MarvTube87
Awesome Punk Music!

alfredo olmedo
Felicitaciones desde Argentina!!!!!! Muy bueno!!!!!!!!!

OriginalFeets
Fuck yea!!! Kick ass!

andrás lippai
I absolutely like to see Pertti Kurikan Nimipäivät on the stage at Eurovision. They - and Finland too - will win the contest, no matter what! Go PKN, go!
Cheers from Hungary.

kitty odonoghue
The Essence of Punk.

Jared Steele
Kickass! Oi from Texas

SynchrØnaut
Better than anything on the radio here in America!

HouseClarkzonian
These guys fucking rock!

Jason Warren
Bad ass old school punk sound just wish I could get some subtitle

Libby Buchanan
I have no clue what's being said. But I love it has this hypno/relaxing feel to it that's awesome

GreenFireflyGirl
Punk Rock Homesteading brought me here! Awesome job guys! That one's catchy, need a translation! Good luck in the contest!

jne.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Sahara
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 425
Liittynyt: 23 Touko 2006, 09:57
Paikkakunta: Kreikka

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Sahara »

Sami Helle puhuu näköjään ihan hyvää englantiakin, hieno homma!

https://www.youtube.com/watch?v=VWh7NQgKBlE

sheep
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 223
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 15:00

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja sheep »

Minäkin alan vähitellen kallistua sille kannalle, että nämä tulisi lähettää sinne Wieniin. Ei siksi, että pitäisin kappaletta hyvänä, vaan siksi, että minua on alkanut ihan suunnattomasti ärsyttää Ylen tämänvuotinen pyrkimys etsiä Viisuihin, Cristal Snow'n sanoin, pelkkiä mieleenjääviä tarinoita ja persoonallisuuksia. Kenties täydellinen floppi toukokuussa opettaisi viimein, että sillä musiikilla saattaisi sittenkin olla myös jotain merkitystä... :roll:
Pitäkää punkkinne!

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4097
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Tämä kosketti. Hyvä pojat.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4903
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja toivo »

Sahara kirjoitti:Sami Helle puhuu näköjään ihan hyvää englantiakin, hieno homma!

https://www.youtube.com/watch?v=VWh7NQgKBlE
Tää oli hyvä juttu, hyvältä englannilta kuulosti. Tulee heti mieleen jotkut itä-euroopan parikymppiset edustajat jotka lauloivat viisuissa englanniksi, mutta eivät osanneet haastatteluita hoitaa kun tulkin avulla . Esim. valkovenäjän solayoh 2013.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Taas kirjoitetaan englannintaidon tärkeydestä viisuissa. Se ei ole tärkeätä. Biisi ja esitys ovat tärkeitä. Esiintyjät voivat olla täysin kielitajuttomia siellä missä viisut pidetään, mukana on kuitenkin avustajia, jotka auttavat kaikessa missä tarvitaan apua.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Come on, tämä on eeppinen biisi, joka seisoo ihan omilla jaloillaan! :uujee: Loistava ja samaistuttava kuvaus peruselämästä. Nyt ollaan aidon äärellä niin lyriikan kuin musiikinkin kannalta. En oo aiemmin tsekannut tämän bändin matskua, oon ihan myyty. Kiva kuulla, että ulkomailla suomen kieli ei oo haitannut esityksen läpi menemistä.

Lavaesiintyminen oli niin luontevaa, että taisi olla illan ammattimaisin esiintyjä kyseessä.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja rosetta »

ta1ja kirjoitti:
rosetta kirjoitti:En ole muuten ei-suomalaisilta kuullut tästä muunlaisia kommentteja kuin "dreadful" tai vastaavaa.
Mitä kommenteja luet ja mistä ja mitä koskien? PKN youtube 497 899 näyttökertaa, 2511 peukkua ylös, 211 alas
Tuohan ei kyllä ole livevedosta?

Ja ulkomaisiin viisufoorumeihin viittasin. (Tiedän, fanit eivät lopputulosta ratkaise, mutta on tämä sen verran inhottu, että...) Tässä nyt yksi edustava kommentti eilisestä:
Those bloody buggery bollocking punk sob story outfit, the whole performance is just rotten. The song is an absolute horror.
(http://forums.digitalspy.co.uk/showthre ... st76873035)
JuliaS kirjoitti:Come on, tämä on eeppinen biisi, joka seisoo ihan omilla jaloillaan! :uujee: Loistava ja samaistuttava kuvaus peruselämästä. Nyt ollaan aidon äärellä niin lyriikan kuin musiikinkin kannalta. En oo aiemmin tsekannut tämän bändin matskua, oon ihan myyty. Kiva kuulla, että ulkomailla suomen kieli ei oo haitannut esityksen läpi menemistä.

Lavaesiintyminen oli niin luontevaa, että taisi olla illan ammattimaisin esiintyjä kyseessä.
Tätä lukiessa kyllä ihan rehellisesti sanottuna tuntuu kuin olisimme katsoneet jotain täysin eri esitystä (ja kappaletta) :shock:
(Oletko nyt varma ettei viestisi mennyt väärään ketjuun...? ;))

Ja itselläni ei edes ole lähtökohtaisia antipatioita punkkia kohtaan, mutta tämä ei vain ole hyvä lajissaan. Ja tässähän sitä pelkkää lavalla seisomista ja huutamista vasta olikin...

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^ Noh noh. Tässä katsomossa diggailtiin ihan oikeasti.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4903
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mun pari kaveria on verrannut PKN:ä Lordiin ja Concita Wurstiin, ja ovat sitä mieltä että juuri siksi pitäisi lähettää viisuihin. Mutta Lordi ja Concita ovat hahmoja, PKN ovat taas omia itsejään. Ehkä parempi vertaus olisi Venäjän mummot. Mutta jokatapauksessa, PKN media huomio olisi taattuu, jos sinne lähtisivät. Aivan kuten Lordilla, Wurstilla ja mummoilla. Ja mediahuomio on aina hyvä asia viisuissa!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

rosetta kirjoitti:Tuohan ei kyllä ole livevedosta
Ei olekaan mutta kun mainitsit vain yleisluontoisesti että tästä eivät ulkomaalaiset ole sanoneet kuin että kamalaa. Viisufanit eivät tykkää, sehän oli tiedossa jo, punkfanit tykkäävät, ja eilistä Suomen karsintaa eivät katsoneet muut ulkkikset kuin viisufanit.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

toivo kirjoitti:Ja mediahuomio on aina hyvä asia viisuissa!
Tosin, miten kävikään Kristan kanssa...
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 708
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Tää live esitys oli tosi mahtava! Ei ehkä edustaneet laulu ja soittotekniikan huippua, mutta taiteellinen ilmaisuvoima oli vakuuttava, suorastaan murskaava, ei jätä ketään kylmäksi.

Viiden yhdentekevän pikkusievän esityksen jälkeen nähtiin järisyttävän alkuvoimainen ja puhutteleva esitys.

Nää kaverit ei tarvi säälipisteitä, kaikki muut kyllä tarvii.

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Huh, mitä "musiikkia" mä just kuuntelin. Ei tämä biisitynkä valitettavasti ole mistään kotoisin, ihan hirveä. Monotoninen sävellys yhdistettynä typeriin sanoituksiin, jotka ovat kuin pikkulapsen kiukuttelua. Ja vaikka kuinka olisi kehitysvammainen, ei ole arvostelun ulkopuolella jos tällaiseen kilpailuun lähtee. Todella surkea.

Myöskään live ei missään nimessä vakuuttanut yhtään. Miksi siinä oli juuri ennen näitä joku viiden minuutin haastistaukokin? Esitys oli yhtä pönötystä ja esittäjät vailla mitään karismaa. Tuntuu jotenkin tökeröltä, miten Yle ottaa kyllä kaiken mediahuomion irti ja ratsastaa sillä omaa ohjelmaansa mainostaaksen nostaen yhden artisin omalle jalustalleen. Tosi reilua...

Lueskelin huvikseni espanjalaista viisufoorumia jossa tälle ei kyllä paljon (lue: yhtään) armoa annettu. Tää sai täyden tyrmäyksen ja ihmeteltiin, miksi suomalaiset äänestävät tällaista musiikkia finaaliin ja epäiltiin syyksi säälipisteitä.

Lukittu