Saara Aalto – No fear

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Saara Aalto – No fear

*****
55
25%
****
40
18%
***
66
30%
**
33
15%
*
25
11%
 
Ääniä yhteensä: 219

suchanovellife
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 224
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 17:28

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja suchanovellife »

Musta tää on ihan loistava! :) Biisin sanoma tulee ihanasti esille ja ymmärrän Saaran pointin ihan henkilökohtaisellakin tasolla. Tässä on just sitä tiettyä erilaisuutta mitä viisuissa tarvitaan menestymisen kannalta; Intialaisvaikutukset luo biisiin vähän särmää tekemättä siitä kuitenkaan liian outoa. Mä tykkään tosi paljon biiseistä joiden rakenne ei ole ihan klassisimmasta päästä, ja sen takia rakastan biisitä vielä lisää.

Monet täällä moittii Saaran esiintymistä, mutta mun mielestä tähän biisiin kuulu aika olennaisesti se että Saara uskaltaa tehdä just sitä mitä itse haluaa. Muhun kyllä uppoaa noi musavideon tanssijat ja Saarankin tanssia katson ihan mielelläni :tapu: Yks asia mitä ehkä kaipaisin lisää olis sellanen tietynlainen uhma Saaran katseeseen; sellanen mikä oikeesti saa kylmät väreet menemään selkää pitkin. Tossa lopun "here we loving"-kohdassa vähän värisyttää jo, kun tanssijoita tulee lisää ja Saara laulaa rohkeesti selkä suorana ja leuka ylhäällä. Yleinen olemus on viisulavalla mun mielestä jopa tärkeempi kun varsinaiset koreografiat!

infla
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 94
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja infla »

Tää on mulla hyvänä kakkosena ja tykkään. Saara on onneks jättäny aikaisemman sokerikuorrutetun musikaalimeiningin pois. Tässä kuulee tosi mielenkiintoisia sävyjä etenkin kun kuuntelee aika ilmiselvän Bollywood-vaikutteen ohi. Kertsi on vähän tylsä, se on totta, mut biisin intensiteetin vaihtelu korjaa sitä tosi hyvin. Sitä voisi livevedossa vielä hiukan jopa korostaa. Ei kyllä yhtään hävettäis lähettää tätä Tukholmaan.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Albin »

Kyllä tämä tyttö laulaa osaa (kai) ei se siitä kiinni ole, mutta minulle jättää olemuksellaan aika kylmän jäljen. Tunne puuttuu. Suu messingillä, mutta muuten kuin puupökkelö lavalla. No joo, menin aiheen ulkopuolelle, mutta kun se lavasäteilykin vaikuttaa ... ok..poistun ... :jihuujippii:

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Jos menee päätyyn saakka, toivoisin biisiin kiehtovan d-osan, joka nostaisi kattoonmenevän tunnelman. Ehkeipä kuitenkaan ole niin ihmeellinen kuin voisi luulla.

Avatar
Norfin
Siemailija
Siemailija
Viestit: 136
Liittynyt: 21 Joulu 2012, 00:02
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Norfin »

Nyt on Saaran vuosi!!! :tuuletus: Voi että, tätä unelmaa mää oon oottanu 2011 lähtien! Vieläpä menevämpää otetta, Kiina-sointia, rohkeaa Saaraa... :ihana:
Ismon viisuista puuttuvat eurot ja Salla on Suomen uusi riisuedustaja

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Taisin vihdoinkin saada kappaleesta otteen, mutta lopputulos ei oikein vaikuta. Parasta tässä on yhä Saara itse, onhan hän hyvä laulaja. "No fear" noin sata kertaa metallisella äänellä laulettuna ei kuitenkaan riitä kappaleeksi, ja tausta on melko kehnosti tuotettu. Ideassa on potentiaalia ja on hauska kuulla Saara Aallolta hieman menevämpää musiikkia, mutta ottaisin ilman muuta Blessed With Loven tämän edelle.

Sijoittunee UMK:ssa kärkisijoille, mutta tyrkyllä on niin monta parempaa kappaletta, että toivoisin Saaran vaikka tulevan takaisin kolmannen kerran ja räjäyttävän potin hyvin tehdyllä pläjäyksellä, balladilla tai jollain ihan muulla. Tämänvuotinen tyrkky ei oikein riitä. Suurin ongelma lienee se, että tästä puuttuu melkein kokonaan aitous, jota vuonna 2011 oli edes jonkin verran (ja sitä olisi silloinkin saanut olla rutkasti enemmän, sillä Paradise Oskarilla sitä vasta olikin). En usko sanomaan, mikä on sisällön huomioon ottaen hieman ongelmallista.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Olisi ollut hauskaa, että Saara olisi laulanut vaikka kiinaksi, kun kerran silläkin kielellä osaa vetää.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42003
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Eikö kieltä voi enää vaihtaa? Kiina olisi kiinnostavampi valinta :uujee:

Mutta olipa hämmentävä jumppasalivideo :puna:. Jos tämä satuttaisiin valitsemaan Suomen edustajaksi, haluan että vähintään video vaihdetaan, jollei kieltä voi. -Jumpasta ja kompista yhdessä tulee mieleen Jestem, vaikka muuten ne toki ovatkin eri kappaleet.
Rise, angel, shine, love!

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Rousku kirjoitti:^Eikö kieltä voi enää vaihtaa? Kiina olisi kiinnostavampi valinta :uujee:

Mutta olipa hämmentävä jumppasalivideo :puna:. Jos tämä satuttaisiin valitsemaan Suomen edustajaksi, haluan että vähintään video vaihdetaan, jollei kieltä voi. -Jumpasta ja kompista yhdessä tulee mieleen Jestem, vaikka muuten ne toki ovatkin eri kappaleet.
Nimenomaan! Tuo video on moitittavan huonotasoinen. Ihan kuin tyttökoulun jumppamaikan ohjauksessa tehty kevätjuhlaesitys. Ehkä sen voisi vielä tehdä uudelleen.

Kiinaksi laulamista en kannata, paitsi ehkä siinä itämaisen kiemurtelevassa kohdassa laulua.

Avatar
Sahara
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 424
Liittynyt: 23 Touko 2006, 09:57
Paikkakunta: Kreikka

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Sahara »

Äänellä kikkailua. Liian niukat vaatteet videolla - ei istu Saaran kasvojen kanssa yhteen tuo pukeutumistyyli...
En usko, että pärjäisi viisuissa.
Jos laulajana ei olisi Saara, tykkäiskö porukka tästä silti??

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ No laulajan ääni ja tyylihän on kuitenkin aika olennainen osa kappaleen vetovoimaa, joten sinänsä tuollainen jossittelu on aika turhaa...

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Samaa mieltä olen, laulajan ääni ja tyyli olennainen osa ( - vaikka: oliko niin että tämä tyrmättiin täysin ja argumentti huudettiin suohon viime vuonna täällä :miettii: )
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Ei ainakaan minun toimestani (päinvastoin)... :mitvit:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11319
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Ainoa biisi tänä vuonna, joka ärsyttää aktiivisesti. Alkaa lupaavasti, mutta tuo No fear -hokema kuulostaa todella epäluontevalta. Lisäksi en jaksa mitään suvaitsevaisuuskampanjointia enää ollenkaan. Harmi, sillä Saaran comebackia olin minäkin odottanut, ja hänen edelliset tyrkkynsä ovat olleet melko hyviä.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

^ Todellakin, epäluonteva ja kömpelö kertsi, ekat puoli minuuttia lupaavat jotain aivan muuta. Ja kun vielä videokin on niin kökkö niin alkaa ärsyttää koko naikkonen. Ja kampanjat toden totta huit hiiteen, ESC:in olisi syytä palata musiikkikilpailuksi jota se alunperin oli.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1087
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Ensimmäinen kuuntelukerta ei vakuuttanut lainkaan. Kertsi loputtomine no fear -jankkauksineen sai tämän kuulostamaan mun korvissa lähinnä ärsyttävältä. Videokaan ei säväyttänyt. Kuitenkin nyt kun olen kuunnellut biisin useampaan otteeseen, siitä on alkanut erottua niitä tykättäviä asioita. :joojoo: Tykkään bridge-osuuksista, ja itämaiset sounditkin ovat ihan kiva mauste. Kokonaisuudessaan siis ihan siedettävä kappale, eikä mielestäni olisi katastrofi, jos tämä päätyisi Viisuihin (joskaan en ainakaan vielä tässä vaiheessa usko niin käyvän).

Toivon, että live-esitys ei ole tuollaista videossa nähtävää ryhmätanssia. :mrgreen: Tämä biisi kaipaisi mielestäni jotain muuta, jotain säväyttävämpää. Vaikka sitten vain kaksi tanssijaa ja heille jokin jännä kappaleen tunnelmaa ja tekstiä tukeva koreografia. Tykkään noista videolla olevista kahden tanssijan osuuksista.

Joku mainitsi Saaran jatkuvasta hymystä. Se hieman häiritsee muakin tuossa videossa. Se on jotenkin päälleliimatun ja teennäisen oloinen.

Heikot kolme tähteä multa tässä vaiheessa. Saattaa olla, että opin vielä tykkäämään tästä enemmänkin. Ehkä liveveto tekee vaikutuksen.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

ESC-fani
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 526
Liittynyt: 07 Elo 2010, 00:05
Paikkakunta: Tampere

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja ESC-fani »

En tiedä miksi, mutta mitä enemmän tätä kuuntelen sitä enemmän tämä alkaa ärsyttämään. Varsinkin kappaleen loppuosa koko ajan samaa toistoa. Joo joo #nofear, tuli selväksi.
I was in Kyiv 2017

Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Riikka »

infla kirjoitti: Tssä kuulee tosi mielenkiintoisia sävyjä etenkin kun kuuntelee aika ilmiselvän Bollywood-vaikutteen ohi.
Just tää on tapahtunut mulle. En välitä etnisistä vaikutteista, mutta sitten kun osaan jättää ne huomiotta (tai totun niihin), biisi alkaakin yhtäkkiä kuulostaa tosi kivalta. Sama tapahtui Israelin Golden boylle viime vuonna. Aluksi se ulina ja jumputus ärsytti, mutta sitten kun totuin sulkemaan korvani siltä etnisyydeltä niin :rakkaus:

Avatar
Hello
Siemailija
Siemailija
Viestit: 104
Liittynyt: 20 Marras 2015, 01:36

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hello »

Alku on lupaava ja tykkään erittäin paljon, poppaavana balladina olisi saattanut toimia paremmin. "No fear" -huudot kuulostavat vain vähän liian oudoilta omaan korvaan, muuten kyllä erittäin kiva ja tarttuva. :joojoo:

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 707
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Miinuksina minibudjetin video, tanssijat kuin tyttöluokan jumppatunnilta ja biisissä jotenkin se suuri sisältö puuttuu, alku on kaunis, sitten alkaa se nofear toisto ja sitten ei oikein mitään.

Plussina ennen muuta laulutaito ja biisi kuitenkin sellaista kepeää ja iloista, mikä on aina plussaa escissä. Ilmeisesti vetoaa kansaan, sillä Spotifyssa striimatuin, YouTubessa toisiksi katsotuin ja Instassakin paljon tykkäyksiä.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Jännä kyllä että tässä minua ei monen valittama nimifraasin toistelu ärsytä lainkaan, en oikeastaan edes huomaa sitä, vaikka monessa muussa kappaleessa sellainen ärsyttää suunnattomasti :shock:
Riikka kirjoitti:Just tää on tapahtunut mulle. En välitä etnisistä vaikutteista, mutta sitten kun osaan jättää ne huomiotta (tai totun niihin), biisi alkaakin yhtäkkiä kuulostaa tosi kivalta. Sama tapahtui Israelin Golden boylle viime vuonna. Aluksi se ulina ja jumputus ärsytti, mutta sitten kun totuin sulkemaan korvani siltä etnisyydeltä niin :rakkaus:
:shock: Se etninen osahan oli parasta koko kappaleessa, sen ehdoton suola...

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Olisikohan tänä vuonna sittenkin Saaran vuosi? Kappale on tarttuva "Bollywood"(?) -vaikutteineen ja Saaran lauluääneen voi luottaa. Jotain pitäisi tehdä lavaesitykselle ja pukeutumiselle. Jumppaamisen voisi jättää vähemmälle ja panostaa lauluun. Stylisti voisi miettiä asut uusiksi. Katsotaan, mitä Saara taustaryhmineen saa aikaiseksi.
Poikani kuunteli (puoliksi pakotettuna) muutamia UMK-ehdokkaita ja Saarasta sanoi: "ihan hyvä laulaja, mutta joku tuossa ihmisessä ei vaan natsaa". Itselläni on ollut aikaisemmin vähän tuon tapaisia mietteitä Saarasta, mutta nyt on suurinpiirtein ensimmäinen kerta, kun ei ärsytä.Tsemppiä! :peukku:

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20458
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Kuuntelin juuri äsken Annican ja Kimmon tyrkyn, ja olin varma, että puntariykkönen vaihtuu, mutta nyt kuunneltuani tämän tulin taas toisiin aatoksiin. Nämä kaksi ovat niin samalla viivalla ja toivon, että toinen näistä valitaan viisuihin.

Saara on yksi niistä suomalaisista artisteista, joita arvostan suuresti. Biisihän on hiottu timantiksi. Nimifraasin jankkaus on nyt sivuseikka. Monipuolinen ja valmis paketti. Nyt on aika lähettää jotain tuoretta ja raikasta viisuihin. Vaikkapa tämä upea itämaisilla vaikutteilla maustettu kappale. Onko vihdoin Saaran aika loistaa?

Tietysti viisi tähteä.
Got a fire and a country heart 🔥

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Hazard kirjoitti: Monipuolinen ja valmis paketti. Nyt on aika lähettää jotain tuoretta ja raikasta viisuihin. Vaikkapa tämä upea itämaisilla vaikutteilla maustettu kappale. Onko vihdoin Saaran aika loistaa?
Ihan hyvin voisi olla Saaran aika päästä viisuihin. Tämä on monessakin suhteessa euroviisuihin sopiva.
Melko helposti mieleenjäävä, rytmikäs, vähän erikoinen ja mielenkiintoinen.

antsukantsu
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 66
Liittynyt: 25 Touko 2015, 15:49

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja antsukantsu »

Tälle oon alkanu lämmetä, joo. Viisuihin laittasin just tän.

Qhullu
Siemailija
Siemailija
Viestit: 157
Liittynyt: 27 Huhti 2007, 00:52

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Qhullu »

Viisi tähteä! "No Fear" on taattua laatua tinkimättömältä artistilta.

Kappaleen plussaksi mainitsen myös tarttuvuuden, etniset vibat, ja ennen kaikkea koskettavan teeman.

Uskon Saaran tarjoavan myös visuaalisesti hyvin kauniin, tyylikkään ja viimeistä piirtoa myöden hiotun lavashown.

Saara on minulle eräänlainen asenne-esikuva. Hän edustaa minulle sitä, mikä Suomessa on monesti "kiellettyä". Suuret unelmat ovat haihattelua, pitäisi vaan nöyristellä liikaa, jopa vähätellä, taipua johonkin valmiiksi muovattuun muottiin, tyytyä. Saara tekee määrätietoisesti omaa juttuaan. Suomessa hän on aivan liian aliarvostettu tähti, muualla hänestä ehkä osattaisiin olla aivan eri tavalla ylpeitä. Maan lahjakkain naisartisti - livenä uskomaton.

Tämän on pakko olla Saaran vuosi! Tsemppiä Saara – sinusta saisimme olla ylpeitä! #NoFear

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Tämä ei sittenkään kestä loppuun saakka. Ajattelin antaa tälle mahdollisuuden, mutta saattaa jäädä viisuissa finaalin ulkopuolelle tai sitten pääsee finaaliin ja sijoittuu sinne häntään.
Vain Mikaelin ja Rafael Trudan biisit ovat minun valintojani.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

^ Tämä kestää hädin tuskin puoliväliin saakka..
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Ajattelin aluksi, että tää on joku Blessed with loven kaltanen mahtiballadi, mut onneks kappale muuttui aika nopeasti :heh:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Qhullu kirjoitti:Saara on minulle eräänlainen asenne-esikuva. Hän edustaa minulle sitä, mikä Suomessa on monesti "kiellettyä". Suuret unelmat ovat haihattelua, pitäisi vaan nöyristellä liikaa, jopa vähätellä, taipua johonkin valmiiksi muovattuun muottiin, tyytyä.
Todella hyvin sanottu (ihan yleiselläkin tasolla).

Lukittu