Omenaketju.

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omenaketju.

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Nosto! Tässä ketjussa keskustelemme Maceistä, iPodeista, iPhoneista ja muista Applen tuotteista, jos nyt kellään on mitään asiaa... :mitvit: Nostin vaan, kun puhelinketjussa tuli puhetta iPhonesta. Vanhoja viestejä lukemalla paljastuukin jo muutama Mac-ihminen. Onko muita? :uujee:

Päivitystä: täällä Macbook Pro ja OSX, iPod Touch ja iPhone 3GS, uusin perheenjäsen pitkän pähkinnän jälkeen. Ihan tykkään. Entäs muut? Täällähän voi myös jurputtaa Apple-maailman ongelmista...
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Omenaketju.

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Mulla oli rakas iPod Shuffle, joka nukkui pois lähes kolmen vuoden ikäisenä. Ikävä on! :lohduton: Valitettavasti nyt ei ollut varaa hommata tilalle uutta samanlaista.

Lisäksi koulussa olen tottunut Maceihin, joskus voisin hankkia sellaisen itselleni. Applen tuotteista on pelkästään hyviä kokemuksia. :joojoo:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Omenaketju.

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Marjukka kirjoitti:Vanhoja viestejä lukemalla paljastuukin jo muutama Mac-ihminen. Onko muita? :uujee:
:hei:

MacBook Pro löytyy enkä enää Windowsiin ja iänikuisiin virustorjuntahässäköihin enää halua takaisin. iPodin osto on listalla heti kun rikastun ja lakkaan köyhtymästä (eli en ikinä). :joojoo:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Omenaketju.

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Vaikka omenaa käyttäisi, niin virustorjuntaa ei saa silti laiminlyödä. :tosion:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Omenaketju.

Viesti Kirjoittaja Naali »

Minä en Applesta muuten välitä, mutta mun vanha 30-gigainen iPod jyllää edelleen. :ihana: Pelkään päivää, jolloin sen akku tai systeemi kosahtaa. Jos laskin oikein, mulla on ollut tuo rakkine jo lähemmäs viisi vuotta. :eeek:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Sosuli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 273
Liittynyt: 12 Huhti 2010, 19:26

Re: Omenaketju.

Viesti Kirjoittaja Sosuli »

Omistan iPod Nanon
Ainut miinus on akun kesto. Ainakin mie tartteisin pitemmän, inhottava kun lentokoneessa loppuu kesken. Muuten kaikin puolin mahtava :peukku:
Voisinpa juoksennella auringon alla.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Omenaketju.

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Taloutemme pöytäkone takkuaa aika tavalla jo (vaikkei edes ole kuin pari vuotta vanha). Kodin pääkoneen pitäisi olla varmatoiminen ja nopsa toiminnaltaan eikä pörisevä ja pölyä imevä häkäpönttö. :( Kannattaisiko vaihtaessaan vaihtaa mäkkikantaan? Lähinnä kone on surffailu- ja musiikkikäytössä, kenties konetehon salliessa myös pienimuotoista videoeditointia voisi harrastaa. Pelitehoa ei tarvita, mutta kaikki normisovellukset saisivat pyöriä juohevasti. Mistä tuoteryhmästä konetta pitäisi alkaa katsella jos Appleen päätyisi?
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Omenaketju.

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Jvvv kirjoitti:Mistä tuoteryhmästä konetta pitäisi alkaa katsella jos Appleen päätyisi?
Kotikoneeksi iMac on yleensä paras valinta. Meillä on nyt ollut kohta neljä vuotta, ja se on edelleen paljon enemmän elossa kuin mikään aiemmin omistettu PC. Uutta ollaan harkitsemassa lähinnä siksi, että aion hankkia Pro Tools -musiikinteko-ohjelman, joka vaatii isot tehot. Videoeditointi todistettavasti onnistuu, koska muun muassa muuannen kotimaisen bändin muutama viimeisin video on tehty tällä koneella :heh:

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8844
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Omenaketju.

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Minulla on iPod ja MacBook Pro kohta vuoden ajan, lukioon mennessäni aion hankkia iPadin. Mac on paras merkki. :joojoo:
Qaj.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Omenaketju.

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Täytynee vierailla alan liikkeessä lähiaikoina tutustumassa valikoimaan. iMacin myötä saisi kyllä yhden laatikon pois olohuonetta rumentamasta.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omenaketju.

Viesti Kirjoittaja Pete »

Minäkin olen nyt kääntymässä Mac-käyttäjäksi, kun en kerta kaikkiaan enää kestä, että kone hajoaa vuoden kahden välein. Sunnuntaina suuntaan kauppaan. Saa antaa suosituksia. :joojoo: MacBook Pron ja MacBook Airin välillä jahkailen. Kone tulee ihan peruskäyttöön. Näytön haluan olevan ainakin 13-tuumainen.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Omenaketju.

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Pete kirjoitti:Minäkin olen nyt kääntymässä Mac-käyttäjäksi, kun en kerta kaikkiaan enää kestä, että kone hajoaa vuoden kahden välein. Sunnuntaina suuntaan kauppaan. Saa antaa suosituksia. :joojoo: MacBook Pron ja MacBook Airin välillä jahkailen. Kone tulee ihan peruskäyttöön. Näytön haluan olevan ainakin 13-tuumainen.
Itse päädyin valitsemaan 13" MacBook Pron, sillä Airissa ei ole (tai ainakaan silloin ei ollut) CD-asemaa. :heh:
Toki sekin vaikutti, mutta kun ruvetaan katsomaan prosessoreita. Tällä hetkellä 13" Airissa on 1.3 GHz tai 1.7 GHz ja 13" Prossa 2.5 GHz tai 2.9 GHz. (Sekin on mennyt eteenpäin, omassani on vain 2.3 GHz. :draamaa: ) Air on kevyempi, mutta ei Prokaan paljoa paina. Olen ollut erittäin tyytyväinen - kyseessä on ensimmäinen läppärini ja siirryin siihen traktoriin verrattavissa olevasta Windows-pöytäkoneesta, mutta ei ole ollut valittamista.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omenaketju.

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Kiitos, kun kerroit kokemuksistasi. :peukku: Pron valitsen ehdottomasti minäkin, jos Airissa ei tosiaan ole CD-asemaa.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omenaketju.

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Heippa! Minulla on ollut Air kohta pari vuotta, enkä ole tarvinnut CD-asemaa kertaakaan :shock: Ostin koneen hankkiessani tosin erillisen CD-aseman - turhaan. Kaikki softat saa netistä ladattuna, enkä näköjään kuuntele musiikkia koneella levyltä.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omenaketju.

Viesti Kirjoittaja Pete »

Päädyin MacBook Prohon Retina-näytöllä, vaikkei tässä cd-asemaa tai nettipiuhareikää olekaan. Jouduinkin täällä sitten heti ostamaan pistokelaturin ja erillisen cd-aseman, jotta sain netin toimimaan. Akku kestää kyllä upean pitkään! <3
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Omenaketju.

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Oliskohan kellään ehdotuksia juittavan iMacin korjaamiseksi? Konetta ei ole koskaan käytetty muuhun kuin pieneen surffaukseen ja iTunes-/Spotify-käyttöön. Nyt kuitenkin kone takkuaa useamman kerran minuutissa (katkaisee musiikin sekunniksi) ja lataa kaikkia ohjelmien käynnistyksiä ikuisuuden. Jos koneen haluaa käynnistää uudelleen on kyseessä puolen tunnin ikuisuusprojekti.

Verkko-ongelma ei pitäisi olla kyseessä koska tosiaan iTuneskin jumittaa melkein yhtä pahasti kuin Spotify. Sinänsä verkko (langaton yhteys) tuossa koneessa on ihan perseestä koska yhteys katkeaa todella pian käyttämättömänä ja kestää aina ikuisuuden palautua takaisin. Sen kai voisi jostakin säätää, mutten ole vielä paikkaa keksinyt...
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Omenaketju.

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Ajattelin ostaa Applen puhelimen. Mikä olisi hyvä :mitenlie:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Omenaketju.

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Nyt ei kannata ostaa, sillä iPhone 5S on jo sen verran vanha malli, että iPhone 6 alkaa olla jo oven takana.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Omenaketju.

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Macbook Air -ongelma. Tai no ei ongelma, mutta ärsystys. N. 10-minuuttisen iMoviella luodun videon (.mov-tiedosto) lataaminen YouTubeen kestää IÄISYYDEN! Se on nyt puksuttanut sitä tuossa koko päivän, ja edelleen väittää, että tiedoston lataaminen kestää yli 3000 minuuttia. :heh: Video on parhaalla mahdollisella laadulla tallennettu, ja uskon tämän olevan osasyy ongelmaan, mutta itse tahtoisin tietää, onko tähän jotain vähän vähemmän radikaalia ratkaisua kuin laadun heikentäminen? :mitvit: Yritin googlettaa, mutta en löytänyt samanlaista ongelmaa ihmisillä. :puna: Siihen sain kyllä vastauksen, että YouTube sentään tukee .mov-tiedostoja. Luulin tämän olleen se ongelma, mutta ei sitten.

Kyseessä on siis tämän vuoden viisujen top-40-videoni, ja tuli äsken mieleen, että yksi syy hitauteen voi olla se, että pätkin tiedostoni vasta siirrettyäni ne ohjelmaan. Eli jossain tiedoston sopukoissa on ne kaikki pätkimisen ulkopuolelle jääneet osat... Tai sitten ei. :sekava: Ehkä kuitenkin seuraavan ison top-videoprojektini kanssa pätkin ne tiedostot jo latausvaiheessa... :miettii:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Omenaketju.

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

^ Olisiko tästä apua?

http://www.iskysoft.com/convert-mov/com ... files.html

Jos ei auta, niin täytyy varmaan muokata resoluutiota tai FPS'ää.

Voin ehkä vinkata sen verran, että pistä video pyörimään ja kuvaa se jollain videonkaappaussoftalla (esim. Bandicam tai OBS) ja sitten laita se YouTubeen.
Got a fire and a country heart 🔥

Vastaa Viestiin