Alueen nimi

Fiumi di parole - sanoita itse euroviisuja
Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7507
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Alueen nimi

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Eli jatketaan nimi keskestulua täällä. :surrur: Minusta nimen vaihto on järkevä vaihtoehto. :joojoo: Jos kilpailujen formaattia aiotaan ensi kaudella uudistaa niin nimen muutoksen voisi toteuttaa sen yhteydessä.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2972
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Komppaan klaus-12:sta, minäkään en tänne aikoinaan löytänyt kovin nopeasti, koska nimi johti harhaan :surrur: (toki syitä oli muitakin :rofl: ) Aiemmin mainittu sanoituskilpailut kuulostaa hyvältä nimeltä, tähän hätään ei tule mieleen osuvampaa.
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36865
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Nyt alkava keskustelu on siis jatkoa tälle keskustelulle, jos joku ei sitä ole huomannut.

Tosiaan, Käännöskilpailut on aika... noh, harhaanjohtava nimi, kuten Timoteus jo sanoikin. Mielestäni Sanoituskilpailut on vakiintunut viime vuosien aikana melko hyvin käyttöön (Tai sitten olen sitä vain itse jankannut tarpeeksi, ja se on alkanut kuulostaa luontevalta. :puna: ), enkä näe muita nimiehdokkaita kuin sen nykyistä vastaan. Itse olen vahvasti muutoksen kannalla. Olen monessa yhteydessä kuullut nykyisen nimen hämmentävän aika paljonkin. "Miten siinä muka voi kilpailla, kuka kääntää lyriikat parhaiten? ???" Enkä näe tällaisia kommentteja kauhean hyvänä mainoksena sille, että saataisiin lisää osallistujia lähitulevaisuudessa.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30531
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Käännöskilpailunimen vahvin argumentti lepää historiassa ja perinteissä. Lisäksi tekstit ovat siinä mielessä käännöksiä, että tähän asti aina olemme sanoittaneet eri kielellä kuin alkuteos on. Yleensä sanoituksilla on myös jokin sisällöllinen yhteys alkuteokseen, vaikka suorasta kääntämisestä ollaankin kaukana.

Kannatan kuitenkin nimen vaihtamista sanoituskilpailuiksi. Perinteillä on arvonsa, mutta käytännössä hyödyllisempää on, että nimi kuvaa kohdettaan mahdollisimman hyvin. Jos harrastuksemme brändi olisi riittävän tunnettu, kisoja voisi kutsua vaikka sardiinirasiaskaboiksi – kaikki tietäisivät silti, mistä oikeasti on kyse. Todellisuudessa brändi ei näytä olevan vahva edes Viisukuppilan sisällä...
klaus-12 kirjoitti:Jos kilpailujen formaattia aiotaan ensi kaudella uudistaa niin nimen muutoksen voisi toteuttaa sen yhteydessä.
Näillä asioilla ei minusta ole yhteyttä. Ensi kauden uudistukset eivät vaikuta itse kilpailutöiden luonteeseen. Formaattimuutoksesta ei siis riipu, pitäisikö kilpailutöitä mieluummin kutsua käännöksiksi vai sanoituksiksi.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36865
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Timoteus kirjoitti:Jos harrastuksemme brändi olisi riittävän tunnettu, kisoja voisi kutsua vaikka sardiinirasiaskaboiksi – kaikki tietäisivät silti, mistä oikeasti on kyse.
:rofl: Piti tavata iäisyys tuota termiä. "Sardiniarasiakas?" :raaps:
Meow cat, please meow back.

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7507
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Pitäisikö nimenvaihtamisesta järjestää ketjuäänestys? :miettii:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11935
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja sziget »

En vastusta nimenmuutosta. Olen suhtautunut asiaan jakautuneesti, koska pidän myös perinteisestä nimestä.

Käännöksistä puhuminen on lähinnä kilpailujen omaa slangia. Lisäksi olen pitänyt sitä kunnioittavana tapana, jolla tunnustetaan virallisen sanoituksen ja sanoittajan olemassaolo. Tavan voi kuitenkin kyseenalaistaa, jos se aiheuttaa väärinkäsityksiä. Jokainen voi vastedeskin kutsua tekstejä miksi haluaa, mutta Sanoituskilpailut kuvaisi paremmin vaihtoehtojen moninaisuutta.
klaus-12 kirjoitti:Pitäisikö nimenvaihtamisesta järjestää ketjuäänestys? :miettii:
En vastustaisi sitäkään. Äänestys tarvitaan, jos jotkut tai monet vastustavat nimenvaihtoa.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16196
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Timoteus kirjoitti:sardiinirasiaskaboiksi
:ihana:

Mutta kyllä, minäkin olen pidemmän aikaa ollut vaihtamisen kannalla. :joojoo:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30531
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Alueen nimi

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Päätin erottaa tämän vielä omaksi ketjukseen.

Saa esittää myös ehdotuksia siitä, mitä pitäisi lukea foorumin etusivulla alueen selitetekstinä. Tällä hetkellä siinä lukee "Haussa käännökset euroviisuille". Pelkkä käännökset → sanoitukset -korvaus ei toimi, koska euroviisuilla pääsääntöisesti on jo sanoitukset.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36865
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alueen nimi

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Haussa suomenkieliset uudelleensanoitukset euroviisuille voisi olla toimiva.
Meow cat, please meow back.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11935
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alueen nimi

Viesti Kirjoittaja sziget »

^ Tarkennus uudelleen- tuntuu turhalta, koska aikaisempaa suomenkielistä sanoitusta ei yleensä ole. Haussa suomenkieliset sanoitukset euroviisuille riittäisi.

Pitäisikö englanninnoskisojen mahdollisuus ottaa huomioon? Haussa uudet sanoitukset euroviisuille korostaisi ehkä liikaa uutuutta, kun alkutekstiäkin usein hyödynnetään tavalla tai toisella.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36865
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alueen nimi

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ No englanninnokset nyt muutenkin ovat äärimmäisen harvinaisia, en näe syytä miksi ne pitäisi mainita.
Meow cat, please meow back.

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7507
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Alueen nimi

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Haussa uudet sanoitukset euroviisuille on minusta hyvä. :joojoo:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16655
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alueen nimi

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Miten olisi "Sanoita itse suosikkiviisusi"? Se olisi yksinkertainen ja toivottavasti innostava. Me veteraanit toki tiedämme, että monesti oivaltavimmat tekstit syntyvät epämieluisiin kappaleisiin, mutta uusia kävijöitä positiivisuus voisi houkutella. Sana "itse" puolestaan voimaannuttaa lukijan kokemaan, että hän itse voi tehdä juuri sellaisen tekstin kuin haluaa.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30531
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Alueen nimi

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

UFOPOLI kirjoitti:Miten olisi "Sanoita itse suosikkiviisusi"?
Kuulostaa erittäin hyvältä. :peukku: Toivoinkin, että joku keksisi jonkin nykyisestä rakenteesta poikkeavan selitetekstin.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36865
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alueen nimi

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

"Ole oman elämäsi Charlie Mason!" Kuva

Öh, ehkei.

UFOPOLIn ehdotus on erinomainen. Itsekin vähän vierastan kyllä tuota suosikkia... Monesti niihin omiin suosikkeihin kun on juuri kamalinta koskea. :heh: Mutta kaikin puolin tuo kuulostaa todella mehevältä ja houkuttelevalta. Voihan suosikkiutta mitata toisaalta monella tavalla. Inspiroivakin kappale voi olla tavallaan suosikkisi, vaikket siitä musiikillisesti pitäisikään.
Meow cat, please meow back.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11935
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alueen nimi

Viesti Kirjoittaja sziget »

"Sanoita itse" viehättää, mutta "suosikkiviisusi" voi karkottaa ei-viisufanit. Uskon sitkeästi, että ulkomaailmassa on ihmisiä, joiden kannattaisi löytää nämä kilpailut. Neutraali seliteteksti madaltaisi kynnystä.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16196
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Alueen nimi

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

^ Varsinkin kun tyrkkyjä kaikki eivät välttämättä laske viisuiksi. :joojoo: Ja olihan meillä kerran se epäviisukisakin. :heh:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36865
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alueen nimi

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

ESC93 kirjoitti:Ja olihan meillä kerran se epäviisukisakin. :heh:
Joka oli tavattoman kiva. :draamaa: Sitten kun pääsemme uuteen nousuun, niin kakkos-edition siitä olisi kiva.

Sanoita itse euroviisulyriikkaa
Sanoita itse euroviisuja
Sanoita itse tai tutustu muiden euroviisusanoituksiin

Jälkimmäisin on kökkö, mutta minusta ulpparointimahdollisuus olisi kiva saada mukaan jo sloganiin. Ei ole pakko sanoittaa jos ei taho!
Meow cat, please meow back.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30531
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Alueen nimi

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Sana viisu ei toisaalta tarkoita pelkästään Eurovision laulukilpailuun osallistuvaa kappaletta. Se voi tarkoittaa mitä tahansa laulettua sävelmää. Fanikontekstissa suppeampi määritelmä on tietenkin dominoiva.

Ei-faneilla ei kenties ole suosikkieuroviisua, mutta kuinka moni ei-fani ylipäänsä eksyy Viisukuppilan foorumille selitetekstiä lukemaan? Oletan, että ei-fanit tavoitetaan jollakin ihan muulla tavalla kuin selitetekstillä.
TomppaJr kirjoitti:Jälkimmäisin on kökkö, mutta minusta ulpparointimahdollisuus olisi kiva saada mukaan jo sloganiin. Ei ole pakko sanoittaa jos ei taho!
Tämäkin hyvä pointti. :peukku:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Diggari
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 750
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alueen nimi

Viesti Kirjoittaja Diggari »

Osallistun selitystekstikisaan ehdotuksella

Vuoden viisut omin sanoin

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36865
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alueen nimi

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ :peukku:

Mutta olemmeko siitä kaikki yksimielisiä, että alueen nimi tulee muuttumaan? Vai onko vastaääniä kuulunut?
Meow cat, please meow back.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16655
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alueen nimi

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Timoteus kirjoitti:Sana viisu ei toisaalta tarkoita pelkästään Eurovision laulukilpailuun osallistuvaa kappaletta. Se voi tarkoittaa mitä tahansa laulettua sävelmää. Fanikontekstissa suppeampi määritelmä on tietenkin dominoiva.
Tämä on totta. Toisaalta emme myöskään halunne antaa sellaista kuvaa, että täällä voi sanoittaa ihan mitä tahansa, ja sitten tuottaa pettymyksen, kun tarjolla onkin pelkkiä viisuja? Liika neutraalius puolestaan ei palvele Kuppilan sisäistä brandaustavoitetta, jossa siinäkin on vielä tekemistä, kuten olemme huomanneet.
Timoteus kirjoitti:Ei-faneilla ei kenties ole suosikkieuroviisua, mutta kuinka moni ei-fani ylipäänsä eksyy Viisukuppilan foorumille selitetekstiä lukemaan? Oletan, että ei-fanit tavoitetaan jollakin ihan muulla tavalla kuin selitetekstillä.
Uskoisin juuri näin. Selitteet palvelevat lähinnä aloittelevia (tai uutta etsiviä) kuppilalaisia.
Timoteus kirjoitti:
TomppaJr kirjoitti:Jälkimmäisin on kökkö, mutta minusta ulpparointimahdollisuus olisi kiva saada mukaan jo sloganiin. Ei ole pakko sanoittaa jos ei taho!
Tämäkin hyvä pointti. :peukku:
Sinänsä hyvä idea, mutta tämän puolen ilmaiseminen selkeästi vaatii aika monta sanaa ja ytimekkyys kärsii, mikä vesittää pääajatusta.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11935
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alueen nimi

Viesti Kirjoittaja sziget »

Timoteus kirjoitti:Ei-faneilla ei kenties ole suosikkieuroviisua, mutta kuinka moni ei-fani ylipäänsä eksyy Viisukuppilan foorumille selitetekstiä lukemaan?
Suosikkiviisujani ovat esim. Sama, Io senza te ja Un jour, un enfant, mutta niitä tuskin sanoitetaan lähiaikoina. Muutoksen tarkoitus oli lisätä selvyyttä. "Sanoita itse" kuvaa kilpailuja selvästi, "suosikkiviisusi" ei. Objektin voisi jättää poiskin. Tietysti viisufoorumilla sanoitetaan viisuja eikä Sibeliuksen sinfonioita. "Sanoita itse tai äänestä" jotenkin töksähtää. Mieluummin vaikka näin: "Äänestä ja sanoita itse".
Diggari kirjoitti:Vuoden viisut omin sanoin
Tuo on hyvä. Ei rajaa ulpparointia pois, ja uusiin viisuihin täällä yleensä keskitytään.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30531
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Alueen nimi

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

sziget kirjoitti:Suosikkiviisujani ovat esim. Sama, Io senza te ja Un jour, un enfant, mutta niitä tuskin sanoitetaan lähiaikoina. Muutoksen tarkoitus oli lisätä selvyyttä. "Sanoita itse" kuvaa kilpailuja selvästi, "suosikkiviisusi" ei.
"Suosikkiviisun" kirjaimellisessa tulkinnassa on toki tämä ongelma. En ole varma, onko se iso ongelma. Vuosikertasuosikkejaan pääsee ainakin kääntämään, vaikkei kaikkien aikojen suosikkejaan pääsisikään.
sziget kirjoitti:
Diggari kirjoitti:Vuoden viisut omin sanoin
Tuo on hyvä. Ei rajaa ulpparointia pois, ja uusiin viisuihin täällä yleensä keskitytään.
Sanamuoto ei rajaa ulpparointia pois eikä paljon muutakaan. Jos en näkisi mitään muuta kuin tuon selitetekstin, en odottaisi löytäväni alueelta sanoituksia. Odottaisin jotakin Viisulan kaltaista aluetta, jossa voi "omin sanoin" arvostella vuosikerran viisuja. Sanoituskilpailut-pääotsikon yhteydessä merkitys täsmentyy, mutta fraasi ei ole yhtä iskevä kuin UFOPOLIn yksikön toisessa persoonassa kirjoittama kehotus.

Tietenkin Diggarin ehdotuksesta voidaan lainata UFOPOLIn lauseeseen objekti: "Sanoita itse vuoden viisuja". Latteampi mutta täsmällisempi kuin alkuperäinen muotoilu.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3100
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Re: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

sziget kirjoitti:En vastusta nimenmuutosta. Olen suhtautunut asiaan jakautuneesti, koska pidän myös perinteisestä nimestä.

Käännöksistä puhuminen on lähinnä kilpailujen omaa slangia. Lisäksi olen pitänyt sitä kunnioittavana tapana, jolla tunnustetaan virallisen sanoituksen ja sanoittajan olemassaolo. Tavan voi kuitenkin kyseenalaistaa, jos se aiheuttaa väärinkäsityksiä. Jokainen voi vastedeskin kutsua tekstejä miksi haluaa, mutta Sanoituskilpailut kuvaisi paremmin vaihtoehtojen moninaisuutta.
Olen itse pitänyt käännöskisojen nimestä ja samalla linjalla yläpuolisen tekstin kanssa. Sanoituskilpailut-sana syö alkuperäisen sanoittajan arvostusta. Toisaalta käännökset ovat nykyisin todella harvoin alkuperäisestä tekstiä mukaellenkaan käännettyjä. Ongelma lienee se, mitä kukin pitää käännöksenä.


-Sanoita itse vuoden viisuja- Tämän voi tulkita myös siten, että random sanoittaja haluaa osallistua euroviisukarsintoihin...löytääkö hän tästä aiheesta etsimäänsä?

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7507
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Alueen nimi

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Jos/kun alueen nimeä vaihdetaan niin muutetaanko myös Käännösarkiston nimi Sanoitusarkistoksi vaan jätetäänkö se rauhaan? Tulipa vain mieleen. :roll:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36865
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alueen nimi

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ No eipä sinne muutenkaan viime aikoina näitä topiceja kauheasti ole siirretty. :hihi:
Meow cat, please meow back.

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7507
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Alueen nimi

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

^ Niin. :heh: Ei mahda olla tarvetta muuttaa.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11935
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alueen nimi

Viesti Kirjoittaja sziget »

^ Kai siitä Sanoitusarkisto tulisi? On ehkä kätevää, että muutama viime vuosi on täällä eikä siellä. En osaa sanoa, paljonko on muutama.
Diggari kirjoitti:Vuoden viisut omin sanoin
Timoteus kirjoitti:Jos en näkisi mitään muuta kuin tuon selitetekstin, en odottaisi löytäväni alueelta sanoituksia. (--) Sanoituskilpailut-pääotsikon yhteydessä merkitys täsmentyy, mutta fraasi ei ole yhtä iskevä kuin UFOPOLIn yksikön toisessa persoonassa kirjoittama kehotus.
Pidin ehdotuksesta juuri siksi, ettei se ole tautologinen. Selite tarkentaa otsikkoa toistamatta sitä, "omin sanoin" viittaa kunkin omaan näkemykseen viisujen sanoittamisesta, alkutekstin käyttöä ei vaadita eikä kielletä. Iskevyyttä kannatan, mutta tarkkuus on tärkeämpää. "Suosikkiviisut" ei vastaa käsitystäni kilpailujen ideasta.
TOMItu kirjoitti:-Sanoita itse vuoden viisuja- Tämän voi tulkita myös siten, että random sanoittaja haluaa osallistua euroviisukarsintoihin...löytääkö hän tästä aiheesta etsimäänsä?
Absurdia mutta totta, ja jokin muukin tuossa häiritsee, olisiko partitiivi. Diggarin muotoilu on parempi. UFOPOLIn "Sanoita itse" saattaisi toimia sopivasti täydennettynä (jos "Äänestä ja sanoita itse" ei ollut sopiva).
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Vastaa Viestiin