Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16195
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

-Axel- kirjoitti:Mikä teihin ihmiset on mennyt. :shock: Porukka nostaa viiteen tähteen kappaletta, jota on vihattu kahden kuukauden ajan :rofl: :tajutkaa:
(Ehkä) se on se balladiähky joka saa tämän näkymään aivan toisessa valossa. :miettii: :heh:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4096
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4273
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Minun puntarissani huima nousu oli se, että nostin kappaleen arvosteluasteikon alapuolelta yhteen tähteen :rofl:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Päivitin puntarin ja oli se vaan nostettava PKN kuvittelemaltani viimeiseltä sijalta puoliväliin. Totuus on, että tänä(kin) vuonna on mukana niin sydämetöntä ja sielutonta kuraa (UK oikein grande example), että Suomen edustaja pieksee siksi ison osan artisteista ja kappaleista Wienissä. Syytän myös eilistä Tähdet, Tähdet -jaksoa, joka muistutti, että minussakin on asunut pieni punkkari, joka nyt on heräilemässä talviuniltaan.
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

ESC93 kirjoitti:
-Axel- kirjoitti:Mikä teihin ihmiset on mennyt. :shock: Porukka nostaa viiteen tähteen kappaletta, jota on vihattu kahden kuukauden ajan :rofl: :tajutkaa:
(Ehkä) se on se balladiähky joka saa tämän näkymään aivan toisessa valossa. :miettii: :heh:
Kun kuuntelen tämän vaikka Italian biisin perään, näyttäytyy se kyllä varsin epämieluisassa valossa noin lievästi ilmaistuna... tulee sellainen "mitä hittoa tuli tehtyä Suomi" -fiilis.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Tällä hetkellä tämä biisi kamppailee Moldovan kanssa jumbosijasta viisufanien äänestyksissä; ainakin niissä kolmessa jotka tsekkasin. Sinänsä ei mitään yllättävää tietysti siinä, toivottavasti suuremman yleisön maku on toisenlainen.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Jonttu kirjoitti:Kun kuuntelen tämän vaikka Italian biisin perään, näyttäytyy se kyllä varsin epämieluisassa valossa noin lievästi ilmaistuna... tulee sellainen "mitä hittoa tuli tehtyä Suomi" -fiilis.
Minulla käy ihan päinvastoin. :) Eli "mitä hittoa tuli tehtyä Italia" -fiilis. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

ashanti kirjoitti:Päivitin puntarin ja oli se vaan nostettava PKN kuvittelemaltani viimeiseltä sijalta puoliväliin. Totuus on, että tänä(kin) vuonna on mukana niin sydämetöntä ja sielutonta kuraa (UK oikein grande example), että Suomen edustaja pieksee siksi ison osan artisteista ja kappaleista Wienissä. Syytän myös eilistä Tähdet, Tähdet -jaksoa, joka muistutti, että minussakin on asunut pieni punkkari, joka nyt on heräilemässä talviuniltaan.
Minusta se Tähdet Tähdet oli erittäin hyvä muistutus siitä että punk ei ole yhtään niin helppo tyylilaji kuin kevyesti ajalteltuna näyttää. Siellä ei yksikään niistä erittäin taitavista artisteista pystynyt sellaisen illuusion luomiseen, että kyse olisi siitä aidosta asiasta. PKN pystyy.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

Rouhevan rokkaava cover-versio Aina mun pitää-kappaleesta :peukku:


Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Aika tuskainen tulee olemaan viisujen kahteleminen, semit ja sitten lopullinen näytelmä, kun palladia laahautuu toistensa perässä. PKN erottuu sieltä kuin loimuava loisto keskellä pimeätä taivasta. Onko se ukkonen vai onko se maahan putoava meteori, joka räjäyttää viisupörssit. Joka tapauksessa kolinaa on odotettavissa.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11933
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja sziget »

Koirankuonolainen kirjoitti:Minut on leimattu leimaajaksi :eeek: (vitsivitsi)
Ei huono. :heh: - Mutta mölinäpunk ei siis kuvaa esittäjiä vaan heidän musiikkiaan samoin kuin Tšekki 2007 oli örinäheviä. Siitä jopa pidin. Vastaavasti huutavat naiset on tällä foorumilla käsite, ei loukkaus.
ta1ja kirjoitti:Kritiikkisi sävy, jonka minäkin koin alentuvaksi, kohdistui PKN:n kannattajiin. Jotenkin ajatuksesta, että koska biisi on mielestäsi huono, epäilet tykkäämisen vilpittömyyttä, tai jos et sitä, niin vähintään tykkääjien tiedostamatonta itsepetosta tykkäämisensä suhteen.
Yleisellä tasolla sen pitäisi olla täysin normaalia. Tulevia kilpailuja ennakoidaan, päättyneitä analysoidaan, ja äänestysperusteiden arviointi on osa keskustelua. Miksi juuri PKN pitäisi korottaa jalustalle kaiken epäilyn ja kyseenalaistamisen yläpuolelle? Arvelen, että suomalaiset pitävät enemmän bändistä kuin sen musiikista. Lisäksi arvelen, että hype ja mainonta vaikuttavat monen asian suosioon. Sinun tykkäämistäsi en epäile, mutta jos haluat loukkaantua kollektiivisesti kaikkien PKN-äänestäjien puolesta, niin ole hyvä vain.
ta1ja kirjoitti:Ei lapsen piirutusta ainakaan pitäisi kehua koska on lapsi, vaan koska lapsi on ihminen, koska lapsella on sanottavaa kun viitsii kuunnella. Vanhemmat vähintään yleensä kuuntelevat.
Varmasti, mutta se ei ollut vertaukseni pointti. Lapselle ei sanota, että perspektiivi on pielessä, värit kamalia ja sinusta ei ikinä tule mitään. Mediakohu on kupla, jonka sisällä aikuisia kohdellaan kuin lapsia.
phale kirjoitti:
sziget kirjoitti:Minusta PKN:ää pitäisi arvioida yhtä tiukasti kuin kaikkia ehdokkaita
Mutta mistä tiedät ettei heitä ole arvioitu yhtä tiukasti kuin kaikkia ehdokkaita? Se, että asiaan on saattanut vaikuttaa myös ulkomusiikilliset seikat ei tarkoita että kriteerit olisivat kuitenkaan olleet erilaiset kuin muillekaan.
En väittänyt tietäväni. En tiedä, onko ihminen käynyt Kuussa, mutta se on uskottavaa. En tiedä, onko Kuu juustoa, mutta se on epäuskottavaa. Minusta on uskottavaa, että PKN:n tyypeistä pidetään ja heitä halutaan tukea. Ja epäuskottavaa, että suomalaiset olisivat kokeneet äkillisen punkherätyksen ja äänestäisivät PKN:ää biisin takia. Vilpittömästi uskon, että Lordin, Conchitan ja Loreenin biisit vaativat vähemmän taustakohua upotakseen kansaan kuin PKN:n Aina mun pitää.
Koirankuonolainen kirjoitti:Olisikohan mahdollista yhdessä sopia, että PKN:n kappaleen vastustajat ovat suvaitsemattomia, kapeakatseisia ym. ym. nimby-ihmisiä (--)
Ei ole. En hyväksy nimby-leimaa edes vitsin vuoksi, koska en ole antanut siihen aihetta.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4096
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

sziget kirjoitti:
Koirankuonolainen kirjoitti:Olisikohan mahdollista yhdessä sopia, että PKN:n kappaleen vastustajat ovat suvaitsemattomia, kapeakatseisia ym. ym. nimby-ihmisiä (--)
Ei ole. En hyväksy nimby-leimaa edes vitsin vuoksi, koska en ole antanut siihen aihetta.
Yrität tarkoituksella leimata minut nimbyttelijäksi jättämällä viestini loppuosan pois :eeek:
En edelleenkään tarkoittanut leimata sinua enkä ketään muutakaan yhtään miksikään vaan tarkoitin, että ylipäätään "PKN:n kappaleen vastustajat ovat suvaitsemattomia nimbyjä" vastaan "PKN voitti koska ovat kehitysvammaisia eikä kukaan voi oikeasti tuosta biisistä pitää" - väittely on älytöntä. Ei meistä kukaan toisen pään sisään pääse katsomaan, mitä siellä oikeasti myllertää. (Voisi olla aika pelottava kokemus.) :heh:

Leimaamisesta on puhuttu niin paljon viime aikoina, että toivoisi jo leimasinvärivarastojen vähitellen ehtyvän.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Mr Kite kirjoitti:Rouhevan rokkaava cover-versio Aina mun pitää-kappaleesta :peukku:

Aika kamalan kuuloista mutta tässä oli sentään pieni siirtymä kertosäkeeseen (rumpufillin muodossa) kohdassa 0:28-0:30 jollaista toivoin PKN:nkin versioon.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja phale »

sziget kirjoitti:Mutta mölinäpunk ei siis kuvaa esittäjiä vaan heidän musiikkiaan samoin kuin Tšekki 2007 oli örinäheviä. Siitä jopa pidin.
Oli pakko tarkistaa, että onko viisuissa tosiaan jo ollut örinäheviä, mutta jouduin pettymään. Tuo Tšekin biisi ei nimittäin ollut örinää eikä heviä. Jos Norja olisi valinnut tämän 2010, niin sitten olisi ehkä voinut puhua örinähevistä: https://www.youtube.com/watch?v=fCDPWsBtOaI

(Olisi muuten ollut aika kova biisi edustajaksi, mutta ilmeisesti viisut eivät ole vielä olleet valmiita tälle genrelle. No, ehkä joskus tulevaisuudessa, saadaanhan punkkiakin mukaan vasta nyt ensimmäistä(?) kertaa.)
sziget kirjoitti:Minusta on uskottavaa, että PKN:n tyypeistä pidetään ja heitä halutaan tukea. Ja epäuskottavaa, että suomalaiset olisivat kokeneet äkillisen punkherätyksen ja äänestäisivät PKN:ää biisin takia.
Miksi asetat nämä vastakkain, joko-tai vaihtoehdoiksi? Eiköhän kyse ole samalla tavalla kokonaisuudesta kuin muidenkin edustajien kohdalla. Eli sekä esiintyjällä että kappaleella on väliä. Riippumatta siitä, onko se sellaista musiikkia jota ihmiset välttämättä kuuntelisivat itse, pitää sen sopia esittäjilleen ja olla heidän näköistään.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

sziget kirjoitti:Ei huono. - Mutta mölinäpunk ei siis kuvaa esittäjiä vaan heidän musiikkiaan samoin kuin Tšekki 2007 oli örinäheviä. Siitä jopa pidin. Vastaavasti huutavat naiset on tällä foorumilla käsite, ei loukkaus.
joo, ei tosiaan ole örinää, eikä heviä eikä örinäheviä Tsekin Mala Dama. Raskaampaa tsekkirokkia kuten Popeda on suomirokkia. Ei niin että tällainen genrenipotus sinällään mitenkään järkevää olisi, mutta kun nyt kerran genret taas vedetään peliin.

Phalen kanssa samaa mieltä, Keep of Kalessin olisi ollut yksi omana vuonnaan ollut yksi kisojen hienoimmista ehdokkaista - hienosti rakennettu biisi, jossa euroviisumelodisuutta oli saatu naitettua metalliin. Minä tuota Kalessinin laulua kuvaisin ehkä tarkemmin kärinänä :miettii:, kun örinä on minusta bassoisampaa ja kumeampaa.

Eli ei kaikki raspilla laulettu raskaampi ole mitään määrittelemätöntä "örinäheviä", vaan örinä jne ovat erityisiä lauluilmaisun muotoja, joilla on ihan oma tekniikkansa. Eikä kaikki huutavat naiset myöskään huuda.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja phale »

ta1ja kirjoitti:Minä tuota Kalessinin laulua kuvaisin ehkä tarkemmin kärinänä :miettii:, kun örinä on minusta bassoisampaa ja kumeampaa.
Joo, samaa mieltä, minustakin tuo on vähän turhan korkeaa suoranaiseksi örinäksi. Siksi lisäsinkin sinne että "olisi ehkä voinut puhua örinähevistä". :heh: Tosin on tuossa Dragontowerin toisessa säkeistössä vähän matalampaakin seassa, etenkin taustoissa, joten melkein siellä liipataan ihan örinääkin. Mutta heviä se nyt ainakin on. :joojoo: :rok:

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Tämä kappale saa kyllä hymyn huulille. :p Lisäksi hymyilyttää/huvittaa youtuben kauhistuneet kommentit tästä. Nyt on lähetetty oikea shokkihoito- kappale maailmalle. Hah hah haa!


Muoks. On kyllä sanottava, että youtubessa on myöskin suorastaan törkeitä kommentteja PKN:stä. Niin hirveitä, etten voi edes tähän niitä toistaa. :eiei: Taidan jatkossa jättää lukematta koko kommenttiosaston.
Viimeksi muokannut Edwina, 12 Maalis 2015, 17:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja phale »

Helsingin Sanomien henkilökuva yhtyeen perustajasta ja managerista, Kalle Pajamaasta:
"Ilman tätä miestä ei olisi Pertti Kurikan nimipäiviä"

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4096
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

phale kirjoitti:Helsingin Sanomien henkilökuva yhtyeen perustajasta ja managerista, Kalle Pajamaasta:
"Ilman tätä miestä ei olisi Pertti Kurikan nimipäiviä"
Hyvin kirjoitettu juttu Hesarissa. Kovasikajuttua katsoessa kävi eräänkin kerran mielessä, että tuolla kaverilla on hermot rautaa.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

ta1ja kirjoitti: joo, ei tosiaan ole örinää, eikä heviä eikä örinäheviä Tsekin Mala Dama. Raskaampaa tsekkirokkia kuten Popeda on suomirokkia.
Popedaa kyllä sieltä musasta pompahtaa ja myöskin Kotiteollisuutta. Kävin syksyllä Tsekeissä ja nappasin bändin levyn mukaan. Kuuluu musassa myöskin kansanmusiikkimaisia vouedoita. Aika monipuolinen levy kokonaisuudessaan, paahtamisbiiseissäkin on vivahduksia ja kerroksellisuutta herkulliset määrät. Suosittelen ostamista. Jos vain sen löytää mistään.

Levyn kansi
Kuva

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11933
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja sziget »

Koirankuonolainen kirjoitti:Yrität tarkoituksella leimata minut nimbyttelijäksi jättämällä viestini loppuosan pois :eeek:
Viestissäsi ei ollut nimbyttelyä. Jätin loppuosan pois, koska se oli osoitettu PKN:n kannnattajille, joihin en kuulu. Uskoin lukijoiden vielä muistavan koko ehdotuksen, joka oli saman sivun alussa.
phale kirjoitti:
sziget kirjoitti:Minusta on uskottavaa, että PKN:n tyypeistä pidetään ja heitä halutaan tukea. Ja epäuskottavaa, että suomalaiset olisivat kokeneet äkillisen punkherätyksen ja äänestäisivät PKN:ää biisin takia.
Miksi asetat nämä vastakkain, joko-tai vaihtoehdoiksi?
Hyvä kysymys. Varmaan siksi, että mielipiteeni biisistä on se mikä on. Lordi-hype ei häirinnyt minua, koska pidin yhtyettä ja biisiä kaiken huomion arvoisena. Lordin vastustajat ovat tietysti yhä sitä mieltä, että se voitti vain hirviöpukujen takia. Oletan, että Lordi kuulostaisi melko hyvältä ilman henkilöjuttujakin, mutta PKN vaatii lähes välttämättä taustatarinan. Minulle tämä on olennainen ero, kannattajille ei.
ta1ja kirjoitti:joo, ei tosiaan ole örinää, eikä heviä eikä örinäheviä Tsekin Mala Dama. Raskaampaa tsekkirokkia kuten Popeda on suomirokkia.
Örinäksi laulutyyliä silti kuvattiin Kábat-ketjussa 2007. Toiset pitivät "örinää" kammottavana, toiset mahtavana. Viisuissa se näköjään koettiin oudoksi, vaikka rockpiireissä olisikin ihan Popedaa. Itse kutsuin laulua möreäksi.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Otin tuossa pikkuprojektin katsoa löytyykö Youtuben Top-listoista yhtään top-listaa, jossa PKN ei olisi jumboksi sijoitettu. Vilkaisin noin pariakymmentä listaa. Yhdessä oli kolmanneksi viimeisenä, se oli ainoa jonka löysin, muissa jumbosija. Saavutus sekin. Youtuben Top-listojen tekijät ovat kyllä liikuttavan yksimielistä sakkia tässä suhteessa, tuskin vastaavaa on niidenkään historiassa nähty.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4096
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Jonttu kirjoitti:Otin tuossa pikkuprojektin katsoa löytyykö Youtuben Top-listoista yhtään top-listaa, jossa PKN ei olisi jumboksi sijoitettu. Vilkaisin noin pariakymmentä listaa. Yhdessä oli kolmanneksi viimeisenä, se oli ainoa jonka löysin, muissa jumbosija. Saavutus sekin. Youtuben Top-listojen tekijät ovat kyllä liikuttavan yksimielistä sakkia tässä suhteessa, tuskin vastaavaa on niidenkään historiassa nähty.
Ovat sentään toipuneet jo järkytyksestä sen verran, että sormet pysyvät näppiksellä ja kykenevät listoja laatimaan :heh:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Jonttu kirjoitti:Otin tuossa pikkuprojektin katsoa löytyykö Youtuben Top-listoista yhtään top-listaa, jossa PKN ei olisi jumboksi sijoitettu. Vilkaisin noin pariakymmentä listaa. Yhdessä oli kolmanneksi viimeisenä, se oli ainoa jonka löysin, muissa jumbosija. Saavutus sekin. Youtuben Top-listojen tekijät ovat kyllä liikuttavan yksimielistä sakkia tässä suhteessa, tuskin vastaavaa on niidenkään historiassa nähty.
Jostakin kummasta syystä kyseisten listojen tekijöillä on usein lähellä toisiaan oleva musiikkimaku, ja paremmat tulokset löytäisi mistä tahansa viisupuntarista (tosin viisufanien puntareissa PKN yleensä on lähellä pohjaa, oli miten oli). Videoista sen verran, että viime vuonna Georgia oli vihattu kappale, 2012 muistaakseni Albania oli miltei poikkeuksetta viimeisenä. Silti noille videoille annetaan liikaa merkitystä, ne ovat vain turhaa työtä vieviä viisupuntareita. Nyt tosiaan Suomi keikkuu jumbosijoilla suurimassa osassa näkemiäni puntareita, mutta ne ovat luotettavampi tapa tarkastella viisufanien musiikkimakua. Niin sanotun suuren äänestäjäjoukon musiikkimakua ei tällä hetkellä tiedetä.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

No niin. Nyt tääkin on mulla sitten viidessä tähdessä. :puna: Tomaattisadetta odotellessa. :tomaatti:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10697
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ Sinäkin :draamaa: :jumankauta:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Serduchka kirjoitti:No niin. Nyt tääkin on mulla sitten viidessä tähdessä. :puna: Tomaattisadetta odotellessa. :tomaatti:
Olisi kyllä kiva kuulla perustelut! Biisin musiikillinen nerokkuusko vain hiljalleen ilmeni sinulle?
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Biisin sanat puhuttelevat. Yleensä en huomioi lyriikoita ollenkaan. Biisissä on loppujen lopuksi hauska meno ja erottuuhan tuo biisi selkeästi muista tämän vuoden viisuista.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Pelle Miljoona kuulemma oli jossain sanonut ja harmitellut (?) että PKN:llä olisi parempia biisejä kuin tämä. Biisiä ei voi enää vaihtaa mutta eikö tätä biisiä voisi nyt tuunata paremmaksi? Onhan muutkin maat sitä harrastaneet.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Minäkin taidan nostaa tämän viiteen tähteen! :)
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Lukittu