Väärä laulu voitti!

Euroviisut 2015 Wienissä
Leiska
Maistelija
Maistelija
Viestit: 29
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 12:14

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Leiska »

Arvostan että tekevät mitä rakastavat, ja onnea voiton johdosta.

Mutta silti tämä on mahdollisesti Suomen huonoin viisu ikinä .
Kovatasoisin finaali mielestäni (eri mieltä olevat saavat valittaa rauhassa)
mitä suomella on ollut koskaan, ja huonoin biisi voittaa.
Minkä tahansa muista olisin mielelläni lähettänyt Wieniin paitsi tämän.

Lehdissä koko kuukauden ajan jopa propagandan oloisesti mainostettu ja tungettu mielipiteitä ihmisten kurkkuun, siitä kuinka tämä on hyvin uniikki ja hieno esitys koska ovat kehitysvammaisia ns. mielipiteiden luomista ihmisten päähän.
Ei ihme että venäläiset diggaavat tästä. (*klassinen vitsi-rummutus*)

Mieluummin olisin lähettänyt vaikka marco bjuströmin tanssimaan tiputanssia kultaisissa trikoissa, kuin tämän biisin.
Kojon "nuku pommiin" on mestariteos verrattuna tähän.

:jumankauta: :hak:
"Close your eyes pretend it's just the two of us again."
"Make believe this moment's here to stay."

Johnny logan - "Hold me now" - 1987

Avatar
kasari
Siemailija
Siemailija
Viestit: 189
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 17:00

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kasari »

Toivon tälle sonnalle vain kaikkea huonoa. Eipähän tarvii Suomen puolesta jännittää.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Happy »

sheep kirjoitti: Joojoo ihan varmasti. Kahdeksan prosenttiyksikön kaulahan onkin ihan valtaisa.
11,1% tarkalleen ottaen, ja kyllä tollainen ero toiseksi tulleeseen on valtaisin iso kun ottaa huomioon että 9 kappaletta oli yhteensä mukana :joojoo:
Ymmärtäisin superfinaalista ruikuttamisen jos äänestyseroa noilla olisi ollut parin prosentin luokkaa, mut noin ison eron jälkeen ei auta jossittelemaan
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

sammyboy kirjoitti:Oli tää miljoonasti parempi kuin joku onneton Opera Skaala. Vihdoinkin Suomelta lähtee Wieniin kunnon biisi eikä mitään aaahahahahahahahah ulinaa.
Väärä ketju :tosion:

Jotta ei mene ihan OT:ksi, niin kyllä minusta Opera Skaala silti olisi ollut parempi valinta. Mutta eipä tästä aiheesta muuta täällä.
Rise, angel, shine, love!

figure8
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 458
Liittynyt: 08 Joulu 2012, 18:40

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja figure8 »

ESC Addict 98 kirjoitti:Surettaa Essin ja Satinin poikien puolesta. Me kaikki emme voi syntyä kehitysvammaisina ja saada sympatiaääniä :niinpa:
Pliis sano, ettet ole tosissasi :shock:

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4244
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

figure8 kirjoitti:
ESC Addict 98 kirjoitti:Surettaa Essin ja Satinin poikien puolesta. Me kaikki emme voi syntyä kehitysvammaisina ja saada sympatiaääniä :niinpa:
Pliis sano, ettet ole tosissasi :shock:
En ehkä ihan tosissani. Aiheesta on keskusteltu jo tarpeeksi enkä ole innokas jatkamaan sitä. Sovitaan että viestini pääpaino on ensimmäisellä lauseella :joojoo:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Viisuguru
Siemailija
Siemailija
Viestit: 167
Liittynyt: 05 Tammi 2014, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Viisuguru »

Luulen, että kun tätä äänestettiin ajateltiin että tullaan voittamaan viisut koska "me ollaan suvaitsevaisia".
Uskon silti, että ollaan taas finaalissa sijalla 26 ( brittejä ennen :heh: ) jos sinne asti edes päästää.
Huonoin viisubiisistä Suomelta moniin vuosiin!

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11302
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

En ole vieläkään uskaltautunut lukemaan kansainvälisiä viisufoorumeita... :lohduton:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11302
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

.
Viimeksi muokannut Teräsbekoni, 02 Maalis 2015, 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1923
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Terasbekoni kirjoitti:En ole vieläkään uskaltautunut lukemaan kansainvälisiä viisufoorumeita... :lohduton:
Euroviisujen virallisella Facebook sivuilla ulkomaalaiset haukkuu ja suomalaiset puolustelee..

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Mä olen niin pettynyt. Hirvein biisi ikinä Euroviisuista. Mua oikeesti hävettää olla suomalainen.

:suomi:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
kasari
Siemailija
Siemailija
Viestit: 189
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 17:00

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja kasari »

Tätä sontaa ei tarvitse puolustella kellekään. PKN:n paikla on semin vika ja paska niskaan. Minulta ei sympatiaa heru. Väärä foorumi.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11302
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

^^No hyi mitä rasisteja!!1 Mutta onneksi me supersuvaitsevaiset suomalaiset vielä pelastetaan tämä planeetta.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
kasari
Siemailija
Siemailija
Viestit: 189
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 17:00

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja kasari »

kasari kirjoitti:Tätä sontaa ei tarvitse puolustella kellekään. PKN:n paikka on semin vika ja paska niskaan. Minulta ei sympatiaa heru. Väärä foorumi.

ESC-fani
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 526
Liittynyt: 07 Elo 2010, 00:05
Paikkakunta: Tampere

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja ESC-fani »

Kas, viestini ei tullut läpi klo 23 aikoihin, joten pistetään tallessa ollut viesti uudestaan:

Ei helekutin helekutti. Kaikista UMK:n artisteista surkein valittiin Suomen edustajaksi. Ei tässä ole mitään järkeä... noh, Suomen kansa on tyhmä, ainakin on selvää ettei Suomi pääse Itävallassa finaaliin. Turha edes haaveilla siitä. Tähän kommenttiin saa sitten vapaasti viitata sen jälkeen, kun Suomen semifinaali on ohi. Ajattelin etukäteen, että jos tämä tai Shava valitaan, niin en tule katsomaan Suomen semifinaalia ollenkaan. Kuitenkin, joukossa on sen verran hyviäkin kappaleita, että jätän vain Suomen välistä. Siis ei *******!!
I was in Kyiv 2017

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 336
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Jadine »

Kyllä pääsi itku, kun tulokset tulivat. :parku: Minulla oli vain yksi toive. Mitä tahansa muuta olisin voinut lähettää, mutta ei PKN:ää, kun se biisi nyt on aivan karmea. Eihän tämä nyt tietysti yllätyksenä tullut, mutta elättelin viimeiseen asti toivoa, että joku muu kuitenkin voittaisi, kuten kävi Eläkeläisten kanssakin (näin jälkikäteen tosin Eläkeläistenkin biisi tuntuu suorastaan musiikilliselta mestariteokselta PKN:n biisiin verrattuna...). :eiei:

Eniten ärsyttää se, että monet ihan oikeasti kuvittelevat, että Viisuissa pärjää nimenomaan mahdollisimman erikoisella esityksellä tai esiintyjällä biisistä riippumatta. Olen lukenut ihan liian monta kommenttia, joissa harhaisesti luullaan, että PKN tekee lordit ja voittaa koko homman tai vähintään pärjää todella hyvin. Minä en näe Suomelle mitään mahdollisuuksia päästä edes finaaliin, ja se on harmi, koska sitä pidän itse aina tavoitteena. Tai no voisin hyväksyä biisin, jolla ei olisi mahdollisuuksia finaaliin, jos noin muuten olisin tyytyväinen biisiin, mutta kun tämä on oikeasti ihan karmea. Yleensä olen viisuedustajan valinnan jälkeen jonkin aikaa pettynyt, jos suosikkiani ei valita, mutta pääsen pettymyksestä yli Viisuihin mennessä ja kannatan Suomea täysillä. Tätä en voi oikeasti kannatta tippaakaan, koska tämä on ihan kamala.

Surettaa myös niiden parempien biisien puolesta, joita ei valittu. Suomella olisi kuitenkin ollut monta hyvää vaihtoehtoa tänä vuonna, niin oliko pakko valita se ainut karmean huono. :lohduton:

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Tsemppiä vaan pojille koitokseen. Itseäni ei edes haittaa, jos tällä kappaleella jäädään semifinaaliin. Yksi tähti ja puntarin viimeiseksi.

Viisuguru
Siemailija
Siemailija
Viestit: 167
Liittynyt: 05 Tammi 2014, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Viisuguru »

Pitäis varmaan lopettaa viisukarsintijen kattominen, kun niistä tulee aina vaan paha mieli.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Oon kyllä todella pettynyt. Toivoin niin paljon, että tää ei missään nimessä voittaisi. Lähes varmastihan tällä semifinaaliin tullaan jäämään ja sielläkin jumbosijalle. Eipä paljon edes kiinnosta seurata bändin matkaa viisuissa.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Axell
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2400
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 09:55
Viesti:

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Axell »

yksi tähi tälle ja puntari jumboksi luultavasti ikuisiksi ajoiksi. Onnea heille kuitenkin Wieniin. Ei tätä nyt sen enempää tässä pettymyksen ja järkytyksen tuntemuksissa osaa analysoida. :eiei:

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Kävi kuten tiedossa oli jo siitä lähtien kun artistit julkistettiin mutta minkäs sille mahtaa. Täytyy koittaa ottaa koko juttu vaan huumorilla vaikka onhan se vähän vaikeaa kun hyviä biisejä meni nyt ihan hukkaan.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2673
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja inomu »

Pertti Kurikan Nimipäiville kaikki tuki ja hyvä meno, mutta tää kappale on väärässä kisassa. Mulla ei ole mitään punkkia vastaan, Sex Pistols ja The Clash on mahtavia, mutta en mä sitä viisuissa halua kuunnella.

Huomasin, että Facebookissa Euroviisujen virallisessa postauksessa kaikki ulkomaalaiset haukkuu esitystä ja ainoat positiiviset kommentit on suomalaisilta. Mutta ei se silti menestyksestä kerro. Kohta Buzzfeed julkaisee hehkutusartikkelin PKN:stä ja sen jälkeen ei-viisufanit äänestää tän finaaliin. Näin olen ennustanut. :juhaukki:

Satin Circuksella olis ollut top 5 jopa mahdollinen.
Dancing to electropop like a robot from 1984

Kurvin
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 58
Liittynyt: 27 Huhti 2014, 14:02

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Kurvin »

Ihan oikeassa ovat nuo ulkomaalaiset haukkujat. Ennen kun joku keksii tulla äpisemään, niin mulla ei ole mitään vammaisia vastaan, ihmisiä ne on siinä missä muutkin, mutta tässä haiskahtaa tuo hyväksikäyttö (jos se nyt on oikea sana tähän), mitä tässä joku muukin totesi. Varmasti osa äänestäjistä aidosti pitää biisistä, mutta voin laittaa pääni pantiksi, että jos kyseisen biisin olisi vetänyt joku random autokauppias, niin se olisi naurettu suohon. Nyt suomalaisilla oli vissiinkin joku kiima päästä näyttämään, että kuinka suvaitsevaista porukkaa me täällä ollaan, mutta kun biisi on noin surkea, niin aika läpinäkyvää tämä meininki on. Ulkomaalaiset näkevät, ettei tässä ole biisiä äänestetty, meidän kansa ei näytä tätä tajuavan tässä suvaitsevaisuushysteriassa.

Harmi, itse en pysty näitä jamppoja kannattamaan viisuissa. On vaan niin kertakaikkisen heikko kipale, että ei tuota viitsi edes kuunnella.

argous
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 5
Liittynyt: 15 Helmi 2015, 12:58

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja argous »

Tämän valitseminen voittajaksi osoittaa sen, että UMK on kilpailuna turha, sillä se ei ole laulukilpailu vaan jotain muuta. Ensi vuonna superfinaali ja vaikka tuomarit takaisin, että tällaisilta fiaskoilta jatkossa vältytään.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

En edes tiedä mitä sanoa. :eiei: :eiei:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Voi kilin kakka etten paremmin sano. Ihan hirveä valinta Suomi! No, eipä tarvitse tänä(kään) vuonna kokea itseään suomalaiseksi. :jupinaa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2315
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja jamira »

Itsenikin käy jätkiä vähän sääliksi. He varmasti ajattelevat, että Suomi äänesti heidät musiikillisten ansioidensa takia finaaliin. Vaikka kyseessä on kannanotto suvaitsevaisuuden puolesta eikä varmasti olisi juuri kukaan äänestänyt biisiä jos esittäjinä olisi ollut toiset henkilöt.

Keckman
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Helmi 2015, 04:15

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Keckman »

Tämä voitto on osoitus syrjinnästä terveitä ihmisiä kohtaan.

aurora34
Maistelija
Maistelija
Viestit: 44
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 12:59

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja aurora34 »

Tietääpähän ainakin sen, ettei mitään asiaa finaaliin. Suomen ehdottomasti huonoin viisu ikinä. Pohjanoteeraus. :eiei:

drowned
Maistelija
Maistelija
Viestit: 33
Liittynyt: 26 Maalis 2012, 18:23

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja drowned »

inomu kirjoitti: Mutta ei se silti menestyksestä kerro. Kohta Buzzfeed julkaisee hehkutusartikkelin PKN:stä ja sen jälkeen ei-viisufanit äänestää tän finaaliin. Näin olen ennustanut. :juhaukki:
Mediahuomiota tämä varmasti saa (nythän jo mm. Guardian ja The Independent kirjoittanut heistä), mutta mitenköhän pojat kestävät tämän mediamyllytyksen? :eiei:

edit: ja onhan tämän jo myös Buzzfeed tosiaan noteerannut: http://www.buzzfeed.com/patricksmith/th ... wants-to-w

Lukittu