Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja phale »

Jvvv kirjoitti:Niin, jotkut kutsuvat sellaisia genrejä joissa laulu- ja/tai soittotaidolla ei ole väliä, huonoksi musiikiksi tai ei-musiikiksi-lainkaan. :heh:
Niin no, kieltämättä en ole itsekään rapin ylin ystävä, mutta kyllä se nyt varmaan täytyy kuitenkin musiikiksi laskea. Entäs euroviisut? Niissähän ei tarvitse kenenkään osata oikeasti soittaa? :heh: Ja vaikka laulamista itse harrastankin, niin täytyy todeta että PKN:n solisti on kyllä huomattavasti parempi tulkitsemaan heidän kappaleensa kuin itse olisin. Valitettavasti tekniikkani ei ole vielä riittävän hyvä että kykenisin laulamaan tuollaisella räkäisellä soundilla ilman että kurkkuun alkaisi sattua alta aikayksikön.
Jvvv kirjoitti:Kuuntelijalle joka ei kuuntele sanoja vaan eläytyy kokonaisvaltaiseen melodisuuteen ja viehättävään äänimaailmaan, ei tästä tekeleestä jää kuin ölinää ja raakkuvaa huutoa. Ja siitä pitäisi tykätä?
No ei tietenkään tarvitse. En minäkään pidä suurimmasta osasta tämän vuoden tyrkyistä (tylsiä autotunetettuja* radio/diskopoppeja). Mutta en myöskään väitä että ne eivät olisi musiikkia. Vastasin viestiin, jossa ainakin tulkintani mukaan väitettiin, että PKN:n kappale olisi jotenkin absoluuttisesti huonompi kuin muut kappaleet ja totesin ettei näin voi sanoa vain sen perusteella ettei kirjoittaja itse satu kappaleesta pitämään.

*Niin oliko se laulutaito siis jotenkin olennainen kriteeri? :rofl:

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kalonike »

Jvvv kirjoitti: Kuuntelijalle joka ei kuuntele sanoja vaan eläytyy kokonaisvaltaiseen melodisuuteen ja viehättävään äänimaailmaan, ei tästä tekeleestä jää kuin ölinää ja raakkuvaa huutoa. Ja siitä pitäisi tykätä?
Ei kaikkien tosiaan tarvitse tykätä, eikä se ole keneltäkään pois, jos joku toinen tykkää.

Kun kuuntelin tämän kappaleen ensimmäistä kertaa, katsomatta videota, en erityisemmin keskittynyt sanoihin (en yleensäkään niihin keskity), vaan eläydyin tämän biisin äänimaailmaan ja rytmiin, ja ne viehättivät kovasti. Nuo oikeat rokkisoittimet, elektronisista pimputuksista vapaa ja murea, massakas äänimaailma kuulosti vaan niin hyvältä ja rytmi sai jalan notkumaan. Tuli mukava, rento ja lämmin olo. Ja laulaminenkin ilahdutti, Karilla on minusta tämän kisan miellyttävin miesääni, miehekäs ja rouhea. Minulle kappale kokonaisuudessaan on endorfiiniruiske ja stressin poistaja.

Livekin oli vakuuttava, jätkät ovat karismaattisia ja läsnäolevia. Olin ennen semiä koko ajan ajatellut, että menestymisen kannalta ei ehkä ole hyvä idea lähettää tätä Wieniin, mutta nyt kun live oli noin kova ja toisaalta Satiinit olivat niin hukassa, aloin tosissani jo miettiä, että pitäisikö tämä lähettää sinne.

Minulla ei ole mitään hajua siitä, miten tämä tulisi pärjäämään viisuissa. Old school-punkkia viisuihin -ei äkkiseltään tunnu parhaimmalta menestysreseptiltä, mutta koskaan ei voi tietää mikä ihmisiä innostaa ja mikä koskettaa. Jos tulee hyvä sijoitus, mahtavaa. Jos tulee huonompi sijoitus, haittaako se:
JuliaS kirjoitti:^Hyvä, että tuot tämän pointin esiin Kuu-Kuu. Haluan entistä enemmän, että PKN voittaa. Todellakin olisi Euroopassa tarvetta tälle "raising awareness", kuten enkunkielisissä artikkeleissa asia ilmaistaan.
Samat fiilikset tuli. Kuu-kuu kirjoitti sydäntäsärkevästi kehitysvammaisten lasten oloista Bulgariassa. Jos PKN valitaan ja se jollain lailla avaisi ihmisten silmiä ja parantaisi asenteita kehitysvammaisia kohtaan, ja jopa auttaisi parantamaan heidän olojaan Euroopassa, niin minusta huonompikin sijoitus olisi todellakin sen väärtti. Jos PKN valitaan viisuihin, olen älyttömän ylpeä Suomesta.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja sziget »

kuu-kuu kirjoitti:Mitä on punk? Ota selvää. Mitä on huono punk? Vaikeampi sanoa. (--) PKN on sitä seiskaseiskapunkkia, mutta siltä puolelta, että hakevat itselleen näkyvyyttä tai jopa apua suurempia vastaan.
Islannin kukkahattusetien moraalisaarnasta PKN tosiaan eroaa. Pollapönk jeesusteli ja puhui ylhäältä alaspäin. Toisaalta sekin nousee kritiikin yläpuolelle, jos punkin huonoudesta ei voi sanoa mitään.
ta1ja kirjoitti:Toisaalta itse sitten kuittaat kritiikkini, niinkuin viisukritiikki usein kuitataan, yleistyksellä erittelemättömästä ylenkatseesta, viisuvastaisuudella siis. Minä sentään erittelin vähän miltä suunnalta itse koen, että vikaa löytyy.
Niin, minusta kun viisuballadit eivät ole "suurimmaksi osaksi" sitä eikä tätä, vaan variaatiota on paljon. Ruotsin itkuballadissa ulvottiin eron tuskaa, Espanjan Disney-balladissa elämä oli ihanaa, ja Azerbaidžanin toivoballadi luokiteltiin joulukuun kalenterileikissä jazzahtavaksi. Samaa oli lähinnä se, että laulajat osasivat laulaa.
ta1ja kirjoitti:No, minä koen PKN:n aidoksi. Minusta sinä itse määrittelet aitouden nyt ahtaaksi ja suhtaudut siihen kyynisesti, et itse irroita sitä siitä tyylilähtöisestä käytöstä, joka sitä banalisoi ja kaventaa.
En ole kyyninen. Sinähän se nostit jalustalle vilpittömän, naiivin ja yksinkertaisen. Itse oletan, että useimmat, kenties kaikki ehdokkaat tekevät omaa musiikkiaan vilpittömästi. Media sitten julistaa, että nyt PKN tai kuka milloinkin on Vuoden Virallinen Aito. Erottavaksi kriteeriksi aitoudesta ei silti ole, koska jokainen kokee oman suosikkinsa aidoksi. Pahoittelen, jos minun suosikkini ei ole Vuoden Virallinen Aito.
JuliaS kirjoitti:Mitä tulee huonoussyytöksiin. Sen perusteella, mitä olen ei-viisufanien kommentteja lukenut: Tätä ei näytetä pitävän punkiksi ollenkaan huonona, vaan ihan asiallisena old school -punkkina hyvällä äänellä vedettynä.
Jos se ei ole huono, olisiko PKN:n viisumenestys toistettavissa? Hirviömaskit olivat Lordin oma juttu, mutta hard rockilla voisi varmaan menestyä toistekin, jos biisi on hyvä ja viisuihin sopiva.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Täällä on spekuloitu lauantain outoa esiintymisjärjestystä. Ensin oli kolme esitystä putkeen, sitten kaksi ja sitten pitkä tauko ennen PKN:ää. Mitään logiikkaahan tuossa ei ole ja tämäkin on laskettu yhdeksi Ylen suosimisyritykseksi. Aloin miettiä, olisiko mahdollista, että tämä poppoo tarvitsee yksinkertaisesti enemmän aikaa lavalle asettumiseen? "Oikeissa" euroviisuissa tuskin tällaiset spessujärjestelyt on sallittuja. No, lauantainahan se sitten selviää, että onko ennen viimeistä esitystä taas erikoispitkä tauko.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

sziget kirjoitti: Sinähän se nostit jalustalle vilpittömän, naiivin ja yksinkertaisen.
Miten niin nostin. Esitin kysmyksen, että ovatko muut huomanneet, että vilpitön, naiivi ja yksikertainen on minun havaintojeni perusteella ainoita tapoja kapinoida tämänhetkisessä kulttuurikentässä - jossa perinteiset shokkiarvot on jo käytetty, tämän olisin voinut lisätä. Se ei ole jalustalle nostamista, se on havainto ja kysymys, joka koski kapinan mahdollisuutta. Minua olisi aidosti (kielletty termi) kiinnostanut mitä muita kapinan muotoja esimerkiksi sinä olet havainnut?
sziget kirjoitti:Media sitten julistaa, että nyt PKN tai kuka milloinkin on Vuoden Virallinen Aito. Erottavaksi kriteeriksi aitoudesta ei silti ole, koska jokainen kokee oman suosikkinsa aidoksi. Pahoittelen, jos minun suosikkini ei ole Vuoden Virallinen Aito.
Tähänkin vastasin jo edellisessä kommentissa sinulle kun pohdin aitouden ja "aitouden" tyylipiirteenä eroa. Totesin jo kertaalleen, mutta toistan vielä: en ole esittänyt, että PKN on absoluuttisesti aito, vaan minä koen sen aidoksi ja jotain toista en. En voi sille mitään että printtimediassa toimitatjat ilmaisevat samanlaisia kokemuksia. En myöskään kyseenalaista sinun aitouden kokemuksiasi jonkun toisen kohdalla, vaikka itse kokisin toisin ja sen toteaisin. Ei näissä asioissa ole absoluuttista oikeaa ja väärää, vaan mielipiteitä, keskustelu - dialogi, jossa todellisuutta tarkastellaan.
sziget kirjoitti:Jos se ei ole huono, olisiko PKN:n viisumenestys toistettavissa? Hirviömaskit olivat Lordin oma juttu, mutta hard rockilla voisi varmaan menestyä toistekin, jos biisi on hyvä ja viisuihin sopiva.

Musiikki, kuten kaikki taide, eroaa tieteellisestä totuudesta monin tavoin. Taiteen arvolle ei voi asettaa objektiivisia kriteerejä. Siihen ei myöskään päde tieteellisen testin toistettavuuden vaatimus, vaikka sitä kieltämättä on yritetty korkeataiteiden taidefilosofiassa taiteen kriteeriksi tarjota - mutta nykyppäivänä tämä käsitys on niinikään nykytaidefilosofiassa vuosikymmenten ajan todettu rajoittuneeksi ja taidetta typistäväksi. Ikuisen ja ajattoman lisäksi taide toimii myös hetkellisenä ja toistamattomana elävänänä tilanteena - tähän perustuu koko elävien taiteiden magiikka. Esittämällä toistettavuuden vaatimuksen väität, että tulkinnalla ei ole mitään arvoa. Populaarikulttuurisessa kontekstissa väität lisäksi, että artistiudella, artistin olemuksella ei ole, eikä ilmeisesti saa olla, mitään merkitystä. Taide ei kuitenkaan ole yhteisönsä ulkopuolinen eristynyt entiteetti, vaan aina suhteessa aikaan, paikkaan ja siihen yhteisöön jossa tekijä teoksensa tekee. Musiikki ei ole merkintöjä paperilla, vaan ääniä, jotka muusikko synnyttää ja joihin yleisö reagoi. Teos ei koskaan toistu samanlaisena, vaan jokaisen soittajan jälki, tapa soittaa nuotti on erilainen. Laulujen kohdalla instrumenttina on laulajan koko keho ja olemus.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Jvvv kirjoitti:phale kirjoitti:
PKN:n nerokkuus on juuri siinä, että he ovat valinneet genren, jossa soitto- ja laulutaito ei ole pääasiassa, vaan vähemmänkin täydellisellä suorituksella pärjää mainiosti.

Niin, jotkut kutsuvat sellaisia genrejä joissa laulu- ja/tai soittotaidolla ei ole väliä, huonoksi musiikiksi tai ei-musiikiksi-lainkaan.

Niin kutsuvat, mutta sivuuttavat silloin kokonaan sen, että sen taidon lisksi, jolle taidon arvo on vakiintunut, so on formaali soitto- ja laulutaito, populaarimusiikin ja etenkin rockin piirissä on taitoa, jolle ei ole muodollisia kriteerejä. Kyse on juuri siitä, jota kuvataan sanoilla karisma, uskottavuus ja asenne. Formaalien esteettisten kriteerien kannattajat tyrmäävät nämä epämääräiseksi pullisteluksi, ulkomusiikillisuuden tihentymäksi. Vaikka tässä tyrmäyksessä on osuvaakin kritiikkiä - "karisma", "uskottavuus" ja "asenne" ovat saaneet myös ulkokohtaisia tyylikriteerejä, ulkoisia sisäistämättömiä "merkkejä", jotka toimivat tunnisteina - jäljeljelle silti jää se, että toiset onnistuvat vakuuttamaan kuulijansa ja vaikuttamaan kuulijoihinsa peremmin kuin toiset. Heillä on taitoa, jonka sanallistaminen tai määrittely ei onnistu, joka pakenee käsitteellistämistä, mutta taitoa se silti on, ja musiikin esittäjä kohdalla kyse on musiikaalisesta taidosta.

On esimerkiksi varmaankin helppo todeta, että Toni Wirtasen laulutaito ei riitä oopperan esittämiseen, tämän toteamiseksi on valmiita muodollisia kriteerejä. Mutta viimeisimmässä Vain Elämäässä katsojat päästettiin hyvin lähelle kokemaan, kuinka Paula Koivuneimen iskelmästä Sata kesää syntyy rokkibiisi kun esittäjä lataa itsensä esitykseen, josta välittyy uskottava asenne ja karisma. Vastaavasti viime vuoden Tähdet Tähdissä oopperalaulaja Laura Pyrrö epäonnistui Black Sabbathin Paranoidin kanssa, vaikka Ozzy Osbourne on kaikkea muuta kuin valmiiden muodollisten kriteereiden mukaan taidokas laulaja. Mielestäni esimerkit kertovat taidosta ja sen puutteesta. Aivan samana tapaan kuin oopperalaulu vaatii taitoa, jota punkkarilla ei (välttämättä) ole.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Wadde kirjoitti: Aloin miettiä, olisiko mahdollista, että tämä poppoo tarvitsee yksinkertaisesti enemmän aikaa lavalle asettumiseen? "Oikeissa" euroviisuissa tuskin tällaiset spessujärjestelyt on sallittuja. No, lauantainahan se sitten selviää, että onko ennen viimeistä esitystä taas erikoispitkä tauko.
Mä muuten mietin kanssa jotain tuonsuuntaista silloin lähetyksen aikana.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^paikallaolleethan voisivat kertoa mitä siellä tapahtui?
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tauko ennen PKN:ää oli ihan outo, koska sinne ei viety mitään muuta kuin Tonin rummut valmiiksi. :eiei: Esimerkiksi Pihkalla ja Myrskyllä tai Hans on the Bassilla oli paljon enemmän kamaa lavalla, ja ihan helposti saivat kaiken valmiiksi insertin aikana. Kurikat olivat myös ihan valmiina pönöttämässä lavalla jo noin minuuttia ennen koko liven alkamista. En usko siis, että mistään tuollaisesta on kyse.
Meow cat, please meow back.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Ok, kiitos infosta. Mä kyllä oon silti sitä mieltä, ettei sen tarvitse olla suosimista. Voi olla muuten vaan vähän heikko dramaturginen ratkaisu. Enkä usko myöskään, että PKN siitä hyötyi, lähinnähän se läsäytti tunnelmaa. Katsotaan, onko sama meininki seuraavissa semeissä. Jos ei ole, voi tietenkin olla kyse palautteen kuuntelemisesta.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Toki Kurikka oli ainoa koko semissä, joka käytti tuulikonetta, joten ehkä sitä haluttiin testata välilöpinöiden aikana. Se raahattiin siihen lavan viereen juuri ennen löpinöiden alkua. :joojoo: Voi olla, että sen virittämisessä myös meni aikaa, mutta en nyt millään jaksa uskoa, että mitään viittä minuuttia. :heh:

Olenko muuten ainoa, joka nauraa tuolle "En saa edes tehdä mun kavereita" livevedossa? :hihi:
Meow cat, please meow back.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Jos jotakuta kiinnostaa, tässä kuvassa kehitysvammaisten kohtelun taustaa Suomesta. Nimpparitkin mainitaan. Artikkelissa lisää.

"Moni asia on kuitenkin yhä rempallaan. Kehitysvammaliiton viestintäpäällikön Anneli Puhakan mielestä nykyajassa näkyy esimerkiksi nimby-ilmiö. Kaikkialla ei haluta kehitysvammaisia naapuriin. Suomi ei myöskään ole saanut ratifioitua YK:n vammaisten ihmisoikeussopimusta vuodelta 2006."
http://yle.fi/uutiset/kehitysvammaisten ... ta/7789661
kehitysvammaisten_asema pieni.jpg
kehitysvammaisten_asema pieni.jpg (64.54 KiB) Katsottu 1751 kertaa
Like a monument to all the time we spent

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Wadde kirjoitti:"Oikeissa" euroviisuissa tuskin tällaiset spessujärjestelyt on sallittuja. No, lauantainahan se sitten selviää, että onko ennen viimeistä esitystä taas erikoispitkä tauko.
Onhan noita tosin ollut esityksiä, joille on vaan annettu mainoskatkon jälkeinen paikka esiintyä, ennen kai sitä mainoskatkoa voitiin siirrellä, nykyäänhän tuottajat päättävät mitä mihinkin menee. Ainakin Dima Bilanin kohdalla oli kaikkea järjestelyjä, eikä ne silti ehtineet roudata kaikkea sinne ajoissa katkon aikana ja harjoituksissa nähdyt tikapuut ainakin jäivät lopulta pois.
Hello Hi!

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

PKN tänään mukana Ajankohtaisen Kakkosen kehitysvammais-illassa. http://yle.fi/uutiset/kehitysvammaiset_ ... sa/7791719

Avatar
1sapappa P1ngv11n1
Siemailija
Siemailija
Viestit: 168
Liittynyt: 30 Joulu 2014, 18:34

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja 1sapappa P1ngv11n1 »

Jostain syystä annoin kolmosen, hiiri osui varmaan vahingossa.

[Edit: Vaihoin ykköseen]
Viimeksi muokannut 1sapappa P1ngv11n1, 24 Elo 2015, 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Axell
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2400
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 09:55
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Axell »

1sapappa P1ngv11n1 kirjoitti:Jostain syystä annoin kolmosen, hiiri osui varmaan vahingossa; hirvee biisi
:supati: Sitä voi vielä muuttaa tässä äänestyksessä

Avatar
Geronimo
Maistelija
Maistelija
Viestit: 34
Liittynyt: 22 Tammi 2015, 12:55

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Geronimo »

-Axel- kirjoitti:
1sapappa P1ngv11n1 kirjoitti:Jostain syystä annoin kolmosen, hiiri osui varmaan vahingossa; hirvee biisi
:supati: Sitä voi vielä muuttaa tässä äänestyksessä
Ja sitten syytetään takinkäännöstä :draamaa:

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Mietin tässä yhtä asiaa. Monet viisufanithan eivät kannata PKN:ää. Mutta kun seuraa uutisointia Suomessa ja ulkomailla niin on vesiselvää, että viisuedustajana PKN:n näkyvyysarvo olisi aivan jäätävä. Nytkin jo näyttää melkein siltä, että PKN kerää huomiota Euroviisuille, eikä päinvastoin.

Niin eikö se lohduttaisi, jos PKN lähtee?
Like a monument to all the time we spent

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Ajankohtaisen kakkosen teemaillassa, kehitysvammais-illassa soittivat pari biisiä, aivan lopuksi tämän euroviisujen voittobiisin. Koko paikalle kutsuttu väki pogoili ja hyppi, juontajat mukaan lukien ja kuului myös huutoja: U-M-K, U-M-K

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jufo »

kuu-kuu kirjoitti:Ajankohtaisen kakkosen teemaillassa, kehitysvammais-illassa soittivat pari biisiä, aivan lopuksi tämän euroviisujen voittobiisin. Koko paikalle kutsuttu väki pogoili ja hyppi, juontajat mukaan lukien ja kuului myös huutoja: U-M-K, U-M-K
Kari lauloi: En saa juoda karkkia, en syödä limua :mrgreen:

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Katinka »

On kyllä jäätävä tuo yhden tähden palkki täällä kuppilassa! Jos tämä voittaa, onkohan millään voittajalla ikinä ollut näin suuri epäsuosio kuppilassa? :heh:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Katinka kirjoitti:On kyllä jäätävä tuo yhden tähden palkki täällä kuppilassa! Jos tämä voittaa, onkohan millään voittajalla ikinä ollut näin suuri epäsuosio kuppilassa? :heh:
:heh: Eläkeläisten oli miltei yhteneväinen. Muutama ykkönen enemmän. Sekin oli erilainen ehdokas, mutta joo sitä ei kyllä valittu. Jotenkin tuntuu myös että PKN:n valintakin on vähemmän kuin fifty-sixty mahdollisuudet, kaikesta PKN:n suosiosta, lauantaisesta tai eilisiltanakin näkyneestä hyvästä tahdosta, ryhmähaleista ym. huolimatta. On puhuttu paljoon siitä että PKN on suosittu vain koska kehitysvammaisia, mutta jos erot pieniä saattaa yhtä hyvin jäädä valitsematta vain koska kehitysvammaisia.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Viisufani89
Siemailija
Siemailija
Viestit: 186
Liittynyt: 07 Kesä 2012, 03:29

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Viisufani89 »

Minua harmittaa, kun äijistä todella näkee että ovat aidosti ja täysillä mukana, mutta..

1,5min on vain liian vähän saamaan biisistä mitään tarttumapintaa, tälläistä biisiä on todella vaikea fiilistellä mukana. Tässä ei itse biisissä jää MITÄÄN mieleen, no okei ehkä tuo Aina mun pitää hokema jää, siinä se.

Onko UMK oikea skaba PKN:lle? -On

Ansaitsevatko he voittaa UMK:n? -Kyllä

Pitäisikö heidät lähettää euroviisuihin? - Ei

Avatar
Kodiac
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 451
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 13:27

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Kodiac »

JuliaS kirjoitti:Mietin tässä yhtä asiaa. Monet viisufanithan eivät kannata PKN:ää. Mutta kun seuraa uutisointia Suomessa ja ulkomailla niin on vesiselvää, että viisuedustajana PKN:n näkyvyysarvo olisi aivan jäätävä. Nytkin jo näyttää melkein siltä, että PKN kerää huomiota Euroviisuille, eikä päinvastoin.

Niin eikö se lohduttaisi, jos PKN lähtee?
Näinhän se olisi, että kehitysvammaisten asiat saisivat näkyvyyttä. Joka on luonnollisesti hyvä asia. Itse kilpailussa PKN:lllä ei sitten olisi mitään jakoa, siitä pitävät kyllä raadit huolen. Näen kyllä ongelmallisena sen, että minusta Euroviisut ovat jonkin sortin kilpailu. Minusta on outoa lähettää kilpailuun sellainen osallistuja, joka lähetettäisiin (pääasiassa) hyväntekeväisyyssyistä. Nyt julkisuutta PKN:lle on jo tullut, ihan Euroopan laajuisestikin. Tulisiko sitten itse viisuissa juuri enempää? Saattaa olla, että vaikkapa Australian delegaation seuraaminen olisi julkisista tiedotusvälineistä mielenkiintoisempaa, kuin PKN:n touhujen seurailu. Epäilemättä PKN pääsisi viisujen "hassut jutut"-listalle, pidemmäksikin aikaa.

Toisaalta sitten voi miettiä sitä, että onko reilua että kilpailun voittaa pääasiassa ulkomusiikillisin arvoin. Asia on näin, vaikka täällä kuinka jotkut yrittävät asiaa vääntää toiseksi. Eli kun kumarrat johonkin suuntaan, niin pyllistät toiseen.

Mielenkiintoista on kyllä seurailla, mihin touhu johtaa :).

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Äänestiväthän raadit mummojakin. :joojoo:

Mutta sitä haluaisin korostaa, että monet tykkää ihan oikeasti tosta biisistä, mun lähipiirissä ainakin. Tietenkään minkään artistin tuotantoa ei voi erottaa artistin persoonasta.
Viimeksi muokannut JuliaS, 11 Helmi 2015, 13:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Eilen Ylen kehitysvamma-illassa PKN esitti kaksi kappaletta.
Vaikutti vähän siltä, että bändi ei ollut ihan parhaimmassa vedossa. Eihän sitä aina kukaan tietenkään ole.
Euroviisuissa on vaan aika tiivis tahti, mitä olen ymmärtänyt ja vedon pitää olla aina kohdillaan ja jaksaa pitää.
Asettaakohan tämä pojille miten suuren haasteen, jos tulevat valituksi edustamaan. Toisaalta onhan heillä keikkailukokemusta.



Tykkään kyllä tästä bändistä. Musiikista tulee mieleen 80-luvun alkupuolen ajat. Sanoituksetkin ovat tosi osuvia ja niillä on ilmeisesti todellisuuspohjaa.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Kodiac kirjoitti:Toisaalta sitten voi miettiä sitä, että onko reilua että kilpailun voittaa pääasiassa ulkomusiikillisin arvoin. Asia on näin, vaikka täällä kuinka jotkut yrittävät asiaa vääntää toiseksi.
Siis. Oikeasti. Nyt. Kuinka kauan jaksatte tätä alentuvaa mantraa jankuttaa. Sinä, tai kukaan muukaan, ei voi määritellä minunkaan pitämisieni lähteitä tai motiiveja, vain koska itse et ymmärrä. Älä tee sitä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Kodiac
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 451
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 13:27

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Kodiac »

ta1ja kirjoitti:
Kodiac kirjoitti:Toisaalta sitten voi miettiä sitä, että onko reilua että kilpailun voittaa pääasiassa ulkomusiikillisin arvoin. Asia on näin, vaikka täällä kuinka jotkut yrittävät asiaa vääntää toiseksi.
Siis. Oikeasti. Nyt. Kuinka kauan jaksatte tätä alentuvaa mantraa jankuttaa. Sinä, tai kukaan muukaan, ei voi määritellä minunkaan pitämisieni lähteitä tai motiiveja, vain koska itse et ymmärrä. Älä tee sitä.
Sama toki toisinkin päin ;). Mutta tästä on täällä väännetty tosiaan sen verran, että toiston tarvetta ei liene olemassa.

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

ta1ja kirjoitti:
Kodiac kirjoitti:Toisaalta sitten voi miettiä sitä, että onko reilua että kilpailun voittaa pääasiassa ulkomusiikillisin arvoin. Asia on näin, vaikka täällä kuinka jotkut yrittävät asiaa vääntää toiseksi.
Siis. Oikeasti. Nyt. Kuinka kauan jaksatte tätä alentuvaa mantraa jankuttaa.
Ja kuinka kauan sinä jaksat jankuttaa täällä lähestulkoon jokaiseen vähänkin arvostelevaan kommenttiin, etkä vaan hyväksyä ettei kaikki todellakaan pidä tästä biisistä/yhtyeestä/teemasta? Tästä topicista on tullut kyllä varsinainen talja-show.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Hurrican kirjoitti:Ja kuinka kauan sinä jaksat jankuttaa täällä lähestulkoon jokaiseen vähänkin arvostelevaan kommenttiin, etkä vaan hyväksyä ettei kaikki todellakaan pidä tästä biisistä/yhtyeestä/teemasta? Tästä topicista on tullut kyllä varsinainen talja-show.
:heh: - Huomaan itsekin kieltämättä olevani oikein innoissani vain tästä ehdokkaasta ja se inspiroi minua kovasti keskutselemaan musiikin olemuksesta, naputtelemaan kilometrianalyyseja suunnalta jos toiselta, mielelläni niiden kanssa, jotka sellaiseen keskusteluun provoistuvat, puolesta tai vastaan. Olen pahoillani, jos se häiritsee tuota PKN:n kritisointia PKN:n ketjussa. - Puolustukseksi kuitenkin: mielestäni ole puuttunut kuin vain niihin väitteisiin, joissa epäillään lähtökohtaisesti tykkäämisen aitoutta - ja sitä kautta PKN:n kannatuksen oikeutusta. En muistaakseni ole kommentoinut sinunkaan kritiikkiäsi yhtään millään lailla.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Lukittu