Viisudiskojen soittolistat

Vapaata viisukeskustelua
Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Viisudiskojen soittolistat

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Margot kirjoitti:Ihana. :uujee:
Saatiinpa sinne viisudiskoonkin jotain uutta! :draamaa:

Rönsy Israel 2015 -ketjusta /bm

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Israel 2015: Nadav Guedj – Golden boy

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ "Uutta ja raikasta" tosiaan... NOT! :rofl:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2015: Nadav Guedj – Golden boy

Viesti Kirjoittaja Wadde »

^Niin, kommenttini viittasi siihen, että tuskinpa tämän vuoden kappaleista moni päätyy viisudiskojen soittolistoille. Mutta tämä varmasti päätyykin. Mukava asenne taas täällä jengin kommentteihin.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2015: Nadav Guedj – Golden boy

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ Eiks ookin jännä, ettei täällä ns. vanhat naamat enää paljon kirjoittele? :heh:

Minustakin tämä on oiva lisä viisudiskoon! :surrur: Eikä tältä vuodelta tosiaan paljon muuta tanssittavaa taida löytyä.
What color is your life?

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2015: Nadav Guedj – Golden boy

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Ehkä meidän vanhojen partojen pitäisi vain pitää suumme kiinni, kun emme selvästikään tiedä mistään mitään. :sorivaan: Eihän me kyllä kovin monessa viisudiskossakaan olla ehditty käydä, joten ehkä vähän paha mennä arvioimaan, mitä siellä soitetaan. :miettii:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Israel 2015: Nadav Guedj – Golden boy

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Minusta viisudiskojenkin soittolistat saisivat pikkuhiljaa uudistua modernimpiin viisubiiseihin/-tyrkkyihin. :joojoo: Toki kulumattomia kestohittejä ja historian havinaa ei saisi unohtaa.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2015: Nadav Guedj – Golden boy

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Serduchka kirjoitti:Minusta viisudiskojenkin soittolistat saisivat pikkuhiljaa uudistua modernimpiin viisubiiseihin/-tyrkkyihin. :joojoo: Toki kulumattomia kestohittejä ja historian havinaa ei saisi unohtaa.
Mitä tarkoitat tällä? :mitvit: Eli mitä pitäisi poistaa ja mitä lisätä?

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Israel 2015: Nadav Guedj – Golden boy

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Wadde kirjoitti:
Serduchka kirjoitti:Minusta viisudiskojenkin soittolistat saisivat pikkuhiljaa uudistua modernimpiin viisubiiseihin/-tyrkkyihin. :joojoo: Toki kulumattomia kestohittejä ja historian havinaa ei saisi unohtaa.
Mitä tarkoitat tällä? :mitvit: Eli mitä pitäisi poistaa ja mitä lisätä?
Jotain jo kuluneita vanhanaikaisia viisudiskobiisejä ja tuoda enempi esille soittamattomampia moderneja viisutyrkkyjä esim. Ruotsin, Saksan ja Norjan karsinnoista.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2015: Nadav Guedj – Golden boy

Viesti Kirjoittaja Wadde »

En tietenkään voi kenenkään viisu-dj:n puolesta kommentoida, mutta viisudiskoissa on käsittääkseni usein myös henkilöitä, jotka eivät ole mitään hardcore-viisufaneja. Tai eiväthän kaikki täälläkään kuuntele jokaisen maan karsintoja läpi, itsekin lasken itseni todelliseksi viisufaniksi, mutta seuraan vain Suomen ja lähestulkoon kokonaan Ruotsin karsinnat. (Koska mulla ei yksinkertaisesti ole aikaa kuunnella kaikkien maiden karsintojen läpi.) Ja faktahan on se, että niitä biisejä tanssitaan, jotka tunnetaan (pätee kaikkiin tanssipaikkoihin). Ei siinä oikein tunnelmaa saada aikaiseksi, jos yksi tai kaksi tyyppiä bailaa jotain Norjan karsintabiisejä, joita suuri osa ei ole koskaan kuullutkaan. Ja onko ne sitten "uusia ja raikkaita" vain siksi, että niitä ei koskaan kuule missään? Ei mun mielestä.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2015: Nadav Guedj – Golden boy

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Pakko vielä se sanoa, että minä toivoin kerran vuosia sitten euroviisudiskossa Saksan vuoden 2000 viisua. DJ sanoi, ettei mielellään sitä soittaisi, koska suurin osa ei sitä tiedä ja ne jotka tietävät, vihaavat sitä. Ja että jos hän soittaa sen, niin tanssilattialla tyhjenee. Lopulta hän jostain syystä heltyi sen soittamaan, mutta oikeassa hän oli: tanssilattialla ei ollut ketään muita kuin minä. Ja se oli todella kamalaa ja tunnelma latistui. DJ:t ovat ammattilaisia. Kyllä he ovat ammattilaisia ja tietävät, mitä tehdä.

Tässä nyt ehkä tulee taas vähän esiin se täällä palstalla pitkään ollut ilmapiiri, että pitäisi tuntea jokaisen maan tyrkky ja mahdollinen tyrkky, että voi sanoa itseään "oikeaksi" viisufaniksi. Olisiko se oikeasti kivaa tanssia jotain biisiä yksin, kun olisi ainoa, joka tietäisi sen? Varsinkin, jos euroviisudiskoja järjestetään yleisissä baareissa, niissä nimenomaan PITÄÄ soittaa niitä tunnetumpia kappaleita, että ei-fanitkin innostuvat. Omat hifistelydiskonsa voi järjestää sitten erikseen.

Silti olen edelleen sitä mieltä, että jos jotain tämän vuoden kappaleista tulen joskus viisudiskoissa tanssimaan, se on todennäköisesti tämä. :ylppis:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Israel 2015: Nadav Guedj – Golden boy

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Jotkut ihmiset sattuvat löytämään uusien biisien joukosta uusia suosikkeja. Kyllä mä ainakin avoimin mielin tutustuisin uusiin tanssibiiseihin, koska vanhat alkavat käydä jo puuduttaviksi. :shock:

Okei, sori, nyt meni off topiciksi. :hiips:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Viisudiskojen soittolistat

Viesti Kirjoittaja Wadde »

No mutta jos tämä kappale päätyy euroviisutiskijukkien soittolistoille, niin silloinhan siellä on uusi biisi, josta joku saattaisi löytää uuden suosikin! :uujee:

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Viisudiskojen soittolistat

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

^ Allekirjoitan viisu-DJ:nä Wadden kommentit täysin :peukku:

Näinhän se juuri menee. DJ on siellä diskossa yleisöä varten ja itse olen ainakin ymmärtänyt asian niin, että haluan viihdyttää suurinta mahdollista osaa yleisöstä. Koen jopa, että joskus soitan liikaakin harvinaisempia karsintatyrkkyjä jotka ovat isolle osalle porukasta tuntemattomia. Diskoissa on tosiaan paljon ei-kuppilalaisiakin, joiden toivekappaleet ovat usein luokkaa "Waterloo". Olen myös ainakin omalta osaltani pyrkinyt uudistamaan soittolistaa aina vähitellen ottamalla mukaan kyseisen vuoden viisu- ja karsintakappaleita. Samalla aina jotain vanhoja tehosoittobiisejä jää pois. Tulee nyt mieleen vaikka takavuosien lavantäyttäjä "Cara mia", jota kukaan ei tunnu enää kaipaavan... Samalla tavoin, kuin radioiden soittolistatkin uusiutuvat. Tulee muutamia uusia ja muutamia vanhoja tippuu pois. Kaikkea kun ei ehdi soittaa yhden illan aikana. Kovin meno syntyy kuitenkin kaikille tutuista legendaarisista lavantäyttäjistä, mutta kyllä viimeksi UMK-bileissä Shavan "Ostarilla" istui kuin nenä päähän heti "Moja stiklan" perään... Joskus on tietty mukava, kun on vähän hiljaisemmat viisubileet ja vähän taviksia, niin pystyy toteuttamaan melkein mitä vaan toiveita. DJ:nä minulle merkitsee vain se, että tanssilattia ei ole koskaan tyhjä. Vaikka siellä laivan diskon tanssilattialla sitten pikkutunneilla pyörähtelisi vain yksi ihminen tanssimassa Tommi Soidinmäkeä (sekin on nähty)... :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Viisudiskojen soittolistat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

tonywerner kirjoitti:Olen myös ainakin omalta osaltani pyrkinyt uudistamaan soittolistaa aina vähitellen ottamalla mukaan kyseisen vuoden viisu- ja karsintakappaleita. Samalla aina jotain vanhoja tehosoittobiisejä jää pois. Tulee nyt mieleen vaikka takavuosien lavantäyttäjä "Cara mia", jota kukaan ei tunnu enää kaipaavan... Samalla tavoin, kuin radioiden soittolistatkin uusiutuvat. Tulee muutamia uusia ja muutamia vanhoja tippuu pois.
Juurikin tätä meinasin.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Viisudiskojen soittolistat

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Ja kai osa biiseistä on sidottuja myös aikaansa? Mä muistan tanssineeni viime kesänä viisudiskoissa niistä "uusista ja raikkaista" kappaleista ainakin Beginningiä ja Yes We Cania, mutta vaikea kuvitella, että jäisivät miksikään ikivihreiksi tanssilattioiden soittolistoille kymmeniksi vuosiksi eteenpäin? Vaikka itse molemmista pidänkin. Kun taas esimerkiksi Ostarilla saattaa olla sellainen, jolla saattaa olla elinkaarta enemmänkin. :miettii:

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Viisudiskojen soittolistat

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

tonywerner kirjoitti:Vaikka siellä laivan diskon tanssilattialla sitten pikkutunneilla pyörähtelisi vain yksi ihminen tanssimassa Tommi Soidinmäkeä (sekin on nähty)... :heh:
Seis :ihana:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Vastaa Viestiin