Rafaela Truda – Rise up

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Rafaela Truda – Rise up

*****
20
15%
****
43
33%
***
32
25%
**
20
15%
*
15
12%
 
Ääniä yhteensä: 130

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36776
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Herranjumala mikä intro. Tuota voisi jo sanoa tehokkaaksi. :shock: Vaikeahko kappale, jossa selkeästi on sydän. Rakastan tuota torvea vai mikä lieneekään. Olen niin huono tunnistamaan soittimia. :puna: Mukavan amerikkalainen, mutta ei sellaisella typerällä tavalla. Neljä tähteä.
Meow cat, please meow back.

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Tämä on kyllä niin Problem ettei edes Arianan oma uusi biisi onnistu olemaan yhtä Problem kuin tämä. :rofl:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16189
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Kuulostaa rasittavalta, vaikka tässä onkin ihan hyviäkin kohtia. :/ Enemmän tässä taitaa kiinnostaa tuo #söpöpoika. :rakkaus: :heh:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Hello
Siemailija
Siemailija
Viestit: 104
Liittynyt: 20 Marras 2015, 01:36

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja Hello »

Alku on suora kopio Ariana Granden Problemista, mutta hei, Ruotsi voitti viime vuonna omalla kopiollaan, miksei Suomi tänä vuonna? Tosi moderni ja miellyttävä. Jos live sujuu hyvin, voisi olla minun puolestani edustajana ihan hyvin! :ihana:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mä en tiedä yhtään, kenestä Arianasta täällä puhutaan. :rofl: Ihan kiva biisi. Toivottavasti se purkkaa jauhava poika otetaan lavalle mukaan. :heh:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36776
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

En ollut kuullut tuota Arianan biisiä ennen, mutta kieltämättä siinä oli aika paljon samaa tämän kanssa. Mutta se täytyy sanoa, että Rise Up on selkeästi parempi. :peukku:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Viiksivallu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1596
Liittynyt: 05 Huhti 2015, 22:27

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja Viiksivallu »

Arianan biisistä ei jäänyt mitään käteen ensikuulemalla. Tästä tuli heti positiivinen ja rento fiilis. Ei tämä huippusuosikkejani ole, mutta vahvoilla.

:suomi: :suomi: :suomi: :suomi:
I’m pretty funny
But the jokes on me
Cause no one ever takes me seriously

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Tässä on ainakin tuotanto kohdallaan! :peukku: Mä aina peräänkuulutan ammattimaisia sovituksia, ja sellainen tässä biisissä on. Ei ihan mun kuppini teetä kuitenkaan.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

WildDance kirjoitti:Pidin. Kappale on hauska ja tällaista ei kyllä Suomessa olla kauheasti nähty. Kansainvälinen.
Sama täällä, on myös minun suosikkejani. Niitä lauluja, jota haluaa kuunnella uudestaan. Hämmästyin, miten huonolle sijalle olin laittanut tämän ensimmäisen kerran kuunneltuani omassa puntarissani. No, nyt nostin neljänneksi. :kuulokkeet2:

Tuossa kun mietin, montako tähteä laitan Viisukuppilassa kolme vai neljä, tällä hetkellä kolme. Oman puntarini arviossa tämä biisi saa kuitenkin 3,5 tähteä. :joojoo:

Ja mitä noihin kopiointi-höpinöihin tulee, niin onhan niitä monestikin vähintään osittain samankuuloisia (alku tms.) lauluja keskenään, mutta eihän se tee myöhemmin tehdystä laulusta mitään kopiota. :tosion:
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41934
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Aintsu kirjoitti:Tässä on ainakin tuotanto kohdallaan! :peukku: Mä aina peräänkuulutan ammattimaisia sovituksia, ja sellainen tässä biisissä on.
Tässä taitaakin olla vuoden ongelma: Tuotanto kerrankin toimii - vielä kun olisi se, mitä tuottaa ja hioa paremmaksi. Muidenkin biisien kohdalla. En nyt ihan sanoisi että paskasta ei saa konvehtia (koska ei nämä biisit niin huonoja ole), mutta jonkinasteinen koukuttomuus vaivaa ja sitä on tuotannollisilla koristeilla vaikea peittää. Siksi jäävät ihankiva-tasolle.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

ESC93 kirjoitti:Enemmän tässä taitaa kiinnostaa tuo #söpöpoika. :rakkaus: :heh:
Tarkoitat kai #purkkapoika? Kuva Söpö poika kyllä, muttei #söpöpoika, ne on ihan toinen juttu.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
sadsingalonsong
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 300
Liittynyt: 29 Tammi 2014, 00:17
Viesti:

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja sadsingalonsong »

Kuva

Lichi
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 337
Liittynyt: 25 Marras 2006, 20:07

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja Lichi »

Kappaletta syytetään plagiaatitksi:
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1452609315752.html

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5921
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Liitys #purkkapojan fanijoukkoon. Toivottavasti hänet nähdään myös lavalla. :vonkaus:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

No yäks. Tuosta kohdasta tuli kyllä mieleen Salkkarien Elias. :eiei: Ei toi #purkkapoika ollutkaan sitten niin söpö kuin muistin. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4899
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja toivo »

Lichi kirjoitti:Kappaletta syytetään plagiaatitksi:
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1452609315752.html
Viime vuonna viisut voitettiin kopio kappaleella eli oikeilla jäljillä ollaan, siis jos mietitään menestystä.

Samaahan noissa biiseissä on jonkin verran, mutta ei ole kyse plagiaatista ainakaan mun mielestä. Mutta enemmän ärsyttää tuo musiikkivideo. Miksi tähän Rafaelan biisin on tehty samantyylinen/samantapainen musiikkivideo kuin tolla jollain en muista nimeä. Eikö pelkkä biisin kopiointi olisi riittänyt :eiei:

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Rousku kirjoitti: Tässä taitaakin olla vuoden ongelma: Tuotanto kerrankin toimii - vielä kun olisi se, mitä tuottaa ja hioa paremmaksi. Muidenkin biisien kohdalla. En nyt ihan sanoisi että paskasta ei saa konvehtia (koska ei nämä biisit niin huonoja ole), mutta jonkinasteinen koukuttomuus vaivaa ja sitä on tuotannollisilla koristeilla vaikea peittää. Siksi jäävät ihankiva-tasolle.
Tämä oli ihan osuvasti summaroitu.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2640
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja Speed »

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1452609315752.html

Rafaela on muffinsikorin velkaa viisufaneille. There is no such thing as bad publicity... Nämä "vertaa itse!" -jutut kerää aina runsaasti klikkejä. Tuntemattomalle artistille hunajaa :heh:

Avatar
ratamo1
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1113
Liittynyt: 24 Joulu 2012, 00:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja ratamo1 »

Myös minulle tuli ensimmäisenä mieleen Ariana Grande. Pidin ja pidän edelleen hänen kappaleestaan niin, kuin pidän myös Rafaelan Rise up biisistä. :joojoo: Yhtäläisyydet eivät minua häiritse ja musiikin tekeminen vaikeutuu vuosi vuodelta, kun samankaltaisuuksilta on yhä vaikempi välttyä kappaleiden määrän lisääntyessä jatkuvasti. :draamaa: Torvet mielyttävät minua suuresti, vaikka niitä viljellään nykyään hyvin useaan suureksi hitiksi nousevaan pop-kappaleeseen. Kunniamaininta menee purkkapojalle. :vonkaus:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Voisko joku selvittää, kuka se purkkapoika on? :heh:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Liikkuva kuva hänestä löytyy muutamaa viestiä ylempää, jos viitsit vilkaista. :)
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Niin, olenhan mä sen nähnyt? Ja videonkin? Mutta siis kysymykseni oli, että mikä se on miehiään ja onko tulossa esimerkiksi viisulavalle?

Ei heti tarvitse pottuilla.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2968
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Noh, vuoden huonoin tyrkky löytyi nyt. Kaikki tässä ärsyttää minua, vaikkei varmaan pitäisi (ja ei, en inhoa tätä kopiointisyytösten takia). Rasittava kokonaisuus eikä videokaan hivele silmiä. Siispä yksi tähti sekä 18/18 sija :eiei:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

En kauheasti tunne Ariana Granden "musiikkia" ja siksipä minulle tulee tästä häiritsevästi mieleen Cheryl Colen (tai mikä hänen sukunimensä nykyään onkaan :roll: ) taannoinen hittibiisi! Ei siis todellakaan järin omaperäistä, eikä kyllä laadukastakaan. :eiei:
Mutta vaikka vasta 2/3 UMK-tyrkyistä kuunneltuna/katseltuna, niin onhan tässä UMK:n seksikkäin ilmestys aivan taatusti! :uujee: :kuolaus:
Kaksi heikkoa tähteä.
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
Kukkonen
Maistelija
Maistelija
Viestit: 36
Liittynyt: 06 Loka 2015, 20:38

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja Kukkonen »

Tämän sävellykseen ja sovitukseen on osallistunut sama nimi, joka sovitti viime vuotisen Ida Boisin Kumbayan. Olen tämän musan tekijän kanssa samalta paikkakunnalta.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16189
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Useamman kuuntelun jälkeen tämä on itse asiassa ihan kelpo biisi, jos vain nuo päälleliimatun oloiset torvet saisi heivattua hittoon. :tajutkaa: (Ehkä) tämä ei kuulostaisi silloin enää ihan niin räikeältä kopio kapaltakaan. :heh:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1061
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja manic »

Olis nyt kopsannu parempaa biisiä. Molemmat ns. migreeniosastoa.

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Mielestäni Rafaela on paras näistä uusista, aikaisemmin tuntemattomista laulajista. Biisi on ihan kelvollinen, neljä tähteä. En välitä kopiopuheista, koska mielestäni en kuullut kyseisissä kappaleissa liikaa samanlaisuutta. Ainahan kopiopuheita viisuissa esiintyy. :heh:

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Wadde kirjoitti:Niin, olenhan mä sen nähnyt?
No et tietenkään ole nähnyt! :rofl: Muuten vaan kyselet jostain miehestä, joka jauhaa jossain purkkaa. :joojoo: :joojoo: :joojoo:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rafaela Truda – Rise up

Viesti Kirjoittaja Wadde »

riksa[ kirjoitti:
Wadde kirjoitti:Niin, olenhan mä sen nähnyt?
No et tietenkään ole nähnyt! :rofl: Muuten vaan kyselet jostain miehestä, joka jauhaa jossain purkkaa. :joojoo: :joojoo: :joojoo:
Enkä myöskään lue muiden viestejä koskaan... :heh:

Tämä on muuten kolmossuosikkini. Ja plagiointisyytökset on aina plussaa ja tie menestykseen. :joojoo:

Lukittu