Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

40
15%
23
9%
33
13%
**
36
14%
*
132
50%

Ääniä yhteensä: 264

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku » 02 Maalis 2015, 22:44

Sieppeli kirjoitti:Mitä jos Eurooppa ei tajuakaan ottaa PKN:ää tosisaan? :eiei:
No hui kauheeta jos noin tapahtuu! :eeek: :mrgreen:
Rise, angel, shine, love!

JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja JuliaS » 02 Maalis 2015, 22:46

Sieppeli kirjoitti: Ulkomaalaisille PKN saattaa jopa näyttää siltä, että ollaan lähetetty heidät todellakin vaan keräämään säälipisteitä, kun ei ole oikein muutakaan mihin tarttua. Tämä ilmiö näkyy nyt jo Youtuben kommenteissa, tosi harva nostaa tasa-arvoa ja kehitysvammaisten huonoa asemaa esille siellä puolella, mutta epäuskoista naurua tulee vähän jokaiselta puolelta.

Mitä jos Eurooppa ei tajuakaan ottaa PKN:ää tosisaan? :eiei:
Kannattaisi lukea muutakin kuin Youtube-kommentteja. Jos et ole huomannut, Suomen valintaa hehkutetaan isoissa medioissa rapakon takana asti.
Jálomá lommá, jálomá lomma

mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja mariah » 02 Maalis 2015, 23:06

^ Niin toimittajat ja lehdet hehkuttaa :mitvit: vai näkeekö siellä myös miten ihmiset on kommentoinu noita :mrgreen: en ole yhtään noihin perehtynyt. Ja ei muuten kannata yhtään "väheksyä" noita Youtube-kommentteja, siellä on varmasti monia äänestäjiä joukossa mukana, viisufaneja..ei viisufaneja. Joo ja tiedän ettet ole väittäny etteikö olisi yms yms. Ihan vaan varmuuden vuoksi :mrgreen:

Sieppeli
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää

Viesti Kirjoittaja Sieppeli » 02 Maalis 2015, 23:18

JuliaS kirjoitti:
Sieppeli kirjoitti: Ulkomaalaisille PKN saattaa jopa näyttää siltä, että ollaan lähetetty heidät todellakin vaan keräämään säälipisteitä, kun ei ole oikein muutakaan mihin tarttua. Tämä ilmiö näkyy nyt jo Youtuben kommenteissa, tosi harva nostaa tasa-arvoa ja kehitysvammaisten huonoa asemaa esille siellä puolella, mutta epäuskoista naurua tulee vähän jokaiselta puolelta.

Mitä jos Eurooppa ei tajuakaan ottaa PKN:ää tosisaan? :eiei:
Kannattaisi lukea muutakin kuin Youtube-kommentteja. Jos et ole huomannut, Suomen valintaa hehkutetaan isoissa medioissa rapakon takana asti.
mariah kirjoitti:^ Ja ei muuten kannata yhtään "väheksyä" noita Youtube-kommentteja, siellä on varmasti monia äänestäjiä joukossa mukana, viisufaneja..ei viisufaneja. Joo ja tiedän ettet ole väittäny etteikö olisi yms yms. Ihan vaan varmuuden vuoksi :mrgreen:
Youtube kertoo aina jonkun mielipiteen. Mediat kertoo toisen mielipiteen, mutta median mie jätän väliin, koska sielt saa oikeasti huonon kokonaiskuvan. Ihmisten omat kommentit on tässäkin tapauksessa mielenkiintoisempia.
Raise the banner to the sky
Face the fear and hold your head up high
Take the leap like you were bound for higher ground

JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja JuliaS » 02 Maalis 2015, 23:27

^Youtube kertoo melko kapean ihmisryhmän mielipiteen. Kaikki eivät todellakaan omista edes Youtube-tunnuksia, saati vietä siellä aikaa kommentoimassa. Siellä ylikorostuu vihaaminen ja trollaus. Tasokkaan, harkitun ja syvällisen kommentoinnin kehto se ei ole, vaikka sellaistakin siellä voi nähdä. Youtubessa on muuten tosi paljon myös positiivisia kommentteja PKN:lle. Viisujen suhteen helposti korostuu viisufanien mielipide.

Anyway, jos ei huomaa, miten paljon tätä rakastetaan myös ulkomailla, ei ole onnistunut hankkimaan itselleen kokonaiskuvaa. Eivätkä ne toimittajat mikään outo elämälle vieras ihmisryhmä ole. He heijastavat yleensä yleisiä mielipidesuuntauksia ja kiinnostuksen kohteita.

PKN:n suhteen on sekä Suomessa että ulkomailla ollut sellainen tendenssi, että ihmiset, jotka eivät paljon seuraa viisuja, aikovat seurata tänä vuonna PKN:n takia.
mariah kirjoitti:^ Niin toimittajat ja lehdet hehkuttaa vai näkeekö siellä myös miten ihmiset on kommentoinu
Kommenteissa siellä on sama juttu kuin muutoinkin, eli PKN jakaa tykkääjiin ja ei-tykkääjiin.

Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jvvv » 03 Maalis 2015, 00:58

Mua jäi taas vaivaamaan tämä aihe että "Suomalaiset vihaavat viisuja koska kautta aikojen oman maan media on hehkuttanut varmaa voittoa jota ei koskaan tulekaan, päinvastoin."

Siis ihanko oikeasti suomalaiset ovat ihan idioottikansaa jota pitää kohdella kuin kuusivuotiasta kauhukakaraa? (Tiedän, ovat.) Että ei saa luvata mitään mitä ei voida pitää? Että ei voida pitää hauskaa ja kannustaa oman maan kappaletta ihan täysillä ihan vaan sen takia että jos nyt sitten käykin niin ettei voiteta niin sitten tulee paha mieli. Ehkä suomalaisten pitäis kaiken kaikkiaan monessa muussakin asiassa ottaa pää pois perseestä ja uskaltaa kokea ne ylä- ja alamäet mitä elämä ja Euroviisutkin voivat tuoda. Aina ei voita, se on lähinnä henkilökohtainen voi voi. Ei vaan voi aina jäädä mököttämään oman komeron nurkkaan ja hokemaan mantranaan: "Ei ne leiki kuitenkaan meidän kanssa eikä tykkää meidän biisistä."

Portugali, Liettua ja Tsekki suoltavat viisulavalle vuodesta toiseen ihan hirveää skeidaa mutta kertokaa minulle käydäänkö siellä samoja itsetuhoisia keskusteluja? Ihanko oikeasti minkään muun maan media ei hehkuta kevään aikana oman maan biisiä ja povaa sille hyvää sijoitusta/voittoa?

Jos suomalaisten lähtöasenne on perseestä niin siitä ei pidä syyttää mediaa joka edes leikkii olevansa oikealla asenteella mukana.

Paitsi eikös suomalaismedian erikoisosaamisalaa ollut vuosituhannen vaihteessa (?) vain ja ainoastaan dissata oman maan karsintoja ja edustajaa? Suomessa moniosataan siis tämäkin - hieno maa tämä kertakaikkiaan!

Ja mitä tulee muiden harrastusten pilaamiseen, sehän juuri suuressa mittakaavassa koettiin muutama vuosi sitten. Eräs nimeltämainitsematon paskaohjaaja keksi että "Hei, haluaisin rispektiä kollegoilta. Saisinko tuhota nykyisen viisukarsintamoodin ja keksiä oman formaatin johon voin kutsua kaikki stadilaiset ystäväni tuomareiksi, osallistujiksi ja radiokanavayhteistyökumppaneiksi? Ei mua v*ttuakaan viisut kiinnosta mutta noilla näyttää olevan siellä niin kivaa joten ei mua haittaa jos mullakin ois. Tuohan se pahan mielen kaikille muille paitsi mulle mutta näin se menee."
Tänä vuonna sitten samainen herra joutui joustamaan viisuisamman ilmeen tieltä mutta sai lopulta kuitenkin tahtonsa läpi kun sai PKN-vyörytyksellään paskottua samojen viisufanien niskaan kuin 3 vuotta aiemmin.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja sziget » 03 Maalis 2015, 01:39

toivo kirjoitti:Vielä kun esiintyisi kahden jonkun oikein kornin ja kliseisen euroviisun välissä, niin erottuisi vielä enemmän :heh:
Asetun niiden kornien ja kliseisten puolelle. Jään vähemmistöön. Kun kaikilla on mielipide PKN:stä ja muista ei, puhelinääniä tulee varmasti. Raaditkaan eivät voi äänestää ennakkosuosikkia ja "hyvää asiaa" vastaan.
Wadde kirjoitti:3. Miten PKN:n käy?
Millä perusteella tämä kappale voisi voittaa ja saada sekä puhelinäänestäjät että raadit sulamaan edessään? Vaadin perusteluja!
Ennakkohypen perusteella (viestisi kohta 6). Kun kaikilla on mielipide, aina joku kannattaa. Muut viisut ovat sitä tavallista euroviisuroskaa, johon ei tarvitse reagoida mitenkään. En pidä esim. lharjun mainitseman Belgian 2014 kohtaloa todennäköisenä. Axelilla ei ollut mediakohua eikä "hyvää asiaa" biisin ulkopuolella.
Elmondo kirjoitti:Kun vain pystyn mielestäni sivuuttamaan tuon tietyn kannattajaryhmän hyvin itsekkäät, kulissinomaiset syyt äänestää ja kannattaa Pertti Kurikan Nimipäiviä niin minun on hyvin helppoa seisoa bändin takana viisuissa.
Minä taas en seiso bändin takana, koska en seiso biisin takana. Bändi on miellyttävä, mutta kannatan Suomea vain silloin kun siedän biisiä. Olen iloinen, että Yamma yamma jäi jumboksi, vaikka Pave on muuten mukava artisti. En voi myöskään sivuuttaa nimbyttelyä ja "PKN on aito, viisut on paskaa" -tyylisiä viisauksia. Käsitykseeni biisistä ne eivät vaikuta, se muodostui kuuntelemalla.
Rousku kirjoitti:Kai se on niin, että jos omaa makua miellyttävä paketti menestyy, se tekee sen musiikillisilla ansioillaan, ja jos itselle epämieluisa paketti menestyy, ei voi olla kysymys muusta kuin ulkomusiikillisista tekijöistä?
Ulkomusiikilliset seikat ovat mukana aina. Esim. Irlanti hyötyi kieliedusta ja inhoan Why metä syvästi, mutta en silti väitä, ettei irkkujen viisuja olisi arvioitu myös musiikkina. Lordi hyötyi mediasta, mutta kakkosbiisillään Bringing back the balls to rock olisi tuskin voittanut. Sen sijaan PKN olisi voinut täyttää vajaat puolitoista minuuttiaan lähes millä tahansa mölinällä ja voittanut silti.
Ei blokkeja tarvitse maa vaan asennetta luottavaa

Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Wadde » 03 Maalis 2015, 01:54

Jvvv kirjoitti:Että ei saa luvata mitään mitä ei voida pitää? Että ei voida pitää hauskaa ja kannustaa oman maan kappaletta ihan täysillä ihan vaan sen takia että jos nyt sitten käykin niin ettei voiteta niin sitten tulee paha mieli. Ehkä suomalaisten pitäis kaiken kaikkiaan monessa muussakin asiassa ottaa pää pois perseestä ja uskaltaa kokea ne ylä- ja alamäet mitä elämä ja Euroviisutkin voivat tuoda. Aina ei voita, se on lähinnä henkilökohtainen voi voi. Ei vaan voi aina jäädä mököttämään oman komeron nurkkaan ja hokemaan mantranaan: "Ei ne leiki kuitenkaan meidän kanssa eikä tykkää meidän biisistä."
Tämä oli hyvä pointti. Itse olen sellainen ihminen, että vaikka olisin Suomen karsintojen jälkeen vetänyt hirveät itkupotkuraivarit, niin itse kisoissa kannustan Suomea täysillä ja uskon aina voittoon. :heh: Esimerkiksi Kristan valinta oli mulle järkyttävä pettymys (vielä suurempi kuin PKN:n) mutta niin vain olin toukokuussa varma senkin voitosta ja itkua tihrustin, kun pisteidenlasku oli käynnissä. Noh, mun mielestä tämä on ns. positiivinen elämänasenne, mutta saan tästä uskomattoman määrän kuraa niskaani joka kevät. Että on typerää hehkuttaa etukäteen, koska ei me kuitenkaan voiteta, että mitä järkeä tuossa on. Öö, aika paljonkin järkeä? Mulla on kivaa joka kevät, kun ei tarvi kuukausitolkulla velloa jossain masennuksessa, kuinka "Suomi ei kuitenkaan pärjää".

Nyt olen tehnyt selväksi, että PKN:n biisi ei ole mielestäni hyvä, mutta itse bändiä kannustan täysillä ja toivon heille kaikkea menestystä itse kisoissa. Vastaukseksi tähän olen saanut: "Kyllä sinunkin takkisi kääntyy, kun PKN Wienissä voittaa." Että mitä? Juurihan minä sanoin, että kannatan bändiä ja toivon, että menestyvät mahdollisimman hyvin. Eli mitä takinkääntämistä mulla enää on jäljellä? Siis että vaikka sanoo kannattavansa bändiä, niin se ei silti riitä, jos ei tykkää biisistä? Vai häh?

phale
Tanssimassa
Tanssimassa

Viesti Kirjoittaja phale » 03 Maalis 2015, 02:29

sziget kirjoitti:Sen sijaan PKN olisi voinut täyttää vajaat puolitoista minuuttiaan lähes millä tahansa mölinällä ja voittanut silti.
Minä kyllä epäilen, että jos kappale olisi ollut esimerkiksi diskopoppia tai iskelmää, paketti ei olisi ollut samalla tavalla niin sanotusti kasassa kuin nyt punkin kanssa ja voitto olisi voinut jäädä saavuttamatta. Toki jos kyseessä olisi tosiaan ollut mölinää, jonka olisi voinut laskea esimerkiksi grindcoreksi tai death metalliksi, niin tilanne olisi saattanut olla toinen. :heh:

(Voin vain kuvitella miten ilahtuneen vastaanoton jokin Aina mun pitää -kappaletta lyhyempi ja melodiattomampi grindcore-rykäisy olisi täällä saanut, esittäjästä riippumatta.) :rofl:

sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja sziget » 03 Maalis 2015, 03:34

^^ Minunkaan takkini ei käänny. Toivon kaikkea hyvää bändille muuten mutta ei menestystä Wienissä.
phale kirjoitti:Minä kyllä epäilen, että jos kappale olisi ollut esimerkiksi diskopoppia tai iskelmää, paketti ei olisi ollut samalla tavalla niin sanotusti kasassa kuin nyt punkin kanssa ja voitto olisi voinut jäädä saavuttamatta.
Joo, tarkoitin mölinällä PKN:n omaa osaamisaluetta. Idols-suosikki Diandra ja Voice-suosikki Siru esittivät myös omanlaistaan musiikkia, mutta se ei riittänyt. Heiltä vaadittiin lisäksi hyvää biisiä ja esitystä. PKN:ää arvioitiin kuin viisivuotiaan piirustusta: se ei voi olla muuta kuin loistava, koska on niin ihanaa, kun lapsi piirtää.
Ei blokkeja tarvitse maa vaan asennetta luottavaa

sammyboy
Alaikäinen
Alaikäinen

Viesti Kirjoittaja sammyboy » 03 Maalis 2015, 04:40

Aina mun pitää on soinut korvamatona jo kolmatta päivää. Hyvän biisin merkki.

ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja ta1ja » 03 Maalis 2015, 07:41

sziget kirjoitti:Sen sijaan PKN olisi voinut täyttää vajaat puolitoista minuuttiaan lähes millä tahansa mölinällä ja voittanut silti.
sziget kirjoitti:PKN:ää arvioitiin kuin viisivuotiaan piirustusta: se ei voi olla muuta kuin loistava, koska on niin ihanaa, kun lapsi piirtää.
En usko että olisit tarkoittanut nämä lauseesi alentuviksi, mutta minä vähän koen väitteesi sellaisiksi. Koska itse kyllä pidän biisistä, se koskettaa minua. Sen sanoitusta olen pohtinut omalta kannaltani, haasteellisessa elämäntilanteessa elävien kannlta, yhteiskunnalliselta foucaultlaiselta kannalta sekä kaikista edellämainituista kehitysvammaisten erityisnäkökulmasta. Kuten ylempänä linkitin, Jari Tervo nimeää sen parhaaksi euroviisutekstiksemme ikinä - en ehkä ihan näin pitkälle menisi, mutta silti. Se on yksinkertainen ja naiivi, mutta osuu maaliinsa ja sen avoimuus on juuri sellaista, joka antaa kaltaiselleni pää räjähtää jo pinestäkin sytykkeestä-henkilölle tilaa omille ajatuksille. En pidä selittävistä tai monimutkaisista teksteistä, elleivät niiden kielikuvat ole mielestäni poikkeuksellisen briljantteja ja silti soi musiikin kanssa häiritsemättä sitä. Harvemmin näin on. Tämä teksti toimii musiikin ja esityksen kanssa kokonaisuutena. En usko, että ihan "mikä tahansa mölinä" pystyisi samaan, saamaan ihmisiä tuntemaan yhdessä.

Nyt ei ole aikaa tästä kovin harkitusti, mutta heitän silti pöydälle - tuosta kuin lapset- väitteestä: mieleen on tullut 1800-luvun primitiivisen taiteen löytämisen aikaiset keskutelut. Luonnonkansoista puhuttiin hyvin samaa sävyyn tuolloin kuin PKN:n biisistä nyt. Sen ajan taiteen ja taidekäsityksen näkökulmasta luonnonkansojen taide oli kehittömätöntä oppineiden asiantuntijoiden mielestä. Silti oli niitä, jotka päättivätkin kuunnella mitä primitiivisellä taiteella oli sanottavaa ja löysivät niistä asioita, jotka mullistivat heidän maailmansa. Taide ei tuon vaiheen jälkeen ollut enää samaa, meidän päivämme länsimainen taide ei olisi lainkaan samaa ilman tuota sytykettä. Hesarin Jani Kaaro on kirjoittanut aaihepiiriä sivuten erinomaisesti tiede-lehteen vuosia sitten.

Alun alkaen taide oli kaikkien juttu
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen » 03 Maalis 2015, 07:54

sammyboy kirjoitti:Aina mun pitää on soinut korvamatona jo kolmatta päivää. Hyvän biisin merkki.
Ja siitä löytyy sitaatti niin moniin arkielämän tilanteisiin. Hätistän pojan pois tietokoneeltani haukahtamalla "Aina mun pitää tehdä tehtäviä". :joojoo:
Töihin, töihin, mutta ei joka päivä eikä kaikkiin töihin.

maire
Siemailija
Siemailija

Viesti Kirjoittaja maire » 03 Maalis 2015, 08:45

Lupasin itselleni että en enää kommentoisi tätä biisiä, mutta jos vielä kerran...löysin siitä nimittäin edes yhden positiivisen jutun, nimittäin sanat. Jos niitä ajatuksella kuuntelee...muuten saattaa pointti mennä ohi. Mielestäni sanoituksessa olisi voinut pointin tuoda vielä paremmin esille. Lisäksi nyt pohdiskelen sitä että miten ulkomaalaisille tuo teksti avautuu kun eivät ymmärrä kieltä?

Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen » 03 Maalis 2015, 09:11

Yleistä kielteistä asennetta kehitysvammaisiin kyllä meidänkin maastamme löytyy yllättävänkin paljon. Kehitysvammaisten asuntolaa ei haluta naapuriin, kun "kunnon ihmisten" asuntojen arvo laskee. Eikä heitä varsinkaan haluta samaan taloon asumaan, kun ei haluta kuulla "sitä mölinää" (sic!) Itse olen kuullut niin räikeitä näkemyksiä, että niitä en edes halua tuoda julki. Osa asenteellisesta käytöksestä on varmasti silkkaa ajattelemattomuutta ilman pahaa tarkoitusta.

Ennen kuin kukaan ehtii sanomaan, että tällainen kirjoittelu ei kuulu Viisukuppilaan, niin totean itse, että kyllä tässä tosiaan hyvän maun rajoja kolkutellaan. Ja aivan, tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko PKN:n biisi hyvä vai huono. Ja ei, ei heille tarvitse antaa säälipisteitä sen takia, että ovat kehitysvammaisia ja taksikuski ei suostunut ottamaan kyytiin.

Taas olen sortunut lörpöttelyyn, mutta oikeastaan halusin vain sanoa, että mielestäni on hieno juttu, että PKN on tuonut kehitysvammaisten asiat laajemminkin keskustelun kohteeksi (kuppilan ulkopuolella). Saattaapa jopa joku miettiä omia asenteitaan. Kokemukseni perusteella vammaisia pelkäävät eniten ne, jotka eivät ole olleet missään tekemisissä heidän kanssaan.

Monen viisufanin mielestä viisut kaiketi pitäisi pitää puhtaana viihteenä eikä sekoittaa niihin mitään suvaitsevaisuussotkuja tai muuta yhteiskunnallista sanomaa. Minä olen eri mieltä ja se on vain minun mielipiteeni mutta minulla on mielipiteeseeni oikeus koska muuten ei ole tasa-arvoa. :tapu:
Töihin, töihin, mutta ei joka päivä eikä kaikkiin töihin.

Mohno
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja

Viesti Kirjoittaja Mohno » 03 Maalis 2015, 10:06

Mun tavisystävät Suomessa sanoivat että äänestäjät tekivät työtä ihan vaan sabotoidakseen koko skaboja.
Kyllä on matalat meningit Suomessa.. :kups:

JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja JuliaS » 03 Maalis 2015, 10:43

^Höpö höpö. Monet rakastaa PKN:ää. Tästä bändistä ja voitosta on kyllä niin paljon överiväitteitä kiertämässä.
Koirankuonolainen kirjoitti:
sammyboy kirjoitti:Aina mun pitää on soinut korvamatona jo kolmatta päivää. Hyvän biisin merkki.
Ja siitä löytyy sitaatti niin moniin arkielämän tilanteisiin. Hätistän pojan pois tietokoneeltani haukahtamalla "Aina mun pitää tehdä tehtäviä". :joojoo:
Sama!! Biisi on huippu.

skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja skidi » 03 Maalis 2015, 11:02

Mohno kirjoitti:Mun tavisystävät Suomessa sanoivat että äänestäjät tekivät työtä ihan vaan sabotoidakseen koko skaboja.
Kyllä on matalat meningit Suomessa.. :kups:
Oikeasti, kuka laittaisi rahaa minkään laulukilpailun sabotoimiseksi?
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Jonttu » 03 Maalis 2015, 11:09

JuliaS kirjoitti:^Höpö höpö. Monet rakastaa PKN:ää.
Kuten vaikkapa escunitedin polli hyvin osoittaa.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Edwina » 03 Maalis 2015, 11:12

Kyllähän tuolla monilla keskustelupalstoilla näkyi useinkin kommentteja, tyyliin " en ole ikinä äänestänyt niissä pa*kakisoissa, mutta nyt piruuttani äänestän PKN:ää."
"Ikinä ei ole Euroviisut kiinnostaneet, koska ne ovat hevonhuttua, mutta nyt äänestän ihan vaan protestiksi."

Sitä ei sitten voi varmaksi tietää, onko nuo puheet realisoituneet.

lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja lharju » 03 Maalis 2015, 11:14

Koirankuonolainen kirjoitti:Taas olen sortunut lörpöttelyyn, mutta oikeastaan halusin vain sanoa, että mielestäni on hieno juttu, että PKN on tuonut kehitysvammaisten asiat laajemminkin keskustelun kohteeksi (kuppilan ulkopuolella). Saattaapa jopa joku miettiä omia asenteitaan. Kokemukseni perusteella vammaisia pelkäävät eniten ne, jotka eivät ole olleet missään tekemisissä heidän kanssaan.
No hyvä, toivottavasti ne myös oikeasti kiinnostavat muutenkin kuin viisuedustajan yhteydessä. Ettei kyse ole vain siitä, että punavihreät nuorisopoliitikot ostavat itselleen ja kannattajilleen puhtaan omantunnon, kun julistavat kovaan ääneen kannattavansa Pertti Kurikan Nimipäiviä viisuedustajaksi yhdenvertaisuuden nimessä.

Vihreä Lanka – Tuomas Tuure: Euroviisujen jälkeinen aamu
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja skidi » 03 Maalis 2015, 11:22

Edwina kirjoitti:Kyllähän tuolla monilla keskustelupalstoilla näkyi useinkin kommentteja - -
Kun kurkistaa ulkohuussin reiästä alas, voinee jo valmiiksi arvata, mitä näkee. Keskustelupalstojen mölyapinoista ei vielä voi päätellä, mikä todellinen tilanne on.

Mutta on oikeasti ikävää, jos tämän vuoden euroviisukeskustelu on nostanut esiin omasta kaveripiiristänne tuollaisia piirteitä. Minulle ei äkkiseltään tule mieleen yhtäkään elämässäni aktiivisesti mukana olevaa ihmistä, joka olisi valmis arvostelemaan minun - tai kenenkään muunkaan - harrastusta noin banaalein sanankääntein. No, parempi kai sen on tulla ilmi, koska vain siten ihmiset voivat oppia toisiltaan.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja JuliaS » 03 Maalis 2015, 11:28

Jonttu kirjoitti:
JuliaS kirjoitti:^Höpö höpö. Monet rakastaa PKN:ää.
Kuten vaikkapa escunitedin polli hyvin osoittaa.
Sieltähän se universaali totuus löytyy. Laajentakaa maailmaanne.

Mohno
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja

Viesti Kirjoittaja Mohno » 03 Maalis 2015, 11:35

JuliaS kirjoitti:Sieltähän se universaali totuus löytyy. Laajentakaa maailmaanne.

Huomioni mukaan erityisesti suomalaiset ovat niitä universaalin totuuden toitottajia.. eihän niitä kansainvälisiä raatejakaan sulateta Suomessa.

Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Wadde » 03 Maalis 2015, 11:42

Twitterissä näin tosiaan useammankin kommentin, että "ei voisi euroviisut kiinnostaa v*ttuakaan, mutta siistiä, että PKN sinne lähtee". Joku oli kyllä kommentoinutkin, että jos ei kerran kiinnosta v*ttuakaan, niin miks kuitenkin kiinnostaa, kuka sinne lähtee. :heh:

Sieppeli
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää

Viesti Kirjoittaja Sieppeli » 03 Maalis 2015, 11:44

Vastaan tulee melkeinpä väistämättä 1. hämmentyneitä, 2. Suomen täysin ingnooraavia, 3. PKN:ää fanittavia ihmisiä. Yleensä tässä järjestyksessä, mutta lehdistö ottaa Suomen melkeinpä väistämättä positiivisesti.

No, väännetään tilanteesta nyt sitten pakolla jotain positiivista: PKN suoriutuu todella hyvin siinä yhdessä asiassa, jossa Softengine epäonnistui. He herättävät huomiota. Laululla ja esityksellä ei näytä olevan kenellekään enää tässä vaiheessa minkäänlaista väliä, kunhan saadaan huomiota. Alan ymmärtää, miksi Euroviisuja ei pidetä enää musiikillisesti tärkeinä...
Raise the banner to the sky
Face the fear and hold your head up high
Take the leap like you were bound for higher ground

TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TomppaJr » 03 Maalis 2015, 11:56

Tämän nousu puntarillani on alkanut. :joojoo:
Voi pullukkaa!

JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja JuliaS » 03 Maalis 2015, 12:05

Mohno kirjoitti:
JuliaS kirjoitti:Sieltähän se universaali totuus löytyy. Laajentakaa maailmaanne.

Huomioni mukaan erityisesti suomalaiset ovat niitä universaalin totuuden toitottajia.. eihän niitä kansainvälisiä raatejakaan sulateta Suomessa.
Pointtini oli se mitä täällä on toisteltu jo tosi paljon, eli viisufanien mielipide ei ole mitenkään verrannollinen siihen, mitä ihmiset yleisesti ajattelevat PKN:stä. Kaikki tietävät jo, että faneista suurin osa ei arvosta. PKN voitti Suomessa koska monet rakastavat ja olemassa oli suorastaan kansanliike, jossa ei todellakaan ollut kyse viisujen sabotoinnista.

Ei-viisu-mediassa positiivisen huomion määrä on suurinta, mitä Suomen edustaja on koskaan saanut tai tulee saamaan.

ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja ta1ja » 03 Maalis 2015, 12:09

Wadde kirjoitti:Twitterissä näin tosiaan useammankin kommentin, että "ei voisi euroviisut kiinnostaa v*ttuakaan, mutta siistiä, että PKN sinne lähtee". Joku oli kyllä kommentoinutkin, että jos ei kerran kiinnosta v*ttuakaan, niin miks kuitenkin kiinnostaa, kuka sinne lähtee. :heh:
Jos jonkun mielestä on siistiä että PKN lähetee euroviisuihin se ei tarkoita, että Euroviisut olisivat pelkästään paskaa. Siellä ei esimerkiksi ole ollut sellaista musiikkia, joka kiinnostaa. Tämähän on ensimmäinen punk-bändi joka kisoihin pääsee. Jos kisoihin ei ole kelpuutettu lainkaan oman maun mukaista musiikkia miksi niiden tarjonta kiinnostaisi.

Punk in Finlandilla on käyty keskusteluja aiheesta. Siellä UMK-liveseurantaketjussa moni kertoi äänestävänsä ensimmäistä kertaa euroviisuissa. Minusta sävy ei ollut että hähhää, pilataan kisat. Foorumilla on vanha PKN ketjukin, josta arvostus bändiä kohtaan ilmenee.

PKN UMK:ssa metakeskustelu: oikeasti hyvät Euroviisu-biisit
Pertti Kurikan Nimipäivät

Lukekaa vaikka allaoleva kommentti, järjen ääni. Viimeinen Bottom line loistava (boldaus minun), kuvaa hyvin mikä tässä on ylipäänsä oleellista:
Kurikoiden voitto ja ylipäätään ehdolla oleminen kirvoitti kyllä uskomattoman määrän pikkusieluisuutta, kyynisyyttä ja holhousta. Sanottiin, että eihän tuosta kukaan pitäisi ”jos eivät olisi vammaisia”. Kun ulkomusiikilliset tekijät ovat noin näkyviä, niiden ei ilmeisesti saisi antaa vaikuttaa mielipiteeseensä. Äijät vääntävät rajoitteistaan huolimatta punkkia siitä, millaista on olla kehitysvammainen 2000-luvun Suomessa. Sekö ei saisi puhutella? For real? Kuuntelevatko ihmiset musiikkia sitten muuten objektiivisesti? Jotain täydellisiä stereoiden testauslevyjä ilmeisesti?

Nauratti kun puhe siirtyi sävellyksen tasoon: ”kuka hyvänsä voisi rämpytellä tuollaista ja rääkyä päälle”, ”yksinkertainen sävellys” ja ”ei oikeaa musiikkia vaan meteliä”. Juuh, kuuntelet punk rockia, onneksi olkoon. Luulin, että tämä olisi käsitelty jo 70-luvulla. Tulee mieleen joku lukioikäinen fuusiojazz-onanisti kuulemassa ensimmäistä kertaa Ramonesia. Meillä on ollut joku Hanna Pakarinen esiintymässä kotikisoissa ja jengi nillittää ”musiikillisista ansioista”, jotka mitä ilmeisimmin ovat sitä, että kuulostaa tasan samalta pötköltä kuin kaikki muukin.

Lisäksi on puhuttu säälipisteistä ja kehitysvammaisten hyväksikäytöstä ja alistamisesta. Tämä edustaa lähtökohdiltaan aika vastenmielistä asennetta kehitysvammaisia kohtaan. Ne ovat monille vain huolen ja holhouksen kohteita - jotain, jotka eivät kuulu esille, eivät kuulu valtavirtaan, eivät sovi edustustehtäviin, eivät voi tai osaa itse päättää mitä tekevät tai mihin menevät. Omissa asuntoloissaan saisivat olla turvassa ja ottaa vastaan mitä annetaan. Pelätään, että nyt ne tekevät itsensä naurunalaisiksi. Siinähän tekevät! Ne ovat ihmisiä ja osaavat ja ymmärtävät myös nauraa itselleen. PKN vetää Devon Mongoloidia coverina eli itseironiassa kyllä löytyy. Ennen kaikkea sällit haluavat päättää itse asioistaan eivätkä alistu paapottavaksi. Juuri tämän takia PKN tekee musiikkiaan. Juuri näistä asioista he laulavat. Juuri tämän vuoksi eilinen voitto oli niin tärkeä.

Bottom line: meiltä lähtee Wieniin jonnekin tuulikoneiden, konfetin ja voimaballadien väliin neljä aikuista ukkoa tykittämään 1,5 minuuttia punkkia ja pitämään hauskaa. Se on voitto jo itsessään. Piritorilla tavataan!
http://www.punkinfinland.net/forum/view ... 0#p6193447
Viimeksi muokannut ta1ja, 03 Maalis 2015, 12:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Rousku » 03 Maalis 2015, 12:10

Wadde kirjoitti:Twitterissä näin tosiaan useammankin kommentin, että "ei voisi euroviisut kiinnostaa v*ttuakaan, mutta siistiä, että PKN sinne lähtee".
Tämä on se kommentointityyli, jota minäkin olen jonkin verran nähnyt. Eli PKN on ollut suosittu ei suinkaan säälistä vaan koska se on siistiä.

Jokaisella äänestäjällä on kuitenkin oikeus äänestää, olivat perusteet suosikkivalinnalle metkä tahansa. Ymmärrän, etteivät viisut kiinnosta, jos oma musamaku on suppea-alainen eikä sen mukaista genreä ole viisuissa edustettuna, tai jos ei pidä viisuissa yleisimmin edustettuna olevista musiikkilajeista (minäkin tämän takia olen joutunut taas tänä vuonna kyseenalaistamaan viisujen kiinnostavuutta), ja vielä jos kokemus siitä, mitä viisuissa on, on jostakin vuosikymmenen - parin takaa. Silti sen kerran kun löytyy omasta mielestä "siisti" ehdokas, sitä saa äänestää. (Väärinkäsitysten välttämiseksi huomautettakoon, että äänestin itse kyllä ihan muuta biisiä.)
Rise, angel, shine, love!

Viestiketju Lukittu