Väärä laulu voitti!

Euroviisut 2015 Wienissä
Avatar
sommar14
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 244
Liittynyt: 02 Kesä 2014, 20:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja sommar14 »

En etukäteen hetkeäkään uskonut PKN:n voittoon, uskoin että suomalaiset loppupeleissä kuitenkin äänestäisivät Parasta Biisiä, mutta miten väärässä olinkaan... Pettymys on suuri. :lohduton: Jäi niin loistavat biisit rannalle ruikuttamaan. :'( :'( Onpahan eka kerta minulle euroviisuissa, kun saan keskittyä muiden maiden kannustamiseen. Se tuo tietysti ihan uuden ulottuvuuden tähän viisuiluun, mutta samalla jää niin iso osa viisuhuumasta puuttumaan, kun ei pysty täysillä oman maansa edustajaa kannustamaan. Lamaantunut ja surullinen fiilis on tässä nyt päällimmäisenä...

Sitruunasorbetti
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 207
Liittynyt: 04 Tammi 2013, 17:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Sitruunasorbetti »

Ja pöh. :kups:

Okei, lähden nyt siitä, ettei tämä Aina mun pitää ollut oikeastaan inhokkini tämän vuoden UMK:sta sillä Heidi Pakarisen Bon Voyage sille paikalle joutaa. Kuitenkin olisin mielummin lähettänyt Wieniin sen minun korville hirveän teoksen tämän sijasta. Kun tulokset julkistettiin niin en oikeastaan ollut kettuuntunut enkä myöskään itkun partaalla, vaan olin enemmänkin järkyttynyt ja pettynyt bändin puolesta.

Katselin myös Youtubesta Eurovision 2015 Top20 videoita ja kaikissa jotka katsoin niin olihan tietenkin viimeisellä sijalla .. tiedätte kyllä. Onhan sekin tosin mahdollista, että PKN ei uskallakaan mennä Wieniin ja tilalle valittaisiin joku muu. Siinä tapauksessa viisukuppila todennäköisesti räjähtäisi onnesta. :heh:

Vendi8
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 892
Liittynyt: 18 Huhti 2012, 13:30
Paikkakunta: Vieremä

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Vendi8 »

Olen pettynyt, miten Suomi oikeasti valitsi näin. Kaikki muut kappaleet finaalissa olivat parempia. Ainut plussa on yhtyeen sympaattisuus. Satin Circus paransi liveä, Opera Skaala oli huikea. Ja nyt tämä. Menisin veikkaamaan, että jäänee semifinaalinsa viimeiseksi.

Avatar
valtamerilaiva
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 678
Liittynyt: 14 Touko 2009, 12:55
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja valtamerilaiva »

Täytyy kyllä myöntää, että olen tosi pettynyt. Uskoin SCn mahdollisuuksiin voittaa. Pojat olivat petranneet hirmuisesti ja vetivät kovan shown, joka olisi purrut myös varmasti Euroopassa. Noh, ei auta. Aion niellä harmistukseni ja kannustaa PKN!

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Olen tietenkin todella pettynyt. Tässä maassa ei olla näköjään opittu mitään vuosien varrella.

Median hypetys alkoi jo siitä kun osallistujat ilmoitettiin. Äänestäjinä on ollut takuulla paljon sellaisia, joita euroviisut ei kiinnosta pätkääkään, mutta nyt tuli jostain syystä mieleen äänestää vaikka protestiksi. Tarjolla olisi ollut pari-kolmekin hyvää kappaletta. Ne eivät kelvanneet. Jonkun agendan julistaminen ei riitä, oikeastaan sitä ei edes tarvittaisi viisuihin. Edustuskappaleella pitää olla musiikillisia ansioita. Tällä kappaleella nuo ansiot eivät riitä.

Erittäin surullinen olo tuli eilen. Tuli jo ohjelman puolivälissä, kun tajusin, että nuo hyvät kappaleet saattavat jäädä vaille edustuspaikkaa, kun voittaja on jo messuttu ja hypetetty etukäteen. :eiei:

hanko
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 65
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 14:37

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja hanko »

Tämän vuoden finaali oli sikäli erikoinen, että tykkäsin omalla tavallani kaikista esiintyjistä. PKN oli kuitenkin siel tykkäyslistan häntäpäässä. En vaan kerta kaikkiaan usko, että tällä tullaan viisuissa pärjäämään. Sympatiapisteillä saatetaan päästä finaaliin asti, mut siinä kaikki. Euroviisuissa on tosin ollut viime vuosina muutamiakin sellaisia tapauksia, joiden menestystä oon ihmetellyt (ehkä eniten se Venäjän mummelien esitys :rofl: ), mut jotenkin en usko, että tällä päästään samanlaisiin tuloksiin.

Avatar
maire
Siemailija
Siemailija
Viestit: 187
Liittynyt: 04 Joulu 2014, 19:46
Paikkakunta: Tammisaari

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja maire »

Toivottavasti nyt edes kaikki tämän maan "muka niin suvaitsevaiset" ihmiset saivat kunnolla kiillotettua sädekehäänsä. Koska siitähän tässä on kyse. Vaikka se että kohtelee ihmisiä eri tavalla koska sattuvat olemaan hieman erilaisia ei ole suvaitsevaisuutta, vaan se että kohtelee kaikkia ihmisiä tasavertaisina.

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2834
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Täytyisi varmaan alkaa askarrella "Aina mun pitää hävetä" -t-paitaa.

Kiisa
Siemailija
Siemailija
Viestit: 189
Liittynyt: 26 Touko 2012, 16:13

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Kiisa »

Itselläni on niin ristiriitaiset tunnelmat, koska kyllä minä oikeasti siitä osaan olla ylpeä, että Suomi on nykyisin tarpeeksi avoin osoittamaan tällaista tukea kehitysvammaisille. Aina ei ole ollut niin, eikä kaikissa maissa ole niin. Yhtyettä vastaan minulla ei ole mitään, mutta biisin takana en voi seistä. Se tässä harmittaakin, että nyt meni vähän se positiivisen jännityksen ilo oman maan kannattamisesta.

Kismittää niin samperisti ne "PKN tekee Lordit!"-hehkutukset, koska... no en nyt vain usko siihen. Kyllä varmasti jotain sympatia-/kapinaääniä heruu, mutta Lordin etuna oli myös se, että biisi oli melodialtaan tautisen tarttuva. Jos biisi yllättäen menestyisi, voin olla iloinen siitä, mutta en usko asialla olevan kauheasti tekemistä musiikin kanssa. Ei kukaan voi väittää että suomalaisetkin olisi ihan vilpittömästi äänestänyt pelkkää biisiä. Milloin Suomesta on tullut näin innokas punk-maa?

En minä yleensä ota viisuja kovin vakavasti, joten ei tämä elämää pilaa. Harmittaa vain se, että haluaisin niin kovasti Suomen saavan kisat taas pian, koska se oli ihan älyttömän hauskaa. Tämä tuntuu taas hukkaan heitetyltä vuodelta.

Avatar
matsutake
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 93
Liittynyt: 25 Huhti 2013, 13:08

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja matsutake »

Tämä lähentelee jo sitä oikeusmurhan tasoa, kun Mikael Saari jäi ilman edustuspaikkaa. Tosin tänä vuonna mitään niin loistavaa esitystä ei ollut tarjolla ja Kristan biisi oli vielä kökömpi kuin PKN:n (jos mahdollista). Olisin suonut voiton musiikillisesti parhaalle biisille (Opera Skaala) tai edes sille ihan kivalle kompromissiratkaisulle (SC). Ei näin... :jupinaa: :niinpa: :lohduton:
I'm busy doing nothing at all

Avatar
Sieppeli
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 11:40

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Sieppeli »

Noniin. Vuosia olen lueskellut foorumia viereltä enkä ole rekisteröitynyt sisään, mutta eilisen perusteella miun oli pakko, että pääsen tähän kirjoittamaan.

Väärä laulu voitti!

Niin paljon kuin minäkin hardcore Euroviisufanina innostun kappaleista, jossa on taustalla tarina ja esitys ja joka herättää huomiota, niin PKN ei herätä minussa enää mitään muita tunteita kuin puhdasta vihaa. Ehkä minä en vain ymmärrä punkkia, mutta tämän kyseisen kappaleen kuultuani en ikinä halua ymmärtää kyseistä genreä. Tämä pitää nyt alleviivata ja boldata: Aina mun pitää on huono kappale.

Mutta emmehän me täällä ole kuuntelemassa musiikkia, emmehän? Me olemme täällä esityksen takia. Euroviisut on showta, alusta loppuun ja se, joka herättää eniten huomiota, voittaa. Näinhän se menee? Joten nyt Suomi lähettää pojat, joiden esitys on heidän kehitysvammaisuutensa ja kappaleen sanomalla ei ole mitään väliä.

PKN on sympaattinen bändi, heidän juttunsa on aitous ja sille nostan hattua. Heillä on niin paljon potentiaalia, mutta tämän kappaleen avulla se kaikki ei pääse esille. Monet facebookissani ovat kommentoineet, että kivaa kun kehitysvammaiset saavat oman äänensä kuuluviin maailman suurimmassa tasa-arvojuhlassa, mutta siitä pääsen takaisin kappaleeseen.
Aina mun pitää: Siivota, tiskata, käydä töissä, käydä lääkärissä, olla kotona, hoitaa tehtäviä, syödä kunnolla, juoda kunnolla, levätä, nukkua, herätä ja käydä suihkussa.
En saa: Olla koneella, katsoa telkkaria, nähdä kavereita, syödä karkkia tai juoda limua/alkoholia.

Kyseessä siis kehitysvammaisbändi, joilla on ongelmia toimia tavalla, jota voidaan kutsua normaaliksi. Tuoko tämä kappale nyt sitten millään tavalla esille heidän arkeaan? Aina mun pitää tehdä niitä asioita, mitä kaikkien muidenkin pitää tehdä. Asioita, jotka laskemme kuuluvan normaaliin elämään, joka kuuluu ihmisen elämään. Minun suurin ongelmani laulun sanomassa tulee tässä: Kaikki eivät kykene näihin asioihin. On ihmisiä, jotka eivät ikinä kykene tekemään tehtäviä, eivät kykene tekemään töitä, eivät voi käydä suihkussa omatoimisesti, ja sitten PKN menee ja valittaa tällaisesta. Jos kappale haluaisi oikeasti puuttua kehitysvammaisten elämään liittyviin asioihin, niin sanoma olisi erilainen. Miten voi antaa edes sympatiapisteitä tällaiselle valitusvirrelle?

Samalta bändiltä paljon parempaa tuotantoa:
Mä en haluu asuu missään asuntolassa
Mä en haluu asuu missään laitoksessa
Mä haluan asua Kalliossa
Pommisuojassa rauhassa

Kalliossa on hyvä olla
Töölössä on tyhmää olla
Kalliossa on aina hauskempaa
Ja enemmän paikkoja harrastaa
Mä kaipaan vähän kunnioitusta
tasa-arvoa elämään
Mä tarvin vähän kunnioitusta
ihmisarvoa elämään

PKN - Kallioon!

Can you see my point?
Mens infirma in corpore sano
Animus tristis in corpore sano
Mens desperata in corpore sano
Mens conterrita in corpore sano

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja mpappa »

:eeek: siinäpä tunnelmat, kun alkoi selvitä, että PKN voittaa ja melkoisen ylivoimaisesti. Nyt yön yli nukuttuani, tunnelmat ovat sikäli parantuneet, että ainakaan se SC ei voittanut, koska siinä biisissä ei ole mitään mainittavaa ja laulaja oli aivan mitätön.
OS tai Shava olisi ollut mun mieleen.
Love shine a light

joksu040
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 20:58

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja joksu040 »

Täytyy kyllä ihmetellä tätäkin palstaa ja nykyajan ihmisiä?
Ootteko te oikeasti vihamielistä sakkia? Minne on kadonnut Peace & Love? Ja se euroviisuhenki.
Tuossa yksi kirjoittaja sanoi, että tuntee puhdasta vihaa, olen todella pettynyt, mitä ihminen saa siitä, että hän tuntee puhdasta vihaa? Tuleeko itselle parempi mieli vai? Kysynpä vaan.

Avatar
Sieppeli
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 11:40

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Sieppeli »

joksu040 kirjoitti:Täytyy kyllä ihmetellä tätäkin palstaa ja nykyajan ihmisiä?
Ootteko te oikeasti vihamielistä sakkia? Minne on kadonnut Peace & Love? Ja se euroviisuhenki.
Tuossa yksi kirjoittaja sanoi, että tuntee puhdasta vihaa, olen todella pettynyt, mitä ihminen saa siitä, että hän tuntee puhdasta vihaa? Tuleeko itselle parempi mieli vai? Kysynpä vaan.
Ollaan suvaitsemattomia, ollaan rasisteja ja ollaan vihamielisiä. Tämä olkoon siis taakkamme kun emme kappaleesta pidä. Itseäni suututtaa, sillä PKN ei ole huono bändi, mutta kappale on huono - kaikki tuo potentiaali on hukkaan heitetty! PKN on bändi, jonka haluaisi voittavan, mutta kappale ei pääse lähellekään tuota tasoa. Joten nyt sitten ollaan vihamielisiä, nyt halutaan haukkua kehitysvammaiset ja kaikki muutkin lyttyyn ja miksi: Koska kappale ei sanomaltaan tai tyyliltään toimi jokaiselle kuuntelijalle! :draamaa:
Mens infirma in corpore sano
Animus tristis in corpore sano
Mens desperata in corpore sano
Mens conterrita in corpore sano

joksu040
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 20:58

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja joksu040 »

Enhän minä ketään haukkunut rasisteiksi. Ja otetaas nyt pois tämä suvaitsemattomuus kortti, aina se muutenkin tuodaan puolin ja toisin. Mutta siis se, mietityttää, et joku tuntee puhdasta vihaa jotakin kohtaan, oli se ihan mitä asiaa kohtaa vaan, ni ei kyllä kuulosta hyvältä. On minullakin viisujen aikana käynyt useimmiten, että suosikkini ei ole valittu euroviisufinaaliin, mutta en silti ole mennyt heittämään netissä, että tulos saa aikaan minussa puhdasta vihaa. Kyllähän se harmittaa, tiedän sen, ja ymmärränkin molemmat puolet. Ja enkä myöskään kyllä nyt yleistänyt.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja murka »

Sieppeli kirjoitti:Noniin. Vuosia olen lueskellut foorumia viereltä enkä ole rekisteröitynyt sisään, mutta eilisen perusteella miun oli pakko, että pääsen tähän kirjoittamaan.

Väärä laulu voitti!

Niin paljon kuin minäkin hardcore Euroviisufanina innostun kappaleista, jossa on taustalla tarina ja esitys ja joka herättää huomiota, niin PKN ei herätä minussa enää mitään muita tunteita kuin puhdasta vihaa. Ehkä minä en vain ymmärrä punkkia, mutta tämän kyseisen kappaleen kuultuani en ikinä halua ymmärtää kyseistä genreä. Tämä pitää nyt alleviivata ja boldata: Aina mun pitää on huono kappale.

Mutta emmehän me täällä ole kuuntelemassa musiikkia, emmehän? Me olemme täällä esityksen takia. Euroviisut on showta, alusta loppuun ja se, joka herättää eniten huomiota, voittaa. Näinhän se menee? Joten nyt Suomi lähettää pojat, joiden esitys on heidän kehitysvammaisuutensa ja kappaleen sanomalla ei ole mitään väliä.

PKN on sympaattinen bändi, heidän juttunsa on aitous ja sille nostan hattua. Heillä on niin paljon potentiaalia, mutta tämän kappaleen avulla se kaikki ei pääse esille. Monet facebookissani ovat kommentoineet, että kivaa kun kehitysvammaiset saavat oman äänensä kuuluviin maailman suurimmassa tasa-arvojuhlassa, mutta siitä pääsen takaisin kappaleeseen.
Aina mun pitää: Siivota, tiskata, käydä töissä, käydä lääkärissä, olla kotona, hoitaa tehtäviä, syödä kunnolla, juoda kunnolla, levätä, nukkua, herätä ja käydä suihkussa.
En saa: Olla koneella, katsoa telkkaria, nähdä kavereita, syödä karkkia tai juoda limua/alkoholia.

Kyseessä siis kehitysvammaisbändi, joilla on ongelmia toimia tavalla, jota voidaan kutsua normaaliksi. Tuoko tämä kappale nyt sitten millään tavalla esille heidän arkeaan? Aina mun pitää tehdä niitä asioita, mitä kaikkien muidenkin pitää tehdä. Asioita, jotka laskemme kuuluvan normaaliin elämään, joka kuuluu ihmisen elämään. Minun suurin ongelmani laulun sanomassa tulee tässä: Kaikki eivät kykene näihin asioihin. On ihmisiä, jotka eivät ikinä kykene tekemään tehtäviä, eivät kykene tekemään töitä, eivät voi käydä suihkussa omatoimisesti, ja sitten PKN menee ja valittaa tällaisesta. Jos kappale haluaisi oikeasti puuttua kehitysvammaisten elämään liittyviin asioihin, niin sanoma olisi erilainen. Miten voi antaa edes sympatiapisteitä tällaiselle valitusvirrelle?

Samalta bändiltä paljon parempaa tuotantoa:
Mä en haluu asuu missään asuntolassa
Mä en haluu asuu missään laitoksessa
Mä haluan asua Kalliossa
Pommisuojassa rauhassa

Kalliossa on hyvä olla
Töölössä on tyhmää olla
Kalliossa on aina hauskempaa
Ja enemmän paikkoja harrastaa
Mä kaipaan vähän kunnioitusta
tasa-arvoa elämään
Mä tarvin vähän kunnioitusta
ihmisarvoa elämään

PKN - Kallioon!

Can you see my point?
Juuri näin :jupinaa: .

Avatar
Mickey Joe
Maistelija
Maistelija
Viestit: 47
Liittynyt: 04 Kesä 2006, 20:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Mickey Joe »

Onnittelu PKN:lle uudesta ykkössijasta :peukku: !

Suomen surkeimmat kappaleet euroviisuissa tähän mennessä:

1. PKN: Aina mun pitää :kuolaus:

2. Kojo: Nuku pommiin :nohyi:

3. Pave Maijanen: Yamma yamma :shock:

Kurvin
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 58
Liittynyt: 27 Huhti 2014, 14:02

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Kurvin »

Kiisa kirjoitti: Kismittää niin samperisti ne "PKN tekee Lordit!"-hehkutukset, koska... no en nyt vain usko siihen. Kyllä varmasti jotain sympatia-/kapinaääniä heruu, mutta Lordin etuna oli myös se, että biisi oli melodialtaan tautisen tarttuva.
Joo, en itsekään tajua noita vertauksia. Jokainen voi itse katsoa vaikka yuutuupista Lordin vedon, vaikka mikään bändin fani en koskaan ole ollutkaan, niin kyllähän tuo veto vaan oli kaikinpuolin todella hyvä. Hyvä biisi, massasta erottuva bändi, tyylikäs esiintyminen, siinä oli se kaikki vaadittava. Mä en epäillyt sillon -06 hetkeäkään, ettei tulisi voitto.

Joku taisi edellisellä sivulla todeta jotain, että suomalaiset ei vaan tajua/ole oppineet millä viisuissa pärjätään ja näinhän se on. Aina kitistään, ettei pärjätä, mutta vaikea se on pärjätä tämmöisillä biiseillä. Olen seurannut viisuja siis -06 kisoista lähtien, mun mielestäni ainoastaan kaksi kertaa ollaan valittu se oikea/paras vaihtoehto kisoihin: -06, -14. Potentiaalisia menestyjiä on karsittu ennenkin, ja kisoihin on laitettu mitä sattuu. Ei voi mitään. :eiei:

Mel0d1Festivalen
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 13
Liittynyt: 11 Helmi 2012, 22:12

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Mel0d1Festivalen »

Murka! Olen täysin samaa mieltä. Masentavaa.

Avatar
helidon
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 549
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 08:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja helidon »

No joo. Satin Circusta olisin toivonut Wieniin loppupeleissä. Mulle on jäänyt päällimmäiseksi tästä UMK -vuodesta YLE:n hypetys PKN:stä - ja se suvaitsevaisuuswhatever agendan julistaminen.

Ei jaksa tätä omahyväistä saarnaamista ja julistamista Suomelta (Krista 2013 ja PKN nyt). Ei yksinkertaisesti kiinnosta tää lähetyssaarnaajameininki ja tän suvaitsevaisuuden whatever ilosanoman vieminen maailmaan. Leave me out and spare me. Conchitankin ympärille luotu saarnaaminen otti päähän viime vuonna (kotikatsomossa äänestettiin häntä). Jos tää suvaitsevaisuus-whatever agenda olisi for real ja ulottuisi kaikkiin, olisi luullut, että vaikkapa Norlan olisi menestynyt paremmin. Ei mulla muuta.

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja pmama »

KAikki finaalin laulut olivat ansainneet paikkansa, myös PKN. Laulun sanat ovat universaalit ja merkitsevät, punk-musiikki hyvää ja asenne kohdallaan. Lisäksi tukijoukot olivat hyvin tukemassa.¨

En äänestänyt heitä, koska en pidä punk-musiikista yleensä enkä usko tuon kappaleen pärjäävän mitenkään Wienissä.

Miksi sitten PKN voitti?
- Suomi on aina valmis äänestämään protestiksi (persut, naispresidentti, homopresidentti ym.)
- Luulen, että suurin osa PKN äänistä tuli heiltä, jotka eivät aktiivisesti seuraa euroviisuja
- ja niiltä , jotka ajattelevat euroviisujen olevan p**kaa musiikkia
- lisäksi somessa oli valtava buusti äänestää vammaisten puolesta.

En järkyttynyt, näin on käynyt ennenkin. Omat suosikkini eivät ole pärjänneet, ja olen keskittynyt muiden maiden lauluihin. Elämä jatkuu:)

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Enpä ole ikinä tuntenut itseäni vähemmän suomalaiseksi kuin nyt.

En sittenkään, kaikesta huolimatta olisi osannut uskoa, että suomalaiset valitsisivat noin hienojen ehdokkaiden joukosta sen kaikkein huonoimman ja kauheimman... :eiei:
Mutta Suomessahan rumuus ja huonous on valttia, sen huomaa. :hak:

Tätä ei aio ikinä millään lailla tukea enkä kannattaa. Miksi pitäisi? Onneksi muilla on parempia (oikeita) edustuskappaleita, joita oikeasti voi. (Muualla tällainen ei edes pääsisi kilpailuun, koska muilla on edes jonkinanäköistä seulaa.) Mutta tämä kyllä pilasi osaksi koko viisukevään...

Tätä ei kukaan muualla tule tajuamaan, ja se on selvä että Suomea ei viisufinaalissa nähdä, ja parempi onkin, itse asiassa toivon että ei.

Enpä olisi ikinä uskonut tätä hymiötä käyttäväni, mutta se on ainut joka tähän sopii: :yrjo:
Viimeksi muokannut rosetta, 01 Maalis 2015, 15:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Antero
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1016
Liittynyt: 08 Maalis 2004, 19:47

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Antero »

rosetta kirjoitti:Mutta Suomessahan rumuus ja huonous on valittia, sen huomaa. :hak:
Jotain tolkkua näihin tunteenpurkauksiin!!!
Toivottavasti Pertti Kurikka ja pojat pärjäävät oikein hyvin. Mitähän "tunteenpurkaajat" sitten ajattelevat? Lordin takia oltiin muuttamassa Ruotsiin, mutta ei sinne taidettu samaan malliin lähteä kuin 1960-luvulla... :heh:
Ainakin Euroopan lehdistössä PKN:n edustus on jo noteerattu :tapu:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Antero kirjoitti:Jotain tolkkua näihin tunteenpurkauksiin!!!
Ei, vaan jotain tolkkua tähän viisutouhuun tässä maassa!!! Miten kehtaat edes sanoa noin?! Tottahan tuo on, ja minulla on myös oikeus sanoa se, jos kerran ihmisillä on tässä maassa oikeus valita tuollaista ***** viisuihin.

tsajajai
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 15:12

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja tsajajai »

Tuntuu porukka olevan kovin varmoja semifinaaleihin jäämisestä, vaikka vedonlyöntimarkkinoiden mukaan Suomi on joko toiseksi tai kolmanneksi suurin suosikki voittamaan koko paskan.

Taitaa palstan idioottien tuulipuvut kääntyä kahisten, kun top5-sijoitus alkaa varmistumaan.

Avatar
maire
Siemailija
Siemailija
Viestit: 187
Liittynyt: 04 Joulu 2014, 19:46
Paikkakunta: Tammisaari

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja maire »

tsajajai kirjoitti:Tuntuu porukka olevan kovin varmoja semifinaaleihin jäämisestä, vaikka vedonlyöntimarkkinoiden mukaan Suomi on joko toiseksi tai kolmanneksi suurin suosikki voittamaan koko paskan.

Taitaa palstan idioottien tuulipuvut kääntyä kahisten, kun top5-sijoitus alkaa varmistumaan.

Mä taas häpeän silmät päästäni jos suomi voittaa viisut moisella melusaasteella.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Antero kirjoitti:Jotain tolkkua näihin tunteenpurkauksiin!!!
OT, mutta eikö tässä ketjussa saa purkaa tunteitaan miten haluaa? Kunhan negatiivisen puolella pysytään. Nuo voittajaa puolustelevat viestit sen sijaan eivät kuulu tänne.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Huono kappale on huono kappale, eikä se hyväksi muutu vaikka sijoittuisi kuinka korkealle.

On kauhean epäisänmaallinen olo nyt, mutta en vain pysty seisomaan tämän kappaleen takana :eiei: Toivottavasti opin toukokuuhun mennessä edes sietämään. Tämä on huonompi kuin Jasmine, Kuunkuiskaajat ja Waldo yhteensä.

Tiedän, että monille viisuissa tärkeintä on hyvä sijoitus, mutta mieluummin olisin lähettänyt Operan tai Satinin joka olisi jäänyt semiin kuin PKN:n, vaikka se saisi finaalissa kuinka hyvät pisteet. Pahinta olisi tämän kamppailu kärkisijoista, sillä sehän vain vahvistaisi sitä harhakäsitystä, että Viisuissa erikoisin pärjää kappaleen sisällöstä huolimatta. En halua edes ajatella, mitä sen seurauksena seuraavana vuonna pyrittäisiin lähettämään.

Jos jotain hyviä puolia halutaan kaivaa, niin Suomi on ensimmäinen maa jolla on pokkaa lähettää kehitysvammaisia Viisuihin. Huonot puolet onkin täällä jo mainittu: tuntuu törkeältä pisteidenkalastelulta erikoisuuden ja sympatian keinoin.

Uskon kyllä, että jotkut pitävät tästä oikeasti, mutta yhtä lailla uskon heidän olevan äänestäjien vähemmistössä. Uskon ja toivon tämän jäävän semiin.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Mua ei edes haittaa, että tää "biisi", joka on varsinaista melusaastetta, voitti ja edustaa Suomea, naurattaa vaan, miten tässä mentiin kaikki muu kuin musiikki edellä. Toivon, että jäädään semin viimeiseks, huonoin Suomen viisu koskaan. :) Nolla tähteä.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Nyt se Winny Puhin taannoinen melusaastekin kuulostaa jo mestariteokselta, kun vertaa tähän. :mrgreen:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Lukittu