UMK 2016: yleiskeskustelu

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Suosikkisi UMK-ehdokkaista (max. 3)?

Saara Aalto – No fear
68
11%
Mikko Herranen – Evil tone
4
1%
Stella Christine – Ain't got time for boys
20
3%
Eini – Draamaa
38
6%
ClemSO – Thief
33
5%
Pää-Äijät – Shamppanjataivas
12
2%
Attention 2 – Ready for the show
6
1%
Cristal Snow – Love is blind
34
5%
Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough
81
13%
Rafaela Truda – Rise up
26
4%
Ylona – Blazing fire
12
2%
Mikael Saari – On it goes
129
21%
Lieminen – Pehmeiden arvojen vaalijat
4
1%
Tuuli Okkonen – Don't wake me up
27
4%
Gušani Brothers – Poom poom
25
4%
Barbe-Q-Barbies – Let me out
38
6%
Pietarin Spektaakkeli – Liian kuuma
9
1%
Sandhja – Sing it away
59
9%
 
Ääniä yhteensä: 625

Avatar
Axell
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2400
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 09:55
Viesti:

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Axell »

Tai mites cirkus, eikös se ollut näyttämönä jonakin vuonna? 2012 tai 2013 mustaakseni? :mitvit:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12803
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

jee euroviisut kirjoitti:vaikkapa vuoden 2011 viisukarsintafinaalin isännöinyt Turun Caribia-halli, joka oli kyllä silloin oikein hyvän kokoinen, yleisöä oli silloin mukavasti paikalla, mutta saatiin silti sali hyvin lähes täyteen. :joojoo:
Caribiassa pidettiin myös vuosien 2006 ja 2007 karsintafinaalit.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19775
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

-Axel- kirjoitti:Tai mites cirkus, eikös se ollut näyttämönä jonakin vuonna? 2012 tai 2013 mustaakseni? :mitvit:
Oli kyllä 2013 alkuerien näyttämönä, yleisökapasiteetiltaan vaikutti aika hyvältä alkuerälle, juuri sen varran yleisöä sai täyteen. :joojoo:

Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2016

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Jonttu kirjoitti:
Riikka kirjoitti: Laittaisin Thommy Fagerlundin välittömästi Suomen edustajaksi! Ihana lauluääni ja tosi hyvä tanssija. :rakkaus:
En tunne/tiedä häntä ollenkaan. Viestini ei tarkoittanut mitään negatiivista, täsmennän tässä sen vaan jos jäi sellainen käsitys. :)
Thommyhan on ollut mukana säveltämässä noita Anja Niskasen UMK-biisejä 2016 ja 2015 (jotka eivät valitettavasti päässeet kisaan), samoin Anjan tuotantoa muutenkin. Hän on myös järjestänyt viisuaiheisia risteilyjä Viking Linella. :)

Harmi kyllä Thommy ei juuri ole levyttänyt musiikkia laulajana :lohduton:


Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4081
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Wadde kirjoitti:
Terasbekoni kirjoitti:En voi olla komppailematta Waddea. Lisäksi itseäni vaivaa se, että kaikki erityisesti vähänkin PKN:ää sivuavat keskustelut tuntuvat aina päätyvän tällaiseen puuduttavaan hiustenhalkomiseen. :roll:
PKN oli normaalin viisukeskustelun yläpuolella jo Suomen karsintojen aikaan ja sama tuntuu jatkuvan edelleen. Jos kerran ei saa sanoa, että kyseessä on Suomen huonoin viisu koskaan (koska se on kuulemma henkilökohtainen mielipide) niin luulisi kaikkien PKN-fanienkin pystyvän myöntämään, että kyseessä on yksi Suomen suurimmista epäonnistumisista euroviisuissa koskaan. Tässä valinnassa meni pieleen ns. kaikki, sokaistuminen "varmasta voitosta" ja viisujen ja viisufanien haukkuminen kun varmaa voittoa ei tullutkaan. Eikä saatu aikaiseksi edes kolmeminuuttista biisiä? Semifinaalin jumbosija on niin huono sijoitus, että sitä ei kyllä kullaksi muuta vaikka kuinka tahtoisi.
Hankaluutta ja harmistusta aiheutuu siitä, että ihmiset ovat niin kovin erilaisia sen suhteen, mitä he odottavat viisuilta ja mikä itse kullekin on niissä tärkeää. Mutta puhukaamme välillä joistain muusta kuin PKN:stä: minä pidin kovasti Georgian vuoden 2014 kappaleesta Three Minutes to Earth, joka jäi seminsä viimeiseksi että paukahti. Toki sijoitus oli kilpailun kannalta katsottava epäonnistumiseksi, mutta ei se itse kappaleesta tehnyt millään tavalla epäonnistunutta. Ehkä ne siellä Georgiassa sirottelivat tuhkaa päälleen ja pukeutuivat säkkeihin, mutta minusta oli mukava, että lähettivät tuon kappaleen kuultavaksi :)
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Loistava esimerkki siitä, mitä minä ajan viisuissa takaa! Myös vuoden 2009 Probka oli seminsä viimeinen, ja viiden tähden biisi minulla. Oikein hyvä valinta edustusbiisiksi :joojoo:. Eikä Verjamem vuonna 2012 pärjännyt paljon sen paremmin (oli seminsä toiseksi viimeinen). Kelpo biisi sekin.

Epäonnistumisesta puhuisin vain, jos liveveto ei täytä odotuksia, on lattea, menee ihan nuotin vierestä tms., eli kun biisistä ei saada hyödynnettyä kaikkea sen potentiaalia. Epäonnistuneesta valinnasta, mikäli jo karsintaesityksestä on nähtävissä, että esitys myös viisuissa luultavasti epäonnistuu, syystä tai toisesta, ja niin sitten myös käy.

En ole mikään PKN-fani. Aina mun pitää oli mielestäni biisinä kelvollinen, mutta ei suosikkini, enkä sitä äänestänyt. UMK-livestä pidin, viisusemin livestä en, mutta enpä tiedä, voiko jälkimmäistä mitenkään objektiivisesti pitää epäonnistuneena silti. Epäonnistumisen tai epäonnistuneen valinnan kriteerini eivät tällä täyty. Tämän toteaminen ei tee minusta mitään PKN-fania, vaikka ajoittain tuntuu, ettei viisuesiintymisestä saa sanoa mitään positiivista saamatta fanileimaa otsaansa.

Jos olisi selvää, että useimmat äänestäjät äänestävät kriteerinään odotettavissa oleva menestys, olisi minustakin johdonmukaista pitää valintaa epäonnistuneena silloin kun biisi ei menestykään. Minä vain en usko, että tuo "jos" pätee. Totta kai ihmiset voivat sitä miettiä, mikä biisi menestyisi. Taitaa vain usein käydä niin, että potentiaaliseksi menestyjäksi arvioidaan juuri se oma lempparibiisi. Eli ei pystytä analyyttisesti erottamaan sitä, pitääkö biisistä itse, ja sitä, kuinka luultavasti muutkin pitäisivät. Syy sille, että arvioidaan muidenkin pitävän, on se, että pidetään itse, joten tällöin ei ole kysymyksessä aidosti menestysmahdollisuuksien puntarointi.
Viimeksi muokannut Rousku, 04 Tammi 2016, 00:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Koirankuonolainen kirjoitti:Georgian vuoden 2014 kappaleesta Three Minutes to Earth, joka jäi seminsä viimeiseksi että paukahti. Toki sijoitus oli kilpailun kannalta katsottava epäonnistumiseksi, mutta ei se itse kappaleesta tehnyt millään tavalla epäonnistunutta. Ehkä ne siellä Georgiassa sirottelivat tuhkaa päälleen ja pukeutuivat säkkeihin, mutta minusta oli mukava, että lähettivät tuon kappaleen kuultavaksi :)
:uujee: Minä tykkäsin siitä kanssa todella paljon ja olen tosi onnellinen että oli mukana. Minusta viisut ovat sen kaltaisia löytöjä varten, menestyminen ei niinkään kiinnosta. BTW, pidin myös Kirahvi nimeltä Tuiketta vuotensa kiintoisimpana UMK ehdokkaana. :hali:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä äänestin PKN:ää, mutta en ollut koskaan "sokaistunut varmasta voitosta". PKN ei ollut kuitenkaan mun suosikkini, ne olivat ihan muualla (Sirun Mustelmat, Shavan Ostarilla ja Angelon All for Victory). Miksi äänestin sitten PKN:ää? No lähinnä siksi, että olin lopen kyllästynyt Satin Circuksen edustamaan musiikkityyliin, enkä kaivannut heitä Suomen edustajiksi. Silti uskon, että he olisivat menestyneet Nimipäiviä paremmin kv-karkeloissa...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kalonike »

:) Three Minutes to Earth v. 2014 oli minunkin suosikkejani, muusikkojen tekemää musaa, hyvän mielen biisi.

UMK-finaalissa päädyin lopulta äänestämään PKN:ää, vaikka alunperin en pitänyt sen valitsemista järkevänä menestymisen kannalta. Ennen livelähetyksiä olin ihan tyytyväisenä valmis lähettämään Satin Circuksen viisuihin, mutta kun ensimmäinen semi paljasti että livelaulu ja myös meininki oli heillä yllättävän hakusessa, en enää toivonut Satin Cirkuksen voittoa. Uskon toki että se olisi pärjännyt PKN:ää paremmin, mutta finaalipaikasta en olisi ollut satavarma, ainakaan sillä livelaululla ja läsnäololla, mitä UMK:ssa kuultiin ja nähtiin.

Minusta oli viime keväänä uutta ja ilahduttavaa se, että PKN sai fanien järjestämässä paluujuhlassa sankarin vastaanoton, vaikka turpiin tuli viisuissa. Ja että media suhtautui edelleen myönteisesti bändiin. Minusta oli myös uutta ja jollain lailla tervettäkin se, että silloin kun Krista ei menestynyt viisuissa, iltapäivälehdet otsikoivat ei niin vakavasti ”p**kat naapurit” kun pisteitä ei niiltä tullut, sen sijaan että olisi lytätty ja mollattu artistia ja kieriskelty kurjuudessa. Tietysti on hyvä analysoida mikä meni pieleen ja mitä voidaan oppia, mutta toivon, että se on taakse jäänyttä aikaa, että artisti lytätään maan rakoon loppuelämäksi.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Minäkin pidin Three Minutes to Earthista. :joojoo: Kappale oli vain väärässä kilpailussa. Ei sillä ollut mitään mahdollisuuksia kilpailussa, jossa 95 prosenttia katsojista kuulee kappaleet ensimmäisen kerran.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mua vaan huvittaa tää koko UMK. UMK:han muuttui ensimmäisen vuoden jälkeen takaisin pikkuhiljaa samanlaiseksi kuin Suomen euroviisukarsinnat. Demoversiot on jäännyt pois, se joku klubikeikka-osuus jäi pois, tuomaristo on jäänyt pois.. . Eihän UMK:ssa ole enää jäljellä kuin nimi. Ja tuo nimi "Uuden Musiikin Kilapilu" kuulostaa edelleen jotenkin kököltä.

Pari vuotta meni, niin meininki on taas sama kuin ennen vuotta 2012. Viime vuonna oli jo taas mukana tangokuningaallinen vanhanaikaisella suomi-juntti-disco-iskelmällä. Tänä vuonna mukana Einit ja ties mitä.

Olihan se UMK ihan kiva idea, mutta kiltisti palattiin vanhaan malliin. :heh:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Komppaan toivoa.
Rise, angel, shine, love!

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Tuli ilmeisesti liian kalliiksi pyörittää koko UMK- hämyily alusta loppuun kaikkine vaiheineen. Eikä siitä suuri yleisö jaksanut innostua. Varsinkaan, kun kuuli kappaleet.
Nyt on sitten asiat yksinkertaistettu. Vieläköhän nimikin vaihtuu. Todennäköisesti ei, sillä se olisi lopullinen niitti UMK - kokeilun epäonnistumisen myöntämiseen. Vai onko se ollut onnistunut? Minusta ei kovinkaan.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Saa nähdä kuinka pitkään Yle viitsii maksaa 18 piisin tuotteistamisesta ja musiikkivideoiden kuvaamisesta kun vain yksi voittaa (edustuspaikan)...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4002
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Kun Uuden musiikin kilpailussa on nyt "vain" neljä suomenkielistä laulua, niin äskettäin mietin, että onkohan ne otettu sen vuoksi mukaan, että olisi muutama edes muutama suomenkielinen laulu? Vai onko ne kenties valitsevan tahon (joka päättää, ketkä 18 ehdokasta on mukana) mielestä oikeasti niin hyviä, että ne on sillä perusteella valittu mukaan.

Jos Pää-Äijät on mukana, ja heidän kappaleensa on oikeasti parempi kyseisen tahon mielestä kuin ne laulut joita ei valittu, niin millaista musiikkia sitten on se, jota ei valittu? :miettii:

Olisikohan se ollenkaan käytännöllistä, että UMK:n finaali-äänestyksessä asiantuntijatuomariston äänivalta olisi 25%? Olisiko se sitten sopiva määrä? Vaikuttaisi ainakin enemmän kuin viime vuoden 10%, mutta vähemmän kuin vaikka 50%.
Paremman maailman puolesta.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Jotenkin ei kuulosta yhtään lupaavalta tuo Pää-äijät, ainakaan sen perusteella, miltä heidän you tube-videonsa vaikuttivat.
Onkohan siinä tämän vuoden Eläkeläiset tai se biisi ""jota äänestän piruuttani, kun en ikinä yleensä äänestä typerissä Euroviisuissa". :twisted:
Siis olettaen, että he todella ovat kisassa mukana.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Albin »

Edwina kirjoitti:Jotenkin ei kuulosta yhtään lupaavalta tuo Pää-äijät, ainakaan sen perusteella, miltä heidän you tube-videonsa vaikuttivat.
Onkohan siinä tämän vuoden Eläkeläiset tai se biisi ""jota äänestän piruuttani, kun en ikinä yleensä äänestä typerissä Euroviisuissa". :twisted:
Siis olettaen, että he todella ovat kisassa mukana.
Minä en tiedä Pää-äijistä mitään muuta kuin täällä nähdyn pikkujouluissa-kappaleen. Toivottavasti ovat mukana, minä haluan hauskaa hulluutta kaiken paatoksen keskelle (?). Kyllä se paras sieltä euroviisuihin löytyy, mutta minä ainakin tarvitsen välillä pientä pilkettä silmäkulmaan niin itselle kuin muillekin.. :ihana:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Onhan se muuten nyt varmaa, että myös biisit julkaistaan tiistaina? Ei pelkät artistit?

Avatar
Axell
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2400
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 09:55
Viesti:

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Axell »

Kyllä, samalla tavoin kuin viime vuonna :joojoo
Meinasin korjata, että nehän kuullaan vasta keskiviikkona, mutta kun tarkistin niin tosiaan jo tiistaina :uujee: en tiedä mistä olin tuon keskiviikon keksinyt :mitvit:

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4002
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Rousku kirjoitti:Katsojaluvut olivatkin kiinnostavia. Niistä, joita viisut ylipäätään kiinnostavat, puolet jättää finaalin katsomatta, jos Suomi ei ole mukana. Toinen puoli katsoo siitä huolimatta. Ei kai voi muuta päätellä kuin että kummankinlaista porukkaa on, sekä nimenomaan Suomen menestyksestä kiinnostunutta kuin biiseistä yleensä?
Onhan finaalissa myös niitä eurovisuja, joita ei moni televisiokatsoja ole nähnyt katsottuaan "vain" semifinaalit. Nimittäin vasta Euroviisujen finaalissa voi (televisiosta) nähdä suurten rahoittajamaiden esitykset. On toki esikatseluvideot esikatseluissa, mutta eihän ne ole sama asia kuin suorana televisiosta nähty lavaesitys.
Paremman maailman puolesta.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4002
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2016

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Riikka kirjoitti:
Viisufani kirjoitti:Toiveet tulevalle UMK 2016 -kilpailuun:

1. UMK-lähetysten yleisöksi pitää voida päästä vain ja ainoastaan avoimesti lipun ostamalla. Ei siten, miten UMK 2015 -kaudella, että osallistuu johonkin oheiseen veikkaamiskilpailuun yms. Lippuja ei pidä voittaa tuurilla kilpailuun osallistumalla. Ne pitäisi pystyä avoimesti ostamaan, kuten vaikka jääkiekko-otteluihin yms.
Minusta lippuja pitäisi tarjota ensiksi viisufaneille eli OGAE:n jäsenille, joko ilmaiseksi tai myymällä. Loput paikat sitten yleiseen lipunmyyntiin tuolla tavoin kuin ehdotitkin.
Anteeksi tuplapostaus, mutta tähän oli kommentoitava. Minusta ketään ei pidä missään nimessä suosia vain sen vuoksi, että fanittaa Euroviisuja. Se, että lippuja ensiksi tarjottaisiin faneille, on mielestäni suosimista. Lippujen pitäisi olla avoimesti heti alusta asti myynnissä kaikille tasapuolisesti ilman että olisi tarjottu ensin faneille niitä lippuja. :tosion:
Paremman maailman puolesta.

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2204
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Toivomukseni vain on ettei tänä vuonna päästetä kilapiluun mitään komediabiisejä mitä ei voi kuunnella kuin normibiisiä, tai sitten mitään joka on joko päästetty sisään säälistä/huonosta strategiasta/"asenteesta" (nuo kaikki kolme viimeistä voi pädetä pkn) Esimerkkeinä tuohon ensimmmäiseen on vaikka aikuinen. Suomi taitaa joskus unohtaa (kuten myös jotkut muut maat, kröhöm viro) että kyseessä oon maan edustus monen sadan miljoonan ihmisen edessä. Euroviisujen jälkeen ainoa paikka missä suomea edustetaan suuremman porukan edessä on olympialaisset.

Niin olkaa nyt hyva UMK ja luvatkaa ettei sisällä ole mitään minkä yleisö löytää "hauskaksi" mutta huumori perustuu suomen kieleen ja biisillä ei ole oikeasti mitään kuunteluarvoa joten muille maille sillä ei ole mitään arvoa.
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

sienimursu kirjoitti:Niin olkaa nyt hyva UMK ja luvatkaa ettei sisällä ole mitään minkä yleisö löytää "hauskaksi" mutta huumori perustuu suomen kieleen ja biisillä ei ole oikeasti mitään kuunteluarvoa joten muille maille sillä ei ole mitään arvoa.
Minä toivoisin, ettei sisälle mitään biisiä, joka perustuu kieleen eli sanoitukseen. Ihan riippumatta, mikä kieli on kysymyksessä ja onko sanoitus hauska vai vakava tai mitä hyvänsä muuta. Kuunteluarvoa pitäisi löytyä biisin kieltä osaamattomille. Ja huom. toisin kuin luulette, kaikki eivät osaa englantia.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2016

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Viisufani kirjoitti:
Riikka kirjoitti: Minusta lippuja pitäisi tarjota ensiksi viisufaneille eli OGAE:n jäsenille, joko ilmaiseksi tai myymällä. Loput paikat sitten yleiseen lipunmyyntiin tuolla tavoin kuin ehdotitkin.
Anteeksi tuplapostaus, mutta tähän oli kommentoitava. Minusta ketään ei pidä missään nimessä suosia vain sen vuoksi, että fanittaa Euroviisuja. Se, että lippuja ensiksi tarjottaisiin faneille, on mielestäni suosimista. Lippujen pitäisi olla avoimesti heti alusta asti myynnissä kaikille tasapuolisesti ilman että olisi tarjottu ensin faneille niitä lippuja. :tosion:
Onko sinusta väärin myös, että itse viisuihin sekä myös MF:ään on OGAE:n jäsenten mahdollista ostaa lippuja ennen yleistä lipunmyyntiä?

Tarjottiinhan viime vuonnakin faneille ensiksi mahdollisuutta päästä UMKn lähetyksiin, mikä oli mielestäni tosi hyvä juttu. Kautta aikojen euroviisukarsinnoissa on ollut lähinnä se huono puoli, että ne on järjestetty vain muutamissa Suomen suurimmissa kaupungeissa.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Huomenna nämäkin artistit ja biisit jo julkistetaan! :uujee: Aika on mennyt huojentavan nopeasti, vaikka alussa tuntui, ettei näiden julkistus lähene millään.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4002
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Serduchka kirjoitti:Huomenna nämäkin artistit ja biisit jo julkistetaan! :uujee: Aika on mennyt huojentavan nopeasti, vaikka alussa tuntui, ettei näiden julkistus lähene millään.
25 tuntia ja 17 minuuttia siihen kun tiedotetaan, että ketkä on mukana ja saamme myös kuulla ne kappaleet. :)

Toivottavasti taso on hyvä, ja voittajaksi valikoituu jotain muuta kuin "potentiaalinen radiohitti" tai joku huumoribiisi. Euroviisut tulee voittaa jollain muullakin kuin "potentiaalisella radiohitillä". Minäkin halan Suomen pärjäävän Euroviisuissa, mutta en halua valittavan Suomen edustuskappaleeksi mitään potentiaalisia radiohittejä.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Odotinkin jo, milloin UMK 2016 saisi oman alueensa. :peukku:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4002
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Serduchka kirjoitti:Odotinkin jo, milloin UMK 2016 saisi oman alueensa. :peukku:
Minä hieman jopa yllätyin tänne tällä kertaa tullessani, kun UMK 2016 oli jo saanut oman alueensa. Tosin hyvää niin, sillä huomennahan käy vilkas keskustelu UMK-kilpailijoista. :joojoo:
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Nukkuminen taitaa jäädä vähiin, sillä en malta pysyä nahoissani. Ei enää montaa tuntia. Suorastaan lasken jo minuutteja. Seitsemän ja puoli tuntia, niin kilpailijat julkistetaan. Joistain olen jo varma, mutta osa on vielä ihan auki. Parastahan tässä on se, etten tiedä osallistujia. Yllättyminen on aina niin mahtavaa varsinkin tälläisessä tilanteessa. Jännittyneenä ja hieman sekavana yritän säilyttää viimeisimmät rippeet unirytmistäni ja marssin sänkyyn jotta pystyisin olemaan pirteänä aamulla.

Herätys ajastettu. Noin seitsemän tuntia hyvää nukkumisaikaa. Ihan pian on hetki käsillä, kunnes kappaleet kuullaan ja artistit saadaan tietoomme. Hyvää yötä.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mullakin kello soimassa ennen aamuviittä täällä toisella puolella maapalloa. :joojoo: Saapä nähdä, saanko unta. Yleensä nukun huonosti, jos aikaisin aamulla tapahtuu jotain jännittävää. :draamaa:

Lukittu