Väärä laulu voitti!

Euroviisut 2015 Wienissä
Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^Juuri niin, sen pitäisi olla... Mutta ei kukaan voi tosissaan väittää että ko. kappale on hyvä - eikä varsinkaan kaikkia muita parempi - puhtaasti musiikkina arvioiden, siihen reaktioni on ja tulee aina olemaan tämä: :rofl: Jospa ottaisit ne hurskastelu-lasit pois silmiltä, niin näkisit saman.

Mutta joka tapauksessa, pyydän anteeksi kaikilta jos ylitin rajan tunnekuohussani arvostellessani esiintyjien ulkonäköä eilen. Tällä palstalla kuitenkin esiintyjien ulkonäön arvostelu puoleen ja toiseen on arkipäivää, toki tiettyyn rajaan asti, mutta jos sitä ei tässä tapauksessa sallita, ja ylitin ko. rajan, niin tosiaan olen pahoillani. (Tosin enemmän taisin arvostella suomalaisten äänestäjien makua kuin itse ko. bändiläisiä, mutta kuitenkin.)

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

^ Sen verran on sanottava, että Kuppilassa mielipiteet kappaleen (musiikillisen) hyvyyden puolesta ovat sentään olleet enimmäkseen asiallisesti ja perinpohjaisesti perusteltuja, mitä arvostan, vaikka en samaa mieltä olisikaan.

Samaa ei voi ikävä kyllä sanoa kaikista muista foorumeista tai somesta, jossa suurin osa puolusteluista on ollut sarjaa "erikoisin voittaa koska Lordi & Conchita", puhumattakaan loputtomista suvaitsemattomuussyytöksistä eriäviä mielipiteitä esittäviä kohtaan.
sheep kirjoitti: Alan oikeasti uskoa, että raaditkin ovat toukokuussa siinä tilanteessa, etteivät he kehtaa jättää PKN:ää hännille. Ihanan tasa-arvoiselta kuulostaa.
Tätä minäkin vähän pelkään.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

taitaa muuten olla eka vuos jolloin olen iloinen kummassakin tapauksessa, jos Suomi karsiutuu tai pääsee finaaliin :heh:
<3

Tervasuo
Maistelija
Maistelija
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Tammi 2009, 22:06

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Tervasuo »

joksu040 kirjoitti:Tulinpa muuten ihan mielenkiinnosta kysymään, että osaakos täältä kukaan edes soittaa mitään soitinta, se leukojen loksuttaminen tuntuu kyllä ainakin onnistuvan, mut jos tarttuis johonki soittimeen oikeesti?
Been there, done that! Kuten toisella kotimaisella tavataan sanoa, eli olen soittanut ja soitan. Progea, jazzia, punkkia, rokkia, ja kaikkia näitä jopa erilaisilla estradeilla.

Ja silti en löytänyt PKN:stä sen enempää aitoutta tai asennetta kuin muistakaan, saati sitten soittotaitoa. Jos asenne on sitä, että uskaltaa sanoa vittu väärässä paikassa, niin olkoon sitten niin. Mutta kehnot sanat ja kehno biisi, jonka pojat vetivät eri tahdissa. Oikea bändi silti edustamaan Suomea, mutta jollakin toisella kappaleella ehkä.

Muuten olen sitä mieltä, että oikealla hetkellä tällä laululla voitetaan kaikki muut, tai sitten sijoitutaan toiseen ääripäähän.

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Päästiin Hesariin: Euroviisufanien mielestä suomalaiset valitsivat väärän voittajan: "Euroopassa kappaletta ei ymmärrä kukaan"

http://www.hs.fi/kulttuuri/a1425284496635

Luonnollisesti FB:ssa tuon kommentoijat ovat sitä mieltä, että viisufanit ovat aina väärässä koska Lordikin voitti vaikka viisufanit eivät sitä halunneet edustajaksi.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Margot »

JuliaS kirjoitti:En ole itse lukenut tätä ketjua enkä halua puuttua asiaan, mutta ajattelin vaan ilmoittaa, että tämä ketju on huomioitu Twitterissä seuraavalla tavalla:
Matti Markkola ‏@markkola
Viisukuppilan Väärä laulu voitti -ketju. Masentavinta shaibaa hetkeen. #PKN #UMK15 http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/umk-2 ... 10316.html
Mahtaakohan kirjoittaja tietää, että Väärä laulu voitti -ketju on jo jokavuotinen perinne? Ja että on olemassa myös Oikea laulu voitti -ketju? Mietin vaan, että tämä varmaan näyttäytyykin aika karuna, jos luulee, että tämä on vain PKN:n vastustamiseksi perustettu.
What color is your life?

Avatar
Sieppeli
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 11:40

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Sieppeli »

Musiikista saa nauttia vaikkei itse mitään soittaisikaan itse, ja samalla sitä voi kritisoida, vaikka soittaminen ei onnistuisikaan. Kenenkään ei pitäisi tulla kritisoimaan ketään tuolla syyllä. "Ai, et pitänyt ruuastani? Oletkos ikinä itse tehnyt, hä!?"

Itse en todellakaan osaa kuin rummunsoiton perusjutut ja pianokin menee vain yhdellä kädellä, laulaa puolestaan osaa kuka tahansa muukin joten siitä nyt on ihan turha mainita. Enkä ole edes yrittänyt arvioida PKN:n kappaletta musiikin soittamisen kautta, sillä tiedän siitä itse niin vähän. Sen sijaan katson ja kuuntelen eri asioita:

Tanssimisen ja näyttelemisen kautta olen ruvennut katsomaan ihmisten lavaesiintymistä. PKN:n kohdalla on täysin ymmärrettävissä, että he eivät hyppele ympäri lavaa tai tanssi, mutta eipä se sopisi musiikkityyliinkään. Lavaesiintyminen heillä oli kohdillaan, miinus yksi selänkääntö yleisölle tuossa finaalissa, jonka kamerat erehtyivät kuvaamaan niin, että se näytti törkeältä.

Lukiossa minulle hakattin päähän tekstien ja runojen analysointia, ja sama jatkuu nyt vielä teologisen puolella, joten keskityn sanoituksiin. Olen myös yrittänyt itse sanoittaa, jotta kykenisin luomaan omiin tarinoihini laulettavia kappaleita, joten jos kappaleen sanoitus on perunamuussista niin minä jätän yleensä väliin. Italian Grande Amore saa minut kiristelemään hampaitani, sillä vaikka Il Vololla on kaikki muu paketissaan mukana, niin Grande Amoren sanoitukset ovat täyttä kuraa. Kuinka monta kertaa tämäkin rakkauslaulu on kirjoitettu?

Tuolla kaksi sivua sitten kirjoitin pitkän pätkän siitä, että Aina mun pitää ei ole sanoitukseltaan erityisen toimiva. Haastatteluissa on nyt jo moneen kertaan todettu, että kappale kertoo kehitysvammmaisten laitoselämästä, jolloin joku kertoo jatkuvasti mitä pitää tehdä ja mitä ei saa tehdä. Ongelma: Kohta laitoselämä ei tule esille sanoissa, yhtä lailla kohta joku kertoo mitä tehdä jää heikoksi. Aina mun pitää kuulostaa perus valitukselta, eikä se todella avaa mitään kehitysvammaisten elämän varjopuolista.

Mites jos vaihtaisi sanoitusta vähän: "Aina sun pitää", eli vaihdetaan kertojaa. Mitäs jos se olisikin se hoitaja, joka kertoo tarinaa ja laulaja irvailee hoitajan määräyksien kustannuksella. Toimisiko kappale yhtään paremmin? "Et saa mennä koneelle, et katsoo telkkarii. Et saa edes nähdä sun kavereita."
Tämä on esimerkkinä huono, mutta tarinaan tulee hieman enemmän rikkautta ja katkeruutta, kun sitten oikeasti tajuaa että niin, tätä he joutuvat kuuntelemaan päivät pitkät ja valitusvirsisyys jää enemmän pois.

Palaan aikaisempaan esimerkkiini, PKN:n ensimmäiseen kappaleeseen Kallioon!, joka puolestaan tuo heti esille katkeruuden, vihan, turhautumisen ja ongelmat, eikä kuulijan todellakaan tarvitse jäädä odottamaan haastatteluja tajutakseen, mistä laulussa lauletaan. Aina mun pitää saisi täyden tukeni, jos se olisi sanoitukseltaan edes puoliksi yhtä hyvä.

Viimeisenä, musiikki itsessään. Kuten jo sanottu aiemmin tässä viestissä, en harrasta sitä sen enempää, joten en oikeasti voi kommentoida kappaletta musiikillisesti muuten kuin: Ei toimi minulle. Punk ei ole juttuni.

Musiikkia voi arvioida monella tapaa. Vaikka punk ei ole juttuni, olisin valmis kannustamaan PKN:ää jos saisin siitä jollakin tapaa kiinni. En kuitenkaan saa, sillä en ymmärrä musiikkityyliä ja sanoitus on mielestäni huono. Minulle ei jää käteen mitään, mistä minä itse henkilökohtaisesti pitäisin.
Mens infirma in corpore sano
Animus tristis in corpore sano
Mens desperata in corpore sano
Mens conterrita in corpore sano

Avatar
Yiorgos
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 307
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 14:37
Paikkakunta: Κοτκα

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Yiorgos »

Punk ei genrenä ole koskaan herättänyt minussa suuria tunteita, eikä tehnyt sitä tässäkään tapauksessa. Parempaakin mielestäni oli tarjolla(OS), mutta näillä mennään tänä vuonna. Instituutiota nimeltään Euroviisut tämä tulee varmasti jonkin verran ravistelemaan, mikä ei välttämättä ole ollenkaan huono asia.
Χωρίς κανόνες! :suomi:

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja phale »

sheep kirjoitti:^ Näinpä... Anteeksi vain kamalasti, että olen niin kamalan suvaitsematon, että unohdan jatkuvasti näiden kehitysvammaisuuden ja arvostelen kappaletta puhtaasti musiikkina samalla tavalla kuin kaikkien muidenkin osallistujien. Koska eikös se vähän niin kuin ole musiikkikilpailun idea.
Juuri näin. Mutta jos näin tehdessään päätyykin kannattamaan PKN:ää, niin ei täällä kukaan usko vaan väittää että kannatus johtuu vain kehitysvammaisuudesta. :roll:

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Itse olen vain vähän pianoa pimputellut ja laulanut kuoroissa. Musiikkia kuuntelen aktiivisesti ja käyn konserteissa ja oopperassa melko usein. Poikani on muusikko, joka soittaa useita soittimia. Hän on aktivoinut minuakin kuuntelemaan jazzia, heavymetallia ja klassista musiikkia. Punkkiakin nuorena kuuntelin, Sex Pistols ja Eppu Normaali uransa alussa olivat aikanaan hyviä bändejä. Mutta nykyisin punk ei enää oikein sytytä ja siksipä ei PKN myöskään oikein innosta varsinkaan tällä kappaleella.
Mutta koska muilla kilpailijoilla ei ollut mitään mahdollisuutta taistella PKN-ilmiötä ja valtavaa mediarummutusta vastaan, on tämä tie nyt katsottava ja kuljettava loppuun. Tässä voi käydä miten vaan. Joko jäädään semifinaaliin, päästään finaaliin keskinkertaiselle sijoitukselle tai taistellaan voitosta. Tuomaristojen aikakautena voittaminen huonolla kappaleella on kuitenkin vaikeaa, mutta saa nähdä, miten median rummutus vaikuttaa ammattilaisraateihin. Toivon kuitenkin, että tänä vuonna voittokappale on musiikillisesti korkeatasoinen, esim. Virolla on sellainen.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Katinka kirjoitti:Mutta koska muilla kilpailijoilla ei ollut mitään mahdollisuutta taistella PKN-ilmiötä ja valtavaa mediarummutusta vastaan, on tämä tie nyt katsottava ja kuljettava loppuun. Tässä voi käydä miten vaan. Joko jäädään semifinaaliin, päästään finaaliin keskinkertaiselle sijoitukselle tai taistellaan voitosta. Tuomaristojen aikakautena voittaminen huonolla kappaleella on kuitenkin vaikeaa, mutta saa nähdä, miten median rummutus vaikuttaa ammattilaisraateihin. Toivon kuitenkin, että tänä vuonna voittokappale on musiikillisesti korkeatasoinen, esim. Virolla on sellainen.
Hienoa nähdä täällä vielä järjen ääntäkin, joku joka ei väkisin yritä väittää PKN:n biisiä "musiikillisesti korkeatasoiseksi" vastoin tosiasioita :peukku:

Nomoro
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 413
Liittynyt: 03 Maalis 2013, 03:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Nomoro »

Valitettavaa etten ole Suomessa ja en voinut äänestää ollenkaan, valtava pettymys oli kun netistä luin kuka voitti. Erilaisuus on hyvästä viisuissa muttei tällä tavalla, Lordi on onnistunut merkki hyvästä erilaisuudesta, kyllä Suomi vaan haluaa yksinkertaisesti trollata viisuja tällä kappaleella tajuamatta sitä, miten nolo ja sisällötön se on, ei ole edes kolmen minuutin pituinen, toimii vain Suomessa. Kyseessä on ilmiö, josta ihmiset hullaantuivat ja äänestivät jatkoon, ties mistä erilaisista syistä, miksi Softenginen jälkeen pitää lähettää tälläistä shaibaa? Pitää korreloida menestystä lähettämällä viisuihin huono biisi? Varmaan tältä bändiltä voisi löytyä parempiakin biisejä ja olisi hyvä tehdä tälle jotain. Mutta minusta itsestä tuntuu, että tässä ratsastetaan ikävällä tavalla ihmisten kehitysvmmaisuudella. Biisi itsessään on niin Suomen heikonta ikinä, etten halua uudestaan kuunnella. Minulle tärkeintä on hyvä sijoitus, tuli se sitten Ruotsin kaltaisella muoviroskalla, olen kilpailuhenkinen, tärkeää on sijoitus, ei osanotto ja ikuinen sijoittuminen häränpyllyyn ja siksi näen tämän tästä kannasta. Tämä on ainoa kokonaisuus mikä oikeasti saa voimaan pahoi kaikista Suomen lähettämistä biiseistä koskaan. Pitää kai lähteä musiikkibisnekseen mikaan ja tehdä se biisi, mikä on ammatillisesti kasattu hyvä paketti, jota jaksaa kuunnella ja siitä tulee suosittu kansainvälisest, legenda, se on sitä mitä suomalaiset ei osaa. Voiko vielä napata Antti Tuiskun mukaan? :heh: Ps. Mikäköhän oli tämän finaalin katsojaluku, ei varmaan kummoinen?

Avatar
Basset
Maistelija
Maistelija
Viestit: 46
Liittynyt: 06 Touko 2014, 19:18
Paikkakunta: Oulu

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Basset »

Nomoro kirjoitti:Valitettavaa etten ole Suomessa ja en voinut äänestää ollenkaan, valtava pettymys oli kun netistä luin kuka voitti. Erilaisuus on hyvästä viisuissa muttei tällä tavalla, Lordi on onnistunut merkki hyvästä erilaisuudesta, kyllä Suomi vaan haluaa yksinkertaisesti trollata viisuja tällä kappaleella tajuamatta sitä, miten nolo ja sisällötön se on, ei ole edes kolmen minuutin pituinen, toimii vain Suomessa. Kyseessä on ilmiö, josta ihmiset hullaantuivat ja äänestivät jatkoon, ties mistä erilaisista syistä, miksi Softenginen jälkeen pitää lähettää tälläistä shaibaa? Pitää korreloida menestystä lähettämällä viisuihin huono biisi? Varmaan tältä bändiltä voisi löytyä parempiakin biisejä ja olisi hyvä tehdä tälle jotain. Mutta minusta itsestä tuntuu, että tässä ratsastetaan ikävällä tavalla ihmisten kehitysvmmaisuudella. Biisi itsessään on niin Suomen heikonta ikinä, etten halua uudestaan kuunnella. Minulle tärkeintä on hyvä sijoitus, tuli se sitten Ruotsin kaltaisella muoviroskalla, olen kilpailuhenkinen, tärkeää on sijoitus, ei osanotto ja ikuinen sijoittuminen häränpyllyyn ja siksi näen tämän tästä kannasta. Tämä on ainoa kokonaisuus mikä oikeasti saa voimaan pahoi kaikista Suomen lähettämistä biiseistä koskaan. Pitää kai lähteä musiikkibisnekseen mikaan ja tehdä se biisi, mikä on ammatillisesti kasattu hyvä paketti, jota jaksaa kuunnella ja siitä tulee suosittu kansainvälisest, legenda, se on sitä mitä suomalaiset ei osaa. Voiko vielä napata Antti Tuiskun mukaan? :heh: Ps. Mikäköhän oli tämän finaalin katsojaluku, ei varmaan kummoinen?
Aivan samaa mieltä. Todella tyhmää lähettää viisuehdokas, jolla yritetään vain tyrkyttää sitä sanomaa, että Suomessa ei syrjitä kehityisvammaisia! Facebookista tosiaan näkee näitä "voittihan Lordikin erilaisuudellaan" -kommentteja, mutta itse en näe tässä lähellekään yhtään musiikillisesti yhtä hyvää esitystä mitä Lordissa. Musiikillisesti kappale on todella köyhää ja omasta mielestäni on aika noloa, kun kappaletta ei edes tarkoituksella ole jaksettu tehdä edes parin minuutin mittaiseksi. :jupinaa: Ärsyttää nimenomaan, että kappale valittiinkin juuri sen mukaan, millaisia itse laulajat ja soittajat ovat eikä sen mukaan, pärjääkö kappale nimenomaan viisuissa. :tajutkaa: Välillä toivon, että tämä jäisi semifinaaleihin, koska tuntuu vääryydeltä kalastella ääniä vain näiden ihmisten avulla, ei itse musiikin...

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja hra47 »

joksu040 kirjoitti:Tulinpa muuten ihan mielenkiinnosta kysymään, että osaakos täältä kukaan edes soittaa mitään soitinta, se leukojen loksuttaminen tuntuu kyllä ainakin onnistuvan, mut jos tarttuis johonki soittimeen oikeesti?
Vaikken paljoa musiikin tekemisestä ymmärräkään, minulla on, maksavaan yleisöön kuuluvana, oikeus luonnollisesti arvosteluun. Miten muutenkaan kuluttaja voisi päättää mistä musiikista hän on valmis maksamaan ja minkä jättää ostamatta? Jos musiikintekijät ovat sitä mieltä, että yleisön pitäisi hyväksyä ja vastaanottaa kritiikittä mikä tahansa shaiba, niin he saavat ihan suosiolla ns. pitää tunkkinsa.

Ja vaikka kirjoitankin nyt väärä laulu voitti-ketjuun, yo. kirjoitus ei ole kohdistettu PKN:ää vastaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Kurvin
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 58
Liittynyt: 27 Huhti 2014, 14:02

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Kurvin »

joksu040 kirjoitti:Tulinpa muuten ihan mielenkiinnosta kysymään, että osaakos täältä kukaan edes soittaa mitään soitinta, se leukojen loksuttaminen tuntuu kyllä ainakin onnistuvan, mut jos tarttuis johonki soittimeen oikeesti?
Niin, tällä logiikalla ei olekaan keskivertotallaajalla montaakaan asiaa, joita saisi kritisoida. Vaikka esimerkkinä se minun edellisen sivun hissi-vertaus. Jos joku elää mielestään täydellisessä maailmassa, niin olen vilpittömästi onnellinen hänen puolestaan, mutta valtaosa meistä on tyytymättömiä kuka mihinkin ja mielestäni tällöin meillä on oikeus kritisoida tätä asiaa johon olemme syystä tai toisesta tyytymättömiä. Ja ilman, että itse osattaisiin tehdä sitä asiaa X yhtään sen paremmin, kun kritiikin kohde.

sezna
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Touko 2011, 14:16

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja sezna »

Toivon todellakin, ettei tämä pääse finaaliin, koska se on mahdollista vain ja ainoastaan vääristä syistä. Sitä voisi verrata vaikka siihen, että työelämässä menestyisin tissivaollani. Epäreilua muita kohtaan ja niin VÄÄRIN. Tai no voivathan muutkin maat sinne toki kehitysvammaisia sun muita lähettää, mutta tuskin näkyy, koska uskon useimmille maille tämän olevan laulukilpailu ja äänestävät hieman toisin kriteerein.
Mutta niin, tämä kyseinen biisi ei ansaitse enää yhtään mitään tämän enempää, tämäkin on jo liikaa. Jos biisi on hyvä, sen voi esittää vaikka alkoholisoitunut päätön kana :D Jos taas biisi on tätä luokkaa, ei esittäjilläkään tai heidän terveydentilallaan pitäisi olla enää mitään merkitystä!
Olen 10 vuotta seurannut viisuja silmä kovana, jokaikisen semifinaalin ja finaalin, mutta nyt tuntuu valitettavasti siltä, että voisin jättää ainakin 1. semifinaalin väliin, painua ennemmin ajoissa pehkuihin ja nauraa sitten vasta aamulla :rofl:

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1735
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Hienointa tässä oli se että yli kolmannes äänestäneistä on tämän takana.
Jos ei voitetakaan niin voi aina katsoa peiliin.

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

sezna kirjoitti: Olen 10 vuotta seurannut viisuja silmä kovana, jokaikisen semifinaalin ja finaalin, mutta nyt tuntuu valitettavasti siltä, että voisin jättää ainakin 1. semifinaalin väliin, painua ennemmin ajoissa pehkuihin ja nauraa sitten vasta aamulla :rofl:
Silloin kun Kuunkuiskaajat edusti Suomea, inhosin kappaletta niin paljon että jouduin kääntämään kanavaa heidän esityksensä ajaksi ja olin iloinen ettei finaalissa tarvinnut sitä katsoa :heh: Nyt on vähän huonompi kun olen menossa Wieniin paikanpäälle. Kappale on niin lyhyt etten kerkeä edes vessaan siksi aikaa :mrgreen:
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Mohno kirjoitti:Hienointa tässä oli se että yli kolmannes äänestäneistä on tämän takana.
Jos ei voitetakaan niin voi aina katsoa peiliin.
Entä me jotka emme tätä äänestäneet? ;)
sezna kirjoitti:Toivon todellakin, ettei tämä pääse finaaliin, koska se on mahdollista vain ja ainoastaan vääristä syistä. Sitä voisi verrata vaikka siihen, että työelämässä menestyisin tissivaollani. Epäreilua muita kohtaan ja niin VÄÄRIN.
Hyvin sanottu. :clap:
Stargazer kirjoitti:Silloin kun Kuunkuiskaajat edusti Suomea, inhosin kappaletta niin paljon että jouduin kääntämään kanavaa heidän esityksensä ajaksi ja olin iloinen ettei finaalissa tarvinnut sitä katsoa :heh: Nyt on vähän huonompi kun olen menossa Wieniin paikanpäälle. Kappale on niin lyhyt etten kerkeä edes vessaan siksi aikaa :mrgreen:
:mrgreen:

Mutta Kuunkuiskaajathan oli upea! <3
Viimeksi muokannut rosetta, 03 Maalis 2015, 13:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Sieppeli
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 11:40

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Sieppeli »

Stargazer kirjoitti:
sezna kirjoitti: Olen 10 vuotta seurannut viisuja silmä kovana, jokaikisen semifinaalin ja finaalin, mutta nyt tuntuu valitettavasti siltä, että voisin jättää ainakin 1. semifinaalin väliin, painua ennemmin ajoissa pehkuihin ja nauraa sitten vasta aamulla :rofl:
Silloin kun Kuunkuiskaajat edusti Suomea, inhosin kappaletta niin paljon että jouduin kääntämään kanavaa heidän esityksensä ajaksi ja olin iloinen ettei finaalissa tarvinnut sitä katsoa :heh: Nyt on vähän huonompi kun olen menossa Wieniin paikanpäälle. Kappale on niin lyhyt etten kerkeä edes vessaan siksi aikaa :mrgreen:
Wienissä et varmasti ehdi vessan puolelle - lähde ajoissa niin saatat välttää ruuhkan -, mutta kotikatsomossa ehti juuri sopivasti vielä jääkaapillekin. :heh:
Mens infirma in corpore sano
Animus tristis in corpore sano
Mens desperata in corpore sano
Mens conterrita in corpore sano

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja skidi »

Sieppeli kirjoitti:
Wienissä et varmasti ehdi vessan puolelle - lähde ajoissa niin saatat välttää ruuhkan -, mutta kotikatsomossa ehti juuri sopivasti vielä jääkaapillekin. :heh:
Puolitoista minsaa on kyllä todella lyhyt aika noihin kumpaankin :miettii:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

^ Ei jos asuu yksiössä :mrgreen:

Onneksi Suomi on semin alkupuolella, voi sen jälkeen rentoutua kuuntelemaan muita esiintyjiä. Tietysti toivon että Suomen esitys menee hyvin, en vain haluaisi kuulla kappaletta kertaakaan enempää kuin on pakko. Oikeastaan ihan hyvä että se on niin lyhyt.

Rosetta, ei se Kuunkuiskaajat näin jälkikäteen niin kauhea ole, inhosin sitä vain sinä vuonna jostain syystä ihan hirveästi. (En kuulunut kyllä Eläkeläistenkään leiriin, kannatin Nina Lassanderia. Mutta se ei kuulu tähän topicciin.)
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1735
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Stargazer kirjoitti:^ Onneksi Suomi on semin alkupuolella, voi sen jälkeen rentoutua kuuntelemaan muita esiintyjiä. Tietysti toivon että Suomen esitys menee hyvin, en vain haluaisi kuulla kappaletta kertaakaan enempää kuin on pakko. Oikeastaan ihan hyvä että se on niin lyhyt.
Vitsi kun ihanaa että täällä muutkin uskaltaa tuoda julki ajatuksensa. Totuus on se mitä itsessään tuntee. :peukku:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Tämä taitaakin olla ainut ketju täällä jossa saa edes jossain määrin tuoda julki ajatuksensa, ainakin jos ne poikkeavat ns. "virallisesta linjasta" ;)

Avatar
Daniela
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 574
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 16:05
Paikkakunta: tre

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Daniela »

Sama homma kuin lähettäisi 30v pullukan Miss Universumiin. Joo, kyllähän se saisi huomiota "Tältä naisen täytyisi oikeasti näyttää, eikä tuommoiselta rimpulalta!".

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 933
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Hesari kirjoitti: Viisukuppila-sivustolla, joka on suomenkielinen euroviisuaiheinen keskustelufoorumi, 120 keskustelijaa kirjoittaa yhtyeen Aina mun pitää -kappaletta vastaan ja 40 sen puolesta.

http://www.hs.fi/kulttuuri/a1425284496635
Oikaistaas nyt Hesaria sen verran, että tuon uutisen julkaisemiseen mennessä Väärä laulu voitti -ketjuun oli kirjoittanut 57 vastustavaa keskustelijaa ja 16 neutraalia tai positiiviseksi tulkittavaa. Otin ja laskin. Ei muuten, mutta aika piittaamatonta puhua keskustelijoista, jos tarkoittaa viestien määrää. :mitvit:
Somewhere in her smile she knows

bonafides
Maistelija
Maistelija
Viestit: 43
Liittynyt: 15 Maalis 2005, 16:49
Paikkakunta: Turku

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja bonafides »

Daniela kirjoitti:Sama homma kuin lähettäisi 30v pullukan Miss Universumiin. Joo, kyllähän se saisi huomiota "Tältä naisen täytyisi oikeasti näyttää, eikä tuommoiselta rimpulalta!".
Tai että olympialaisten sadan metrin juoksuun ottaisi osaa pellepuvussa viimeisenä koikkelehtiva tyyppi, joka julistettaisiin voittajaksi "koska tällaista ei ole ennen nähty". Tällä vertauksella siis viittaan yksinomaan Suomen finaaliin musiikillisesta näkökulmasta.

Oletteko tavanneet ketään joka olisi äänestänyt PKN:ää? Meillä töissä minulla on työkavereina kourallinen viisuista suhteellisen kiinnostumattomia ihmisiä, jotka olivat finaalin jälkeen joko päättäneet että viisujen seuraaminen loppui tähän, tai olivat vähintäänkin erittäin pettyneitä tulokseen.

sheep
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 223
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 15:00

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja sheep »

Katsoin finaalin tavissukulaisteni kanssa. Olivat ihan yhtä järkyttyneitä kuin minäkin ja sanoivat huonoimman biisin voittaneen.

En muuten edes uskalla ajatella, millainen viisumaa Suomesta tulisi, jos tällä irtoaisi esimerkiksi Suomen 2. paras sijoitus. :apuva: Valitsisimmeko enää koskaan tavallista musiikkia, kun parhaat sijoituksemme ovat tulleet "protestiviisuilla"? En nyt varsinaisesti ota tällä kantaa Lordin ja PKN:n kappaleisiin - Lordin kappalehan oli ihan loistava, mutta eihän se liene mikään salaisuus, että kansan syvissä riveissä sekin assosioituu "gimmickiksi".
Pitäkää punkkinne!

Avatar
maire
Siemailija
Siemailija
Viestit: 187
Liittynyt: 04 Joulu 2014, 19:46
Paikkakunta: Tammisaari

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja maire »

bonafides kirjoitti:
Daniela kirjoitti:Sama homma kuin lähettäisi 30v pullukan Miss Universumiin. Joo, kyllähän se saisi huomiota "Tältä naisen täytyisi oikeasti näyttää, eikä tuommoiselta rimpulalta!".
Tai että olympialaisten sadan metrin juoksuun ottaisi osaa pellepuvussa viimeisenä koikkelehtiva tyyppi, joka julistettaisiin voittajaksi "koska tällaista ei ole ennen nähty". Tällä vertauksella siis viittaan yksinomaan Suomen finaaliin musiikillisesta näkökulmasta.
Molemmilta erittäin hyvin sanottu :rofl:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja rosetta »

bonafides kirjoitti:Oletteko tavanneet ketään joka olisi äänestänyt PKN:ää?
:eiei:

Lähipiirissä on tosin yksi joka tykkää yhtyeestä ( :niinpa: ), mutta ei äänestänyt.
sheep kirjoitti:En muuten edes uskalla ajatella, millainen viisumaa Suomesta tulisi, jos tällä irtoaisi esimerkiksi Suomen 2. paras sijoitus. :apuva: Valitsisimmeko enää koskaan tavallista musiikkia, kun parhaat sijoituksemme ovat tulleet "protestiviisuilla"?
Niinpä...

Lukittu