Haba Haba (Kuntopiiri)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Mikä olet?

Himohiihtäjä
33
18%
Launtailenkkeilijä
62
34%
"Eikö lenkki kerran kuussa riitä" -henkilö
39
21%
Sohvaseppo tai -seija
33
18%
Hyvä jos ylös sängystä jaksan nousta...
15
8%
 
Ääniä yhteensä: 182

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

UFOPOLI kirjoitti:Ei minun tällä ruumiilla kannattaisi mitään painoja nostella, jos optimoida haluaisin.
Minä olen luullut, että sitä kuntoillaan terveyden ja toimintakyvyn takia, jolloin optimaalista on huolehtia myös lihaskunnosta. :tosion:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Minä, joka en erityisemmin välitä juoksemisesta enkä kovin usein juokse, menin keväällä ilmoittautumaan Helsinki Midnight Runiin (10 km). :rofl: Ja se olis niinku ensi viikolla. :heh: En tiedä mitä siitä tulee - tarkoitus oli kyllä kesän aikana vähän enemmän juosta, mutta sitten tuli helteet, jolloin en voi juosta (huono lämmönsietokyky) ja dissaan myös juoksumattoja. Aivan loistavia tekosyitä, eikö. :heh: Kun helteet hellittivät niin olen jonkin verran käynyt totuttamassa kroppaa juoksemiseen, vaikka vähän kyllä ärsyttää, kun se aika on sitten ollut poissa mieluisammalta liikunnalta. :hihi: No, menen nyt testaamaan kun kaverit houkutteli ja kuulemma on kivaa juosta tuollaisissa ryhmätapahtumissa. Mitään hyvää aikaa on varmaan turha odottaa mutta jos nyt maaliin pääsisi niin se on mielestäni ihan hyvä tavoite.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Rousku kirjoitti:
UFOPOLI kirjoitti:Ei minun tällä ruumiilla kannattaisi mitään painoja nostella, jos optimoida haluaisin.
Minä olen luullut, että sitä kuntoillaan terveyden ja toimintakyvyn takia, jolloin optimaalista on huolehtia myös lihaskunnosta. :tosion:
Tarkoitin kuntoilun fokuksen valintaa. Tietenkin pidän huolta kaikista osa-alueista. Mutta viimeisen vuoden aikana olen keskittynyt lihaskuntotreeniin, jossa minulla ei ole minkäänlaista luontaista lahjakkuutta, toisin kuin juoksussa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Mikä kuntoilusi tavoitteena sitten on, noin yleensä?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Rousku kirjoitti:^Mikä kuntoilusi tavoitteena sitten on, noin yleensä?
Voida hyvin ja näyttää hyvältä. Mitään varsinaisia suorituskykytavoitteita minulla ei ole. Ainoa laji, johon suhtaudun varsinaisen vakavasti, on tanssi, jossa hyvyyttä mitataan pääosin muin mittarein.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Kuukausi takana saleilua, tahtina kolme kertaa viikossa. Ensi viikosta alkaen siirryn vähän tiukempaan tahtiin, kun käyttämäni sali on jälleen joka aamu aikaisesta asti auki. Tarkoitus on myös ottaa kaksi ryhmäliikuntatuntia viikonlopun ohjelmaan, kun aikaisemmin olen pyhittänyt viikonloput liikunnattomaksi ajaksi ja myös ruokavalion kannalta huomattavasti arkea rennommiksi. Aamukuudelta herääminen ei sovi minulle ollenkaan, mutta aikaisin aamulla salilla on tyhjää ja arvostan rauhaa kun treenaan, osittain myös siksi, että en halua kenenkään näkevän kun treenaan. :heh: Aamulla on myös aikaa ennen töitä ja voin sitten illat keskittyä tekemään oikeasti kivoja asioita.

On sinänsä ihan motivoivaa huomata tuloksia lihaksissa, kun olen jokaisessa liikkeessä siirtynyt raskaampiin painoihin ja haba kasvaa. :heh: Ensi viikolla on tarkoitus PT:n kanssa katsoa läpi saliohjelmaa ja ottaa muutama uusi juttu mukaan. Muutaman kuukauden päästä sitten varmaan laitetaan ohjelmaa rankemmalla kädellä uusiksi, kun painonpudotuksen sijasta tulee muita tavoitteita.

Raejuusto, maitorahka ja jugurtti kyllästyttävät todella ja v*tuttaa kun ei voi ajatella muuta kuin ruokaa ja siihen menevää rahamäärää.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Tänään kävin treenaamassa oikeastaan ekan kerran kunnolla tautini jälkeen. Kävin jo pari viikkoa sitten salilla, mutta silloin tauti taisi vähän puskea vastaan eikä treenaaminen tuntunut kauhean hyvältä. Tänään sitten pääsin jälleen treenaamaan ja nyt tuntui kulkevan ihan mukavasti. :peukku: Painoja en voinut laittaa niin paljon kuin aikaisemmin, lihakseni ovat ihan surkastuneet, mutta tästä se taas lähtee - menetetyn kunnon metsästäminen. :joojoo:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2834
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Tarvitsisin itselleni liikuntalajin, jota voisin kevyesti harrastaa muutamana päivänä viikossa ja joka ei rasittaisi polvia kohtuuttomasti. Uimista olen miettinyt, mutta en hyvällä tahdollakaan viihdy Speedo-tyyppisissä bokseriuimahousuissa, joita halleissa on nykyään pakko käyttää. Arkiliikuntana teen pyöräilyä, mutta varsinaiset pyörälenkit eivät jostain syystä kolahda ajatuksena. :/

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Ulkohiihtokausi avattu! :tuuletus: Aloitin maltillisella 9km lenkillä. Tästä se lähtee! 50km viikossa niin kauan kuin lunta riittää. Onni on lumitykit. Ihanaa!
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33080
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Olin tänään ensimmäistä kertaa Power-tunnilla (tunnettu kai myös Body Pump -nimellä), ja kyllähän mulla kunto meinasi loppua kesken. :puna: Olen kyllä ihan iloinen, että jaksoin sinnitellä loppuun asti.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Power on käsittääkseni Elixia-ketjun versio Bodypump-lisenssitunnista. Ei siis sama tunti, mutta sama idea.

Itse olen nyt käynyt pari kertaa kokeilemassa Bodystep-tuntia, jossa siis askelletaan step-laudalle. Pari kertaa stiplasin ja meinasin tippua laudalta, mutta ei se voi olla heti alussa helppoa jos ei ole koskaan step-tunneilla käynyt. :heh:

Oli kyllä tosi kivaa ja tehokasta, mutta en usko että tulee jäämään vakkarintuntieni joukkoon. Silloin tällöin vaihteluna kyllä erittäin jees, ja taattua Les Mills -laatua. :joojoo:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Oletteko kokeilleet putkirullausta?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

^ Olen ja olen jopa askarrellut rullan itse. :D Sen verran vähän olen vasta kokeillut, etten kauheasti osaa sanoa mitään mutta olen ihan varma, että seuraavan kerran kun kroppani taas jumittuu täysin, siitä on apua.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Mä oon salilla kokeillut, ja on se kyllä tehokasta. :peukku:

Kävin pitkästä aikaa zumba-tunnilla. Muutama vuosi sitten kävin zumbaamassa säännöllisesti, mutta sitten se jäi. Nyt oli kyllä vaihteeksi tosi hauskaa! :uujee: Ohjaaja oli nuori mies, ja hän veti tunnin tosi vauhdikkaasti. Mulle on vähän vaikeaa hahmottaa vaikeat koreografiat, joten zumba on kivaa kun saa periaatteessa vetää miten haluu eikä sen koreografian kanssa ole ihan niin tarkkaa. :heh:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Rousku kirjoitti:Oletteko kokeilleet putkirullausta?
Tietty :joojoo: Joskus rullailen salilla varsinaisen treenin jälkeen ja olen käynyt tunneillakin. Auttaa etenkin kireyksiin joita mulla on paljon. Harmi, ettei kärsivällisyyteni oikein riitä omatoimiseen, perusteelliseen rullailuun ja ohjatut tunnit ovat ihan vääriin aikoihin. :(

Tästä nyt on vuosi-pari jo vouhotettu niin paljon että välillä vähän huvittaa. Näin kärjistetysti, välillä tulee kuva että jos kuntoilija ei säännöllisesti rullaile niin palautuminen ja kehittyminen loppuu tasan siihen paikkaan. Ehkei nyt ihan niinkään. Mutta onhan se tehokasta ja suosittelen kokeilemaan. Ekalla kerralla melko varmasti sattuu, ehkä myöhemminkin. Tunneilla on aina hauskaa kuunnella niitä tuskan parahduksia sieltä täältä ympäri salia. :hihi:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Olen miettinyt, miten saisin eräitä ruumiinosia putkirullattua, ja vaaditut liikkeet tuntuvat kauhean vaikeilta! Tai sellaisilta, että silloin jännittää koko kroppa ihan koppurassa, ja eihän venyttely/hieronta silloin onnistu.

Eikö voisi olla sellainen mankelin tapainen laite, johon syötetään käsiteltävä raaja, ja se sitten rullautuisi edestakaisin itsekseen, ilman että tarvitsee kannatella kehon painoa jossain hankalassa asennossa? Nykytekniikalla olisi varmaan helppoa rakentaa mukaan paineanturit, jolloin laite voisi automaattisesti pitää painetta vakiona, vaikka raajan paksuus eri kohdista vaihtelee.

Mutta eihän tämä toteutu, kun putkirullaajat enimmäkseen ovat naisia, eikä naisille mitään teknologiaa kannata tehdä :ylppis:.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Rullailussahan on ideana myös se, että kehonhallinta kehittyy. Jos ei ole sellaisesta kiinnostunut niin sitten voi käydä vaikka hierojalla. :joojoo:

Meidän salilla muuten rullailevat miehet siinä missä naisetkin.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Mutta voisihan olla sellainenkin vaihtoehto, ettei tarvitse käydä hierojalla eikä tarvitse hallita kehoaan? Ts. meille köntyksille mahdollisuus pitää lihashuolto ja kehonhallintaharjoitus erillään, kun kaikki kerralla on liian vaativaa, ja säännöllinen hierojakäynti kallista. Ihan kuten onhan siellä niitä lihaskuntolaitteitakin, vaikka saman tekisi vapaapainoharjoituksilla, jotka lisäksi kehittäisivät sitä kehonhallintaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Sain (taas) vihdoin aikaseksi liittyä kuntosalille. Kävin jo kaksi kertaa kahden viikon aikana :heh: Meillä työpaikka korvaa osan, joten maksan kuukaudessa itse vain 13 euroa :peukku: Ja salikin on ihan kiva ja sopivasti tasan puolivälissä mun asuntoa ja poikkiksen asuntoa.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Rousku kirjoitti: Eikö voisi olla sellainen mankelin tapainen laite, johon syötetään käsiteltävä raaja, ja se sitten rullautuisi edestakaisin itsekseen, ilman että tarvitsee kannatella kehon painoa jossain hankalassa asennossa?
Onhan niitä sellaisia hierovia tuoleja, joissa saa ainakin selän ja jalat käsiteltyä. Kuntosalilla, jossa aiemmin kävin, oli pari sellaista. Oikein miellyttäviä vekottimia. :)
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Pari viikkoa sitten kaverin kanssa kauppareissulla bongasin hieromatuolin ja istutin hänet siihen, ei ollut ennen kokeillutkaan, ja nyt himoitsee ostaa moista. Oli niin autuaallista. Oikeastaan se oli mattomainen systeemi, jonka saattoi heittää tuolille. Toimisikohan tuo jalkoihinkin? Selkäni ei kaipaa mitään hierontaa, mutta jalat ovat ihan koppurassa koko matkalta. Kokeilin paria putkirullausliikettä (kotoani löytyi instant-rullaksi tanakkaa pahviputkea ja kissan raapimapuun paloja), mutta totesin että olen liian heikko ja kömpelö niihin.

Olen noita jalkoja kyllä ihmetellyt että miten ne saattavatkin olla niin jumissa. Riittääkö se, että kävelen tosi monta kilometriä päivässä, siis sekä kiloja että metrejä piisaa? Joskus tilanne oli vielä pahempi, mutta kun jätin happosalpaajat pois ruokavaliosta, alkoi helpottaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33080
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Minulta leikattiin tänään kaksi luomea, ja sain 12 päivän liikkumiskiellon. :( Pitää kai sitten vaan syödä vähemmän ja tarkemmin, etten pamahda paksuksi. :miettii:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kroppani on toissapäiväisen keilaussession jäljiltä edelleen ihan juntturassa. Niinpä mietinkin nyt, olisiko keilailusta ihan vakavasti otettavaksi kuntoilulajiksi :mitvit:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Minä olin torstaina keilaamassa (voitin), ja kyllä siinä tuli ihan lämmin ja käytettyä lihaksia, jotka eivät ihan aina ole kuormituksessa urheillessa tai muutenkaan. Sen huomasi nimenomaan seuraavana päivänä. On myös tietysti mahdollista, että nämä poikkeavat tuntemukset muodostuivat vahvoiksi nimenomaan siksi, että vain niitä tiettyjä lihaksia tuli käytettyä samalla, melko kapealla liikeskaalalla, toistuvasti.

Keilauksen "vakavasti otettavuuden" voi mielestäni rinnastaa curlingin kanssa, joka on kuitenkin olympialajikin. Mielipiteet varmasti vaihtelevat sen suhteen, ovatko nämä "oikeaa urheilua". Kyllähän se keilaaminenkin äärimmäisiä harjoitustuntimääriä vaatii, aivan kuin mikä tahansa muu taitolaji, oli sitten urheilua tai ei. Se on kuitenkin myös totta, että fyysinen yleiskunto ei ole millään tavalla ratkaisevassa asemassa keilauksessa tai curlingissa, mutta silti lihaksetkin ovat tärkeässä roolissa hienomotoriikan muodossa.
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tänä keväänä ostamani askelmittari on seonnut :niinpa:. Se näyttää salakavalasti hieman enemmän askelia kuin todellisuudessa otan. Muutaman päivän ajan olen ihmetellyt, miten muka niin paljon kävelen. Tänään sitten päätin testata, laskin 200 askelparia, ja eikös mittari vain näytä muka 485 askelta.

Ei tuo ihan surkeinta halpislaatua ole; joku kolmenkympin värkki (merkkiä Omron). Mietin viitsinkö ryhtyä palauttamaan. Tulisihan siinä hieman taas askelia, kun kauppaan kävelisin :heh:.

Olen kyllä todennut, että askelmittari innostaa kävelemään hieman enemmän kuin mitä muuten tulisi tehtyä. Tulee käveltyä joku pikku ylimääräinen lenkura, jos sillä saa jonkin kivan tasaluvun mittarin näyttöön. Eikä kaupasta tule roudattua selkä vääränä täyttä repullista tavaraa kerralla, vaan mieluummin tehtyä kaksi erillistä kauppalenkkiä, jolloin on mukavampi kävella ja saa lisää askelia. Bussipysäkille lähden nykyään katsomatta, milloin bussi tulee, ja jos totean, että ei ole heti tulossa, kävelen pysäkin tai pari eteenpäin. Kaupanpäällisiksi säästyn siltä epämukavalta kiireenhösellykseltä, joka aikataulun orjallisesta noudattamisesta seuraa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8765
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Koska a) salikortti meni vanhaksi viikonloppuna b) aloitin pyöräilykauden maanantaina ja siten salin puolella tuntumakauden ja c) ens kuussa täytyy yhden palkkakauden aikana tehdä kaks reissuu ja ajattelin säästää rahaa, ettei tarvitsisi koskea säästötiliin, niin vaihdoin tutusta ja turvallisesta salistani selvästi halvempaan ja lähempänä olevaan Fitness24Seveniin ja samalla Tecan laitteet vaihtu Star Traciin ja ensituntuma kyseisen laitevalmistajan laitteisiin Tecaan verrattuna ei ollut kovin mukava. "Pehmusteet" oli kovemmat ja niiden reunat terävämpiä, mikä on selkeä miinus. Käytettävyyskin oli mielestäni kehnompi kuin Tecalla, mutta tämä lienee pitkälti tottumiskysymys ja ehkä totunkin sitten jossain vaiheessa.

Ainakin vatsankoukistajalaite tuntuu ihan mahdottomalta, kun Star Tracin laitteesta puuttuu Tecan laitteessa oleva jalkojen pidike eli jalat pitää pitää lattialla ilman apuja :draamaa: , ja pakaroiden treenaaminenkin tapahtuu ihan erityyppisellä laitteella, kuten myös kyykky. Ehkä noihin tottuu. Muut ala- ja keskivartalolaitteet sitten mukailee Tecan käytettävyyttä ja takareisilaitteessa pääsin jopa Tecaa parempaan asentoon. Totuttelemista kyllä vaatii kaikin puolin. Toki pitää sitten saada painot kohilleen, sillä syystä tai toisesta suurimmassa osassa Star Tracin laitteissa joudun tyytymään selvästi pienempiin painoihin kuin Tecan kanssa, mistä sekin sitten johtuu... :mitvit: Saas näkee, miten huomenna käy ylävartalolaitteiden kanssa.

Ehkä suurin ongelma on, että ainakaan yleisellä puolella ei ollut lähentäjä-loitontajalaitetta, mutta kai mä yhen kesän kestän ilman sitäkin. Tutut ylävartalolaitteet tuntui ensivilkaisulla ainakin löytyvän.

Ainakaan tällä hetkellä ei tunnu siltä, että jatkaisin tuolla kesän jälkeen enää (jos jaksan ihan niinkään pitkään), mutta eihän sitä tiedä, vaikka jos tottuis noihin laitteisiin siinä määräin, että pyörtäisin päätöksen :joojoo: .

Mites muut? Onko salivaihdoksen jälkeen tuntunut alussa siltä, että haluaa palata vanhalle salille, mutta sitten lopulta päässyt sisälle uuden salin laitteisiin niin, ettei se paluu vanhaan olekaan enää houkutellut? :mitvit:
Viimeksi muokannut The_Sipi, 21 Loka 2016, 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33080
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Minulla ainakin vanhat salit ovat unohtuneet melko nopeasti. Se saattaa toisaalta johtua siitä, että vaihdot ovat olleet pakollisia muuton vuoksi. :miettii: Ihan ensimmäisillä käyntikerroilla on kyllä saattanut tuntua, että entinen sali oli parempi.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Käyn Unisportilla, jossa jokaisella kampuksella on erilaiset vehkeet. En tee muita liikkeitä laitteilla kuin ylätaljalla yhden selkäliikkeen, muissa käytän vapaita painoja tai muita apuvälineitä (jumppapallo, keppi). Ainoa ongelmani siirtyessäni uudelle salille on lähinnä se, että missä nuo välineet ovat. Pystyn sikäli liikkumaan helposti salilta toiselle. :sorivaan:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Ylätalja <3. Ainoa syy, miksi ehkä kävisin kuntosalilla. Saisiko sellaisen jotenkin kätevästi hommattua kotiin?

Oikeastaan piti kyllä tulla vain avautumaan, että olen ihan rapakunnossa, tarttis tehdä jotakin. Kävin äsken vähän sienestämässä, siis ihan vähän vain, ja nyt tuntuu että kroppa on joka puolelta kipea ja pitää levätä ennen kuin jaksaa perata saaliin. (Tai mahan sisäpuoli ei ole kipeä, kun en siis vielä ole syönyt niitä sieniä.)

En vain saa paljon mistään liikunnasta välitöntä iloa (no siitä ylätaljasta kyllä). Olisikohan tädeille tms. suunnattuja vesipalloryhmiä? Siis pallo-, ei jumppa- tai juoksu-.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Haba Haba (Kuntopiiri)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Olen aloittanut telinevoimistelun. :joojoo:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Vastaa Viestiin