Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

sziget kirjoitti:Sen sijaan PKN olisi voinut täyttää vajaat puolitoista minuuttiaan lähes millä tahansa mölinällä ja voittanut silti.
sziget kirjoitti:PKN:ää arvioitiin kuin viisivuotiaan piirustusta: se ei voi olla muuta kuin loistava, koska on niin ihanaa, kun lapsi piirtää.
En usko että olisit tarkoittanut nämä lauseesi alentuviksi, mutta minä vähän koen väitteesi sellaisiksi. Koska itse kyllä pidän biisistä, se koskettaa minua. Sen sanoitusta olen pohtinut omalta kannaltani, haasteellisessa elämäntilanteessa elävien kannlta, yhteiskunnalliselta foucaultlaiselta kannalta sekä kaikista edellämainituista kehitysvammaisten erityisnäkökulmasta. Kuten ylempänä linkitin, Jari Tervo nimeää sen parhaaksi euroviisutekstiksemme ikinä - en ehkä ihan näin pitkälle menisi, mutta silti. Se on yksinkertainen ja naiivi, mutta osuu maaliinsa ja sen avoimuus on juuri sellaista, joka antaa kaltaiselleni pää räjähtää jo pinestäkin sytykkeestä-henkilölle tilaa omille ajatuksille. En pidä selittävistä tai monimutkaisista teksteistä, elleivät niiden kielikuvat ole mielestäni poikkeuksellisen briljantteja ja silti soi musiikin kanssa häiritsemättä sitä. Harvemmin näin on. Tämä teksti toimii musiikin ja esityksen kanssa kokonaisuutena. En usko, että ihan "mikä tahansa mölinä" pystyisi samaan, saamaan ihmisiä tuntemaan yhdessä.

Nyt ei ole aikaa tästä kovin harkitusti, mutta heitän silti pöydälle - tuosta kuin lapset- väitteestä: mieleen on tullut 1800-luvun primitiivisen taiteen löytämisen aikaiset keskutelut. Luonnonkansoista puhuttiin hyvin samaa sävyyn tuolloin kuin PKN:n biisistä nyt. Sen ajan taiteen ja taidekäsityksen näkökulmasta luonnonkansojen taide oli kehittömätöntä oppineiden asiantuntijoiden mielestä. Silti oli niitä, jotka päättivätkin kuunnella mitä primitiivisellä taiteella oli sanottavaa ja löysivät niistä asioita, jotka mullistivat heidän maailmansa. Taide ei tuon vaiheen jälkeen ollut enää samaa, meidän päivämme länsimainen taide ei olisi lainkaan samaa ilman tuota sytykettä. Hesarin Jani Kaaro on kirjoittanut aaihepiiriä sivuten erinomaisesti tiede-lehteen vuosia sitten.

Alun alkaen taide oli kaikkien juttu
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4096
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

sammyboy kirjoitti:Aina mun pitää on soinut korvamatona jo kolmatta päivää. Hyvän biisin merkki.
Ja siitä löytyy sitaatti niin moniin arkielämän tilanteisiin. Hätistän pojan pois tietokoneeltani haukahtamalla "Aina mun pitää tehdä tehtäviä". :joojoo:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
maire
Siemailija
Siemailija
Viestit: 187
Liittynyt: 04 Joulu 2014, 19:46
Paikkakunta: Tammisaari

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja maire »

Lupasin itselleni että en enää kommentoisi tätä biisiä, mutta jos vielä kerran...löysin siitä nimittäin edes yhden positiivisen jutun, nimittäin sanat. Jos niitä ajatuksella kuuntelee...muuten saattaa pointti mennä ohi. Mielestäni sanoituksessa olisi voinut pointin tuoda vielä paremmin esille. Lisäksi nyt pohdiskelen sitä että miten ulkomaalaisille tuo teksti avautuu kun eivät ymmärrä kieltä?

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4096
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Yleistä kielteistä asennetta kehitysvammaisiin kyllä meidänkin maastamme löytyy yllättävänkin paljon. Kehitysvammaisten asuntolaa ei haluta naapuriin, kun "kunnon ihmisten" asuntojen arvo laskee. Eikä heitä varsinkaan haluta samaan taloon asumaan, kun ei haluta kuulla "sitä mölinää" (sic!) Itse olen kuullut niin räikeitä näkemyksiä, että niitä en edes halua tuoda julki. Osa asenteellisesta käytöksestä on varmasti silkkaa ajattelemattomuutta ilman pahaa tarkoitusta.

Ennen kuin kukaan ehtii sanomaan, että tällainen kirjoittelu ei kuulu Viisukuppilaan, niin totean itse, että kyllä tässä tosiaan hyvän maun rajoja kolkutellaan. Ja aivan, tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko PKN:n biisi hyvä vai huono. Ja ei, ei heille tarvitse antaa säälipisteitä sen takia, että ovat kehitysvammaisia ja taksikuski ei suostunut ottamaan kyytiin.

Taas olen sortunut lörpöttelyyn, mutta oikeastaan halusin vain sanoa, että mielestäni on hieno juttu, että PKN on tuonut kehitysvammaisten asiat laajemminkin keskustelun kohteeksi (kuppilan ulkopuolella). Saattaapa jopa joku miettiä omia asenteitaan. Kokemukseni perusteella vammaisia pelkäävät eniten ne, jotka eivät ole olleet missään tekemisissä heidän kanssaan.

Monen viisufanin mielestä viisut kaiketi pitäisi pitää puhtaana viihteenä eikä sekoittaa niihin mitään suvaitsevaisuussotkuja tai muuta yhteiskunnallista sanomaa. Minä olen eri mieltä ja se on vain minun mielipiteeni mutta minulla on mielipiteeseeni oikeus koska muuten ei ole tasa-arvoa. :tapu:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1738
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Mun tavisystävät Suomessa sanoivat että äänestäjät tekivät työtä ihan vaan sabotoidakseen koko skaboja.
Kyllä on matalat meningit Suomessa.. :kups:

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Höpö höpö. Monet rakastaa PKN:ää. Tästä bändistä ja voitosta on kyllä niin paljon överiväitteitä kiertämässä.
Koirankuonolainen kirjoitti:
sammyboy kirjoitti:Aina mun pitää on soinut korvamatona jo kolmatta päivää. Hyvän biisin merkki.
Ja siitä löytyy sitaatti niin moniin arkielämän tilanteisiin. Hätistän pojan pois tietokoneeltani haukahtamalla "Aina mun pitää tehdä tehtäviä". :joojoo:
Sama!! Biisi on huippu.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja skidi »

Mohno kirjoitti:Mun tavisystävät Suomessa sanoivat että äänestäjät tekivät työtä ihan vaan sabotoidakseen koko skaboja.
Kyllä on matalat meningit Suomessa.. :kups:
Oikeasti, kuka laittaisi rahaa minkään laulukilpailun sabotoimiseksi?
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

JuliaS kirjoitti:^Höpö höpö. Monet rakastaa PKN:ää.
Kuten vaikkapa escunitedin polli hyvin osoittaa.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Kyllähän tuolla monilla keskustelupalstoilla näkyi useinkin kommentteja, tyyliin " en ole ikinä äänestänyt niissä pa*kakisoissa, mutta nyt piruuttani äänestän PKN:ää."
"Ikinä ei ole Euroviisut kiinnostaneet, koska ne ovat hevonhuttua, mutta nyt äänestän ihan vaan protestiksi."

Sitä ei sitten voi varmaksi tietää, onko nuo puheet realisoituneet.

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja lharju »

Koirankuonolainen kirjoitti:Taas olen sortunut lörpöttelyyn, mutta oikeastaan halusin vain sanoa, että mielestäni on hieno juttu, että PKN on tuonut kehitysvammaisten asiat laajemminkin keskustelun kohteeksi (kuppilan ulkopuolella). Saattaapa jopa joku miettiä omia asenteitaan. Kokemukseni perusteella vammaisia pelkäävät eniten ne, jotka eivät ole olleet missään tekemisissä heidän kanssaan.
No hyvä, toivottavasti ne myös oikeasti kiinnostavat muutenkin kuin viisuedustajan yhteydessä. Ettei kyse ole vain siitä, että punavihreät nuorisopoliitikot ostavat itselleen ja kannattajilleen puhtaan omantunnon, kun julistavat kovaan ääneen kannattavansa Pertti Kurikan Nimipäiviä viisuedustajaksi yhdenvertaisuuden nimessä.

Vihreä Lanka – Tuomas Tuure: Euroviisujen jälkeinen aamu
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja skidi »

Edwina kirjoitti:Kyllähän tuolla monilla keskustelupalstoilla näkyi useinkin kommentteja - -
Kun kurkistaa ulkohuussin reiästä alas, voinee jo valmiiksi arvata, mitä näkee. Keskustelupalstojen mölyapinoista ei vielä voi päätellä, mikä todellinen tilanne on.

Mutta on oikeasti ikävää, jos tämän vuoden euroviisukeskustelu on nostanut esiin omasta kaveripiiristänne tuollaisia piirteitä. Minulle ei äkkiseltään tule mieleen yhtäkään elämässäni aktiivisesti mukana olevaa ihmistä, joka olisi valmis arvostelemaan minun - tai kenenkään muunkaan - harrastusta noin banaalein sanankääntein. No, parempi kai sen on tulla ilmi, koska vain siten ihmiset voivat oppia toisiltaan.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Jonttu kirjoitti:
JuliaS kirjoitti:^Höpö höpö. Monet rakastaa PKN:ää.
Kuten vaikkapa escunitedin polli hyvin osoittaa.
Sieltähän se universaali totuus löytyy. Laajentakaa maailmaanne.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1738
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Mohno »

JuliaS kirjoitti:Sieltähän se universaali totuus löytyy. Laajentakaa maailmaanne.

Huomioni mukaan erityisesti suomalaiset ovat niitä universaalin totuuden toitottajia.. eihän niitä kansainvälisiä raatejakaan sulateta Suomessa.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Twitterissä näin tosiaan useammankin kommentin, että "ei voisi euroviisut kiinnostaa v*ttuakaan, mutta siistiä, että PKN sinne lähtee". Joku oli kyllä kommentoinutkin, että jos ei kerran kiinnosta v*ttuakaan, niin miks kuitenkin kiinnostaa, kuka sinne lähtee. :heh:

Avatar
Sieppeli
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 11:40

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Sieppeli »

Vastaan tulee melkeinpä väistämättä 1. hämmentyneitä, 2. Suomen täysin ingnooraavia, 3. PKN:ää fanittavia ihmisiä. Yleensä tässä järjestyksessä, mutta lehdistö ottaa Suomen melkeinpä väistämättä positiivisesti.

No, väännetään tilanteesta nyt sitten pakolla jotain positiivista: PKN suoriutuu todella hyvin siinä yhdessä asiassa, jossa Softengine epäonnistui. He herättävät huomiota. Laululla ja esityksellä ei näytä olevan kenellekään enää tässä vaiheessa minkäänlaista väliä, kunhan saadaan huomiota. Alan ymmärtää, miksi Euroviisuja ei pidetä enää musiikillisesti tärkeinä...
Mens infirma in corpore sano
Animus tristis in corpore sano
Mens desperata in corpore sano
Mens conterrita in corpore sano

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36853
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tämän nousu puntarillani on alkanut. :joojoo:
Meow cat, please meow back.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Mohno kirjoitti:
JuliaS kirjoitti:Sieltähän se universaali totuus löytyy. Laajentakaa maailmaanne.

Huomioni mukaan erityisesti suomalaiset ovat niitä universaalin totuuden toitottajia.. eihän niitä kansainvälisiä raatejakaan sulateta Suomessa.
Pointtini oli se mitä täällä on toisteltu jo tosi paljon, eli viisufanien mielipide ei ole mitenkään verrannollinen siihen, mitä ihmiset yleisesti ajattelevat PKN:stä. Kaikki tietävät jo, että faneista suurin osa ei arvosta. PKN voitti Suomessa koska monet rakastavat ja olemassa oli suorastaan kansanliike, jossa ei todellakaan ollut kyse viisujen sabotoinnista.

Ei-viisu-mediassa positiivisen huomion määrä on suurinta, mitä Suomen edustaja on koskaan saanut tai tulee saamaan.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Wadde kirjoitti:Twitterissä näin tosiaan useammankin kommentin, että "ei voisi euroviisut kiinnostaa v*ttuakaan, mutta siistiä, että PKN sinne lähtee". Joku oli kyllä kommentoinutkin, että jos ei kerran kiinnosta v*ttuakaan, niin miks kuitenkin kiinnostaa, kuka sinne lähtee. :heh:
Jos jonkun mielestä on siistiä että PKN lähetee euroviisuihin se ei tarkoita, että Euroviisut olisivat pelkästään paskaa. Siellä ei esimerkiksi ole ollut sellaista musiikkia, joka kiinnostaa. Tämähän on ensimmäinen punk-bändi joka kisoihin pääsee. Jos kisoihin ei ole kelpuutettu lainkaan oman maun mukaista musiikkia miksi niiden tarjonta kiinnostaisi.

Punk in Finlandilla on käyty keskusteluja aiheesta. Siellä UMK-liveseurantaketjussa moni kertoi äänestävänsä ensimmäistä kertaa euroviisuissa. Minusta sävy ei ollut että hähhää, pilataan kisat. Foorumilla on vanha PKN ketjukin, josta arvostus bändiä kohtaan ilmenee.

PKN UMK:ssa metakeskustelu: oikeasti hyvät Euroviisu-biisit
Pertti Kurikan Nimipäivät

Lukekaa vaikka allaoleva kommentti, järjen ääni. Viimeinen Bottom line loistava (boldaus minun), kuvaa hyvin mikä tässä on ylipäänsä oleellista:
Kurikoiden voitto ja ylipäätään ehdolla oleminen kirvoitti kyllä uskomattoman määrän pikkusieluisuutta, kyynisyyttä ja holhousta. Sanottiin, että eihän tuosta kukaan pitäisi ”jos eivät olisi vammaisia”. Kun ulkomusiikilliset tekijät ovat noin näkyviä, niiden ei ilmeisesti saisi antaa vaikuttaa mielipiteeseensä. Äijät vääntävät rajoitteistaan huolimatta punkkia siitä, millaista on olla kehitysvammainen 2000-luvun Suomessa. Sekö ei saisi puhutella? For real? Kuuntelevatko ihmiset musiikkia sitten muuten objektiivisesti? Jotain täydellisiä stereoiden testauslevyjä ilmeisesti?

Nauratti kun puhe siirtyi sävellyksen tasoon: ”kuka hyvänsä voisi rämpytellä tuollaista ja rääkyä päälle”, ”yksinkertainen sävellys” ja ”ei oikeaa musiikkia vaan meteliä”. Juuh, kuuntelet punk rockia, onneksi olkoon. Luulin, että tämä olisi käsitelty jo 70-luvulla. Tulee mieleen joku lukioikäinen fuusiojazz-onanisti kuulemassa ensimmäistä kertaa Ramonesia. Meillä on ollut joku Hanna Pakarinen esiintymässä kotikisoissa ja jengi nillittää ”musiikillisista ansioista”, jotka mitä ilmeisimmin ovat sitä, että kuulostaa tasan samalta pötköltä kuin kaikki muukin.

Lisäksi on puhuttu säälipisteistä ja kehitysvammaisten hyväksikäytöstä ja alistamisesta. Tämä edustaa lähtökohdiltaan aika vastenmielistä asennetta kehitysvammaisia kohtaan. Ne ovat monille vain huolen ja holhouksen kohteita - jotain, jotka eivät kuulu esille, eivät kuulu valtavirtaan, eivät sovi edustustehtäviin, eivät voi tai osaa itse päättää mitä tekevät tai mihin menevät. Omissa asuntoloissaan saisivat olla turvassa ja ottaa vastaan mitä annetaan. Pelätään, että nyt ne tekevät itsensä naurunalaisiksi. Siinähän tekevät! Ne ovat ihmisiä ja osaavat ja ymmärtävät myös nauraa itselleen. PKN vetää Devon Mongoloidia coverina eli itseironiassa kyllä löytyy. Ennen kaikkea sällit haluavat päättää itse asioistaan eivätkä alistu paapottavaksi. Juuri tämän takia PKN tekee musiikkiaan. Juuri näistä asioista he laulavat. Juuri tämän vuoksi eilinen voitto oli niin tärkeä.

Bottom line: meiltä lähtee Wieniin jonnekin tuulikoneiden, konfetin ja voimaballadien väliin neljä aikuista ukkoa tykittämään 1,5 minuuttia punkkia ja pitämään hauskaa. Se on voitto jo itsessään. Piritorilla tavataan!
http://www.punkinfinland.net/forum/view ... 0#p6193447
Viimeksi muokannut ta1ja, 03 Maalis 2015, 12:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42003
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Wadde kirjoitti:Twitterissä näin tosiaan useammankin kommentin, että "ei voisi euroviisut kiinnostaa v*ttuakaan, mutta siistiä, että PKN sinne lähtee".
Tämä on se kommentointityyli, jota minäkin olen jonkin verran nähnyt. Eli PKN on ollut suosittu ei suinkaan säälistä vaan koska se on siistiä.

Jokaisella äänestäjällä on kuitenkin oikeus äänestää, olivat perusteet suosikkivalinnalle metkä tahansa. Ymmärrän, etteivät viisut kiinnosta, jos oma musamaku on suppea-alainen eikä sen mukaista genreä ole viisuissa edustettuna, tai jos ei pidä viisuissa yleisimmin edustettuna olevista musiikkilajeista (minäkin tämän takia olen joutunut taas tänä vuonna kyseenalaistamaan viisujen kiinnostavuutta), ja vielä jos kokemus siitä, mitä viisuissa on, on jostakin vuosikymmenen - parin takaa. Silti sen kerran kun löytyy omasta mielestä "siisti" ehdokas, sitä saa äänestää. (Väärinkäsitysten välttämiseksi huomautettakoon, että äänestin itse kyllä ihan muuta biisiä.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Sahara
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 424
Liittynyt: 23 Touko 2006, 09:57
Paikkakunta: Kreikka

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Sahara »

Moniko on nähnyt sen Kovasikajutun?

Itse katsoin sen just toissapäivänä toiseen kertaan.

Ja sehän löytyy siis Youtubesta, sori jos linkki on jo ollut täällä.
https://www.youtube.com/watch?v=7iHEAKm13mA
Viimeksi muokannut Sahara, 03 Maalis 2015, 12:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42003
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Mohno kirjoitti:
JuliaS kirjoitti:Sieltähän se universaali totuus löytyy. Laajentakaa maailmaanne.

Huomioni mukaan erityisesti suomalaiset ovat niitä universaalin totuuden toitottajia.. eihän niitä kansainvälisiä raatejakaan sulateta Suomessa.
Minä toivon ettei niitä olisi missään. Ettei olisi suomalaisia totuuksineen sotkemassa Portugalin tai Liettuan viisuvalintaa. Toittottakoot kaikki kansakunnat valinnallaan omaa totuuttaan.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^^Erinomainen kommentti. :clap:
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Kodiac
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 451
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 13:27

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Kodiac »

Minun olettamukseni PKN:ien suuresta äänimäärästä perustuu siihen, että ihmiset oikeasti ajattelevat että PKN voittaa viisut. Suomalaiset ovat menestymistä janoavaa kansaa. Ja kun viime vuonna voitti partainen nainen, niin miksi ei sitten tänä vuonna vielä erottuvampi poppoo? Tämä on nähdäkseni nimenomaan se asia, minkä ansiosta PKN sai huiman äänimäärän. Suurelle yleisölle raatien suuri merkitys viisuissa on täysin vieras asia.
Viimeksi muokannut Kodiac, 03 Maalis 2015, 16:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Nomoro
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 413
Liittynyt: 03 Maalis 2013, 03:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Nomoro »

PKN:n teksti osuu myös suomalaisten vanhusten arkeen, jotka asuvat laitoksissa, vanhainkodeissa. Lähinnä surettaa ettei vammaisten oikeudet edenneet tällä vaalikaudella ja nyt tällä tavallaan saadaan vasta huomiota asialle (okei tv:ssä oli A2 vammaisten ilta) ja se on surullista. Koko bisiistä tuli osa Suomen sisäpolitiikkaa ja itse en ihan pidä siitä, mitenköhän tuo Unkarin "Wars for nothing", ratsastaa varmaan Ukrainan ja Venäjän konfliktilla. Varmasti voittikin kehitysvammaisten (jotka ovat turhautuneet nykytilanteeseen ja haluavat enemmän näkyvyyttä sekä huomiota omalle asialleen) ja punkista pitävien ja hurmioituneiden suomalaisten sekä protestoijien äänillä. Suomalaisillehan punk sopii tyylinä kuin metalli yms. koska kansa on niin juroa. Biisi ja PKN ainakin erottuu hiirulaisten joukosta ja nyt vaan saa nähdä joudutaanko esiintymään ekan osion ensimmäisenä. Haluaiain silti vaihtaa biisin johonkin muuhun, PKN:ssä oisi potentiaalia parempaan.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Rousku kirjoitti:
Mohno kirjoitti: Huomioni mukaan erityisesti suomalaiset ovat niitä universaalin totuuden toitottajia.. eihän niitä kansainvälisiä raatejakaan sulateta Suomessa.
Minä toivon ettei niitä olisi missään. Ettei olisi suomalaisia totuuksineen sotkemassa Portugalin tai Liettuan viisuvalintaa. Toittottakoot kaikki kansakunnat valinnallaan omaa totuuttaan.
Mulle on ollut uusi huomio viisumaailmassa tänä vuonna, että jotkut fanit saattavat ihan oikeasti suuttua jopa toisten maiden valinnoista.
Viimeksi muokannut JuliaS, 03 Maalis 2015, 16:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42003
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Olen kyllä usein muiden maiden valinnoista eri mieltä, ts. jokin muu biisi olisi parempi kuin se joka valittiin, mutta silti ennen muuta sitä mieltä, että valitkoon kukin kansa tai radioyhtiö tai kansallinen raati sitä, mistä itse tykkää.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1738
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Mohno »

JuliaS kirjoitti:Mulle on ollut uusi huomio viisumaailmassa tänä vuonna, että jotkut fanit saattavat ihan oikeasti suuttua jopa toisten maiden valinnoista.
Niin näähän on ainoastaan meidän kisat.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Jos ihmiset raivoavat viisuedustajien valinnasta, kertoo se mielestäni, että homma otetaan AIVAN LIIAN TOSISSAAN. On kyse sitten oman maan tai muiden maiden valinnoista. Varsinkin ihmetyttää, jos jotkut vaivautuvat suuttumaan toisten maiden äänestäjille. Eri mieltä saa olla ja vähän pettynytkin, mutta raja tulee aika nopeasti vastaan, koska homma menee överiksi.

Hengittäkää syvään. Get over it. Ei viisujen tarvitse, eivätkä ne voi olla, vain joidenkin maun mukainen tapahtuma. :niinpa:
Like a monument to all the time we spent

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja phale »

sziget kirjoitti:PKN:ää arvioitiin kuin viisivuotiaan piirustusta: se ei voi olla muuta kuin loistava, koska on niin ihanaa, kun lapsi piirtää.
Huoh. Ei arvioitu, en ainakaan minä arvioinut. Tässä muutama suomipunkin klassikkobändin biisi, eroaako PKN niistä jotenkin merkittävästi laadultaan?

Kaaos '81 - Kytät on natsisikoja: https://www.youtube.com/watch?v=oZKFN9XpOD4
Terveet Kädet - Mull on liian lyhyt sänky: https://www.youtube.com/watch?v=HQh4nZFiuNc
Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii? https://www.youtube.com/watch?v=zGiI4Bf8Ni0
Maho Neitsyt - Ne ei myyneet mulle viinaa: https://www.youtube.com/watch?v=HruldPrMelU
Lama - Totuus löytyy kaurapuurosta: https://www.youtube.com/watch?v=mLNrCoNDKk8

Tai sitten tämä vähän tuoreempi tapaus. Tämähän olisi ollut myös mielenkiintoinen viisuedustaja PKN:n sijaan, vai olisiko silloinkin ratsastettu liikaa ulkomusiikillisilla avuilla, kun yhtye koostuu nuorista naisista? Ai niin, mutta sehän oli kyllä ihan sallittua viisuissa. :heh:

Melusaaste - S**tanan natsi: https://www.youtube.com/watch?v=zKABOqbqobU

(Kappas, selvästikään ei ole punk tervetullutta viisuihin kun kappaleiden nimiäkin pitää sensuroida.) :rofl:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8150
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja hra47 »

JuliaS kirjoitti:^Jos ihmiset raivoavat viisuedustajien valinnasta, kertoo se mielestäni, että homma otetaan AIVAN LIIAN TOSISSAAN. On kyse sitten oman maan tai muiden maiden valinnoista. Varsinkin ihmetyttää, jos jotkut vaivautuvat suuttumaan toisten maiden äänestäjille. Eri mieltä saa olla ja vähän pettynytkin, mutta raja tulee aika nopeasti vastaan, koska homma menee överiksi.

Hengittäkää syvään. Get over it. Ei viisujen tarvitse, eivätkä ne voi olla, vain joidenkin maun mukainen tapahtuma. :niinpa:
Yksi iso syy, miksen seuraa ulkomaiden viisukarsintoja. Riittää mulle se, että kotimaan karsinnoissa ihastuu ja kiintyy joihinkin ehdokkaisiin ja sit pettyy kerta toisensa jälkeen kun niitä ei koskaan valita edustajaksi. Tähän päällekkö sit pitäisi vielä masentua muidenkin maiden (40+) takia. Nääh. Parempi kun ei tiedä mitä siellä oikein tapahtuu ja valkkaa suosikit sit lopullisista edustajista. Ignorance is bliss...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Lukittu