Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

tinov
Siemailija
Siemailija
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 14:46

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja tinov »

Itse en vieläkään pidä tästä, mutta Brittiläiset ystäväni ovat alkaneet lämmetä tälle. Ja yllättävästi noi vedonlyöntitilastotkin nostavat PKN:n kärkijoukkoon heti Italian jälkeen kakkoseksi. Vielä eilen Viro oli kakkosena ja Suomi kolmosena. Kuten sanoin, että en edelleenkään pidä kappaleesta, mutta demokratia on puhunut ja PKN edustaa Suomea Wienissä. Täytynee vaan antaa sitten tukensa tälle biisille ja myöntää olleensa väärässä. Tosin toukokuussa se vasta sitten lopullisesti nähdään.

http://eurovisionworld.com/?odds=eurovision_2015

http://www.oddschecker.com/tv/eurovision

http://www.oddschecker.com/tv/eurovision

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Margot »

Viisujen Youtube-kanavalla oli tämmöinen sympaattinen video PKN:n voitosta. Enköhän mä ja moni muukin toivu tästä punk-shokista toukokuuhun mennessä. :heh:

What color is your life?

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

maire kirjoitti:Se olisi täysin rinnastettavissa jos kehitysvammaiset äänestäisivät kehitysvammaisia...tässä kyse nyt ei kuitenkaan ollut siitä että tietty ihmisryhmä äänestää omiaan vaan siitä että suuri joukko ihmisiä äänestivät kehitysvammaisia silkasta säälistä ja osoittaakseen suvaitsevaisuuttaan...milloin muka kukana on äänestänyt suomenruotsalaista säälistä tai osoittaakseen suvaitsevaisuutta?
Ensinnäkin, on sinun tulkintasi, että suuri joukko äänestää kehitysvammaisia "säälistä" tai "osoittaakseen suvaitsevaisuuttaan". Tosi paljon "tietämistä"

Suuri joukko äänestää koska kehitysvammaisten biisi koskettaa monia aivan samaan suomenruotsalaisia koskettaa suomenruotsalaisten biisi. Rinnastus syntyi siitä, että koskettamisen syy suomenruotsalaisilla on suomenruotsalaisuus ja kehitysvammaisia äänestäneillä kehitysvammaisuus, ei musiikki. Tarkoitatko nyt, että epäilyttävä ero tulee siitä, että suomenruotsalaiset äänestävät "omiaan" ja kehitysvammaisia äänestävät äänestävät "niitä" kehitysvammaisia eli "toisia"? Tämäkö mielstänne tekee tässä suomenruotsalaistapauksessa äänestämisestä epäilyttävää?

Entäpä, jos se ns. "ulkomusiikillinen" äänestäminen lähtee siitä, että PKN:n biisi sai ihmiset oivaltamaan, että ei ole meitä ja "niitä toisia", vaan on ihmisiä joilla on erilaisia ominaisuuksia. Sami Helle minusta viittasi tähän, että he ovat ihan normaaleja kavereita, joilla on tällainen ominaisuus kuin kehitysvamma. Että ihmiset biisin ja esityksen kautta samastuvat niihin tunteisiin ja sanomaan ja kokevat että on vain me, ihmiset?

Mutta jos noin ei olisikaan, niin miten "säälistä" äänestäminen on rikollisemmin ulkomusiikillista kuin "omien kannattaminen"? Kun puhumme siis vain tästä "ulkomusiikillisuudesta"? Ei omien kannattaminen ole sen enempää musiikkia kuin säälikään.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
maire
Siemailija
Siemailija
Viestit: 187
Liittynyt: 04 Joulu 2014, 19:46
Paikkakunta: Tammisaari

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja maire »

ta1ja kirjoitti:
maire kirjoitti:Se olisi täysin rinnastettavissa jos kehitysvammaiset äänestäisivät kehitysvammaisia...tässä kyse nyt ei kuitenkaan ollut siitä että tietty ihmisryhmä äänestää omiaan vaan siitä että suuri joukko ihmisiä äänestivät kehitysvammaisia silkasta säälistä ja osoittaakseen suvaitsevaisuuttaan...milloin muka kukana on äänestänyt suomenruotsalaista säälistä tai osoittaakseen suvaitsevaisuutta?
Ensinnäkin, on sinun tulkintasi, että suuri joukko äänestää kehitysvammaisia "säälistä" tai "osoittaakseen suvaitsevaisuuttaan". Tosi paljon "tietämistä"

Suuri joukko äänestää koska kehitysvammaisten biisi koskettaa monia aivan samaan suomenruotsalaisia koskettaa suomenruotsalaisten biisi. Rinnastus syntyi siitä, että koskettamisen syy suomenruotsalaisilla on suomenruotsalaisuus ja kehitysvammaisia äänestäneillä kehitysvammaisuus, ei musiikki. Tarkoitatko nyt, että epäilyttävä ero tulee siitä, että suomenruotsalaiset äänestävät "omiaan" ja kehitysvammaisia äänestävät äänestävät "niitä" kehitysvammaisia eli "toisia"? Tämäkö mielstänne tekee tässä suomenruotsalaistapauksessa äänestämisestä epäilyttävää?

Entäpä, jos se ns. "ulkomusiikillinen" äänestäminen lähtee siitä, että PKN:n biisi sai ihmiset oivaltamaan, että ei ole meitä ja "niitä toisia", vaan on ihmisiä joilla on erilaisia ominaisuuksia. Sami Helle minusta viittasi tähän, että he ovat ihan normaaleja kavereita, joilla on tällainen ominaisuus kuin kehitysvamma. Että ihmiset biisin ja esityksen kautta samastuvat niihin tunteisiin ja sanomaan ja kokevat että on vain me, ihmiset?

Mutta jos noin ei olisikaan, niin miten "säälistä" äänestäminen on rikollisemmin ulkomusiikillista kuin "omien kannattaminen"? Kun puhumme siis vain tästä "ulkomusiikillisuudesta"? Ei omien kannattaminen ole sen enempää musiikkia kuin säälikään.
En sanonut että kumpikaan olisi rikollista...kunhan totesin että ei nyt ole täysin rinnastettavissa. Suomenruotsalaisia kuitenkin huomattavasti vähemmän kuin sädekehäänsä kiillottavia säälistä äänestäviä. Jotenkin se säälistä äänestäminen on mielestäni hieman alentavaa artistia/artisteja kohtaan. Tulee vähän sellainen fiilis kuin se että kolmevuotiaan huonoja piirustuksia pitää kehua jotta pikkuiselle ei tulisi paha mieli. Ei kehitysvammaiset mitään lapsia ole, eivätkä myöskään ole idiootteja. Varmasti itsekin ymmärtävät että saivat tosi paljon säälipisteitä. Mutta toisaalta, jos heitä ei haittaa niin eipä minuakaan...ei se biisi siltikään hyvä ole.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Vaikka kaikenmoisia kommentteja biisin ympäriltä olen saanut lukea ja kuulla, niin en vielä ensimmäistäkään, jossa sanottaisiin että äänestin niitä jottei niille tulisi paha mieli.

Kysymyksessä on kuitenkin aikuisista ihmisistä muodostuva bändi, joka on menestyksellä keikkaillut ulkomaillakin ja päässyt urallaan pidemmälle kuin useimmat UMK-kisaajat. Ei sellaiset mitään sääliä tarvitse.

Vilpittömän innostuneita äänestäjien kommentteja on sen sijaan ollut ja paljon.

Jonkin tunteen perusteella on varmasti äänestetty, mutta se ei ole väärin: musiikkiaktista pitäminen tai sen inhoaminen on kuitenkin pohjmimmiltaan tunneasia, joka sivuuttaa kaiken objektiivisen osaamisen.
Rise, angel, shine, love!

Maza
Siemailija
Siemailija
Viestit: 124
Liittynyt: 07 Touko 2007, 21:53

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Maza »

Pontti tässä on tämä: Kehitysvammaisten bändi voitti ja sen odotetaan saavan samalaista kohtelua kuin "terveiden" bändinkin. Näin on hyvä. Näin minäkin teen.

Minä olen vuosittain haukkunut lähes poikkeuksetta kaikki Suomen edustusbiisit. Niin teen nytkin, koska kohtelen voittajaa ihan normityyliin. Kurikan bändin laulu on kaikkien aikojen surkeimpia Suomen edustuskappaleita. Ehkä "Varjoon, suojaan" on alittamaton pohjanoteeraus, mutta tämän vuotinen kappale, jonka nimeäkään en muista enkä edes välitä muistaa, on totaalista tuubaa. Lisäksi punk-musiikki on erittäin out tällä hetkellä ajatellen trendikkäitä valtavirtoja, joita Euroviisuissa menestystä odottavan kappaleen pitäisi edustaa.

Tyypillinen Euroviisuja katsova ja äänestävä katsoja ei lue lehtiartikkeleita eikä katso esityksiä etukäteen. Hän istuu TV:n ääreen ja näkee esitykset ja äänestää. Suomen esitys menee kahden minuutin kakofoniana ohi ja ei kun seuraavaa kuuntelemaan. Ei Euroviisuissa tule säälipinnoja. Se on sävellyskilpailu. Siellä menestyvät hyvät sävelmät ja tyylikkäät esitykset. Kuten myös 2014, jolloin upea sävelmä ja esittäjä voitti.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mää en olis ikinä uskonut, että Lordin jälkeen tulee Suomelta vielä semmoinen Euroviisu edustaja, joka herättää huomiota ympäri maailmaa. Mutta niin vaan tuli vuosi 2015 ja PKN. :tapu:

Avatar
maire
Siemailija
Siemailija
Viestit: 187
Liittynyt: 04 Joulu 2014, 19:46
Paikkakunta: Tammisaari

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja maire »

Rousku kirjoitti:^Vaikka kaikenmoisia kommentteja biisin ympäriltä olen saanut lukea ja kuulla, niin en vielä ensimmäistäkään, jossa sanottaisiin että äänestin niitä jottei niille tulisi paha mieli.
Jos tämä ei pidä paikkansa miksi kummassa ei sitten saa sanoa että ei tykkää siitä biisistä? Jotta heille ei tulisi paha mieli? Jotta heitä äänestäneille ei tulisi paha mieli? Miksi?

Itse bändin jäsenille varmaan yhdentekevää. Kyllä he kritiikkiä kestävät.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Miten sinua sitten on kielletty sanomasta?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
maire
Siemailija
Siemailija
Viestit: 187
Liittynyt: 04 Joulu 2014, 19:46
Paikkakunta: Tammisaari

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja maire »

Rousku kirjoitti:^Miten sinua sitten on kielletty sanomasta?
Kyllähän se yleinen ilmapiiri on vähän sellainen että jos uskaltaa sanoa mitään negatiivista niin vihaa kehitysvammaisia. Mitä siis en edelleenkään tee. Minulla on ja on ollut useampiakin kehitysvammaisia kavereita...enkä itsekään ole ihan priimatavaraa.
Niin ja en myöskään ole punk-vastainen...mitä olen myös saanut kuulla. Kaikesta ei vaan voi tykätä.

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja phale »

maire kirjoitti:Jos tämä ei pidä paikkansa miksi kummassa ei sitten saa sanoa että ei tykkää siitä biisistä?
Onko joku väittänyt ettei saisi? En ainakaan täällä ole huomannut, ja moni on näkemyksensä myös ilmaissutkin. SoMea en toki ole voinut seurata kaikkien kaveripiirin osalta, joten on tietenkin mahdollista että siellä on ylilyöntejä tapahtunut.

Vastaanottoon on toki vaikutusta sillä, miten sanansa valitsee ja perustelee sekä kohdistaako sen kappaletta vai yhtyettä kohtaan jne. Virheelliset väittämät, kuten "tämä ei ole musiikkia" tai "tämä on absoluuttisesti huono, ei tästä kukaan voi oikeasti pitää" saattavat herättää vastalauseita. Myös kannattajien motiivien kyseenalaistaminen ("tätä äänestettin vain ja ainoastaan koska esiintyjien ominaisuudet") saattaa synnyttää vastustusta, jos he kokevat syytökset valheellisiksi.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^^Onko joku ihan konkreettisesti sanonut sinulle, että koska et tykkää tästä niin varmasti vihaat kehitysvammaisia? Tai löydätkö vaikka jostakin nettikirjoituksesta mielipiteen, että tätä inhoavat inhoavat kehitysvammaisia.

Vaikka joku noin sanoisi, niin ei se toisaalta ole sen kummempaa kuin väittää, että tätä kannatetaan säälistä. Toisen mielipidettä kuuntelematonta yli- ja virhetulkintaa kummassakin tapauksessa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
maire
Siemailija
Siemailija
Viestit: 187
Liittynyt: 04 Joulu 2014, 19:46
Paikkakunta: Tammisaari

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja maire »

phale kirjoitti:
maire kirjoitti:Jos tämä ei pidä paikkansa miksi kummassa ei sitten saa sanoa että ei tykkää siitä biisistä?
Onko joku väittänyt ettei saisi? En ainakaan täällä ole huomannut, ja moni on näkemyksensä myös ilmaissutkin. SoMea en toki ole voinut seurata kaikkien kaveripiirin osalta, joten on tietenkin mahdollista että siellä on ylilyöntejä tapahtunut.

Vastaanottoon on toki vaikutusta sillä, miten sanansa valitsee ja perustelee sekä kohdistaako sen kappaletta vai yhtyettä kohtaan jne. Virheelliset väittämät, kuten "tämä ei ole musiikkia" tai "tämä on absoluuttisesti huono, ei tästä kukaan voi oikeasti pitää" saattavat herättää vastalauseita. Myös kannattajien motiivien kyseenalaistaminen ("tätä äänestettin vain ja ainoastaan koska esiintyjien ominaisuudet") saattaa synnyttää vastustusta, jos he kokevat syytökset valheellisiksi.
Entäs jos kokee että se on absoluuttisesti huono? Makuasiahan se on. Bändi ei sinänsä ole huono, mutta tuo kyseinen biisi on. Mutta sehän on vain minun mielipide johon minulla on oikeus.

Tekno-Kekko
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 2
Liittynyt: 02 Maalis 2015, 20:46

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Tekno-Kekko »

Iltaa kaikille. Tämä on ensimmäinen viestini foorumille. Tervehdys kaikille, jotka jostain käsittämättömästä syystä saattavat muistaa minut Suomen OGAEn sähköpostilistalta 15 vuotta sitten.

En osaa ajatella niin tekovaikeasti, kuin mitä täällä tehdään.

Bändi on loistava ilmiö ja kappaleessa viehätti sen holhouksenvastainen sanoma. Pelle Miljoonan vetisestä rippikoululaisten sosiaalityöntekijä"punkista" ei ole mahdollista puhua edes samana päivänä tämän kanssa.

Euroviisut vakavana kilpailuna taas on kysymys, jota muistan pohditun jo 40 vuotta sitten... Siitä lausun vain yhden huomion. Vakavassa viihdeohjelmassa (mitähän sellainenkin olisi?) ei anneta 10% päätösvallasta kaikenkarvaisille huumoriraadeille. Taksikuskit, tuo musiikin ajantasaisuuden ja vetoavuuden auktoriteetti...

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja phale »

maire kirjoitti:Entäs jos kokee että se on absoluuttisesti huono? Makuasiahan se on.
Absoluuttisuus ja makuasia ovat kyllä mielestäni termeinä ristiriidassa, mutta saat ainakin minun puolestani olla sitä mieltä että kappale on mielestäsi absoluuttisesti huono, jos et samalla kuitenkaan väitä, ettei siitä voi täten kukaan muukaan pitää. :)

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4081
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Tämä cover-versio ei tainnut vielä olla täällä :uujee: :

https://www.youtube.com/watch?v=rDWMhOtcV6U
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
maire
Siemailija
Siemailija
Viestit: 187
Liittynyt: 04 Joulu 2014, 19:46
Paikkakunta: Tammisaari

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja maire »

phale kirjoitti:
maire kirjoitti:Entäs jos kokee että se on absoluuttisesti huono? Makuasiahan se on.
Absoluuttisuus ja makuasia ovat kyllä mielestäni termeinä ristiriidassa, mutta saat ainakin minun puolestani olla sitä mieltä että kappale on mielestäsi absoluuttisesti huono, jos et samalla kuitenkaan väitä, ettei siitä voi täten kukaan muukaan pitää. :)
No väitän että en ymmärrä miten kukaan voi pitää sitä hyvänä sävellyksenä...mutta onneksi minun ei ole pakko ymmärtää ihan kaikkea tässä maailmassa :heh:

Ja tuo coverversio on kyllä aikamoinen :mrgreen:

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

ESCXtrassa loistava artikkeli Suomen valinnasta, vaikka en tietenkään ole samaa mieltä biisistä.

http://escxtra.com/2015/03/02/i-stand-b ... heir-song/
"If we, Eurovision fans, claim that Eurovision is the contest for all European music, who are we to say that a genre doesn’t have a place in Eurovision? Clearly, the open minded Eurovision community is only open minded to things that can benefit their own cause?"

"I’ve seen people saying that the PKN guys probably don’t know what they’re doing and that they should be protected against themselves. To use some strong words: That’s the biggest load of crap I have ever heard."

"My biggest concern is that Pertti Kurikan Nimipäivät aren’t treated as human beings who’re in the music business, but as people with a mental disability who decide to enter a competition to get sympathy votes. I think it’s awful how these guys are treated."
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Sieppeli
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 11:40

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Sieppeli »

JuliaS kirjoitti:ESCXtrassa loistava artikkeli Suomen valinnasta, vaikka en tietenkään ole samaa mieltä biisistä.

http://escxtra.com/2015/03/02/i-stand-b ... heir-song/
"If we, Eurovision fans, claim that Eurovision is the contest for all European music, who are we to say that a genre doesn’t have a place in Eurovision? Clearly, the open minded Eurovision community is only open minded to things that can benefit their own cause?"

"I’ve seen people saying that the PKN guys probably don’t know what they’re doing and that they should be protected against themselves. To use some strong words: That’s the biggest load of crap I have ever heard."

"My biggest concern is that Pertti Kurikan Nimipäivät aren’t treated as human beings who’re in the music business, but as people with a mental disability who decide to enter a competition to get sympathy votes. I think it’s awful how these guys are treated."
Monessa kohtaa miun on pakko olla samaa mieltä. Monikaan ei ymmärrä punkin päälle, mutta vielä harvempi saa minkäänlaista otetta sanoista. Ulkomaalaisille PKN saattaa jopa näyttää siltä, että ollaan lähetetty heidät todellakin vaan keräämään säälipisteitä, kun ei ole oikein muutakaan mihin tarttua. Tämä ilmiö näkyy nyt jo Youtuben kommenteissa, tosi harva nostaa tasa-arvoa ja kehitysvammaisten huonoa asemaa esille siellä puolella, mutta epäuskoista naurua tulee vähän jokaiselta puolelta.

Mitä jos Eurooppa ei tajuakaan ottaa PKN:ää tosisaan? :eiei:
Mens infirma in corpore sano
Animus tristis in corpore sano
Mens desperata in corpore sano
Mens conterrita in corpore sano

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Sieppeli kirjoitti:Mitä jos Eurooppa ei tajuakaan ottaa PKN:ää tosisaan? :eiei:
No hui kauheeta jos noin tapahtuu! :eeek: :mrgreen:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Sieppeli kirjoitti: Ulkomaalaisille PKN saattaa jopa näyttää siltä, että ollaan lähetetty heidät todellakin vaan keräämään säälipisteitä, kun ei ole oikein muutakaan mihin tarttua. Tämä ilmiö näkyy nyt jo Youtuben kommenteissa, tosi harva nostaa tasa-arvoa ja kehitysvammaisten huonoa asemaa esille siellä puolella, mutta epäuskoista naurua tulee vähän jokaiselta puolelta.

Mitä jos Eurooppa ei tajuakaan ottaa PKN:ää tosisaan? :eiei:
Kannattaisi lukea muutakin kuin Youtube-kommentteja. Jos et ole huomannut, Suomen valintaa hehkutetaan isoissa medioissa rapakon takana asti.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6307
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja mariah »

^ Niin toimittajat ja lehdet hehkuttaa :mitvit: vai näkeekö siellä myös miten ihmiset on kommentoinu noita :mrgreen: en ole yhtään noihin perehtynyt. Ja ei muuten kannata yhtään "väheksyä" noita Youtube-kommentteja, siellä on varmasti monia äänestäjiä joukossa mukana, viisufaneja..ei viisufaneja. Joo ja tiedän ettet ole väittäny etteikö olisi yms yms. Ihan vaan varmuuden vuoksi :mrgreen:

Avatar
Sieppeli
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 11:40

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Sieppeli »

JuliaS kirjoitti:
Sieppeli kirjoitti: Ulkomaalaisille PKN saattaa jopa näyttää siltä, että ollaan lähetetty heidät todellakin vaan keräämään säälipisteitä, kun ei ole oikein muutakaan mihin tarttua. Tämä ilmiö näkyy nyt jo Youtuben kommenteissa, tosi harva nostaa tasa-arvoa ja kehitysvammaisten huonoa asemaa esille siellä puolella, mutta epäuskoista naurua tulee vähän jokaiselta puolelta.

Mitä jos Eurooppa ei tajuakaan ottaa PKN:ää tosisaan? :eiei:
Kannattaisi lukea muutakin kuin Youtube-kommentteja. Jos et ole huomannut, Suomen valintaa hehkutetaan isoissa medioissa rapakon takana asti.
mariah kirjoitti:^ Ja ei muuten kannata yhtään "väheksyä" noita Youtube-kommentteja, siellä on varmasti monia äänestäjiä joukossa mukana, viisufaneja..ei viisufaneja. Joo ja tiedän ettet ole väittäny etteikö olisi yms yms. Ihan vaan varmuuden vuoksi :mrgreen:
Youtube kertoo aina jonkun mielipiteen. Mediat kertoo toisen mielipiteen, mutta median mie jätän väliin, koska sielt saa oikeasti huonon kokonaiskuvan. Ihmisten omat kommentit on tässäkin tapauksessa mielenkiintoisempia.
Mens infirma in corpore sano
Animus tristis in corpore sano
Mens desperata in corpore sano
Mens conterrita in corpore sano

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Youtube kertoo melko kapean ihmisryhmän mielipiteen. Kaikki eivät todellakaan omista edes Youtube-tunnuksia, saati vietä siellä aikaa kommentoimassa. Siellä ylikorostuu vihaaminen ja trollaus. Tasokkaan, harkitun ja syvällisen kommentoinnin kehto se ei ole, vaikka sellaistakin siellä voi nähdä. Youtubessa on muuten tosi paljon myös positiivisia kommentteja PKN:lle. Viisujen suhteen helposti korostuu viisufanien mielipide.

Anyway, jos ei huomaa, miten paljon tätä rakastetaan myös ulkomailla, ei ole onnistunut hankkimaan itselleen kokonaiskuvaa. Eivätkä ne toimittajat mikään outo elämälle vieras ihmisryhmä ole. He heijastavat yleensä yleisiä mielipidesuuntauksia ja kiinnostuksen kohteita.

PKN:n suhteen on sekä Suomessa että ulkomailla ollut sellainen tendenssi, että ihmiset, jotka eivät paljon seuraa viisuja, aikovat seurata tänä vuonna PKN:n takia.
mariah kirjoitti:^ Niin toimittajat ja lehdet hehkuttaa vai näkeekö siellä myös miten ihmiset on kommentoinu
Kommenteissa siellä on sama juttu kuin muutoinkin, eli PKN jakaa tykkääjiin ja ei-tykkääjiin.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Mua jäi taas vaivaamaan tämä aihe että "Suomalaiset vihaavat viisuja koska kautta aikojen oman maan media on hehkuttanut varmaa voittoa jota ei koskaan tulekaan, päinvastoin."

Siis ihanko oikeasti suomalaiset ovat ihan idioottikansaa jota pitää kohdella kuin kuusivuotiasta kauhukakaraa? (Tiedän, ovat.) Että ei saa luvata mitään mitä ei voida pitää? Että ei voida pitää hauskaa ja kannustaa oman maan kappaletta ihan täysillä ihan vaan sen takia että jos nyt sitten käykin niin ettei voiteta niin sitten tulee paha mieli. Ehkä suomalaisten pitäis kaiken kaikkiaan monessa muussakin asiassa ottaa pää pois perseestä ja uskaltaa kokea ne ylä- ja alamäet mitä elämä ja Euroviisutkin voivat tuoda. Aina ei voita, se on lähinnä henkilökohtainen voi voi. Ei vaan voi aina jäädä mököttämään oman komeron nurkkaan ja hokemaan mantranaan: "Ei ne leiki kuitenkaan meidän kanssa eikä tykkää meidän biisistä."

Portugali, Liettua ja Tsekki suoltavat viisulavalle vuodesta toiseen ihan hirveää skeidaa mutta kertokaa minulle käydäänkö siellä samoja itsetuhoisia keskusteluja? Ihanko oikeasti minkään muun maan media ei hehkuta kevään aikana oman maan biisiä ja povaa sille hyvää sijoitusta/voittoa?

Jos suomalaisten lähtöasenne on perseestä niin siitä ei pidä syyttää mediaa joka edes leikkii olevansa oikealla asenteella mukana.

Paitsi eikös suomalaismedian erikoisosaamisalaa ollut vuosituhannen vaihteessa (?) vain ja ainoastaan dissata oman maan karsintoja ja edustajaa? Suomessa moniosataan siis tämäkin - hieno maa tämä kertakaikkiaan!

Ja mitä tulee muiden harrastusten pilaamiseen, sehän juuri suuressa mittakaavassa koettiin muutama vuosi sitten. Eräs nimeltämainitsematon paskaohjaaja keksi että "Hei, haluaisin rispektiä kollegoilta. Saisinko tuhota nykyisen viisukarsintamoodin ja keksiä oman formaatin johon voin kutsua kaikki stadilaiset ystäväni tuomareiksi, osallistujiksi ja radiokanavayhteistyökumppaneiksi? Ei mua v*ttuakaan viisut kiinnosta mutta noilla näyttää olevan siellä niin kivaa joten ei mua haittaa jos mullakin ois. Tuohan se pahan mielen kaikille muille paitsi mulle mutta näin se menee."
Tänä vuonna sitten samainen herra joutui joustamaan viisuisamman ilmeen tieltä mutta sai lopulta kuitenkin tahtonsa läpi kun sai PKN-vyörytyksellään paskottua samojen viisufanien niskaan kuin 3 vuotta aiemmin.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja sziget »

toivo kirjoitti:Vielä kun esiintyisi kahden jonkun oikein kornin ja kliseisen euroviisun välissä, niin erottuisi vielä enemmän :heh:
Asetun niiden kornien ja kliseisten puolelle. Jään vähemmistöön. Kun kaikilla on mielipide PKN:stä ja muista ei, puhelinääniä tulee varmasti. Raaditkaan eivät voi äänestää ennakkosuosikkia ja "hyvää asiaa" vastaan.
Wadde kirjoitti:3. Miten PKN:n käy?
Millä perusteella tämä kappale voisi voittaa ja saada sekä puhelinäänestäjät että raadit sulamaan edessään? Vaadin perusteluja!
Ennakkohypen perusteella (viestisi kohta 6). Kun kaikilla on mielipide, aina joku kannattaa. Muut viisut ovat sitä tavallista euroviisuroskaa, johon ei tarvitse reagoida mitenkään. En pidä esim. lharjun mainitseman Belgian 2014 kohtaloa todennäköisenä. Axelilla ei ollut mediakohua eikä "hyvää asiaa" biisin ulkopuolella.
Elmondo kirjoitti:Kun vain pystyn mielestäni sivuuttamaan tuon tietyn kannattajaryhmän hyvin itsekkäät, kulissinomaiset syyt äänestää ja kannattaa Pertti Kurikan Nimipäiviä niin minun on hyvin helppoa seisoa bändin takana viisuissa.
Minä taas en seiso bändin takana, koska en seiso biisin takana. Bändi on miellyttävä, mutta kannatan Suomea vain silloin kun siedän biisiä. Olen iloinen, että Yamma yamma jäi jumboksi, vaikka Pave on muuten mukava artisti. En voi myöskään sivuuttaa nimbyttelyä ja "PKN on aito, viisut on paskaa" -tyylisiä viisauksia. Käsitykseeni biisistä ne eivät vaikuta, se muodostui kuuntelemalla.
Rousku kirjoitti:Kai se on niin, että jos omaa makua miellyttävä paketti menestyy, se tekee sen musiikillisilla ansioillaan, ja jos itselle epämieluisa paketti menestyy, ei voi olla kysymys muusta kuin ulkomusiikillisista tekijöistä?
Ulkomusiikilliset seikat ovat mukana aina. Esim. Irlanti hyötyi kieliedusta ja inhoan Why metä syvästi, mutta en silti väitä, ettei irkkujen viisuja olisi arvioitu myös musiikkina. Lordi hyötyi mediasta, mutta kakkosbiisillään Bringing back the balls to rock olisi tuskin voittanut. Sen sijaan PKN olisi voinut täyttää vajaat puolitoista minuuttiaan lähes millä tahansa mölinällä ja voittanut silti.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Jvvv kirjoitti:Että ei saa luvata mitään mitä ei voida pitää? Että ei voida pitää hauskaa ja kannustaa oman maan kappaletta ihan täysillä ihan vaan sen takia että jos nyt sitten käykin niin ettei voiteta niin sitten tulee paha mieli. Ehkä suomalaisten pitäis kaiken kaikkiaan monessa muussakin asiassa ottaa pää pois perseestä ja uskaltaa kokea ne ylä- ja alamäet mitä elämä ja Euroviisutkin voivat tuoda. Aina ei voita, se on lähinnä henkilökohtainen voi voi. Ei vaan voi aina jäädä mököttämään oman komeron nurkkaan ja hokemaan mantranaan: "Ei ne leiki kuitenkaan meidän kanssa eikä tykkää meidän biisistä."
Tämä oli hyvä pointti. Itse olen sellainen ihminen, että vaikka olisin Suomen karsintojen jälkeen vetänyt hirveät itkupotkuraivarit, niin itse kisoissa kannustan Suomea täysillä ja uskon aina voittoon. :heh: Esimerkiksi Kristan valinta oli mulle järkyttävä pettymys (vielä suurempi kuin PKN:n) mutta niin vain olin toukokuussa varma senkin voitosta ja itkua tihrustin, kun pisteidenlasku oli käynnissä. Noh, mun mielestä tämä on ns. positiivinen elämänasenne, mutta saan tästä uskomattoman määrän kuraa niskaani joka kevät. Että on typerää hehkuttaa etukäteen, koska ei me kuitenkaan voiteta, että mitä järkeä tuossa on. Öö, aika paljonkin järkeä? Mulla on kivaa joka kevät, kun ei tarvi kuukausitolkulla velloa jossain masennuksessa, kuinka "Suomi ei kuitenkaan pärjää".

Nyt olen tehnyt selväksi, että PKN:n biisi ei ole mielestäni hyvä, mutta itse bändiä kannustan täysillä ja toivon heille kaikkea menestystä itse kisoissa. Vastaukseksi tähän olen saanut: "Kyllä sinunkin takkisi kääntyy, kun PKN Wienissä voittaa." Että mitä? Juurihan minä sanoin, että kannatan bändiä ja toivon, että menestyvät mahdollisimman hyvin. Eli mitä takinkääntämistä mulla enää on jäljellä? Siis että vaikka sanoo kannattavansa bändiä, niin se ei silti riitä, jos ei tykkää biisistä? Vai häh?

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja phale »

sziget kirjoitti:Sen sijaan PKN olisi voinut täyttää vajaat puolitoista minuuttiaan lähes millä tahansa mölinällä ja voittanut silti.
Minä kyllä epäilen, että jos kappale olisi ollut esimerkiksi diskopoppia tai iskelmää, paketti ei olisi ollut samalla tavalla niin sanotusti kasassa kuin nyt punkin kanssa ja voitto olisi voinut jäädä saavuttamatta. Toki jos kyseessä olisi tosiaan ollut mölinää, jonka olisi voinut laskea esimerkiksi grindcoreksi tai death metalliksi, niin tilanne olisi saattanut olla toinen. :heh:

(Voin vain kuvitella miten ilahtuneen vastaanoton jokin Aina mun pitää -kappaletta lyhyempi ja melodiattomampi grindcore-rykäisy olisi täällä saanut, esittäjästä riippumatta.) :rofl:

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja sziget »

^^ Minunkaan takkini ei käänny. Toivon kaikkea hyvää bändille muuten mutta ei menestystä Wienissä.
phale kirjoitti:Minä kyllä epäilen, että jos kappale olisi ollut esimerkiksi diskopoppia tai iskelmää, paketti ei olisi ollut samalla tavalla niin sanotusti kasassa kuin nyt punkin kanssa ja voitto olisi voinut jäädä saavuttamatta.
Joo, tarkoitin mölinällä PKN:n omaa osaamisaluetta. Idols-suosikki Diandra ja Voice-suosikki Siru esittivät myös omanlaistaan musiikkia, mutta se ei riittänyt. Heiltä vaadittiin lisäksi hyvää biisiä ja esitystä. PKN:ää arvioitiin kuin viisivuotiaan piirustusta: se ei voi olla muuta kuin loistava, koska on niin ihanaa, kun lapsi piirtää.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

sammyboy
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 27 Tammi 2015, 22:16

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja sammyboy »

Aina mun pitää on soinut korvamatona jo kolmatta päivää. Hyvän biisin merkki.

Lukittu